Hei vaan heinäkuu! :flower:
En kerennyt lukee nyt kaikkea, mutta on niin tukala viikonloppu takana, että piti pitää pari päivää hengitystaukoa.. Nyt meinaa olla paniikkikohtaus lähellä..
Ei oteta
äippäpakkausta, meillä on niiiiiiin paljon kummankin pieniä vaatteita vielä tallella, ettei tarvita pakkausta enää..
Mulla oli molemmilla sellasia kietasumallin paitoja/bodyja 50-56 cm, ja ne oli ehdottomasti kaikkein parhainpia ja joka päivä käytössä, ei tarttenu vetää pään yli.. Mulla oli ehkä jotain 10 kpl bodyja/housuja tuota 50-56 kokoa, mutta ne jää niin nopeesti pieneksi, että pyysin sukulaisia ja muita tuomaan mielellään sitten kokoa isompaa lahjaksi (kun jotain halusivat tuoda). Nyt noita pienimpiä kokoja on neidin nuken leikeissä ja neiti osaa jo kertoa, että tän mekon sain mummulta ja tää body on kummilta. On hauska kun se kertoo juttuja puistossakin muille äideille ja yksikin oli ihan ihmeissään että miten oon raaskinu antaa vaatteita leikkiin. Sanoin etten raaskinu jättää niitä ullakolle pölyttymäänkään..
Tosin on mulla siellä vielä äippälaatikko + 3-4 muovilaatikkoa täynnä vauvan ulkovaatteita yms. kenkiä jne.. ja pari laatikkoa "leluja", vaippoja ja leikkimattoja.. Ei tosiaan tarvii paljoo uutta ostaa..
Sänky on siinä ja siinä, kun siitä on hajonnut pohja ja yks jalka on melkein katki. (se on miehen vanha vauvasänky, että onhan se jo 30v säilyny hyvänä..) Ja vaunut (aikanaan käytettynä ostetut) haluun ehkä ostaa uudet, kun noi nykyset on olleet mummolan vintillä kohta 4 vuotta ja niitä ei appiukko oo suojannut mitenkään (pelkään että ovat täynnä hometta!!! Jota en tahdo lähellekään vauvaa!) ja niistä oli yks rengas rikki jo sillon (siitä meni rikki se lukitus, jolla se pysyy paikallaan, hivuttautuu koko ajan irti sidoin sen rautalangan palalla kiinni, ei ihan täysin toimiva ratkasu
Joka kolmannen metrin jälkeen pitää pysähtyä ja potkasta rengas takasin paikoilleen..
) Mitähän muuta?? Matkasänky on vielä suurinpiirtein ehjä, se on ollut mulla työkuvioissa varasänkynä, jos on tarttenu kahdelle laidallisen sängyn ja nyt huomasin et siitä on yks nurkka hiukan ratkennut (menee varmaan mummola käytössä jatkossa?) Meillä ei oo kummallakaan ollu sitteriä, enkä tiiä tarvitaanko nytkään, kantokoppa ihan sellanen yksinkertainen perusmalli (se autokaukalo?) on ehkä tallessa, mut en tiiä/muista yhtään että missä kunnossa se on..?
Oon
ommellut kestovaippoja, alustoja (lattialle, kaukaloon, vaipanvaihtoalustalle jne.) sekä kosteussulullisia että ilman.. vaippapusseja, pesulappuja, unipusseja, tein liivinsuojia ja vanhasta villapaidasta rinnanlämmittimet. Pitää vielä neuloa vartalonympäri menevä rinnanlämmitin nimim. se tulehdus ei oo mikään älyttömän mukava kaveri! Pojan kanssa sen koin ja tytön kanssa osasin varautua noiden lämmittimien kera ja säästyin.. aattelin kaivaa ompelukoneen esille ja tehdä vielä jotain muuta kivaa.. Kaukaloon olisi kiva tehdä sellanen kietasumallinen lämmin pussukka.. Nyt alko muuten ideat hyrräämään..
Viime viikko: Loppuviikko meni siivotessa, leipoessa ja panikoidessa..
Mies täytti eilen 30v, joten pidettiin hälle juhlat lauantaina. Vieraita oli n 25-30 ja voi kauhea sitä vilinää ja vilskettä, kun oot ite melkein ainoa (meitä oli 3) selvinpäin! Piti sitten vielä yöllä käydä baarissakin, vaikka olis tehny mieli jäädä kotiin ja vetää peitto korviin. Sain koko kotona olo ajan "huijattua" muita, että juon drinkkejä ja oon menossa mukana.. Mutta baarissa sitten mies oli pienessä huppelissa paljastanu pikku yllärin yhdelle, joka sitten ei innostuksestaan meinannut osata enää olla hiljaa koko loppuiltana! Hyvä puoli tässä on nyt se, että sain puhuttua tän saman henkilön vahtimaan lapsia huomenna, kun meen sinne ultraan ja vastaavasti saan häneltä kyydin sinne, jos mies ei nyt sitten kerkeäkään mukaan. (hän on sitten sen aikaa lasten kanssa, kun oon ite tutkimuksissa..)
Mies tosin työkaverinsa kanssa (joka tietää) ovat päättäneet, että koittavat saada tänään tehtyä ne huomisen hommat, jotta mies pääsisi mukaan ettei tarttis mennä yksin.. Mutta hommat on Muuramessa, Keuruulla ja jossain peräpitäjässä, että eivät oo täysin varmoja saavatko tehtyä niitä loppu silauksia yhtenä päivänä kun tuota ajomatkaa on tuossa kohteiden välissä ihan kiitettävästi.. *sormet ristiin*
*sori oon vähän paniikissa huomisesta en tiedä miksi, mutta jostain syystä pelottaa! Oon veikannu itekseni et se vois johtuu siitä, että viimeksi kun kävin keskus-sairaalassa koin joitan niin järkyttävää ja sokeeraavaa (se neidin ei-niin-hyvin-mennyt-synnytys), että ei tee mieli mennä sinne kauheesti uudestaan.. Nytkin käsi tärisee niin et ei meinaa pystyä kirjottamaa ja henkeä ahistaa, kun aloin miettimään asiaa tarkemmin.. Saas oikeesti nähä pääsenkö huomenna sisälle asti.. :stick:
Huomenna sitten kerrotaan muillekin (vanhemmat nyt ainakin), mikäli kaikki on ok.
Niina 12+2
sori vuodatuksesta.. :ashamed: