~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Tammikuun Vauvat 2012




Lasketut ajat

Meitä on 92 odottajaa, joista

ensimmäistä odottaa 26 odottajaa
toista 29 odottajaa
kolmatta 13 odottajaa
neljättä 7 odottajaa
viidettä 5 odottajaa
kuudetta 3 odottaja
seitsemättä 2 odottajaa

ja kaksosia 2 odottajaa





28.12.

MommysLittleMonster, 31, kuudes, EKKS

29.12.

Muksuluuri, ensimmäinen

31.12.

sheebis, toinen
Henja, ensimmäinen

1.1.

4skö, neljäs, K-HKS
AnPellina, 25, ensimmäinen, OYS
Jul, 30, ensimmäinen
felicia, JS
taromira, neljäs, K-HKS

2.1.

eveliinukka, 32, neljäs, EKKS

3.1.

-Elle-, toinen
Camilla31, toinen
lilliputti3, kolmas ja neljäs
ellen-, 26, toinen, KHKS tyttöolo
värililja, seitsemäs
Amom, kolmas, LKS tyttöolo

4.1.

Kiiku, ensimmäinen
sedillon, toinen, TAYS poikaolo
Näkkäri79, toinen
Tapiontytär, viides, K-SKS
Peippo78, toinen
Leala, ensimmäinen
iimukka, viides

5.1.

Tatara, 28, toinen, KYS
Ela, neljäs, K-SKS
Pirtsi, 30, kolmas, LKS tyttöolo

6.1.

ideli, neljäs,
Luru77, toinen

7.1.

Milkaliina, toinen, EKKS
Carcas, toinen, VKS
Sartsa83, 28, toinen, VAS tyttöolo

8.1.

chrisu, 28, ensimmäinen, EKKS
hensq, 25, ensimmäinen, SeKS
St. Brigitten, 21, toinen, LKS

9.1.

Monksu, K-SKS
jjuuli, 19, ensimmäinen poikaolo
Arell86, 25, ensimmäinen, NKL

10.1.

Hymyilee, toinen
Neljän suora, neljäs tyttöolo

11.1.

anskuliini83, 27, viides, TAYS
hemuliina, 27, kuudes

12.1.

raparperitaivas, kolmas, MKS
Mamu82, 29, viides, K-HKS
-Amalia-, 32, neljäs, K-SKS
Sinimarja, kolmas, K-PKS
Nijan, 29, ensimmäinen, TAYS poikaolo
Ninnatar, ensimmäinen, NKL

13.1.

TT79, 32, viides
maka, toinen
Ella83, 28, ensimmäinen, NKL
Nane87, 23, kolmas, KOKS

14.1.

Jenny83, ensimmäinen, TYKS

15.1.

nuhmuliini, 30, toinen, K-SKS
tinker_, 23, toinen

16.1.

lyydia76, kolmas, K-HKS
pirppis79, toinen, OYS

17.1.

Piisi, toinen, OYS
HelmiEnkeli, toinen, NKL
Meelia, toinen
Katapultti, 37, ensimmäinen tyttöolo
Jemppi, toinen, PHKS

18.1.

Maira, 25, toinen, SeKS tyttöolo
sirli, 26, ensimmäinen

19.1.

ezqu, toinen
surviina, 25, ensimmäinen, OYS
Mimsy, ensimmäinen, K-SKS

20.1.

Sannukka27, toinen, EKKS
Heiluhäntä, 28, ensimmäinen, SatKS
inkalilla, seisemäs, SatKS

21.1.

Bassets, kolmas, SatKS
SenSen, ensimmäinen
{Anskutin}, 27, ensimmäinen, TAYS
Marja-Leena71, 40, kolmas, KOKS
pavunvarsi, 37, neljäs ja viides, KOS
rockingruby, ensimmäinen, K-HKS

22.1.

Jomi, 24, ensimmäinen, TAYS poikaolo
Pinuski84, 26, kolmas, LKS

23.1.

Ape, 26, ensimmäinen, EKKS

24.1.

Minnuska78, 32, kolmas, SeKS
tinzu83, 28, kolmas, TYKS

25.1.

LeenaT, 25, ensimmäinen, K-HKS
Kinkkuliisa, kuudes, SeKS
s-atu, 25, ensimmäinen, SatKS

26.1.


27.1.

whiterose, 32, toinen, TAYS
MsMyWay, 33, kolmas, TAYS
pyöreäomena

28.1.

Lonely, 30, toinen, USA
Fantteli, 35, kolmas

29.1.

niiiiskuneiti, 19, ensimmäinen, K-SKS poikaolo
DumDum, 28, ensimmäinen, OYS

30.1.

31.1.

Marisol, 26, toinen, TAYS

Ilman laskettua aikaa

Sannuli88, 22, toinen, VAS/TAYS





Matkan varrelle jääneet

Viola30 :hug:
lara_84 :hug:
jonzcu84 :hug:
ngale :hug:
Turvottaja :hug:
maomao :hug:
jag :hug:
Empuu :hug:
Mamma Mirabelle :hug:
Ansu-85 :hug:
LadyMoon :hug:





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus





Linkkejä


Tekay.fi - Raskauskiekko
Vauva.fi - Raskaukiekko
Tekay.fi -Keskenmenoriski
Äitiyspakkaus 2011
LopuJo - raskauspahoinvointisivusto



Edelliset keskustelut


Toukokuu 2011



Laittakaa päivityspyynnöt punaisella, kiitos. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoitetaanpa nyt itsekin jotain. Mulla on meinannut tulla kirjautumisen ja muutaman postauksen jälkeen eräänlainen ähky tämän ketjun lukemisesta. Liikaa raskaanaolevia, liikaa voivottelua.. Ei vaan ihana välillä lukea muidenkin ajatuksia. Minäminäminä-hetkinä pitänee vain pysyä poissa täältä. ;)

? Kysyisin vielä jos joku tietää Oulun ultrista, että monta kuuluu nykyään normiraskauteen? Esikoisen aikana ei kuulunut kuin np-ultra, rakenneultrassa kävin omalla kustannuksella. Omaan ekaan neuvolaan on vielä toista viikkoa, kaipa se siellä sitten viimeistään selviää.

(.) Minä en ole vielä oksentanut kertaakaan, tosin esikoisestakaan en monesti oksentanut. Ällötystä on kuitenkin ollut, varsinkin iltaisin. Kaikki sympatia ja rutkasti tsemppiä teille, jotka olette enemmän pönttöä halailleet.

Piisi, 7+4
 
Piisi Vastailen vaikka tarkkaa tietoa ei Oulun tilanteesta olekaan. Eli muistaakseni vuoden 2008 alusta laki velvoittaa että kunta tarjoaa 2 ultraa, joten tämän perusteella pitäisi olla se kaksi käyntiä.
Juu näin on, eli jokainen kunta tarjoaa nuo kaksi ultraa nykyään.. :)

Mä täällä koitan saada aikani kulumaan.. :D Jännittää.. :D

Ja kiitos MLM uudesta pinosta ja onnea poksumisesta, sulla alkaa olemaan jo "isot viikot" :D :flower:
 
MLM, kiitos uudesta pinosta ja onnea uudelle kymmenluvulle siirtymisestä! :heart: Eikös tuo poksuminen nyt tarkoita, että alkiosta on tullut sikiö!

Sartsa, täältä minä niitä hymiöitä haen: Cosgan.de - Animierte Smilies und Gifs

Jotain muutakin piti kommentoimani, mutta meni jo.

Tänään siis vietetään ihanaa iltaa, mennään miehen kanssa kahdestaan elokuviin ja ehkä sen jälkeen vielä terassillekin, kun on näin huumaavan ihana ilma!
Ihanaa päivää kaikille muillekin!


Neljän suora 8+1
 
Sartsa83
MLM Viitsisitkö päivittää. Mun raskausviikkojen mukaan (ultran mukaan), mut laskettu oiskin 8.1.2011 :) Kiitos. :)

Neljän suora kiitän!! :heart:

Sartsa ja Mysti 8+3 :heart:
 
MLM Kiitos uudesta pinosta :)

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :'(

Mamma Mirabelle odotan kans kuulumisia :hug:

Maira tsempitykset :) odotan kans sinun kuulumisia.

Kertomisesta me ei olla kerrottu kuin minun siskolle ja veljen vaimolle. Myös mun kaksi työkaveria tietää kun raskaus on hoidoilla alkuunsaatu niin on ollut pakko kertoa missä kuljen kesken päivän.

Siviilisääty on naimisissa. kymmenen vuoden harkinnan jälkeen meidät vihittiin neljä vuotta sitten.

Ikäero vanhimmalla ja seuraavalla on kymmenen vuotta ja nyt tulee ikäeroksi aikas lailla tasan kolmevuotta kun kuopus on syntynyt 25.1 ja la on 24.1 :D

En nyt muista onko muuta kyselty...
(.) Kuvotus palasi heti lääkärissä käynnin jälkeen :D taitaa siis olla oman päänsisällä tää oire. Muuten ei kummempaa. Kovasti odottelen ensiviikon ultraa, että sais varmuuden kaikkeen.

Minnuska ja huurunenu(t) 6+1
 
Huomenta. Mukava, kun tuli uusi pino, jos nyt pysyisi paremmin kärryillä, kun alkaa alusta asti lukemaan.

MLM, ihan kateeksi käy, kun sinulla on jo viikkoja noin paljon =)

Minä jännitän täällä iltapäivällä olevaa ultraa. Kaikki tuulimunat ja muut kummittelee mielessä..

Muuten, kerronpa muillekin närästyksestä ja pahoinvoinnista kärsiville, kun sain eilen lääkäriltä puhelimessa vähän neuvoja: kannattaa juoda jatkuvasti vähän ("pullo kädessä koko ajan" lääkärin sanoin :) ) ja kun alkaa närästää, imeskellä sokeripalaa. Nestehukka saa aikaan oksentelua. Ja tosiaan tuo sokeripala auttaa ainakin hetkeksi.

Eihän nämä nyt kovin ihmeellisiä juttuja ole, mutta minulle näistä ohjeista oli hyötyä, kun en itse hoksannut, vaikka olen ennenkin ollut raskaana. Tosin ei minulla silloin aiemmin näin massiivista huonoa oloa ollutkaan ja pystyin syömään paremmin.

Ihana kun on kesä, aurinkoisia päiviä kaikille!

Meelia 7+1
 
Aamupäivää Savommualta! Tänään tosiaan alkaa meidän piiiiiiiiiiiitkä matka kohti Leviä, kahden pidemmän pysähdyksen taktiikalla kuitenkin mennään eli ensin Kokkolaan pariksi päiväksi ja sen jälkeen Rovaniemelle yöksi ja sit vasta Leville mutta mulla varmaan pinna ehtii palaa noin 1300 kertaa jo ennen Jyväskylää... :D

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta joten en siitä mitään löpisekään. Palajan seuraanne 1,5 vkon päästä :wave:

Rapsu ja P.I. 7+6
 
Eipä ollut lekurin uä kone uusinta huutoa, mutta niin vaan siellä pieni pumppu hurjasti väpätti ja tyyppi kölli siellä missä kuuluikin, eli kohdussa.. :heart:
Kokoa oli n. 8-9mm ja kuulemma komiasti kasvanu viikkoihin nähden.

Olo on melko hieno, nyt täytyy mennä herättää mies ja näyttää ultrakuvaa pienestä.. :heart:

Maira ja kirppu 7+1
 
Ihania ultrakuulumisia :hug:

Pahoittelut kaikille epätietoisille :hug:

Ja kiitos MLM uudesta kesäpinosta :)

Täällä ei muuta. En tiedä uskallanko edes kirjoittaa julki, mutta kaks päivää ollut hitusen siedettävämpi olo! Saas nähdä miten tää jatkuu. Vielä vajaa viikko ultraan ja neuvolaan. Ei malttais odottaa sitten millään!!!

Jemppi & pikkarainen 7+0 POKS
 
Moikka taas! :wave: Ja kiitokset, MLM, hienosta pinosta!

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: Paljon voimia ja onnea jatkoon!

Tervetuloheipat uusille pinolaisille!

Ensimmäistä raskauttaan läpikäyvä esittää nyt tyhmän kysymyksen… Mulle tuli siis neuvolasta viime viikolla pino kaikenlaisia lappusia täyteltäväksi. Mukana oli mm. kysely alkoholin käytöstä (perustuu AUDIT-testiin) ja sen osalta jäin vähän miettimään sitä, täytetäänkö se sen mukaan, miten alkoholia käyttää, kun ei ole raskaana? Koska raskauden aikana en tosiaankaan käytä ollenkaan.

Sartsa83 Kiitos, kun tiedotit tosta jäätelöbongauksesta – se on nimittäin myös yksi mun suosikkijätskeistä ja oon harmitellut kauheasti sen katoamista!

Ella83, maka ja Maira Onnea hienoista ultrakuulumisista! :heart: Hienoa, että kaikki on kuten pitääkin!

Mamma Mirabelle Tsemppiä!! Kuulumisia odotellen!

raparperitaivas Mukavaa reissua! :wave:

Kertomisesta: Me kerrottiin heti alussa (viikkoja taisi olla 4+6) mun vanhemmille ja siskolle sekä miehen äidille ja siskolle. Vähän kutkuttelis kertoa kahdelle ystävälle, mutta mies ei vielä oikein lämpene asialle. Ymmärrän sen kyllä, mutta jouduin jo toiselle ystävälle valehtelemaan, kun kysyi suoraan pari viikkoa sitten asiaa. Hän siis tietää yrityksestämme ja sillä osasi kysyä. Mut siinä vaiheessa ei vielä oltu kerrottu edes omille vanhemmille, niin en halunnut kertoa. Onneksi ei kasvokkain kysynyt, koska en varmasti olisi osannut olla hiljaa asiasta :D Mutta tuntuis kuitenkin reilulta kertoa jo pikapuoliin, sillä vastaavassa tilanteessa hän varmaan kertoisi mulle.

(.) Pari päivää tullut vain taustailtua, kun paha olo iski ihan tosissaan. Vieläkään en oo kyllä oksentanut, mutta eilen oli kahteen otteeseen todella lähellä, yökkimässä asti piti käydä. Tänään taas parempi olo, kun aloitin päiväni pikkuannoksella muroja. Tavallisesti lähden siis heti herättyäni ulos koirien kanssa, mutta näköjään on viisaampaa syödä ensin edes pikkuisen jotain. Sen oon huomannut, että sillon kun ei okseta, niin sitten on ihan kauhea nälkä. Mikään lämmin ruoka ei oikein maistu, mut se johtuu taatusti osittain myös säästä. En oo siis pahemmin helteiden ystävä :p

Jomi & Samu-Sirkka 6+3
 
Sartsa83
JEIJJJJ Maira!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:heart: :hug: Ihunaa ihunaa ihunaa ja niin paljon onnea!! :flower:

Kiitos Meelia vinkeistä. :) :hug:

Jemppi peukut sinne, et olo pysyis siedettävänä. :)

Jomi ollos hyvä vaan. ;) Hyvä jos pystyin auttaan. ;) :heart: Joo mäkin olin ihan itkun partaalla viime kesänä raskaana ollessa kun oisin niin sitä halunnu, eikä sitä vaan enää ollu missään. Se pahvitötsässä, mikä oli joskus, siinä oli tosiaan sitä suklaakastiketta, niin se oli ehkä vielä parempaa kuin se apetitin minttu-suklaa ja just toi suklaakastike versio palas. :) :heart: Söin eilen illalla pienen annoksen ja voi NAMI. Olin aivan extaasissa siitä. :p

Niin ja kerrataanpa kysymys tännekin, kun se jäi tonne toiseen pinoon.. elikäs: Ootteko nähneet nykyisessä raskaudessanne tai aiemmissa mitään hulluja unia? Mä näin viime yönä pettämis ym. muita sairaita unia (siis ite petin), joita en esikoisesta nähny. Näin siis vaan niitä perus vauvaunia, kun esikoista ootin. Nyt sitten nään ihan hulluja... mut tää nyt onkin muutenkin ihan päinvastanen raskaus kuin esikoisesta. Nytkin olo on niin kamala, etten tiiä, miten tässä selviää... onneks mies tulee tossa tunnin sisään kotiin töistä. Pitäs käydä kaupasta hakee jotain jauhelihan kaveriks tai jos jaksais kuorii perunat (jotka mies saa tehdä, jos jaksaa), vois tehä vaikka jauheliha-perunalaatikkoa. Siis oikeasti mua huippaa, oksettaa, väsyttää, särkee jalkoja ja päätä... on siis niin törkynen olo. Ja niin hikinen kroppa, et hyi ällötys sentään. RÄYH! Niin ja vitutuskin vielä. Tai iso ärsytys KAIKKEA ja kaikkia kohtaan. *huokaa*

Sartsa ja Mysti 8+3 :heart:
 
Sartsa83
Tosta alkoholin käyttö -testistä.. hitsin pimpulat kun en muista miten ite siihen vastailin. Muistaakseni vähän niinkun sekä että. Siis sen mukaan kun oon raskaana ja sen mukaan kun en oo raskaana, koska en oikeestaa juo koskaan. Sillon tällön en raskaana otan, usein miten vaan pari, mut esim. 27.3. (siihen aikaa oli viimeset menkatkin) oli mun synttärit ja sinä lauantaina (26.3.) juhlin niitä ja olin aivan änkyräkännissä. :p Mut noi on tommosia "once in a lifetime" -kertoja. Mut oisinkohan mä sitten siihen kirjotellu jotenkin lisäks, että raskaana en ollenkaa ja ennen raskautta ja raskauden jälkeen niin ja näin.
 
Kyllä mä pomppaan pois tästä pinosta.. :|

Meni hermot noihin haamuihin ja viivoihin ja niiden paikkoihin ja hai digital-testin joka näytti että ei raskaana.
Näin kävi ja sille ei mitään voi.
Varmaan teän kuulumisia luen täällä ja saatan käydä morjenstamassakin ja tuun kertoon jos kesän aikana tärppää uudestaan. ;)

Perjantaina käyn kuitenki kertomassa mitä se kätilö siellä sanoo.

Samalla linjalla varmaan mennään, tulee jos tulee mutta ei tekemällä tehdä :)

MM :wave:
 
Sartsa83
MM Voi eih. :( Oon pahoillani! :hug: Noh, eihän sille tietenkään mitään voi, mutta kurjaa silti. :( Tulehan sitten kertoilemaan mikäli onnistutte uudelleen. :) Hirmuisen ihanaa kesää sinne teille. :heart: :hug: Ikävä tulee!!!
 
Pikaisesti kirjoitan tuosta AUDIT lomakkeesta kun tiedän.. Eli siis se pitää täyttää viimesen vuoden tietoja koskien! Siis ei tämän hetkisestä mitään vaan kulunut vuosi taaksepäin. Ei mulla muuta nyt :D
 
Heippa kaikki uudet ja vanhat masunkasvattajat :wave:
Suuret pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille :hug:

Ja sitten omaa napailua...
En ole jaksanut käydä koneella moneen päivään ja sen sitten huomasinkin ton tekstin määrästä mitä oli tullut :)
Uusiakin tullu hirmuinen määrä taas lisää...
Niin siis mulla on ollut niin kaamee olo etten oo jaksanut tehdä yhtään mitään :x
Mitä nyt sängyssä kääntänyt kylkeä välillä ja pakolliset lapsiin liittyvät jutskat hoitanut... mies on ollut korvaamaton viime aikoina :whistle:
Nytkään en jaksa kommentoida sen kummemmin muiden juttuihin mutta hengessä ollaan mukana :wave:
Voi koska tää loppuu... en jaksa enää voida huonosti :kieh:
Täällä tosta närästyksestä oli ollut puhetta ja mullahan on ihan karmeeta sekin ollut nyt... Kävin huhtikuussa tähystyksessä ja siellähän oli sit ruokatorven tulehdus ym. eli refluksitauti... Ja nyt kun ei saa syödä niitä happosalpaajia niin täähän on oikein mukavaa! Renniet on mulle ihan tyhjän kans vaikka niitä niitä tässä on tullu popsittua ja se gavisgon litku on ihan hirveen makuista :x Samarinia oon välillä ottanut vaikka lääkäri kyl sano ettei kannata sitä käyttää kun röyhyttää vaan lisää... että näin : /
Mutta ehkäpä tää tästä...
Mutta nyt taidan heilauttaa itseni tohon sohvalle kun alkaa taas pikkuhiljaa nousta pala kurkkuun :x

 
Voi kurjuus MM! Tsemppiä uuteen yritykseen!

Mulla oli tänään eka neuvola. Olihan se vähän sellasta diipadaapaa, mutta tulipahan käytyä. Seuraava onkin sitte elokuussa, tuntuu et siihen jää hirveen pitkä väli. Tai käynhän mä siinä välissä siellä np-ultrassa.

Mun laskettu aika olikin sitten neuvolan mukaan 13.1.2011, eli päivitätkö sen tuonne listaan, kiitos!

Ella83 ja pikkunen 7+5
 
Ultrassa käyty ja siellä se pikku piiperö köllötteli pussukan pohjalla :heart: ja sydän löi komeasti :heart::heart: . Hyvinkin vastasi viikkoja. Kyllä oli kiitollinen olo, kun sieltä pois lähdin.

Sartsa83, just viime yönä näin aika kummallisia unia ;) . Ja olen kyllä kuullut raskaana olevien kertovan mitä merkillisempiä unielämyksiä, joten kai ne hormonit pistää tuon pääkopankin sekaisin :rolleyes:

Mamu82, tsemppiä! Täällä toinen saman vaivan kanssa tuskaileva. Tosi varovasti kun syö ja nukkuu tyynykasan päällä, niin pysyy jotenkin kasassa tää homma. Mutta ei oo kivaa :(
 

Yhteistyössä