**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

la 12.1.

Vielä täytyy harjoitella miten tätä käytetään kun ei ole aikoihin tullut netissä mitään näin yleisellä puolella kirjoiteltua.
Täällä odotellaa nt-ultraa joka on tiistaina. Jännittää.

Nyt ruokkimaan nuorinta kun vinkuu jotain tuossa vieressä.

Chelsea 12+0
 
Zuh
Tintti: melkoisia eroja siis vaatteiden suhteen :) itse ehkä tekisin niin etten noita pieniä ihan mielettömästi hommaisi etukäteen, ehtiihän niitä ostamaan myös sitten kun vauva on maailmassa ja näkee minkä kokoisia vaatteita tarvitaan. Lapset kun kasvaa niin eri tahtia! Ja mua ainakin harmittaisi tosi paljon jos vaatteet jäisivät käyttämättä. Ja meillä poika esim. siirtyi semmosesta kaukaloistuimesta pois jo 5kk iässä kun ei vaan yksinkertaisesti mahtunu siihen enää. Ja tiedän tyttöjä jotka mahtuisivat vielä 1,5vuotiaanakin. Että ei voe tietee :D

Zuh + öhmö 13+2
 
Facebookiin haluavat HUOM Voipi myös laittaa mulle yv:nä nimen ja kuvauksen kuvasta niin lisään kaveriksi ja lisään ryhmään. Jospa saatas halukkaat nopsasti ryhmään ja ei tulis yhdelle hirveetä ryysistä lisäillä. Ei olla varmoja onnistuuko tää mut kokeilemisen arvonen juttu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
zuh No tolkku nyt tietysti tuossakin vaateasiassa. Kuka sitä hulluna niitä ostelee. Tai no mistä mie tiedän tekeekö niin joku mut ite ostin, kun eteen kirppiksellä sattu hyvä ja halpa. Ja sai ostella vielä lisää. Mie oon sitä mieltä, et parempi niitä on olla vähän enemmän ku entä vähemmän ja mielipiteitähän tänne mahtuu. :) Ja pääasiassa oon sitä mieltä, et jos haluttaa ostaa niin antaa mennä vaan ja ne joista tuntuu, et pärjää vähemmällä niin jättää ostamatta. Mut ehkä saattasin myös ootella rakenneultraa (jos kysymässä sukupuolta) ja jos poika niin ite en niin paljon niitä pieniä hankkis. Pojat kun YLEENSÄ on isompia syntyessään ja kasvaa nopeammin entä tytöt.
 
reissusta palauduttu ja kesäkuun ketju luettu :wave: nyt alan lukemaan tätä ketjua :)

muutama kommentti:

äippäpakkauksesta: aion ottaa sen, yhestä lapsesta en oo ottanu ja mua vähän harmittaa ku keskimmäiselle ei oo nyt sitä haalaria ja makuupussia :|sillä rahalla ei tee yhtään mitään, varsinki ku joudutaan ostaan kaikki... ei mulle pitäny tulla enää IKINÄ lapsia :D

fb:stä: kyllä mää joka tapaukses aion jatkaa kirjottelua myös täällä vaikka tonne ryhmään liityinki :) don't worry, ei tää kasaan kuihdu :)

ON: mulla alko kauheesti hulahteleen pe-iltana seksin päälle semmosta verensekasta vuotoa.. joo todennäkösesti limakalvoilta, mut ku se jatku vielä eilen aamullaki niin tuli vaan mieleen ettei ois lapsivettä tai jotain : / kipuja ei onneks oo, joten maltan mieleni keskiviikkoon jolloin mul on lääkärineuvola

tT ja Nipsu-N 12+2
 
haimi
Adoralle kiitos tämän pinon jatkamisesta.. Niinkun varmaan arvata saattaa, niin heh, fb:ssä olen minäkin :D Mutta koitan täälläkin roikkua..

Meillä hankintoja tulee olemaan tuplien ostot, joihin säästän rahaa. Olen jo päättänyt että phil&tedsit ne tulee olemaan, mallista en vielä vaan ole varma.. :)
Sitten esikoiselle on sänky jo mummolassa valmiina hankittuna, mutta katsotaan nyt miten pitkään tuo nukkuu pinniksessä. Ei haittaa vaikka olisi vielä parivuotiaanakin, jos vaan siellä pysyy, kun haluisin jonkun kehdon tai mv ostaa vauvalle..

Täällä on poikaolo koska pahoinvoinnit ja ruokahalut sun muut on ihan eriluokkaa kun esikoistytöstä.. :) Eli poikaolon voi päivittää listaan ;)

Hermot on kireellä kaikenaikaa ja esikko tekee hammasta, joten se pistää v*tutuskäyrän hetkessä ihan superkorkeelle, vaikka toista vaan särkee ja sitä valittaa ja siksi ei myöskään syö ruokaa (ollenkaan, pelkkiä maissinaksuja ja hedelmäsosetta.. great!) eikä tahallaan ole rasittava kakara :D eivaan.. siis leikkii iloisena ja on hyväntuulinen muutenkin, mutta syömiset on yhtä tappelua..

mut joo, muutenkin kaikki jotenkin ärsyttää vaan.. plaah tylsää!!

nyt synttärikutsujen tekoon.. :)

nuppu 10+6
 
Taas saatu lapset nukkumaan ja hetki omaa aikaa ennen kun pitää tehdä lapsille seuraa. Väsymys on vieläkin ihan mahdotonta, vaikka pahoinvointi onkin enimmäkseen helpottanut. Varmaan hemoglobiini ei ole kovin korkealla.

Äitiyspakkauksesta olitte keskustelleet. Mä olen ajatellut sen ottaa, molemmille vanhemmille lapsille on ja mun mielestä siinä tulee paljon oikein hyvää tavaraa. Vähän isojahan ne vaatteet on, mutta just pieniä tulee muutenkin paljon kun kaikki sukulaiset ja kaverit tuo vauvalle useasti jonkun pienen vaatekappaleen. Meillä kyllä molemmat lapset olleet sen verran isoja, että 56cm on pidetty alussa viikko tai vähän päälle ja melkein heti siirrytty isompiin. Yhtään 50 cm vaatetta ei ole lapsille päälle saatu.

Hankintoja pitäisi ainakin kaukalo ja telakka ostaa ja jos sattuisi tyttö tulemaan, niin olisi ihan kiva ostaa vähän jotain tyttöhepeneitä. :) Varmaan on kaikenlaista muutakin mitä tarvitaan, mutta en ole oikeastaan uskaltanut vielä ajatella niin pitkälle kun että meille tosiaan tulisi tammikuussa vauva ja siksi ei ole sen tarkempaa käsitystä tarvittavista.

FB on kiinnostava mullekin, jos rupeaa näyttämään, että täällä keskustelu kuihtuu ja varmaan muutenkin.

Tiistaina on ultra, alkaa jo jännittämään ja huomenna tähän aikaan on luultavasti täysi paniikki päällä. :D Tänään kun tavalliseen tapaan analysoin valkovuodon väriä, niin olin mielestäni näkevinäni siinä aavistuksen punaista. Siitä vedin jo johtopäätöksen, että kesken on mennyt, mutta yritän nyt toppuutella näitä kauhukuvia ennen kun olen ultrassa käynyt. Km-neuroosista ei vaan näytä pääseävn eroon. :|

Filuuri 12+6
 
Kauheen kiva kun töissä on kiirettä niin aika menee tosi nopsaa. Ultraan enää viikko, just oli vielä kolme viikkoa! Ja ens viikolla kiirettä töis, joten äkkiähän se ultra on :) Taas yritin dopplerilla kuunnella ääniä, jotain olin kyllä kuulevinani, mutten luota itseeni vielä :p En ole ottanut stressiä vaikkei äänet kuulukaan, joten Anu kanssa pysyy rauhassa siellä :) mulla kuitenkin menossa jo 11+3.
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Filuuri ei se varmasti oo kesken menny, usko pois :) Mä en kato ala enää jos jollaki täällä vielä menee kesken, ni ei se voi olla!

Pitäisköhän sitä kumminki ottaa se äitiyspakkaus, ku oishan se ny kiva antaa sitte just vaikka ne makuupussit hamassa tulevaisuudessa lapsille perintönä. Vaikka hirvee kasa vaatteita kyllä on jo säästetty sitä varten, mutta jotain muutaki. Ja vaikkei ne pakkauksen vaatteet välttämättä ihan mun suosikkivaatteita oliskaan, ni kyllä meillä niitä kaikkia melkeen käytettiin (paitsi toppapukua ku se oli niin valtava) ja olihan siellä jokunen tosi kivaki seassa, ainaki siinä 2010 pakkauksessa mikä me vielä saatiin.

Mä oon nyt kans siellä fb:n puolella, mutta käyn täälläki joka päivä seurailemassa ja juttelemassa, tätä on vähän helpompi puhrlimella kumminki kpyttää ku fb:a.

Elisa
 
  • Tykkää
Reactions: Filuuri
Tine laitoin sulle viestiä. Jos saisit lisättyä sinne ryhmään...

Vauva hankinnoista meille ainakin on edessä kaukalon ostaminen ja pinniksestä en tiedä kun se on tällä hetkellä lainassa miehen veljellä ja sen lapset on vasta 1v kun me tarttettas sitä pinnistä takasin. Tiiä sitten kehtaako pyytää takasin siinä vaiheessa...Meillä esikoinen on nukkunu "isojen poikien" sängyssä 1.5v asti niin siitä ei oo huolta että sen takia tarttis kaksi pinnistä.. Tuplarattaat on myös harkinnassa..
 
Niin ja tupakkaa tekee mieli mitä enemmän aattelen että en polta. Nyt on mennyt silleen että joskus ei tuu poltettua ollenkaan joskus 2-3 päivässää...Mää niin tiiän että sekin määrä pitäs lopettaa... Niin ja sähkötupasta mää en suosittele sitä, niin kuin joku edellä jo kirjoitti niin mielummin vaikka sitten sitä oikeaa tupakkaa. Miekin ostin sen ja siinä luki ettei raskaana oleville ja ei tosiaan tiedä mitä niissä on kun ei oo tutkittu kunnolla...
 
Vauvanvaatteista Pojalla oli vain muutama kokoa 50 oleva vaate, kahden viikon iässä oli jo 56:set käytössä. Oli kyllä jo pitkä syntyessään. Masuasukkikin on ilmeisesti normaalia pidempi. Np-ultrassa mittasivat useampaan kertaan reisiluun kun antoi enemmän päiviä kun onkaan. Eli nytkään en hanki noita ihan pienempiä vaatteita.

Pahoinvointi Tuli takaisin. :x Luulin jo että se meni kokonaan ohitse niin alkoi sitten lauantaina uudestaan.

Kai se on pakko jatkaa töitä.

M1n1 ja toukka 12+2
 
Tänään tällainen "menee hermot!"-päivä täällä....

Tupakasta voisin teille polttajille sanoa vaikka mitä, mutta en nyt viitsi näin kiukkusena ruveta ketään valistamaan.. :p :kieh:

Sukupuolesta tai sen kysymisestä on keskusteltu täällä aiemminkin. Aiotaan siis kysyä -todella toivon että saadaan myös vastaus- mutta yritetään pitää sukupuoli salaisuutena muilta syntymään saakka. Asiasta tietävät ei oo kovin ilahtuneet tästä salassa pitämisestä, hähäh :kieh:

Työpäivä mennyt yllättävän nopeasti vaikka pinna kireellä, onneksi. Miehellä tänään eka lomapäivä, epäreilua!!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Hei,

täällä ilmoittautuu uusi.. ei tarvinnut kovin kauaa ketjua lueskella kun huomasin että tämä on se foorumi mihin haluan kuulua. Ihanan aktiivista ja monipuolista porukkaa.


Sofia/25/1/TAYS , LA 31.1.2013


Tosiaankin ensimmäinen raskaus kyseessä, alkuraskauteen on kuulunut iso määrä jännitystä, pelkoa, kiristystä, epävarmuutta, ihmetystä, epätoivoa... haha, täällä on käyty tunneskaalat läpi joka suunnasta, toisaalta...luulempa sen olevan normaalia. Fyysisinä oireina, neljättä viikkoa kestävä pahoinvointi..jos uskallan mainita... ehkä hieman jo väistymässä, kun vain muistaa syödä ja saa alas jotain. Pahimmillaan syöminen oli sitä että kaikki ruoat oksettivat, niiden ajattelukin teki jo todella pahaa.. noh, jos tämä alkaa helpottaa niin hyvä on!!

Vaikka ensimmäisestä onkin kyse, täällä ainakin maha valtavan turvonnut. Toisaalta, en pistä pahakseni...ihana olisikin saada jo sellainen ihana kumpu, siihen menee kuitenkin varmaankin vielä hetki! :)

Onnea hirmuisesti meille kaikille ODOTTAVILLE ÄIDEILLE! <3
 
magicarnie
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;26595878:
tupakasta: mää en oo lopettanu (vähentäny huomattavasti kuitenki), ihan neuvolan "suosituksesta".. mulla on masennustausta, vahva lääkitys ja kaikki lisästressi pyritään pitämään pois, koska se stressi on pahasta vauvalle
Minulle sanoi viime raskaudessa lääkäri et älä lopeta kun keskenmeno on suurempi jos alat tupakan kanssa stressaamaan (tämä tosin Englannissa)
sit se loppui itsestään ku voin pahoin siitä hajustakin jossain vaihees.
Kyl täs itellä on aina kun on tupakka suuhun eksynyt, sellainen viha ja inho itseä kohtaan et mikä siin on niin vaikeeta... :ashamed:
 

Yhteistyössä