**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Laittakees sen.kiinalaisen kalenterin.linkki oon hukannu sen. :)
Paljompa tuolla ukola kiinnostaa olenko kotona vai en.. Ei oo tullu ees viestillä.kyselyä.missä olen. Ei paljoa vissii kiinnosta.
Täällä vaihteeks särkee päätä ja oksettaa.. Kivakiva.
 
HV :hug:

Me ilmotettiin kortissa tällä miehen isovanhemmille:

"Lämpöiset terveiset täältä napapiirin alapuolelta.
Majoitus on ollut oikein mukavaa (vielä ei ole edes ahdasta).
ja ruokakin on ensiluokkaista.
Oikeastaan koko ajan olen uiskennellut ja löhöillyt sekä nauttinut olostani.
No, siinäpä ne terveiset oikeastaan olikin, tavataan sitten alkuvuodesta,
kunhan lomani on ohi."


Tänään oli eka neuvola. Oikeestaan aika turha käynti kun kaikki puhuttiin sillon tuulimunan aikaan jo kun kerettiin käydä. Sydänääniä yritettiin kuunnella mut ei kuulunu, viikkoja kuitenki aika vähän. Neuvolan päälle tehtiin kunnon shoppailureissu. :)

Aniit 9+6
 
Fossiili: mukava kuulla sinusta! Kaikkea hyvää sinulle!! Ja onnea hääpäivänä :) Tule sitten kertomaan taas, kun sille tuntuu!

HV: Voi ei... :'( Oikein kylmäsi puolestasi! Voimia ja jaksamista sinne roppakaupalla!!

Elisa: repeilin :D (siihen ei tosin tällä väsymyksellä paljoa vaadita...) eiköhän meillä jokaisella ole oikeus lisääntyä :heart: ja kyllähän luontokin ns. hoitaa osansa, jos vauvan kehitysedyllytykset ovat syystä tai toisesta huonot. Syitä, kun voi olla monia ja paljon itsestä riippumattomia.

magicarnie: tsemppiä! :)

Onnea Filuuri + muut hyviä ultrauutisia saaneet!

Ihanat runot oli Niina85 , tT ja Aniit laittaneet <3
 
Tää on mun viiminen kommentti aiheeseen, mutta mikähän ois sitte ratkaisu meille ylipainoisille? Pitäiskö olla painopoliisi, jonka luona käytäis punnituksissa, että no nyt oon normaalipainonen, saat alkaa tehä lapsia? Tai jos nyt hertsyykkeli tulee raskaaks, ni pitäiskö pakottaa aborttiin? Mä sain nyt sellasen käsityksen olikohan pikkuminin tekstistä, että kun ne liikakilot on niin kamala asia, niin ei siis ylipainosena sais lainkaan olla raskaana. Että huhhuh.
no missähän vaiheessa taas oon sanonu ettei ylipainoset sais tehä lapsia? en tietääkseni missään kohtaa että anteeksi jos ootte sellasta käsitystä saaneet. ihan yleisesti ylipainosta aloin lätisemään, raskaana tai ilman. joha nyt on helvetti ku pitää nii nokkiinsa ottaa. on täällä muillaki pinna kireellä. piti nyt taas jotain kirjotella mutta väsymys ja ärtymys painaa niin taidan painua nukkumaan ja kirjotella taas paremmalla mielellä.
ja jos ratkasua kaipaat ni varmaan ihan elämäntaparemontti.
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Voimia surun kohdanneille :hug:

Iloisiakin uutisia oli jotkut nt-ultrasta saaneet, onnea!

Kiinalainen kalenteri näyttäisi tyttöä pukkaavan. Soodatesti sihisi. Joskus kauan aikaa sitten sormustesti povasi kahta poikaa. Tämän hetken saldo on yksi tyttö :) saas nähä mitä tulee. Vielä salaa toivon poikaa :)

Mä skippaan tuon pläski/röökikeskustelun...

Tämä mamma se kävi eilen tekemässä muodonmuutoksen. Sain vihdoin ja viimein leikattua persettä hipoavan heviletin veks...aina tukka kiinni ja mulla viel aika paksutukka joka hiosti helvetisti.aaah tätä keveyttä päässä. Uusi luukki on hieman yli korvien ja takaa rikottu :) väriä en laittanut. Ja kyllä piristi mieltä ja olemusta muutenkin.

Remontti edistyy,nyt sitä on tehty kuukausi.mies on paiskinut pääsääntöisesti itse siellä.Kaikki pinnat uusittu ja jeeeee keittiössä lattialämmitys ja kaakelit lattiassa. Voi vimpulat,vieläkun pari viikkoa jaksaa odottaa. hyvää kannattaakin odottaa :)

Minimee kyllä,mullakin enskuussa ultra ja puoliväli.kiitos muistutuksesta,ihanaa!

Ranskis ja pätkis POKS 13+0 ( Sikiöllä on jo hiuksia ja kulmakarvat noh se närästyskin alkoi,huomasin vain...
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Hennu86
Jotenkin lohduttavaa kuulla että muutkin ärhentelee kotona. Mie ärhentelen enemmän meidän lemmikeille. Vaikka ei pitäis. On mieskin saanut osansa tunnekuohuista. Saatan loukkaantua sellaisista sanomisista jotka normaalisti ymmärtäisin vitseiksi. Tippa linssissä pitkin päivää muutenkin.

Voimia menetyksen kohdanneille.

Tervetuloa uusille.

Eilen käytiin tytön ja koiran kanssa uimassa. Tosin en itse vielä uskaltautunut pulikoimaan. Ehkä tänään, kun näyttää tulevan lämpimämpi päivä kuin eilen.

E & pippuri 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
HV :hug:

Aivan ihania runoja ootte laittaneet perheillenne!! :heart: Me kerrottiin tylsästi vain kasvotusten.

Ranskis, mäkin aina haaveilen tuollaisesta muodonmuutoksesta. Mulla on kans tosi pitkä ja paksu tukka, mut en oo vielä raaskinut leikata. Mutta jotain sille vois tehdä. Viime kampaamokäynnistä on jo vuosi aikaa!

Kiinalainen kalenteri lupaa taas tyttöä, kuten viimeksikin. Viimeksi piti paikkansa.

Sanonpa (ehkä) viimeisen kommenttini painokeskusteluun. Toki kaikki tietää, ettei ylipaino ole terveellistä, siihen ei voi väittää vastaan, mutta mun mielestä tässä oli nyt kyse nimenomaan raskauden aikaisesta ylipainosta ja sen vaikutuksesta vauvaan. Ja sitä verrattiin tupakointiin. Yhtä hyvin sitä voisi verrata vaikka alkoholin käyttöön raskausaikana. En ymmärrä niiden laittamista samalle viivalle.

Leena ja pikkuinen 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Elisa
HV :hug: Sanoja ei löydy, kovasti jaksamista.

Ihania runoja ootte laittanu vanhemmille. :heart:

Oon ton kiinalaisen kalenterinkin tsekannu tossa muutamia vkoja sitten ja muistaakseni povas tyttöä. Mut niin povas esikoisestakin ja poika tuli. :D

Näin pitkästä aikaa unta vauvasta viime yönä ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri otti unessa vauvan mun kohdusta tarkasteltavaksi ja takaisin laitettaessa olin, et hei sukupuoli! Ja se sit vaihteli tytön ja pojan välillä eli ei vihjettä! :D

Mä oon ollu (ainakin omasta mielestä...) paljon lauhkeampi nyt tässä raskaudessa kuin edellisessä tai jopa normaalisti! Saan mä tietty välillä jtn ihme keuhkoomiskohtauksia, mut pääsääntösesti ei kiristele kauheesti.

(.) Täällä on joku pikkukesäflunssa iskenyt, varsinkin öisin yskittää ja herään niistämään. Muutenkin nukun tosi huonosti. Yöllä kun herään vessaan, ni voi mennä parikin tuntia ennenku nukahan uudestaan. Sit aamulla kuitenkin aikanen herätys ja silmät ihan killissä. Pakko mennä iltasin ysin aikaan nukkumaan, sanon vaan miehelle, et sori ei musta ole "seuraapitämään".

Eipä muuta, perjantaita odotellessa!

Diiselikissa ja Sissi 11+1 :heart:
 
HV kovasti voimi sinulle ja kaikille muille suru-uutisen kohdanneille.

Niina85 aivan ihana runo! keksitkö itse :) mun luovuus ei riittäis tollaseen

Mua vähän pelotti tänään tulla lukemaan tänne, kun sain niin hirveen sodan aikaseksi :ashamed: Jäi harmittamaan kun tuntuu että mun viesti ymmärrettiin ihan päin vastoin kuin tarkotin. Tarkoitus kuitenkin oli vaan sanoa että varmasti meillä kaikilla tulevilla äideillä on omat "paheet"/vaikeudet, mutta ketään ei täällä pitäisi siitä syytellä vaan kannustaa, jos joku jonkin ongelman kanssa painii, oli se mikä vaan. Itse en ainakaan koe olevani ketään parempi raskaanaolija, eikä mulla ainakaan ole oikeutta tuomita ketään. Mun ei alunperinkään ollut tarkotus ottaa kantaa ylipainoasiaan vaan yleisesti siihen miten helposti jotkut ihmiset tuomitsee raskaanaolevan naisen huonoksi äidiksi jonkun yhden ominaisuuden takia, ajattelematta kokonaiskuvaa.

käytiin äsken ultrassa. Kaveri nukku melkein koko ajan, ultraaja sai pitkään tökkiä ja testailla että sai turvotuksen mitattua. Mutta siellä se pieni välillä aina vilkutteli meille. Turvotus ja kaikki muukin näytti normaalilta. Saatiin yks 4d kuvakin kotiin. Olin kyllä yllättyny miten epätarkka 4d oli, mutta taisi johtua siitä että kaveri oli vielä niin kehittymätön ja ihan kohdun takaosassa. Vastasi viikoja 11+5 ja laskettuaika pysyy samana. Olin etukäteen varma että itku tulee, mutta mua vaan hymyilytti koko ajan. En oo kertaakaan vielä raskausaikana itkeny, olin varautunu siihen, et pillitän ihan joka asiasta.
 
Millamau, kiva että selvensit. :) Netissä on vain niin helppo aina lukea rivien välistä sivumerkityksiä, vaikkei niitä välttämättä oliskaan.

Runoista vielä: oisko kellään kivaa runoa tähän tilanteeseen kun tulee toinen lapsi?
 
Heippa vaan kaikille!

Jaa-a, nyt on käynyt niin, etten ole taaskaan saanut aikaiseksi kirjoitella. Oon ollut reissussa ja nyt on töihinpaluu-kooma. Väsyttää ja työt ei tosiaan maistu, kun muut lomailee, plaah! No ehkä se tästä.

Täällä on ollut aikas kovaa polemiikkia tupakasta ja painosta yms. Mutta en nyt jaksa ottaa kantaa itse asiaan, koska mun mielestä ei ole täällä järkevää ylipäätään tälläsiä asioita käsitellä, koska aina joku pahoittaa mielensä. Ja mun mielestä meidän pitäis tukea toisiamme hyvässä hengessä, eikä osoittaa sormella, eiks niin siskot? Mun yks kaveri sanoi kerran että toinen äiti on toiselle äidille pahin, se tarkoitti sitä, että teki niin tai näin, niin aina jollakin on jotakin kommentoitavaa, että miksi teet noin... Mutta yritetään elellä sovussa :).

Ollaan käyty viimeksi neuvolassa 10+6 ja ultrattiin silloin. Pikkuinen liikkui kovasti ja oikein hyppeli kohdussa :). Ihan mahtava tyyppi. Ensi viikolla nt-ultra, jännittää. Monet onkin saaneet hyviä uutisia ultrasta.

Juu. Sinne facebookkiinkin olis kiva tulla, mutta näkyykö se kaikelle kansalle siellä etusivulla, jos mut liitetään ryhmään? Mää en haluais että kukaan sitä näkis, koska on niin aikaista. Oon tämmönen tietokonehöppänä enkä tajua mistään mitään :LOL:

Mimmilii 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Ihanaa!! Vapaapäivä ja mikä keli!!!! B-) tulee niin tarpeeseen! Vaikka miehelle sanoinkin, ettei ole haitannut yhtään, että tänä kesänä on ollut hädin tuskin 20 astetta parhaimmillaan.. lämmin tekee olon entistä huonommaksi minulla.. vilukissa olen edelleen, mutta auringonpalvoja on kadonnut tän etovan olon alle :p tällä hetkellä paras sää on se sateen jälkeinen raitis ilma ja pahinta mitä tiedän on se seisonut ja kuuma :S Aamulla pitää aina ensimmäisenä saada ikkuna auki ja raitista ilmaa!!

Sitten voisin teiltä kanssasisarilta kysyä vinkkejä.. Mitä syötte illalla? Illalla on usein huono olo (väsymyksestä). Yöllä herään vaihtelevan monesti huonoon oloon (nälkä) ja aamulla on jäätävän huono olo (väsymys, kun yö on mennyt heräillessä + se nälkä). Eli jotain vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!
 
HV :'( :hug:

Kyllä nyt alkoi pelottamaan oma ultra... : /

Ihania runoja olitte laittaneet! :heart: Minäkin laitoin kotiväelle runomuodossa pienen värssyn, mutta en halua sitä täällä julkaista. Mies soitteli omalle kotiväelle, sanoi että kun soittavat kuitenkin takaisin niin helpompi niin. ;)

Soodapurkkiin en oo vielä ehtinyt pissimään, mutta kiinalainen kalenteri lupasi tyttöä. Pitää vissiin kokeilla sitten tuo sormusjuttukin vielä. Kumminpäin siinä olikaan nyt kumpi? :D

Eilen tais olla mies vähän hämillään, kun aloin pienen petipuuhastelun jälkeen (johon tämä raskaus on näköjään tuonut aivan uusia ulottuvuuksia! :p) vaan yhtäkkiä itkemään ihan hysteerisesti. Pääs kyllä hormonit ihan valloilleen ja pillitin vaan kaikkea mahdollista, lähinnä kyllä onnellisia asioita. :heart: Lopussa mua alko yhtäkkiä naurattaan, kun en tienny enää mille oikein itken. :D Hehheh. Yhtenä päivänä alkoi itkettää, kun mietin, että ketä voitais pyytää kummeiksi vauvalle. :D Se niistä rauhallisista mielialoista...

Nöhveli & pikkumöykky 10+6
 

Yhteistyössä