**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

HV
Hei kaikille.
Ikävä kyllä joudun teidät jättämään. Tänään nt-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Raskausoireet siis normaalit ei vuotoja tai mitään...viikolla 6 löydettiin sykekin. Pikkuinen ei kuitenkaan jaksanut mukana pidempäään. Oon niin surullinen. Nille se oli vain alkio, mutta mulle mun vauva :'(
 
en nyt ymmärrä että miksi kukaan ei ymmärrä ettei se epäterveellinen syöminen oo mikään juttu eikä mikään vaan nimenomaan ne liikailot! ylipaino se on joka aiheuttaa diabetesta, lapsettomuutta, kohonnutta verenpainetta, sepelvaltimotautia, infarkteja, nivelrikkoa, uniapneaa, korkeaa kolesterolia ym.... eli nimenomaan ne kilot ei ne ruuat! ja juu oon kyllä iha itekki itteni kotiruualla lihottanu että tiedän sen hyvinkin olevan mahdollista ja tottakai onkin, kyllä vaikka mäkkiruuallakin voi laihduttaa jos vaan syö alle oman kulutuksen. vastaavasti jos terveellistäkin ruokaa pupeltaa sen 3000kaloria päivässä kun normaalikulutus vaikkapa vähän alle 2000 niin lihoo.
mutta nyt en enää kommentoi tätä asiaa :D

kauheeta että vieläkin tippuu ;(((( toivon vaan sydämeni pohjasta ettei meijän porukkaan osu mitään kohtukuolemia ym tämmösiä vielä. kkm on itelläki pahin pelko tai oli, toki voi vieläkin käydä mutta jotenkin en sitä hirveesti enää pelkää kun jo kahessa ultrassa todettu elävä sikiö. voimahaleja tippuneille ja kyllä teilläkin vielä onnistaa <3 <3
 
HV
Täällä roikun vielä vaikken tänne enää kuulukkaan :'( eli näytti et 7+ viikoilla olisi lakannut kasvamasta. Ilmeisesti istukkahormoni tuotanto jatkui ja piti huolta siitä, että normaalit raskausoireet ovat jatkuneen koko ajan. Eiköhän meitä ole jäänyt kyydistä jo niin paljon et olen se viimeinen, toivottavasti.
Muistakaa nyt ihmeessä nauttia olostanne olitte sitten yli tai alipainoisia, tupakoivia tai tupakoimattomia tai mitä tahansa.. tää on jotain mitä ei toivoisi kenellekkään. itkusta ei vaan tuu loppua
 
hv Silloin kun minä sain km 2004 ensimmäisen niin vauva oli lopettanut kasvunsa 7+4 ja tiputtelu vuoto alkoi vasta 10+5.. Kyllä tuo on jotain sellaista mitä ei toivoisi pahimmalle vihollisellekkaan!! Mutta voimia hurjasti ja jaksamista joka hetki eteenpäin, ja kyllä saat täällä olla!!! Ja todellakin näitä on nyt jo niin liikaa!!!!!!! :O
 
Zanizipp paljon voimia :'( :hug:

en jaksanu ees lukea noita juttuja joita arvasin tulevan kun paljastan että tupakoin.. vedän myös kolmiolääkkeitä (kahta eri sorttia), nukun jos nukun, syön jos saattuu olemaan nälkä... on siis huono äiti ja mun ei pitäis lisääntyä... harmi vaan et mää en voi itselleni mitään... joko lopetan tupakan polton ja vedän tupla-annoksen serotoniinia tai poltan muutaman päivässä ja syön normiannoksen lääkkeitä...

mulla on kolme tervettä lasta tästä kaikesta huolimatta... mää en ainakaan halua lukea mitään "ei välitä lapsestaan" "ei tiedosta tupakoinnin vaaroja" jne jne juttuja... minusta nää on jokasen henkilökohtasia asioita jotka EI muille kuulu ;)
mut eipä siitä enempää...

huomenna olis lääkärineuvola, lieneeköhän toi Nipsu ees hengissä enää : /

tT ja Nipsu-N 12+4
 
tyttö Tenonvarrelta: täällä nyt vain käydään aika vilkasta keskustelua näistä jutuista. Sanotaan ettei ketään syytellä mutta heti ollaan toista mieltä kuitenkin. Minä olen sitä mieltä, että kaikki yrittävät parhaansa ja välittävät lapsistaan. Ei tarvitse olla mikään superihminen halutakseen/tehdäkseen lapsia, aina on jotain parannettavaa. Minä myös tiedän äidin, joka käytti masennuslääkkeitä raskauden aikana ja ihan terve ja vilkas muksu hänellä on.
 
tyttö Tenonvarrelta: Sinulle on varmaankin parempi, että syöt lääkkeitä. Olet sen ansiosta toimintakykyisempi. En tosin tunne sinua henkilökohtaisesti, joten en voi olla varma. Mutta oletan näin. Joten älä tunne hirveää syyllisyyttä näistä asioista.

Peikko89: Olen samoilla linjoilla sinun kanssasi. Ei syyllistetä ketään. Äidit osaa muutenkin tuntea syyllisyyttä jos mistäkin asiasta.

Eiköhän pistetä piste tupakka ja ylipaino keskustelulle. Jokainen joille näistä on "ongelmaa" on varmasti kuullut eri tahoilta neuvoja ja syyllistämistä.

Isot tsempit niille jotka ovat lopettaneet/lopettavat tupakoinnin sekä ylipainon kanssa painiville.

E
 
Peikko89: tarkoitinki lähinnä sitä et tämmönen "kivittäminen" on ihan järkyttävää.. kukaan ei voi tietää toisen taustoja ja sitä miten mihikin ratkaisuun on päädytty joten silloin ei pidä olla myöskään tuomitsemassa toisia heti :)

ei mulla oikeesti oo mitään hampaan kolossa, oli vaan pakko avautua :)
 
PÄIVITETTY

HV Voi ei, olen niin pahoillani :'( Mulla kävi viimeks ihan samoin, että nt-ultrassa todettii kkm ja istukka oli vaan pitänyt normoneja yllä sen verran että oireetkin pysyi yllä normaalisti. Mun kohdalla vauva oli kuollut n. rv9-10. Voimia sulle kovasti!

Samoin voimia Fossiilille edelleen! Toivon sylin täydeltä kaikkea hyvää teille :) Ja jos yhtään tuntuu siltä ettei uuden yrityksen aika vielä ole, niin antakaa vielä aikaa itsellenne. Toipukaa rauhassa :heart:

Magicarnie Onko sulla vuotoa vielä ollut?! Btw, et ollut laittanut laskettuaikaas, yritin sen viikoista laskea, mutta menikö oikein :D laitoin 28.1?

Tervetuloa kaikille uusille! Teitä tulikin kerralla useampi :)

Nt-ultrissa taas hyviä uutisia, onnittelut teille :)

Mulla on "melkein" vapaa ilta :)
Mies töissä ja toinen lapsista lähti yökyläilemään serkkujen luo. Neiti 4v ekaa kertaa ilman isosiskon turvaa yökyläilemässä. Saas nähä miten uni tulee ;) No on reipas kyllä. Huomenna tuleekin koko katras vuorostaan meille :) Eli lapsia sitten 4 kpl.

Vähän tuntuu energiataso nousseen, tänään innostuin siivoomaan toisen tytön vaatelipastosta pienet vaatteet pois (Olin suunnitellut sitä varmaan 4 kuukautta jo) :ashamed: Mut nyt se on tehty. Pesin vessatkin ihan vain touhuamisen ilosta ja puunailin keittiötä. Kokkailukin tuntui tänään kivalta eikä pakko pullalta.
Hemoglobiinihan mulla oli jo ekassa neuvolassa 104 ja sitä oon koittanut aktiivisesti nostaa ruokavaliolla, ehkä se on alkanut nousemaan tai muuten alkaa olo helpottumaan :)

Adora 11+0 (poksuti poksuti)
Isomman tyttelin 11v kanssa ruvetaan kattoo leffaa :heart:
 
Voi ei HV. :( :hug:

Pikkuminille pakko vielä sanoa, että mä tiedän oikein hyvin, et ne mun liikakilot on mulle pahasta. Hermostuin, kun väitettiin, että se ylipaino tekee musta jotenkin huonomman äidin. Että mun lapsista täytyis olla jotenkin kauheesti huolissaan, koska minä lihavana ihmisenä - tottakai - syön pelkkää paskaa. Mutta kun en syö, enkä mä jotenkin osaa nähdä miten mun iso mahani olis jotenkin mun äitiyttä huonontava seikka.

Mun puolesta sopii kans jättää keskustelu tähän. Samassa veneessä ollaan joka tapauksessa.
 
En kyllä oikeen nyt ymmärrä tätä haloota mikä tosta mun tekstistä syntyi. Varsinkin raskauden alussa äidin ruokavalio on todella tärkeässä osassa lapsen kehitystä. Jos syö epäterveellisesti, on selvää, että sikiö ei saa kaikkia tarvittavia rakennusaineita. Outoa, että yleisesti puhutaan paljon mistä kaikesta on haitaa vauvalle raskaana ollessa, mutta kun otan ohimennen puheeksi epäterveellisenruokavalion, tupakointia käsittelevässä tekstissäni, niin jopas saan vihat niskaani. Tarkoitukseni ei ollut sanoa, että kaikki ylipainoiset syövät epäterveellisesti (enkä ajattele että kaikki ylipainoiset syövät epäterveellistä ruokaa ja laihat terveellistä). Vaan nimenomaan korostaa että sikiölle voi tehdä vahinkoa monin tavoin muutakuin tupakoinnilla, olisin ihan hyvin voinut mainita jonkin muun asian, ruokavalion merkitys vaan tuli ensimmäisenä mieleeni koska on itselle tärkeä asia.

Moni taisi ymmärstää tekstini sanoman hyvin erilaiseksi kun sen oikeasti tarkoitin. Pahoitteluni kelle tuli huono mieli
 
Viimeksi muokattu:
magicarnie
Magicarnie Onko sulla vuotoa vielä ollut?! Btw, et ollut laittanut laskettuaikaas, yritin sen viikoista laskea, mutta menikö oikein laitoin 28.1?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

joo oikein laskettu =D sorry en tainnut itse huomata et oli unohtanut laittaa lasketun ajan.

on kyl jatkunut, pyyhkiessä tulee vähän. katsoo jos menis levolla ohi. varmaan jotai alku vuotoi tahi jotai. onneks to on neukkari aika ni sit viim selviää et mis mennään :)

huomen aamusta olen päättänyt tehdä parhaani ja tumpata illalla vikan kerran. =)
sanon näin koska en pety jos ei onnistu. :D
 
Riita poikki ja voita väliin! Miehä aloitin koko kamalan pomemiikin kun sanoin että tekee mieli tupakkaa. :)
Meillä.on kotona vaihteeks riita.. Kyllästyin, ko yks on niin lapsi kun häneltä o revitty hammas.. Eikä se koskaan kuuntele ja saan olla niinku joku vitun papukaija.. Jättää kaiken niinku paskan perseestä lojumaan. Ei kerää mitää tavaroitansa pois ja roskiksen sijainti on täys mysteeri.
ja kuukaus sitten ilmoitin nt-ultran ajan sille että voi hommata hoidon hoks!! Omille lapsillensa! Nii nyt tuumi, että nehä voi odottaa aulassa tai tulla mukaan. Sori vaan mutta ei käy. Ensiksi niille ei kerrota vielä, toiseks meä piti mennä kahdestaan, kolmanneks jos tuleeki km niin en tosiaa halua että
sen eks saa tietää mitään. Niin, että jos ei ole keksiny.mitään niin menen ylsin sinne..enkä ala enää kertaakaan muistuttamaan asiasta..
Niimpä otin hatkat. Pakkasin kamppeet, en ilmoittanu mitään ja lähin reissuun. Menen kotiin sitten joskus jos jaksan.. Ole todellakaa semmoisessa mielentilasa, että jaksaisin kattoa tuota nyt.
Perse tällä puhelimella o paska kirjoittaa :)
 
mun oli millimolli pakko tykätä tosta sun kirjotuksesta koska mulla on nyt ihan samanlainen olo, tosin tääl ukko lähti kaverille ja laitoin perään et herra on hyvä ja tulee sit vasta huomenna kotiin, mää en nyt jaksa kiukuttelua yhtää...

ihanaa olla hormonihirviö :kieh:
 
Ihania ootte :D :heart:

Mä kiukkusin miehelle eilen ihan tyhmästä, sen työjutusta. Myönnän, mies ei todellakaan olisi ansainnut kiukkuilua siitä :ashamed: Se oli vaan kaikkien sattumien summa; huonosti nukuttu molemmat, miehellä pitkä työputki=hirvee ikävä krenny olla.. lisänä nämä hormonit.
 
Järkytyin HV:n viestistä. Voimia kaikille keskenmenon kohdanneille! Alko jo oma perjantainen ultra pelottaa.

millimolli Niin tuttua! Miehet, miehet. Itekin jo tässä ehtiny vetää herneitä nenään millon mistäkin (ihan tyhmistäkin) jutuista.

Mun on pakko nyt hehkuttaa mun ihania uusia housuja! Täällä joku kyselikin äitiysvaatteista, että mistä ihmiset niitä on tilaillu. Elloksen pakettia vielä odottelen, mutta Nelly.com:sta tuli tänään 2:t housut. Stressasin etukäteen et mitä jos ei mahdukaan jne. Mut ne on ihan täydelliset ja niiiin mukavat!! Eli tilasin mamaliciousin farkkuja kahdet erilaiset. Toiset on sellaset vaaleat, oikea hinta 70e, ja nyt 42e ja toiset mustat oli ihan normihintaiset 40 e. Suosittelen tilaa tuolta, nopee toimitus, paljon vaihtoehtoja ja nyt on vielä ALE! Miten voikaan ihminen olla näin onnellinen housuista :D Tekis mieli tilaa kaikkea lisääkin, mut pitää malttaa, kuitenkin se Elloksen reilu 150e tilaus matkalla :ashamed:

Janie ja pirpana edelleen 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Iltaa!
Tulin pikaisesti kännykällä kyselemään tuosta soodatestistä... laitoitteko ensin soodan ja siihen pissa vai ensin pissa ja sinne sooda? Jos se jotenkin poreili niin oliko se ihan kunnon poretta? Tää oliki melkoista tiedettä tää soodan kans leikkiminen! :D
Ite pissasin purkkiin ja nakkasin ruokalusikallisen soodaa sinne ja ei kyllä mitään suurempaa poreilua tullu, mitä nyt ihan minimaalisesti vaaleaa "vaahtoa" pinnalle.

Tein myös sormustestin tänään ja kaippa se tyttöä povasi. :D
Vieläkö pitäis tilata tuo jonkun aiemmin näyttämä pissatesti. :D

paum & vampula 11+6 (torstaina NT, jännittää!)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Peikko89
Zanizipp ja HV suuret pahoittelut keskenmenosta. On niin latteaa vaan sanoa, että pahoittelee, mutta en keksi parempaa ja ajatuksissa voin ehkä kuvitella fiiliksiä. Itsellä kkm tammikuussa.

Soodatestiä munkin tekisi mieli kokeilla, mutta kun ollaan kylässä, niin en ehkä kehtaa ruveta kotilaborantiksi. :whistle:

Ja kiitos kovasti kaikille jotka oli kommentoineet kohdun kasvukivut ja muut tuntemukset kysymykseen! :heart: Niiiin helpottavaa kuulla, että se on tavallista. Mulla on ollut aikasemmissa raskauksissa alussa kasvukipuja ja jomotuksia, mutta en muista, että ne olis iskeneet tässä vaiheessa. Ehkä kun tää on viides raskaus, niin kohtu on jo venynyt sen verran, että ei tunnu ennen kun vähän myöhemmin.

Mä olin tänään ultrassa ja siellä oli lääkärin mukaan kaikki oikein mallikkaasti. Sellainen kivi vierähti sydämeltä, että purskahdin itkuun. :ashamed: No, en varmaan ole ainoa joka vetistelee. :) Vastasi viikkoja 13+4, vaikka tänään olis 13+2. Sekin oli mulle yllätys kun luulin, että tänään olis 13+1. No, samapa tuo, ei se vauva sieltä yhtään sen nopeammin ulos tule oli päivät mitä vaan, paitsi jos käynnistykseen saakka mennään. :) Ja hyvistä ultratuloksista rohkaistuneena soitin sitten vihdoin neuvolaankin ja sain ajan ensikäynnille tuohon vajaan parin viikon päähän. Sydänääniä menen kuuntelemaan perjantaina ihan pikaseen. Nyt jos osaisi vähän relata... :p

Filuuri 13+2
 
Tää on mun viiminen kommentti aiheeseen, mutta mikähän ois sitte ratkaisu meille ylipainoisille? Pitäiskö olla painopoliisi, jonka luona käytäis punnituksissa, että no nyt oon normaalipainonen, saat alkaa tehä lapsia? Tai jos nyt hertsyykkeli tulee raskaaks, ni pitäiskö pakottaa aborttiin? Mä sain nyt sellasen käsityksen olikohan pikkuminin tekstistä, että kun ne liikakilot on niin kamala asia, niin ei siis ylipainosena sais lainkaan olla raskaana. Että huhhuh.

Todella isot pahoittelut HVlle! Paljon jaksamista sinne.

Elisa 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: LeenaT
Hellurei!

Osaanotot suru-uutisen saaneille :hug:

Kävin tänään ultrassa! Paniikki iski autossa: mies joutu kädestä pitäen viemään mut sisälle asti ja taluttamaan odotushuoneesta tutkimushuoneeseen, sit helpotti..??

Mutta siellä on yksi vilkas ja vikkelä kaveri :heart:, joka näytti ensimmäisenä meille pitkää nenää ja kerto mitoikseen, että on isokokoinen kaveri! Mittaa oli reilu 6 cm ja syke pomppi yli 160. Kaikki kunnossa ja varpaita ja sormia pystyttiin laskemaan viisi jokaista.. :heart: Seulonnat oli kaikki 1:100 000 x 3 eli pitäis olla kaikki normaalia. Nt oli normaali 1.12, eli myös normaalia.

Lähettää rakenneultra-ajan postissa rv 20 (hänen koneensa ajanvaraus ei toiminu, joten ei voinu samalla antaa..) ja samalle ajallle koittavat saada sitten moniammatillisen ryhmän eli myös pelkopolin kätilö ja lääkäri olisi paikalla, mikäli onnistuu, muuten tulee kaksi eri aikaa.. Odotan että pääsen näkemään/kuulemaan kumpiko sieltä voisi olla mahdollisesti tulossa.. Mies sano ultran jälkeen että ihan ku se olis tyttö. Oli kuvissa ihan samannäköinen kun meiän neiti aikoinaan.. :kiss:

Vanhemmille laitettiin (tylysti) viestillä, jonka ite riimittelin..
kevät on ollut täynnä taikaa,
tämän vuoden loppu on odottavaa aikaa!
Pienessä paketissa tulee yllätys suuri,
ei alkanutkaan äidillä laihdutuskuuri.
Sulateltavaksi teille nyt uutinen tää,
kasvaa masussa pienet sormet, varpaat ja pää.
Tänään on varmistus ultralla saatu,
oli sydämen sykkeellä vahva laatu.
Tammikuussa meitä onkin jo viis,
vielä salaisuutena pidäthän siis..


Mun vanhemmat on lomalla Tallinnassa, olivat sitten kävelleet suoraan alkoon hakemaan kuohuvaa, jonka poksauttivat heti ulkona. Ja miehen vanhemmat sanoivat, että olivat jo arvanneet, anoppi oli kuullut ennustuksen keväällä, jossa oli povattu lisää lapsia (kumpikaan miehen siskoista ei oo "vauvakuumeinen" ja miehen veljestä tulee varmasti joku vanhapoika, joten oli sitten arvannut et meille se tulee..) :LOL:

LA muuttui 10.1 ja tyttöolo

Niina ja 12+5 :heart:
 

Yhteistyössä