~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Hei taas täältäkin..

Kiitokset uudesta hienosta pinosta!

Pari päivää ollut niin tiivistä työn ja gradun vuorottelua, ettei ole paljon kotonakaan ehtinyt käydä, saati sitten tänne kirjoittelemassa..:) Nyt odottelen yöjunan lähtöä, tarkoitus on käydä katsomassa jo kesälomalla olevia lapsia (ja töissä olevaa miestä) Tampereella ja tulla sitten maanantaiksi takaisin töihin. Raparperitaivaallekin hyvää reissua, meillä tuota reissaamista tapahtuu vähintään kerran kuukaudessa, kun kaikki lasten isovanhemmat asuvat 550-800km päässä, kolmella eri paikkakunnalla..:D

Pahoitteluni kaikille huonoja uutisia saaneille! :hug:

Itse odotan jännityksellä ensi viikon perjantain ultraa. Nyt pari päivää on esiintynyt aikamoista pahoinvointia pitkin päivää, kahvikin jäi töissä juomatta tänään. Nälkä iskee ihan oudosti ja hirveällä voimalla, ja toisaalta nälkäisenä etoo, mutta kylläisenäkin etoo. Vielä ei ole tarvinnut oksentaa, mutta ei ollut kovin kaukana tänään, kun töissä vaihdoin yhden pienen vaippaa..Huoh..Työskentelen siis tällä hetkellä lastentarhanopettajana eräässä päiväkodissa.

Unista joku kyseli. Plussaamisen aikoihin näin esim. sellaista unta, että minä ja meidän esikoinen tipuimme heikoilta jäiltä veteen. Uni loppui siihen, etten saanut nostettua esikoista pois vedestä ja upposimme molemmat.:'( Onneksi se oli vain uni. Tiedä sitten, johtuiko hormoneista vai mistä, mutta samanlaista en kyllä toiste haluaisi nähdä!!! Aiemmissa raskauksissa näin myös pettämis- ym. unia. :ashamed:

Nyt lähden laittamaan reppuun ne parit tavarat, mitä viikonloppuna tarvin. Pitihän sitä töistä tullessa käydä ostamassa lapsille tuliaisetkin, ovathan nuo olleet reissussa jo.. 3 päivää.. :LOL:

Hyvää PITKÄÄ viikonloppua!:)

Pinuski 6+4

Sartsa83
Ella siis mitä kummaa? VASTA elokuussa seuraava neuvola??? :O Miten se on mahdollista? Eikös kerran kuussa aluks pitäs olla noita käyntejä ja sitten loppua kohden parin viikon välein ja lopulta viikon välein. :O EI JUMALAUTA!

Meelia onnea hyvistä ultrakuulumisista. :) :heart: Niinhän se vähän on, et hormonit sekottaa koko kropan. ;)

Pinuski hui mikä uni! :( Ei kiva alkuunkaan! : / Toivottavasti juu ei tuu tommosia enää.

Kiitos muuten MLM tosiaan tästä hienosta pinosta. Tuolla nuo listat on niin nättejä. :heart:

Väsyttää kyllä taas niin, et joutuu varmaa meneen nukkuun pikapuoliin....

Sartsa ja Mysti 8+3 :heart:

Sartsa83 juu, elokuussa. Np-ultra äippäpolilla kesäkuun lopussa kuulemma korvaa yhden käynnin. Jotenkin oletin, että käyntejä olisi useammin:)

Unista mä näin pari viikkoa sitte unta, että olin lääkärissä ja se katto oliko tuolla masussa mitään. Sitten se kaivoi sieltä kaksi sammakkoa ja näytti niitä mulle ja sitten laittoi ne takaisin:) eli ihan pimeitä unia täälläkin!!

MLM kiitos minunkin puolesta hienosta pinosta!!

Taas olisi lista ajantasalla.

Kurjaa kun tullut niin paljon huonoja uutisia, ensimmäistä kertaa jouduin vähentämään odottajien määrää. :( Pahoittelut kaikille poistuneille. :hug:

Onneksi tulee noita hyviä ultrauutisiakin, niitä on aina mukava lukea. :heart:

Heips kaikille!
Täällä pitää kiirettä 1 v ja 2 v poikien ja rakennusprojektin kanssa. Ja parin viikon päästä alkaa työt!!!
Tuntuu, että kotonakaan ei tahtoisi jaksaa kun kokoajan tekee pahaa ja väsyttää ja sitten siihen vielä työt päälle : /

No, on raskaana olevat perheelliset ennekin käyneet töissä =)

Siviilisäädystä oli puhetta itse olen avioliitossa. Mentiin naimisiin kun olin 5. kk raskaana :heart: Oltiin sitä ennen yhdessä 10 kk joista 4 kk kihloissa.

Oudoista unista: Mulla nitä on ollut joka raskaudessa. Tällä viikolla näin ihan hirveää unta joka lähenteli jo kauhuelokuvaa :(

Mulla on maanantaina varhaisultra ja ens viikon perjantaina ensimmäinen neuvola. Neuvola siis viikoilla 7+6 ja ultra 7+2. Ultraan menen yksityiselle.

Lemmikeistä oli jossain vaiheessa juttua. Meillä on kaksi kissaa ja kaksi ponia. Ponit tosin eivät asu kotona. Tänään haetaan ponit viikoksi kotiin laiduntamaan ennen kesälaitumelle siirtoa! Ihanaa kun pojat pääsevät joka päivä ajelemaan tai ratsastamaan :heart: Se on varsinkin isomman lempipuuhaa :)

Bassets 6+5

Pahoittelut kaikille jotka ovat jääneet pois:hug:

Huoh, nyt stressaa.. En muista onko täällä ollut puhetta, mutta mulla on oireet rauhottunut paljon! Huolestuttaa :( Tissit ei oo enään kovet, vähän arat ja närästys on lievempää kuin ennen. Mutta edelleen silti tulee ällötys oloja ja närästääkin..Voiko oireet loppua välillä vai onko se merkki keskenmenosta? Lohtua kuitenkin antaa se syke mikä jo löytyi ja lääkäri kyllä sanoi, että keskenmeno prosentti on tosi pieni..

tinker_ rv7+2

Mamma Mirabelle ja muut :hug:

Siviilisäädystä oli kyselyä, seurustelen mutta ei asuta yhdessä. Enkä nää kyllä mitään järkee ees muuttaa yhteen vielä hetkeen. Sitä voi miettiä sitten vauvan syntymän jälkeen, jos sitä ylipäänsä on edes tulossa. Mä oon hirveen positiivinen ihminen :D

Unet on kyllä aikamoisia, tapahtumia riittää ja pettämistäkin on ollut. Jotain vauva uniakin oon nähny. Yhdessä oli ihan pieni poikavauva :heart: , piti vaihtaa sille vaippa mutta ei ollukaan enää uusia. Toi olis kyllä voinu olla enneuni ainakin sukupuolen suhteen ja sen että vauva olis tosiaan ihan pikkunen. Eläimiä on ollu kans unissa, on ollu kissaa ja krokotiilia. Siis mulle on ihan sama kumpi tulee kunhan tulee, mut saahan sitä toivoo :)

Joku tossa hyvin kirjottikin että sillon kun ei oo huono olo niin on nälkä. Ja jos sitä syötävää ei saa just sillä minuutilla kun on nälkä niin sitten se muuttuukin taas huonoks oloks.

tinker_ mulla ainakin oli jossain vaiheessa huono olo pois, huolestuin siitä ja valitin miehelle että ei oo enää yhtään huono olo. Noh, sieltähän se tuli taas takasin ja totesin etten enää ikinä valita kun on hyvä olo.

Onkos muilla mitään tuntemuksia nivusissa? Mulla on tässä muutaman kerran ollu jotain pientä särkyä ja kipua. Ei mitään suurta, mutta kuitenkin…

Nijan 8+4

Sartsa83 Mä muistan juuri sen kastikkeettoman jätskiversion ihan ykkösherkkuna, mutta oli se kastikkeellinenkin kyllä tosi hyvää. Mulla liittyy siihen jäätelöön kauhean vahva muistikuva siitä, että ollaan istuttu äidin kanssa takapihalla auringonpaisteessa herkuttelemassa jättikokoisilla jäätelöannoksilla :D

Unet ei oo ainakaan vielä mitenkään hulluja olleet, mutta tosi yksityiskohtaisia ja vähän erikoisia. Toissayönä näin ensimmäistä kertaa unta vauvasta :heart: Se ei ollut vielä syntynyt, mutta kuitenkin jossain vaiheessa unta pidin sitä sylissäkin. Se oli pikkuinen poika, jolle päätettiin unessa nimeksi Lauri :) Ei oo tuo nimi käynyt mielessäkään hereillä ollessa, mutta eipä ole yhtään hassumpi vaihtoehto! Muistaakseni äidin puolen suvussa on joskus joku Lauri-niminen ollut. Mulla on muutenkin välillä tosi vahva tunne siitä, että poika olis tulossa.

tinker_ Kiitos kun varmistit ton AUDIT-jutun, näin mä vähän uumoilinkin! :flower: Noita oireita pähkin muuten eilen itsekin, kun ei oksettanut koko päivänä muuten kuin aamulla hetkisen aikaa… Mut yöllä taas oli tissit niin turkasen kipeät, kun nousin käymään vessassa, ja nyt on taas ällöttävä olo, että kaipa siellä edelleen pikkuinen on. Toivottavasti. Ilmeisesti nuo oireet voi vaihdella päivästä toiseen aika reilustikin!

Meelia Oi ihanaa, onnea ultrakuulumisista! :heart:

Jomi & Samu-Sirkka 6+4

Tervehdys vielä...

Oli pakko tulla tsekkaa teitä, hienosti on porukka pysynyt mukana :heart:

Nyt omaa napaa... Isolla Oolla ja ännällä!!!

Elipä... Silloin ultrassa gyne ilmoitti viikot 6+3. Minä siihen, että ei voi pitää paikkansa, sillä ainoa mahdollinen hedelmöitykseen johtanut yhdyntä on tapahtunut 19.4. Gyne lopetti ultraamisen ja totesi, että sitten on mennyt kesken. 10 vrk aiemmin siis. Yritin kysyä alkion sykettä, niin siihen gyne, ettei siellä paljon muuta läpätystä ole, kuin mun omani. No se siitä. Alkoi selittämään, et alkio todennäköisesti poistuuu kohdusta luonnollisesti. Sanoi, että kahden viikon kuluessa pitäisi vuodon alkaa. Tähän kaikkeen minä tyydyin ja aloin suremaan menetettyä yllätystä ja menetettyjä mahdollisuuksia.
No... Palkkanauha tuli postissa 31.5. Palkka oli hieman erilainen, kuin olin laskenut... aloin pohtimaan syytä ja kaivoin pikkukalenterini esiin... YLLÄTYS oli VALTAISA... yhdyntä ei ollut voinut tapahtua 19.4. sillä olin todellakin ollut töissä silloin klo 16-07 ja seuraavana päivänä 21-07... Eli yhdyntä on tapahtunut 25.4.... MIKÄ mahdollistaa sen, että alkio olisikin ollut täysin päivälleen kokoisensa jne...
Sitten muistin, ettäolin tehnyt ensimmäisen pregchec-liuskan 8.5. joka oli selkeä nega. 11.5. tein apteekin oman joka näytti haalean plussan. 12.5. tei CB:n viikkonäytöllisen joka näytti Raskaana 1-2, tosin rakkoaika virtsalla oli noin 1,5h. Kolmen vrk päästä, CB:n sama testi kertoi saman tuloksen, 1-2viikoa hedelmöityksestä.
Gyne kertoi myös kohdun olevan suurentunut hieman juuri tuon 6+3verran, eikä yhtään enempää....
Eli yhtälönä...... rakastelun ajoitus ja testit, suurentunut kohtu joka vastasi viikkoja 6+, ultralöydös... tosiaankin raskaus oli viikoilla 6+3 ja normaalisesta raskaudesta oli vielä toivoa?!?
Olenko vain turhan toiveikas, vai mitä meinaatte... Oliko gyne liian hätäinen ettei viitsinyt enempäää ultrata ja katsoa kunnolla alkion sykettä?!?
Keskiviikkoa odotan, sillä äitiynlalääkäri lupasi ultrata ja varmistaa ettei kehitystä ole tapahtunut. Jos näin on, haluan lääkkeellisen keskeytyksen, sillä tämä vuodon alkamisen odottaminen on PERSEESTÄ.

Halauksista Kiitos :heart:

Toiveikkaana, Inkalilla ja öttiäinen 6+6... kunnes toisin todistetaan:cool:

Viimeksi muokattu:
Pikaiset kommentit päivänpolttaviin:

MM, suuret pahoittelut ja paljon onnea tulevaan! :hug: Tule ihmeessä meitä moikkaamaan ja kertomaan kuulumisia! :heart:

Maira ja Meelia, :heart: Ihania ultrakuulumisia! :heart:

raparperitaivaalle leppoisaa reissua!

Sartsa, mulla on kyllä raskaana ollessa todella epätavallisia unia. Villejä seksiunia ties kenen kanssa :ashamed: ja paljon väkivaltaa, edellisessä raskaudessa tapoin aika monta ihmistä öiseen aikaan ja taisinpa itsekin saada luodin jos toisenkin nahkaani... :whistle:

Ella ja Sartsa, ei mullakaan ole kyllä alkuraskauksissa ollut neuvoloita kuukauden välein (paitsi ekassa). Nyt on ensimmäisen ja toisen kerran välissä reilu kymmenen viikkoa. Seuraava on siis rv16+ ja lähtisköhän siitä sitten menemään kuukauden välein (?).

Nijan, mulla särkee tuonne alakertaan välillä aika kovaa ja se jotenkin säteilee nivusiinkin. Oisko liitoskipuja? Mulla ei ole aiemmissa raskauksissa näitä juurikaan ollut, mutta olisko paikat nyt jo valmiiksi jotenkin niin lörpällään :)D), että kipuilevat.

inkalilla, toivotaan totisesti parasta! Täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä, jotta saisitte hyviä uutisia keskiviikkona!

Totesin eilen leffaan lähtiessä, että tää mun valasmaisuus alkaa saada sellaisia mittasuhteita, ettei kaapista löydy enää mitään säädyllistä päällepuettavaa. Vielä kun ei oikein kehtaisi tätä etureppua ajatella raskausvatsanakaan... Siispä lenkille lompsista!

Neljän suora 8+2

Viimeksi muokattu:
Ihanaa kesäpäivää kaikille!!

Olipas taas kiivaat pari päivää elämässä ja edellisen pinon jutuista osa kyl jäi vähän huonommalle lukemiselle.

MM Suuri osanotto teille :hug: Ja runsaasti tsemppiä ja plussatuulia jatkoon!

Siviilisäädystä täällä ainakin oli ollut puhetta ja meillä eletään ihanassa avoliitossa, joskin tosiaan nyt hetkellisesti eri paikkakunnilla. Meillä on kuitenkin yhteinen koti ja kirjatkin on molemmilla samassa paikassa :) Kihloihin mentiin tänä keväänä 11 kuukauden seurustelun jälkeen ja hääpäivä iskettiin vuoteen 2013 syyskuulle. Pohdin kyllä tuossa, että kun joudumme kuitenkin suorittamaan itse vihkimisen maistraatissa niin voisimme tehdä sen jo vaikka syksyllä ja pitää hääjuhlan sitten myöhemmin. Saapas nähdä miten tehdään :)

Kertomisesta Taisin jo aiemmin kertoakin, mutta meillä siis tietää minun äiti ja miehen paras kaveri. Lisäksi yhdelle työkaverille olen kertonut kun tiesi muutenkin meidän yrityksestä. Ja kaverille, joka on ollut myös mun terkka :D Mut nyt on sit työkaverit ruvennu arvaileenkin, enkä ole sitä sitten kieltänytkään :) Yksi hoksasi sen siitä, että en syönyt lohta salaattibuffetista. Hän kyllä myös tiesi meidän yrityksestä. Arvasi senkin :D

Eilen meillä oli työporukalla virkistyspäivä ja aamupäivä meni oikein hyvin kun oltiin metsässä ja syötiin vaan omenaa ja juotiin appelsiinimehua. Sit puolen päivän aikaan alkoi skumppavaihe päivässä ja siinä vaiheessa vähän mietin, että kuinkahan ihmiset reagoi. Mutta onneks toinenkin työkaveri on tavallaan tipattomalla (mies) niin juotiin sit yhdessä alkoholitonta olutta :D Illan aikana join sit mun lemppari alkoholitonta drinksua, karpalomehusoodaa. Noin 2/3 karpaloa ja 1/3 soodaa ja se näyttää ihan kapralolonkerolta! Sain vielä terdellä siihen limelohkon ja se uppos vielä paremmin väkeen. Illalla tuli kyl yhdessä vaiheessa sellaisia työhön liittyviä asioita ilmi, että väki oli aika valmiita vetämään liiskat sen jälkeen. Sanoin siinä sitten vieressä seisseelle kaverille, että saat vetää liiskat munkin puolesta niin toinen vieressä seissy työkaveri (mies) rupes virnuileen ja halas mua :) Ilmeisesti se arvas. Mut ihanaahan se vaan on, että saavat tietää, koska mulla on kyllä niin vaikeaa ollut olla kertomatta. Aion silti vielä aktiivista kertomista välttää, koska oon suunnitellut elokuulle työporukalle lomaltapaluubileet, joissa voin sen sitten paljastaa :)

Audit-testiä pyörittelin vähintään yhtä hämilläni kun Jomi :D Mutta hyvä tietää, että siihen pitää käyttää viimeisen vuoden tietoja. Eiliselle baarille annoin kaikilla neljällä peukalollani ison peukun kun siellä sai itse ottaa hanasta ilmaiseksi vettä isoon tuoppiin. Nice! Tuollaista pitäisi näin audit-näkökulmastakin olla enemmän tarjolla.

ON Minulla on nyt ihan käsittämättömän paljon energiaa. Vaikka edelleen väsyttääkin, niin jotenkin tää kesä ja aurinko nyt vaikuttaa ihan uskomattomalla tavalla :) Huono olo tulee ja menee. Välillä on päiviä, ettei oo mitään oloja ja välillä (niin kuin tänään) on aamusta asti huono olo. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin tämä olo ei tästä mihinkään häviä ennen huomista. Sen olen huomannut, että kynnet

Äidin kanssa juttelin viikonloppuna tästä raskaudesta, kyselin oliko hänellä ollut millaisia oireita ja sain vähän vinkkejä (Juo maitoa! luki viestissä :D) Hän sanoi, ettei ollut kärsinyt juuri muusta kuin ällöttävästä olosta ja kertoi myös, että ei hän ihmettele yhtään että niin nopeasti meillä tärppäsi. Minä kun olen kuulemma syntynyt sukuun, jossa nainen tulee raskaaksi ihan vain näkemällä kaksilahkeisen :D Ja se on kyllä totta. Meidän suuressa suvussa on yksi ihminen, joka on esikoisensa hoitojen kautta saanut. Heillekin kakkonen tuli ns. luomumenetelmällä.

Mutta nyt jatkan junamatkaani ja toivotan teille kaikille ihanaa helatorstaita! :heart:

Anskutin ja Taavetti 6+6 (kohta poksuu taas!!)

felicia
:wave:
Ihana ilma vihdoinkin :)

Pahoittelut keskenmenon saaneille :hug:

Pahoinvoinnit yms. on nyt onneksi historiaa (koputtaa puuta) ja alan taas jaksaa tehdä muutakin kuin maata sohvalla. Vuotoa on tullut pariin otteeseen, mutta tosi vähän. Lähinnä silloin jos vatsaan kohdistuu painetta esim. liian kiristävät housut :O Mistä voikin sitten päätellä, että olen lihonnut ihan kivasti vatsasta :D

Siviilisääty seurustellaan ja asutaan toistaiseksi omissa asunnoissamme. Kihloihin ollaan menossa nyt kesällä, mutta päivää ei olla lyöty lukkoon. Naimisiin sitten joskus tulevaisuudessa.

Ultraan olen menossa 17.6 eli viikkoja silloin kasassa 11+5, viimeksi kävin ultrassa 7+3

Lemmikkejä meillä on kahta lajia, eli musta-valkoinen risteytyskani ja kolme sini-valkoista undulaattia.

Kertomisesta tosi moni tietää..aluksi kerroin vain isälle (tietty), parille kaverille ja kaksplussan me kuumeilijat-kerhossa, jossa ollaan tunnettu iäisyys...olen tällä hetkellä ainoa raskaana oleva siellä, mutta toivottavasti en viimeinen.
Nyt tietää isommat lapset, pienemmille kerroin, mutta eivät varmaan vielä sisäistäneet asiaa :)
Muut saa tietää kun näkevät minut :D

Nimistä ei olla vielä päätetty muuta kuin se, että haluan lapselle yhden englannin kielisen nimen, joka tulee etunimeksi...isä antaa kaksi muuta, hän on ranskankielinen, joten luultavasti ainakin yksi nimi on ranskalainen ja yksi hänen kotimaastaan.
Mun muilla lapsilla myös englannin kieliset etunimet, joten ei poikkea liikaa sisaruksistaan nimiasioissa.

Nyt meen nauttimaan auringosta...hyvää helatorstaita kaikille !

Felicia 9+4

Tulin vain pikaisesti lukemaan uutta ketjua, mutta nyt on pakko kommentoida, että täällä pidetään Inkalillalle kovasti peukkuja! Ei ole ollenkaan mahdoton ajatus, että syke löytyy :) Ja jos keskiviikko tuntuu olevan kaukana, voithan aina kokeilla uutta digitestiä?

Pahoittelut kaikille ketjusta poistuneille, hyvää kesää ja toivottavasti olette pian taas palstalla.

En muista, mainitsinko tänne ollenkaan mutta kävin keskiviikkona vielä toisessa ultrassa yksityisellä...onhan se vähän hölmöä hätäillä mutta kun pahoinvointi päättyi kuin seinään, muutkin oireet tuntuivat kadonneen ja kahvikin maistui pitkästä aikaa, niin piti oman mielenrauhan vuoksi saada varmuus, että kaveri on hengissä..
Mutta siis, kaikki hyvin ja oli käynyt melkoinen kasvupyrähdyskin. Nyt voin jopa nauttia siitä pahoinvoinnin puutteesta :)
Mahakin on pullahtanut selvästi esiin, lääkärin sanoin kohtu on "melkoinen" näille viikoille <3 :D

Suihkuun, Housea ja nukkumaan ----------->

Sartsa83
Ella :headwall: Ei mulle oo koskaa sanottu et np-ultra korvais neuvolakäynnin! :O Johan nyt on prkl! Ja tää ei ollu sun eka raskaus? Oliko sulla samanlaista aiemmassakin? Ettei ollu kuukauden välein alussa? En kyllä tajuu tommosta. : / Heheheheh, olipas hauska uni. Siis todella pimee, mut huvittava.. sammakoita mahassa. xD Yleensä tuntuu perhosia kun jännittää, mut sulla ne oli sammakoita. :p ;) :hug:

MLM Kiitoksia päivityksistä. :) Juu, ikäväähän se on kun jatkuvasti tulee ikäviä uutisia. :(

tinker_ voi murunen.. oloja tosiaan tulee ja menee, toisilla saattaa olla 24/7 ja puolet raskausajasta huonoa oloa, toisilla vain ehkä pari viikkoa alusta... ei siis ole taetta oireiluista ja raskaudetkin on niin erilaisia, että toisella kertaa saattaa olla paljon, mut toisella ei yhtään. Älä ressaa siellä. :) :heart: ja jos kovin huolettaa, niin sitten vaan neuvolaan kuunteleen sydänääniä. :)

Nijan täälläkin ollu kipuiluja nivusissa.. esikoisesta tässä vaiheessa oli jo enemmänkin, mutta nyt tästä toisesta ei oo vielä hirveästi ollu. Liekö paikat niin "tuoreena" vielä edellisestä synnytyksestä.. ;) En tiiä. Mut juu, kipuja täälläkin siis. :)

Jomi awww... ihana muisto. :) :heart: Tommosia vastaavia mullakin on muista ruoista. :) Esim. kurkusta. :D Äiti aina leikkas sellasia paloja kippoon ja laitto niitten päälle vähän aromisuolaa ja silleen sitten tv:n ääressä herkuteltiin katsoen MacGyveria. ;) :heart:

inkalilla no mun mielestä tuo gyne selkeesti oli hätäinen. Ei voinut sitten kysyä vielä, että "no oletko aivan varma, ettei voinut olla mitään muuta päivää, jolloin olisitte harrastaneet seksiä?" Noin multa ainakin on kysytty joskus kun on ollut raskausepäilyjä ja oon pohtinu ettei oo voinu olla mitään muuta päivää kun tuo jne. Eli mä täällä olen 100% varma että siellä sun masussa on tuon kertomasi perusteella elämää ja toivon todellakin, että seuraava ultraaja ois sata kertaa rauhallisempi eikä tommonen hätäilijä, jollon sieltä selvästi löytyisi pikkuinen syke. :) Tsemppiä!!!! :hug:

Neljän suora nyt kun kerroit, niin mulla oli kans esikoisesta noita tappounia. HAAA! Mä siis näin outoja unia esikoisesta! Kiitos! :D :heart: Niin siis juu, mä kans muistan jopa OMAN ÄITINI tappaneeni siinä. :'( Meillä on aika raskas historia taustalla ja luultavasti kävin jotain sillon läpi kun olin tulossa itse ensikertaa äidiksi, jollon käsittelin ne hullulla tavalla unissa. Jouduin jäämään b-todistuksella sairaslomallekin koulusta kk ennen aikaistetun äitiysloman alkamista, kun olin henkisesti hajalla. Äidilläni esikoista oottaessa syöpä levis, siskoni oli tappamassa itseään kun oli niin masentunut ja itsellä oli koulun kanssa niin kovat paineet että olin kauttaaltaan koko ihminen ahdistunut. Lääkäri totes, että lapsen kannalta on paras että keskityn pitämään itsestäni ja lapsestani huolta, mikä olikin tosi hyvä juttu, koska jo heti ensimmäisen viikon jälkeen mun oli ensinnäkin helpompi hengittää. Toki surin sitä, ettei äitini olisi välttämättä näkemässä ensimmäisen lapsenlapsensa syntymää, mutta keskityin siihen, että pojalla mahassa ois mahdollisimman hyvä olla niin että mä voisin hyvin. Ja äitini on siis edelleen elossa, välillä voi paremmin ja välillä huonommin, mutta elää vielä kuitenkin. :) :heart:

OOOO!! Voisko se muuten sitten ollakin niin, ettei ensimmäisen raskauden jälkeen.. heiheiheiiii, se muuten onkin niin, ettei esikoisen jälkeen enää rampata neuvolassa samaan tahtiin, vaan niitä käyntejä on tosiaan harvemmin. Toki tietenkin, jos on jotain, mistä oot huolissas, voit mennä ylimääräsille käynneille.

Anskutin voi, käy kateeksi tuo sun energias. :) Mahtavaa että sulla on tommosta energiaa. Voisin vaan mielelläni ottaa sitä tännekin. :) Tosin, mä olin esikoisesta melkein koko raskausajan energinen ja vetoonkin siihen, että kun ei ollut sillon vielä sitä ensimmäistä lasta, vaan hän kasvoi mahassa, pystyi antamaan itselleen kaiken sen ajan, jota nyt antaa lapselle. Nyt ei voi siis huilata enää yhtä paljon kuin sillon, joten väsymyskin on ihan eri luokkaa. :)

Felicia mäkin haluisin meidän seuraavalle etunimeksi jonkun erikoisemman, mieluusti jonkun ns. "ulkomaalaisen" eli englanninkielisen ja kaksi muuta sitten ois joko supisuomalaisia tai toinen niistä myöskin vähän erikoinen. Ihan vaan siksi(kin), kun erikoiset nimet kiehtoo ja esikoispoika sai tuiki tavallisen, suomalaisen nimen. Tosin, on silläkin taustansa, mistä nimi tuli, mutta silti. :)

*hauuuuuukotus* jahans.. jos sitä suunnittelis nukkumaan menoa tänään vähän aikasemmaks kuin eilen illalla. Lisäks kun oli jo niin väsynyt, ettei sitten nukahtamisesta meinannukaan tulla mitään. Mut onneks sain aamulla nukkua tunnin pidempään kun mies nousi pojan kanssa. :) Vaikkei hänkään yöllä ollut nukkunut kuin muutaman tunnin.

Sartsa ja Mysti 8+4 :heart:

Hei!

Kiitos uudesta pinosta! Mahtavaa että aika kuluu vaikkakin etanan vauhtia mulla ainakin vielä :).

Järkyn omanapaista anteeksi: Jokainen päivä pahenevan pahoinvoinnin kanssa on PITKÄ.. Siksi en ole täälläkään voinut olla, mua oksettaa ruudun katsominen :O. Muutenkin olen aika kussukas koska muutaman kerran on tullut aavistuksen verran verta :|. Vuosin kaksosten alussa yli kaksi kuukautta, mutta ei se tätä helpommaksi tee nyt. Mutta aika näyttää. Maanantaina on nauvola, vaik eipä se paperiläjä mitään tähän epätietoisuuteen auta. Aion nyt kuitenkin kestää tämän (ehkä) ilman mitään varhaisultria, sillä jos joku olisi huonosti, ei sille mitään voisi kuitenkaan tehdä. Paitsi se ulkoinen olisi tietty havaittavissa ajoissa... Kaksosten alkuraskaudessa kanssa niitä ultria riitti ja sain niin monenlaisia tuomioita että meinasin kuolla suruun jo kolmeen kertaan ennenkuin sitten siellä kuitenkin olikin kaksi ihan ihkaelävää alkiota.

Nautinnollista kesäkuuta kaikille ihanille mammoille, pian alkaa masut pömpöttää kesämekoissa :cool:

- pavunvarsi ja nappi 6+5

Huomenta!

Aurinko paistaa ja minä teen töitä sisällä... tai no just nyt en oikeastaan tee töitä kun mulla on luova mietintätauko mutta periaatteessa :D

Lemmikkieläimistä oli ollut puhetta. Meillä ei ole kun kaloja akvaariossa. Esikoista odottaessa meillä oli vielä kissa, mutta jouduttiin siitä luopumaan kun olin ihan viimeisilläni raskaana. Sillä napsahti yhden tapahtuman seurauksena päässä, ja se meni ihan sekaisin. Aina kun näki ikkunastakaan toisen kissan, niin se tuli hulluksi ja hyökkäsi kaiken kimppuun mikä liikkuu, myös ihmisten. Ei sitten uskallettu pitää sitä enää kun vauva oli tulossa, vaan jouduttiin käyttämään piikillä. Se oli tosi surullinen juttu, mutta vaihtoehtoja ei ollut. Sen jälkeen mulla on ollut jonkinlainen alitajuinen pelko, että mitä jos me otetaan uusi kissa ja sille käy samalla tavalla - se on varmaan se syy miksi ei olla uutta lemmikkiä hankitty. Surettaa kyllä tämä, koska olen kissaihminen.

Nimistä: mulla on tytölle toiset nimet valmiina, ekan raskauden jäljiltä eikä mieli ole muuttunut. Pojan nimistä, tai tytön etunimestä ei ole minkäänlaista hajua.

Olo vaihtelee päivittäin ja tunneittain, välillä on parempi olo ja välillä väsyttää ja oksettaa. Pitää vaan hyödyntää ne hetket jolloin on hyvävointinen. Vatsa on turvoksissa, etenkin iltapäivisin, ja pukeutumisen kanssa onkin ollut ongelmia kun mulla on tapana käyttää aika hyvin istuvia vaatteita töissä, ja nyt sitten heti maha pömpöttää. Toinen on rinnat: olen varsin pienirintainen ja pikkuhiljaa alan olla jotakin muuta... Eli saapa nähdä pystynkö kesälomaan asti sinnittelemään ilman että kerron asiasta töissä: mulla tulisi just vikalla työviikolla se 12 viikkoa täyteen.

Mulla on muuten neuvola ensi tiistaina, ja just havahduin että en ole saanut sieltä mitään papereita etukäteen. Olisikohan sieltä pitänyt tulla jotain, just noita AUDIT-testejä ja muuta? No, ehtiihän ne sittenkin vasta täytellä.

Sorry, nyt jäi kommentoinnit vähälle, mutta muistan että hyviä ultrakuulumisia oli ainakin Tapiontyttärellä, ihanaa!

Aurinkoista päivää kaikille!

maka 8+0

Tapiontytär mäkin oon täällä just stressannu kun oireet on lähteny tai siis on edelleen jotain, mutta ehkä voin ihan rauhallisin mielin nyt olla, kerta näinkin voi käydä.. Ja onneks oon jo kerran ultrassa sen sykkeen nähny niin jos siihen nyt vaan luottaisi :)

Sartsa83 voi kiitos:hug:Eilen sitten alkoikin taas närästys ja sai rennietä syödä, eli eiköhän tämä ihan normaalia ole, että oireet heittelee..

Mä en oo ikinä kuullu, että np ultra korvais ekaa neuvolaa? Täällä on ainakin eka neuvola käynti kaikilla viim.rv8. Ekalla neuvola käynnillähän otetaan verikokeitakin ja täytellään lappusia, ei kait sellasia ultrassa tehdä? Kuulostaa aika oudolta, mutta toisaalta joka asiastahan nykyään yritetään säästää.. :(

tinker_ rv 7+3

tinker_ Oireista, kyllä mullakin ne heittelee.
Rinnat ei oo läheskää nii arat kuin alkuaikoina, mut mun käsittääkseni rintojen arkuus katoaa ensimmäisen kolmanneksenaikana.
Kuvotus olo on ihan laidasta laitaan. Toisina päivinä kuvottaa ihan kauheesti kaikki ja toisina päivinä ei paljon mitää. Mutta mä aina testaan itteäni, jos kuvotus on melkein pois, ja alan huolestua jo kun ei kuvota, niin mietin voisinko juoda kahvia... heh... se on tasa varma että se ei mene alas mulla nyt, vaikka ennen raskautta join monta monta kuppia päivässä :D

MM pahoittelut :(

iimukka 9+3

Sartsa83
Onnea maka viikoista. :) Ohoh, sullahan tulee mielenkiintoset paikat töissä. Voi olla et masu ja rinnat paljastaa sut, mut toivottavasti saat pidettyä salassa. :)

tinker_ noni, mä arvasin! JEIJJJ oloille! ;) :hug:

Tsemppiä pavunvarsi :hug:

ON: Voi väsymys ja ällötys. Ei voi muuta sanoa.

Sartsa ja joku muu ku Mysti (rupes toi nimi ällöttää!!! :O ) 8+5 :heart:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huomenia!

Inkalilla Nyt peukut pystyyn että olisikin pieni vielä matkassa. :) Olisi kyllä aika mahtavaa.

Neuvolakäynneistä on ollut puhetta. Aika paljon vaihtelee nuo näköjään. Täällä on siis ensimmäinen käynti rv 8-9 ja sitten seuraava käynti onkin lääkärineuvola joskus 14-15 viikoilla. Sen jälkeen käydään kuukauden välein kunnes tulee rv 32 täyteen, siitä muuttuvat 2 viikon välein ja rv 38 eteenpäin sitten viikonvälein. Tällein oli käynnit edellisellä kerralla ja tuskin nyt alle vuodessa kovin paljon muuttuneet. :)

(.) Käytiin eilen tutun synttäreillä ja siellä sitten tulikin ensimmäiset kyselyt että odotanko vauvaa. :D Alkaa siis maha olla melko paljastava kaiten, piti oikein sen kunniaksi ottaa ensimmäinen virallinen masukuvakin. ;)

Onhan tuo vähän pyöristynyt ja kun vatsalihakset on olemattomat ( neljä raskautta neljässä vuodessa) niin pullahtaa nopeesti esiin. Paino on onneksi ollut laskusuuntainen, kolme kiloa on tippunut nyt plussauksesta.

Autossa istuminen sai eilen taas olot vellomaan. Huomasin että salmiakki auttaa hyvin tuohon kuvotukseen joten nyt olen nappaillut sitten pastilleja aina kun meinaa huono olo yllättää. Ovat minulla ainakin hyvin tehokkaita.

MLM ja monsteri 10+2

Hitsi, eilen illalla sitten nämä sivut tilttasivat ja enpä saanut kirjotustani pihalle...

MM pahoittelut ja onena uusiin yrityksiin. :hug:

Inkalilla
Täällä on sitten keskiviikkona sormet ja varpaat pystyssä! :D

Unista Toissayönä näin unta, että sairaalassa miehen ja esikon kanssa. Oltiin tekemässä lähtöä, kun muistin että piti käydä jotain katsomassa (pojille sanoin, että voivat jo autoon mennä). Kun siitä lähdin niin yhtäkkiä sairaalassa oli hirveä kaaos ja zombeja joka paikassa. Ihmiset huusi ja yritti päästä pakoon. Itsekin siellä sitten karkuun juoksin, mutta ainoa huolenaihe oli, että ehtihän pojat ulos. Herätessäkin vielä ahdisti ja piti tarkistaa, että pojat on kunnossa. :( Ekassa raskaudessakin näin ihan ihme unia (lähinnä tunneskaalaltaan tosi ahdistavia), toivottavasti tässä raskaudessa ne jäis vähemmälle.

MLM Ihana masu! :D Ei kauheasti epäilystä, että onko siellä joku. :)

Ihana masu MLM :heart:

Inkalillalle kaikki peukut ja varpaa täältä pystyyn! b :) d

Ei malttais odottaa tiistaille enää yhtään! Silloin pääsis näkemään, mitä tuolla masussa tapahtuu. Jotain siellä on tapahduttava, koska elloo ja velloo, muttamutta...toisaalta ellominen on vähentynyt. Luulis olevan jo toisen lapsen kohdalla ihan rennosti, mutta tässä sitä taas ollaan :D

Aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:

Jemppi & pikkarainen 7+2

Tapiontytär :heart:

Neuvolakäynneistä vielä: Eli mulla ainakin tuo yksityisellä gynellä varhaisultrassa käynti korvaa sen ensimmäisen lääkärineuvolan (rv12?).

Sartsa, minä hormonihäiriöinen aloin vetistelemään, kun kirjoitit tuosta äidistäsi. :'( Vaikken siis tarkempia taustoja tiedäkään. Jotenkin tuntui niin koskettavalta tuo oman äitisuhteen läpikäyminen, kun itse odottaa esikoistaan... :heart:

Niin ja niistä unista: Ehdinkö hehkuttaa edellisessä viestissä, ettei niitä väkivaltaisia unia vielä ole tässä raskaudessa ollut? No, viime yönä sitten oli ensimmäinen. Mun parhaan ystävän mies oli ihmissusi ja piti meitä vankinaan.
Oli kyllä taas viimesenpäälle hurjat juonenkäänteet, pisti ihan aamulla naurattamaan ja täytyy muistaa ko. ystävälle tämä kertoa. :D

MLM, ihana masu! Ja ihanaa, että jollain muullakin on yhtä komean kokoinen.
Siis eihän tätä peittele enää millään. Mietin juuri mitä laittaisin huomenna lakkiaisiin päälle, kun ei vielä suvulle haluttaisi asiaa paljastaa. Tietysti, jos joku tulee kysymään, ei kai sitä valehtelemaankaan viitsi alkaa.

Mä jouduin tänään ottamaan ensimmäiset viralliset päiväunet tän raskauden aikana. Jotenkin on tähän asti tuntunut yllättävän energiseltä, mutta tänään meinasin nukahtaa pystyyn. Siispä kun sain lapset päikkäreille, hiivin itsekin sänkyyn uunituoreen vauva-lehden kanssa ja sinnehän simahdin. Oli muuten ihan pakko tilata tuo lehti. Olen siitä haaveillut siitä asti, kun ensimmäisiä odotin ja joskus irtonumeroita ostanut. Tykkään ko. lehden jutuista tosi paljon. Ja nyt kun sitten todennäköisesti viimeistä kertaa odotellaan, oli pakko törsätä ja tilata lehti. On joka kuukausi jotain odotettavaa. :heart:

Neljän suora 8+3

Yhteistyössä