~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

Neukkukuulumisia täältäkin. Tänään aamupäivästä siis sinne könysin, kävellen menin yhteensä noin 1km matkan ja olinhan itsestäni sen jälkiin ylpeä :D
Kaikki oli ok.

Syke ++ (yli 150 hakkas kokoajan ku nyytti liikkui)
pissa puhdas
verenpaineet 130/75

Neukkutätillä oli leuka loksahtaa ku sinne saavuin. Oli nimittäin 2viikon tauko etten käyny omassa neuvolassa ja sillon edellisellä kerralla täti sanoi että "et varmaankaan tänne enää tuu". Sitä mäki luulin ja varsinkin viikko sitten olleesa lääkärineuvolassa luulin että tän päivän neuvolaan en nyt ainakaan enää mee. Mut niinpähän sielä olin, kokonaisena ja ihka elävänä! :)
Neuvolatäti kuulosteli et mikä mun vointi ja totes että "maanantaina menet sitten synnärille tarkistuttamaan tilanteen". Kerroin että painattaa, hankala istua ku pää tuntuu niin matalalla, supistelee välillä mut menkkajomot puolet vuorokaudesta vaivaa, oon väsyny, liitokset ja häntäluu huutaa hoosiannaa jne. Olipa ihana valittaa sielä kerrankin ja saada sympatiat puolelleen! Täytyy kattoa lähenkö ma sinne synnärille, en oikeen itekään tiiä mitä tehä, onko tää tulollaan vai ei.


Viimeks kyselin et saako hässiä enää ku limatulppaa tulee, niin siihen sain tänään vastauksen et saa ja on ihan suotavaakin jos on synnytyksen käynnistyminen sellaista ei-oota, et ei oikeen tiedä lähteekö käyntiin vaiko ei. :LOL:

Tänäänku hässittiin ukkelin kans niin mies ihan ajattelematta sörkkäs kohdunsuulle ja sanoi et tänne menee ainakin kolme hänen sormea ihan helposti, huuuuuuuuuuuiiiiii!:O No, mä en kyllä tosiasiassa tiedä et miten ne sentit ja sormet lasketaan, siis et paljon on todellisuudessa sentteinä auki, mut on se suuu jo ilmeisesti aika auki. Meinannu alkaa pelottaa et syntyykö tää kotiin, ku näin hiljalleen aukoo, ilman kovia suppareita. :O


Tänään neuvolan jälkeen olin ihan karmean väsyny |O, yö meni kyllä niin häneks taas vaihteeks et se tietenki sit verottaa seukki päivää. Käytiin porukalla ulkoilemassa ja sit painuin 1.5h:n päikyille ja kaikki supparituntemukset yms oli herättyä pois! Kyllähän mä nautin siitä olotilasta. Sit siivoskeltiin päikkyjen jälkeen ja nyt on taas se pää Nyytillä tuolla poraamassa kohdunsuuta ja häntäluuta et auts!! Pitiki siivota :stick: No, onpa siisti koti ja kiva viettää täällä viikonloppua perheen kera! :)

Miten te muut, ootteko käyny synnärillä näytillä vain oman mielenrauhan vuoks. Siisku mua oikeesti pelottaa et tää syntyy kotiin. Yhtään synnytystä ei oo kotona alkanu vesien menolla. Yks alko synnärillä ja synty suht epäkypsästä tilanteesta 45 min päästä. Se kummittelee ja pelottelee et mitä jos käy tällläkin kertaa niin. Vai onkohan tää nyt vaan stressaamista multa?????
Eilen soitin synnärille ja ne sanoi et ei se vauva sieltä kivutta tuu ja tiedät kyllä sit ku alat olee niiiin kipee et pitää lähteä. :O
juujuu, tiedänhän mä, mut ku en kuitenkaan tiedä. tää raskaus ja synnytyksen lähtentyminen on menny niin erinlain ku mikään aikaisempi mulla. :(

Alkaa jo rassaa tää olotila, miltei 24/7 hermona, en kyl riehu kotona mut yleisesti niin paska fiilis ja ku pelottaa sinne synnärillekin meno et jos ne sanoo et ihan turhaa sä tänne tuut kitisee, syntyy ko syntyy...

Omanapaista tekstiä tuli, mut jonneki se on pakko purkaa tuo korvienväli :D

/emakko ja nyytti 39+2
 
Hui, täällähän alkaa tapahtua =)! Onnea matkaan Inkalillalle, maijulille ja felicialle. Tulkaahan pian kertomaan kuulumisia ja niitä synnytyskertomuksia :)

Maka, täällä ainakin hormonit rullaa oikein kunnolla: tän päiväinen neuvolakäynti alkoi kunnon itkun tirautuksella. Taitaa kyllä mennä suurimmaksi osaksi väsymyksen piikkiin, kun viimeyön unet jäi taas 4,5 tuntiin.

Jos ei vaivojen vanhojen lisäksi muuta tää kroppa keksinyt, niin näin pari päivä ennen LA:ta iski pari kaveria tonne peräsuoleen. Jepa jee! Pukamathan tästä vielä puuttui... :LOL: Ei kyllä kohta enää naurata. Luulen, että johtuu siitä kun vauva on laskeutunu alas, koska samana päivänä kun pukamat tuli, niin alko helvetillinen selkäsärky. Onneksi siihen auttaa panadol.

Moon kans miettiny että laittais lapset su-ma yöksi mummolle, kun mieskin on yön töissä. On vaan toi pikkukakkonen edelleen kipee, eikä sitä oikein viittis puolikuntoisena matkaan laittaa. Jospa se tervehtyis nyt viikonlopun aikana. Sais yksinään täällä sit nukkua tai olla nukkumatta kellonajasta riippumatta :)

Supparit alkaa täällä olla jo aika tosi kipeitä ja jotenkin eri tuntuisia kuin ennen Eilen illalla niitä tuli 1,5h 5min välein, mut loppuivat siihen kun kävin lämpimässä suihkussa.

Lyydia rv 39+5
 
Onnea vauvaantuneille ja inkalillakin siellä varmaan on jo palkintonsa saanut? :) :heart:

Tsemppiä kipuilijoille ja valvojille! :hug:

Ja hitto vie mä alan olee ihan kypsä..Mä en käsitä miten jotkut kestää tällästä viikko tolkulla..Eli valvoin toissayön kun poltteli, eilinen päivä meni parilla supistuksella, yön supisteli ja heräilin niihin vähän väliä, nyt on koko jumalan päivän tullu supistuksia mutta niin pirun epäsäännöllisesti ettei mitää järkeä..Tyylillä 2x tunnissa, 4x tunnissa, pari tuntia väliä jne jne..Mä en tuu muuta kun kiukkuseks tästä..

Luojan kiitos kohta pääsee saunaa ja saa esikoisen nukkumaan, voi sit mököttää ihan rauhassa.. :D

Maira ja pimpula 39+3
 
Onnea SUSSSSU:flower:

Kyllä oli tosiaan tullut tekstiä reippaasti hiljaiselon jälkeen.Ihanaa että muutkin saa pikkuisia halittaviksi ja haisteltaviksi.Meillä ensi maanantaina jo eka neuvolalääkäri,on taas pieni kasvanut ja 50cm vaatteet jo pakattu pois:'(liian pian toi pieni kasvaa kun ikää vasta kuukausi.On aina niin haikeeta laittaa noita pikku vaatteita pois käytöstä kun se on niin konkreettista siitä viimeistään tajuaa miten nopsaan pikku nyytti ei olekaan enää niin pieni.

Voimia kaikille tuleviin koitoksiin kohta on kaikilla jo pikkuiset
 
Huoh ,meillä on taas niin niin hiljaista masussa. Erikseen sanoivat, että herkasti pitää mennä näytille, jos liikkeitä ei tahdo tuntua.

Josko tässä nyt laskis kuitenkin vielä tän tunnin loppuun..

Anskutin ja laiska S
 
Mitenköhän anskutin ja laiska S:n liikkeet? Toivottavasti on liikkeitä alkanu tuntumaan ja kaikki ok heillä :heart:

Täällä takana 4h yöunet pätkissä. :whistle: Kahdelta sain unen, oli taas niin särkevä olo ja kello kuus nousin ylös ja siitä alkoki menkkajomot taas ja suppariakin oon bongannu tossa puol 7ja puol8 välissä. Kävin kävelee 20 siinä välis ja nyt ei yhtään supparia oo enää tullu :( Mut tää menkkajomo on ihan tuskallista, ei auta kauratyynyt eikä särkymälääkkeet eikä suihku.
Uskaltaiskohan tänään synnärille kitisee että en enää oikeesti jaksa?!?!?! Et tutkisivat ja pyöräyttäisivät kohdunsuulle vähä vauhtia jos se siitä sit lähtis. TAi sit puhkaisivat kalvot, kuten viime kerrallakin ku ei meinannu millään lähteä kunnolla etenemään?!?!? Uiks, että mulla kourasee vattanpohjaa :Oajatuskin lähteä sinne!

Maira, kaikki sympatia sulle! :hug:Se on niin väsyttävää, hermoja syövää ja rankkaa puuhaa ku monta päivää yrittelee lähteä. :( Sit se epätieto et kuin kauaa tätä nyt kestää sit ennenku syntyy. Mä ite kärvistelly viikon täällä ja poden sairaalapelkoa ja en meinaa uskaltaa mennä sinne synnärille, vaikka neuvolastakin kehottivat et ehdottomasti käydä ku on nopeet synnytykset takana, sit ku ovat kunnolla lähteneet käyntiin. :headwall: Hävettää, että pitää ollakin tämmönen kammonen :ashamed:
Mut palkintona tosta pitkään kärvistelystä on ainakin mulla ollu helpot ja nopeet synnytykset, et puolensa siinäkin! :D


ELi tällaista täällä tänä aamuna.

Inkalillalla taitaa olla jo nyytti sylissä, kun ei ole kuulunut mitään?!?! :flower:

/emakko ja Nyytti 39+3
 
Terkut sairaalasta
vaan eipä vielä Öö ole syntynyt. Lähdettiin tosiaan Retaleen kanssa eilen aamulla matkaan, supistukset hiipuivat matkalla. Kyllä niitä joku aina tuli ja niissä voimaakin oli, mutta... liian harvakseltaan suppaili. Synnärillä totesivat vuodon olevan lapsivettä joten synnytyksen itekseen käynnistymistä on nyt sit vuorokausi ooteltu. TYLSÄÄ!!! Suppailee mutta harvoin. Lääkärikierron jälkeen kai aletaan Cytotecilla käynnistelee, mikä on positiivista, niin omia supistuksia kuitenkin tulee, joten saattaa olla että ekasta murusesta hyvin ottaa onkeensa :)
Kohdunsuun tilannetta ei saatu selville sillä Öö alkoi kummasti sisätutkimuksen aikana ujostelemaan ja otti päänsä pois kuopista, tai sit tälllä lääkärillä oli aivan liian lyhyet sormet.

Palataan :)
 
Huomenta mammulit!

Tulin vaan kurkkaseen että onko lisääntymistä tapahtunut.. Inkalilla vielä odottelee näköjään Öön syntymistä, tsemppiä sinne sairaalaan!!
Mitenköhän Anskutin ja vauva? Oottekohan lähtenyt käymään synnärillä tarkistuksessa..? Toivotaan että vauva oli vaan hiljaisella päällä yöllä :hug:

Täällä rintamalla ei mitään uutta..samat vaivat jatkuu ja ylihuomenna ois LA, mutta ei taida syntyä tämäkään kaveri ilman käynnistystä.. blääh!

täytyypi taas tulla kurkkimaan tänne oisko saatu vauvoja tammikuisiin lisää :)

Nuhmuliini80 ja nyytti 39+5 :heart:
 
Huomenta mammat :)

Laiska S sai kuin saikin aikaan 10 liikettä tunnin aikana kun taas tankkaili sokereita. Osa niistä oli tosin vähän kyseenalaisia, mutta aattelin sit että katsotaan nyt aamulla uudestaan. Nyt on tuntunut vähän enemmän ja vahvempia liikkeitä. Ei siis käyty yöllä synnärillä, mut kuulostellaan nyt päivällä lisää ja mennään sit jos ei vieläkään vilkastu.

S:n selkä on myös nyt eteenpäin ja liikkeet siis suuntautuu taakse ja sisälle. Sekin kai vaikuttanee ettei niitä tunnu niin kovin. Kauhee ku piti taas huolestua :/

Mut nyt taidan ruveta nousemaan viimein sängystä :)

Ihanaa lauantaita Mammat!!

Anskutin ja S 39
 
Lukemassa olen käynyt teidän juttujanne päivittäin, mutta en vaaaan ole saanut kirjoitetuksi. Alkaa olla melko tukala tämä olo...rv. 39+1.
Raskaus sujunut oikein mukavasti..melkein koko ajan.. Tossa pari viikkoa sitten sydän päätti siirtyä ihan omille taajuuksille: syke 200, RR 130/117. Otin Orloc-tabletin, jota mulle on määrätty näihin kohtauksiin, muttei siitä mitään apua ollut. Joten lähdettiin miehen kanssa päivystykseen. Todettiin SVT eli supraventrikulaarinen takykardia. Lääkkeellä kävivät kääntämään rytmiä (tekee muuten todella huonon olon) ja kolmas kerta rytmin käänsi. Pääsin samalla päivystävän gynekologin tarkastukseen; kohdunsuu sormelle auki, kanavaa jäljellä 3cm (rv. 37+3).

Yöt menee pitkälti valvoessa, pienissä pätkissä nukun. Ja olo alkaa olla KÄRSIMÄTÖN!!!
Marja-Leena71/ 40v./ 3.lapsi/ KOKS/ TYTTÖLUPAUS/ RV. 39+1 L.a 21.1
 
Viimeksi muokattu:
Heips taas! Täällä takana oikeinkin hyvin nukuttu yö. Ilo siitä kääntyi vaan murheeksi kun aamulla tajusin, että vauva ei ole liikkunut koko yönä enkä saanut sitä aamullakaan liikkeelle. Ei auttaneet makeat mehut eikä tönimiset :(

Käytiin synnärillä seurannassa ja siellä oli kaikki ok vaikka kaveri olikin kovin vaisu ja liikkui vain muutamia kertoja. Sykkeet pääosin 120 luokkaa, mutta tarvittavat nousut saatiin kuitenkin aikaan ja ultralla sydämmen jutut ja aivovaltimovirtaamat oikein hyvät :)
Kovasti kuitenkin peläytti. Käytiin kotiintulomatkalla hesessä (jee verensokerit sitten iloisesti 9,2 :whistle:) ja vauvakin intoutui liikkumaan aterian jälkeen :)

Supisteluja tulee edelleen harvakseltaan ja vereslimaista vuotoa supistusten yhteydessä. Toivotaan, että jos vaikka käynnistyisi itsestään ennen maanataita :)

Liikeseurantaa pidetään nyt kotona ja tarvittaessa taas synnärille.

Bassets 39+3
 
Voi Anskutin ja Bassets :'( :hug: mä todellakin tiedän miltä tuntuu vähäeleinen vauva. Ihan sydäntä kouraisee. Mulla on kans vauva ollut varmaan aina selkä ylöspäin, joten olisikohan sekin syy joidenkin liikkeiden tuntemattomuuteen. Olen myös huomannut, että jos istua rötkötän sohvalla, niin vauvakin on vaisu. Sitten jos lähden asioille ja kävelen, niin vauvakin valpastuu. Olisikohan jotain tekemistä aineenvaihdunnan kanssa. Tämä asia on kuitenkin hyvin raskas ajoittain. Olen kutsunut vauvaa jo pitkän aikaa hänen tulevalla nimellään ja jos on hiljaista käytän nimeä kun puhun hänelle, niin useimmiten antaa liikkeen. Neuvolassa sanottiin kerran, että joskus oli tutkittu, että kuinka äiti tuntee liikkeitä. Testaajat olivat käyrillä, ja uudestisynnyttäjätkään eivät tunteneet kuin osan liikkeistä. Huomasin muuten viime viikolla, että vatsa liikkui vaikka en tuntenut liikkeitä.

Itse olen nyt päätynyt suurin piirtein siihen, että mies on hyvin rauhallinen luonteeltaan, samoin minä ja sitten minulla on tuo sokeriongelma ja olen matalan energiatason ihminen, joten miten ihmeessä meidän vauva voisi ollakaan elohiiri.

Toivottavasti vauvelit nyt valpastuisivat ja äityliinit saisivat helpotuksen huoleen :heart:
 
Inkalillalle tsemppiä! :heart:

Täällä kävin synnärillä. Vauval kaikki ok, syke hyppi 150-200 välillä, jumppatuokio oli ilmeisesti kovin rankka Nyytillä :D
Kätilö tutki mut ja olin kuulema 2cm auki ja 1cm kanavaa ja paksusti reunaa. Juuh, eli on sitte kursiutunu kii viime lekurikäynnistä ja kanavaaki kasvanu takas. KYselin et miten mahd, no meinas et kaikilla mitat erejä ja että hänenki mitat on noin mittoja ja että tärkeintä nyt on että tämä ei ole vielä pitkään aikaan välttämättä tulossa. :O Limatulpasta mainitsi että se voi tulla pari kolmekin viikkoa etukäteen, et ei siitä kannata välttämättä innostua, et ei sen tarvi tarkoittaa vielä lähellä olevaa synnytystä. Ai että ne oli niin negatiivisia ja toiveet tappavia.
Lääkäri kävi kans, oli muuten töykee lekuri, ei silmiin kattonu eikä tervehtiny, ei tutkinu ei kyselly vointeja, ei supistuksista ei yhtään mitään :( SAnoi vaan et onpas sulla iso perhe, kamala. Mä vaan et "eikaitse nyt niin kamalaa oo" :LOL:, olin ihan äimänkäkenä et miks ne on niin töykeitä :O Sit sanoi et sä voit mennä kotiin oottamaan et paikat alkaa kypsyy ja et lähtee ite käyntiin.
Eli epäilykset siitä että ku synnärille meen niin mulle nauretaan ja käyttäydytään sikamaisesti, ei ollu yhtään turhia.
Tänään muuten lorahteli jotain housuun, mainitsin siitäkin, mutta sanoivat että tarkkaile ja tule takasin jos sikseen on.
Lääkäri (joka vielä oli oikein erikoislääkäri :O ) vielä huikkas perään että sitte 41+5 tervetuloa käynnistykseen, jos vauva on vielä mahassa.
Lähin totaalisen paskalla fiiliksella kotiin, vaikka toisaalta nauratti makeasti ku mietin miten koomillisen turha käynti se kokonaisuudessaan oli. :LOL:
Eli paikat kursiutunu enemmän kiinni ja yliaikaisuuskäynnille toivoteltiin tervetulleiksi, ugh.
Kysyin että voisivatko tehdä ronskimman sisätutkimuksen jos vaikka ärsyttäis paikkoja ja sais nää supistukset ja menkkajomot jotain aikaiseksikin sitten, niin lääkäri sanoi että "meillä täällä käynnistellään vain painavista syistä, ei me väkisin aleta sitä vauvaa sieltä pois ottamaan". Mitäpä siihen sanomaan ku et "okei".

Juuh, että kade olen teille jotka saatte edes hyvää käyttäytymistä kätilöiltä ja lääkäreiltä.

Joo, taitaapa hormoonit taas jyllätä ko näin kovasti vedän moisesta pulttia :ashamed:

Mutta nyt syömään ja sit päikyille, jos vaikka sais unta vedettyä vähä palloon ja illalla voiski sit keksiä jotain oikein kivaa.:D Ja nyt mä lopetan KAIKKIEN oireiden tulkitsemisen ja oletan että tämä vauva pysyy mahassa vielä sen 2 viikkoa ainakin. Sitten kiltisti kävelen käynnistykseen ja asennoidun että kaikki synnytyksessäkin menee päin persettä! Pessimisti ei pety koskaaan!!!:kieh:

Voikaa hyvin mahakkaat! :flower:

emakko ja Nyytti 39+3
 
Onnea susssu pikkuisestä nyytistä. :heart:

emakko Olipas siulla kurja synnärikäynti. :( Mutta hyvä että kaikki oli kuitenkin hyvin, vaikka edistystä ei ollutkaan tapahtunut. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan sinne 41+5 viikolle tarvitse ootella vauvaa. :)

Bassets Varmaan kyllä säikyttää tuollainen, toivottavasti vaaveli nyt aktivoituisi, että ei tarvitsisi turhaan huolehtia.

Anskutin Hyvä että teilläkin kaikki ok. Taitaa vauvoilla käydä tila ahtaaksi niin alkaa nuo liikkeetkin olla paljon loivempia näin loppua kohden. :)

Marja-Leena71 Tervetuloa takaisin. :) Kiva että kadonneidenkin lista lyhenee. Kuulosti kyllä hurjalta tuo sydänjuttu.

Inkalillalle tsempit, nyt varmaan on jo vauva kainalossa. ;)

Jul Jaksamista siullekin noihin hormoniheittelyihin. :hug:
Itsellä nyt kolme viikkoa synnytyksestä alkaa olo olla melko normaali ja kaikki ei itketä, että ihan normaaliakin voi olla. Itsellä ei myöskään masennusta vaan lähinnä juuri noista hormooneista johtuvaa. :)

Maira Tsemppiä siullekin. Tiedän kokemuksesta miten inhottavaa tuo on kun tuntuu että lähtö tulee ja sitten ei kuitenkaan mitään tapahdukkaan. :(
Esikoisella oli supistuksia pari päivää ennenkuin synnytys lähti käyntiin, kolme seuraavaa olikin aivan mahtavia, eli kun oikeat supparit alkoi niin syntyikin sitten samanpäivän aikana. Nää kaksi viimestä on taas kiusanneet pari viikkoa ennen h.hetkeä, mikä oli kyllä tosi ärsyttävää ja hermoja raastavaa.

lyydia76 Pukamathan on hyvä merkki, ainakin vauva on laskeutunut. :D Miulla kanssa lykkäsi nuo samantien kun alkoi vauva painaa tuonne alas. Onneksi tällä kertaa ei ehtineet kovin kipeiksi, joskus on ollut ihan tuskaa noiden kanssa loppuajat. Toivottavasti ei siullakaan kovin kivuliaksi äidy.

Mitenhän felician tilanne, joko on vauva kainalossa??

Töyhtis nukkuu juuri kantoliinassa niin vähän ehtii kirjoitellakin. :)
Meille sitten nyt ne vatsavaivat löysi tiensä, ei onneksi mitään kovin pahaa, mutta kitinää riittää päivisin. :( Ensimmäistä kertaa eilen kokeiltiin noita d-vitskuja ja samantien alkoi kitinä ja vatsakivut. Eli meillä ei vieläkään aloitella noita sitten.
Tuossa huomasin saman kuin mima73, että ensimmäiset vaatteet alkaa jo käydä pieniksi. :snotty: Samoin vaipoista siirryttiin jo kolmoskokoon, kun tuntuu että nuo pienemmät joka kerta yöllä falskaan. Niin ne vaan kasvaa.

Voikaahan kaikki hyvin ja oikein paljon supistustuulia kaikille niitä toivoville. :)

MLM ja Töyhtis 3vko 2pvä

P.S. Vauvautuneet, tulkaahan tuonne vauvapuolen pinoon tarinoimaan sitten. :)
 
Bassets Hyvä, että beibillä oli kaikki hyvin synnärillä. Onko vauva nyt liikkunut hyvin?

Emakko Mä olen kans ehdottomasti tuon pessimisti ei pety -ideologian kannattaja.. Onhan se välillä vähän raskasta olla jo valmiiksi ihan hermot pinnassa, mutta siitä on helppo sitten leppyä ja rauhoittua, jos niikseen on :)

Laiska S jatkaa laiskotteluaan Kai me mennään sinne synnärille tänään, taas. Kolmas käynti sillä käytävällä tän viikon aikana... Pohdin vaan, että voisko tässä olla joku sellainen juttu, että kun tuo mies on kotona niin vauva on rauhallisempi. Ja sit ku mies ei oo kotona, niin se "pitää mulle seuraa" ja liikkuu enemmän. En tiä. Huah...Taidan kuitenkin pakata tässä vielä tuon oman sairaalakassin varuksi valmiiksi.

Ja sitten tässä vielä tietty takaraivossa kummittelee koko ajan kaverin siskon vuodenvaihteessa kuolleena syntynyt vauva.. :/

Palajan kertomaan kun on taas kerrottavaa.

A ja Laiskiainen 39+0
 
Hiihaa, sain minäkin bongata tässä raskaudessa sen kuuluisan limatulpan. Äsken siis vessareissulla ihan selkeä geelimäinen hyytymä missä oli verta mukana. Emakolle annettu kommentti masensi, mutta kun googlasin niin aika monella oli synnytys kuitenkin käynnistynyt parin vuorokauden sisällä. Lisäksi kun torstaisella synnärikäynnillä paikat oli jo hyvinkin valmiina niin varovasti uskallan toivoa ymmärtäisikö vauva kuitenkin hyödyntää tilaisuutensa ja päästää meidät synnärille ilman lapsenhoitohuolia.supistellut on samalla tavalla kuin tähänkin saakka, eli epäsäännöllisesti ja välillä kipeästi, välillä ei, mutta koko ajan kuitenkin.

Laitoin saunan lämpiämään. Eilenkin tuli Ässät hoidettua ja lisäksi tänään olin koko päivän shoppaamassa ja juuri äsken söin suklaakakkua, eli varmistellaan nyt vielä kaikella mahdollisella!

Emakolle pakko kommentoida vielä lääkärin ikävästä käytöksestä. niille ei selvästi opeteta mitään sensitiivisyyttä potilaita kohtaan siellä lääkiksessä ja joiltakin se taito sitten puuttuu luonnostaan. :hug:

Anskutin ja Bassets, onneksi kaikki oli kunnossa. Tosi kurjaa joutua huolehtimaan. Mutta josko vauvan hiljentyminen ennakoisi lähestyvää synnytystä?!?

Inkalillan kuulumisia jännitän ja muidenkin kriittisessä vaiheessa olevien. Olisi ihana saada tänne vauvauutisia.:p

Noniin, sitten sinne saunaan. Taidan ottaa tujakat löylyt. :D

Toiveikas maka 40+4
 
Emakko. Missä päin Suomea on noin karmeaa palvelua? Minä olen täällä Helsingissä tottunut tympeisiin palveluihin, mutta tuo on jo aivan huippua. Tekisin välittömästi ilmoituksen ainakin tuosta lääkäristä heti synnytyksen jälkeen ylilääkärille. Me sentään veronmaksajina maksetaan senkin lääkärin palkkaa, joten en hyväksyisi "palkolliselta" tuollaista pohjanoteerausta. Ja jos näiden lekurien käytöksetä ei anneta koskaan palautetta, niin kaikki rullaa entiseen malliin vuotdesta toiseen.

Anskutin Tosi hyvä, että lähdette taas käymään käymään lääkärissä.

Hommasin juuri muuten kännykkään bluetoothin, että olisi kotihommat ja vauvan hoito sitten helpompaa kuin ei tarvitse pitää samaan aikaa kännyä korvalla :)

Tässä muuten vauvan hierontaopas Hierontaopas päästä varpaisiin - Natusan Hieronnalla voi helpottaa mm. masuvaivoja.

Jul. Nyt kyllä hävettää kysyä tätä, mutta oletko jo mahdollisesti saanut vauvelin, ainakin tekstisi perusteella ymmärtäisin näin, mutta en muista millään nähneeni täällä siitä ilmoitusta, eikä tuolla ekalla sivullakaan taida olla siitä mainintaa :ashamed:

Synnytysvalmennuksessa mainittiin sanat babyblues. Tässä muutama rivi siitä: Äimä ry - Baby Blues (kansiossa Synnytysmasennus) Tohtori Tolonen suosittaa E-epan syöntiä mm. siihenkin. Itse olen syönyt E-epaa jo muutaman vuoden ajan ja edelleen jatkan. Uskoisin sen olevan entistäkin tärkeämpää synnytyksen jälkeen reippaaan D-vitamiiniannoksen ohella Kalaöljy ja raskausajan ja synnytyksen jälkeinen masennus - Terveysuutiset - Tohtori Tolonen
 
Viimeksi muokattu:
Terpat!

Nonni, synnärillä käyty taas. Tavallaan oli ihan hyvä, että mentiin, koska ensimmäiset 15 minuuttia tuli kamalan huonoa käyrää. Sykkeet oli 120-130 ja yhden ainutta liikettä en tuntenut eikä tainnu rekisteröityäkään käyrälle. Sitten sain miehen puheista käännettyä mielessäni aivan jäätävän huonon jutun ja repesin ihan totaalisesti omille ajatuksilleni. Ja siitäkös meidän Laiska S innostui :D Sen jälkeen sykkeet olikin välillä 120-170, keskimäärin kuitenkin 140. Ja liikkeitäkin alkoi tuntua. Kätilökin kysyi, että huomattiinko se muutos ja kerrottiin, että se johtui mun nauramisesta...Nauraminen siis kannattaa näissäkin asioissa..

Lääkäri ultras sit vielä ja kaik oli kunnossa. Ja tietty ronklas, että sais supistuksia aikaan ja kohdunkaulalle tapahtumia, kun siellä mitään ei ollu tapahtunu. Ja mää luulin, että se torstain pyöräyttely teki kipeää. Ai s**tana sitä tän kertasta!

Emakko Mää kyllä aina hämmästyn näitä eri tapoja mitä pitkin maata on näissä raskaus- ja synnytysasioissa :O Meillä on lääkärit siis enemmän innoissaan pyöräytelly sisuksia, että lähtis supistukset käyntiin.

Mutta nyt siis odottelemaan niitä supistuksia, joita lääkäri toivoi.

Anskutin ja S
 
Järkkyä käytöstä lääkäriltä Emakon kohdalla. Siinä ollaan taas NIIN väärällä alalla.

Hienoa että Anskutinin vauvalla kaikki kunnossa laiskuudesta huolimatta.

Maka, mulla ainakin synnytys käynnistyi saman vuorokauden aikana kun limatulppa tuli. Toivottavasti sulla rupee pian tapahtuun!

Kiitos MLM kun löysit pukamista hyvän puolen :) Onneksi mullakaan ei vielä oo kipeytyneet.

Inkalillalle tehokkaita suppareita sairaalaan! Saadaankohan sieltä suunnalta kuulla jo huomenna iloisia uutisia? :)

(.) Lumitöitä tänään takana... olipa melkoista hommaa varsinkin kun on 3kk maannu sohvalla ja 20 kg tullu painoa ja tunne että meloni olis jalkojen välissä. Alkuun ei aiheuttanu mitään tuntemuksia mut nyt iltaa kohden olo alkaa olla aika muikee :eek:. Sais sit kans ruveta tapahtuun jotain eikä vaan olis entistä hankalampi olo...
Nyt vielä saunaan ja yks alkoholiton siideri ja siinä saa olla ässät tältä illalta. :)

Toivottavasti ensi yönä saa nukkua. Tosin yskii toi pikkukakkonen sen verran pahasti tuolla sängyssä että taitaa jäädä haaveeksi hyvät yöunet... Tän viikon enkat on ollu 6h/yö unta, kaikkina muina öinä on jääny alle sen.

Tai sit vaihtoehtoisesti voisin vaikka valvoo koko yön, jos pääsis tositoimiin! As If... :p

Lyydia 39+6, jesh huomenna poks poks
 
Täällä taas melko hyvin nukuttu yö takana, vaikkakin unet jäi lasten heräilyjen ja nukahtamisongelman takia 6 tuntiin tunnin pätkissä, mutta pääasia, että sain nukahdettua heti uudelleen herätysten jälkeen :)
Muutaman kerran heräsin oikeinkin kipeään supistukseen ja tunnin välein oli pakko käydä vessassa tai vähän muuten kävelemässä kun lonkat sattuu niin kovin paikallaan makaamisesta. Mut hyvä yö kaiken kaikkeaan :)

Vereslimainen vuoto jatkuu edelleen, mutta supistuksia tulee harvakseltaan ja suurin osa heikkoja, tosin mukana välillä tosikin voimakkaita.

Vauva liikkuu taas reippaasti joten siitä ei enää huolta :heart: Kiitos kaikille tsempaajille ja huolehtijoille :heart:
Ja kovasti reippaita liikkeitä muille niitä kaipaaville, kuten myös supistuksia ja hyviä yöunia :)

Kalvojen pyörittelystä ja sisätutkimuksista sen verran, että vaikka itsekin olen rampannut tutkimuksissa nyt joka viikko niin useimmiten ei ole tehty lainkaan sisätutkimusta ja kalvoja on pyöräytetty tasan kerran joten ainakaan täällä ei ole tapana vaikka mullekin on jo käynnistys sovittuna. Eilenkään saleilla käydessä ei tehty edes sisätutkimusta vaikka maanantaina on käynnistys :)
Paljon siis vaihtelee käytännöt.

Muuten täytyy kyllä kehua, että olen saanut nyt viime aikoina sekä omassa neuvolassa, että äitipolilla ja saleilla todella ystävällistä ja ymmärtävää palvelua vaikka edelleen kärvistelenkin tilanteessani :)

Kylläpäs supistaakin taas voimallisesti. Ei vaan jaksa enää innostua näistä tosi kipeistäkään kun niitäkin on tullut jo parin viikon ajan silloin tällöin...

Bassets 39+4
 
Viimeksi muokattu:
**tuttaa kuin pientä eläintä. Olen nukkunut tunnin kun supistellut kahdestatoista alkaen 10min välein kipeästi. Kuitenkaan mitään muuta ei tapahdu. Paperilla näyttää hyvältä mutta kun supparit eivät voimistu eivätkä tihene niin turhaan en halua hötkyillä vaan olen mieluummin kotona.

Olen tosi iloista seuraa tänä aamuna. Työn alla olevien villasukkien kantapäässäkin on reikä. Enkä varmasti ala purkamaan.

auttaisikohan reipas kävelylenkki. Mies on sitä mieltä että ei päästäisi minua mutta taidan silti lähteä.

Anteeksi omanapaisuus.

maka 40+4
 
Heissan

Tulin kanssa katsomaan että onko tänne tullut uutisia :)
Makalla tosiaan näyttää ainaski lupaavalta..

Omassa olotilassa ei radikaalia muutosta ole tapahtunut ja sekös ärsyttää! Ihanku ois vielä joku flunssa iskemässä, prkl! Eli parempi ettei ihan heti synnykkään niin saa tän nuhan ensin pois kiusaamasta..

eipä mulla muuta sydämellä tällä kertaa, palailen huomenna poksumaan lasketunajan kunniaksi :D

nuhmuliini80 ja napero 39+6:heart:
 

Yhteistyössä