~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

MLM, Aika pahan neulesivuston linkitit :eek:. Nyt on entistä vaikeampaa odotella ajan kulumista, jotta uskaltaa jotain alkaa tekemään..

Iinukka :hug:, Jaksamisia sinulle, ja toivottavasti pian piristyt, ja pääset nauttimaan ihanasta ajasta.

Mulla myös 4-päivä np-ultra, ja kyllä jännittää. Onko pieni vielä jaksanut, ja voiko hän hyvin. En ole ennen käynyt missään tällaisissa tutkimuksissa ja pelko onkin kova. Mitä jos onkin jokin vakava kehityshäiriö? Pitäisi vain ottaa rennosti, eikä stressata, mutta sitähän tämä nyt on. Jatkuvaa pientä pelkoa.. En haluais että raskautta ennen sitä np:tä huomattais, mutta vaikeaa on salata kun näyttää siltä kun olis vähintään kuudennella kuulla raskaana..
En yleensä kerro raskauksista kenellekään, huomaavat sitten kun huomaavat.

No eipä nyt muuta tähän hätään.

Jakselkaahan hyvin :wave:

-Amalia- ja Muru 10+5
 
Ladymoon Otan osaa.. :( :hug:

Jo vain, labrassa käyty eikä ne ryövännyt kun 3 putkea verta.. :)

Nyt lyö pää ihan tyhjää, joten koitan huomenna kirjoittaa jotain enemmänkin.. :)

Maira ja kirppu 10+0 :heart:
 
tänään käytiin varhaisultrassa ja siellä pikkune möllötti oikeessa paikassa ja sydän löi:heart: viikkoja kierron mukaan olis pitänyt olla 8+6 mut hän oli vielä pikkunen ja nyt mennään vasta viikoilla 7+0-2. elikkä taidan siirtyä pian tonne helmikuun puolelle. mutta odotellaan vielä tota nt-ultraa niin ehkä tiedetään sitten vielä paremmin :) mut on kyllä niin onnellinen :)
 
Sartsa83
Nyt pelkkää omaa napaa, anteeksi siitä etukäteen...

Sain tänään tietää, että äitini syöpä on levinnyt maksaan. Mitään ei oo enää tehtävissä, ei pystytä leikkaan, ei antaa hoitoja. Nyt on pelkkää odottelua ja seurailua, mihin päin syöpä kehittyy, odotettavissa siis vain pahempaa. Lääkärin sanoin:"Vielä ei kuolemasta puhuta, mutta koska hoitokeinoja ei enää ole, on tulevaisuudessa mahdollista että ei selviä." :'( Lääkäri suositteli äidille hoitokotia, missä sais sitten apua heti tarpeen tullen, jos tila huononee pahastikin. Sillä tarkoittaen morfiini lääkitystä ym. Kaikista hirveintä tässä on se, että äitini on isovanhemmista ainoa, joka oikeasti välittää lapsenlapsestaan (lapsistaan, kun tämä uusi tulokas syntyy, jos äiti ees ehtii nähdä häntä.. :'( ) ja haluais viettää aikaa/hoitaa sitä (niitä). Tänään on ollu aika hirveä päivä kaikkinensa.. itketty on monta litraa ja olo on kuin jossain pahassa unessa. Nyt eletään päivä, viikko, kuukaus kerrallaan ja ... vietetään mahd. paljon aikaa yhdessä. Tää ei oo hyväksi tälle raskaudelle, mutta kyseessä on mun äitini ja.. en mä pysty enää ees kirjottaan... :'(

En pysty keskittyy mihinkään, en ajatteleen mitään.. ainoa mikä jyskyttää päässä, on tyhjyys. Tiedän että tilanteelle ei mahda mitään ja on oltava vahva lapsen takia ja keskityttävä myös itseen ja masussa kasvavaan vauvaan, mutta herranjumala se on MUN ÄITINI!!! Miten ikinä mä voin sivuuttaa sen asian? Taidan mennä jutteleen omalääkärin kanssa taas, kuten tein viime vuonna esikoista oottaessa, kun sillon oli äidin syöpä levinny olkapäille ja lantiolle. :( ...Nyt sitten näinkin paha uutinen tässä raskaudessa.... miksi juuri nyt? Miksi juuri hän? Miksei mun isovanhemmat voi kupsahtaa ennen äitiä ja äiti saada heiltä monta kymmentä vuotta lisää aikaa? Tuntuu niin väärältä....

Surullinen Sartsa 11+3 :'(
 
Sartsa Mua itkettää myös :hug: Mullekin äiti on niin tärkeä, että tulee olemaan ylituskaisaa kun aika jättää. Hänellä on myös paljon sairauksia. Olet ajatuksissani :hug:

Terveyskeskuksessa on myös psykiatrinen sairaanhoitaja, jonka juttusille moni menee kriisin tullessa.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Sartsa83!! Ihan kamala tilanne, voimia ja jaksamisia ja enkeleitä paljon teille.

Onnea kaikille mukavista ultrakuulumisista ja halaukset ja kovasti jaksamisia niille, joille on käynyt huonommin. :hug:

Mulla olis ollu aika ultraan 1.7, mutta se aika oli ihan huono, niin jouduin soittelemaan ja vaihtamaan aikaa ja voi pojat kun oli ihan kökkö tyyppi siellä puhelimen toisessa päässä. :( Mun päivä meni ihan pilalle kun se akka oli oikeasti ihan tosi tympeä... no, sain sitten uuden ajan, joka on 4.7 aamulla 7.15. Että joudunpa odottelemaan nyt sitten sitä jonkun aikaa...
Hitsi ku tänne tulee niin ripeetä tahtia tekstiä, että hyvä kun lukemaan välillä ehtii. No, pitää yrittää tässä syventyä tarkemmin lueskelemaan, niin voi vähän paremmin kommentoidakin joskus. :)

Nane87 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Huhuijaa... kylläpä tänne tulee paljon tekstiä lyhyessä ajassa. Hankalaa ollut seurailla kun mökillä ollaan oltu, mutta lukemaan olen pyrkinyt kaikki kommentit.

Voimia ja jaksamista Sartsa83 :hug:

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille, itse vielä odottelen ultraan pääsyä pari viikkoa... 7.7. olis sitten sen aika meillä. Jaksamisia myös tietysti kaikille joilla uutiset olleet vähemmän toivottuja.

Sori, muuten tulee taas omaa napaa kun ei tässä koneella kestä kauaa olla kun tulee huono-olo. enemmän sitten kirjoittelen ja kommentoin jos/kun joskus saan tuo rakkaan aviomieheni tähän koneelle lukemaan ja kirjoittamaan ettei itse tarvitse katsoa tätä näyttöä.

Mut joo, pahoinvointi sentään hiukan helpottanut. Nykyään pystyy jo päivällä muutaman tunnin tekemään asioita ihan normaalisti. Ainoa mikä enää rassaa on jatkuva väsymys, jonka luulen johtuvan alhaisesta hemoglobiinista. Mun hemoglobiini kun oli 119 neuvolassa ja sieltä sain suosituksen rautakuuriin. Mulla ollu oikeestaan aina tosi matala hemppari joten en yllättyny ollenkaan tuosta arvosta. Inhoan vaan rautakuureja, kun mulle ainoo toimiva on ollut Obsidan (josta saan mahan kipeäksi). Mutta jos tää nyt on sitten pienen parhaaksi niin kaipa sen sitten kestää...

Mimsy & Mini 9+6 (kai, jos nyt osasin oikein laskee)
 
LadyMoon :hug:

Sartsa83 voi ei, paljon voimia nyt sinne. Toivottavasti pääset jutteleen jonnekin. En osaa oikein muuta sanoo :hug:

Tässä täytyy kohta lähtee liikkeelle et ehtii ajoissa ultraan. Enää vajaa 2 tuntia. Sitten näkee onko kaikki pikkusella hyvin. Viime yönä ei juurikaan tullu nukuttua.

 
Onpas taas kulunut pitkä aika siitä kun viimeksi kirjoitin. Hirveästi tullut tekstiä, ja kaikkea ei varmasti millään muista kommentoida.. Pahoittelut siitä :/ Pahoitteluni myös Sartsalle äidin sairauden johdosta, sekä muille huonoja uutisia saaneille :'( :hug:

Minulla oli eilen ensimmäinen neuvola. Olin jo varautunut sanomaan terkalle, että kuunnellaan ensin sydänäänet ettei tarvi turhaan täytellä lappuja, jos kaikki ei olekaan kunnossa. No, terkka haki minut aulasta ja vei suoraan ultrahuoneeseen, jossa sitten nähtiin, kun pieni sydän siellä väpätti :heart: Sitten oli jo ihan mukava täytelläkin lappuja ja muita, kun tiesi että vielä ainakin kaikki on ihan hyvin :) Aika paljon kopioitiin edellisestä neuvolakortista, kun ei siitä edellisestä ensikäynnistä ole kuin reilu 4 kuukautta. Auditit ja muut jätettiin tekemättä, siirrettiin vain vahnat tiedot uuteen neuvolakorttiin. Tänään sitten pitäisi käydä labrassa ottamassa veri- ja pissakokeet, ja esitin toivomuksen nt-ultrasta heinäkuun puoleen väliin. Katsotaan miten käy.

Raparperitaivas oli käynyt myös Bon Jovin keikalla. Minäkin olin siellä, ja oli kyllä AIVAN MAHTAVA, välillä itketti ihan vain siitä syystä, että vihdoin nuoruuden haave toteutui. :heart:

Lapsilukukeskusteluun en varmaankaan ole vielä vastannut. Meille tämä on tosiaan kolmas lapsi, ja saapa nähdä jääkö tähän vai olisiko vielä haluja neljännelle. Neljä on kuitenkin maksimi. Varmaan loppuraskaudesta joutuu miettimään ihan tosissaan, onko tämä se viimeinen, ja jos on, niin haluaisin ehkä sterilisaation, ettei tarvitsisi enää ehkäisystä huolehtia. Minulle kun tuo raskautuminen ei tunnu kovin vaikeaa olevan..:whistle: Toisaalta neljäs voisi olla ihan kiva lyhyellä ikäerolla tähän kolmanteen, mutta toisaalta tuntuu, että pitäisi ehkä päästä työelämäänkin, ettei tule liian pitkä aika pois työelämästä valmistumisen jälkeen. Onneksi näitä asioita ehtii miettiä vielä pitkään.. :D Ja josko nyt ensin saisi tämän kolmiosen hengissä loppuun asti ja uloskin tuolta masusta, niin sitten voisi tosissaan alkaa miettiä.. :D

Parisuhteestakin olitte keskustelleet. Meillä tulee kymmenen vuotta yhdessäoloa täyteen heinäkuun 22. päivä, kihloissa ollaan olut viisi vuotta ja naimisissakin 3,5v. Parisuhde on hyvällä mallilla, tuntuu että lasten myötä olemme hitsautuneet yhteen ihan uskomattomalla tavalla. Vaikka olemme aika erilaisia, niin jaamme samanlaiset arvot. Toisaalta emme aina tee kaikkia asioita samalla tavalla kuin "muut", ja tuntuu että meitä usein katsotaan kieroon sen takia esimerkiksi lasten päiväkodissa, ja tutuissa lapsiperheissäkin. Kuitenkin valintamme ovat meidän perheelle sopivia :)

Tähän loppuun vielä omaa napaa sen verran, että minulla alkoi tänään LOMA! Tämän päivän vielä ajattelin panostaa graduun ja käydä serkun kanssa ravintolassa syömässä, huomenna sitten siivoilen aamulla ja lähden ajelemaan Etelä-Suomeen ja viettämään aikaa perheen kanssa. Seuraavan kerran käväisenkin kotona heinäkuussa viikon verran ja siitä seuraavan kerran elokuun lopussa, jolloin koko perhe kotiutuu taas pohjoiseen (joo, ehkä tämä on yksi niitä valintoja, joita muiden on vaikea ymmärtää..:) )

Nyt valmistautumaan sinne labraan!

Pinuski 9+3 (Neuvolan mukaan, ei korjattuna 10+0!!!)
 
No niin, kokeillaas irtoisko tänään paremmin juttua.. :)

s-atu mukava kuulla että pienellä on kaikki ok! :) eikai sillä niin väliä missä pinossa sitä on.. :D Nimim. viime vuonna sekä toukokuisissa että kesäkuisissa heilunut kun la. siirtyi.. :D

Sartsa Olen kovin pahoillani..Nuo uutiset eivät koskaan ole tervetulleita, itsekkin lähipiirissä syövän etenemistä seuranneena tiedän.. :hug: Ei kai siinä auta kun olla läsnä ja viettää aikaa yhdessä..Hankalasta tilanteesta huolimatta muista pitää itsestäsi huoli, sinä olet kuitenkin tärkeä.
Jos haluat purkaa ajatuksia, mulle voi laittaa myös yv.tä. :hug:

Nijanin ultrakuulumisia odotellen! :)

Mimsy Hyvä että olo edes vähän alkaa helpottaa.. :)

Pinuski Oi kuinka ihanaa et pääsit kurkkaa pientä! :heart: Oikein mukavaa reissausta! :)

hensq mukava kuulla et tekin pääsitte kurkkaamaan! :) Eiks se ole ihan normaalia et tässä kohtaa alkaa oireet häviämään, vaikka sitten se huoli yleensä tulee...Koskaan ei oo naisen hyvä olla.. :D

Katapultti Älä sitten hätäile sen dopplerin kanssa, se voi olla ettei niitä sykkeitä kuulu mut kaikki on ok. :)

MLM Kato en oo ainoo karkkipahoinvoiva.. :D Mun tekee hirmuisesti karkkia mieli mut kun sitä saa, alkaa öllöttää.. :D Aika tehokkaasti oon jättänytkin nyt namuset pois..

(.) Tosiaan, kävin eilen antaa verikokeet, ultraan olis vielä piinalliset 2vkoa.. :kieh: Sykkeitä en oo saanu kuuluviin viikonlopun jälkeen ja koska oon oireeton otus, tottakai mäkin jo vähän mietin asioita.. :whistle: Mut eiköhän kaikki ole ihan hyvin.
Esikoisen neuvolassa th jo huomautti et sulla taitaa vähän maha näkyä.. ;) Ja tunnustan kyllä et kun käytiin taloesittelyssä jossa erehdyin katsomaan peiliin tarkemmin, maha kyllä näkyy jo..Miehelle sanoinkin et olisit sä voinu sanoa et mä näytän näin raskaalta.. :D Ai niin, ostettiin se talo..! :heart: Päästään siis näillä näkymin kk päästä muuttamaan omaan kotiin! Toki paperit on vielä allekirjoittamatta, mutta kuntokartoituksen jälkeen päästään nekin kirjoittaa.

Mä oon ollu täällä niin fiiliksissä etten oo sen takia saanu mitää kirjoitettua. :D

Mutta mukavaa viikon jatkoa kaikille! :heart:

Maira ja kirppu 10+1
 
Sartsalle suuren suuri halaus ja voimia paljon:hug:

Pikaisesti oman navan päivitystä: mulla on ollut elämäni rankin viikko, pahoinvointi yltyi jatkuvaksi oksenteluksi (10 min välein) oksentaminen ei helpottanut oloa ja kuivuin joten olin osastohoidossa nesteytyksessä 5 vuorokautta. Mulla diagnosoitiin hypermesis gravium eli voimakas raskausoksentelu jota esiintyy vain alle prosentilla odottajista. Saman diagnoosin sain esikosta pari vuotta sitten. Mulla toi on vaan ollu aika jännä että toi oksentelu yltyy vasta näillä viikoilla (11+). Nyt kuitenkin vointi jo parempaan päin ja olen päässyt kotiin ja ruokakin pysyy jo sisällä. Laihduin viidessä päivässä 4kg. Voin kyllä sanoo, että meidän lapsiluku on tässä, enpysty enää ikinä lähtemään tähän rumbaan enää. Kumpa nyt saisin jo nauttia tästä raskaudesta ilman suurempia pahoinvointeja.

Mukavaa juhannuksen odotusta kaikille :)

Ellen 12+1
 
Sartsa83
Tinker_ no ompa joo kumma, miten toisissa paikoissa neuvotaan toisella tapaa. :O Noh, eri käytäntöjä on.. ja kyllähän se itestä inhottavalle tuntuu, etenkin ekassa ultrassa, joka tehdään yleensä sisäkautta, kun rakkoon kertyy ainakin itsellä painetta sen sauvan takia ja tuntuu että rakko halkeaa justiinsa, jos siellä on virtsaa ja kätilökin sanoi, että se myös haittaa näkymää jos siellä on paljon virtsaa. Siis meille sanottiin noin.

Tuon kiinalaisen kalenterin mukaan meille ois tulossa tyttö. :) Toivottavasti pitää paikkansa... muuten en sitten noihin uskomuksiin uskokaan, kun pojasta mun aluks teki mieli kyllä suolasta, mutta sitten makeaa. Tässä ei oikein välillä tee mieli mitään ja välillä tekee sekä että mieli.. et.. ainakaan vielä ei noitten perusteella voi sanoa mitään. Ja kaverilla oli ihan selkeä poikamaha, mutta tyttö syntyi. :) Niin ja esikoispojasta tuo kalenteri kyllä näytti meille kans tyttöä, vaikka poika tuli.. et .. kattotaan vaan, niin meidän säkällä käy nytkin niin.

Kiitos ihan hirveesti kaikille! :hug: Helpottaa oloa, kun saa tukea ympäriltä. :heart: :hug: Ja Maira, kiitos, hyvä tietää että voin kääntyä sun puoleen yv:n merkeissä. :hug:

Yö meni ihan harakoille.. mut niin ne varmaan menee, ennen kuin alkaa käsittään tän ja antaa tälle aikaa. Minä ja masuasukki ollaan kuitenkin tärkeimmät, vaikka en silti pysty olla ajattelematta äitiä. Nyt ollaan menossa huomenna iltapäivällä käymään äidin luona ja varmaan seuraavan kerran myös sunnuntaina vähän isomman porukan voimin. Yhtenä isona alkoi huolettamaan myös kehitysvammainen veljeni, joka asuu hoitokodissa (pienkoti). On asunu jo pitkään. Hän on mua 11vuotta vanhempi, mutta äiti on hänelle kaikki kaikessa, koska isämme ei pidä juurikaan yhteyttä.. ja noh.. koska meillä on sattunut kaikkea ikävää, en itsekään ole pystynyt kamalasti olemaan isoveljeni kanssa tekemisissä. : / Välillä tunne siitä syyllisyyttä, mutta tiedän, ettei tapahtumat ole minun syyni ja itselläni on hyvä syy toimia näin kun toimin. Enivei.. isoja asioita purtavana. *huokaisee*

Sartsa 11+4
 
Pinuski, hyvää reissua! :)

Maira, kiva kuulla talouutisista, toivottavasti pääsettä pian muuttamaan!

kiinalaisesta kalenterista meille tuo näyttäisi "lupailevan " tyttöä, ittellä kumminkin vahva poikafiilis :D

(.) Sit jos vähän omaan napaan.. tänään oli eka neuvola! Paino oli puonnut -1.5 kg. Saatiin hirvee pino luettavaa. Ens viikolla verikokeisiin ja antaan pissanäyte. Sit odotellaan vaan ultraa, postissa pitäis tulla aika. Neuvolatäti oli mukava, sellanen vanhempi, ehkä hieman höperö nainen, mutta silti tosi mukava. Ja parempi niin, eipä olis hääviä asioida siellä, jos neuvolatäti on v-mäinen. :D

Mun pahoinvointi on jotain hirveää.. Mulla ei pysy enää mikään sisällä. Vesikin tulee ulos. Yritän vaan reippaana yrittää syödä pieniä annoksia säännöllisin ajoin, mutta uloshan ne tulee, ja aikauseesti vauhilla. Eipä tarvi ruokailun jälkeen mennä kauaks, kyllä puolessatunnissa on mahalaukku jo hienosti tyhjätty.. ;o rupee ottaan jo kunnonpäälle aikaslailla! Millonhan tässä täytyis oikeen todenteolla huolestua?: /

Sit neuvolassa kysyttiin noista sikiöseulonnoista, et halutaanko me osallistua.. Muistelen, että täällä on aikas ahkeraan niistä puhuttu? En oikeen tiedä et osallistuttaisko.. Voiko ne hälyyttää turhaan? En mä tiedä, osallistuuko teistä moni niihin?

Lievän ylipainoni vuoksi joudun meneen sitten keskiraskaudessa sokerirasitukseen.. Ja hb oli nytte hyvä 133. Eikaiss mulla muuta. Nyt täytyy mennä, kohta tulee tavaraa taas vauhdilla, mahassa kiertää sen verran. Yritin nimittäin syödä hetki sitten kolmannen aamupalani tällepäivälle.. :x Kai tästä pahoinvoinnista pitää olla ees vähän ilonen, vauvalla tuntuu olevan kaikki siis ok? :D

Niiskuneiti 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Satsa: Oon kamalan pahoillani :( En voi edes kuvitella, miltä tuollainen uutinen tuntuu.. Omalla äidilläni on paljon perussairauksia, joiden vuoksi kunto on välillä todella huonona ja silloin tietenkin itselläkin huoli suuri, mutta tuollainen sairaus kuin äidilläsi olisi ihan mahdottoman vaikea hyväksyä. Eikä sinun tarvitsekaan. Kovasti voimia ja jaksamisia siis! Mullekin voit kirjoitella, jos siltä tuntuu =)

Tuo kiinalainen kalenteri menee ainakin meidän lasten kohdalla ihan metsään. Esikoisen pitäisi olla poika ja nuorimmaisen tyttö ja asia on juurikin toisinpäin :D

Onnittelut kaikille mukavista ultrakuulumisista! Ainakin s-atu, hensq ja pinuski olivat käyneet =)

Pahoittelut vielä Lady Moonille :(

Omaa napaa sen verran, että olo on ollut ihan hyvä viime aikoina ja kovasti odotellaan ensi viikon maanantain ultraa. Nyt pitäisi lähteä vielä illaksi töihin ja sitten loma!! :cool:

Terv Amom
 
Maira, mun piti ainakin pissiä pariin eri purkkiin - toisesta otetaan ilmeisesti klamydia-testi, ja toinen on PLV-näyte. Mitä kaikkea tuosta PLV:stä sitten saa selville, en ole aivan varma. Ilmeisesti tulehdukset tms..
 
Ladymoon Voimia teille :hug:

Sartsa Miten hirveitä uutisia :'( Voimia sinulle ja perheellesi näin vaikean tilanteen edessä :hug: Käy ihmeessä juttelemassa jossain, vaikka omat voimat vielä riittäisivätkin! Muista, että yksin ei tarvitse jaksaa!

Jemppi & pikkarainen 10+1
 
LadyMoon, suunnattomat pahoittelut menetyksestänne! :hug:

Sartsalle paljon voimia murheelliseen tilanteeseen. :hug: Minä lähetän myös äidillesi kasapäin lämpimiä ajatuksia ja toiveita paremmasta. Meillä on myös minun äitini ainoa läsnäoleva ja lapsenlapsistaan kiinnostunut isovanhempi. En tiedä, mitä tekisin ilman häntä. Itku tuli, kun kertomuksesti luin. :'(

Bassetsilla ollut siellä vauhtia ja vaarallisia tilanteita. :O Toivottavasti ei tullut suuria vahinkoja.

iimukalle paljon jaksamista! :hug: Onneksi diagnoosi on kuitenkin tehty ja saat apua asian suhteen.

Pinuskille onnea pienestä läpätyksestä! :heart: Ja hyvää lomaa!


Onnea myös s-atu! :heart:

Mairalle onnea kymmenluvun vaihtumisesta ja talokaupoista! :flower:

Onpa Ellenillä äitynyt todella hurjaksi pahoinvointi. Toivottavasti nyt alkaa helpottaa! Voimia! :hug:

Nijanin kuulumisia odotellaan! :wave:


Mulla siis huomenna ultra ja kyllä täytyy myöntää, että jännittää. Olen saanut tähän mennessä nähdä kolme pientä tervettä tuossa ultrassa, joilla kaikilla on niskaturvotukset olleet alle 1mm. Nyt kun tiedän dopplerin avulla, että hengissä tuolla masussa ollaan, olen alkanut pelätä, että jos turvotusta onkin liikaa. Vaan mitäpä sitä miettimään, huomennahan tuo selviää.

Eikä se paha olo mihinkään hävinnyt. Eilen illalla oli taas niin järkyttävä olo, että
. Kaikenlisäksi meillä nuorimmainen kehitti itselleen tänään jostain 40 asteen kuumeen, mikä toki selittää viime yön levottomuudet. Toivottavasti muut lapset pysyy terveinä.


NS 11+1 19 tuntia ultraan :D
 
:wave: Ultrassa käyty ja pikkunen olikin viikon nuorempi kun mitä oli menkoista laskettu. Ite olin valmistautunu max 4 päivän heittoon, mutta ilmeisesti taas oli pitkä kierto.

Toinen veteli sikeitä eikä millään halunnu herätä et oltais saatu niskaturvotus mitattua. Hetken siinä joutu hyppeleen lattialla ja niin oli toinen kääntyny parempaan asentoon :heart:

Niskaturvotusta oli 0,7 ja pituutta 3,9cm päästä peppuun. Istukka kuulemma edessä. Kaikki kuulemma näytti ihan hyvältä, mutta harmittaa vähän kun viikko tuli takapakkia... Tai periaattees 4 päivää omien laskujen mukaan :)

Mulle voi päivittää lasketuks ajaks 12.1

Nijan ja TAAS 10+6 :)



Saatiin kyllä niin huonot kuvat mukaan :/
 
Viimeksi muokattu:
Nijan Onnea paljon hyvistä ultrakuulumisista. :heart: Ja tosi hyvä tuo kuva miusta ainakin on, ihana pieni siellä köllii. :)

Neljän suora Pidetään peukut pystyssä että kaikki on hyvin. :)

Sartsa Kurjaa tuo siun äidin tilanne, paljon voimia tulevaan. :hug:

iimukka Jaksamista siullekin tilanteeseen ja tosiaan hyvä että sait diagnoosin tuohon. :hug:

ellen- Kuulostaa kauhealta tuo siun pahoinvointi, onneksi kuitenkin jo paranemaan päin.

s-atu Onnea hyvistä ultrakuulumisista myös siulle. :heart:

Amalia Miun täytyy lähteä tekemään roadtrip Lahteen Kärkkäiselle, jos sieltä löytyisi noita lankoja. Tuolla oli vaikka mitä ihania neuleita. :p

Tulin vaan nopsaan poksumaan ja lisäämään uuden masukuvan. :) Olisi kiva nähdä muidenkin kuvia. :cool: *vinkvink*



MLM ja monsteri 13+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83
Itku tuli kun luin tiedän voima ja jaksamis-viestejänne. :'( Kiitos rakkaat mammat! :heart: :hug: Ootte ihania. Ja varmasti otan teihin yhteyttä yv:nä jos siltä tuntuu että tarvii saada purkaa, eikä kehtaa aina yhdelle ihmiselle sitä tehdä. Kiitos että ootte olemassa! :heart: Neljän suora pystyt siis helposti kuvittelemaan mitä käyn läpi kun äitini se ainoa kiinnostunut mummi on näistä lapsenlapsistaan. :( Toivottavasti sinun äitisi saa elää vielä monia kymmeniä vuosia ja nauttia lapsenlapsistaan! :heart: Tsemiä ultraan.. innolla ootetaan kuulumisia. :)

Awww Nijan! :heart: Näkyy siinä kuvassa kuitenkin pikkuinen. :heart:

Oi MLM sinun masuasi!!! :heart: IHANA!!!!!!

(.) Olot sen kun kans jatkuu täällä.. alkanu nyt närästää ihan kamalasti.. tuntuu että se on joku psyykkinen juttu kun A. stressaa ja B. ei oo nyt yhtään rennietä kotona. Sillon ei ihan hirveitä närästele (melkein joka päivä kyllä) kun on rennietä kaapissa. Jos yhtään muistan oikein, ei näin paljon närästäny esikoisesta. Närästääkö teitä?

Sartsa 11+4
 
Moikka! :flower:

Tervetulotoivotukset uusille jutustelijoille! Onnittelut kaikille, jotka on saaneet ultrassa juuri niitä ihanimpia uutisia! :heart:

LadyMoon Voi itku miten ikävää. Pahoittelut ja jaksuja teille! :hug: Nyt ei kyllä enää tarvitsis tulla ollenkaan huonoja uutisia tähän pinoon...

Turvakaukalopussi kuulostaa fiksulta keksinnöltä. Enpä ollut tuommoisesta ikinä kuullukaan!

Katapultti Jotkut on saaneet paljonkin aikaisemmin sydänäänet kuuluviin dopplerilla, mutta se riippuu niin monesta asiasta. Mulla nyt rv 9+3 ja Angelsoundsin dopplerilla en ole vielä saanut kuuluviin sydänääniä. Tänään viimeksi kokeilin.

Sartsa83 Luja halaus sinne suuntaan :hug: Närästyskysymykseen voin vastata nyt, että luojan kiitos ei. Varsinaista närästystä mulla ei ole ollutkaan, mutta helvetillisiä vatsahappojen aiheuttamia vatsakipuja, joita nyt ei oo näkynyt yli kolmeen viikkoon *kopkopkop* Niin ja tosiaan, tiedän, että maksalaatikkoakin saa kohtuudella syödä. Mulla oli itse asiassa yllätyksekseni neuvolassa hemoglobiini todella hyvä, nimittäin 140. Yleensä on tupannut olemaan vähän alhainen ja oon rautatabletteja joskus nuorempana joutunut syömään.

iimukka :hug: Toivottavasti pääset pian lääkäriin ja asiaa aletaan hoitaa.

Maira Onnea talokaupoista! :flower:

ellen- Hui kauhea, kuulostaapa kyllä karmaisevalta :O Ei käy kateeksi, ei tosiaankaan. Toivottavasti olo paranee pian, eihän tuommoista kukaan jaksa.

Nijan Onnittelut hyvistä ultrauutisista! Ihana tuo kuva :heart: Ja hyvä, että selvisi tuo Tampereen rakkokäytäntö, kun ei tosiaan neuvolassa ollut mitään puhetta siitä.

MLM Voi elämä, aivan ihana masu! :heart: Mielelläni laittaisin kuvaa, mut ei mulla vielä näy mitään muuta kuin hyllyvä elintasomaha :whistle:

(.) Pakkasin juuri dopplerin laatikkoonsa ja työnsin vaatekaapin perukoille. Täytyy yrittää unohtaa se nyt vaikka viikoksi tjsp., kun ei sillä saa tällä hetkellä aikaan muuta kuin pahan mielen. Ei siis sydänääniä vieläkään ja vaikka tiedän aivan hyvin, ettei se mitään välttämättä tarkoita, niin silti harmittaa…

Mulla on nyt pari päivää ollut järjetön nälkä ihan koko ajan. Tuntuu, että sitä ei saa taltutetuksi millään, vaan koko ajan pitäis olla jotain syömässä. Samoin janottaa tosi paljon ja suu kuivaa välillä ihan rutikuivaksi. Niin joo, ja yksi hyvä ystäväni kertoi pari päivää sitten olevansa raskaana :heart: Hänkin odottaa esikoistaan, joten on tosi kivaa, että saadaan yhdessä olla mahat pystyssä ekaa kertaa :D Laskettu aika on vajaat kolmisen viikkoa mun jälkeen eli melko samoissa mennään.

Jomi & Samu-Sirkka 9+3
 
Sartsa Heti alkuun tosi iso jaksuhali sulle :hug: Valitettavasti en oikein osaa sanoa mitään muuta järkevää, kun vastaavaa ei (onnekseni) ole vielä omalle kohdalleni osunut, mutta valtavasti voimia kuitenkin sinulle! Ja toivotaan, että äitisi ehtisi vielä nähdä uuden lapsenlapsensa. Ja kyllä, närästystä on täälläkin, varsinkin iltaisin.

MLM Wau, mikä masu sulla :) :heart:

Niiiiskuneidille ja Ellenille myös jaksamisia pahoinvointienne kanssa! :hug:

Itselle ei tällä erää mitään erikoisempaa. Pahoinvointi on itsellä helpottamaan päin - tai no, kun näin menen sanomaan niin huomenna tietysti taas halaillaan pönttöä : / mutta siis nyt on menny jo lähes viikko edellisestä pöntön halailukerrasta :) nyt vaan siis odotellaan np-ultraa, joka on ens tiistaina.

Toivottavasti tämä juhannus menisi nyt paremmissa merkeissä kuin viime vuonna (ja kai meneekin, ellei mitään keskenmenoon viittavaa yllättäen ilmene..) Viime vuonna nimittäin odoteltiin pelonsekaisin tuntein aikaa oys:in sikiötutkimusosastolle tutkimuksiin, kun tuolla kuopuksella todettiin normaalin rajamailla olevia arvoja rakenneultrassa.. Meitä peloteltiin vakavillakin kehityshäiriöillä ja tutkimuksiakin kiirehdittiin, jotta ehtisi vielä tarv. harkita keskeytystä (viikot lähenteli jo 24:ä!!) No, lopulta kaikki oli siis täysin normaalia ja saimme jatkaa huoletta raskautta eteenpäin :) ja enpä muuten ole aiemmin niin asiantuntevissa käsissä ollut kuin tuolla oys:ssa käydessämme! Mutta siis viime juhannus ei kovin hääppöinen ollut.. Toivottavasti kukaan meistä ei joudu vastaavaan tilanteeseen tässä raskaudessa!! :)

Pirtsi 11+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä