~*~ Tammikuun Vauvat 2012 marraskuussa ~*~

Ja parempi aika tulikin jo nyt. :)

Hauska kuulla, että en ole ihan hakoteillä tuon kietaisubodyasian kanssa, kun muillakin on ollut ihan samoja ongelmia löytämisessä. Tai siis ei ole hauskaa, että niitä ei löydy, mut siis joo, ymmärsitte varmaan.

Tatomira, tosi ärsyttävää tuo muutaman pennosen uupuminen tuosta 20 prosentin rajasta!!! Koita kestää, vaikka verenpaineet nousee noiden asioiden kanssa painiessa.

Hmm.. kolmen viikon odotus ä-pakkauksessa… en jaaaksa oottaa. Ai kas, MLM saikin oman pakkauksensa viikossa, voi kun mäkin. Voi olla, että ratkean sinne Nettikirppuun kuitenkin. Onko kukaan ostanut sieltä kuntoluokan kolme tähteä vaatteita? Mietin, et mahtaako olla tilaamisen vaivan arvoisia, vai kyttäilisinkö vaan noita neljän-viiden tähden vaatteita. Viiden-kuuden tähden vaatteista näyttää kyllä olevan aika koviakin hintapyyntöjä, kun vertaa ihan tavallisiin kirppareihin.

Vuokko82 mainitsi tuon yöllisen nenän tukkoisuuden. Flunssa on sille kyllä varmasti hyvä selitys, mutta mulla ei ole flunssaa ja nyt pari viikkoa ollut nenä tukkoinen yöllä/aamulla. Huomasin ärsyttävän asian eli sen, että nukkuessa olen ruvennut hengittämään suun kautta. Ja siksi sitten ilmeisesti aamulla on tukkoinen nenä ja tietysti ihan tahmean kuiva suu! Ärrrr. :mad: Ilmeisesti maha painaa keuhkoja, kun olen tällaiseen hengittelyyn siirtynyt. Ja selkää särkee yöllä, olisi kiva nukkua jossain pehmeässä kuopassa, että selästä saisi sen notkon kunnolla suoraksi tai pikemminkin pyöristettyä selän. Valivali... Mutta pientähän tämä on, enköhän kestä. :)
 
Tellu Po Tänään tuli Nettikirpun paketti. Mulla oli neljän tähden vaatteita, ja olivat kuin käyttämättömiä. Monessa kolmosen tuotteessa näytti lukevan, että olisi jotain vähäistä nukkaa ym. Mutta ainakin siis noi nelosen ovat täysin turvallisia :)
 
Huh, kyllä kuullosta rankalta toi Bassetsin nukutusrumba. Toivottavasti tilanne pian korjaantuu!

Makalle tsempit, toivottavasti huoli on turha. Meillä molemmat vauvat on ollu syntyessään pieniä vaikka menneet yli lasketunajan.

Onko kukaan törmännyt seuravanlaiseen sivustoon josta voi vuokrata vauvanvaatteita: Beibamboo Shop

Varmaan jos olis esikoinen tulossa niin hommaisin vaatteet tuota kautta. Mutta meillä on ihan hirveesti omasta takaa ja suvulta saatuja vaatteita ettei moiselle tarvetta.

Tosin tilasin kyllä viime viikolla Me & Mamasta muutamia luomupuuvillaisia vaatteita vastasyntyneelle, sen jälkeen kun erehdyin kattoon dokumentin mitä myrkkyjä vaatteiden värjäyksessä käytetään... : /

(.) Tänään neuvolalääkäri määräs mut loppuajaksi saikulle näiden runsaiden supistusten takia. Ihan hyvä niin... nimittäin alkuillasta vein lapsia harrastuksiin ja jouduin käveleen parkkipaikalta koululle ylämäkeä ja jumppasaliin raput ylös ja kun pääsin takas autolle iski ihan järkyttävä supistus. Piti oikeen puuskuttaa ja nojata autoa vasten hetken. Kipu oli samaa luokkaa kun edellisistä synnärille lähtiessä... vähän jo säikäytti supistuksen rajuus. Onneksi tilanne ja suppailut helpotti kotona kun pötköttelin sohvalla.
 
Pikainen kirjoitus ennen nukkumaanmenoa (alkaa väsymystä olla taas ilmassa, johan tässä olikin monta viikkoa jo melko pirteää aikaa).

Painonnoususta: onkohan mulla kyseenalainen kunnia johtaa painonnousutilastoa, yli 10 kg on kerätty :D. Ja lisää näyttää tulevan.. Sinällään outoa, kun ruokavaliokin on aika rajoitettu eikä ole edes turvotusta.

Varusteiden hankinta on meillä edelleen puolitiessään. Mutta vaatteita ja kestovaippoja sentään on jo sen verran, että niiden puolesta pärjää. Jos vaan imetys onnistuu, niin eikö ne tärkeimmät jo siinä ole =) Toki kaukalo pitää olla, että saa vauvan kuljetettua kotiin, mutta sen hankkiminen ei niin hankalaa ole.

Toivottavasti tosiaan Sannulin vauva vielä viihtyy vatsassa ja Makan tilanne selviää parhain päin. Voimia tarkistuksen odotteluun, se on varmasti aika hermoille käyvää.

Bassets: voiskohan teidän muksut reagoida siihen laajennukseen/remonttiin? Monet lapsethan saattaa olla yöllä levottomia, kun on muutoksia elämässä. Varsinkin, jos vanhemmillakin alkaa pinna kiristymään, niin kuin voisi kuvitella käyvän, kun remontin keskellä asutaan (kokemusta on). Toivottavasti tilanne rauhoittuu pian!

Omaa napaa: supistelua on välillä tiuhempaan ja välillä harvempaan. Kai se on normaalia. Muuten tässä menee aika melko tiiviisti kun yrittää saada työt tehtyä ja pitäisi kotonakin jaksaa jotakin. Sijainen on ehkä löytynyt, sekin pitäisi jaksaa perehdyttää töihin. Eipä tässä enää kovin monta viikkoa olekaan jäljellä.

Vauva on edelleen aktiivinen ja välillä tuntuu reagoivan ääniin (rauhoittuu laulamisesta tai aloittaa potkimisen jonkun yllättävän äänen jälkeen). Ahdasta kai alkaa täälläkin olla, kun välillä tosiaan sattuu aika paljon se kääntyily.

Pimeää on ja märkää, mutta eikö ole sen ihanampi käpertyä nojatuoliin kutimen kanssa silloin, kun vain ehtii =)

Meelia ja pikkumyllertäjä, 29 ja jotain
 
Bassets huoh, varmasti raivostuttava tilanne, mut se helpottaa kun laajennus valmistuu :D meillä tehtiin laajennus -09 ja ai että, kun oli ihanaa kun se oli valmis :)
Mä en oo ees harkinnut vielä tuon 1v5kk poisottamista matkasängystä (missä on siis nukkunut puolivuotiaasta asti) koska en jaksais hypätä jatkuvasti sen perässä... katsotaan sitten, kun se ei enää mahdu siihen :D

Mä nyt laitoin sähköpostia sinne neuvolatädille siitä sf-mitasta eilen illalla.... kun siis ekassa mittauksessa se meni reippaasti yläkäyrän yläpuolella ja nyt se on sitten alakäyrän alapuolella lähes yhtä paljon. Lisäksi kun vertasin edellisiin 3 raskauteen niin tuo mitta on nyt 3-4cm pienempi kuin niissä raskauksissa näillä viikoilla!
Katsotaan saanko mitään vastausta, kun ne harvat kerrat kun oon yrittänyt soittaa niin en oo ikinä ketään kiinni saanut.

tatomira 31+4
 
MLM:llä on kyllä komean kokoinen massu! =)

maka Toivottavasti huoli on nyt ihan turhaa ja vauva voi hyvin! :)

Kietaisubodyt Ovat käteviä juurikin vauvalla joka ei vielä hirveästi liiku eli 50/56 ja ehkä vielä 62. Isommalla on kyllä jo hankala käyttää.
Paino on nyt noussut hieman yli 5kg. Saa nähdä paljonko painoa vielä tulee kun tuntuu että nälkä on loputon! : /

Lähes joka yö tulee herättyä siihen että vetää suonta jalasta tai on vessahätä. Tyttökin siinä sitten edelleen hääräilee kun hampaat kiusaa. Väsymys alkaa olla aikamoista. Tuntuu että koko ajan voisi nukkua!

Vielä ei ultra-aikaa ollut postissa mutta jos sitten huomenna tai ensi viikon alussa. On jotenkin ärsyttävää tää odottaminen :(

Sannuli 29+0 *POKS*
 
felicia
:wave:

Tänään kauppareissu sai wauhdikkaa lopun kun alkoi yhtäkkiä silmissä mustenemaan ja alkoi
pyörryttää.. Tuli kiire ulos raikkaaseen ilmaan. Kassa wähän katsoi pitkään olemustani, näytin
warmaan haudasta nousseelta :D Mikä lie werenpaineenlasku oli, mutta säikähdin wähän.

Muuten kaikki sujunut hywin, tosin en pääsekkään synnytystapa-arwioon, koska äippäpolilla
lekuri oli sitä mieltä, että edellisessä synnytyksessä ei ollut ongelmia :O kestoksikin oli kuulemma
laitettu 3h. Hiukan outoa, kun käynnisteltiin synnytysta kolme päiwää. Waraudun siis taas yliaikaiseen
raskauteen :) Neuwolalääkäri laittoi lähetteen sinne edellisen sektion wuoksi, epäili että se waikeutti
seuraawaa alatiesynnytystä.

Tawarat alkaa olla kasassa..ja aika lentää siiwillä :)

Felicia 31+4
 
puuh.... taidan poistaa tuon purkauksen... jos joku näki niin no can do :p

Mutta lyhyesti: kelan päätös tuli ja purkaus sisälsi muutaman kirosanan ja erittäin "kaunista" tekstiä kelan työntekijöistä... kiitos nam.

Mä meen vetään sen sokerihumalan kun oikeaa känniä ei voi kiskoa... vedän sen sitten joku kerta kun ne roposet mitä kela nyt sitten suostuu maksaan tulee tilille ja mietin, että millä sitä pitäisi elää... onneksi saan sen aikuiskoulutusrahan, voin sillä sit ostaa ne kaljat joilla vedän kännit (siis joskus vuoden päästä tyyliin)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

MLM kiitos taas uudesta pinosta!

Ninnatar, mun mielestä ihan parhaat kynsisakset on ne Fiskarsin kaarevat! Kaikki muu mitä olen ostanut ja kokeillut on ollut susia. Kalliit on, mutta mun veljelläni 27v. ne on edelleen käytössä eli maksavat itsensä takaisin kyllä =). Kuuluivat siis muinoin äitiyspakkaukseen, mutta ne nykyiset saa antaa lapsille askartelusaksisksi, ihan huonot on. Hiukka laskenut laatu äpn tavaroissa, ennen oli kaikki Finlaysonia yms. suomalaista tuotetta. Siis kaauan sitten jo laskenut laatu, mun äitikun on säästänyt mun ja veljen äp tavaraa mitä meillä on nyt käytössä mukuloilla, niin voin vertailla :).

tatomira tsempsut Kelan kanssa! Ihan ei oo ihmisen asialla aina se pulju. Itse en enää edes jaksa. Nyt jään ilman mitään rahoja koko joulukuuksi, mutta viimeksi jäin kolmeksi kuukaudeksi ennen synnytystä, että tää ei tunnu missään.. Kotimamana ne tulot on jokatapauksessa niin huonot, että olkoot.

Bassets ihanat unet Onnittelut :)! Kurjan kuuloisia teillä ollut nukutukset, toivottavasti tilanne rauhoittuu ennen vauskin syntymää.

(.) Mun kaveri kävi eilen ja oli niin ihana että raahasi kellarista kaikki vauvanvaatteet ja lajittelimme ne ja erottelin tyttövaatteet pois. Jätin kotiin vain 50-62cm rytkyt pestäväksi ja laitettavaksi kaappiin, muut kaverini kantoi hyvin merkattuna kellariin, miehenikin pitäisi ne nyt sieltä löytää kun annan käskyn noutaa seuraavaa kokoa :D. Nyt pitäisi vielä katsoa puuttuuko jotain (uskoisin ettäpuolipotkareita pitää hankkia, tykkään käyttää niitä, helppoja ja nopeita kaksosten kanssa kietaisunepparibodyn kanssa).

Hyvää vointia kaikille!

-pavunvarsi 29+2
 
pavunvarsi tack tsempeistä :) no joo, viime kerralla kun sain äp-rahapäätöksen tuli itku, nyt selvisin siltä :) mun päivärahani on nyt kuitenkin kokonaiset 2€/pva suuremmat kuin viimeksi ( :D ) ja viimekerrallakin elettiin niin eiköhän nyttenkin kun tulotkin noin kasvaa ;) mulla vaan on koko päivän ollut hermot jotenkin tosi kireällä. Tuo kuopus on nyt päättänyt olla "mää itte" ja joka asiasta on pitänyt tapella, lisäksi se on niin isänsä perään, et kun mies lähti töihin niin kakara huusi suoraa huutoa seuraavat 15min sen perään ja muutenkin koko ilta oli yhtä huutoa ja porua, sit kun sai sen nukkuun niin isommat muksut alkaa pelleilemään ja päätin sitten kruunata iltani kirjautumalla kelan sivuille ja siitähän se riemu sitten repesikin.

Bassets mahtavaa :) onnittelut hyvinnukutusta yöstä! Olo oli varmasti kuin uudestisyntyneellä kun aamulla heräsi! :) toivotaan samanlaisia öitä PAAALJON lisää!!

Jahas, kait sitä tarttis mennä aatuutilullaa, että jaksaa aamulla herätä töihin. Paljon olis vielä tekemistä ennen äitiyslomaa.
 
Huomenta!

Tämä on taas ollut hereillä puoli viidestä asti. Tää on niin tyypillistä ollut mulle koko raskausajan. Kyllä sitten väsyttää tietty päivällä ja töiden jälkeen olen ihan sippi, mutta yöllä kun saisi nukkua, niin ei :p. Onneksi on perjantai ja viikonloppu edessä.

Nyt on ollut niin kiire taas töissä - ja on sitten ihan äippäloman alkuun asti - että ei ole ehtinyt kunnolla rauhoittua vauvan odotukseen. Se vähän harmittaa, että ei pysty yhtään keventämään ja suuntaamaan ajatuksia eteenpäin kuin hetkittäin. No ehkä sitten joulukuussa.

Joku puhui suonenvedosta. Mulla kans tuntuu pohkeissa öisin niin, että en uskalla ojentaa nilkkoja, kun heti alkaa vetää suonta. Supistuksia tuntui eilen illalla varsin paljon, mutta ovat kivuttomia ja puolitoista viikkoa sitten ei ollut niillä mitään vaikutuksia noin muuten, joten en jaksa niistä huolestua.

Käyn yhtä toista pinoa myös lukemassa ja kirjoittelemassa ja siellä on ensimmäinen tammivauva jo syntynyt. Onneksi pieni voi hyvin. Mutta siis näinkin pian alkaa vauvoja ja tulla ja toisaalta osahan on jo puhkaissut hyvinkin sen 30 raskausviikkoa. Meillä tänään 29+3. Eilen tajusin, että kolme kuukautta olen ollut jo kesäloman jälkeen töissä, ihan hurjaa vauhtia on aika mennyt.

Mukavaa perjantaita!
KP
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!!

Mukana edelleen ollaan, luen kyllä päivittäin mutta laiska olen kirjottamaan.

SF-mitasta- mulla oli lääkärineuvola tossa tiistaina ja yläkäyrän yläpuolella myös mennään. Edellisessä neuvolassa 5 vkoa sitten mitta oli 24 ja nyt 30cm. Lääkärin puheesta päätellen sf-mitta voi just tarkottaa isoa vauvaa mutta on myös muita syitä kuten lapsiveden määrä, vauvan asento yms..mutta mulla vauva oli pää alaspäin niin ei uskonut sen siitä ainakaan johtuvan.
Sanoi et katsotaan seuraavassa neuvolassa uudelleen ja jos taas kasvanut reilusti niin lähettävät äpolille kokoarvioon jne..

Muuten raskaus mennyt hyvin, töissä edelleen ollaan ja juostaan pää kolmantena jalkana, illalla jalat lyö tulta ja on melkein tunnottomat mut ajattelin sinnitellä joulukuun alkuun kunnes äitiysloma alkaa.

Hankinnoista- pinnasänky ollaan ostettu( Brio) musta sellainen, ja aivan ihana onki. Vaatteet ja kaikki tarvikkeet melkein löytyy mut turvakaukaloa ja vaunuja ei oo vielä löytynyt eikä niillä vielä kiire olekkaan.onneksi Anoppi aikoo maksaa ne ja saadaan ihan sellaset ku halutaan, tämä ku on miehelleni ensimmäinen lapsi eikä haluais mitään käytettynä mut minä oon kantanut kirpparilta aika paljon vaatteita eikä sillä oo siihen mitään nokan kopauttamista:LOL:

Eilen illalla iski kamala kipu tohon alapäähän, niinku puukkoa vääntäis. säikähin ihan mut sit tuntuki et pissattaa ihan kokoajan ja pissatulehdushan se taitaa sit olla. Tänään tk:n antaa pissanäyte ja jospa sieltä lääkkeet sais. On kyllä ollut ennenki näitä tulehduksia mut ei näin rajuna ole koskaan ollut, piti ihan töistä olla tämä päivä pois ku noin kipeää tekee.

Siinäpä ne tärkeimmät=)

Nannu30 ja salamatkustaja 30+3
 
Heipähei :wave:

Oon ollut älyttömän huono käymään täällä ihan kiireidenkin vuoksi. Olen myös jämähtänyt enemmän tuonne fb-ryhmän puolelle. Kiitos, että ootte kuitenkin pitäneet mut listoilla. Luulen, että mut vois sieltä poistaa, kun en täällä tosiaan ehdi käymään. Oikein ihanaa loppuraskautta teille kaikille ja toivottavasti kaikki menee hyvin ja meillä kaikilla on pian ihana pieni nyytti kainalossa :heart:

Saatan tulla vielä myöhemmin kurkkimaan, mutta tällä erää poistun taka-alalle!

Ihanaa talven odotusta!

Jemppi & pikkarainen 28+4
 
...Maagiset 30rv täyttyi eilen !!!
Kynsisakseista, meillä edelleen käytössä äippäpakkauksen vm-05 sakset, ja hyvät ovat.
Bassets, Sullako tenavat valvottaa? Jos pystyt, antaa niitten huutaa aikansa. Voi auttaa kun huomaavat ettei äiti joka älinään tule hyssyttelemään. Meillä kaikki kolme tenavaa valvottaneet varsinkin pieninä (kahdella koliikki, kolmannella muuten vaan vatsavaivoja). Meillä ei noista virallisista unikoulu/tassutteluista ole juurikaan ollut apua. Mutta jos muutamia öitä jaksaa olla hyssyttelemättä ja kuunnella sitä huutoa, niin yleensä lapset sitten alkaa nukkumaankin paremmin. En nyt tällä sitten tarkoita sitä että annetaan muksun huuta läpi yön välittämättä.. Höh, sekava kirjoitelma. Itsekin kolme yötä tytön itkeskelyä kuunnelleena ei ajatus oikein kulje. Onneks me äidit ollaan niin sopeutuvaisia :LOL:

-Amalia- ja Muru 30+1
 
AAAARGH!!! hormoonimyrskyt ja mielialanheittelyt... mikä muhun on mennyt? Eilen olin päivän ihan hyvällä tuulella, mutta heti kun pääsin kotiin alkoi keittään ja siitä asti oon ollut kuin kiukkunen kuin härnätty ampiainen.

Kaikkeen ja kaikkiin menee hermot ja itku tulee ihan joka asiasta, ei siis tarvitse olla mitenkään koskettava asia, eikä mitään muutamaan kun pelkkä se, että joku PUHUU mulle itkettää,tosin, kenenkään ei tarvii ees puhua mulle, itseasiassa mä itken nytkin TÄYSIN ILMAN SYYTÄ!!! Ihan kauheaa :( hieno homma olla raskaana....

soitti neuvolatätikin tosta sf-mitasta ja sanoi, et se nyt on vähän tollanen "käsiala"juttu ja riippuu ihan vauvan asennosta ja sit kun se on "aikaisilla" viikoilla hankala mitata jnejne. mutta sitten sekin lopuksi totesi, että ei se kyllä yleensä ihan noin paljoa pienene ja mä nyt sit meen tänään sinne niin mitataan se uudestaan.

kynsisaksista mulla on käytössä vielä 2003 pakkauksessa tulleet kynsisakset ja ne on vauvalle tosi hyvät :) muunlaisia en harkitsisikaan.

tatomira hyvin omanapaisena
 
Sokerisia terveisiä neuvolasta..
Tänään oli sitten neuvola keskiviikkoisen sokerirasituskokeen tiimoilta. Kaksi arvoista oli koholla, paasto ja 2tunnin jälkeinen arvo. Elikkäs raskausajan diabetes. Sain neuvolasta ohjeita ruokavalion suhteen. Mehut, karkit ovat tämän raskauden ajalla kiellettyjä..Eipä vielä ainakaan ole tehnyt mieli, vaikka perjantai onkin.. Tuntuu, että karkin syönnistä on tullut enemminkin vain tapa, eikä niinkään himo.
Sain neuvolantätiltä sokerinmittauslaitteen. Huomenna pitäisi sitten mitata ennen ja jälkeen joka aterian, eli aika monta kertaa. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Ja vielä yölläkin, jos herää vessakäynnille. Minusta tehtiin myös lähete KYSiin, josta kätilö jo soitti. On palvelu, soitti kysyäkseen milloin minulle voi soittaa saamistani arvoista. Ei tällä paikkakunnalla, missä asun, ole tottunut semmoiseen palveluun. Täällä saat soittaa sinne tänne ja tuonne, ja jutella välillä keskuksen tätinkin kanssa,joka istuu kaupungintalolla, eli ei tiedä mistään tuloksista mitään.
Jotenkin toivoisi, että poika sitten syntyisi tämän vuoden puolella sokereitten takia, ettei kasva liian isoksi. Ku mie oon nii pieni..
Pojalla tuntui kaikki olevan hyvin neuvolassa. Sydämen sykkeetkin saatiin kunnolla kuulumaan, kun tahtoo tämä meidän pieni herra olla vähän ujoa sorttia. :) Sf mitta oli 31, eli vielä käyrillä ollaan.. Raskausviikkoja tänää kasassa 31+0. Paljon teillä muilla on tässä vaiheessa ollut?
Painoa ei onneksi minulle ollut tullut viikossa kuin 150g. HUH. Viimeksi lääkärineuvolassa 600g/viikossa. Painoa tähän mennessä on tullut n.7kiloa. Eiköhän se ala jo riittämään..

tiikerinlilja.+poika 31+0
 
tiikerinlilja no höh, onpa kurjaa, että sinullekin tuo raskausdiabetesdiagnoosi tuli :( no, onneksi se on nyt tiedossa ja toivottavasti pysyy ruokavaliolla kurissa!

Kyselit sf-mitasta, mä tänään tosiaan kävin uusintakäynnillä sen mittauttamassa ja nyt on siis rv 31+5 ja mitta oli 28cm :) eli mennään ihan keskikäyrällä sen kanssa.

Neuvolatäti sitten laittoi samalla lähetteen synnytystapa-arvioon, kun mulla siis tietoihin oli laitettu, että pitää moiseen laittaa lähete ja että se tehdään rv 36 ja mulla siis seuraava neuvola on vasta rv 34+5 niin mietin, et meneekö se sit liian tiukille. Sanoi, että aika tulee todennäköisesti jo ensi viikolla, on se jännä, tuohonkin on enää 4vko aikaa!!
 
Kohdunpohjankorkeudesta mulla oli lääkärineuvolassa kohdunpohjankorkeus 1 cm vähemmän kuin edellisessä neuvolassa, mutta on tosiaan asento ja "käsiala"juttu. Mun kohdalla se ei johtanut edes ihmettelyyn. Seuraavassa neuvolassa oli taas enemmän =)

Kynsisaksista meillä on -08 pakkaus ja sen sakset on aikas surkeat. Olen ostanut pojille fiskarsin tylppäpäiset suorat kynsisakset ja ne on tosi hyvät :)

Synnytystapa-arviosta tässä raskaudessa ei mulle sitä varmaan tehdä koska synnytykset on sujuneet hyvin. Esikoista odottaessa se taidettiin tehdä vasta 38+ viikolla. Vähän jännitti, että syntyykö sitä ennen :)
Toisaalta olisi kyllä tosi hieno jos painoarvio tai synnytystapa-arvio tehtäisiin koska kakkonen oli kuitenkin 4 kg ja nyt tosiaan kohdunpohjan korkeus paljon isompi... Ja itse olen vaan150 cm pitkä, tosin eihän se ole mikään ratkaiseva tekijä :p

Nukkumisesta / nukuttamisesta[/B: meen lapset ei pysy sängyssään :) Viime yönä isompi oli taas mummolassa ja pienempää kannettiin omaan sänkyyn aikas monta kertaa ja lopuksi pyöri sitten meidän välissä. Onneksi kuopus ei itke öisin, toisin kuin esikoinen. Ja nyt kun esikoinen oli yökylässä niin kuopus ei herää kokonaan eli ei tarvi tuntien nukutusrumbaa.

Bassets 29+3
 
moi,en ole jaksanut kirjotella kun mieliala ollut tosi surkea.Huomasin etten ole kuitenkaan ainoa ,jaksamista Tatomira:hug:Fyysisiä vaivoja riittää mutta ne ei ole mitään verrattuina henkisiin.Nyt on väsymys ja stressi alkanut oireilla itkuna ja välillä tuntuu että haluais repiä hiukset päästä,onneksi tää ei ole vielä jokapäiväistä.Hirmusen ärtynyt olen ja koko ajan saa silmät olla selässä kun vahtii noita muksuja.Kauhulla olen alkanut myös ajatteleen että miten jaksaa sitten kun on kolme ja valvomiset yöllä kun pahimmillaan kaikki kolme huutaa.Tää kolmas vauva kun tuli vähän puolivahingossa,haluttu kylläkin mutta tärppäsi vähän liiankin nopsaan.Yritän kyllä ajatella positiivisesti että pitäis olla onnellinen kun jotkut ei saa lapsia vaikka kuinka yrittää:'(Mun pitää olla tarkka tän mielialan kanssa kun muutenkin näin syksyisin masennus hiipii salakavalasti.Lääkkeitä en millään haluais alkaa käyttämään niiden takia en koskaan saanut tunteita syntymään alussa esikoisen kanssa ja vieläkin hankalaa on tunteiden osoittaminen hänelle.Hermot myös menee tosi herkästi hänen temppujensa takia.

Onko täällä muita jotka joutuu hoitamaan kaiken yksin?Mies on mutta aina töissä,illalla tulee myöhään ja sitten jatkuu työt koneella.Olen sanonut monesti että minäkin tarttisin joskus omaa aikaa mutta kuulemma töitä pitää tehdä silloin kun niitä on.Onhan se kyllä totta mutta en tiedä kuinka kauan minä jaksan kun vauva tulee.

Eniten mun olotilaa rassaa kun kaikki asiat on kesken.Inhoan sitä,olen aina ollut luonteelta sellainen että vihaan keskeneräisiä asioita.Nyt kaikki asiat päin honkia.Uuteen asuntoon päästään vasta joulukuussa ja vasta kun remontti valmis.Haluaisin että kaikki olis valmiina hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää mutta turha toivo.Ihan on tarpeeksi ajateltavaa omassa olotilassa.Anteeksi nyt tää omanapainen teksti mutta helpottavaa olis kuulla etten ole ainut ja yleensä kyllä oman olotilan purkaminen helpottaa ainakin pikkurillin kynnen verran.

Kaikesta huolimatta jaksamista ja hyvää syksyn jatkoa kaikille vaikka itse inhoankin sysyä ja tätä inhottavaa pimeyttä.Lumia ja valosampia päiviä odotellessa. mima73
 

Yhteistyössä