meadow: Voimia! Toivottavasti kaikki ois kuitenkin hyvin.
AnnCa kyseli
välipaloista, mä koitin syödä toisessa raskaudessa hedelmiä esim. banaani on tosi helppo, rasvatonta/maustamatonta jugurttia ja marjoja sekä hapankorppuja. Vaikee on kyl keksiä sellaista nopeaa, pientä ja terveellistä syötävää mutta kyl toi setti parempaa oli kuin ekassa raskaudessa suurkulutetut suklaavanukkaat
Alkuraskaus pahoinvoinnin kera on kyllä ihan villi länsi, kunnon strategiat piti juonia aamusta asti, että selvis päivän läpi. Miten kuitenkin onkin ikävä sitä pahoinvointia, kun nyt ei ole vielä mitään. Ekassa raskaudessa etoi heti ja oksentaminen alkoi 6+ viikolla, toisessa, keskenmenneessä raskaudessa, pahoinvointi ilman oksentamista alkoi myöskin 6+ viikolla, joka ois sit ens viikko, joten katotaan, miten mun tällä kertaa käy.
Miten muilla on raskauspahoinvointi alkanut aiemmissa raskauksissa, onko yhtäläisyyksiä?
Elämäntapamuutokset, mä olen taas onnistunut säätämään ruokavaliota terveellisempään suuntaan. On vähän ylipainoa ja tavoitteena on, ettei tulis ihan hirveesti kiloja lisää. Raskaus on vienyt mun makeanhimon toistaiseksi, kiitos siitä. Alkoholia ei tietty voi juoda enää eikä se tietty haittaa mut mä mielelläni kyl nautiskelin vähän viiniä ja saunasiideriä ennen, joten välillä tunnen tiettyä haikeutta, kun muistelen valkkarin makua kielellä. Joo, tuli vähän alkoholistiolo
Varhaisultrasta en tiedä, kiinnostaisi kyllä tavallaan, jotta näkis, että siellä ylipäänsä on joku ja se on oikealla paikalla mut toisaalta kuitenkaan en tahdo, koska se voi mennä sittenkin kesken. Vois olo olla pahempi, kun ois jo nähnyt sen, ehkä rentoutunutkin vähän ja sit kuitenkaan raskaus ei jatkuisi. Tai en mä tiedä. Mä olen vähän kummallinen tän jutun kanssa. Oikeastaan oon päättänyt, että meen, jos alkaa tuntua siltä, että on aivan pakko päästä.
Eka neuvola mulla on 24.5, silloin on jotain 7+ vai jo 8+. En jaksa laskea. Neuvolan tätsy halus nähä mut jo, ois halunnut jo ens viikolla mutta me lähdetään esikoisen vaarilaan, joten ei olla paikkakunnalla. Kävin terkan kans puhumassa keskenmenosta ja luulen, että se haluaa siksi nähä mut mahdollisimman pian. Jotta voitais jutella vielä siitä ja sit tästä uudesta raskaudesta. Meiän terkka on ihana.
Tykkäättekö muut neuvolanne terkkareista? Onko teillä sama "täti" äitiysneuvolassa ja lastenneuvolassa? Meillä on niin pieni paikkakunta, että samalla tädillä käydään.
Tsemppiä kaikille!