Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Tammikuun Vauvat 2012




Lasketut ajat

Meitä on 94 odottajaa, joista

ensimmäistä odottaa 35 odottajaa
toista 23 odottajaa
kolmatta 10 odottajaa
neljättä 4 odottajaa
viidettä 3 odottajaa
kuudetta 2 odottaja
seitsemättä 2 odottajaa

ja kaksosia 2 odottajaa





28.12.

MommysLittleMonster, 31, kuudes, EKKS poikalupaus
JenniJuulia, toinen, PHKS

29.12.

Muksuluuri, ensimmäinen poikaolo

30.12.

olguli, ensimmäinen, PKKS poikalupaus

31.12.

sheebis, toinen poikalupaus

1.1.

AnPellina, 25, ensimmäinen, OYS
Jul, 30, ensimmäinen, TAYS tyttölupaus
felicia, JS tyttölupaus
tatomira, neljäs, K-HKS tyttölupaus
mima73, 37, kolmas, NKL

2.1.

eveliinukka, 32, neljäs, EKKS

3.1.

-Elle-, toinen
lilliputti3, kolmas ja neljäs poikalupaukset
ellen-, 26, toinen, KHKS tyttöolo
värililja, seitsemäs
Amom, kolmas, LKS poikalupaus
Toke**, ensimmäinen, EKKS

4.1.

Kiiku, ensimmäinen
sedillon, toinen, TAYS poikaolo
Tapiontytär, viides, K-SKS
Leala, ensimmäinen
iimukka, viides
peippo78, 33, toinen, VKS

5.1.

Ela, neljäs, K-SKS
Pirtsi, 30, kolmas, LKS tyttöolo

6.1.

Neljän suora, neljäs poikaolo

7.1.

Milkaliina, toinen, EKKS
Carcas, toinen, VKS poikalupaus
Sartsa83, 28, toinen, VAS tyttölupaus
raparperitaivas, kolmas, MKS poikalupaus

8.1.

tiikerinlilja., 20, ensimmäinen, KYS poikalupaus
Jenny83, ensimmäinen, TYKS

9.1.

Arell86, 25, ensimmäinen, NKL
vuokko82, ensimmäinen, PS

10.1.

Nannu30, 30, toinen, OYS poikalupaus
maka, toinen, JS

11.1.

hemuliina, 27, kuudes
Tatara, 28, toinen, KYS
jjuuli, 19, ensimmäinen poikalupaus

12.1.

Mamu82, 29, viides, K-HKS poikalupaus
-Amalia-, 32, neljäs, K-SKS poikalupaus
Sinimarja, kolmas, K-PKS
Nijan, 29, ensimmäinen, TAYS poikalupaus
Ninnatar, ensimmäinen, NKL tyttölupaus
AE, 23, ensimmäinen, NKL

13.1.

TT79, 32, viides, TAYS
Nane87, 23, kolmas, KOKS
St. Brigitten, 21, toinen, LKS
Augusta87, 23, ensimmäinen, KYS tyttölupaus

14.1.


15.1.

tinker_, 23, toinen

16.1.

lyydia76, kolmas, K-HKS
nuhmuliini80, 30, toinen, K-SKS tyttölupaus
mamaa91, KAKS
A-E
Lonely, 30, toinen, USA

17.1.

Piisi, toinen, OYS
HelmiEnkeli, toinen, NKL
Meelia, toinen
Katapultti, 37, ensimmäinen tyttöolo
pavunvarsi, 37, neljäs ja viides, KOS

18.1.

Maira, 25, toinen, SeKS tyttöolo
hensq, 25, ensimmäinen, SeKS
Bassets, kolmas, SatKS
Edena, ensimmäinen, PS

19.1.

Sannuli88, 22, toinen, VAS/TAYS
Tellu Po, 31, NKL
ptj76, 34, neljäs, JS

20.1.

inkalilla, seitsemäs, SatKS
misux, 31, ensimmäinen, TAYS

21.1.

SenSen, ensimmäinen
{Anskutin}, 27, ensimmäinen, TAYS
rockingruby, ensimmäinen, K-HKS

22.1.

Jomi, 24, ensimmäinen, TAYS poikaolo
Maijuli84, 27, ensimmäinen, LKS tyttöolo
MinHex, 27v., toinen lapsi, KYS tyttöolo

23.1.

Ape, 26, ensimmäinen, EKKS
Jemppi, toinen, PHKS

24.1.

25.1.

LeenaT, 25, ensimmäinen, K-HKS
Mis Mis, 27, kolmas, , TAYS
Mimsy, 20, ensimmäinen, K-SKS
FionaHelmi, 33, kolmas, KOKS
An-ri, toinen, OAS

26.1.

Mesikersa, ensimmäinen, TYKS
Tinttara83, 28, ensimmäinen, K-HKS
puzzle82, 29, ensimmäinen, SatKS
ness, 22, toinen, PHKS

27.1.

Minksu, 28, ensimmäinen, LS

28.1.

Nomppeli, 20, ensimmäinen, K-HKS
-Ansku-, 32, toinen, K-SKS
bryson, 30, toinen, K-SKS

29.1.

niiiiskuneiti, 19, ensimmäinen, K-SKS poikaolo
DumDum, 28, ensimmäinen, OYS


30.1.

31.1.

Marisol, 26, toinen, TAYS
Hertsi, ensimmäinen, OYS

Helmikuisiin hypänneet

tinzu83
s-atu





Rakenneultrat

Menneet:
sheebis

JenniJuulia
olguli

tatomira

felicia

vuokko82
Ninnatar

Peippo78
Carcas

Jul

MommysLittleMonster

raparperitaivas

tiikerinlilja.

Neljän suora
Lilliputti3

Amom

Sartsa83

Lonely
ellen-
jjuuli

nuhmuliini80


Tulevat:
26.08. Toke**
29.08. -Amalia-, maka
30.08. Nijan, Augusta87, Mamu82
31.08. Nannu30, St. Brigitten, Tellu Po, lyydia76
01.09. Nane87
02.09. pavunvarsi, {Anskutin}
05.09. Sannuli88, Jomi, MinHex, tinker_
06.09. Katapultti, Meelia, inkalilla
08.09. Mesikersa, Mimsy, Jemppi
09.09. niiiiskuneiti, SenSen
12.09. Bassets, Maijuli84, Minksu
13.09. An-ri
14.09. Maira, -Ansku-
20.09. puzzle82, LeenaT
21.09. hertsi
27.09. Neljän suora 4D





Matkan varrelle jääneet

Viola30 :hug:
lara_84 :hug:
jonzcu84 :hug:
ngale :hug:
Turvottaja :hug:
maomao :hug:
jag :hug:
Empuu :hug:
Mamma Mirabelle :hug:
Ansu-85 :hug:
LadyMoon :hug:
sirli :hug:
Ella83 :hug:
Minnuska78 :hug:
Fantteli :hug:





Odottajiin palanneet

Turvottaja
Viola30
maomao





Kadonneet lampaat

Henja
4skö
hymyilee
Camilla31
Näkkäri79
ideli
Luru77
chrisu
Monksu
anskuliini83
pirppis79
ezqu
surviina
pyöreäomena
tappuraa
MsMyWay
whiterose
Kinkkuliisa
Escaping
Marja-Leena71
Heiluhäntä
Sannukka27





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus





Linkkejä


Tekay.fi - Raskauskiekko
Vauva.fi - Raskaukiekko
Tekay.fi -Keskenmenoriski
Äitiyspakkaus 2011
LopuJo - raskauspahoinvointisivusto
Vanhempainpäiväraha kaudet - laskuri
Vanhempainpäivärahan määrä - laskuri



Edelliset keskustelut


Toukokuu 2011

Kesäkuu 2011

Heinäkuu 2011



Laittakaa päivityspyynnöt punaisella, kiitos. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta kuukaudesta! onpa aika vieriny nopeaa eteenpäin!

tinker minulle neuvolatäti ainakin sanoi, että sillä ei ole väliä kauanko on ollut pissaamatta, tärkeintä on että saa edes jotain tulemaan, että pystyy niillä liuskoilla kattoon niitä arvoja. näin siis mulle sanottu :)

? silloinkun olette odottaneet esikoistanne, millä viikoilla noin suurinpiirtein ekat liikkeet on tuntunut? :)

(.) täällä painitaan vieläkin tuon unettomuuden kourissa. haukotuttais ja väsyttäis kovasti, mut uni ei vaan kerta kaikkiaan tuu.. niin ja sittenkun saisi edes vähän unesta kiiinni, joutuu todellakin nousemaan sinne vessareisulle. kuinka turhauttavaa. muuten täällä voidaan hyvin ja PAKSUSTI! :D maha tulee jo ihan selkeesti esiin. oltiin miehen kanssa lauantai-iltana käymässä vähän kaupungilla iltasin, ja pysähdyttiin jutteleen tuttavilla. siinä tuntematon ohikulkija pysähtyi meidän kohdalle ja katsoi hetken minuun ja tuli käsi ojossa onnittelemaan. Ensin en tajunnut koko hommaa, mut sit se ohikulkija käänty miehenkin puoleen ja tuumas et "niin, varmaan täytyy suakin onnitella." rupes kyseleen et millä kuulla oon ja kaikkee. katottiin miehen kanssa vähän ihmeissään toisiamme ja todettiin, et kyllä tämä raskaus näkyy jo ulkopuolisillekkin :D <3

niiskuneiti ja mötkö 14+1 <3
 
Se olis sitten elokuu. :) Tässä kuussa onkin taas kivoja tapahtumia kun poksuu puoliväli ja pääsee katsomaan pikkuista. :heart:

Reissattiin taas tuossa ja muutenkin ollut kaikenlaista hässäkkää tässä, niin taas vähän jäänyt kelkasta jutuissa. Jos nyt vaikka vähän paremmin ehtisi seuratakin keskustelua.

Päivitykset on nyt ajantasalla, tai ainakin toivon niin.

niiiiskuneiti Muistelisin että ekasta liikkeet tuntui rv 19-20. :)

MLM ja monsteri 18+5
 
MLM Kiitos uudesta pinosta! :)

Sartsa Voimia, muuta en osaa sanoa.. :( :hug: Muista huolehtia itsestäsikin.

Joku kyseli pissan pidättämisestä neuvolaan mennessä, ei tartte meillä ainakaan sen kummemmin pidätellä, kunhan nyt jotain saa tulemaan.. :)

(.) Täällä ei ihmeitä, laitellaan pikkuhiljaa paikkoja uudessa kodissa kuntoon ja ollaan ja ihmetellään.. :) Junnun kiukkukausi imee musta aika tehokkaasti voimat ja nyt vielä kaiken hyvän päälle tuntuu siltä et oon tulossa kipeeks joten voisin vaan nukkua.. : /
Jos pysähtyy kuulostelee, liikkeitä voi välillä edelleen tuntea ja selvästikkin aika-ajoittain tyyppi tunkee pyllyään mahasta ulos.. :D Hassua et se tuntuu nyt jo..
Maha senkun kasvaa, isäntä eilen tuumi et tuonko pitäs tammikuussa vasta räjähtää.. :rolleyes:
Dopplerilla kuuntelin sykkeet yhtenä päivänä piruuttani ja selvästihän ne jo kuuluikin.
Kaikenmaailman ihme kipuja on, mutta kuuluu varmaan kohdun kasvuun.

Neuvolassa pitää ottaa puheeksi häntäluun jonka epäilen murtuneen ekan synnytyksessä kun oireilee vallankin nyt raskaana aika pirusti, mielelläni tarkistuttaisin ettei se ole mitenkää synnytyksessä tiellä..

Mutta kai mä alan tekee ruokaa kun alkaa maha kurnii, oikein mukavaa elokuun alkua kaikille! :heart:

Maira ja pimpula 15+6
 
Kiitos minunkin puolestani uudesta pinosta!

Sartsalle kovasti voimia, niitä sinä nyt tarvitsisit! :hug:

Niiskuneiti, minä tunsin esikoisesta ensimmäisiä liikkeitä 17+ jotain ja vasta 19-20 -viikoilla kunnolla. Nyt alkaa tästä toisesta tuntua jo siten, että ne tunnistaa aika varmasti liikkeiksi eikä muiksi muljahteluiksi.

Urheiletteko te muut paljon? Minä pystyn nyt jopa oikeasti kuntoilemaan, mutta en tokikaan samaan tahtiin kuin normaalisti. Parin kuukauden makoilu verotti kunnosta oman osansa ja nyt sitten tehdään mitä jaksetaan. Mutta pakko yrittää hyödyntää tämä keskiväli, kun pystyy jotain tekemään. Loppuaika voi taas olla mitä vaan.

(.) Olot aika ok. Vielä jossain määrin heikotusta ja huonoa oloa ajoittain, mutta suhteellisen lähellä jo ollaan "normaalia" =). Tästä pitää nyt nauttia niin kauan kuin sitä kestää. Hyvä aika palata töihin!

Mukavia elokuisia päiviä!

Meelia ja pikkuinen, aika lailla 16 viikkoa
 
Sartsa83
tinker_ kiitos paljon. :hug: :heart: Awww... toi on niin ihanaa!!! :heart: Täällä on kans nyt eilisestä alkaen alkanu jopa tuntumaan ulospäin pieniä liikkeitä, kun aiemmin oon tuntenu niitä vain itse sillon tällön. :) Mies ei tosin oo vielä päässy kokeileen, mutta pian varmaan pääsee hänkin tuntemaan niitä. Ei sillä mun mielestä väliä oo ajallisesti kauan tarvii olla pissaamatta, kunhan et oo just ennen käyny neuvolaan tuloa, jotta sulta irtookin sitä virtsaa. Mut varmuudeks varmaan se joku n. 3 tuntia... mikä on yleensä suositus pissanäytteitä annettaessa. :)

Kiitos Merikersa :hug:

Jatkan siis uuteen pinoon omaa napaa... (siis tuommosen kirjotin tähän saakka edelliseen pinoon)

Kiitos myös Maira ja Meelia :hug: Pakkohan sitä on yrittää ajatella itsekkäästi, vaikka syyllistänkin siinä samaan aikaan itteeni, kun tahtoisin olla nyt enempi äidin kanssa tekemisissä... mutta kun en pysty niin en pysty... tää on niin hirveetä!

Kiinnostaisiko hei teitä rakkaat mamma-muruset, jos perustaisin tämän ryhmän facebookiinkin salaisena? Meillä on siellä esikoisesta "elokuussa 2010 synnyttäneet" ja se on ollu tosi kiva. Tosiaan kukaan muu kuin ryhmän jäsenet vaan näkee kirjotukset, kuvat jne jne jne eli kukaan oma kaveri ei esim. näe mitään. :) Jos kiinnostuitte, ottakaa yksäriin yhteyttä ja antakaa nimenne (jos ootte siis facebookissa), että voin kutsua teidät ryhmään. Tietääkseni kun se on perustettu, sinne voi pyytää myös ns. "kutsua", jonka minä voin sitten hyväksyä. :) Tuli tämmönen vaan mieleen.. :)

Omaa. Tänään siis hitusen parempi olo/mieli ollut.. kaikenlaista ollu ilmassa ja tämä äidin omahoitaja sanoi äidin syöneen tänään paremmin, joten olo sitenkin huojentuneempi. Tiedän että omiin silmiini äiti varmasti silti näyttäisi tosi heikolta ja sekoaisin taas, mutta se että joku vain sanoo että "äitisi oli tänään ihan ookoo", niin saa mulle huojentuneen olon siitä, etten ressaa häntä niin paljoa.

En tiiä, mut tuntuu että mun masu on yössä kasvanu yhtäkkiä. :O :D Se on nyt kauttaaltaan paljon timmimpi ja näkyy kunnolla, vaikka vetäis vattaa sisään. Alavattalla on toi lörpykkä, mut muuten masua näkyy, etenkin seistessä. :) Ja liikkeetkin tuntuu tosiaan selkeemmin. :) :heart:

Sartsa ja Pätkis 17+2 :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
sartsa mulla tuntuu kans kasvavan tuo kohtu nyt vauhdilla, korkein kohta ihan navan alapuolella ja tuo kohdun alue tuntuu myös leveämmällä kuin ennen, eli siis sivuilla myös..

niiskuneiti mä tunsin esikoisesta liikkeet rv18 ja samalla ne alko myös näkyä, vaikka mulla oli istukka edessä:O

meelia tuosta liikkumisesta.. Mä jossain aiemmassa viestissä jo valittelinkin, eli siis nyt on jääny lenkkeily sun muu vähemälle ja se ahdistaa! Mulla on siis edelleen kauhee väsymys ja kaikenlisäks mies on tehny viime viikot 12tuntisia työpäiviä.. Ja ite oon 3veen kanssa kotona vielä pari viikkoa joten kun mies tulee kotiin ja ois aikaa liikkua ei vaan jaksa :( Jospa tää tästä kohta helpottais, mulle meinaan toi liikkuminen on ihan perusedellytys omalle jaksamille arjessa..

tinker_rv16+1
 
tinker_ kiitos paljon. :hug: :heart: Awww... toi on niin ihanaa!!! :heart: Täällä on kans nyt eilisestä alkaen alkanu jopa tuntumaan ulospäin pieniä liikkeitä, kun aiemmin oon tuntenu niitä vain itse sillon tällön. :) Mies ei tosin oo vielä päässy kokeileen, mutta pian varmaan pääsee hänkin tuntemaan niitä. Ei sillä mun mielestä väliä oo ajallisesti kauan tarvii olla pissaamatta, kunhan et oo just ennen käyny neuvolaan tuloa, jotta sulta irtookin sitä virtsaa. Mut varmuudeks varmaan se joku n. 3 tuntia... mikä on yleensä suositus pissanäytteitä annettaessa. :)

Kiitos Merikersa :hug:

Jatkan siis uuteen pinoon omaa napaa... (siis tuommosen kirjotin tähän saakka edelliseen pinoon)

Kiitos myös Maira ja Meelia :hug: Pakkohan sitä on yrittää ajatella itsekkäästi, vaikka syyllistänkin siinä samaan aikaan itteeni, kun tahtoisin olla nyt enempi äidin kanssa tekemisissä... mutta kun en pysty niin en pysty... tää on niin hirveetä!

Kiinnostaisiko hei teitä rakkaat mamma-muruset, jos perustaisin tämän ryhmän facebookiinkin salaisena? Meillä on siellä esikoisesta "elokuussa 2010 synnyttäneet" ja se on ollu tosi kiva. Tosiaan kukaan muu kuin ryhmän jäsenet vaan näkee kirjotukset, kuvat jne jne jne eli kukaan oma kaveri ei esim. näe mitään. :) Jos kiinnostuitte, ottakaa yksäriin yhteyttä ja antakaa nimenne (jos ootte siis facebookissa), että voin kutsua teidät ryhmään. Tietääkseni kun se on perustettu, sinne voi pyytää myös ns. "kutsua", jonka minä voin sitten hyväksyä. :) Tuli tämmönen vaan mieleen.. :)

Omaa. Tänään siis hitusen parempi olo/mieli ollut.. kaikenlaista ollu ilmassa ja tämä äidin omahoitaja sanoi äidin syöneen tänään paremmin, joten olo sitenkin huojentuneempi. Tiedän että omiin silmiini äiti varmasti silti näyttäisi tosi heikolta ja sekoaisin taas, mutta se että joku vain sanoo että "äitisi oli tänään ihan ookoo", niin saa mulle huojentuneen olon siitä, etten ressaa häntä niin paljoa.

En tiiä, mut tuntuu että mun masu on yössä kasvanu yhtäkkiä. :O :D Se on nyt kauttaaltaan paljon timmimpi ja näkyy kunnolla, vaikka vetäis vattaa sisään. Alavattalla on toi lörpykkä, mut muuten masua näkyy, etenkin seistessä. :) Ja liikkeetkin tuntuu tosiaan selkeemmin. :) :heart:

Sartsa ja Pätkis 17+2 :heart:
Siis kun mä oon NIIIIN toivonu fb ryhmää tälle odotus ajalle, se olisi ihanaa!!! :heart: Oon fb:ssä aherampi kuin näissä tälläsissä ketjuissa...
 
FB:stä mäkun lueskin noitten muitten vanhoja edellisvuosien ryhmiä, niin tuli tänään mieleen, et meillekkin pitää tehdä tällänen oma ryhmä! niin ja joillakin on sellanen ryhmä, ettei sitä voi etsiä edes, sieltä hausta, vaan sen näkee sit kun joku kutsuu sut sinne. meilläkin sellanen?

(.) mä oon ollu tänään jotenkin herkillä. oon itkeny melkeen kokopäivän, ja aivan, eihän mulla ole edes minkäänlaista syytä siihen. kuhan vaan aikani kuluks vollottanu :D hormoonit.

14+1
 
Kiitos uudesta pinosta! =)

Kyllä muakin kiinnostais fb-ryhmä kun ite siellä vietän myös enemmän aikaa. =)

ja pissauksesta... mulle kerrottiin siellä että ekaa kertaa varten piti olla jokunen tunti pissaamatta mutta siitä eteenpäin ei ole väliä!

Liikkeitä luulen jo tuntevani ja kun kokeilen masua luulen että voin myös paikallistaa meidän pikkasen... mutta luulen että mieskin jo oottelee että koska se pääsis tuntemaan ne ulkopuolelta.

Liikkumisesta: mullakin se on jäänyt vähemmälle muuta kävelyillä olen yrittänyt käydä.

Sartsa todella paljon jaksamisia ja hyvä että edes vähän paremmalta tuntuu jo. Koita vaan sinnikkäästi jaksaa eteenpäin. :hug:

Hyviää vointeja kaikille!

Vuokko ja Here 17+0 *poks*
 
Merkkailen itselleni tän pinon, että pysyn paremmin kärryillä muiden kuulumisista. Lähdin matkaan lauantaina Lontoon kautta ja eilen saavuin tänne Dubliniin. Täällä on tosi ihanaa olla, mutta samalla hormonihuuruissani pidätän monta kertaa päivässä itkua (ja aina en saa pidätettyäkään), kun ikävöin niin kovasti miestä. Ikävöisin varmasti muutenkin, mutta nyt tämä ilmeisesti korostuu vaan... Silloin on aina helpompaa, kun on liikenteessä, mut kun pysähtyy ja tulee huoneeseen lepäilemään, niin helposti alkaa kurkkua kuristaa. Mutta eiköhän tämä tästä, kun pääsen huomenna paremmin arkeen kiinni. Tänään Irlannissa on siis bank holiday eli pyhäpäivä, joten kurssi alkaa vasta huomenaamulla. Saa nähdä onko sen anti kovin tähdellistä mulle, mut joka tapauksessa aion nauttia parhaani mukaan :)

En nyt valitettavasti jaksa alkaa kommentoida juttujanne, mutta toivotan erityisesti Sartsalle jaksamisia. Älkääkä unohtako mua! :D

Jomi & SS 15+1 (puoliväli alkaa häämöttää, kääks!)
 
Nyt piti tulla kirjottaa heti tänne. Tänään illalla tunsin ihan selvän tömähdyksen alavatsassa, useaan otteeseen ja sen tunsi ihan kädelläkin!!! Eli uskoisin että kyseessä on nyt pikksen ekat liikkeet!!! =) aivan hurjaa!!!!!! :cool:
 
Pakko ilmoitella taas itsestaan tanne elokuunkin pinoon :) (luen kylla ahkerasti ketjua, mutta kirjoittaminen tuntuu vaikealta. Kaytannossa hoidan yksin esikoista 2v. ikiliikkujaa ja vasymys on edelleen aika kovaa).

Sartsa pahoitteluni tilanteestasi :( Ihan tuli kyynel silmaan kun luin mita joudut kestamaan :'(

Liikkeista olette taalla puhuneet ja luulen, etta muutamaan otteeseen olen itsekkin maate mennessa huomannut kuplintaa tuolla mahassa <3

Liikkumisesta Olen niin ylpea :) viime viikon kavin joka arki aamu vanhoissa treeneissani (boot camp tyylista treenia). Tosi huomasi kylla eron kun on ainakin sen 2kk vaan maannut sohvalla :D mutta silti hyvin jaksoi tsempata. Pakkohan on vahan hidastaa tahtia (olen raivotreenaaja ollut aina ja raskaus aikana on vaikea vaihtaa toista vaihdetta paalle). Ei muuta kun sykemittari ostoksille ja kuulemma alle 150 pitaisi pitaa sykkeet suurimmaksi osaksi. Joudun heraamaan joka aamu 5:30, etta paasen treenaamaan ennen kuin mies heraa toihin. Saavun treeneista takaisin kotiin juuri ennen kun toinen joutuu lahtemaan, joten hyvin sopii meille. Ja mina tykkaan aamutreeneista. Muuten mulla ei olisikaan mahiksia menna treenaamaan. Mies tulee kotiin iltasin 9 aikaan (kay toissa ja opiskelee samaan aikaan) ja silloin mina olen jo ihan naatti.

Onko kenellakaan kokemuksia miten esikoinen reagoi kun olen laittamassa taman uuden tulokkaan n. 6kk vanhana samaan huoneeseen??? Miten on nukkumiset menneet?

Ja kenella muilla ensimmainen synnytys ollut sektio ja miten taman tosien kanssa menetellaan? Minulla ensimmainen oli sektio (erittain hyva kokemus) ja nyt sitten kaytannossa saan valita haluanko kokeilla alatiesynnytysta. Minulla on pelko jo nyt alkanut nostamaan paataan alatiesynnytysta kohtaan. Se kai siina on pahinta, etta on toisten "armoilla" ja tilanne etenee omaan tahtiinsa eika siina paljon itse voi asioita kontrolloida. Tottakai kivulla on oma osansa minun pelossani. Mita mietteita teilla muilla on??? Ja tiedan kylla etta sektio on iso operaati ym... Eli toivon ettei tasta tule vaittely mallista keskustelua vaan rehellisia tuntemuksia.

(.) Maha on alkanut kasvamaan. Ihana huomata vauvamahaa. Tosin aamusella kroppa on vaan sellanen potkyla mutta iltasin varsinkin nakee selkean vauvamahan <3 Kavin viime vkolla ultrassa ja kaikki naytti hyvalta. Vauva on jo kuulemma 14cm pitka, mika hammastytti minut. Onko teille kerrottu miten pitka sikio on? Ja laskettu aika muuttui 2vkolla taaksepain. Eli saa paivittaa Lonelyn lasketuksi ajaksi 16.1. Ihanaa kun ei tarvi olla enaa siella jonon hannilla :)

Lonely ja Sintti 16+1
 
Sartsa83
tinker_ mulla taas kohdun korkein kohta tuntuis navan yläpuolella. :O Hivenen oon ihmetelly tätä jo näillä viikoilla. Mut sit taas kohdun alin kohta ois ylempänä kuin häpyluun yläpuolella.. et oisko mulla vaan kohtu vähän korkeemmalla. Ja nyt tuntuu koko ajan enempi et masu alkaa taas kasvaan eteenpäin tai sit se johtuu mun kropan mallista. Kun kapee vyötärö ja levee perse. :D En tiiä... saas nähä... ;)

iimukka sait mitä halusit. ;) Nyt on ryhmä ja siellä sitten turistaan taas lisää.. toki myös täällä jatkuu, mutta että on sitten sielläkin tämä ryhmä. :) Itekin oon jatkuvalla syötöllä fb:ssä, mikäli ollaan pojan kanssa kotona ja hällä on omat leikit käynnissä eikä oo muuta hommaa kotona, mut täällä käyn joko aamulla (jos ehtii, päivällä) ja illalla.

-Ansku-, Vuokko, Jomi ja Lonely kiitos teille.. :hug: :heart:

Vuokko ne tuntemukset on aika ihania. :) :heart:

FB-RYHMÄSTÄ: Elikäs siis .. kun nyt perustin sen, niin kävi ilmi, et kun se on salainen, niin joko mun tai ylipäätään ryhmän jäsenten pitää olla jotenkin keskenään kavereita, jotta ryhmän jäsen voi lisätä kaverinsa ryhmään. Jotenka.. joko te pyydätte mut: https://www.facebook.com/sarianneliturunen kaveriksenne taikka sitten laitatte mulle yksärillä nimenne, kerrotte vähän mimmonen profiilikuva teillä on ja millä paikkakunnalla te asutte, niin löydän oikean henkilön. Kuka tahansa teistä jotka siis haluaa tonne voi tehdä näin. :)

Omaa. Väsymys maximus.. jäbä heräs tänään 5.20 eikä suostunu nukkumaan. Sit onnistuin saamaan sen joskus kuuden jälestä nukahtaan, mut heräskin heti ennen seiskaa eli nukku n. 30min. Oon aivan puhki kun meni itellä muutenkin yö persiilleen ja sit poitsu heräs yöllä ekan kerran silleen kunnolla 1.40, jollon joutu rauhotteleen vieressä hänet ja siirsin siitä sänkyyn.. nukahdin ite ennen kolmea takas, heräsin neljän pintaan kun mies lähti töihin ja sitten 5.20 heräs poika kokonaan. Ei naurata paljon ei. Toiveissa on saada se tässä nukkumaan aina välillä. Tarvii vaan näköjään ensin valvottaa aika pitkään (eilen 4tuntia valvo aina kerrallaan ja nukku sitten siten parit päiksyit, joista toinen oli melkein 1,5h). Onneks huomenna on nyt jo se lääkäri... pääsee tosiaan jutteleen IHAN kaikesta. Purkaan totaalisesti mielensä.

Sartsa ja Pätkis 17+3 :heart:
 
Huomenta!

Nyt vähän kommentointia kun eilen ei oikein ehtinyt.

Ansku Täällä kanssa yksi jolla on melkoisen paljon noita vatsakipuja. :( Ei kyllä ole kovin mukavia, varsinkin kun kyykkii niin ei meinaa ylös päästä kun vatsaa "repii" ikävästi.

vuokko82 Onnittelut ensimmäisistä liikkeistä. :flower: Se on aina niin hieno tunne.

Lonely Itse en ole vielä raaskinut tuota viitosta siirtää isosiskojen kanssa samaan huoneeseen, ikää neidillä on nyt 10 kk. Yleensä meillä on pari yötä ollut hulinaa, mutta nopeasti on sitten rauhoittuneet nukkumaan. :)

Sitten tuosta synnytyksestä. :) Itsellä ei ole sektioita ollenkaan, mutta jos saisin valita niin silti ottaisin alatiesynnytyksen. Kipu on tietysti miinusmerkkinen juttu, mutta siihenkin on nykyisin hyviä konsteja lievittämään sitä. Muuten se että pääsee heti ylös ja liikkumaan ja parissa päivässä on palautunut jo melko hyvin on sellaisia mitkä omassa vaakakupissa painaa paljon. Meilläkin kun on näitä pieniä, niin olisi täysi mahdottomuus olla nostelematta painavia juttuja. :)Toki jokainen synnytys on omanlaisensa ja hankala noita on vertailla.

Fb-ryhmä Itse en aio liittyä, juurikin tuon takia että joutuu pyytämään jonkun ventovieraan kaveriksi jos haluaa liittyä. Jaan tuolla facebookissa kuitenkin niin paljon kaikkea yksityisiä juttuja, että sen puoleen kaverit ovat kaikki sellaisia jotka tunnen oikeassa elämässä. :)
Täällä on mukava kirjoitella semianonyymisti.

Jos joku siirtyy kokonaan tuonne niin ilmoitelkaa, niin saan sitten tuota etusivun listaa siivoiltua turhista nimistä. :attn:

(.) Käytiin viime viikolla Korkeasaaressa taapertamassa 5 tuntia ja kyllä oli jalat sen jälkeen oloset. :/ Suonikohjut kipeytyi ja meni muutama päivä ennenkuin kaikki kipu oli poissa, kauhistuttaa jo ensi kuu kun on lähdettävä töihin jossa joutuu pahimmassa tapauksessa seisomaan sen 8 h.

Sitten käytiin hakemassa meille uusi perheenjäsen. Urho-kissa muutti meille sunnuntaina asumaan. :heart:



Ettei vaan kävisi aika tässä liian pitkäksi niin pitäähän sitä jotain elämää olla. :D Eli nyt meillä sitten elelee 2 aikuista, 5 lasta, koira ja pari kissaa. Hulinaa riittää kyllä.

Nyt siivouspuuhiin ja sitten nauttimaan tosta raikkaasta ilmasta. Täällä oli vaan 9 astetta lämmintä aamulla niin tuntui tosi kylmälle.

MLM ja kukkavauva 18+6 (lapset nimesi masukin uudelleen, eli nyt äitin mahassa sitten kasvaa kukkavauva)
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83
Eihän tuonne nyt kokonaan siirrytä. :) En ainakaan minä, vaikka sen perustinkin. Ajattelin vain kun tuo aiempi ryhmä on toiminu kivasti sielläkin ja vauvojen syntymän jälkeen keskustelut täällä loppuivat, niin ollaan sitten tuolla jatkettu... vähän niinkun "etukäteis jatkumo tälle pinolle". Sehän se tässä juttunsa onkin että ollaan semianonyymeja ja se on hyvä. Ei mullakaan tuolla ole kuitenkaan ihan kaikkia tietoja itsestäni.. että vaikka mun nimi selviäisi, ei mua kukaan tunne, ennen kuin tutustuu.

Onnea MLM uudesta perheejäsenestä. :flower:
 
Hei taas pitkästä aikaa!
Ollaan oltu lomailemassa, mutta aina välillä olen yrittänyt lukea täältä kuulumisia. Mahtavat lomakelit kyllä suosi ja oli ihana loma. Tosin mulla vielä loma jatkuu esikoisen kanssa pari viikkoa ja sitten pitäis palata töihin pitkästä aikaa.

Lonely: Mulla kans sektio takana. Enkä toista toivoisi, vaan haluaisin synnyttää normaalisti alakautta. Mulle on jäänyt jotenkin sellainen olo, etten ole edes synnyttänyt vaikka mulla lapsi onkin. Eikä siihen sektioon sentään mitään isompaa dramatiikkaa liittynyt. Mutta musta tuntuu, että sektiossa sitä vasta toisten armoilla onkin; itse vaan makaa leikkuupöydällä. Ja sitten makaa heräämössä ja vuodeosastolla. Musta ainakin oli aika kurjaa, kun en voinut heti yrittää imettämistä ja piti maata heräämössä yksin. Ja mä olin sektion jälkeen aika kipeä, mutta onneks mies oli kotona isyysloman. Mutta tietysti alatiesynnytyskin jännittää ja mä olen miettinyt sitä jo nyt. Just sellanen kontrollin menettäminen ja kipu on asioita, jotka vähän pelottaa.

MLM No teillä kyllä varmasti vilskettä riittää!!! ? Onko sulla muuten tukisukkia käytössä? Mä olen miettinyt, että pitäiskö hankkia töihin, kuhn mulla kanssa sellainen työ, että saa olla välillä koko päivän seisomassa.

Tinker Neuvolassa yleensä vaan stiksataan pissa, joten ei väliä, kuinka kauan edellisesta vessareissusta on eli kunhan saa jotain tirautettua ?. Jos pissanäyte viedään labraan, niin sitten ois hyvä, että se olis ollut rakossa 4 tuntia.

Painonnousustakin täällä on ollut puhetta. Mä kävin just neuvolassa ja painoa tullut 2,5 kg lisää. Mä oon ollut vaan ihan vauhko kilojen kanssa, kun tuntuu, että maha on aivan valtava! Ja mä olen normaalisti aika hoikka. Tässä toisessa raskaudessa toi maha vaan yhtäkkiä plumpsahti esille oikein kunnolla. Ja varsin ajoissa. Oletteko muut huomanneet, että raskaana olevan mahaa saa vapaasti kuka tahansa kommentoida ja kosketella? Ehkä sitä on raskaana ollessa vähän turhan herkkä, mutta kommentit ”onpa sulla iso/pieni maha” ärsyttää.

(.) Mulle on ollut jotenkin henkisesti aika raskas tää raskauden alku. Raskaus oli kyllä varsin toivottu, mutta mä en oo osannut iloita tästä raskaudesta. Tuntuu, etten oo saanut muodostettua mitään yhteyttä masuasukkiin. Välillä mä oon ajatellut, etten edes halua olla raskaana, enkä halua uutta vauvaa. Ja se taas aiheuttaa kauheita syyllisyyden tunteita. Varmaan mulla on ollut jotain lieviä masennuksen oireita. Mutta nyt kun on alkanut tuntua enemmän liikkeitä niin raskaus tuntuu todellisemmalta ja hyvältä. Onko muilla ollut ristiriitaisia ajatuksia raskauden ja odotuksen suhteen?
 
Eihän tuonne nyt kokonaan siirrytä. :) En ainakaan minä, vaikka sen perustinkin. Ajattelin vain kun tuo aiempi ryhmä on toiminu kivasti sielläkin ja vauvojen syntymän jälkeen keskustelut täällä loppuivat, niin ollaan sitten tuolla jatkettu... vähän niinkun "etukäteis jatkumo tälle pinolle". Sehän se tässä juttunsa onkin että ollaan semianonyymeja ja se on hyvä. Ei mullakaan tuolla ole kuitenkaan ihan kaikkia tietoja itsestäni.. että vaikka mun nimi selviäisi, ei mua kukaan tunne, ennen kuin tutustuu.

Onnea MLM uudesta perheejäsenestä. :flower:
Kiitos. :)

En mie sillä että kaikki kokonaan siirtyisi, mutta kokemuksesta tiedän että varmaan jotkut mielummin kirjottelevat vaan sinne niin saadaan sitten sellaiset nimet poies tästä listasta. :)

Muutenkin olin suunnitellut sellaista nimenhuutoa vaikka ensi kuulle, että tosiaan ne jotka ei enää kirjoittele tai lue voidaan sitten poistella. Helpottaisi paljon tuon seuraamista/päivittämistä ja takaisinhan tietysti pääsee aina. :)
Mitä ootte tuollaisesta nimenhuudosta mieltä?

Carcas Miulla on ollut sellaisia polveen asti ulottuneita tukisukkia ja en voi suositella. Itselle tuli noista suonikohjuja sitten tuohon reiteen ja nyt on ihan kauhean näköiset jalat. Eli suosittelisin investoimaan ihan sellaisiin mitkä tulee tuonne ylös asti, on kyllä kalliimmat mutta kuulemma paremmat.
Itse en ole noita raaskinut juuri tuon hinnan takia ostaa ja nytkin kun töitä tulee sellaiset 8 viikkoa ennen äippälomaa niin tuntuu vähän turhalta laittaa 80 euroa sukkiin.

Mutta tosiaan kannattaa hankkia jos joutuu seisomaan, ei ole kovin kivaa kun jalat on kuin pahoinpitelyn jäljiltä. :(
 
Tervehdys.. :) Myö täällä ihan ekoja kertoja kirjotellaan.. :) Miulla tänään alko vko 18 :) Ei oo vielä ainakaan mitään varmoja liikkeitä tuntunut kun maha muutenkin välillä kuplii.. Mies on alkanut kanssa enemmän puhua masuasukista kun alkaa jo aikamoinen pömppis olla että selkeesti jo vauvamasuksi tunnistaa :)) ^^ Välillä on ihan sellanen olo että vois pakahtua onnesta ja välillä taas tuntuu että kaikki ärsyttää niin kovin.. Eli siis tää meillä ensimmäinen lapsi ja kun tein plussat niin oltiin oltu yhessä vasta 2kk eli nopeaa oli toiminta meillä :)
 
Meneepäs nää kuukaudet pikavauhtia eteenpäin.

Sartsalle paljon voimia :hug:

Mä sain viimeks neuvolas tiristettyä tipan pissaa kupin pohjalle ja se riitti :)

Liikuntaa pitäis alkaa taas harrastaan, lähinnä kävelyä näin alkuun kun se kahden kuukauden makoilu on vieny enimmät voimat. Sit jos jaksaa niin jotain lihaskuntoo olis kans ihan kiva tehä.

Mulle on tullu alaselän särky taas takasin, ja masuakin särkee välillä. Samanlaista särkyä kun sillon ihan alussakin. Muitakin jomotuksia on tullu ja repäsykivut on niin mukavia että...

En oo ihan varma onko noi tökkäykset ja muut pienet "kuplat" nyt niitä liikkeitä. Oon niitä jokusen aikaa tuntenu, mutta kun en oo varma niin oon sit miettiny et onko ne just niitä.

Joskus tonne alamahaan tulee sellanen kovahko kohta, että sen tuntee ihan kädelläkin, sellanen pieni alue. Tiiä sitten mitä noi kaikki on.

MLM mä kanssa oon miettiny hetken mielenhäiriös et josko hankkis koiran. Menis toi aika nopeempaa :D Onneks mies on allerginen niin ei nää mun mielenhäiriöt onneks toteudu. Niin ja ihana kisu teillä.

Nijan ja "Aarre" 16+5
 
mäkun olin jo kerenny unohtaa millasta se oksentalu olikaan, niin onneks sekin palautu tänään mieleen. <3 ja oikeen vahvana sellaisena, että tänään taitaapi joutua ihan sänkypotilaaks, ei tästä muuten mitään tule. ruoka tulee samantien ulos, juuri kun saat sen nielaistua alas. ja oksennushan tulee vaikka ei mitään söisikään. ahh, rakastan taas tätä tunnetta.<3 jatkuispa oikeen synnytykseen asti, niin olisin ikionnellinen!:kieh:

niiskuneiti 14+2
 
Mää vielä harkitsen tota naamakirjaa...

Liikunnasta mainittakoon että olen joka päivä käynyt joko pyöräilemässä (kuten tänään käytiin keskimmäisen kanssa kaupoilla) tai kävellyt puistoon rattaiden kanssa pidemmän lenkin kautta (45min kun muuten menis 5min). Noitten lisäksi zumbaan joka päivä 20-40min. Mulla on piiiiitkä painonpudotusprojekti takana ja toi liikunta on jäänyt "päälle" enkä osaa lopettaa ennenkuin en enää kykene liikahtamaan :D

Joku kysyi sektion jälkeisestä alatiesynnytyksestä. Mullahan esikoinen oli perätilassa ja jalkatarjonnassa vieläpä joten hänet leikattiin pihalle. Toinen Tirppa syntyi normaalisti alateitse eikä siinä sen kummempia kommervenkkejä. Mainittakoon nyt vain lyhyesti että sectiosta toivuin parissa viikossa, alatiesynnytyksen repeämistä noin kolmessa kuukaudessa. Mutta silti tämä kolmonen toivottavasti syntyy ihan normaalisti alateitse.

Nyt unille kun pieni nukkuu!

Raparperitaivas 17+3
 

Yhteistyössä