Heips kaikille :wave:
Mut olikin pudotettu joukosta pois, kun en oo aikoihin kirjoitellut mitään. Syy oli puhtaasti se, että olin LOMALLA
töissä kun istun kokopäiväisesti näytön äärellä, niin lomalla kartoin tietokonetta kuin ruttoa, enkä sitten ees lueskellut teidän juttujanne. Nyt oon selaillut niitä jonkun verran ja kommentoinkin sitten. Päätin tossa lomalla, et katson, kumpiin tunnen "enemmän kuuluvani" ja jatkan kirjoittelua sitten siellä ja tuntuu, et nuo joulukuiset on jo niiiiin pitkällä, et täällä juttu on jotenkin "omempaa" (onko tuo edes suomea?) että päätin nyt pysyä uskollisena tammikuisille, kun onhan mun laskettukin tammikuussa
Eli jos pääsen kadonneista takaisin ihan listalle
? ja tiedothan on :
la 1.1. tatomira 4.lapsi ja synnäri K-HKS
Sit jotain kommentointia juttuihin, eli
painosta on ollut puhetta. Mulla on joka raskaudessa ollut painonnousu suht maltillista, ekassa tuli +15kg joka olikin korkoineen hävitetty kahdessa kuukaudessa synnytyksestä, tokasta tuli +9kg joka sekin hävisi nopeasti, kolmannesta tuli +9kg kanssa, josta sitten kilot jäikin oikein kunnolla enkä saanut niitä karistettua ennen tätä neljättä raskautta.
Nyt on painoa -6kg lähtöpainoon verrattuna ja oon toooosi tyytyväinen
tosin jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin loppuraskauden ajan painoa sitten tuleekin +500g/vko, mutta ton alun pudotuksen jälkeenhän se tekis sit vain +4kg koko raskausaikana
olisin tuohon enemmän kuin tyytyväinen!
-Amalia- laittoi tuolla ketjun alkupuolella linkkiä dropsin sivulla olevaan raglanpukuun, mähän sellasen vauvalle jo väsäsinkin, musta se oli aika helppo tehdä ja on tosi ihana puku
tein sen alpakan villalangasta, joka on selkeästi pehmoisempaa kuin lampaanvilla. Samalla langalla tein sitten myös tumput (joista tuli erikokoiset, hmph :headwall: ) ja myssyn ja villasukat. Sit oon tehnyt vauvalle myös huopatossut ja tarkoitus olisi vielä pipo neuloa, jos on kovin kylmä talvi.
Nijan kyseli kokkaako miehet, meidän mies kokkaa ja on meidän perheessä se parempi ruoanlaittaja, mä en osaa tehdä ollenkaan niin hyvää ruokaa ja mä oon se, joka laistaa ruoanlaitosta, koska "mä en osaa"
rakenneultrasta on juteltu ja mulla se on edessä ylihuomenna 17.8. onneksi heti aamusta, ettei tarvii koko päivää jänskäillä
vauva kyllä jo liikkuu kovin ja liikkeet näkee jo ulospäinkin, et nyt ei tarvii jännäillä sitä, et onko siellä ylipäänsä mitään, mut onhan se ihana käydä katsomassa ja toivottavasti saada tietää, että kaikki on kunnossa!
Maha kasvaa kovaa vauhtia! Mieskin sanoo, et se kasvaa oikein silmissä, joka ilta tuo on isompi kuin edellisenä iltana
ja onhan tuo vauvamaha vallan ihana :heart: jotenkin nyt kun nuo liikkeet tuntuu, maha kasvaa jne. niin on alkanut itsekin vihdoin hyväksyä raskauden ja on pikkuhiljaa rakastunut tuohon olioon tuolla masussa.
Onkos täällä joku, joka tietäisi noista
äitiyspäivärahoista ja niiden määräytymisestä. Kun siis, mähän saan vähintään sen, mitä edellisestäkin joka syntyi siis v.2010 ja jonka päivärahat määräytyi verovuoden 2008 tulojen mukaan (valitettavasti) nythän äp-rahat kuuluisi tulla vuoden 2009 verotuksen mukaan, joka mulla siis nostaisi tuota äitiyspäivärahaa. Eli meneekö nyt tulevat äp-rahat edellisten mukaan vai viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan, kun mulla on kaksi lasta kolmessa vuodessa? entäs kun mulla sitten taas viimeisten 6kk:n tulot on reippaastikin korkeammat kuin noiden 2008 tai edes 2009 tulot, et voidaanko se laskea kenties niiden mukaan? tajusiko kukaan?
synnytyksestä on ollut juttua, mullahan on yksi sektio, yksi komplikaatioihin päättynyt synnytys ja yksi tosi hyvin mennyt synnytys takana, joten nyt sitten odotellaan, että mitä tällä kertaa on edessä. Tilasin itselleni sen "synnytä rentoutuneena" cd:n ja noh, jos sen tarkoitus on rentouttaa ja saada tuntemaan itsensä varmemmaksi synnyttäjäksi se epäonnistuu siinä täysin! Eilen sitä taas illalla kuuntelin ja kun siinä tulee se synnytykseen valmistava kohta niin mulla vetää maha ihan "kovaksi" ja jännittää ihan hirveästi ja iskee sellanen pelko koko synnytystä kohtaan ja ahdistaa niin paljon, että on pakko lopettaa se kuuntelu. Et joo, itse en osaa suositella sitä kellekään... ehkä se jollain toimii.
huh, olipas siinä
tatomira ja pikkis 20+1