~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Ninnatar näyttipä ihanalta tuo tuubi :) Mä harrastan neulomista ja virkkaamista paljon, joten vois kans tuollasen tehdä. Langaksi tuli heti mieleen merinovilla tai babyalpakka, molemmat tosi pehmeitä ja lämpösiä, mutta eivät kuitenkaan kuumia :)

Huoh, eilen kävin vessassa ja paperiin tuli ihan vaaleanpunaista limaa :( En ymmärrä.. No yön ramppasin vessassa peloissani ja mitään ei oo tullu vielä tähänkään hetkeen asti.. Eikä oo kipuja. Ärsyttävää kun tiistaina oli se ultra ja kaikki näytti olevan kunnossa, kai tää vuoto voi olla ihan normaalia sitten? Tai voiko edes vuodoksi sanoa kun ei oo housuihin kertaakaan tullut? Niin ja tosiaan oli ihan vaaleenpunasta, ei tummaa eli kertosko se tosta määrästä, että verta on aika vähän siinä liman seassa..?

Oireita on edelleen ja yks mitä oon himonnu sikana ja eilen söinkin on lohimedaljongit ja perunat, namnam!!

tinker_ rv10+0

tinzu83 niinpä, se helpottais kun tietäis että loppuis tietyssä vaiheessa. Kyl se kai viimestään sillon kun vauva on syntyny :) Eipä se kyllä paljoo lohduta, muuta kun että toivoo et kaikki on kunnossa kun on huonoo oloo...

Ninnatar mulla on kanssa just et parin tunnin välein tulee älyttömän huono olo. Just mietin et mitenköhän mä pärjään laivalla kun mennään juhannuksena risteileen. Automatkasta tulee tuskaa, sen tiedän kun lyhyemmätkin matkat on jo sinnittelyä.
Väsymys on kanssa jotain ihan kamalaa joinakin päivinä, tuntuu että se on pahempaa kun alussa.

Peippo78 nää päivät tuntuu niiiin pitkiltä, ei malttais odottaa :)

Sitä piti vielä kysyä et mitenkäs sinne ultraan sit mennään...siis lähinnä rakko täynnä vaiko tyhjänä. En oo saanu mitään ohjeita sen varalta. Eli ei kai oo väliä jos pissalla käy sitä ennen?

tinker_ mulla kans tulee välillä vaaleenpunasta, ja varsinkin seksin jälkeen sitä saattaa tulla monta päivää. Just vaan sillon ku käy vessassa. Mä ainakin luulen että mun "tuhru" johtuu ihan limakalvoista. Toivottavasti. Enää en hätäänny niin hirveesti noista väärän värisistä limoista ja valkkareista.

Viimeksi muokattu:
Moi

Ninnatar, aivan ihana tuo neuletuubi!!! Jos löydät jostain suomenkielisen ohjeen, niin linkitä tänne. Tollaisen voisi itsekin tehdä. Olen neulonut noita villapöksyjä tytölle muutamia, vaihteeksi voisi kokeilla muuta. Novitan puro saattais käydä myös, on aika ohutta. Mistä muuten ostatte merinoa?. Täältä pikkukylän pikkupuodista kun sitä ei saa. Onko jotain nettikauppavinkkiä?

Tervetuloa Tinzu83, toivottavasti sinun ei tarvitse kärsiä pahoinvoinnista tällä kertaa noin kauan. :flower:

Tänne ei kummempaa. Masu kasvaa :D, Jännä miten joka raskaudessa näkyy aiemmin. Nyt ei enää mahdu xs äippäpöksyt, vaan pitää kohta siirtyä m -kokoon. Muuten kun olen aika pienikokoinen. Tosin oli vanhaa masuakin pikkasen, mutta hyvin kyllä näkee, ettei tämä pelkkää läskimahaa enää ole :LOL:.

Mukavaa pyhäpäivää odottajille!

-Amali- JA Muru 10+3 (?)

Täällä iski yhtäkkiä kauhea paniikki sikiöseulonnoista :( Paniikkia sain lietsottu lukemalla nettiä; 1/20 osallitujista riski on kohonnut.

Tiistaina on verikokeet ja kahden viikon päästä ultra.

Tiedättekö tuleeko verikokeiden tuloksetkin vasta ultran jälkeen? Aiheuttaaks nää seulonnat muilla "hermostusta"?

Muuten on vointi edelleen hyvä, lihaa ja grilliruokaa ei tee mieli ja painokin pudonnut pari kiloa plussatestin jälkeen :)

Jenny82 10+1

Vauvatuubin ohje oli enkuksi, jota minäkin harmittelen.

Comfort Wool Co.: Owlie Sleep Sack

Pitänee kuitenkin ottaa oheejsta esim. pituusmitta yms. jotta voisi tehdä suurin piirtein vastaavan ja katsoa sitten vaikka Dropsin sivuilta jokin kiva palmikko-ohje.

Eilen löysin tällaisen kivan nettilankakauppasaitin:

ROSA MATILDA -shop

Tästä langasta joku oli neulonut vauvalle esim. pipon ja sanoi, että paras lanka ikinä. Se pitää tosin käsinpestä, muuten huopuu:

ROSA MATILDA -shop

Viimeksi muokattu:
Ammateista olin juttua. Itse olen rakennusmestari. Olen ollut kotona nyt reilu 2,5 v ja nyt palasin töihin tällä viikolla, mutta taisi jäädä lyhykäiseksi visiitiksi.

Ruokamieliteoista: Ihan alussa, kun pahoinvointi alkoi vedin ihan hulluna kaikkea mahdollisimman rasvaista ja hiilihydraattipitoista. Lihapiirakat, nakit, hampurilaiset, pizzat, kaikki maistui ja auttoi jopa pahoinvointiin hiukan. Myös kokis oli ihan pop.
Nyt viikko takaperin iski ihan päinvastainen olo. Nyt edellämainitut ei uppoa lainkaan. Nyt maistuu kotiruoka. Perunaa on saatava monta kertaa päivässä, mieluiten muusina :) Juomat tahtoo kaikki tulla edelleenkin ylös. Vettä on turha yrittääkään. Ainoastaan mehut voi pysyä sisällä varovaisesti juotuna. Kärsinkin jatkuvasti nestevajauksesta :|

Ekassa raskaudessa himosin ihan hulluna (ekan 4 kk jälkeen) ranskalaisia, nakkeja ja majoneesia ja niitä tulikin syötyä tosi tosi usein. Ja paino nousi 26 kg :ashamed:
Mulla oli lähtöpaino vaan 42 kg.

Kakkosta odottaessa (taas sen 4 kk oksentelun jälkeen) himoruokana oli porkkana-omenaraaste :) Sitä tein joka päivä. Äitini sanoikin, että poika oli syntyessään oranssi kaikesta porkkanan syömisestä. Painoa tuli silti 13 kg.

Toivon kovasti, että tässä raskaudessa olisi kanssa joku kevyt mieliruoka ettei tuo paino nousisi ihan hulluna. Mullakun on esikoisen jäljiltä edelleen ylipainoa.

ON: Oksentelu jatkuu. Nyt kun olen ollut töissä niin illat tuntuu olevan vielä vaikeampia. En pysty tekemään mitään muuta viiden jälkeen kuin istumaan pää ämpärissä:x
Oksuja tulee siis jatkuvalla syötöllä.
Toivottavasti tämä vaihe kestäisi lyhyemmän aikaa kuin ekassa raskaudessa (sen 4 kk). Esikoista odottaessa tuli juuri 4 kk täyteen kun menin naimisiin ja voin silloinkin pahoin koko hääpäivän.

Bassets rv 9+3

Kiitos Ninnatar! Ihania lankoja tuolla Rosa Matildalla. Hitsi, mullakun on englanninymmärrys melki nolla, pitäis sanakirja kädessä mennä ohjetta läpi :). Jos jotain pituutta ja esim ympärysmittaa saat tuubista selville, niin vinkkaisitko vielä tänne. Jos syksymmällä kokeilis neuloa. Näillä viikoilla kun ei vielä uskalla alkaa mitään pikku-Murulle tekemään..

-Amalia- ja Muru

Ninnatar Mä oon ihan himo tekemään käsitöitä kanssa! Mutta jännä etten ole koskaan törmänny tuollaiseen ihanaan tuubiin <3
Se on pakko kyl tehä vauvalle ja voisin kuvitella että tavivauvalle ois hyvä joku alpakkalanka + vauvalangan sekoitus. Novita Puro ois tosiaan ihanan pehmoinen, mutta mitä mä oon neulonu siitä, niin se nyppyyntyy rumaksi todella nopeesti pienessäkin käytössä.

Googletin kuva haulla: knitted +sleep +sack ja ihania kuvia tuli erinlaisista pussukoista. Oon mä nuo ommeltavat unipussit tienny, mut en tätä neulottua "säkkiä", se on ihana.

Tälläinenkin kuva löytyi, ihana: http://images4.ravelrycache.com/uploads/Valtricotine/33739588/DSCN3188_medium2.jpg

iimukka + viides villahousu 11+4

ps. huomasko kukaa enkunkielisen ohjeen löytää tuohon pussiin
Comfort Wool Co.: Owlie Sleep Sack

Viimeksi muokattu:
Mä aloitan jokaisen viestin samalla tavalla: eli vaikka en paljon kirjoittelekaan niin lueskelen kyllä kirjoituksia koko ajan, eli aktiivinen taustailija täällä. Mä siis yleensä netissä kännykällä mikä rajoittaa kirjoittamista kun en jaksa sillä naputella.

Tinzu83 tervetuloa!

Neulomisesta: Ihana tuo Ninnattaren linkittämä pussukka. Pitäisiköhän käydä puikko- ja lankaostoksilla. Mä olen kyllä neulonut viimeksi ehkä noin 20 vuotta sitten, mutta kaipa sen oppisi kun alkaisi tehdä. Kestovaippailu voisi motivoida, eli käytettiin kestoja esikoisenkin kanssa ja varmasti myös nyt tulevan kanssa, joten voisi jotain villahousuviritelmää koettaa saada aikaiseksi. Mulla on ystävissä innokkaita kutojia, joten esikoiselle ei tarvinnut tehdä itse mitään ja taitaa kyllä käydä samoin tällä kertaa. Mutta neulominen on ajatuksena ihanan rentouttava.

Ruokamieliteoista: Koko tämän huonon olon ajan olen suhtautunut tosi vastentahtoisesti salaattiin, ihan toisin siis kuin moni muu. Normaalisti syön sitä paljon, siis PALJON, ihan normaalia on että päivän ateriat on 75% erilaisia tuoreruokia. Mutta nyt ei siis uppoa ei millään. Ekat pari viikkoa meillä nahistui jääkaapissa runsain mitoin salaattituotteita, kun en vielä osannut tehdä kauppaostoksia muuttuneen ruokahalun mukaan, mutta nyt jo vähän osaan katsoa. Hedelmät kyllä menee, mutta muuten tosi vaihtelevasti eri ruoka-aineet. Juuri valitin miehelle, että yhtään ei osaa kaupassa ostaa mitään, kun ne asiat mitä juuri silloin tekee mieli, voi olla ihan no-no sitten seuraavana päivänä. Ja sitten ne menee huonoksi. Saisi kyllä jo tasaantua tämä. Mutta mä kanssa uskon, että jotenkin elimistö hakee tasapainoa sillä mitä se haluaa: ehkä mun raakaruokapainotteinen ruokavalio ei ole paras mahdollinen vauvalle ja siksi sitten elimistö hakee jotain muutosta. Ainakin hiilihydraattien määrä on lisääntynyt radikaalisti, peruna, puuro ja tumma leipä on nyt uponneet.

Työasioita: olen töissä, ihan toimistotöitä. Pohdin kovasti, että kerronko raskaudesta töissä vielä np-ultran jälkeen, vai sitten vasta pomo ja suurin osa muista työkavereista palaa lomalta elokuun puolivälissä. Silloin kyllä tätä ei enää tarvitse kertoa, vaan sen näkee ihan katsomalla. Ehkä on reilua kertoa ennen kuin näkyy, kuitenkin.

Raskaudesta kertominen lapsille: jokos tästä on ollut juttua, ainakin joku oli jo kertonut? Meillä siis on tuo yksi 3-vuotias. Haluaisin kovasti jo kertoa mutta ehkä vasta sitten kun ollaan vähän pidemmällä. Ainakin ultran odotan. Ehkä sitten kesällä jossain vaiheessa, sit kun alkaa näkyä. Mutta en halua että kuuulee vahingossa keneltäkään muulta ja mun miehen vanhemmat saattaa ihan hyvin lipsauttaa sitten kun tietävät.

Ultra: juhannuksen jälkeen siis np-ultra ja veriseulat. Näin pari yötä sitten unta, että mulle ilmoitettiin, että todennäköisyys että lapsella on jotain ongelmia, on 155 prosenttia. Just.

Muuta... väsynyt ja pahoinvoiva varsinkin iltaisin. Mahdan olla ihanaa seuraa perheelle kun työpäivä menee ihan ok mutta sitten kun olen kotona niin haluaisin vaan maata sohvalla. Ehkä tämä sitten helpottaa kun pääsee kesälomalle. Viikonlopun olin yksin juniorin kanssa kun mies oli reissussa, ja olin kyllä tosi väsynyt iltaisin ja painuin nukkumaan heti kun sain perillisen unten maille. Mulla on ihana mies joka kyllä tekee ja tukee ja ymmärtää, eli iltaisin pääosin olenkin saanut vain huilata. Eli suon hänelle kyllä ihan todella tämän viikonloppurentoutuksen.

Ihanaa juhannusviikkoa kaikille!

maka 10+5 tai jotain

Ruokahimoista vielä piti sanoa, että myös maksapasteijasta oon haaveillut ja vähäsen maksalaatikostakin. Ajattelin, että jos himo käy mahdottomaksi, niin sitten ostan kyllä rasian maksapasteijaa ja that’s it. Sen suhteen taisi rajoitus olla 200 g per viikko ja ne perusrasiat taitaa olla just tuon 200 g. Mieskin kuitenkin varmaan syö siitä, niin tuskin tulis itse vedeltyä kokonaan naamariin. Uudet perunat maistuu kans aivan älyttömän hyviltä nyt ja niitä on tällä viikolla tullut syötyä moneen otteeseen.

Sartsa83 Herkullisen näköinen annos! Etenkin toi hampurilainen, nams. Cheddar-juusto on niiiiin hyvää :p Jostain syystä nuo ristikkoperunat on viime viikkoina tökkineet jo ajatuksen tasollakin. Varmaan hieman liian tuhtia syötävää. Normaalisti kyllä tykkään ja kovasti.

Käsitöiden suhteen oon itse aivan onneton poropeukalo, mikä on kyllä tosi harmi, mutta ei mahda mitään. Mun äiti onneksi varmastikin neuloo jotain pikkuiselle :)

tinzu83 Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :flower:

Nijan Ah, Hook… Siellä on kyllä hyvät pöperöt, mutta ei oo tullut käytyä piiiiitkään aikaan.

tinker_ Olisko ihan ärtyneistä limakalvoista johtuvaa tuo? Toivottavasti ei enempää tuu. :hug:

Jenny82 Muistelen, että neuvolan täti sanoi, että ne veriseulan tulokset olis valmiina silloin, kun menee ultraan. Että se riskiluku laskettais sitten siinä ilmeisesti ellen väärin käsittänyt. Tämä oli siis Tampereella ja varmasti käytännöt vaihtelee paikkakunnittain. Mulle ei vielä niin noi seulonnat aiheuta hermostumista, vaan isoin pelko on tällä hetkellä se, että ultrassa näkyy kuollut sikiö.

Bassets :hug: Kuulostaa todella rankalta. Jaksuja sinne pahoinvoinnin kanssa!

(.) Huuuh, niin sitä vaan kymmenes raskausviikko käynnistyy! Viikon päästä pikkuinen onkin jo virallisesti sikiö :heart: Dopplerilla tuli tänäänkin leikittyä, mutta enpä mä sillä saanut vieläkään kuuluviin muuta kuin mahan lorinaa ja murinaa :LOL: En tiedä sitten, painanko tarpeeksi kovasti sitä anturia ihoon. Jotenkin se painaminen tuntuu epämiellyttävältä :/

Jomi & Samu-Sirkka 9+0 *poks*

Amalia Yririn nopsaan ohjetta hieman slimäillä:

- näytti olevan 85 silmukkaa
- neulotaan pyöröpuikoilla suljettua neuletta
- ymmärtääkseni pussia aletaan kaventaa, kun työn pituus (ylhäällä olevaa rullausta ei saa suoristaa mittausta varten) on 31 cm. Kuvan perusteella kavennus tehdään joka puikon alussa ja lopussa.

Langan paksuus + puikkojen paksuus ja käsiala vaikuttavat siihen kuinka leveä pussista tulee. Kuitenkaan pussi ei saa olla liian leveä, muuten menettää merkityksenä. Eli mielestäni tähän voisi käyttää tällaista hyvää kikkaa, että jos kavennuskohtaan on yläreunasta 31 cm niin ruudulla voisi mittanauhalla nähdä sentit ja sitten katsoa kuinka monta senttiä leveä pussi olisi suurin piirtein. Eli suhteuttaa tuota pituutta leveysmittaan.

Viimeksi muokattu:
Ninnatar, kiitos oikein kovasti :flower:
Täytyy kirjoittaa ylös, ja kokeilla sitten syksymmällä (mikäli siihen silloin vielä on aihetta).
Varmaan merino olisi tähän kokeilemisen arvoinen juttu.

Purosta, juu se menee käytössä pian sellaiseksi ruman näköiseksi, mutta kun ne irronneet haituvat nyppii pois muutamaan kertaan, alkaa neule pysyä hyvän näköisenä. Meillä on purosta tehtyjä pöksyjä päivittäisessä käytössä ollut jo kauan, ja toimivat kyllä loistavasti (alku nyppyyntymisestä huolimatta). Merinoa en ole vielä testannut, mutta nyt kun löytyi noita hyviä nettiputiikkeja, täytyy testailla....sitten syksymmällä...

Kestovaippoja aion myös ommella sitten myöhemmin lisää, ja kestoilla sitten tammikuussa alusta saakka. Mikäli nyt ei mitään esteitä ilmaannu.. Voi voi kun pääsisi neulomaan pikkuriikkisiä tiuhtiksia :heart:. Tiuhtis villikset on kyllä ihan parhaita.

Teillä oli juttua noistaruokajutuista. Mulla ei sen kummempia himoja ole koskaan ollut. Mutta poikia odottaessa teki mieli grilliruokaa, ja kebabannos menikin kepoisesti alas. Tyttöä odottaessa teki enemmän mieli mehuja ja hedelmiä. Ja jos tästä jonkun johtopäätöksen voisi vetää, pitäisi masussa köllötellä prinsessa Muru. Nyt meinaan tekee myös mieli hedelmiä, kasviksia ja mehua. Tuore ananas on aivan ihanaa!!! Kuinkas teillä muilla on sukupuolen suhteen mennyt raskaudet? Sen verran vielä muistan, että tyttöä odottaessa oli pinna kireällä, ja niin on kyllä nytkin. Mielialat vaihtelee..

Nyt täytyy kirmata paimentamaan vekaralaumaa, kun ovat taas keksineet hyvän idean (perusvoiteella leikkimisen:headwall:).

-Amalia- ja Muru

Ninnatar: Tuon pussinhan vois neuloa kokonaan tai osittain joustona niin ei haittaa vaikka olis silmukoita vähän liikaa. Ehkä niin että tekis ylhäältä ja alhaalta sileää ja keskelle resoripätkän niin pätkä pysyy pussukassa. Tollasen vois kyllä syksyn pimeinä tunteina neulasta pois vaikka ihan Nalle-langasta.

Ja juu, heipat vaan kaikille! Tää kävi huutamassa, kiljumassa, laulamassa, taputtamassa, fiilistelemässä ja elämässä "nuoruuttaan" uusiksi Bon Jovin AI-VAN mahtavalla keikalla Olympiastadionilla perjantai-iltana kaatosateessa :D Oli niiiiiiiiiiiiiiiiin hienoa että sanat ei riitä kuvaamaan. Väsytti lähteä ja oli huono olo ja vatsa kipeä mutta 2,5 tuntiin niistä mitään en huomannut. Tippa tulee linssiin vieläkin muistellessa... hormonit, hormonit.

Mitähän mun vielä piti kommentoida... ruokajutuista sen verran että molemmissa edellisissa raskauksissa olen syönyt kohtuudella maksalaatikkoa ja maksamakkaraa jos mieli on tehnyt. Isäntä meillä kovasta kalastaa mutta hauen jätän nyt syömättä, kuhia odotellessa... Noin muuten mulla ei kovin kummoisia mielihaluja ole vielä ollut, toistaiseksi parhaiten alas menee hedelmät ja salaatit ja jugurtti ja sellaset. Lämmin ruoka ei kiinnosta tälläkään kertaa ja kumma kyllä suklaata ei tee yhtään mieli!

Tosta neulepussukasta tuli mieleen että meillä toi nyt 1,5vee Tirppana syntyi joulukuun alussa ja meillä ihan ehdoton kapistus oli kyllä turvakaukalopussi, ostin huutiksesta käytettynä ja oli kyllä lottovoitto! Paljon helpompi on kiinnittää nuppunen kaukaloonsa pelkässä villahaalarissa ja sit vaan sulkea se paksu pussukka siihen päälle ja varmasti on lapsukainen riittävän tiukasti kiinni penkissään.

Jaha, se olis iltasadunlukuaika joten palajan myöhemmin kommentoimaan lisää.

R ja Pieni Ihme rv...ööö...hmmm... 10+3??? tai jotain

Dopplereista kyssäriä. Katselin netistä noita Angel Sounds -dopplereita ja niissä oli, että sydänäänet voi kuulla rv 12 eteenpäin. Onko teillä kuitenkin kuuluneet äänet jo aiemmin? Mietin tässä, että olisi kiva tietää, sykkiikö tuolla sydän vielä vai ei. Voi olla, että nt-ultraan mennessä hyppelen jo muuten pitkin seiniä.

Aa miten ihana päivä. En voinut kertaakaan pahoin! Oisko se nyt ohi sitten kokonaan :) Päätä särkee, jos on yhtään unohtanut juoda tarpeeksi. Väsymys on aivan kamala, mutta liikunnalla sen saa aika hyvin kuriin.

Lapsiluvusta olitte keskustelleet. Meille tää on vasta toinen ja eiköhän tää määrä vielä ainaki nelinkertaisteta :D Ei vaan siis, me ei suunnitella vaan tjottaillaan(tulee jos on tullakseen) niin pitkään kun terveys kestää.

Ruokamieliteoista..Yks sana: nektariinit! Voisin syödä niitä vaikka kymmenen kiloa päivässä. :D

Elämäntilanteesta taas sitten. Olen kotiäitinä, viimeksi olin töissä siis ennen esikoista, myyjänä lastenvaatekaupassa. Ammattia ei vielä ole, jossain vaiheessa on haaveena opiskella sairaanhoitajaksi. Katsoa nyt missä välissä on sopiva sauma. Jokainen lapsi kuitenkin hoidetaan vähintään 3-vuotiaaksi kotona, mutta mies on puhunut jäävänsä koti-isäksi jossain vaiheessa. Mieheni on opetus- ja kasvatusalalla töissä.

Parisuhde ei meillä oo muuttunu mitenkään, vahvistunut vain entisestään. Ollaan aika täydellinen yhdistelmä, ei kai voi muuta sanoa :D

Ruokarajoituksista taas sen verran, että mä en kovin tarkkaan esikoisenkaan aikana vahtinut mitä sai syödä ja mitä ei. Maalaisjärkeä käyttämällä selviää aika pitkälle. Fetajuustoakin oon kyllä kiskonut salaatin kera muutaman palan päivässä. Ainoa mitä tosiaan tarkkailen on tuo A-vitamiinin saannin rajoitus(maksalle saa sanoa aika nounout).

Lapselle kertominen oli meillä helppoa. Ei tuo tyttö oikein kässää, että se vauva on vain äitin mahassa. Kun kysyy missä vauva hän taputtaa sekä omaa että isänkin mahaa :)

Kaikille onkin jo täpäriin kysymyksiin ilmeisesti vastattu, joten en enää omaa kelkkaani niihin laske :D Uusille lähetän tervetulot, jännä miten tässä pinossa onkin porukkaa näin paljon :)

Tulipa taas ommaa nappaa kertakaikkisesti :D

St. Brigitten ja tokatoukka 11+0

Katapultti mä sain kuuluviin 11+0... mulla kohtu taaksepäin kallellaan ja aattelin ettei sieltä mitään kuulu, mutta niin vaan yllätti ja kuulin :) merkkiä en tiedä, mutta ei ainakaan ollu angel sounds.

St. Brigitten nektariinit oli täälläkin jossain vaiheessa se ykkönen. Nyt ei tee mieli niitäkään.

Nijan 11+4
Enää 2 yötä ultaan :)

Viimeksi muokattu:
Aivan IHANA tuo vauvan tuubi :) en sitä sen enempiä katellut, kun tuntuu välillä, että suomenkielisetkin ohjeet menee yli ymmärryksen :D mä siis neulon vauvalle tylsästi vaan perusneulehaalarin, löysin netistä aivan mielettömän söpön haalarin ohjeen :) Ongelmana vaan on se, etten millään haluis tehdä valkoista neutraalia, mut sit kun en tiiä, et kumpi on tulossa, niin en voi ostaa vaaleanpunaista- tai sinistä lankaa. En haluis tietää vauvan sukupuolta etukäteen, mut toisaalta sit saisin tehtyä "oikean" värisen haalarin, ei oo helppoo :D
Innostuin neulomisesta vasta nyt keväällä niin ei oo vielä sellasta, et uskaltaisin kaikkein vaikeimpia juttuja vielä ees yrittää.
Sen oon todennut, et on kyllä järkyttävän kallis harrastus, eilen selaisin seuraavia neuloksia, niin hinnaksi tuli kaulaliinalle, vauvan neulehaalarille ja yhdelle pipolle yli 100€ kun laskin langat ja puikot mitä noihin tarvii!! On melko hintavaa. Noh, puikothan on ikuisia, et niillä sit tekee paljon muutakin, mut kun tuntuu et joka ohje tehdään erilaisilla puikoilla.

hmph, karkas...

Mieliteoista on ollut juttua, mulle menee kaikki suolainen. Koko ajan pitäis olla suolaa-suolaa-suolaa-suolaa. Karkit, jätskit yms. ällöttää eikä maistu yhtään hyvältä, aina välillä otan tottumuksesta jonkun namin ja totean, että ei kyllä maistu yhtään, tulee sellanen äklö olo! En muista näitä "himotuksiani" kahden ekan kohdalta, mutta kolmatta -poikaa- odottaessa KAIKKI makea uppos paremmin kuin hyvin.
Salaattikin tökkii, yleensä tykkään salaatista, mut nyt ei uppoa sekään :( jos saisin valita söisin varmaan pelkkiä uusia perunoita :D

täällä on kovin tyttöolo mulla, pinna on niin lyhyt, että itseäkin hävettää :ashamed: toisaalta mietin, et kun jossain määrin hieman toivon tyttöä, että saisi meidän tyttökin pikkusiskon niin sitten on sellanen, että ei se kuitenkaan sit tyttö oo, kun sitä "toivon"... eihän sillä oikeasti ole merkitystä.

olipas omanapaista...

tatomira rv 12+1

Viimeksi muokattu:
Sartsa83
Tervetuloa Tinzu83!!

Nijan ite Tampereella syntyneenä ja Tampereella yli 20v (yhteensä) asuneena.. jep, Hookista saa parhaat siivet. :) Niin ja huonosta olosta. Sitä itellä tulee ja menee vielä. Ei kuitenkaan oo enää niin päivittäistä kuin oli tossa muutama viikko sitten vielä, mut saattaa tulla ihan yhtäkkiä ja kestää sitten jokusen tovin.. nyt esim. iski taas ihan puun takaa ja nyt ällöttää hirveesti.

tinker_ muista limakalvot! Ne on herkemmät raskaana, joten mikä tahansa saattaa aiheuttaa että limakalvot ottaa itteensä ja paperiin tulee vaaleanpunasta limaa. Ei kuitenkaa selvää verta ollut. :hug:

Jenny me saatiin ainakin tietää esikoisesta ultran yhteydessä ne seulonnan tulokset. :)

Nijan rakko tyhjänä suositellaan menevän ultraan. Suomen terveystalossa ainakin kätilö sano viimeksi että "kävitkös vessassa, kannattaa käydä ennen tätä ultraa". Ja niimpä sitten vielä kipasin vastaanotolta vessaan. :)

Jomi maksalaatikkoo voi huoletta syödä kerran viikossa. Se on parhaita raudanlähteitä ja siksi sun varmaan tekee mielikin, kun saatat tarvita rautaa. :) Hih, juu toi hamppari tossa paras olikin. :p Kuten aiemmin sanoin, ei nuo perunat itteenikään kovasti inspanneet.

Ruokamieliteoista mulla tuntuu vaihtelevan viikottain, mitä tekee mieli ja mitä ei. Alussa teki ihan hulluna mieli grillattua kanaa, mitä sais sormin nyppiä. :LOL: Mutta nyt ei taas kana uppoo ollenkaan. Salaattia voisin puputtaa aina ja etenkin tuorekurkku on ihan parasta! :D Sitten ihan kotiruoka menee parhaiten ja yks päivä viikko kaks taaksepäin himoitsin Subwayn subia (kalkkuna!!!) ja käytiin ostamassa. :) Otan sen aina hunaja-kaura-patongilla ja paahdettuna ja juustolla. Perus tuorekasvikset väliin ilman jalopenoo, suolakurkkua ja oliiveja. :) Ja kastikkeena southwest. :) Sitäkin aina: "laitakko iiiiihan vähän". :D Limppari on aina kuulunu mun suosikkeihin, etenkin 7up free. Nyt on välillä tullu jopa ällötys, samoin kuin mehuihin. Vishyjäkään (ei ees maku) tee mieli eikä oikein vesikään maistu, mutta silti on pakko juoda jotain kun janottaa. Joten juon aina sitä mitä käteen ns. osuu ja jos meinaa tulla oksetusolo, niin sitten vaihdan laatua. Jäätelöä, etenkin sitä minttu-suklaata teki tossa kans mieli muutama viikko takaperin ja himoissani ostelinkin sitä muutaman looran.. no nyt ei tee sitten sitä mieli yhtään! Omenaa oon nyt jääkaappi kylmänä syöny parina päivänä, 2 omppua/päivä. :)

(.) Jomin tavoin päivittelen sitä, että huuuh, jo kahdestoista viikko lähestyy eli riskiviikot ois täynnä! :) Sit kun ollaan käyty ultrassa, voikin laittaa kuvaa fb:hen ja kertoa ystäville uudesta tulokkaasta ja tietysti samalla kaikille muille läheisille. :) Miehen äiti ja nuorin veli ei vieläkään tiedä. Niille kerrotaan myös 27.6. kun on se ultra, koska miehen äidillä on sillon synttärit ja meinataan myös pyytää tätä 15v täyttänyttä pikkuveljeä (elokuussa käy ripin) sylikummiksi tälle pienelle. Sit ehkä pyydetään yhtä kaveripariskuntaa ja mun yhtä rakasta kaveria. Tai sitten vain mun rakasta kaveria. Eli kummeja tulee joko 2 tai 4. :) Viikko siis ultraan!!! Heti juhannuksen jälkeen.. JIPIIIIIIII!!!!!!!!!!! :heart:

Sartsa 11+2 :heart:

Ninnatar, tsemppiä muuttoon! b=)d
Iiiihania neule- ja lankalinkityksiä! :heart: Alkaa jo sormet syyhyämään... Jos nyt syksymmälle kuitenkin jättäisi mahdolliset neuleväkerrykset. :whistle:

Mulla olis myös kova hinku tehdä kaikille lapsille jonkinlaiset ristipistotaulut, joihin siis tulisi ainakin nimi ja syntymäpäivä. Mistään nettikaupasta en ole kuitenkaan oikein löytänyt kivoja. Jos jollain löytyy linkkejä tällaisiin, niin pistäkäähän jakaen! :attn:

tinzu83, tervetuloa! :wave:

Nijan, meillä on ohjeena mennä ultraan rakko tyhjänä.

Ihanaa, että raparperitaivaalla on ollut huikea keikkakokemus!

Katapultti, mä olen Angel Sounds-dopplerilla saanut äänet kuuluviin rv10+ kahdessa ekassa raskaudessa ja tässä kolmannessa rv8+5.

Pahoinvointihan mulla alkoi vasta nyt viikolla 10. Ja aiemmissa raskauksissa ei juurikaan ole pahoinvointia ollut. Ehkä se oli syytä sitten minunkin tässä (todennäköisesti) viimeisessä kärsimäni. ;) Toivottavasti tämä ei nyt kuitenkaan ihan loppuraskauteen kestäisi. :rolleyes:
Mutta ruokamieliteoista, mulle uppoaa siis parhaiten hedelmät. Kaikki rasvainen ja varsinkin liha/makkara tms. on ihan pois laskuista. Ylipäänsä kaikki lämmin ruoka tökkii ja lasten syöttäminen on ihan työn ja tuskan takana. :x Olen aina ollut myös kahvin ja kevytlimujen suurkuluttaja, nyt en pysty juomaan kumpaakaan, mikä sekin taitaa olla ihan vaan positiivinen asia. =)
Niin ja maksamakkaraa mua on jopa käsketty ekassa raskaudessa syömään muutama siivu päivässä, kun meinasi hb tippua rautalisästä huolimatta.

Kolme yötä ultraan on, laskin aivan itse eilen. :D Kiva saada oman ultran aattona lukea ainakin Nijanin ja Peipon ultrakuulumisia. =)

NS 10+6

Soitin sitten neuvolaan tuosta vuodosta, oon niin pelokas heti tämmösissä asioissa:ashamed:Kuulema kuulostaa ihan vaarattomalta ja tiputtelu vuotoa voi tulla enemmänkin ilman, että mitään olis vialla. Kunhan ei tuu kipuja samalla eikä ihan kunnolla vuoda, eli et tarvii siteen..

Mulla on doppleri enkä oo saanu sillä ainakaan vielä mitään kuulumaan, mullakin on kohtu taaksepäin kallellaan.. Neuvolaan kun soitin ja kysyin et millon ne kuuntelis niin eivät kuulema suostu vielä hetkeen kuuntelemaan..

Mä en yleensä tykkää maksamakkarasta, mutta nyt oli pakko saada :D Saahan sitä silloin tällöin vähän syödä ja mulla on ollu aina tosi huono hb niin jos pysyis vähän parempana kun söis välillä tota..

Sartsa täällä taas neuvotaan, että rakossa pitää olla virtsaa ennen ultraa, vähintään tunti pitää olla edellisestä vessakäynnistä ennen ultraa. Tuo luki lähetteessäkin minkä sain ja ne siellä oikein varmisti asiaa vielä mulle. Jännä miten toisissa paikoissa neuvotaan toista..

tinker_rv10+1

Yhteistyössä