**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Apua ! Kävin tänään hammaslääkärissä jossa puuduttivat ja porasivat reiän etuhampaasta . Kotona äitini kysyi että mainitsinko siellä olevani raskaana...Enkä tietenkään ollut muistanu sanoo . Siis ei mun mieles käynytkään sellasta asiaa , että joku puudute ei sovi . Tietääkö kukaan näistä puudutteista jotain ? Enkai tehnyt mitään todellatyperää virhettä :(

Tässä taas sitten panikoin ja googlen kääntäny ympäri......huoh
 
Kohdun kasvukipuja löytyy täältäkin! Ja mulla myös erityisesti viime päivinä ollut tuota juilintaa. Viikkoja siis 13+3.

Soodatesti naurattaa mihin kaikkeen sitä raskaana oleva nainen ryhtyy. :LOL: Mutta mä olen myös niin hömppä, että ihan on pakko kokeilla. :D Hauskaa! :D Tuun sit kertoon mitä mulla tapahtui. ;)

Lynette ja viides muru 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa
Tintti. mulla on torstaina myös hammaslääkäri ja ainakin suuhygienisti sanoi kesäkuun alussa että on turvallista puuduttaa ainakin raskauden alussa. Meinaan kyllä mainita raskaudesta vielä erikseen, jotta ovat tietoisia. En tiedä käytetäänkö joka paikassa samaa puudutusainetta, niissähän voi olla sellaisia mitkä ei sovi raskaana olevalle.. Ehkä jos varmuuden haluat niin soita sinne ja kysy :)
 
magicarnie
vai sooda testailua täällä :LOL:

no kaikkea sitä kuuleekin. onko vanhakin juttu vai uusia jupinoita?

tässä käytiin isännän kanssa kirppiksel ja sielt tarttui vauvan vaatetta mukaan =)

otetaan äitylipakkaus meillä ainakin. onhan siit jotai hyötyä luulisin :)

ruokaa napaan et jaksaa taas vähän aikaa :popcorn:

tervetuloo uudet tulevat mammat :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tupakoinnista ite en polta enkä luonnollisesti hyväksy polttamista raskausaikana. Mutta, oon ottanu tavakseni sen etten kelleen odottavalle asiasta mainitse. Tooooooosi läheiseltä ihmiseltä voisin kysyä onko aatellu lopettaa.

Soodatesti olikin ihan uus juttu mulle, kokeilen varmaan jo tänään. :D

Tinelle yv laitettu. :wave:

Vielä noista vauvanvaatteista. Mä en muista että meillä olis ollu oikeestaan mitään 50cm. Poitsu oli 51cm kun syntyi ja 56cm kävin sitten ostamassa heti. :) Nyt toisen kanssa se ei oo mahdollista joten pitää ennakkoon arvioida tilanne.
 
Tää on niin virkeä ketju, että tässä kun näitä töitä on viime päivät ollu enemmän kuin laki sallii, niin ei millään pysy perässä...Mutta hyvä että juttua piisaa! :D

Soodatestin oon ite tehny jo varmaan pari vkoa sitten(raskaana olevalta naiselta ei mikään "turhamaisuus" ole kiellettyä...) ja tulos oli: tyttö. ;)

Pitkään yritin vastustella kotidopplerin ostoa, mut laitoin nyt kuitenkin tilaukseen vkonlopun aikana. Oli vaan se viimeaikoina tarjouksessa ollut loppunut ja hintaakin muutama euro enemmän, vaikka tarjouksessa oli edelleen. Mut siis tällä vkolla saavat uuden erän ja sen tilasin.

Tupakoinnin lopetin ekan kerran, kun esikosta tein positiivisen raskaustestin. Viime syksynä keskenmenon jälkeen tuli jälleen poltettua, mut lopetin kun olin jotenkuten toipunut. Olin n. kolmisen kuukautta jo "kuivilla" ennen tätä raskautta ja toivottavasti en enää ikinä ala polttamaan uudestaan. Elämäni yksi parhaista päätöksistä jo omankin terveyden kannalta!

Perjantaina on np-ultra ja hitsi, että mua jännittääääääää!!! Oloja on raskauden suhteen kyllä, mutta kuitenkin jo vähän helpottaneet, niin hiipii vaan se pelko mieleen ettei tule viime marraskuun toisintoa. Tai tietyllä lailla olen luottavaisin mielin, mut mietin kuitenkin, et mitä jos...Mä jotenkin pidän aina niitä repäsykipuja jonakin ihmemerkkinä, että kohtu kasvaa siellä kuitenkin ja tiedän ettei niiden puuttuminenkaan mtn merkkaa. Mut niitä nyt ei ole taas moniin päiviin ollu, niin voi ahistus tätä pientä ihmismieltä, kun se panikoi!!! :ashamed: Jajajaja....voisin kääntää ja vääntää tätä loputtomiin, mut ei tässä auta ku yrittää olla ja odotella perjantaiaamua.

Nyt takas töiden pariin...

Diiselikissa + Sissi 10+6
 
Meillä ultra lähestyy kovaa vauhtia. Ylihuomenna olisi aikanen herätys, 7.15 pitää olla jo paikalla. Vähän jännittää, toivotaan että kaikki hyvin.

Itse en tupakoi nykyään enää ollenkaan. En ole koskaan polltanut mitenkään säännöllisesti. Muutaman kerran vuodessa olen saattaut yhden tupakan polttaa. Itselle ei siis tupakoimattomuus ole todellakaan mikään ongelma. Alkoholiakin käytän vähän, joten ei ole harmittanut siitäkään luopuminen. Tottakai tupakka raskausaikana on pahasta, kyllä sen varmasti jokainen tupakoiva ja tupakoimaton tietää. Pitäisin kuitenkin mielessä että on paljon muita, pahempiakin asioita mitä voi vauvalle tehdä. Esim epäterveellinen ruokavalio on varmasti jopa pahempi lapsen kannalta kuin tupakka silloin tällöin. Itse olenkin ihan yhtä huolissani ylipainoisten äitien vauvoista, kuin tupakoivien. En myös usko, että tupakoinnin yhäkkinen lopettaminen on tulevalle vauvalle hyväksi, jos se aiheuttaa kovin oireita äidille. En missään nimessä pidä tupakointia hyväksyttävänä asiana raskausaikana, mielestäni jokaisen tulevan äidin pitäisi pikkuhiljaa lopettaa tupakointi kokonaan. Haluan vaan korostaa että monesti tupakoivia pidetään silmätikkuina vaikka on olemassa paljon pahempiakin asioita. (toki tämä riippuu niin paljon siitä kuinka usein ja kuinka paljon polttaa). En halua nyt loukata ketään, kenenkään syöminen tai tupakointi tai muut elämäntavat eivät kuulu minulle. Mielestäni jokainen tekee omat päätöksensä, ja on lääkärin/neuvolan tehtävä puuttua näihin asioihin. Minusta meidän pitäisi tukea toisiamme ja antaa kannustusta, eikä syytellä. tsemppiä kaikille tupakan kanssa painiville.
 
Viimeksi muokattu:
Apua, joko on heinäkuun ketju?!?! :D kesäkuustakin puolet lukematta kun oon ollut aivan (ihanalla) lomalla. Muutama päivä vielä reissua jäljellä, tavallaan e
i haluaisi kotiinv ollenkaan. Tää amerikan ihmemaa. Ona vaan niin ihmeellinen. Sorry typot, luen kännykällä.
Valtakunnassa kaikki hyvin ja maha alkaa pömpöttää.... Kauheeta.. :)

Voikaa hyvin!

Xxxo ja otus, viikoista ei enää mitään muistikuvaa :) oon niin lomalla.. :)
 
zanizipp :hug:

Hankinnoista, muuta en ole vielä ostanut kuin yhdet mammahousut itselleni, kun oli aivan pakko :) Rakenneultran jälkeen annan sitten itselleni luvan ostella enemmän :)

Tänään lähti kirjekuoret tuleville isovanhemmille :) Jännittää, kun huomenna pitäisi kirjeiden olla perillä. Laitettiin kirjeisiin kuvia viime viikon nt-ultrasta ja pieni viesti, jossa esim. onniteltiin tulevan isovanhemmuuden johdosta :D Huihui, että voikin jänskättää oman äidin kanssa puhuminen huomenna :)
 
Tupakka Ei se hyvää tee mut olkaa tyytyväisiä jos edes saatte vähennettyä! Ite oon polttaja, tyttöä odottaessa en polttanu ja nyt lopetin kans plussan jälkeen. Tällä kertaa tosin pahoinvointi oli karmeaa ja ei oo ees tehny mieli (onneksi). Tsempit! Pitänee viel sanoa, et itelle alku ei ikinä vaikeaa, vasta 3kk kohalla oon ratkennu (jos oon yrittäny lopettaa) ja tyttö odottaessa myös vasta kuukausien päästä lopettamisesta tuli vaikeaa..

Tervetuloa uusille! :wave:

Soodatestistä en oo koskaan kuullut ja vois kyllä testata. :D

Zanizipp Pahoitteluni! :hug:

Kävin tänään tytön kans Ikeassa, myös serkku ja sen muutaman vuoden ikänen poika oli mukana. VÄSYTTÄÄ! Oon ihan poikki. Nyt ei jaksa enempää.

Tine & Tiiteri POKS 11+0 :heart:
 
Zanizipille voimahali! :huh:

Mua vähän särähti korvaan tuo millamaun huoli ylipainoisten äitien vauvoista... Mutta en jaksa alkaa vääntämään tuollaisesta. Koska olen lihava olen myös huono äiti?

Ei muuta. Hirveä olo. Pläh. Ois jo puoliväli niin olot helpottais.

Pipituuna & kakkone 11+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Elisa
Mää oon sit varmaan tosi huono äiti ku oon sairaan lihava :confused: Ja en muuten syö epäterveellisesti... Mää vaan oon läski... Liikuntaa tosin voisin harrastaa enempi, mut ei kiinnosta... NI! Kiitti millamau sulla on järkevät huolenaiheet ;)
 

Yhteistyössä