~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

St. Brigitten Ihan pakko nopsaan vastata tuohon sun pahoinvoinnin laukaisija-kyssäriin. Mulla pahimmat yökötykset saa ehdottomasti aikaan lasten purkkiruoat, eritoten noi 8kk ylöspäin olevat. Mun ei tartte ku enää ku nähdä muutamia niistä purkeista (jos on jo valmiiksi huono olo) ja alkaa kyllä samantien yököttää! Tämän seurauksena sekä edellisessä raskaudessa että nyt tässäkin mies joutuu lounastunnillaan käymään kotona syöttämässä lounassoseen (jos ei ole muuta lounasta tarjota ku noita valmispurkkeja).. Mikään muu ei aiheuta noin pahoja yökötyksiä!
 
Sartsa83
Neljän suora niih, enpä tiiä auttaako nuo pimennysverhotkaan nyt mitään. Meillä ne on käytössä ja kas kummaa, silti jätkä herää viimestään klo 7. Toisilla saattaa auttaa ja kannattaahan sitä kokeilla! No yllätys, MIEHET! Toivottavasti nyt ees johonki väliin ois aikaa, ennen ku koko kesä on ohi! AIVAN IHANAA että sydänäänet jo kuulu!!!! ONNEA TEILLE!!!! :hug: :heart:

Mutta tähän väliin tuosta heräilystä... meidän isihän siis lähti eilen sinne kertaamaan. Noh, jätkähän veti ihan nätisti unta kuulaan. Kerran kävin kunnolla pojan luona, jotain klo 00-01 kun oli vaipasta läpi tullu ja yökkäri oli märkä. Ei heränny onneksi edes vaippaa ja yökkäriä vaihtaessa ja toisen kerran sitten kävin laittamassa tutin suuhun kun itkeskeli noin 5 maissa. :) Ja sitten puol 7 poitsu jo heräski. Mä ite nukuin taas tosi huonosti.. oon ollu muutamana yönä tosi levoton.

Maira jep, meidän jäbä taas nähtävästi periny isänsä tavan hikoilla ja sekin varmaan vaikuttanee.. tai sitten liian pitkään annettu panadol saatto vaikuttaa meillä. Eilen illalla jätin antamatta sen, mutta annoin vuorostaan atarax-kutinalääkkeen kun tuolla on tuota atooppista ihottumaa, mikä välillä kutisee niin maan perkuleesti. Se on kolmiolääke, et mahdollisesti saatto olla osasyynä hyvin nukuttuun yöhön, mut ei välttämättä. Aiemminkin kun meidän isi on ollut jossain reissuissaan, poika on nukkunut tosi hyvin, kun on nukkunut yksin makkarissa. Mies kun nukkuu aina makuuhuoneessa meidän sängyssä ja mä taas olohuoneen sohvalla, koska poika kuulee mun levottoman riehumisen sängyssä, joka on vanhahko ja natisee. Mä en siis voi kertakaikkiaan nukkua siellä, ennen kuin muutetaan. Joka tulee tapahtuun tulevan syksyn aikana, koska mähän en viimesilläni kantele tota jätkää noita rappusia. Nyt siis kerrostalossa, kaksiossa. Mutta niin, mikä lie kiekumiskausi näillä sitte meneillään. Vai kesä? ;)

ARRRGH noita anoppeja!!! Pahoittelut Anskutin ja Muksuluuri että ootte saaneet anopiksenne tommoset PIIIIP -ihmiset. :( Itellä anoppi ei taas välitä kestäkään eikä mistäkään muusta kuin itsestään. Kännipäissään sössöttää kuinka hän on niin onnellinen mummi ja blaablaablaa, mutta kun ollaan selvinpäin, ei edes tervehdi nähdessään lapsenlapsiaan. Ja kännitila on aika yleinen tila anopilla. : / Samoin kuin appiukolla. Appiukko sentään hoitaa kunnialla työnsä, vaikka alkoholi maistuukin. Ja välittää lapsenlapsistaan, mutta ei hänelle vois suoda hoitoon noita. : / Eli meillä on isovanhempia ajatellessa todella huonosti hoitopaikkoja. Oma äitini on taas niin sairas, ettei jaksa hoitaa ja isäni kanssa ei olla niin läheisissä väleissä, että viitsisin edes kysyä, voisko hän ottaa pojan ja alkaa isälläkin olemaan hirveästi jos minkälaisia sairauksia. Eikä hän kuulemma "osaa" edes kakkavaippaa vaihtaa, mitä siskoni kertoi kun olivat isän kanssa hoitamassa isän tytärpuolen lapsia Jyväskylässä. Oma isäni on kyllä taas luotettavaa sorttia kun hän ei alkoholin kanssa pelleile ja äitinikin on siitä päässyt eroon, mutta sitten on nuo sairaudet. Mun vanhemmat kun on syntyneet -46 ja -47 kun taas miehen vanhemmat on n. kymmenen vuotta myöhemmin. Miehen äiti on vasta täyttämässä 50v.

St. Brigitten mulla se huono olo vaan tulee kun tulee.. tosin tältä päivää luulen et johtuu kun olin liian kauan syömättä ruokaa kyläilyreissun takia, eikä olla niin läheisissä väleissä heidän kanssa että ruokaa ois voinu ajatella ehdottaa. Kun taas huominen kyläilypaikka on sellanen, et tiedän siellä olevan ruokaa tarjolla, joten saan syödyksi päivän aikana eikä ennätä huono olo tulla. Mutta siis esim. nää valmisruoat lapsille, mitä pojallekin syöttelen, ne haisee suurin osa, etenkin kana ja kalkkuna niin pahalle, että oksennus meinaa tulla. Hyi, nyt pelkkä ajatteleminenki siitä sai aikaa oksennuksen kurkunpäähän! :x HYIH! *nieleskelyä*

iinukka olipas sulla hyvä hb!!! :) Wau! Onnittelut. :) Ite saan kuulla pe et mitä oma hb näyttää.. veikkaan et ei oo noin hyvä.

YÄÄÄÄÄÄÄÄÄK!!!! Mä painun tästä vaihtaa vaipan pojalle ja sit pistän sen makoileen sohvalle ja käyn ite viereen kun on näin huono olo!

Sartsa ja se joku 9+2 :heart:
 
Kiitos osanotoista anoppiarpajaisten huonossa tuurissa :LOL: Minä oon jo tottunut oman anoppini itsekeskeisyyteen, että eipä tuo yhtään yllättänyt... Toi Mimmu vois olla hyvä vaihtoehto. En kyllä opeta lastani sanomaan sitä Mammaksi...
 
St.Brigitten, mulla on kans ollut sydämentykytystä, jopa ihan vaan istuessakin, kun on paha olo iskenyt. Kai se kuuluu tähän kokonaispakettiin sekin. Ja on mulla ollut nivelkipuakin ja lihasnykinöitä, onko muilla? (Missähän aliravitsemustilassa tässä on oltu...)

Anopeista on ollut puhetta. Mulla on kyllä käynyt niissä arpajaisissa tuuri, vaikken muuten koskaan arpajaisissa voitakaan :). Kaikkien kanssahan sitä joskus meinaa hermo mennä, mutta mulla ei oo mitään valittamista, koska meidän elämään ei puututa (sitä minä en sietäisi!!) kummankaan vanhempien taholta ja silti tietää aina olevansa tervetullut molempien luokse. Tsemppiä kaikille, joilla on hankalampi tilanne!

Yökötystä aiheuttaa ruokien hajut ja aika monet ruoat.

Tänään tuli lounas iloisesti ulos samaa tietä kuin oli mennyt sisäänkin. Huhhuh, kyllä huolestutti lähteä sen jälkeen istumaan piiitkäään kokoukseen. No, sain onneksi syötyä siinä kokouksen lomassa tunnin välein jotain ja olin olevinani ihan skarppina.

Nyt sitten täytyy taas lähteä syömään, edellisestä välipalasta on jo yli tunti aikaa. Ja päikkärit vois olla ihan hyvä homma tähän vaiheeseen.

Uskallatteko muuten suunnitella kesälomareissuja? Musta tuntuu, että mä en uskalla oikein varata mitään juna- tai lentolippuja, kun jos nämä olot jatkuu, niin eihän musta ole matkustajaksi. Juna nyt vois vielä onnistua, mutta lentokoneeseen en uskalla, kun tulen siellä ihan normaalitilassakin huonovointisesti.
 
Mulla pahimmat yökötykset saa ehdottomasti aikaan lasten purkkiruoat, eritoten noi 8kk ylöspäin olevat.
Mulle nää tekee pahan olon, vaikken olis edes raskaana. Musta ne haisee jotenkin todella pahalle, näyttää ällölle ja voi pojat, jos erehtyy maistamaan. :x Meillä ei kukaan lapsista ole koskaan suostunut noita 8kk+ ruokia syömäänkään. Eikä ihme. :D


Muksuluurin anoppiarpajaiset aiheutti päivän parhaat naurut!


Niin, minä taas täällä, kun piti mennä nettipankkiin... :whistle:


NS edelleen 8+6
 
Sartsa83
Oh, mä en huomannutkaan, et Pirtsikin oli sanonu samaa... ai sullakin neljän suora etoo noi ruoat?! :D Ne on kyllä oikeasti ihan kamalia.. mua ei etonu ollenkaan ennen raskautta, mutta nyt etoo. Ja nimenomaan noi 8kk ylöspäin!!!

Tässä ois masukuvaa. ;) Eka on siis vatsa sisään vedettynä.. toinen kun päästin sen valloilleen. :p





Sartsa 9+2 :)
 
Heips!

Täällä ollaan vaihteeksi hitonmoisessa flunssassa : / Oikein mukavaa, kun henki ei kulje sitä vähääkään ja päälle vielä normaali ellotus ja väsymys. Toivottavasti menee pian ohi, että pääsis nauttimaan ihanista keleistä!

Ihana vauvamasu sinulla jo Sartsa :heart: Mulla on samaa luokkaa tää oma pallero. Ei oikein hirveästi voi enää peitellä kuin oikein löysillä paidoilla :)

Anopeista, sen suhteen on ainakin onnistanut. Oikein hyvät välit on, valitettavan harvoin vain nähdään.

Onko kellään muulla vielä nivuskipua? Vähän kauhistuttaa, että mitähän loppuraskaus tulee olemaan, kun nyt jo nivuset kauhean kipeinä varsinkin, jos vähänkin enemmän kävelee : / Tukivyökään ei oo auttanut aikaisemmin yhtään mitään, joten tuskin sellaista enää hankin.

Kesälomareissua ollaan jonkin verran suunniteltu ja luulen ja TOIVON, että heinäkuussa olo on jo sen verran parempi, että junassa pystyn matkustamaan.

Amon 9+1 (tai jtn sinnepäin..)
 
Heippa, taidanpa varovaisesti hivuttautua myöskin minä tänne mukaan :)

Viimeviikolla sitten plussa tärähti raskaustestiin, fiilikset oli sanoinkuvaamattomat, ei tiennyt olisiko itkenyt vai nauranut. :) ensimmäiset puolituntia ihmettelin ja tuijottelin raskaustestiä. Meillä todella tärppäsi toisesta kierrosta, helmikuussa lopettelin pillerit.

Tänään soittelinkin jo neuvolaan, ja juhannuksen tienoilla olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Laskettuaika oli suurinpiirtein 29.1. ja kyseessä ensimmäinen lapseni. Tänään viikkoja 6+1.

Vähän huolestuttaa kun hirveästi ei ole mitään oireita ollut, vähän nappaillut mahaan ja kuvotusta. Niin ja väsymys se taitaa olla suurimpana. Silmiä välillä joutuu pitämään todenteolla auki. Mutta eihän lähes oireettomat raskaudesta vielä tarvitse huolestua, etteikö kaikki olisi hyvin? ;o

Niiiiskuneiti ja mötkö 6+1
 
Heipä Hei kaikille uusille sekä vanhoille ja pitkästä aikaa!! Aina oon ketjut läpi lukenu mutta aikaa "muka" ei oo ollu jäädä kirjottelemaan :)

Kamala lukea teidän pahoinvoinneista ja myötätunto on puolellanne, itse olen kerran oksentamalla päässyt ja aamuisin niellyt oksennusta ja tietty kuvotusta esiintyy päivittäin, mutta olosuhteisiin nähden voin vallanmainiosti (kun kaksosiahan täällä ootellaan)......... En tiiä miten kestäisin sitä ainaista pahoinvointia, esikoisen kohdalla se jatku rv 17 asti aamusta iltaan ja muistan mitä ihmisen kituutusta se on!

Anopeista oli puhetta, itellä on ihan ihana anoppi, tietenkin kaikki joskus "käy hermoille", mun anoppi kans :)

Wau mitä mahoja! =) Mulla kans näkyy ihan kivasti, turvotustakin on mutta jotenki on se ihan kiva että se sieltä jo alkaa näkymään joskus ettei aina vaan ole "tasapaksuna" ettei ota oikeen selvää onko sitä paksuna vai ei :D Ruokakin kyllä nyt maistuu, ja nälkä tulee ihan yhtäkkiä silleen että tulee kamalan etova olo ja äkkiä pitäs jotain saada mutta sitten kaikki kuvottaakin.. Mutta kylläpäs äsken grillattiin kana-kasvisvartaita varhaisperunoiden ja voin kera niin MAISTU! Alkoholitoman oluenkin join ja kylläpä oli niin hyvää pitkästä aikaa! Ja ähkyn sai :D ..On raskaana oleminen sitten ihanaa! minä kun ainakin pidän tuosta ruuan syömisestä, ihan ammatiksenikin sitä kun teen, niin lähellä sydäntä on :D :D Eilen tein mansikkakakun tuoreiden mansikoiden kera ja AH mitä ihanuutta!

Jotkut siellä sydänääniäkin bongaillu, ONNEA :flower: Minä sain dopplerin kaverilta ja tänään kokeilin taas ihan huvikseen ja sieltä tosiaan löyty hienot äänet, ehkä kahdetkin en oo varma...
Kumpa 3 viikkoa menis äkkiä niin ois np-ultra ja kumpa kaikki ois ok. Kaksosten odottajilta ei oteta ainakaan täälläpäin ollenkaan siihen seulaan sitä verikoetta, ei olla tutkittu tarpeeksi tuloksia kahden kohdalla, joten mulla ei sitä jännitystä sitten ole..

Ihania helteitä odotellessa, ja jospa sitä jo uskaltautuis talviturkinheittoon joskus tässä :D :D jokos muut on ollu rohkeita?

lilliputti 9+1
 
Heips vaan!

Taas olisi lista ajantasalla, sorry että taas kesti päivitykset. Ilma on ollut niin ihana että ei millään ole malttanut kaivaa konetta esiin. :D Näkyy myös nahasta että ulkona on viihdytty, tänään tuli sellainen kauniin punainen sävy siihen...

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja usealla oli sydänäänetkin jo kuuluneet. :heart:

Tervetuloa uudet odottajat, Leala, Katapultti ja niiiiskuneiti. :flower:

Sokerirasituksesta oli jotain juttua, itsekkin siihen joudun painon takia, taas. :( Millä viikoilla teillä, ketkä sinne joutuu, tuo testi on?

Jomi Täällä kuunneltiin sydänäänet jos haluaa, itsellä ei silloin 8+5 viikoilla kuulunut mittään. :(

Mimsy Suosittelen pahoinvointiin salmiakkia. :D Se on ollut tehokasta, tosin sitä ei voi ihan älyttömiä määriä syödä, kun taitaa nostaa verenpainetta.

Maira Minä kanssa itken kaikista raskaus- ja vauvauutisista. Telkkarista jos tulee joku ohjelma jossa syntyy vauvoja niin itku tulee ihan varmasti. :D

Sartsa83 Suloinen masu siullakin ja selvästi jo vauvamahan näköinen. :heart:

Anopeista Oma anoppini on onneksi ihan mukava, jos pitkään on kyläilemässä niin silloin ehkä vähän rasittava, mutta muuten oikein ihana. On jo luvannut tulla "hoitamaan" miestä ja lapsia kun synnyttämään pitää lähteä. :)

(.) Kaikki oireet on kadonneet. :( Vähän huolestuttaa, vaikka varmaan mitään syytä ei ole huolehtiakkaan, muistelisin nimittäin että yleensä pahoinvointi on loppunut näitä aikoja. Kuusi päivää ultraan ja tää aika vaan matelee...

MLM ja monsteri 10+5
 
Hei pitkästä aikaa! Olipas tullut kirjoitusta..:)

Itse kotiuduin eilen Tampereelta takaisin Rovaniemelle. Reissu meni ihan kivasti, mutta heti ensimmäisenä kun istuimme ruokapöytään lasten ja oman äitini kanssa, nuorempi tytöistä töräytti, että "äitin masussa on vauva". Ja emme ole edes puhuneet lapsille koko asiasta, ainoastaan joskus aikaa sitten tyyliin "olisko kiva" ja "ehkä joskus"!!! No, enhän voinut alkaa kieltämäänkään. Ilmoitin kuitenkin, etten halua puhua asiasta ennen kuin tiedän että tuolla varmasti jotakin on. Perjantaina se selviää, kun ultraan on sitten aika..:) Mutta äiti oli tietysti innoissaan asiasta, olisi halunnut puhua enemmänkin..

Luulin myös, että tuo mielialojen vaihtelu olisi hiukan helpottanut, mutta näyttää olevan turha toivo. Itkin suunnilleen puolet kotimatkasta siksi, että huomasin unohtaneeni kotiavaimen takin taskuun ja takin äitini eteiseen. Ja kuitenkin alakerran naapurilla on yleisavain, jolla pääsin kotiin. Mutta kriisi se on pienikin kriisi. :D

Ihania mahakuvia osa oli jo laittanut. Oma mahani on iltaisin vähän pyöreä, mutta ei mitään noihin selviin vauvamasuihin verrattuna. Vähän kateellisena kuvia katselin..:)

Nimiasiastakin oli jossakin vaiheessa puhuttu. Meillä on kaksi pojan nimeä ollut valmiina jo kauan, ja saamme luultavasti tapella niiden välillä, jos poika tulee. Mies tykkää toisesta, minä toisesta. Tytölle etunimi on hakusessa, mutta toiveena on luontonimi, ja pari hyvää ehdotusta on mielessä. Kun nyt joskus se vauvan saisi syliin.. :heart:

Ja herranjestas, sydänääniäkin oli Neljän suora(ko) saanut jo kuuluviin! Itse haaveilen tuosta kotidopplerista, mutta kertokaapa kokeneemmat, kannattaako sen ostaminen?

Ja ihanin aihe, anopit. voi itku mitä juttuja joistakin anopeista kuulee! Itse olen näissä arpajaisissa saanut ehkä lottovoiton. Anoppini on viisikymppinen, työelämässä menestynyt nainen, joka kohtelee lapsiamme kuten omiaan (hyvällä tavalla) ja pitää samanlaista, ehkä jopa tiukempaa kuria, kuin me itse. Jos esim. sanomme, että lapset menevät nukkumaan seitsemältä, he varmasti ovat sängyssä seitsemältä. Oman äitini kanssa asiat eivät valitettavasti mene ihan samalla tavalla, mikä sitten kiristää toisinaan välejämme. Anoppini osaa antaa meille omaa tilaa mutta auttaa tarvittaessa, ei tunge eikä arvostele. Kyllä, minulla on ihana anoppi!:heart:

Vielä viimeisenä oli keskusteltu kesälomareissuista. Itse lennän Helsinkiin katsomaan Bon Jovia ensi viikolla! :) Ja elokuussa lähdemme asuntoautolla kiertämään Eurooppaa. Kävimme viime keväänä Unkarissa, tällä kertaa olisi tarkoitus olla muutama päivä Wienissä ja käydä ehkä Garda-järvellä. Toivottavasti matka toteutuu, lapsetkin odottavat jo innolla.

Mutta nyt kirjoitin jo romaanin! Anteeksi, kukahan tämän jaksaa lukea! Nopsasti nukkumaan, että jaksaa aamuvarhaisella töihin. Hyvää yötä!

Pinuski 7+2
 
Viimeksi muokattu:
St.Brigitten, mulla on kans ollut sydämentykytystä, jopa ihan vaan istuessakin, kun on paha olo iskenyt. Kai se kuuluu tähän kokonaispakettiin sekin. Ja on mulla ollut nivelkipuakin ja lihasnykinöitä, onko muilla? (Missähän aliravitsemustilassa tässä on oltu...)
Mullakin on ollut aiempina vuosina tuota sydämen tykytystä, mutta loppui kuin seinään, kun aloitin magnesiumin syönnin. Siitä on myös apua suonenvetoihin :) Miehelläni tuppasi aiemmin menemään jatkuvasti nilkat ja selkä sijoiltaan, mutta eipä enää magnesiumin aloittamisen myötä :) Magnsium tukee siis sydäntä ja lihaksia.

8 + 6
 
Viimeksi muokattu:
MLM Kiitos vinkistä pitääkin kokeilla. Nyt mennyt muutama päivä lähes pelkästään murojen ja maidon voimalla. :( Olis välillä ihan mukava syödä kunnolla. Tänään käytiin kaupalla pyörähtämässä ja siinä sitten hampurilaisella kans, mutta eipä uponnut kuin puolet kanakerroshampurilaisesta.

Ainoo minkä oon huomannu helpottavan pahaaoloa on pyöräily, mutta en sitten tiedä saisiko sitäkään kovin hirveästi harrastaa raskaana ollessa... nyt tullu parina päivänä ajettua päivittäin yli 20km ja huomenna olisi tarkoitus hypätä pyörän selkään ja ajaa mökille (n.30km), ellei neuvola kiellä.

Anoppi keskusteluun voisin todeta että minulla on ihana anoppi, tai oikeastaan minulla on anoppi ja yksi anoppipuolikas. Mieheni äiti on ihanan herttainen ja tulen hyvin juttuun hänen kanssaan. Anoppipuolikkastani (Miehen äitipuoli) en ihan mielellään kovin pitkiä aikoja katsele, menee hermot hössöttämiseen ja siihen ärsyttävään melkeinpä paapovaan asenteeseen. Mutta yleisesti ottaen olen tyytyväinen tilanteeseeni. Huonomminkin voisi olla =)
 
Pakko kommentoida tahan anoppi asiaan... Taallahan on kulttuuri se, etta kotiaiti tekee kotona kaiken... Mies tulee toista kotia niin koti on puhdas ja ruoka valmiina ja mielellaan kannettuna sohvalle syliin... No mina kun en suomalaisena naisena istu tahan muottiin kauhean hyvin niin olemme anopin kanssa ottamassa yhteen vahan valia. Ilmeisesti en ole tarpeeksi hyva vaimo/aiti kun koti ei kiilla jatkuvasti lattiasta kattoon. Noh, joku aika sitten anoppi totesi minun vauva haaveisiini, etta miten sa toista ajattelet kun et edes parjaa yhden kanssa.... Voitte vaan kuvitella, etta naista vauva uutisista ei ihan heti anopille kerrota :mad: Todennakoisesti saa ite huomata sitten kun vauvamaha jo on huomattavissa. Tama oli vain pieni esimerkki mita tama rakas anoppini on tassa kolmen vuoden aikana sanonut. Viime vierailu paattyi siihen etta mina olin vessassa itkemassa...Joten mina siirryn naihin anoppiarvassa lyhyen korren vetaneiden joukkoon :LOL:
 
Moiks!

Eilen oli ihana päivä kun pahoinvointi ei kiusannut missään vaiheessa. Tänään sitten otettiinkin aivan uusi suunta ja aamusta asti on ollut kaamea olo :headwall:

Mimsy Mä olen ymmärtänyt, että pyöräily on muuten ok raskaana ollessa, mutta siinä on toki se kaatumisen vaara/riski. Sisäpyöräilyä jossa kaatumisen vaaraa ei käytännössä ole, käsittääkseni jopa suositellaan raskaana olevalle :)

NIiiskuneiti on ainakin uutta sakkia. Tervetuloa! Johan sulla on tuossa pitkä lista oireita, että elä suotta ole huolissasi ;)

Lonely No jo on sinua anopilla paiskattu... juuri totesin eilen miehelle, että onneksi anoppi ei ole koko ajan oven takana kyttäämässä meidän elämää, että sikäli pääsen kyllä (vielä) helpolla. Ei me olla saatu sitä kahvillekaan vaikka ollaan kutsuttu :D Tarvis vissiin koittaa taas kutsua.

Kesälomareissuista oli puhetta. Mulle on tässä lentämistä kesäkuussa luvassa vähän enemmänkin. Tällä viikolla otan siivet alle ja käyn Oulussa ja juhannuksena mennään Riikaan. Sen jälkeen olisikin tällä tietoa seuraava lento vasta marraskuussa, mutta saapas nähdä, että viittiikö silloin enää lentää, kun viikkoja on jo 30. Mikään ei estä sitä kaiketi, jos kaikki menee hyvin, mutta onpa siihen vielä niin pitkä aikakin, että ei sitä vielä jaksa miettiä :) Muuten kesä menee aika pitkälti kotona, kun lupauduin yksiin urheilukisoihin vapaaehtoiseksi ja siihen menee melkein puolet kesälomasta :)

Valmisruokapurkeista tuli huono olo ihan ajatellessa. Hedelmäsoseet on hyviä, mutta ne itse ruoat on kyllä melko kamalia. Oonkin tässä pohtinu, että jos vaan mitenkään jaksan niin yritän kyl tehdä (niin pitkälle kun mahdollista) itse ruoat vaaville. Saapas nähdä kuin emännän käy :D

Nyt täytyy keskittyä maisemiin. Juna heiluu niin kauheasti, että kohta on kyllä jo oksupoksun paikka. Onpa 1,5 tuntia pitkä aika, varsinkin kun siitä on vasta puoli tuntia kulunut..

Anskutin ja Taavetti 7+4
 
niiskuneiti, tervetuloa ja onnea! :wave::heart: Mulla jokainen raskaus on ollut lähes oireeton ja hienosti ovat sujuneet, joten ei huolta! Täytyy vaan olla onnellinen, että pääsee niin helpolla. ;)

Sartsalla on ihana massu! :heart:

lilliputti, kiva, kun kävit tervehtimässä! Minä sinua vähän olen kaivannutkin. Juuri äsken huomasin esittelyviestisi monikko-onnessa ja toivotin tervetulleeksi sinnekin. =)

MLM, mulla on sokerirasitukset rv12-16 ja rv24-26. Ja kahteen kertaan siksi, että kuulun superhyperriskiryhmään :)headwall:), kun vuosia sitten on todettu pco ja painoindeksi huitelee taivaissa. Tosin nyt varhaisultrassa lääkäri katsoi munasarjatkin, ettei tuosta pco:sta näy enää jälkeäkään, mutta mennään nyt kahdesti, kun kerran käsketään. :p Normaalisti rasitus on käsittääkseni kerran ja nimenomaan tuolloin rv24-26.

Pinuski, kyllä mä olen kokenut kotidopplerin olleen hintansa väärti. (Maksoin siitä 25€ kolme vuotta sitten e-bayssa.) Varsinkin edellisessä raskaudessa, jossa istukka oli edessä ja välillä tuli ihan sen vuoksi liikehälytyksiä, oli huojentavaa sitten kuunnella sydänääniä (ja kuuluihan ne liikkeetkin, vaikkei tuntuneetkaan). Ja jokaisesta lapsesta ollaan myös äänitetty ääniä koneelle, omanlaisensa muisto sekin. =)
Ja onnea sinulle Pinuski vielä, että olet saanut anoppiarpaijaisissa päävoiton. :D

Kesälomareissuksi suunnitellaan mökin vuokrausta koti-Suomesta tuonne elokuulle viikoksi. En usko, että tämä raskaus suunnitelmiin mitenkään vaikuttaa. Kaksosraskaudessa autossa istuminen alkoi tehdä tiukkaa rv25 tienoilla, kun maha painoi jalkojen verisuonia. Osittain tämän takia jouduinkin jäämään sairaslomalle (työpaikalle 45min ajomatka). Yksösraskaudessa mulla ei ole ollut mitään vaikeuksia autossa istumisen suhteen missään vaiheessa. Ja kun olen tuolta pahoinvoinniltakin säästynyt, en usko tosiaan mitään esteitä matkustamiselle olevan.

Toivottavasti Anskutin on jo selvinnyt junasta määränpäähän. :hug:

Yritin eilen illallakin sitten kuunnella sydänääniä, mutten kyllä löytänyt jumputusta millään. Taisi toissapäivänä olla taas kuun asema maahan nähden otollinen tai jotain muuta. Mutta pääasia, että ne on kertaalleen kuultu. :heart:


NS 9+0 poksista!
 
Anoppiarpajaisista :D Mulla on siinä mielessä ihan mukava anoppi, että se kyllä tykkää musta ja luulee, että oon joku kodinhengetär ja hoidan huushollissa kaiken. Mutta poikansa ei sitten muka osaa edes pastaa keittää tai ajaa partaa, vaan hänen pitää seistä vieressä neuvomassa, jos sattuu paikalla olemaan. Lisäksi tuntuu, että anopilla on oma napa kaikkein lähimpänä ihan aina eikä se oikein oo kykeneväinen empatiaan. Mulla menee joka tapaamiskerralla hermot siihen hyvin nopeasti, koska en voi sietää hössöttämistä enkä samojen asioiden jankkaamista vuodesta toiseen… Mutta onneksi tuota välimatkaa on useampi sata kilometriä, niin kovin usein ei kasvokkain jouduta :) Siitä olin iloinen, että vauvauutisista hän oli kauhean onnellinen ja taisi ihan itkuun pillahtaa, kun oli niin hyvillään.

Neljän suora Kiva kuulla, että ne sydänäänet voi kuulua, vaikka olis tuota vararavintoa päässyt enemmänkin kertymään :D Mulla myös BMI jotain 30-31 luokkaa.

Väsymys on täälläkin ihan hurjaa. Eilen jäi päikkärit välistä ja puoli yhdeksän aikaan alkoi jo väsyttää ihan järjettömästi. Piti kuitenkin vielä koirat ruokkia ja lenkittää, joten pääsin sänkyyn vasta vähän ennen yhtätoista. Aamulla nukkua posotin melkein yhdeksään :ashamed:

Pahoinvointia aiheuttaa mulla ihan selvästi aamulla juotu iso lasillinen vettä. Otan heti herättyäni Antepsinin (vatsansuojalääke), joka on niin iso tabletinmöhkäle, että pakko on huitaista perään lähemmäs puoli litraa vettä. Sitten alkaakin ällöttää saman tien. Muita ällötyksen aiheita on esimerkiksi liha ja etenkin jauheliha. Eilen tein spagettia ja jauhelihakastiketta ja yritin pakottaa itseni syömään pikkuisen annoksen sitä, mutta ei mennyt alas kuin muutama haarukallinen. Ylipäänsä lämpimät ruoat ei kyllä houkuta yhtään. Paha olo saattaa tulla ihan siitäkin, että satun vahingossa ajattelemaan jotakin ruokalajia :D

Isovanhempien kutsumanimistä Anopille tämä vauva on tavallaan ensimmäinen lapsenlapsi (pitkä tarina, yksi siis on jo olemassa, mutta anoppi ei ole ollut lapsen elämässä mukana monen kiemuraisen syyn takia), joten en tiedä, miksikä häntä kutsutaan. Luulen, että hän haluaa ehkä olla mummo. Mun vanhemmilla on jo lapsenlapsia entuudestaan ja heille on vakiintunut kutsumanimet mummu ja ukki. Vauvalla onkin vain yksi ukki, sillä miehen isä on kuollut jo useampi vuosi sitten.

”Kesäloma”reissu ulkomaille on mulla suunnitteilla, tai se on siis opintoihin kuuluva pakollinen harjoittelujakso. Tarkkaa tietoa ei vielä ole, koska lähden ja minne, mutta neljä viikkoa on tarkoitus viettää tuolla Brittein saarilla päin. Reissu täytyy varmasti ajoittaa np-ultran ja rakenneultran väliin, eli todennäköisesti lähden heinäkuun lopussa tai elokuun alussa.

Sartsa83 Ihana masu sullakin jo! :heart:

Amom Pikaista paranemista!

niiiskuneiti Tervetuloa mukaan! :wave:

(.) Kävin eilen tapaamassa paria opiskelukaveria ja tulin sitten möläyttäneeksi vauvauutisen heillekin. Puheenaiheena oli lapset ja toinen kavereista sanoi, että oli miettinyt, kuka on meidän opiskelukaveriporukasta ensimmäisenä maha pystyssä. Porukkaan kuuluu siis mun lisäksi toinenkin naimisissa oleva, joten häntä veikattiin… En osannut olla hiljaa, vaan sanoin, että itse asiassa pulla olis jo uunissa :whistle: Ei tuo silleen harmita, vaikka oli tarkoitus pysyä hiljaa tästä vähän pidempään vielä. Jos jotain menee vikaan, niin onpahan sitten lisää tukijoukkoja.

Jomi & Samu-Sirkka 7+2
 
Mä en löytäny niitä sydänääniä, mutta luulenpa että oon vaan liian hätänen kun viikkojakin noin vähän vasta ja kohtu taaksepäin kallellaan. Eipä tässä enää ookkaan kun kaks viikkoo totuuden hetkeen.

Mitä mä oon lukenu että te varailette itte aikaa np-ultraan? Mulle neuvolantäti oli varannu samalla kun soittelin ekaa kertaa sinne, tai siis sen jälkeen varas mutta kuitenkin.

Ei tää ookkaan niin herkkua olla yksin, varsinkaan näitten olojen kanssa :( kaupassakin oli pakko nieleskellä oksennusta ja lähtee äkkiä pois. Neuvolasta sain ohjeeks syödä enemmän maitotuotteita, joten hain vaan viiliä ja maidon. Ja muutenkin pitäis syödä useemmin, mut minkäs teet kun ei maistu...

Niin ja laskettu aika luonnollisesta kanssa vaihtu, 5.1 olis nyt. Mutta kattoo sitten sen ultran jälkeen tarviiko sitä mihinkään vaihdella.

Nijan 9+5 (hah, mä saan taas kohta poksua :D )
 
JOO, mäki muuten pistän lusikkani vielä tähän anoppiarpajaiskeskusteluun uudestaan liittyen juuri kotitöihin!! Meillähän anoppi siis on tehnyt aina kaiken. Appiukko ei ole koskaan ollut mukana lastenkasvatuksessa. Mitä nyt joskus työvuorojen olessa eri, niin laittanut lapset nukkumaan. Hän ei siis esim. ymmärrä, että mies haluaa olla lapsensa/perheensä kanssa. Hänestä on käsittämätöntä, että mun mies lähti mukaan esikkoa synnyttämään. Hänen mielestään se ei ole miesten paikka?!?!? MIKÄ SITTEN ON?! Muuten mua sen ajatukset ei häiritse - ajatelkoot mitä haluaa. Mutta kun kerran tuli tänne (asuvat 450km päässä) remonttiavuksi, niin sehän järjesti itselleen ja pojalleen vaikka mitä ohjelmaa ja mä sain olla yksin yötä päivää lähes viikon kotona. Sit se ihmetteli, ku mulla oli naama näkkärillä. Tilanne oli siis se, että me rempattii 3kk tätä taloa lattiasta kattoon ja mä olin tytön kanssa pääosin kotona (paitsi viikonloppusin remppa-apuna) ja mies meni töistä talolle ja tuli yöksi kotiin nukkumaan. Sit vielä appiukko sopii heille sukutapaamisia jajajaja...mieskin oli ihan raivona, mutta kun ilmaista remppa-apua saa, niin ei viitsinyt paljoa valittaa.. Appiukko ehdottikin, että mies muuttaisi talolle, niin ei tarttis kotona käydä ollenkaan, vaan vois suoraan töistä tulle tänne. MITEN KÄTEVÄÄ!! Anteeks...pikkasen on jääny hampaankoloon kaihertamaan.. Mutta siis myös näin päin löytyy ärsyttäviä mielipiteitä, vaikka muuten aika mukavat appivanhemmat onkin :)


Aika omaa napaa tulee tää viesti olemaan, kun jännitys on huipussaan! Reilun 3h päästä on neuvola ja siellä ultrataan!! OIOI, jännittää tositosi paljon. Tosin, pahoinvointi vaihtui ihan oksentamiseen tänään, joten jotain tuolla masussa täytyy olla :heart: Olis vaan ihana nähdä, että millä viikoilla oikeesti mennään ja minkä kokosta ja näköstä vauvaa päästään katsomaan :) Nyt tietysti tämän kirjotettuani pelkään, ettei kaikki olekaan hyvin. Mutta siihen on luotettava tai pää hajoaa heti :)

Aurinkoisia hellepäiviä ja koittakaa jaksaa pahoinvointien ja masujen kanssa :)

Jemppi & pikkarainen 7+6
 
Jemppi Tuo sun kuvaus sun appiukosta kuulosti kyllä tosi tutulta. Mun appiukolla on kans ollut suuria ongelmia ymmärtää, miks mun miehen on täytynyt olla synnärillä - saati sit ultrareissuilla mukana. Eihän se synnäri tunnetusti oo miesten paikka :headwall: No, onneks valitukset tuon asian suhteen ovat jo vähentyneet, mutta aina silloin tällöin niitä edelleenki kuulee. Samaten tuo kotityöhommeli kuulosti niin tutulta! Mut kaiken kaikkiaan tuo appiukkokin on onneks muuten ihan mukava tyyppi - samaten anoppi, joten mulla ei niitten suhteen oo valittamista :)

Anskutin Sun junamatkailu ei kyllä kuulostanut hääppöiseltä :hug:

Kesälomareissuista sen verran, että meillä on varattuna ammattiliiton kautta yks lomaviikko Katinkullan lomahuoneistoon heinäkuussa, ja tuonne siis mennään ainakin. Tuo reissu tuli varattua jo ennen raskautumista, joten eipä viitti alkaa perumaankaan - vaikka nykyolotilalla hiukan hirvittää koko reissu! Lisäks syksyllä ois tarkoitus käydä joku lyhyempi 3-4 vrk reissu jossain, mut se sitten kun pahoinvoinnit ovat oikeasti jo helpottaneet.

Nijan Täällä kans menee silleen, että neuvolan kautta menevät kaikki noi ultrien ajanvaraukset. Ei niitä täällä itse voi varailla (ainakaan tietääkseni). Ainakin aiemmin on menny niin että neuvolasta on laitettu lähete ja sit jo aika pian ovat äippäpolilta soittaneet ja ilmoitelleet ultra-aikaa. Tuon np-ultran osalta se tuleekin sit aika lyhyellä varoitusajalla kun eka neuvola-aikakin tunnutaan antavan vasta 10. viikolle.. Eli jospa minäkin tällä viikolla saisin jo tietää np-ultra-ajan :)

Mitäs mieltä olisitte sellaisesta vauvan sukupuolen arvauksesta tuonne etusivulle? Meillä on aina edellisissä odotuspinoissa ollut sellainen, ja siinä on sitten rakenneultran jälkeen halutessaan voinu päivittää esim. "tyttöarvauksen tyttölupaukseksi" tms.. vai onko vielä liian aikaista tuollaiselle? no, tuli kuitenki viime yönä unettomana sängyssä keppuroidessani toi mieleen :D

Pirtsi 9+2
 
Minä taas täällä, hei! :ashamed: :D

Ultrien varauskäytäntö meilläpäin on, että itse varataan np-ultraan aika, jossa puolestaan kätilö varaa ajan rakenneultraan. Mahdolliseen synnytystapa-arvioon neuvolasta tehdään lähete ja aika tulee postitse sairaalalta. Ja mahdollisen yliaikaiskontrolliajan varaa neuvolantäti neuvolakäynnin yhteydessä rv40+.

Sukupuoliarvauksia vaan kehiin minunkin puolestani. Haluaako MLM lisäillä niitä listalle? Siinä tapauksessa kannattanee laitta arvaus viestiin punaisella. Onko Pirtsi sulla jotain tuntemuksia oman masukin suhteen? Meillä on tosiaan aiemmissa raskauksissa ollut ihan selvä mielikuva siitä, kumpi olisi tulossa ja se tunne on pitänyt visusti paikkaansa. Nyt vastaavaa tunnetta ei alusta lähtien ole ollutkaan. Miehen mukaan se möykky siellä varhaisultrassa näytti pojalta, mutta minun kohdalleni voi kirjata tyttöarvauksen, sillä toivoisin tasajakoa meidän perheeseen (+kaikki tyttövauvan vaatteet on tallella, saattaa olla pojalle identiteettikriisin paikka...). :LOL: Tosiasiassa meille on aivan sama, kumpaa lajia tulokas on, yhtä kaikki on rakastettu. :heart:

Jempin ultrakuulumisia odotellessa!



NS yhä ja edelleen 9+0 poksista!
 
Neljän Suora Ei mulla mitään varsinaista tunnetta ole siitä, kumpi tuolla masussa on. Täytyy myöntää, että poikaa toivoisimme ja vielä pari viikkoa sitten ajatus olikin sellainen, että jospa siellä nyt oiskin poika (siis kun ei ollut pahoinvointeja..) Mut nyt kun tää tuttu pahoinvointi on jälleen saapunut, niin tyttöarvaus on helppo laittaa kehiin.. Toki tyttökin on ihan yhtä rakas, ei sen puoleen, mutta poikakin olisi kiva saada perheeseen :) Sitten taas toisaalta: tyttövauva tulis meille halvemmaksi, sille kun ainakin ois vaatteita jo ihan riittämiin isosiskoiltaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Jemppi Toivottavasti ultrassa oli kaikki hyvin :heart:

Sukupuoliarvaukset on kiva idea minunkin mielestä! Jos vaan MLM tosiaan jaksaa niitäkin vielä päivitellä listaan :whistle: Mulla on joka tapauksessa poikaolo jostain kumman syystä. Sukupuolella ei sinänsä kyllä ole mitään väliä kummallekaan meistä.
 

Yhteistyössä