TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Lara83
Jopas oli tullut tekstiä! Täällä on siivoiltu aamulla, jospa siitä olisi muutakin hyötyä kuin siisti koti ;)

PALJON TSEMPPIÄ KAIKILLE JOILLA KÄYNNISTYS EDESSÄ (tai jo aloitettu) :)

sef kyseli Gracon Mirageista, me ollaan kyllä oltu tyytyväisiä. On siis kauppakäytössä edelleen esikoisella, käväistiin niiden kanssa viime keväänä myös seurasaaressa ja hyvin toimi vähän huonommassa maastossakin. Mutta ihan ehdoton plussa on se että sen Logico S:n saa näppärästi niihin kiinni! Se kaukalo on jo ilman vauvaakin jo aikas painava, niin ei todellakaan olis huvittanut kannella sitä yhtään vauvan kanssa..

ON: neuvolassa käyty, ei mitään erikoista. Vauva ei oo vielä ihan kauheen alhaalla, mutta kaikki oli hyvin. Mitattiin jopa meikäläisen korkeimmat verenpaineet 108/75 :)

Ihana pikkuinen cruellalla!

Lara83 ja Eemeli 39 tasan :heart:
 
Cruellan pikkuinen on ihana =) .

Lappitarelle lähettelen täältä virtuaalisesti suppareita, kuulosta kumman tutulta meiningiltä
:kieh: .

Flunssasten olokin alkaa ilmeisesti vähän helpottua, vai?

Oma napa voi hyvin. Paine peräpäässä on lisääntynyt ja vatsakin painunut selkeästi alemmaksi. Vatsa on tosi pieni ja vähän jo jännittää mitä ensiviikon kokoarvio tuo tullessaan :whistle: . Huomenna on neuvola. Onneksi viimekäynnistä onkin aikaa jo reilut neljä viikkoa niin ei tuo painonnousukaan näytä niin hurjalta kuin jos se olisi per viikko, eiks vaan...

Nyt kuulostelemaan ykkösen ekan koulupäivän tapahtumat ja juomaan samalla pullakahvit. Kakkonen onkin taas kertaalleen jäänyt haahuilemaan jonnekkin koulumatkalle kun hänen olisi pitänyt olla kotona jo tunti sitten. Eli ripitystä tiedossa ja heti ekana koulupäivänä :kieh: .

Jaksamisia :wave:

:heart: Anni :heart:
 
Kiitos Aminohappo matkaratastarinasta :)

Runttipulla: Pitänee sitä lime-ruskeaa vähän kehaista, kun semmoiset ne meillekin on siis kotiutumassa :D

Tänään oli neuvola ja kaikki oli ok...paino viimeviikosta -200g joten sain kehuja :p Sf-mitta oli kevyet 36!

Seuraava aika saatiin parin viikon päähän, mutta toiveissa ois, ettei sitä tarttis käyttää, kun on se TYKS:in reissu ensi viikolla...jos vaikka suostuisivat käynnistykseen :)

Sef
 
Lara83
Kurkkasin just neuvolakorttiin ja painoa oli tullut viikossa 2 kiloa! Onneksi mun oma ihana neuvolantäti oli tullut vuorotteluvapaalta eikä maininnut tuosta painonnoususta mitään (samaa tahtia sain kiloja esikoisestakin viime metreillä )... :ashamed:
 
Tsemppiä kaikille käynnistykseen meneville!

Kirppusella ihana maha :)

Cruellalla ihana pikkuinen :heart:

Täällä tänään neuvola/lääkärissä käyty:

Rv: 37+5 (36+3)
Paino: -233/vko (+140/vko) Lähtöpainoon 7,3kg.
RR: 95/66 (92/59)
Sf: 34 (34)
Tarjonta: rt (rt)
Syke: 145 (140)
Kohdunsuu: Pehmeä, kiinni, pituus 2,5cm (rv 28+5 kiinteä, kiinni, pituus 3cm)

Kaikki muuten hyvin, mutta lääkäri sai Sf-mitaksi saman kuin viimeksi tai sanoi, että vähän pienempikin lukema tuli. Olisi ensin ollut viikon päästä perjantaina neuvola-aika, mutta siirrettiin sitten tiistaille ja jos terkkari saa myös sellaisen mitan ettei olisi kasvanut niin täytyy katsoa tilannetta.
 
Nyt lepoa vähäsen. Sain kerättyä ikkunoista jouluvalot pois ja vaihdoin keittiöön verhot, pöytäliinat, maton ja olkkarin pöytäliina vaihtui myös. Huh että tuo silittäminen on rankkaa - siis noiden kaitaliinojen osalta. Tuntuu että rutut ei lähde vaikka kuinka silittää ja silittää... grrh. Vielä pitäis kukka-asetelmat purkaa ja heittää mäkeen, osa tosin vielä kukkii joten ihan hirmu kiirus ei ole. Muutoin joulu on nyt putsattu aikalailla pois ja hyvä niin.

Oma olo alkaa kyllä jo vähän kohenemaan, onneksi. Kai se viikko ja flunssa aina vain menee, vaikka kuinka koittas tautia hätistellä. Nyt on viikko mennyt joten huomennahan sitä ollaan elämän kunnossa, eikö? ;)

Mietin tossa että pitää tehdä pakkaseen valmiita ruoka-annoksia jos sitä on sitten synnäyksen jälkeen huonossa kunnossa ja olenhan mä useamman päivän poissa kotoakin, saa mies nopsaan ruokaa eikä tarvii mihinkään grillille juoksennella sitten... ajattelin tehdä pizzaa, lihapullia, lasagnettea tai makaronilaatikkoa sinne valmiiksi. Ja sitten jonkun makean käntyn, vaikka kääretortun jos tekee mieli jotain hyvää. Ja pussillisen mustikkatassumunkkeja pitää ostaa, niitä jotka vaan paistetaan uunissa. Eiköhän noilla sit jo pärjäile vähän aikaa jos on kovinkin kipeä. Niin ja sämpylöitä kans teen tietty, tänään ajattelin sämpyt tehdä, ainakin yhden satsin. Kun nyt tuntuu jo että jaksaakin kärsää nostaa vähän ylös niin pitää heti alkaa toimimaan :LOL:

Mutta jospa nyt lepäilis hetken :) Fiilikset on heti paremmat kun pääsee liikkeelle =) Viikonlopuksi vois suunnitella jo sitä maalaushommaakin jos tässä lähtee enregiat virtaamaan!

Ja Pompolle vielä onnea tytsystä!

 
Pompo Kovasti onnea tytön syntymän johdosta!! :heart: :heart:

Cruella Ihana pikkunen!! :heart:

Ihana masukuva Kirppunen =)

ON; Tänään oli synnytystapaarvio äitipolilla. Kaikki oli siellä hyvin pikkusella. Painoarvio 2,9kg, kasvaa ihan keskikäyrällä eli ei pitäisi olla mitään hätää eli jos syntyy LA:n tienoilla niin painoarvio on n. 3,5-3,6kg. En ole niin hirveän iso itsekkään mutta lantio on ihan hyväntuntuinen lääkärin mielestä, eli alatiesynnytykseen ei pitäisi olla estettä. Toki kaikki toivoo että lähtisi itsestään käyntiin kun se on pajon parempi vaihtoehto kun on sektio takana! Kohdunsuu on nyt pehmentynyt, edelleen suljettu ja kanava 2cm kun se viikolla 33 oli vielä kiinteä ja 3cm kanava, niin jotain pientä on tapahtunut vaikka minulla ei selvästi mitään supisteluja ole ollut. =) Toivotaan että näin jatkuu ja että synnytys käynnistyy itsestään tässä noin viikon tai parin päästä! :D ;)

Hyvää illan jatkoa teille kaikille! =)

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 37+0 POKS ;) :heart:
 
Hei.

Palstan kiinni lukeminen on vasta sivun 10 alussa, joten en vielä kommentoi sen kummemmin.

Tulin vaan infoamaan että täällä on kärsitty koko ajan vaan kivuliaimmista (harjoitus)supistuksista jo puoli neljästä asti. Olo alkaa käydä hankalaksi, mutta katsotaan nyt. Liekkö tän päivän lääkärinneuvolalla oli osuutta asiaan. Josko pieni suuttui kun lääkäri ja minä olimme yhtä mieltä että ainakin pari viikkoa menee ennen kuin vauva tulee.

Jeps, mutta olo on tuskainen, joten menen lämmittämään kaurapussin ja painun sohvan nurkkaan kippuraan lepäämään.. Jos ei kummempia tapahdu niin ehkäpä saan jo huomenna palstan kiinni ja pääsen kommentoimaan. Vielä siis väitän että tää on vaan harjoittelua, mutta voi olla että jos meno jatkuu samanlaisena niin mielipide muuttuu.. Katotaan..


tulia & viljami 37+1
 
Täälläpä tuntuu kovasti tapahtuvan kaikille. Onnea kaikille vauvan juuri saaneille ja tsemppiä ihmisille flunssaan, käynnistyksiin ja muihin kipuihin.
Ai Emos sun sf-mittasi ei ollut myöskään kasvanut. Mulla ollut jo kolmena peräkkäisenä kertana (! ) sf vain 32 ja se junnaa siis nyt paikallaan. Terkkari (tuuraaja ) ei sen kummemmin kommentoinut tilannetta ja itse lähdin kysymään et pitäiskö asiasta huolestua. Sanoi et hänelle on sanottu et ei tarvitse mitään huolestua jos sf-mitta on niiden katkoviivojen välissä. Hän oli sitä mieltä, että kun kuukausi sitten tehdyn kontrolliultran mukaan vauvan liikkeet oli Ok ja vauva oli ihan hyvän kokoinen (tosin hieman viikkoja pienempi ) niin ei kai siinä mitään.... ja vauva ei ole vielä laskeutunut ja kiinnittynyt... itelle tulee heti sellainen epävarma olo ja kun en pääse enää edes lääkärille... ja tuo kontrolliultra tehty sellaisella museolaitteella (jonne me oululaiset päästään ) , jossa ei näy edes napanuoravirtauksia... Mulla on huomenna neuvola ja meen taas eri terkalle, taidan sillekin vähän avautua jos sf-mitta vieläkin sama. Toivottavasti saan vähän paremmat vakuuttelut. Vauva kyllä liikkuu ihan OK ja sydänäänet aina kunnossa eli se on helpottanut mieltä.

Mulla kyllä niiiiiiiiiiiiiiin vähän supistuksia tai edes mitään tuntemuksia et onkohan mun laskettu aika vasta kuukauden päästä? :/ Tai sit vaavi ei halua tulla tänne ku on kuullu miten vauhdikkaan isoveljen hän saa... :D
Joo, onpas mulla väsyneet jutut. Ei oo kauheesti tekemistä. Onneks tuli KaksPlus lehti tänään ni on sitte huomenna neuvolan jälkeen lukemista.
Jonna ja Papu 39+6
 
Meidän pikku poikamme päätti tulla maailmaan parisen viikkoa etuajassa, 4.1.2009 rv 38+1. Kotiuduimme tänään laitokselta. Pikkuherran mitat oli 3430g ja 49,5 cm. Kirjoittelen joskus synnytystarinaa. Onnea muille pikkuisen jo saaneille ja tsemppiä teille muille, se on muuten hurjaa menoa se, mutta vaivan arvoista! ;)

Violet ja mupelo 3pv
 
Hei vain kaikille.

Luen ajan kanssa kaikki kirjoitukset heti kun ennätän/jaksan. Valmiiksi kuitenkin onnitteluni kaikille vauvan saaneille, joita en vielä ole onnitellut...

Meille syntyi maanantaina 5.1, klo 22.09 tyttövauva (rv 40+2). Kokoa 3214g, 50cm, py 35cm. Tänään puolen päivän jälkeen jo kotiuduimme, kaikki hyvin ja onnellisina siis tutustumme uuteen perheenjäseneemme. Synnytyksestäkin sitten enempi kun kirjoitan rauhassa, mutta 4h 39min kesti, 9min ponnistuksella. Arghhh... onneksi on ohi.

rakuuna ja "Pilke"-tyttö (4h:n kuluttua 2vrk)

 
Paljon onnea Pompo79 ja Violet 78!! Aika paljon syntyy 38 viikon tuntumassa vauvoja.
Täällä oli neuvolaa ja alkaa tympii tosiaan siellä ravaaminen :kieh: Kaikki on vauvalla kunnossa. Itse olen painoa kerännyt nyt jo koko raskauden ajalta noin 12 kg :p viime viikoilta n.600g viikossa. Hempat 120, hyvin on nousseet. Verenpaineet ja kaikki muukin ok.

synnytystarinoihin oon ihan koukussa ja niitä on tullut luettua. Suoraan sanottuna liikaakin. Henkilökohtaisesti olen erittäin ärsyyntynyt siitä, että joistakin tarinoista paistaa läpi se, miten kovia kipuja on joutunut kestämään ja on kestänyt ilman kivunlievitystä. Niistä selviäminen on varmasti iso asia ja aivan ihana palkinto odottaa... mutta näin kipukroonikkona se huvittaa, aivan kuin kipu karaisisi ihmistä jotenkin... jaa... No, toisaalta ymmärrän.. ja kyllähän se ainakin kooniset sellaiset laittaa asioita arvojärjestykseen. Itse menen synnytykseen sillä mielellä, että kestän minkä kestän ja epiduraalia ja kaikkea voisin ottaa jo pelkän selkäkivun puolesta. (Tähän kipuselkään on hoitona epiduraalipuudutukset tulevaisuudessa mahdollisisa muutenkin, nyt loppuraskaudesta ei tietenkään jos peittyy synnytyskivut alle...). mutta pointsi tässä höpötyksessä oli se, että kaikille toivon ihania kokemuksia ja mahdollisimman vähän synnytyspelkoa. tätä samaa itsellenikin tietysti kun ensimmäinen synnytyskokemus on tulossa.

Älköön kukaan ymmärtäkö, etteikö synnytyksestä voi puhua juuri niin kuin asiat ovat menneet. Itsekin täysin mielelläni siis lueskelen jokaisen kokemuksia, kokemuksia kivustakin... Erään kätilön sanoja vain siteeraten: jokainen kokee kivut hyvin henkilökohtaisella tavalla, siihen vaikuttaa niin monet asiat, jopa parisuhteen laatu, oma kuva itsestä, henkinen jaksaminen tilanteessa, miten synnytys etenee jne. Tämä kommentti auttoi minua hieman, koska tunnustan jännittäväni tilannetta paljon. Jos se kommentti auttaisi muitakin. Siksi otin asian puheeksi. Mutta tarinoita vaan kehiin, se on mukavaa lukea, kun kaikilla on loppujen lopuksi ainakin palkinto tullut kotiin asti.

Onnea vielä myös rakuunalle, joka oli juuri ilmoittanut vauvasta! Ihanaa vauva-aikaa kaikille!!
 
Toista kertaa tässä pinossa...eipä ole tullut juurikaan oltua koneella...

SUUREN SUURET JA LÄMPIMÄT ONNITTELUT KAIKILLE VAUVANSAANEILLE!! :heart: :heart:
Täällä on mennyt raskaus normaalisti ja tänään kävin viimeksi neuvolassa, kaikki oli hyvin ja vauva lähtökuopissa. Supistuksia on paljon ja voimakkaitakin tuon tuosta. Ei tässä varmaan enää kauaa mene, luulisin. Pelottaa hieman, kuinka sitä selviää taas tuosta koitoksesta, mutta jospa se menisi hyvin... :|

Paljon voimia jokaisen pallokkaan loppumetreille, jokaisen arki vuorollaan saa sen ihanan vauvantuoksun (vaikkei siihen itse oikein jaksa uskoa... ;) :ashamed: )!! :hug:

-Elettaria rv.36+5-
 
onnea vauvan saaneille! jännittää aina nämä uutiset!

Emos ja Jonna-75: mulla ollut kans kovia heittoja sf-mitan kanssa, viikolla 32+5 se oli 29,5 ja viikolla 34+6 se oli 28. sit tutkittiin lapsiveden määrä, sitä on vähän mutta riittävästi, suurin syy pudotukseen oli että vauva oli laskeutunut. nyt se kulkee tuolla ihan alarajoilla, tänään rv 37+5 ja sf oli 31, mutta tosiaan kaikki tämä on kuulemma niin yksilöllistä..

muistelin muuten että emos oli pitkällä reissulla lapissa, kuinka selvisit automatkan? itsellä parin tunnin automatkan jälkeisenä iltana jalat turposivat kaksinkertaisiksi ja painoivat kuin synti..

minea 37+5
 
No voi jummi! Hetken kun on poissa niin johan tapahtuu! Onnea ihan huisisti Violetille ja Rakuunalle!! :heart: :heart: :heart: :heart: Johan alkoi tapahtumaan, kylläpä nyt tuli kerralla paljon. Ja pian on sitten varmaan Johjo ja Lappitarkin jo vauvansaaneiden porukassa...

Jepulis, hyvä kun kävin kurkkimassa, on taas tapahtunut täällä siis. Menen laittamaan sämpylät uuniin, kohta pääsee lämpimiä sämpylöitä syömään :p Ilmeisesti tauti alkaa hellittämään koska ekaa kertaa viikkoon on oikein kunnolla nälkä.

Mahtavaa.

Onnittelut vielä vauvautuineille!

:heart:
 

Yhteistyössä