~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Tervehdys täältä!:wave:

Oon ollu koko viikonlopun festareilla, tuolla Pohjanmaalla ja nyt aivan ulalla teidän jutuista. ;o Oon kyllä lukenu kaikki viestit, mutta arvatkaapa muistaako tällä norsunmuistilla että kelle piti vastata ja mitä. ;( Mistäs sitä alottais..

Tinzu83, tervetuloa! :wave:

Muistelisin, et täällä on ollu puhetta käsitöiden tekemisestä? Mä ajattelin kutoo pienet töppöset tässä sitten kun raskausviikkoja vähän enenmmän, ehkäpä jotkut ruskeet, niin sopii molemmille. Ja ollaan katottu ruskeita yhdistelmävaunujakin :D niin ja kastetaulun ajattelin tehä ristipistotyönä itse.

Mielihalut mulla tekee jännästi mieli koko ajan jauhelihaa :D ihme mielihaluja kans täälläpäin.

(.) sit jos hieman omaa napaa.. Tää pahoinvointi saa mut hulluks! Ennen tää oli vaan aamupahoinvointia, et meni ohi kun kerran kävi yökkäämässä, mutta nyt tästä on tullu ympärivuorokautista! Mikään ei pysy puoltatuntia kauempaa sisällä. Kyllä rupee ottaa jo kunnon päälle. Minnekkään ei voi oikeen lähteä, kun ei pysty syömään ja toisekseen pitää odottaa pöntönreunalla et millon se oksennus tulee, kun kokoajan mahassa möyrii siihen malliin. Mies ajatteli mut viedä ravintolaan syömään, mutta eipä musta taida olla sinne..

Pystykös sitä suoranaisesti "ennustamaan" tuleeko tyttö vai poika tuosta pahoinvoinnin määrästä? ;o Mulla on kyllä aika vahva poikaolo. Ei mulla muuta, nyt täytyy mennä vessansuuntaan, aamupala pyrkii ulos. :x

Niiskuneiti 8+1
 
Terveisiä täältä maan alta :wave:

Olo on ollut aivan kamala koko viikonlopun. Esikoisestakin pahasti vaivanneet päänsäryt alkoivat nyt sitten tässäkin raskaudessa. Onneks sain alkuraskauden lääkäristä Panacodia reseptillä edes vähän helpottamaan oloa. Viikonlopusta muistan päänsäryn ja nukkumisen. En noussut sohvalta kuin hakemaan jotain pientä syötävää ja vessaan. Aivan järkyttävä olo. Nytkin särkee päätä, mutta olo on siedettävä. Eli mukana ollaan, mutta olojen mukaan taasen :)

Jemppi & pikkarainen 9+6
 
Ihan mielenkiinnosta piti googleilemani erilaisia uskomuksia vauvan sukupuolesta:

Tyttö
* vatsasi leviää sivulle
* sinulla on himo makeaan
* pahoinvointia etenkin raskauden alussa ja olo muutenkin nuutunut (tyttö varastaa äitinsä
kauneuden)
* sinulla on jatkuvasti salaperäinen lempeä ilme
* närästys vaivaa
* vauvan sydämensyke on tiheä
* vauvan potkut ei ole kovin rajuja
* vauva on kova hikkaamaan
* sormustestissä hiukseen pujotettu sormus alkaa pyörä kovasti vatsasi päällä, sen jälkeen
kun sitä on ensin hangattu ranteeseesi.

Poika
* vatsasi on napakasti pystyssä eikä odotus juuri näy takaapäin
* sinulla on himo happamaan ja suolaiseen ruokaan
* ihosi hehkuu ja kaunistut jatkuvasti (poika kohtelee äitiään hyvin)
* sinulla on terävä ilme
* vauvan sydämensyke on hidas
* vauva potkii paljon ja napakasti
* sinulla on navan yläpuolella ns. poikaviiru (=linea negra)
* tee sormustesti (katso tyttökohta) jos heiluri heiluu pitkittäistä liikettä, on tulokas poika

Täällä voi tehdä (englanninkielisen) testin:
Childbirth dot org - Girl or Boy Gender Predictor

Ja tässä vielä linkki siihen kiinalaiseen raskauskalenteriin:
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

No, näitä on helpompi tehdä ja tulkita sitten, kun vauvan liikkeet tuntuu ja vatsa on kasvanut. Mutta tosiaan tuo kiinalainen kalenteri on pitänyt meidän kohdalla tähän mennessä paikkaansa ja nyt olisi sen mukaan tyttö tulossa. Ja pitihän se tuo sormustestikin tehdä, sormus lähti pyörimään eli tyttöä sekin veikkaisi. ;) Tosin edellisessä tyttöodotuksessa mulla ei ollut sitä vähää oireita kuin poikaodotuksesta, joten se puolestaan ennustaisi meille ennemminkin poikaa kuin tyttöä. Mielenkiintoista. =)
 
Neljän suora Toi sormusjuttu olikin ihan uus! :D Mullakin pyöri..Mut kattoos nyt, tyttöä oon ite veikannut alusta asti.. :)
Kiinalainen kalenteri piti kans esikoisen aikana paikkaansa ja nyt povais tyttöä..

Käsitöitä
en osaa tehdä, joten en niistä osaa myöskään kiinnostua.. :D

Mielihaluja ei ole minkäänlaisia.

Painokaan ei kumma kyllä ole vielä noussut.

Mä olen kamalan tylsää odottajaseuraa kun oon niin normaali kun ihminen vaan voi olla.. :D Okei joo, viime aikoina on ilmennyt tajunnan räjäyttävää nälkää jonka tyydyttämiseen ei tarvita kun pari leipää ja sen jälkeen oksettaa koko loppupäivän.. :D kivaa.. Ja toki väsyttää..

Mutta joo, tällästä tosiaan meillä, huomenna verikokeet antaa ja esikoisen 1v.neuvola.

Mukavaa alkuviikko kaikille! :)

Maira ja kirppu 9+6
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Täällä lähes päivittäin olen lukenut teidän tarinoitanne, mutta en vaan saa itse aikaiseksi aina kirjoittaa, kun yleensä puhelimella luen tekstit. Jospa sitä välillä tekisi pientä päivitystä omasta olostaan :).

Olen voinut pahoin 24/7 koko alkuraskauden. Tänään viikkoja jo 12+0 :cool:. Nyt tuntuu, että alkaisi vähän helpotella tämä jatkuva kuvotus ja oksentaminen. Voin sanoa, että vasta parina viime viikkona on päässyt nauttimaan vauva-ajatuksesta todella. Oksentaminen ja jatkuva pahoinvointi on vienyt kyllä kaiken ilon tästä alusta :(. Mutta nyt jo hymyilyttää :).

Minulla oli tänään eka UÄ-tutkimus. Kyllähän se taas jännitti hiukkasen, vaikka tämä on jo neljäs lapsi :). Koko vastasi aika hyvin viikkoja. Pää-perämitta oli 6cm :). SIellä se käsiä heilutteli ja jalkojaan ojenteli - aivan ihanaa :). Laskettu aika pysyi kuitenkin entisellään eli 2.1.12.

Viime viikolla kävin sokerirasituksessa. AIvan kuvottava homma. Pari yötä meni huonosti nukkuenkin kun jännitin, että pysyykö aine sisällä vai keskeytyykö koko hommeli oksentamiseen. Sain vissiin itseni sen verran tsempattua, että rasitus meni ihan hyvin ilman oksentamista ja arvot olivat oikein hyvät.

Kertokaapas minulle, miten saatte hemoglobiinia nostettua ylöspäin? Itse en haluaisi aloittaa rautakuuria, kun se yleensä tuo tulleessaan minulle entistä enemmän närästystä ja pahoinvointia. Hädin tuskin saan nyt syötyä yhden vitamiinitabletin päivässä :/. Olen edellisissä raskauksissa syönyt Obsidan Fe++. Olisiko mahdollista käyttää mitään nestemäistä?

Ihan on pakko kysyä MLM, että ethän sattunut olemaan EKKS:ssa sokerirasituksessa viime torstaina? Anteeksi uteliaisuuteni :ashamed:, mutta mulle tuli yhdestä raskaana olevasta naisesta ihan sellainen olo, että se olisit ollut sinä :).

TUlipas nyt ihan vain omaa napaa, mutta ehkä mie vielä joku kerta ehdin muidenkin juttuja kommentoida :).

Eveliinukka 12+0
 
Niiiiskuneiti Siis mä en voi ku ns. hattua nostaa sulle, jos olet kerran ollut tuollaisen pahoinvoinnin kera festareilla?! :O Mulla ois todellakin jäänyt väliin moinen jos itselläni olisi noin pahaa pahoinvointia+oksentelua! Mutta tokihan siellä saa muuta ajateltavaa ja se usein auttaakin. Mulla viikonloppuina ei ole juurikaan pahoinvointia, mutta auta armias kun arki taas alkaa niin johan alkaa yököttelykin.. Mulla ehkä hiukan on jo helpottamaan päin, mutta onhan noita viikkojakin jo..

Neljän Suora Mulla puolestaan tuo kiinalainen horoskooppi ois veikannu esikoisesta poikaa ja tästä nuoremmasta tyttöä - ja meillä on kaks tyttöä. Tulokkaastakin se veikkaa taas tyttöä.. Sit tein itsekin tuon sormustestin; se on tyttöjen kohdalla ollut oikeassa - ja nyt se puolestaan veikkais poikaa :) Ja sit noista muista "merkeistä" poikaa vinkkais tuo, että himoitsen suolaista ja hapanta - karkit tuntuu jotenki tökkivän.. Elikkä saas nyt sit nähdä.. :)

Voi että mä inhoan tätä vaihetta meidän tytöillä kun ne nukkuu vuorotellan päikkynsä. Esikoinen pärjää yksillä unilla kun taas tää pian 8kk ikäinen nukkuu nykyään yleensä kahdet unet (riippuen kylläkin hiukan päivästä). Mutta siis, ei saa yhtään lepohetkeä päivään kun aina jompi kumpi hereillä.. ja kun tää väsymys on jotain ihan hirveätä (eikä sitä toki yhtään helpota viime yön 3h yöunet..) Argh! Ja huonon yön jälkeen pahoinvointiakin ilmaantuu herkemmin.. vali vali, mut tympii silti :(

Mut nyt antaan maitohuikat tuolle pienemmälle, esikoinen siis vuorostaan unilla..

Pirtsi 11+1 reilu viikko np-ultraan..
 
Pikaisesti pitää kommentoida tuotahemoglobiinia, Nokkonenhan sitä nostaa hyvin, myös raparperi ja punajuuri ovat luonnon "lääkkeitä". Itse kuivattelin nokkosta tähän tarkoitukseen, ja käytän sitä esim. lettutaikinaan. Myös puuro ja marjat pitäisi auttaa. Nyt onkin tehnyt mieli jo jonkin aikaa raparperikiisseliä ja punajuuria. Isäntä ihmettelikin mihin meidän punajuuret niin pian katoaa : /

-Amalia- ja Muru
 
voi hiivatin hiivatti! Kirjoitin pitkälti ja sit painoin back nappulaa ja sinne meni...ARGH!

Joten ihan vaan nyt sit lyhyesti;

neuletuubin neulojat :wave:

Aloitin tuon Comfort Wool Co.: Owlie Sleep Sack
tänään ystäväni vauvalle Novitan Pretty Baby langasta, ja hyvin sattuu kohdalleen ohjeen kanssa tuo langan paksuus. Pöllö kuvio oli oikeestaan aika hauska neuloa :)
Masuvauvalle teens it joskus syksyllä tai alkutalvesta tuon ja se pitää olla jotain lämmintä lankaa talvivauvalle.

Tää oli sit se tärkein, meen jatkaa neulomista :)

iimukka ja viides villahousu 11+5

np-ultra 28.6....odottavan aika on pitkä.....
 
Mä alotin kutomaan pienenpieniä villasukkia tänään. <3

Siit festarijutusta, kyllä mulla oli ihan hirveet olotilat siellä, oksentelinkin melki koko ajan. Join siellä alkoholittomia siidereitä, porukka ei huomannu sitä. Sit ku rupesin oksenteleen, totesivat vaan, ettei mulle enää juomista :D ei viititty kertoo mun raskaudesta, kun se on niin alussa vasta. Eipä kukaan huomannu eroa. Juhannuksena aattelin tehä saman homman, mennään viettään juhannusta omien vanhempien luokse. Tarkotus on kertoo vasta ultran jälkeen, kun kaikki on varmistunu. Eihän se oo valehtelimista, vaan totuuden kiertämistä. :saint::D
 
Neljän suora, minä taas en ymmärrä miksi siinä ei saa nukkua? Eihän vauvat juuri muuta tee kuin nukkuvat.

t. toinen blondi
Niin, laitat vauvan pussukkaa ja kun se kymmenen sekunnin päästä simahtaa, niin äkkiä vaavi ulos pussista! Siinä rytäkässähän vauva tietysti herää ja eikun takaisin pussiin, kunnes taas... :D No, leikki leikkinä.

niiiiskuneiti, ei se ole valehtelemista. Mun mielestä on tasan jokaisen oma asia, koska raskaudestaan kertoo kenellekin. Itse kuulun niihin, että olen kertonut harvoille ja valituille, kun varhaisultrassa pikkuinen ja syke nähtiin. Muutamalle saatan asiasta mainita np-ultran jälkeen. Loput saa huomata asian ihan itse. =) Työnantajalle ajattelin kertoa joskus rakenneultran jälkeen ja tiedän hänen vetävän siitä herneen nenäänsä, koska hänellehän olisi pitänyt ensimmäisenä soittaa, kun plussa pärähti tikkuun. Ihan turha selitellä, ettei työnantajalle tarvitse kertoa ennenkuin kaksi kuukautta ennen äitiysvapaan alkua. :stick:

Mulle tuli kaamea lettuhimo ja nyt on taikina turpoamassa. Oliskohan se pahoinvointi väistymässä, kun eilenkin söin jäätelöä? :p


NS 11+0 poksista ja 2 yötä ultraan
 
Piti sitä ultraa vielä tulla kommentoimaan, että kysyin sit vielä yheltä tutulta joka pari kuukautta sitten on käyny siellä np-ultras ja sano että rakko tyhjänä. Ilmeisesti nääkin vaihtelee kunnittain? Kuulemma mahan päältä ja alakautta ultrataan sitten.

Mulla ei tällä hetkellä pysy ajatus kasassa yhtään, huomenna varmaan jännittää vieläkin enemmän ja tuleekohan yöstäkään mitään :D



24 tuntia ja 10 minuuttia ultraan :eek:
 
Hei! Vanhaan pinoon en paljoa ehtinyt kirjoitella, enkä pysynyt keskustelussa mukana mutta jos tähän uuteen taas kerkeis paremmin. :)

Meillä viime oli eka ultra viime viikon ma ja kaikki masussa hyvin. :heart: Neuvolan laitteet tosi huonot, ja nyt kovasti odotellaan paria viikkoa kuluvaksi että näkee parempaa kuvaa 4.7. synnytyssairaalan laitteilla, silloin siis np-ultra.

Mulla ei heti ollut mitään oloa sukupuolen suhteen, mutta isäntä on alusta asti sanonu että poika se sielä. Mun mummo oli tehny nykerölle jo villatossut, jotka olivat sinisävyiset. Mutta jos niihin uskomuksiin seksin ajoittamisesta hedelmöittymisen suhteen on yhtään luottamista saattaa hyvinkin olla poika tulossa. :)

Elämäntilanteestamme sen verran että olemme seurustelleet 5,5vuotta joista lähes koko aika avoliitossa, oma talo ostettiin vuosi sitten ja nyt alkaa olla remppa tehtynä :) Olen kauneudenhoitoalan ammattilainen, mutta lopetin yrittäjyyden tuossa keväällä, ja aloitin sitten paikallisessa liikkeessä myyjänä. Alanvaihtoa en ole katunut pätkääkään! Tammikuussa aloitin myös työnohessa opiskelun merkonomiksi. Harmi vaan että tuo opiskeluinto ei ole ollut oikein huipussaan :mad: Parisuhteemme ei ole vielä muuttunut juurikaan, lempeilyt ja hempeilyt pysyneet samoissa kuin ennen raskautta.

Mä näen unia tosi harvoin. Tuossa kuitenkin ennen sitä ensimmäistä ultrakertaa näin unen että masu oli tyhjä eikä mies ehtinyt töiltään seuraksi ultraan.

Vointi on ollut koko raskauden hyvä, toisinaan pientä etovuutta koko päivän, mutta oksenteluun ei ole onnksi tarvinnut ryhtyä. Mies tykkään sunnuntaisin hakea roskaruokaa, mutta siihen mulle on tullut stoppi. Ei kyllä maistu rasvaiset ranskalaiset saati pitsa lainkaan. ..mutta ehkä se on parempikin jos ei kertyis sitä ylimääräistä niin paljon :D Ihan kyllä yllätyin sielä neuvolassa kun paino ei ollut noussut kuin kilon verran 10.rv päästäessä. Olo on muuten tuntunut niin turvonneelta.

oireet alkaneet hävitä 8.rv:ltä lähtien. Enää tuntuu välillä navassa hassu tunne, aivan kuin sitä vedettäis jatkuvasti sisäänpäin. Tissit on myös melko turpeat ja arat, painavat kuin tykin kuulat mutta siihen on varmaan vain totutteleminen. Muutenkin olo-tila on jotenkin ihan kummalinen :confused: ..ehkä jopa turhautunut. :| Oireettomuus pistää epäilyttämään onko masussa kaikki hyvin, odotellaan malttamattomana aina seuraavaa neuvolakäyntiä, vatsakumpukin näyttää varmaan ulkopuolisen silmiin vain siltä että syöty on! :LOL:

Juhannusta odotellessa..
hensq & nykerö 11+1
 
hensq - täällä päässä myös turhautumista, olo on niin oireeton, että epäilyttää ihan hirveästi. Oli pakko tilata eilen sitten koti-doppleri :whistle: . Alkuviikkoina vihloi mahaa jatkuvasti, nyt pariin viikkoon ei melkein mitään. Onhan kyllä ihan kiva, että ei oksennuta, mutta sais nyt jotain pientä olla, että vois olla rauhallisemmalla mielellä. Kävin pe eka kerran neuvolassa ja sieltä todettiin vain, että ilmeisesti nämä raskaushormonit sopii mulle ;). No hope so. Mulla myös ultra 4.7. - sitä odottelen kovasti.

Hemoglobiini oli 118, mulla ollut aina matala enkä ole aiemmin saanut sitä eri valmisteilla nostettua, joten saa nähdä kuinka matalaksi se vetää tässä seuraavien kuukausien aikana. Taas tällaista pikaviestiä töistä. Hyviä vointeja kaikille!

Katapultti rv 9+6
 
Minut saa poistaa listalta

Viikonloppuna alkoi voimakas vuoto (rv 11+5) jota edelsi muutaman päivän tuhruilu, päivystyksen kautta ultraan jossa selvisi että kaksosvauvoissa ei näkynyt liikettä, eivätkä vastanneet viikkoja. Eilen olin osastolla tyhjennyksessä, meidän osalta matka jäi tähän </3

Oikein paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikkien odotukseen :heart: Ja erittäin aurinkoista ja lämpöistä juhannuksen aikaa kaikille <3
 
Tsemppejä kaikille muillekin pahan olon kanssa kamppaileville :hug:

Oma työura tyssäsi sitten kolmeen päivään. Nyt sitten taas kotihoidontuella.

Työssä tuo kipeä kinttu rasittui taas kovasti ja särky kamalaa. Mullahan on ollut panacod kipulääkkeenä ennen raskautta, mutta nyt raskausaikana sitä ei olla määrätty.

Jäi kirjoitus vähän kesken kun meillä syttyi pieni tulipalo keittiössä. Nyt liekit sammutettu ja jälkivahinkojen torjunta käynnissä.

muoks: Np-ultraan tuli aika. 11.7. silloin rv 12+4.

Bassets rv 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Ape mukaan. :flower:

eveliinukka Enpä ollut mie siellä sokerirasituksessa, se kauheus olisi tiedossa vasta tuossa 28 viikolla. :) Miulla on kanssa tuo hb melko alhainen jo valmiiksi ja hiipii aina tuonne sadan pintaan raskaanaollessa. Ei auta tabletit, viimeeksi join sellaista kuin Iron-F tai joku sellanen ja sillä pysyi edes yli sen sadan. :)

Maira Pääsit jo kaksinumeroisille viikoille, onnea. :flower:

Ihan oli tuo neuleohje. :heart: Itsekkin olen käsityöihmisiä, silloin kun on aikaa. Tällä hetkellä virkkaan tulokkaalle peittoa, saa nähdä että tuleeko koskaan valmista. :D En tiedä onko teille tuttu sivusto, mutta täällä on aivan ihania vauvan neuleita. :heart:

Ihanaa kun saa alkaa odotella muidenkin ultrakuulumisia, jännittää oikein. :)

Sukupuoliennusteista on ollut paljon juttua. Itsellä ei vielä oikein ole kutinaa, mutta mies on ihan varma että tyttöhän sieltä tulee jälleen. :D Meillä on sellainen hauska juttu, että tähän taloon missä asutaan ei ole koskaan syntynyt poikaa. :whistle:
Edellisillä asukkailla oli 5 tyttöä kun tässä asuivat, ja miellä on nyt kolme. Eli kaikki meidän lapset jotka on tässä syntyneet on olleet tyttöjä ja edellisetkin kun muuttivat pois niin sitten heille syntyi poika. :D Saa nähdä että miten käy sitten tällä kertaa...

Raparperitaivasta peesailen, että tuo turvakaukalopussi on ihan ykkönen. :) Meillä on kaksi syysvauvaa ja niilläkin on tullut tarpeeseen, niin talvivauvalla on kyllä ihan must. Onneksi en vielä ehtinyt myymään pois tuota niin odottelee tuolla kaapissa jo valmiina.

(.) Eilen tuli vedettyä karkkia ja siitä tuli aika huono olo. Pitänee vastaisuudessa pysytellä vaan hedelmälinjalla. Torstaina olisi siis ensimmäinen lääkärineuvola, taidankin sitten olla ainut joka täällä siinä käy??? Palailen sitten kertomaan kuulumisia. :)

Voikaahan hyvin,
MLM ja monsteri 12+6

LadyMoon :'( :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Ladymoon:hug:

Neuleohje näyttää kyllä aivan ihanalta! Olen itsekin jonkin verran käsityöihmisiä, mutta oma äiti on siinä hommassa ihan pro, niin pitääpä vinkata tuosta:)

Pahoinvoinnista Mulla pahoinvointi helpotti huomattavasti 9+6 ja nyt on enää lievää etomista, mutta ruoka maistuu viimeinkin eikä se tule ylös samantien. Ruoka ei kuitenkaan maistunut kuin tosi rajoitetusti 5+4 jälkeen ja sitten 7+6 lähtien oksensin monesti päivässä. Joten todellakin nautin, kun ruoka taas maistuu. Paino ehti pudota -5kg. Siitä huolimatta maha on ollut pinkeä pallo jo pitkään ja suurenee vaan:)

).( Mulla on kesälomareissun vuoksi ekä lääkärineuvola ja np-ultra ylihuomenna 10+6. Jännittää...

Ella ja pikkunen 10+4
 
Pahoitteluni Lady Moon :(

Nyt tulee vaan omaa napaa....
Itse tätä ounastelin.... ja tänään sit varmistui... mulle on tullut raskausajan masennus :ashamed:
Toivon että saan pian lääkäriajan ja aloitettua lääkityksen.
Ei menny tää raskaus sit niinkuin elokuvissa....

iimukka ja viides villahousu 11+6
 
LadyMoon, suuren suuret pahoittelut ja lämpimät halaukset! Toivon sinulle paljon voimia suuressa surussa :(

iimukka, paljon jaksamista myös sinulle. Toivotaan että elämä alkaa pian taas hymyilemään!

ON: eipä mitään uutta, veri- ja pissinäytteet käyty antamassa seuloja varten. Aamulla taas oli pahaa oloa hampaita pestessä, ja joutui vähän posliinia halaamaan. Eilen illalla yritin saada multivitaa alas kurkusta, ja takaisinhan se tuli. Hyi että ne osaakin haista ja maistua pahalle! Ennen raskautta sain ihan ok syötyä vitamiineja, mutta nyt on niidenkin syönti jäänyt (juuri kun niille olisi eniten tarvetta) kun kuvottaa ajatuskin niistä!

4.7. olisi täälläkin nt-ultra. Jänskättää ja pelottaa valtavasti, vaikka varhaisultrassa on jo 8-viikolla pikkuinen nähty. Mielessä pyörii vaan ajatuksia siitä, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin, mitä jos pieni ei olekaan jaksanut jatkaa elämää. Milloinkahan tästä stressaamisesta pääsee ohi :D? Ehkä sitten kun maha kasvaa ja liikkeet alkaa tuntua...? Nyt menee vielä oikein hyvin samat vaatteet, eikä mahasta huomaa mitään eroa. Housunnappia on kyllä täytynyt pitää välillä mukavuussyistä auki... :D

SenSen rv10+2
 

Yhteistyössä