~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

Reissaamisesta itse en kyllä lähtisi. Olin eilen kolme tuntia ulkona ja tallilla ja kroppa huusi kuolemaa jo sen jälkeen :)
Mutta jos olo on hyvä niin miksei.

ON: Oltiin sitten eilen ravintolassa supistelemassa ihan kunnolla :LOL:
Tallireissun jälkeen sovittiin miehen kanssa ravitolaan menosta ja saatiin mummo hoitamaan lapsia. Mummolle ei vaan sopinut ihan heti. Ennen mummon tuloa (tien toiselta puolelta) alkoi kipeät supistukset ja kun piti lähteä niin en pystynyt supistusten aikana kävelemään tai puhumaan. Eikun kauratyynyt mukaan ja reissuun.
Ravintolassa istuessa olo oli ihan hirveä ja supistuksia tuli 4-6 min välein, mutta kas kummaa kun sain pihvin eteeni niin kívut laantuivat ja väli kasvoi 15 minuuttiia. Saatiin syödä jälkkärikin ihan rauhassa :LOL:

Kotona supistukset loppui iltaan mennessä kokonaan ja yöllä heräsin vain pari kertaa supistuksiin. Muuten tuli sitten kyllä valvottua...

Soitin äitipolille (tai siis yritin, kaikki puhelut menee synnytyssaleille ja eivät yhdistäneet sieltä) ja kyselin, että oliko se käynnistys nyt suunnitteilla seuraavaksi päiväksi polikäynnin jälkeen (eli 14.1) VAI seuraavaksi päiväksi LA jälkeen eli 19.1. Ei tiennyt se ihminen jonka kanssa puhuin eikä yhdistänyt sinne polille :(
Lääkäri siis puhui viimeksi seuraavasta päivästä ja oletin sen tarkoittavan polikäynnin seuraavaa päivää, mutta aloin kuitenkin miettimään, että tarkoittiko 19.1 koska puhui, että lasketun ajan tuntumaan.

Selviää sitten perjantaina mulle vaan sanottiin (en vaan tiedä oli toinen kommentti) ja että ehkä voisi olla 19.1 koska sanelussa oli LA tuntumaan, mutta mun mielestä 4 pvä ennen LA on myös LA tuntumassa... No juu selviää varmasti perjantaina , mutta miehen pitää tänään sopia parin päivän työreissu ja olisi ollut kiva sopia se ensi viikon puolelle jos käynnistetään lauantaina (ellei ole syntynyt sitä ennen) ja vastaavasti tälle viikolle jos käynnistys torstaina...

Huomenna tulee varmaan aikas kauhea päivä. Kun ei saa noita öitä nukuttua ja itsellä tosiaan 1,5 v ja 2,5 v pojat ja huomenna tulee kolmanneksi muutamaksi tunniksi kaverin 7 kk ikäinen vauva joka vierastaa ihan hirveästi :whistle:
Kaiken huipuksi näillä meen kavereilla ja kaverin pojalla tietysti ihan täysin eri rytmi. Mm. meen pojat syö silloin aamupalaa kun kaverin poikaa pitää nukuttaa pihalle. Mutta eiköhän me muutama tuntia pärjätä :)

Bassets 38+5
 
Kiitos kaikille jotka toivotitte minut tervetulleeksi tänne jakamaan tuntoja,olihan tuolla joulukuisessa vähän hiljaista jo ja mukavahan se on jakaa ajatuksia muiden kanssa. =)

Tultiin äsken sairaalasta yliaikakontrollista,laittoivat minulle ballongin,tekipäs kipeetä sen laittaminen ja nyt kyllä supistelee kipeestäkin,vielä epäsäännöllisesti.

Huomenna tarkastukseen aamusta,jos ei ole sitä ennen tapahtunut mitään radikaalia.Nyt itsekin tietää miltä tuntuu kun supistukset ovat kipeitä,aiemmin eivät koskeneet ollenkaan.

Sanoivat lääkärissä että jos ei ala tapahtumaan mitään niin viimeistään vko 42 sitten käynnistelevät eli perjantaina mutta jospa tämä ballonki auttais asiaa,kun olin ennen sen laittoa sentin auki,onneks ettei ihan epäkypsä tilanne ollut enää ja tosiaan nyt supistelee.

Tsemppiä kaikille odottajille :hug:

Nyt täytyy koittaa rentoutua ja harjoitella supistusten ajaksi,jos se vähän helpottas sitä tilannetta kun ne menee tosi kipeiksi.

Poika painaa arviolta sen 4kg eli ihan hyvänkokoinen ukkeli meille tulossa,ultrassa käytiin tänään myös. :)

jemina81 ja poitsu 41+3
 
Oikein paljon onnea kaikille käärönsä saaneille! <3

Palstaa on tullut lueskeltua, mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt, paitsi nyt.. :)
Täällä laskettu aika tuli ja meni lauantaina, ja lähtöä odotellaan.. Oirehdintaa ei sen ihmeemmin ole ollut, kuin parisen viikkoa on nyt enenevissä määrin repinyt ja vihlonut tuonne kohdunsuulle, välillä hyvä ettei lähde jalat alta :O Onko muilla ollut tällaista?

Viikon päästä olisi sitten yliaikaiskontrolli, ellei jotain ala tapahtumaan sitä ennen.
 
Tervetuloa mukaan kärvistelemään joulukuisista! Kyllä tänne sekaan mahtuu! :)

Minä se eilen kävin päiväreissulla istumassa 300km autossa eikä mitään tuntemuksia.. :D Ainoa mitä sain aikaseks oli vitutus ja olo kun olis ollut viikonlopun kiihkeää kun on alakerta niin saakelin kipeä.. :p

Tänne ei siis mitään uutta, mut aattelin ilmottaa et hengissä ollaan ja yhtenä kappaleena..Ens viikon ä.poliaikaa odotellessa..

Maira ja pimpula 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
jemina, tervetuloa pinoilemaan tänne puolen! Mä olen aktiivisesti lukenu joulukuun ja tän tammikuun joulukuisten pinoa kun kiinnosti tietysti nämä synnytysjutut. Kyllä siellä taitaa olla h-hetki nyt lähempänä ja lähempänä, jospa viikon loppuun mennessä olisi vauva kainalossa :)

Mä kävin moikkailemassa tänään työkavereita aamupäivällä ja oli kiva nähdä heitän kuukauden jälkeen. Vaikka hirmu nopeesti on tää aika menny ja toisaalta, eipä tässä hirveen kauaa enää mene, että se meidänkin vaavi syntyy. Aika on puolella - täälläkin tuntuu, että miehellä alkaa olla odotus jo vaikeampaa kuin mulla. Kuulemma tämä odottaminen tekee kohta hermoraunioksi :D

Jeps, nyt lenkille koirien kanssa kun kerran voi niin tehdä ihan omaan tahtiin. Hauskaa viikkoa ja vauvauutisia odotellessa!

KP rv 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Tervehdys! :)

Paljon onnea jakaantuneille! :heart::flower:
Täälläkin odotellaan kovasti oman nyytin tuloa, joka saattanee vielä kestää..

Täällä paukkui eilen 37+0 viikot, eli täysiaikaisia mekin! <3 olot täällä vaihtelevat, päänsärkyä, unettomuutta, välillä todella väsynyttä, kovia verenapaineita, oksentelua.. niistä on niiiiskuneidin raskaus tehty.. Keskiviikkona on kontrolliaika verenapaineiden takia, siis täällä melko korkeita, tänään tauluun pärähti 133/102, mutta sairaalassa sanottiin että sittenkun 160/110 ylittyy, niin saapa tulla sinne, eli aika korkeita täytynee olla... Eikait muuta, kovasti ootellaan vauvan tuloa, ja isi kovasti tohkeissaan! :) vieläpä taitaa mennä aikaa, ennenkun mötkö suostuu ulos tulemaan..

Niiskuneiti ja mötkö 37+1
 
Inkalillalle piti sen verta kommentoida, että toivottavasti saat ukon sinne sun tueksi loppuajaksi, ja mukaan synnytykseen. Eihän siitä miehestä siellä paljoa hyötyä ole, mutta orpo olo se vaan on yksinään. Kyllä se niin on, että siellä kaipaa just sitä jonka kanssa on lapsen tehnytkin.. Jos nyt ei ukosta ole sinun tukena olemaan, niin pärjäät kyllä yksinkin. Onko teidän synnärillä mahdollista saada mukaan opiskelijaa? Mulla on ollu parissa synnytyksessä opiskelijatyttö mukana, ja se oli kyllä tosi hyvä juttu. Oli tukena kokoajan, toisin kuin kiireiset kätilöt. Toivottelen siulle kaikkea hyvää, ja halauksia vaikeaan aikaan.

MLM Ihana kuva tosiaan teidän pojusta. ja paras syntymäpäivä kyllä ;)

Tänne ei ihmeempiä. Vauva-arkea. Viimeyönä tuli taas nukuttua pari tuntia. Pikkunen tykkäsi niin kovin tankata ja ihmetellä ympäristöään. Siinä sitten valvoskelin silmät ristissä ja kuuntelin toisten kuorsausta..
Ihana tuo pikkuinen kyllä on. Ihan meinaa itku tulla kun häntä katselee :)

-Amalia- ja muru
 
  • Tykkää
Reactions: lyydia76
Taas tullut paljon tekstiä lisää yhden päivän aikana.. mut sehän on vaan hyvä että pysyy tää pino pystyssä. :D ja tervetuloa uudet mukaan!

täällä ei edelleenkää minkäänlaisia oireita lähestyvästä synnytyksestä, mut voihan se toki sit olla niin niinku joku (anteeksi ku en enää muista kuka) kommentoi edellisellä sivulla minulle lohdutukseksi että sit ku ensimmäiset merkit ilmaantuu ni se voi ollakin menoa sitten. :) ja toivottavasti oiskin niin.. :D

ihana ku joillaki miehetki nii täpinöissään lähestyvästä synnytyksestä..meillä mies on tyynen rauhallinen. ei se paljoa ressaa tai ainakaa vielä. kysyin mä siltä yks ilta et mitä mieltä se on siitä että saisko meijän vauva jo syntyä ni tuumas vaa et iha vappaasti! :) ja on se siitä muistanu huolehtia ja muistuttaa et oonhan mä jo kotiintulovaatteet vauvalle pakannu ettei sen tarvi sit niitä alkaa ettimään.. :)

mut eipä tämän kummempia tarinoita tällä kertaa. huomenna viimenen lääk.neuvola ni jos sais jotai tietoa et missä ollaan menossa. :D

an-ri 37+5
 
Täällä vauva-arki rullaa normaalisti. En tiedä kumpi on hassumpaa: se, että meidän laskettu aika on ylihuomenna vai se, että poju on sitä seuraavana päivänä jo kuukauden vanha :D

Itse asiassa mun piti vaan tulla kommentoimaan tota ruokalappuasiaa, meinaan täällä ainakin kankaisista ruoka/kuolalapuista on ollut korvaamaton apu paljon puklailevan ja maidon kanssa sottaavan vauvan kanssa. Säästyy vaatteita ja aikaa, kun ei tarvitse aina ruokailun jälkeen olla vaihtamassa koko vaatekertaa :)

Tsemiä kaikille olojen kanssa, eiköhän piakkoin ala suurimmalla osalla olemaan jo nyytit sylissä. Jälkeen päin ajatellen tuntuu todella hassulta, että minä olin kolmen ekan synnyttäjän joukossa tässä pinossa, kun ajattelin olojen perusteella, että olisin kasassa vielä melkein helmikuussakin. Mutta tässä sitä ollaan, jo rutinoituneita vauva-arjen keskellä eläjiä :)

juuli ja poju 3vko 5pvä :heart:
 
Terveisiä synnäriltä!

Jouduttiin tänäänkin ottamaan liikelaskenta avuksi, kun ei koko aamupäivän aikana kuulunut mitään Syllikistä. Saatiin 1,5 tunnin aikana 8 liikettä kasaan ja tunnin kohdalla otin sokeriglögi- ja suklaatankkauksen. Kärsivällisyys ei enää kestäny tuossa kohti laskemista kun viimisen puolen tunnin aikana tuli yksi liike, joten soittelin synnärille ja lähdettiin sitten käymään siellä.

Synnärillä päästiin sitten käyrille ja eikös se elämä alkanu sillä sekunnilla :LOL: puolisen tuntia makoilin siinä ja sykkeet hyppi 130 ja 170 välissä liikkeitä tuli ihan jatkuvasti. Muuten ois kätilö mut saanut kotiuttaa vaikka heti, mutta ku on tää RD, niin lääkäri tuli vielä ultraamaan. Aloitti sanomalla, että hän vähän pyöräyttelee sisältäkin jos vaikka saatais sankari syntymään pian :D Kohdunkaulaa oli vielä tosin runsaasti jälellä ja oli vaan sormelle auki. Ei siis mitään muutosta noin kuukauden takaiseen.

Ultrassa oli kaik hyvin: virtaukset ok, vauva kasvaa käyrillä (3200 g) ja liikkuikin kuvassa oikein hyvin. Tuli vähän ylihysteerinen olo siinä, mutta lääkäri lohdutti, että parempi katsoa kun katua. Sitten se vielä toivotteli mut tervetulleeksi synnyttämään torstaina, kun mulla on seuraava aika siihen käytävän toiselle puolelle äpolille.

Vaan jotain se teki tuolla alhaalla, koska synnärireissun jälkeen tuli kaupassa 3 kohtalaisen napakkaa, ihan oikeaa supistusta. Saakeli, taitaa jäädä häämessut väliin...:headwall:

Eipä tässä muuta tällä kertaa. Nyt jännittää vielä enemmän tää itekseen jääminen ku ekat kunnon supparitkin on "tavattu". Mies lähtee taas aamulla loppuviikoksi kouluttautumaan :)

Muoks: Sen verran piti vielä sanoa, että tänään puhui lääkäri ensimmäistä kertaa yhtään mitään mahdollisesta käynnistyksestä. Eikä kuulemma paljoa mennä sitten LA:n ohi, koska RD. Saattanee tarkoittaa sitä, että keinolla tai toisella, meillä on kahden viikon päästä nyytti sylissä ja ehkä jopa kotona. :heart: Nyt siis S-puuhiin, että saadaan luonnonmukaisesti vauhti päälle :)

A ja S 38+2 (vieläkin)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia kaikille!
Täällä aamu alkanut armottomalla veetutuksella. Yö mennyt ihan ok, mitä nyt lapset on valvottaneet ja kahden hepun yövaipat vuotaneet kolme kertaa viime yönä, mutta oma olo ollut hyvä ja uni maistunut mitä lasten hoidon ohessa ehtinyt. Jostain syystä vaan ottaa päähän ihan tuelta.

Mietiskelin tuossa, että taitaapi olla lähes vrk viimeisestä oikeasta supistuksesta ja harkkareitakin on tullut ihan äärimmäisen vähän. Hassua, mutta toisaalta ihan kivakin kun ei tarvi koko ajan kärvistellä :)
Toisaalta taas toivoo, että jotain jo tapahtuisi.

Pikkuinen hoitolapsuli saapu näillä hetkillä joten kolmen tunnin huudot tiedossa kun kaveri vierastaa niin paljon.

Tuosta inkalillan saako varpoa kommentista sain hyvät naurut :LOL:. Tuntuu kyllä hassulta jutella sinne summeriin.
Toisaalta sain esikoisesta kovat moitteet kun mies toi minut sinne ovelle ja lähti itse parkkeeraamaan autoa (joka täytyy viedä aikas kauas). Ei olisi kuulemma saanut tulla yksin etteivät joudu avaamaan ovea erikseen isälle :eek:.
Sinne ulko-oven viereen jättivät sitten supistelemaan ulkovaatteissa ja odottamaan tulevaa isukkia. Jäi aika ikävä maku seisoa yksin käytävällä, nojata seinään ja puhkua...
No kakkosen kohdalla ymmärrettiin sitten jo olla kohteliaita ja vältää kätilöiden liikaa kuormittamista saapumalla samalla oven avauksella.

Bassets 38+6
 
Viikkoja 39+0 kasassa, että poksista vaan =). Ja edelleen täällä on normimeininki.

Onpas Bassets mielenkiintoista, että oven avaaminen noin rassaa! Ei olis kyllä tullut itsellä mieleenkään, että tuonkin asian voi saada hankalaksi. Mutta niinhän se on, että halutessaan voi pieniltäkin tuntuvista asioista tehdä vaikeita.

Mä oikeestaan odotan sitä, että saan kroppani taas omaan käyttöön. Että voi kiihdyttää tahtia ulkona kävellessä, ottaa juoksuaskelia, kyykistyä ilman ongelmia ja saa itsensä vähän keveämmäksi. Vaikka mullahan on ollut kuitenkin helppo ja ongelmaton raskaus, niin kyllä tuo vuokralainen näkyy ja tuntuu kuitenkin omassa olotilassa.

Vauvauutisia odotellessa :popcorn:
 
Huomenia vaan täältäkin :)

Mä oon sitä Retaletta koittanu tänne avuksi ja tueksi saada, vaan eipä oo tullunna. Viina taitanee maistua vieläkin...12vrk täällä on yksin oltu ja hippasen alkaa tuntumaan siltä, et alkaa mulle riittää. Yhdyn täysin KP:n ajatukseen, että oottaa jo et sais oman kroppansa omaan käyttöön, mä oon ainakin superhidas kaikessa ja sekös mua ärsyttää. Kaikkea et vaan pysty ja jaksa tehdä itekseen.

Mikä hyöty tästä yksin möllöttämisestä on ollut, niin enää mä en vaavan syntymän jälkeistä aikaa pelkää. Enkä omaa jaksamista. Luotan siihen, että tälläkin kertaa mun jaksamisen raja siirtyy tarvittaessa ja ekoista kuukausista selvitään kunnialla.
Inhottavinta on se, että mulla on sitä Retaletta ihan järkyttävä ikävä. Ihan hillitön. Jotenkin sitä on niin kauan ja niin paljon rakastanut, et tää elo tuntuu kamalan tyhjältä ja vajaalta ilman sitä :( No, kyllä tää tästä.

Aika jännä juttu. Kuinkas kauan mä mahdoin olla maha kovalla. Monta pitkää kuukautta. Ja sitä ennen oikeastaan vuosia. Nyt on sit toiminu kolme, neljä kertaa päivässä. Vähän niinku koko ajan kuitenki olis hätä. Mä luulen, et tolla rypäletertulla tuolla peräpäässä on jotain tekoa asian kanssa. Hiton pukamat.
Muuten ei navassa uutta eikä erikoista. Päivisin pikkumies on hiljaisempi, iltaa kohden Zumbat kiihtyy. Erittäin epämiellyttävää ja kivuliasta.

Jassoo, kai sitä pitäis nää kaks lasta vaatettaa ja lähteä ruokakauppaan. Mä niin inhoan kaupassa käymistä. Argh:mad:

Ii ja öö 38+4
 
Huomenta!

Inkalillalle kovasti voimia. :hug: Tulee sellainen olo että kun vaan voisi jotenkin muuten kuin toivotuksilla helpottaa sun tilannetta. Mutta vielä kerran sanon että olet kyllä mahtava nainen kun jaksat porskuttaa tilanteesta huolimatta. Toivotaan että mies vielä ennen synnytystä tokenee ja saat sen tueksi.

Lyydian tapaan täälläkin nukuttu huonosti. Mulla on tylsä taipumus siihen että jos nukahdan illalla ihan muutamaksi sekunniksi, siis vaisun sellaiseen syvempään rentoituneeseen tilaan, ja sitten siitä havahdun, niin sitten en saakaan enää unta. Eilen ja toissapäivänä näin kävi, ja niinpä olen sitten valvoskellut taas viime yönäkin. Ja aamullakaan en saa sitten enää nukuttua kun mies nousee ylös ja lähtee töihin. Eli pari lyhyttä yötä muutaman tunnin unilla ja alkaa tuntua. |O Toivottavasti sitten ennen synnytystä ei tarvitse valvoskella että jaksaa. Osastollakaan en kuitenkaan taaskaan nuku kun siellä on liian outoa.

Tänään mulla deadline. Ei kyllä mitään tuntemuksia, vähän kuten Bassetsilla ennemminkin vähentynyt minkäänlaiset supistukset. On muuten jännä että täällä ei kukaan varsinaisesti ole ihan lähtökuopissa. On kuitenkin tammikuusta jo kolmasosa kulunut. Mutta eiköhän siihenkin päästä että alkaa olla säpinää sen suhteen!

Neuvola tänään, tuskin siitä mitään iloa on. Olisi kiva tietää kohdunsuun tilanne kun kuitenkin joitakin napakoita suppareita on ollut aikaisemmin ja painetta kovasti tuolla alhaalla. Mutta eihän sitä perusneuvolassa saa selville. Vauva on kovasti aktiivinen, eli kaikki lienee niinkuin pitääkin.

jjuuli ja Amanda, kiva kun käytte moikkailemassa! Odotan niin paljon tuota arjen alkamista tämän ihmeellisen välitilan jälkeen!

Maka 40+0 (kirjoitin ensin 49, ei nyt sentään!)
 
Onpas tänne taas tullut tekstiä. Tervetuloa jeminalle :)

Anskutin, itse en uskaltaisi moista matkaa enää tässä vaiheessa lähteä, tosin jo taisitkin laittaa, että väliin jää..

Ruokalapuista, meillä on käytetty vasta kun ollaan soseita aloiteltu. Muuten on aina imettäessä/syöttäessä/röyhtäytäessä ollut äippäpaketin sideharsoliinat käytössä, sairaalakassiin pakkasin niitä nytkin pari mukaan :)

Nonni, äitiyspolilla oli tänään käynti ja ilmoittautuu sitten tämäkin perätilavauvaksi. Kääntöyritys olis torstaina. Saas nähä kuinka käy.. Sanoivat, että tulis olla sopivan mittanen lantio ja vahvat supparit, että vois synnyttää perätilassa, mutta noi supparit ei omasta mielestä kovin hyvät oo, kun esikoisen kanssa tuli h-hetkellä supparit 4-20min välein...

Tämmönen pikanen nyt, Neiti10 ja Raappana 38+2
 
No niin leidit, wish me luck!

Eilen illalla meni vedet, tai siis osittain, kun edelleen vuotelee lapsivettä. Kävin yöllä synnärillä, kävelin sinne ihanassa kuutamossa ja tunnin päästä hyvien käyrien jälkeen kävelin takaisin kotiin "nukkumaan". Kunnon supistukset ei oo vielä alkaneet, epäsäännöllisiä tulee. Aamusta menin uudestaan synnärille, käyrille ja nyt taas kotona. Edelleenkään ei kunnon supistuksia ja kanavaa oli ja vain 1 cm auki. Illaksi taas takaisin synnärille ja aloitetaan antibiootit. En tiedä mikä sitten on suunnitelma, jos supistukset ei ala. Että aletaanko jo lääkitsemään ja käynnistelemään vai vieläkö odotellaan, että luonto hoitaa. Ihan masokistiolo, kun toivoo, että supistuksia tulis paljon ja voimakkaita!

Mut nyt vielä päiväunille. Eiköhän tässä parin päivän sisällä olis muksu maailmassa :)

Carcas ja kaveri 40+3
 
Carcasille tulin toivottaan tsemppiä, siellä taitaa kohta olla nyytti kainalossa :flower:

Täällä kans viime yö tuli valvottua..parin tunnin välein kävin vessassa pissalla ja sit tuli vaan pyörittyä sängyssä ne välit..välillä torkahtelin, tosi ihanaa :kieh:
tämän päivän tullut taas jonkinmoisia suppareita ja aika tiuhaankin välillä, mutta eiköhän ne taas lopahda! Ihme vitutuskin päällänsä kokoajan ja ilman mitään syytä..
Huomenna neuvola ja sinne se on kait mentävä vaikka vannoin neuvolatädille että seuraavan kerran tulen vauvan kanssa neuvolaan :D mutta ei, pakko se on sinne lyllertää aamulla..

Inkalillalle voimahali :hug: toivotaan että saat retaleen synnytykseen mukaan!

joopajoo, ei taas muuta tälläkertaa..vauvauutisia odotellessa :popcorn:

nuhmuliini 39+1 :heart:
 
Carcasille onnea matkaan! Toivottavasti pian alkaa tapahtua kunnolla!

Täällä käyty neuvolassa ja kohdunsuun tilanne piiitkästä aikaa katsottu. Olihan ne paikat jo kovasti pehmentyneet ja pää ihan alhaalla, mutta sisäsuu vielä kiinni, joten odottelu jatkuu samaan malliin. Tähän alkaa jotenkin jo tottumaan, ettei enää niin edes odottele :).

Huomenna pitänee käydä äänestämässä, ettei jää äänestämättä epävarmojen olosuhteiden takia :).
 
Carcas Onnea supistusten houkutteluun :)

Inkalilla Harmi ettei täältä käsin pysty auttamaan yhtään enempää, kuin toivottamaan voimia Retaleen metsästämiseen.

Määkin meinasin huomenna mennä äänestämään ettei jää vahingossa ääni antamatta ekalla kierroksella.

Nyt kodin siivouksen pariin. Tänään tulee tyttöjä kylään ja meinataan vähän saunoa. Jos sitä ennen laittais joulukoristeet pois (jees, loppiainen tuli ja meni, joulu jäi :p) ja vähän imurois.

A ja S 38+3
 
Neiti10, oletko ajatellut alatiesynnytystä vai sektiota, mikäli vauva ei käänny? Melko myöhään kokeilevat sulle vielä käännöstä. Mä tahtoisin, että meidän vauvaa yritettäisiin vielä kääntää, mutta tuskinpa kokeilevat toista kertaa. Käännösyritys oli rv36+6. Mulle tehtiin eilen lantion magneettikuvaus ja sen perusteella voin synnyttää alateitse pt-vauvan. Supistuksista en osaa sanoa mitään, kun vasta esikoinen kyseessä enkä ole yhtään supistusta vielä kokenut.

Leena ja lapsonen 37+6
 
heissan!

tämän päivän neuvolakuulumisia kirjoittelen.. oli siis viimenen lääkärineuvola ja toivottavasti viimenen neuvola muutenki. :) en jaksais enää odottaa yhtään pitempään.

rv:37+6
paino:71,2 (1,108kg/vk)
turvotus: +
rr: 114/69
pissa: puhdas
hb: 120
sf-mitta: 35
Lapsivettä oli normaalin verran ja paino arvioksi lääkäri sai 3300g. raivotarjonnassa köllötteli ja liikkui ihan mahottomasti. :D Kohdunsuu oli alkanut pehmenemään mutta kanavaa edelleen 3cm jäljellä et eipä silti oo paljon kummentunu ajansaatossa. mut eipä pahemmin oo kyllä supistellukkaa tai mitää muitakaa tuntemuksia ollu etenemisen suhteen. :/ Tuo paino arvio mua itteä vähän kauhistuttaa ku nyt oli jo noin iso ja kaks viikkoo ois vielä laskettuun ja jos tässä vielä yli ajalle mennään ni sehä on sit iha jättiläinen syntyissään.. :O vaikka voihan tuo arvio heittää jonku verran ni eipä siihen voi 100% luottaa, mut kuitenki! kuulemma keskikäyrän ja yläkäyrän välissä mennään. uuden ajan sain vielä kahen viikon päähän mut toivon hartaasti että olisin jo synnyttänyt silloin...

carcasille tsemppiä tulevaan, sinä se näiltä näkymin olet sitten seuraava vuorossa. :D nyt ollutki hiljaista synnytysten suhteen... mut kohta niitä tuleekin varmaan taas rytinällä. :)

jaksamisia kaikille meille, jotka kärsivällisinä/kärsimättöminä vielä odottelemme omaa pikkuista! :heart:
an-ri 37+6
 

Yhteistyössä