Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

MLM, tehdään niin! =) Pyrin pitämään päivitetyn listan joka sivulla.

tiikerinlilja., meitähän onkin monta jännittämässä ultratuloksia tuolloin 22. päivä. =)
Meillä muuten edellisessä raskaudessa rakenneultrassa pikkuinen ei kylläkään nukkunut, muttei silti liikuskellut. Oli jumittanut itsensä kohdunpohjalle istuskelemaan lootus-asentoon eikä siitä liikkunut ennenkuin rv34 kääntyi raivotarjontaan. :D Tästä hyvästä päästiin viikon päästä oikein uusinta rakenneultraan lääkärille, koska kätilö ei kyennyt saamaan selvyyttä jalkojen rakenteesta siinä asennossa. Loppujen lopuksi jalat piti sitten tarkastaa alakautta ultraamalla ja samalla sitten selvisi aika selkeästi sukupuolikin, kun värkki oli suoraan siinä ultrausanturin yläpuolella. :D
 
Heippa taasen!

Pahoittelut huonon uutisten saajille/niitä pelkääville :(

Uusille tervetuloa minunkin puolesta :)

Carcas mulle ei oo sanottu mitään riskeistä saada raskausmyrkytystä tässä raskaudessa. En ole tosin mitään kysynytkään, en halua stressata siitä vielä tässä vaiheessa. Uskon, että loppuvaiheessa varsinkin seuraillaan hiukan tarkemmin verenpainetta, virtsanäytteitä ym. kun mulla sen verran rajuna se myrkytys oli. :/

Omaa. Täällä potkut ja liikkeet tuntuu jo :heart: Luulin ensin, että kuvittelin, mutta kun samat toistui monta kertaa, niin pakko se oli uskoa. Maha on yhtäkkiä kasvanut hirveesti, normitopitkin ovat jo liian lyhyitä. Pitäisi kaivaa äitiysvaatteet varastosta ja pestä ne, ettei tuo maha kauheesti vilku. :D Esikoinen, 1v8kk, vilkuttelee masulle ja huutelee heeei vauva, silittelee ja antaa iltapusut myös masuvauvalle. Ihana :)

Huomenna neuvola ja rakenneultra mulla on 31.8. Jänskättää se jo. Sukupuolta ei täällä enää rakenneultrassa kerrota, mutta ei me sitä aiota muutenkaan selvittää :)

St. Brigitten 18+2
 
Sartsa83
Neljän suora koko fb tökkii vähän väliä! Joten ei mitää henkilökohtasta.... jos et muuten saa ryhmää näkyviin, niin kirjota sinne hakuun "tammikuun.." niin sen pitäs jo antaa sulle se ryhmä siihen. Hehehehehhe, toi teidän edellisen raskauden ultra.. :LOL: Vähän hyvä.

Juu.. samaa katoin Tiikerililja ja Neljän suora et meitä on jo neljä jännittämässä samana päivän ultratuloksia. :)

Omaa. Selkä on totaalisen kipeä! Pitkästä aikaa imurointi otti selkään ja jessus miten selkä onki ollu ny kipee.. kaveri mahassa pitää mykkäkoulua. :D Yritin eilen illalla jutella et "mitäs me tytöt täällä kotona iltaa vietetään..." niin siis kovin oli tyttö olo, niin se vaan lipsahti.. eipä silti kuulunu masusta mitään. : /

Olipas se ihana saada miehet takas kotiin. :heart: Vaikka mies lähteekin taas neljältä töihin.... Mutta ikävämpää oli käydä äidin luona... oli pakko kun äidillä ei ollu ketään muuta ja tarvitsi peräruiskeen, jotta sai vatsan toimimaan. Tulin oikeen vihaseks siellä käydessä kun tuntuu ettei kukaan tajua ettei äiti pärjää kotona!!!! Tai sitten sinne tarvitaan kodinhoitaja/kotiapulainen joka on 24/7 käytettävissä. Me kun ei asuta lähempänä ja meillä on omat perherutiinit joista ei voi laistaa.. samaan aikaan kun oon vihanen, itken sitä, miksi tähän on päädytty. Helvetti miten väärin tää on!!!!!!! SAATANA!!!

VIHAINEN Sartsa ja hiljaiseloa pitävä Pätkis 19+1 :heart:
 
Moikka kaikille!

Ahkerasti olen lukenut tekstejä ja nyt pääsen itsekin kirjoittamaan. Meillä oli kotikone huollossa, eikä puhelimella jaksa oikein kommentoida.

Rakenneultra on siis vihdoin ja viimein huomenna 15.8. :) Onneksi on heti aamusta, niin ei tarvitse pitkään odotella. Molemmat haluamme tietää sukupuolen, jos se vaan näkyisi. Jotenkin on helpompi ruveta ostamaan tarvikkeita ja pohtimaan nimiä. Vaikka nimi luultavasti määräytyy lopullisesti vasta sairaalassa kunhan nähdään pieni ihmeemme :)

Viime neuvolakäynnistä on nyt reilu kuukausi ja olin aika pitkään ihan masuton. Joten välillä olen epäillyt olenko raskaana lainkaan, kunnes viikolla 18 masu pullahti näkyviin ja siitä asti olen tuntenut myös liikkeitä. Alussa ne tuntui juuri kuplimiselta ja sellaiselta myllerykseltä, mutta ei mennyt montaa päivää kun tunsin selviä potkuja ja mieskin heti seuraavana iltana. Nyt jumppaamista tuntuu joka päivä, varsinkin kun on menossa nukkumaan. :heart:

Minäkään en ole vielä uskaltanut/osannut ostaa vielä mitään vauvatarvikkeita, mutta masurasva tuli ostettua viikko sitten. Pitkään mietin sitä body shopin rasvaa mistä täälläkin oli puhe, mutta ostin sitten ihan raskausarveille tarkoitettua. Eipähän sitä aina oo raskaana, niin sen verran panostin.

Omia housuja en voi enää pitää ollenkaan, tai sitten joutuu kulkemaan nappi auki :) Piti käydä parit äitiysfarkut ostamassa, mutta mistään ei tahdo löytyä tarpeeksi pitkiä. Ilmeisesti se on kuljettava tennareissa/lenkkareissa kunnes saa taas omat housut jalkaan. Onneksi töihin voi pukeutua rennosti. Ja pomolle kun kerroin pari viikkoa sitten, niin hän oli kuulemma huomannut jo että olen raskaana. Varmaan jatkuva vessassa ramppaaminen pistää silmään :D

Ja lopuksi tuore masukuva tältä päivältä 20+2

katso liitettä 13404
 
Tammikuun vauvat 2012 (kaksplus) on fb ryhmän nimi.

Pakko tulla pikaisesti hehkuttaa että eilen illalla nukkumaan mennessä tuli ihan selvä ja napakka potku vauvelilta! :) :heart: Ja sama meno on jatkunut nyt tänäänkin pitkin päivää, ihana ettei tartte enää arvailla..Vaikka mä luulen et 10 viikon päästä tää nyt niin söpöltä tuntuva potkuilu (jota se harrasti muuten yölläkin niin että heräsin siihen) ei tunnu enää niin söpöltä, vaan kipeältä.. :)

Samalla voin rutista siitä kuinka kateellinen olen teille kaikille kun pääsette jo elokuun aikana rakenneultraan.. : / MÄKIN haluuun... :kieh:

Ja pikainen kuvalisäys nyt sit meikäläiseltäkin mahasta eilen aamulta, ilman turvotusta.

Aijaa.com - 17+4 - 8477172.jpg

Nyt täytyy mennä luovuttaa tietsikka miehelle, mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille! :)

Maira ja pimpula 17+5
 
Heippa kaikille. Täällä uusi palstailija, olen 28-vuotias ja odotan ensimmäistä. Laskettuaika on 27.1 ja synnytyssairaala LS. Rakenneultra 12.9.

Vielä en ole liikkeitä tuntenut tai tunnistanut, jotain möyrintää mahassa tuntuu mutta ei mitään normaalista poikkeavaa ;)
Hieman jännittää tämä uusi tilanne ja tulevaisuus. Siksi ajattelinkin liittyä ryhmään että saisi tukea ja kuulla muidenkin kokemuksia reaali ajassa. Olen hieman huono kirjoittelija mutta sitäkin parempi sivusta seuraaja, yritän nyt kunnostautua ja saada näppiksen laulamaan :)


Minksu 16+2
 
Puuh, ollut taas sellanen päivä että.... Ekaksi on väsyttänyt koko päivän vaikka kävi ulkona happihyppelyllä... sitten kun aloin tehdä ruokaa niin meinasipas lähteä jalat alta... eipä oo noita pyörrytysjuttuja tullut sitten alkukesän... siitä sitten äkkiä sohvalle ja miehelle huikkasin et menee vahtii ruokaa... blaaah, enteileeköhän kroppa jotain et ens viikolla on paluu arkeen. ja koko päivän ollut myös pallo-olo.. no toivottavasti huomenna on parempi päivä. :headwall:
pakko se on varmaan kohta jo mennä nukkumaankin...

Minksu tervetuloa odottajien joukkoon. =)
 
Sartsa83
Kiitos Neljän suora :heart: Ei sitä tarvisekaan osata sanoa mitään. Kiva kun oon mielessäsi. :hug:

Tsemppiä juu Olgulille huomiselle!


Tervetuloa Minksu!!! :) :wave:

Sartsa ja Pätkis 19+1 :heart:
 
No heippahei kaikki äiskät :)

Ite meinasin jos käisin ensviikosta ostamassa tuolta Body Shopista sitä "masurasvaa" mitä on täällä kehuttu :)

Huomenna ois taas neuvola piiiitkästä aikaa (tai ainakin siltä tuntuu) ja toivottavasti kaikki ois kunnossa :)

Täällä on painettu viikonloppu töitä ihan täysillä, tänään viimenen 10h seisten, huh :)
Mieskin se lähti tänään töihin toiselle puolelle Suomea, ni on aika tyhjä asunto täällä.. :/ ..Onneks kylläkin tulee jo viim torstaina takas kotiin miun ja masun luokse <3 Sit päästäs viikonlopuks reissuun kun lähetään häihin tuonne toiselle paikkakunnalle niin meille on majoitus siellä valmiina :) Kiva kun on jotain mitä odottaa.. :))) Onnellinen on olo <3 ..ja mikä parasta, tänäaamuna kun pötköteltiin sängyssä niin yhtäkkiä mahassa tuntu liikettä, 3 kertaa ihan vähän ajan sisällä ja se tais olla ne ensimmäiset liikkeet :)

19+5 <3
 
Minksulle terpat! :flower:

Meil on rakenneultra 2.9. Siel nyt sit nähdään (toivottavasti), että onko Syllikillä huulihalkiota vai Not. Jotensakin sain asian käsiteltyä päässäni niin, että aivan sama onko vai eikö. On tilanne kumpi tahansa niin sen kanssa sitten eletään. Isoveljelläkin on moinen ollut ja hänkin on ihan terve ja normaali ihminen :) Enemmän hirvittää, että jos Syllikillä onkin suulakihalkio. Se vaikeuttaa elämää niin paljon enemmän kuin huulihalkio (josta seuraa lähinnä sairaalareissuja ja pientä haastetta syömiseen). Mutta suulakihalkion kun näkee vasta syntymässä niin en oo sitä asiaa ees jaksanu vielä pohtia.

Sen verran tuo halkioasia on mietityttänyt, että oon jo vähän pohtinut suhtautumistani imettämiseen. Sillä lailla valmiiksi asennoitunut siihen, että "pahimmassa tapauksessa" se on täysin mahdotonta. Kovasti toivoisin, että pystyisin ruokkimaan lapsen rintamaidolla, koska en keksi mitään muuta oikeutusta näille mun meijereille, joita on vähintään kolmen ihmisen tarpeisiin :D Mutta jos käy niin, että lapsi ei pysty imemään, niin en ehkä jaksa ruveta pumppaamaan ihan 24/7 kuitenkaan. Senkin näkee ehkä sitten.

Meijereistä vielä sen verran, että oon kuitenkin valmentanut niitä mahdolliseen imetykseen hieromalla nännejä päivittäin, jotta tottuisivat siihen, että joku on niitä koko ajan kiusaamassa (mieskin on saanut välillä osallistua :D) ja eilen toisesta nännistä tirahti kirkasta nestettä ulos. Se oli aika rasvaisen tuntuista. Tänään jatkoin harjoituksia iltapuhteina ja nyt tirahti toisesta nännistä ja seassa oli jo valkoistakin. Voin kertoa, että itken jos nuo alkaa NYT tuottaa maitoa. :kieh: Taidan lopettaa tuon hieromisen, kun se tuntuu stimuloivan vähän liikaakin rintoja :D

Tuon halkioasian takia ajattelimme ottaa lapsivakuutuksen ja kuinkas kävikään. Eipä sitä meille myönnetty! Kuulemma äidin BMI on liian korkea. Nice way of saying your fat...Ei ees lähetä yrittään sitä muista yhtiöistä, koska noilla on kuitenkin niin samanlaiset kriteerit noissa myöntämisissä.

Neuvoloista Tuntuu, että niitä on jatkuvasti! Tai siis kun aika kuluu niin nopeasti. Vasta just käytiin lääkärineuvolassa ja seuraava neuvola on jo kahden viikon päästä. Eihän tässä ehdi mitään kysymyksiäkään herätä mieleen kun jatkuvasti on jotain tietoa tarjolla :D Tuntuu vähän hassulta ravata näin usein, kun ei ole mitään vaivoja ja kun sillä neuvolassa ravaamisella ei raskauden kulkuun pystytä vaikuttamaan juuri muuten, kun että nähdään millainen verenpaine on ja millä tasolla hemppa kulkee. Ne melkein pystyis mittaan vaiks jossain itsepalvelupisteessä. Kuulinkin itseasiassa, että Helsingissä ainakin osa äideistä pääsee itse analysoimaan pissanäytteensä ja mittamaan verenpaineen ennen lääkärineuvolaa. Sellainen kiva tee-se-itse-neuvola :D

Mutta josko tästä menis nukkumaan. Hyvin nukuttu viikonloppu loppuu kuin seinään, kun aamulla soi kello kuudelta. Awesome! Taas edes yksi supervauhdikas viikko. Luvassa vähän semmaa, palaveria, mummolakyläilyä, työkaveribileitä ja vaikka mitä muuta. Vekkaisin, että ens viikon sunnuntaina tuntuu, että vastahan mä tässä istuin kirjoittamassa tätä tekstiä.

Anskutin ja Syllikki 17+1

P.S. Kaverille syntyi eilen esikoinen :heart: Täytyy yrittää päästä moikkaamaan kun pääsevät laitokselta kotiin :)
 
Heips kaikille :wave:

Mut olikin pudotettu joukosta pois, kun en oo aikoihin kirjoitellut mitään. Syy oli puhtaasti se, että olin LOMALLA :cool: töissä kun istun kokopäiväisesti näytön äärellä, niin lomalla kartoin tietokonetta kuin ruttoa, enkä sitten ees lueskellut teidän juttujanne. Nyt oon selaillut niitä jonkun verran ja kommentoinkin sitten. Päätin tossa lomalla, et katson, kumpiin tunnen "enemmän kuuluvani" ja jatkan kirjoittelua sitten siellä ja tuntuu, et nuo joulukuiset on jo niiiiin pitkällä, et täällä juttu on jotenkin "omempaa" (onko tuo edes suomea?) että päätin nyt pysyä uskollisena tammikuisille, kun onhan mun laskettukin tammikuussa :)

Eli jos pääsen kadonneista takaisin ihan listalle :) ? ja tiedothan on : la 1.1. tatomira 4.lapsi ja synnäri K-HKS

Sit jotain kommentointia juttuihin, eli painosta on ollut puhetta. Mulla on joka raskaudessa ollut painonnousu suht maltillista, ekassa tuli +15kg joka olikin korkoineen hävitetty kahdessa kuukaudessa synnytyksestä, tokasta tuli +9kg joka sekin hävisi nopeasti, kolmannesta tuli +9kg kanssa, josta sitten kilot jäikin oikein kunnolla enkä saanut niitä karistettua ennen tätä neljättä raskautta.
Nyt on painoa -6kg lähtöpainoon verrattuna ja oon toooosi tyytyväinen :) tosin jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin loppuraskauden ajan painoa sitten tuleekin +500g/vko, mutta ton alun pudotuksen jälkeenhän se tekis sit vain +4kg koko raskausaikana :) olisin tuohon enemmän kuin tyytyväinen!

-Amalia- laittoi tuolla ketjun alkupuolella linkkiä dropsin sivulla olevaan raglanpukuun, mähän sellasen vauvalle jo väsäsinkin, musta se oli aika helppo tehdä ja on tosi ihana puku :) tein sen alpakan villalangasta, joka on selkeästi pehmoisempaa kuin lampaanvilla. Samalla langalla tein sitten myös tumput (joista tuli erikokoiset, hmph :headwall: ) ja myssyn ja villasukat. Sit oon tehnyt vauvalle myös huopatossut ja tarkoitus olisi vielä pipo neuloa, jos on kovin kylmä talvi.

Nijan kyseli kokkaako miehet, meidän mies kokkaa ja on meidän perheessä se parempi ruoanlaittaja, mä en osaa tehdä ollenkaan niin hyvää ruokaa ja mä oon se, joka laistaa ruoanlaitosta, koska "mä en osaa" :D

rakenneultrasta on juteltu ja mulla se on edessä ylihuomenna 17.8. onneksi heti aamusta, ettei tarvii koko päivää jänskäillä :) vauva kyllä jo liikkuu kovin ja liikkeet näkee jo ulospäinkin, et nyt ei tarvii jännäillä sitä, et onko siellä ylipäänsä mitään, mut onhan se ihana käydä katsomassa ja toivottavasti saada tietää, että kaikki on kunnossa!

Maha kasvaa kovaa vauhtia! Mieskin sanoo, et se kasvaa oikein silmissä, joka ilta tuo on isompi kuin edellisenä iltana :D ja onhan tuo vauvamaha vallan ihana :heart: jotenkin nyt kun nuo liikkeet tuntuu, maha kasvaa jne. niin on alkanut itsekin vihdoin hyväksyä raskauden ja on pikkuhiljaa rakastunut tuohon olioon tuolla masussa.

Onkos täällä joku, joka tietäisi noista äitiyspäivärahoista ja niiden määräytymisestä. Kun siis, mähän saan vähintään sen, mitä edellisestäkin joka syntyi siis v.2010 ja jonka päivärahat määräytyi verovuoden 2008 tulojen mukaan (valitettavasti) nythän äp-rahat kuuluisi tulla vuoden 2009 verotuksen mukaan, joka mulla siis nostaisi tuota äitiyspäivärahaa. Eli meneekö nyt tulevat äp-rahat edellisten mukaan vai viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan, kun mulla on kaksi lasta kolmessa vuodessa? entäs kun mulla sitten taas viimeisten 6kk:n tulot on reippaastikin korkeammat kuin noiden 2008 tai edes 2009 tulot, et voidaanko se laskea kenties niiden mukaan? tajusiko kukaan?

synnytyksestä on ollut juttua, mullahan on yksi sektio, yksi komplikaatioihin päättynyt synnytys ja yksi tosi hyvin mennyt synnytys takana, joten nyt sitten odotellaan, että mitä tällä kertaa on edessä. Tilasin itselleni sen "synnytä rentoutuneena" cd:n ja noh, jos sen tarkoitus on rentouttaa ja saada tuntemaan itsensä varmemmaksi synnyttäjäksi se epäonnistuu siinä täysin! Eilen sitä taas illalla kuuntelin ja kun siinä tulee se synnytykseen valmistava kohta niin mulla vetää maha ihan "kovaksi" ja jännittää ihan hirveästi ja iskee sellanen pelko koko synnytystä kohtaan ja ahdistaa niin paljon, että on pakko lopettaa se kuuntelu. Et joo, itse en osaa suositella sitä kellekään... ehkä se jollain toimii.

huh, olipas siinä :D

tatomira ja pikkis 20+1
 
{Anskutin} Mulla on tullu rinnoista nestettä puristettaessa, kirkasta että valkosta parin vuoden ajan jo. Ja lääkärissäkin pariin otteeseen käyny sen takia. Mutta oli kuitenkin ihan NORMAALIA :confused: Ja nyt kun on raskaana niin sieltä ei tuukkaan enää juuri mitään :)

Eipä mitään uutta ja ihmeellistä oo tapahtunu. Tai on, mies teki eilen pinaattilätyt alusta loppuun ihan ite :D Tai mä paistoin eka ja sit kyllästyin ja siirryin pullien pariin ja mies paisto loput :) Eli taitaa toi miehen kokkailu olla vaan kiinni laiskuudesta.

Nijan 18+4
 
Moips vaan!

Tatomira, minun käsittääkseni se otetaan sieltä 2009 tuloista paitsi jos ennen äitiyslomaa kuluvan puolen vuoden tulot on n. 20 % paremmat kun nuo 2009 tulot. Joku myös sanoi kun vauva syntyy 2012 puolella että 2010 tulot laskettaisiin eli minunkaan tiedot ei mitenkään varmoja ole.

Nuista meijereistä vielä, mulla on suurinpiirtein alusta asti kun on arkuuttakin ollut niin tihkunut jotain valkeaa joka sitten on kuivunut nänninpäähän :S Siitä tulikin ensimmäiset mammashokit :D

Ostin muuten ne Sea band -pahoinvointirannekkeet ja ei varmaan ole vaikutusta. En tosin ole oksentanut enkä yökkinyt, mutta tämä pahoinvointi on vähän sellaista että välillä on paha olo oikein urakalla ja välillä ei niin paha. Aluksihan sitä yökki koko ajan eli edistystä?

Maijuli ja bébé 17+1
 
Toivon myös ettei painoa hirveesti tulisi. Ekassa raskaudessa painoa tuli vähän yli 5kg ja synnytyksen jälkeen 2 viikossa tippui 8kg :) Tosin tuo tyttö syntyi 26+3 joten ei sitä painoakaan ehtinyt tulla. Synnytyksestä on myös keskusteltu. Tytön piti alunperin syntyä sektiolla mutta kun oli jo niin tuloillaan niin alakautta syntyi, ja onneksi syntyikin.
Hoitovapaalta äitiysvapaalle siirryn 13.12.2011. Rahaa pitäisi tulla samalla tavalla kuin esikoisesta kun vauvan syntyessä on sitten kaksi alle 3-vuotiasta.

Söpöjä massukoita teillä! :heart:
Taidan laittaa omankin massun kuvan. Pahoittelen kuvassa näkyvää ylimääräistä rekvisiittaa :LOL:

Sannuli 17+4

 
  • Tykkää
Reactions: Toke**
Tatomira, itse odotan ensimmäista, mutta minulla on tulot nousseet merkittävästi ja äitiysrahan haen viimeisen 6 kk tulojen mukaan. Ja käsittääkseni vaikka on useampi lapsi voi vanhempainpäivärahaa saada tämän säännön mukaan, jos sinulla tulot ovat nousseet. Tämä on minun tulkinta kelan pykälistä..

Ultrassa todettiin, että masuasukilla kaikki hyvin. Kaikki rakenteet näytti hyviltä ja koon puolesta oli kolme päivää isompi kuin mitä nyt on viikkoja kasassa. Hän kyllä myllersi siihen malliin, että kätilöllä kesti vähän aikaa saada tarpeeksi hyviä kuvia rakenteista. Lopuksi kysyttiin, että ei haittaa jos sukupuoli näkyy ja kätilö näyttikin sen meille kun oli aika varma tapaus. Eli poikahan sieltä näyttäisi tulevan :heart: Minun vanhemmat kovasti olisivat tyttöä toivoneet kun molemmat lapsenlapset ovat poikia, mutta ei voi mitään tällä kertaa :D Mieskin oli haltioissaan kun näki ensimmäistä kertaa vauvan "livenä" ja sukupuolikin oli mieluinen. Mitenhän sitä jaksaa tehdä töitä kahdeksaan asti tänään..
 
Onnittelut olgulille poikalupauksesta :)

Mäkin jo niin odotan tota rakenneultraa!! Lomalla aika meni kyllä tosi nopeasti, mut nyt töissä tuntuu, että aika matelee ja siihen ultraan on aikaa vielä vaikka kuinka ja paljon!!

Mä tossa mietin tota, et viimeisen 6kk tulot on on n. 24% paremmat (kerrottuna 2:lla) kuin mun verovuoden 2009 tulot, et periaatteessa niiden mukaan mun pitäis äp-raha vai saada? et mulle ei tyrkätä sitä mikä mulla oli edellisestä, vaikka niiden ikäero on se vajaa 3 vuotta? Voi kun saisinkin tuon viimeisen 6kk:n mukaan, se olis ihan mahtavaa!! :) mutta tosiaan, kelan tuntien niillä on joku porsaanreikä, millä ne maksaa pienintä mahdollista ja sit kituutetaan :(
 
Heippa :)

Täällä käytiin aamulla neuvolassa ja kaikki oli hyvin, oma paino noussut raskauden alusta 6.6kg (ite en kyllä huomaa hirveesti paisuneeni paitsi tietysti masu ja rinnat :D) ja huomenna starttais vko 20 eli PUOLIVÄLI :) Hurjaa vauhtia on menny aika, vastahan mie ne 2 viivaa siinä tikussa näin ;) Sydänäänet oli 142 :) Kohdunpohjan korkeus 19cm ja nythän se kasvu sitten vasta alkaa :) ..innolla odotan :)

Tuosta painosta ni onkos teillä muilla tullu paljon?? Itellä pituutta 162cm ja paino ennen raskautta 54kg ja nyt 60.6kg eli noussut 6.6kg..

Iteltä ei oo kyllä rinnoista vielä tullut mitään nestettä vaikka ne on pirusti kasvanut :) Mies tykkää kovasti :) ..on jo ennenkin raskautta ollut ihan tarpeeksi isot mut nyt jotenkin vielä isommat :D

Ei taida vielä olla miun tietoja tuolla etusivulla vaikka täällä oon jo jonkin verran seikkaillut :) Elikkäs Toke** LA 3.1 ensimmäinen lapsi, EKKS!

Mie en oo paljon selvitellyt noita äitiysraha hommia kun ne tuntuu jotenki niin kamalan vaikeilta jutuilta :/

Nyt tää tyttö ja masuasukki taitaa lähtee pienimuotoselle kirppari kierrokselle jos sattus jotain kivoja vauvajuttuja eteen :) <3

Toke** rv 19+6
 
Onnea olguli!


tatomira, kyllä mun käsittääkseni saat ihan itse ruksata siihen kelan hakemukseen, minkä tulojen perusteella tukia haet. Mulla ainakin palkkakonttori oli ihan itse aikoinaan päättänyt ilmoittaa ne 6 kk tulot ja sen perusteella äitiysrahan sain, vaikka tuskin oli tulot mitenkään huimasti nousseet edellisestä verotuksesta. Nyt menen sitten jo toista kertaa noiden vanhojen tulojen siivellä, koska eipä nämä äitiys-/vanhempain-/kodinhoidon rahat paljoa päätä huimaa. :whistle:

Nyt mä jumituin taas tänne koneelle. :headwall: Piti mennä siivoamaan auto, lähdetään miehen kanssa huomenna kahdestaan Tallinnaan. :heart:


NS 18+6
 
Rakenneultrat:



Menneet:
11.08. sheebis

15.08. olguli



Tulevat:
17.08. tatomira
18.08. vuokko82, Ninnatar
19.08. Carcas, MommysLittleMonster, Peippo78
21.08. Lonely, hertsi
22.08. Neljän suora, Sartsa83, raparperitaivas, tiikerinlilja.
24.08. ellen-
26.08. Toke**
29.08. nuhmuliini80
30.08. Nijan, Augusta87, Mamu82
31.08. Nannu30, St. Brigitten

01.09. Nane87
02.09. pavunvarsi
05.09. Sannuli88, Jomi
06.09. Katapultti
09.09. niiiiskuneiti, SenSen
12.09. Bassets, Maijuli84
14.09. Maira
 
Just kun ehdin sanoa etten ole oksentanut niin kävin taas jakamassa hellyyttä pöntölle. Eli minulla ei ainakaan toimi nuo rannekkeet :S Tuon pahoinvoinnin takia varmaan mulla on tullut painoa vain noin kilo-kaks tähän mennessä.

Onnea Olgulille pojasta :wave:

Maijuli
 
Painoa on tullut joku 4kg ehkä, en tiedä millä syömisellä kun katson tosi tarkkaan mitä suuhuni laitan ja aktiivista liikuntaa tulee ainakin tunti per päivä (siihen päälle sit kaikki se mitä saa muuten juosta ja touhuta) Mutta edelleenkin olen asennoitunut siihen että se tulee mikä tulee ja ne lähtee sitten ensi vuonna. Ja vähän lisääkin mikäli se minusta riippuu.

Nyt nukkumaan kun pienetkin nukkuu.

Raparperitaivas rv 19+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä