**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Huomenta ja voi kääk, se on jo heinäkuu. :D

Äitiyspakkaus otettiin esikoiselle ja otetaan kakkoselle myös. Ajattelin, et ois ihanaa säästää äitiyspakkauksesta vaikka se makuupussi tai joku ja antaa ne sit pojille (ai mikä poikaolo), kun joskus muuttavat pois kotoa. :) Vähän tuntuu kaukaiselta ajatella noin pitkälle, mut kerkesin mä tossa eilen illalla tihrustaa parit kyyneleet, kun musta voi tulla mummu ihan hirveen nuorena... :LOL:

Hankinnat on sikäli tehty, ettei puutu juuri muuta kuin kaksosvaunut. Esikoista ajattelin alkaa totuttaan lastensänkyyn sitten syksymmällä ja jos tuntuu, ettei oo hyvä, niin eipä nuo pinnasängyt ihan hirveesti maksa käytettynä (tai uutenakaan jos ostaa ikeasta). :D

Sukupuoli varmaan kysytään tästäkin, tosin ajattelin kyl pitää salaisuutena muilta sit syntymään asti. Esikoisesta ukkokulta meni heti samantien lörpöttelemään kaikille, että poika tulee ja mua niin hirvitti sit loppumetreillä, et entäs jos ei oiskaan ollut poika... No olihan tuo sitten, mut en halua samanlaista hirveetä ressiä siitä asiasta.

Jaha. Ei tarvikkaan kirjotella enempää, kun tuo esikoinen heräilee. Mukavaa sunnuntain jatkoa!

pipituuna & kakkone 10+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
PÄIVITETTY

haimi ei varmaan ole kerennyt kaikille laittaa vielä kutsua fb-ryhmään. Jos ei ala kuulumaan, niin laittakaa viestä hälle :)

Mulla myös tuo pahoinvointi on edelleen välillä voimia vievää :( Oksentaa ei oo tarttenu vielä ainakaan kertaakaan ja jossain vaiheessa olo helpottuikin n. viikoksi, mutta palasi taas takaisin. Ehkä pitäisi kunnostautua syömisen kanssa. Tullut oltua niin paljon menossa ettei muista syödä säännöllisesti, ehkä se sitten kostautuu iltaisin. Toivottavasti kuitenkin helpottaa kun kohta alkaa rv12.

Adora 10+5
Vuotoja ei ole ollut, mutta miksi mulla on niin paljon kipuja! Onko muilla vielä tässä vaiheessa kohdunkasvukipuja(?), repäisykivut vielä ymmärtäisin, mutta että oikein keskelle kohtua jomottelee menkkamaisesti !
: /
 
Huomenta!
Lynette mullaki se poikaolo tuli vaan ihan jostain, ensikertaa raskaana ollaan, joten oireista en osaa päätellä mitään.

Äitiyspakkaus me otetaan, musta ois hauskaa ottaa ne kaikille lapsille ja sit säästää ne niille ku ne tekee omia lapsia ja ihan muistoksiki. :)

Hankinnoista äitiysvaatteita alan jo todella kaipaamaaan, jotkut housut tarvisin, mutta en oo vielä löytäny ku h&m:ltä vaatteita,ja mun tankkireidet ei mahtunu yksiinkään! Kiva juttu.. missä muualla ois äitiysvaatteita? Ja mistä netistä ootte tilanneet?
Vauvalle en oo vielä uskaltanu vaatteita tms, lähinnä joitakin tavaroita (pinnasänky, turvakaukaukalo yms) tutulta varannu. Mies vielä jarruttelee vaatteiden ostamista. :) Ehkä ens viikonloppuna ku torstaina on nt-uä, niin mieski heltyis.. :)

paum & vampula 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Moikka =)



Äitiyspakkaus en aijo, ottaa vaan otan ennemmin rahana ja ostan sillä mieleisiä vaatteita :)

Hankinnat Tarvitaan melkeimpä kaikki, ku olttiin just ehditty myymään kaikki eteenpäin, ku oltiin ajateltu, että lapset olis tehty... Mutta kuinka kävikään :D Koskaan ei kannata sanoa ei koskaan :p

Tyttö- ja poikaolosta Tällä kertaa, tai siis ensimäistä kertaa mulla on TYTTÖOLO jota en voi uskoa, poika sieltä kumminki jälleen tulee :D Oireet on tosin ihan erilaiset kuin aikaisemmista :) Mulla on aina ollu tosi pahat pahoinvoinnit ja nyt ei mitään, siis ei yhtään mitään (ihan muutamana päivänä yhteensä on ollut pikkusen etovaa oloa ja tietyt hajut on ottanu nenään).. Raskaushormoonikin on PALJON matalampi kuin muista ja hemppa on myöskin matalampi :)

FB Voisin kans sinne liittyä, siellä kun käyn paljon useammin kuin täällä. :) Tarvii laittaa Haimille yv :)



Äitiliini ja papu the "iltatähti" 10+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Adora: Itsellä on kohtukipuja. Varsinkin jos liikkuu rivakammin ja jännittävissä tilanteissa rupeaa kohtua nipistelemään. Menee levolla ohi. En nyt osaa sanoa onko ne menkkamaisia, mutta jonkin verran tekee kipeää.

Ainakin yhdet housut jouduin pistämään jemmaan. En saanut enää nappeja kiinni. Kyllä selkeesti on jo pieni kumpu.

E
 
adora, olisko ne kohdunkasvukipuja mitä sulla on? Kohtuhan on lihas ja tässä vaiheessa meiän pikkuset kasvaa niin vauhdilla, että ei ihmekään ku sattuu niin vietävästi välillä..

paum Elloksella ainaki on jotain äitiysvaatteita. Lisäks löytyy nettikauppoja ihan googlettamalla "äitiysvaatteet", mut ne saattaa olla aika kalliitaki. Oon ite käyttäny Mamaliciousin housuja raskausaikana ja oon kyllä tykänny. Sopii vähän rehevimmillekin reisille :) Anton&Ninasta niitä ainaki saa.

Elisa 10+4
 
ANU STEP AWAY FROM THE DOPPLER! Mie sain vasta tällä viikolla eka kerran kuuluviin. Ja eilenkin yritin taas vaikka kuinka kauan en saanu kuuluviin. Ne o vikkeliä sinttejä liikkumaan, on niin tuuripeliä sen kanssa höösääminen.

Tissit on ku tiiliskivet. Painaa ja on helkkarin kipeät. Ihanaa, kun mulla on molemmissa kystia, jotka muutenki tekee omiansa nii nyt ne o aiva perseestä. Lääkäri meinas, että raskausaikana ei aleta puhkomaan niitä kystia. (Tuskaa)

Huomasin äsken, kuinka valion mansikka-sitruuna jogurtti maistuukin lauantaimakkaralle ja jäi syömättä. Tekisi mieli tupakkaa, että slleen.. Mieki heräsin yöllä, niinku Korpi-Keiju. Kävin tosin vaan juomassa. Mies tuli kotiin taas isolla rytinällä, se paukutteli ovet kii. Siellä se söi keittiössä valkosipulihampparia, kun kävelin hakemaan mehua. Yleensä mies nukahtaa ennen minua ja sen kuorsaus on mulle merkki mennä alakertaan hakemaan evästä, sitten sängyssä mussuttelen onnellisena niitä. Meillä isä käy unissaa jääkaapilla ja ennen myös tupakalla pihalla. Itse kävelen välillä unissani. Olen huomannut sen siitä, että kaukosäädin on saattanut löytyä vaikkapa jääkaapista jne. Lapsena siivosin aina, kun kävelin unissani. ( Mulla on osasta jopa muistikuvia, mutta ei vaan pysty lopettamaan) Nykysten jos hiippailen niin en muista mitään.
 
Adora mulla on aika usein kipuja kohdun seudulla, melko koviakin. Osa saattaa kyl olla ilmavaivojakin.. :whistle: Vähän oon niitä miettiny mutkun en muista oliko esikoisen aikaan ni oon koittanu olla rauhallinen.

Aniit 9+4
 
poks poks rv 11! jee

väsyttää niin paljon etten ole jaksanut edes blogia kirjoitella. blaa jos voisi vain nukkua koko aika, syöminenkään ei kiinnosta ja mies huolestu että oon laihtunut näkyvästi. laihtuminen näkyy mun kohdalla vielä melko nopsaan kun oon pikkunen :(
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Oho, se facebook ko on jo perustettu? Mä varmaan liityn ihan pian, mutta pitää ensin kertoa vielä muutamille tärkeille ennen kuin alkaa omalla naamalla julkistaa tätä. :)

Eilen tuli ostettua elämäni ensimmäiset äitiyshousut! Vitsit on mukavat! Mä en tiedä, kuinka mä oon mennyt koko viime raskauden ihan tavallisilla housuilla, kun nyt tuntuu, että kaikki on niin epämukavia. Tässä raskaudessa aion kyllä panostaa mukavuuteen ja santsata itseeni. :D On niin paljon muutakin stressattavaa kuin epämukavat vaatteet.

Uudelle pikkuiselle ei ole ostettu vielä mitään. Varmaan rakenneultran jälkeen vasta innostun, varsinkin, jos se on tyttö ja saa ostaa kaikkia pikkuruisia mekkoja-<3

Pahaolo on ollut tiessään jo viikon, joten saa kai jo huokaista, että se on ohi? :D Viimeksi kesti viikolle 16, joten kiva, jos tällä kertaa pääsis helpommalla. :)

Teddy ja pipana 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Hahah jaa että panettaa muitakin.. :D Justiinsa kirjottelin tonne faceen että huhhuh kun tulee noita märkiä unia nähtyä ym.. :p

Poika ei enää oo vuoteen nukkunut päikkäreitä niin ei pääse ukon kanssa hommiin heheh äääk...poitsu nimittäin nukahtaa vasta puolenyön aikaan ja nukkuu keskipäivään ja siis kun yöllä simahtaa niin simahtaa tää mamikin.. No onneks on noi kiihkeät unet, tirsk.. ;D

Ranskis: Ihanaaa...onneaonneaonneaaaa!!! :flower:

Adora: Mulla kanssa tuntuu tuolla kohdun yläosassa outoa kipuilua ja tietenkin niitä repäisykipuja mutta tuo kohtukipuilu on vähän omituisen oloista..toivotaan että nää on tosiaan ihan harmittomia.. Tsemppiä sinne!

LeenaT ja M1n1: Luultavasti facessa sinne teidän faceryhmien joukkoon sinne vasempaan reunaan ilmaantuu vain uusi ryhmä "Tammikuun vauvat 2013" päivänkakkarakukan kera. :) Käykääs kurkkimassa ryhmänne!! :)

Mulla ei oo kummempia mielihaluja..no kattilapopkornia jäätelön kera..thihhihiiiii..
Mutta oon ihan kauhea sipsiholisti ja nyt on pitänyt toppuutella tätä mielihalua etten ihan rasvalla kyllästä itteäni...ja grillimakkaraa söisin mielelläni...Kabanossin Habaneroa makkarakaupalla..mmmmmm...nyt on pitänyt rajoittaa ettei verisuonet tukkeennu ja nää rinkulat tohon vatsaan lisäänny aivan vallattomasti hehehe.. :D

Mahtavaa sunnuntaita kaikille! :)

Pokusaj&Vintiö 10+4
 
Anu mä komppaan millimollia. Mulle sanottiin joskus, ettei oikeen kannata ees kuunnella ennen 11. viikkoa ku tuskin kuuluu vielä, että sitte vasta kannattaa alkaa kokeileen. Nou vöriis!

Mua ei kyllä himota oikeen ollenkaan, mutta aika kivoja unia oon kyllä nähny aiheeseen liittyen. Huhhuh.. :)

Pokusaj, mä oon kans aina ollu ihan hirvee sipsi- ja dippihirmu. Nyt oon mussuttanu vaan niitä kartanon perussipsejä, ai että on ihania! Niissä on välillä seassa semmosia ylisuolasia yksilöitä, uijui.. Vesi herahtaa kielelle ku vaan aatteleeki!

Elisa
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja anu84
magicarnie
Hei kaikki!

Ilmoittaudun joukkoon kauniiseen. =)

magicarnie / 30 / 2 / EKKS

Kaunis ilma ja olokin on hyvä. Alavatsassa ollut lievää jomotusta. Luojan kiitos paha olo meni pois pari päivää sitten. Ekaa odottaessa kun meni tuo 9kk kokonaan pää pöntössä :x

Piti viel muokata et on 9+6 menossa :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kääk Elisa hys hys hiljaa.. :D Voi noi kartanon sipsit on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyviä!!! Ihan mun suosikkeja..

Nyt oon ostellut melkein ainoastaan Pirkan maalaisperunalastuja "sorcream&tilli" ja huiputtanut itteäni että ovat ihan kevyttä syötävää heheh..
 
magicarnie
Mulla tekee edelleen mieli ainoastaan tupakkaa. Aivan perseestä tämmönen. Miksei se vois oksettaa minua??? Äsken oli jo aikas lähellä mutka läheiselle ärrälle.
Sama kakka täällä. Ekassa raskaudes oksetti ja loppui tupakointi. Nyt oon rajusti vähentänyt mut miksei voi lopettaa. Mietin jo tuota sähkötupakin ostoa, jos auttais. Ainaki nuo häkä ja terva kököt jäis pois ja ehkä se nikotiinikin vois jäädä samal. Mene ja tiedä mut viikon päästä kokeillaan.
 
Tsemppiä tytöt sen tupakan kans! Mulla on nyt ollu sen verta huonot oot, ettei oo tehny mieli. Toivottavasti pysyyki niin ja pidän tälläki kertaa pääni loppuun asti enkä polta. Tsemii hei..

pokusaj Siis peruna, tilli ja kermaviilihän on terveellisiä, right...? :D

Elisa
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
magicarnie Joo ja ukko o melko raskauspoliisi. Se varmaa lukitsis mut kellarii jos kuulis, että olen polttanu.. Yritän nyt sinnitellä.
Olen tänään siivonnut, niksan tuskissani. Älä hae sähkötupakkaa, tiiä mitä paskaa siitä saat! Kun ei ole kunnolla tutkittu. Mulla oli se ja siinä luki ettei raskaana oleville. Plus se että se o jotaki tyylii kasviöljyä mitä vedät sen läpi nii tosi oksetus! Ennemmi minu mielestä poltat sitä tupakkaa.
Mieki pureskelen nikotiinipurkkaa jne. Neukku sano, että neki o parempia.

Tää keitti uudet potut ja voikastin ja makkaraa. Pakko tunkea jotaki kitusiinsa non stoppina ettei vahingossakaan mene ostamaan sitä tupakkia.
 
Mulle tuli nyt moneen viikkoon ekaa kertaa vihlaisuja alavatsaan, tohon oikealle puolelle ja siis aika alas, eli alemmas kuin maha on. tuntuu ihan kipeiltäkin ja huolestuin heti mitä ne tarkoittaa kun nyt vasta tuli noita vihlaisuja, ei ollu ku ehkä silloin kun raskaustestin tein niin niillä ihan alkuviikoilla... sit ei mitään ja nyt alkoi! :(

Itse lopetin tupakoinnin puoltoista vuotta sit, ja mun mielestä ykkösasia on motivaatio ja oikeasti halu lopettaa moinen paska. Ite käytin n. 2 ekaa viikkoo niksalaastareita ja suosittelen niitä. Syökää naiset vaikka kokonainen suklaakakku mielummin kuin tupakkaa :) Ite oon nyt raskauden aikana nähny muutamanki kerran unta että poltin ja join alkoholia! Sitten tullut kauheat omantunnon tuskat... Jännä miten se tupakka vieläkin kiinnostaa vaikka tosiaan yli puolitoista vuotta lopettamisesta on.

Lissu&pöpö 10+3
 
No niin, reissusta palattu ja rauha maassa! Käytiin lauantaina kalalla. Oli ihan hirvee tuuli mut kaks kirjolohta me saatiin mukaan. Kalalaattikoa siis alkuviikosta, nam.

Tosiaan se onki jo heinäkuu. Ihan mahotonta vauhtia tuo aika menee. Ei kyllä haittaa ja toisaalta taas harmittaa, kun tyttö kasvaa niin hurjaa vauhtia. :D

Äitiyspakkaus otetaan ehottomasti! Ihan vaan sen saamisen ilosta ja onhan siellä tarpeellistakin juttua mukana. Vaatteita tulee käytetty, oli ne millasia oli. Ilmanen kelpaa MELKEIN aina. :D Ja tyttö oli kova puklailemaan niin tuli vaihettua vaatteita monesti päivässä.

Hankinnat Meillä menee turvakaukalo vaihtoon ja tytölle pitäs ostaa semmonen isompi istuin. Sisarusrattaat pitää ostaa. Tyttö on noin 1v3kk toisen syntyessä ja aatteltiin ostaa juniorsänky ja siirretään tyttö joulukuussa siihen joten jos se onnistuu nii pinnistä ei tartte ostaa.

Tintti. Meillä taas pienet vaatteet (50-56cm) meni MONTA kuukautta ja 62cm meni 6kk asti. Meillä tyttö ei sietäny ollenkaan isoja vaatteita päällä. Melekonen diiva se onki! :) Kaikki meille sano, et älkää ostako pieniä vaatteita mut onneks ei kuunneltu vaan ostettiin kirppikseltä noita pienempiä, kun löyty hyviä halvalla. Ei ois ees ärsyttäny jos ei ois kerenny pitää. Mun veljenpoika taas käyttää nyt 3kk iässä 68cm. :D Niin ja äitiyspakkauksen vaatteet oli ainaski nyt 2011 niin isoja ettei niillä alussa tehny yhtään mitään!

magicarnie Tervetuloa! :wave:

Tine & Tiiteri 10+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Pakko munkin sanoo että en äitiyspakkausta ota, raha on tässä kohtaa parempi.. Vaan ihan muutama tavara ja vaate siitä oli käytössä. Ja tosiaan ihan aluks niistä vaatteista ei oo iloo. Mulla oli laitoksella mukana äippiksen body ja iiihan liian iso oli. Seuraavana päivänä kun oltiin kotona kävin äkkiä ostamassa muutaman pikkusen bodyn. Muutenkaan en oo tykänny ylisuuriin poikaa pukea. Meillä on tasasesti käytetty joka kokoa vuorollaan. Pikkusen toppahaalarin ajattelin ostaa, sellanen pienin meiltä löytyy vaan kokoa 68.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Ei mua kyl oo mihinkään fb-ryhmään lisätty vielä, tsekkasin kyl ryhmät läpi. Voisko joku siellä jo oleva lisätä mut? Olis kiva päästä mukaan, kun siellä jo niin vilkasta keskustelua käydään.

Pieniä vaatteita meidän tyttö käytti pitkään. Vain pari vaatetta oli vastasyntyneelle sopivia, 50-senttisetkin oli reilun kokoisia. Tyttö täytti just 5kk ja meil on käytössä koko 62-68. Jotkut koon 56 menee kans vielä. Ja äitiyspakkauksessa suurin osa on isompia vaatteita. Mul on puolet vaatteista vieläkin laatikossa ku on niin isoja.

Jestas ku paahtaa! :cool:

Huomenna nt-ultra!!! :D
 

Yhteistyössä