TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Onnittelut kaikille vauvaantuneille :heart: :flower: .

Tämä vauva-arki on tosi ihanaa. Tuolla lapset puolella on meillä vauvaantuneilla tammikuun toivojen 2009 oma keskustelu linkki.

T: Hemuli ja Suhmura 3 vko +4 pv
 
Onnea synnyttäneille!!!!! :flower: :flower:

Sarabin synnytystarina sai kyyneleet silmiin!!!

Runttipulla Mä meinasin sitä hormonikierukkaa.. Olikos se niin että niitä minipillereitä saa syödä kun imettäää?

Ihanaa sain nukuttua! Mukavaa päivää!!!

 
Moro!

voi per... mikä yö takana. Olen nukkunut ehkä tunnin viime yönä ja nyt olo on kuin persiiseen ammutulla karhulla. Nukkuminen ei vaan onnistunu - toivottavasti ip saan nukuttua kunhan kättäriltä pääsee kotios.

On tää, päivät menee ihan vuoristorataa, toisena päivänä hyvä fiilis ja toisena ihan sontaa... nyt tuntuu että olen kipeämpikin kuin eilen, joku on vaihtanu mun suuhun oman kielen tilalle jonkun lehmän kielenkin kun tuntuu että koko suuvärkki on ihan turvonnu. Ärrhh..

No, suihkuun mars ja sitten aamupalaa (jo toista kun aamullahan keikuin samaan aikaan hereillä kun mieskin ja sit vaivuin taas pieneen horrokseen...)

"kerää voimia ennen synnytystä nukkumalla ja lepäämällä" kuka helvetti tuonkin lauseen on keksiny, sitä on meinaan viljelty aikalailla mulle viime aikoina... grrrrrrrr

huonotuulinen runttis mrh
 
ehkäisyä oon miettinyt pääni puhki...mikään ei kuulosta kivalta :ashamed: mut pakko kai se on joku ottaa käyttöön kun tarkotus on pitää paussia tässä lapsiluvussa :D
mä oon luullut ettei hormoonikierukkaa saa laittaa imetysaikana?? :eek: mulle aina ehdotettu vaan kumia ja sillä mentyki aina niin kauan ku oon uudestaan vauva alkanu tulemaan. nyt kyl en uskalla ottaa mitään riskejä vaan varmat keinot käyttöön...oon kallistunut kuitenkin monien suosittelemana siihen hormoonikierukkaan vaikka ajatus siitä etoo,en tajua miks. Noh sen kumminki oon suunnitellut ottavani...täytyy kysellä sit asiasta jälkitarkastuksessa. sinne on viel aikaa tällä menoa :whistle:

Jiimille :hug: kurjan lääkärireissun takia. on se inhottava kun laitetaan tollaselle lääkärille joka ei oo kokenut eikä tiedä asioista. tässä vaihees ja viel raskaana oleva nainen tahtois varmasti asiantuntevaa osaavaan lääkärin!

yöks nyt lemuaa kakka joten mentävä pesulle...jaksuja kaikille :wave:

mmamaa 38+3
 
Jiimi Mullakin oli sellanen tosi nuori lääkäri viime viikolla joka ei tienny mistään mitään... laittoi sitten lähetteen ä polille. Kiva olla jonkun harjoitusnukke!! Neuvolantäti on paljon asiantuntevampi. Mulle ei ole tehty mitään kokoarviookaan...

mmamaa Mulle on jossain vaiheessa sanottu että kierukan voi laittaa jälkitarkistuksessa.. en tiiä. Muakin se jotenkin etoo.

Runttipullalla koita jaksaa tää päivä, huomenna on luultavasti paljon parempi :flower:

 
Huomenta!

Heti piti tulla kattelee joko uusia vauvoja olis yön aikana ilmaantunu :LOL:

Yö meni ihan hyvin, kunnes aamulla heräsin ja huomasin et lonkat oli NIIN tuskassa |O
Siis tuntu et itkun kans saan kömpii istuu, se nimittäin helpottaa sitä kipua jos menee istuu niin et jalat on ristissä. Mutta! Sit kun on noi liitoskivut, niin tuntu et koko värkki räjähtää kun istumaan pääsin |O

Muuten on alkanu olo olee hyvä, ei siis haittaa tuo maha menoa tmt.. Patjan otan ens yöks makkarin lattialle, en haluu enää kertaakaan herätä tuohon tuskaan!

Eilen unohtui vielä sanoa Cruellalle et mielettömän suloinen ukko teillä :heart:

Toisaalta ei malttais enää odotella vauvan syntymää, että sais pikkuisen syliin. Toisaalta taas tiedän et tuun kaipaamaan mahaa ihan sikana, varsinkin nyt kun se ei sillai ole haitolla. On tämäkin hankalaa :LOL: Noh, laitetaan hormoonien piikkiin :D

Mrs O
 
No nyt alko tapahtua Rovaniemellä... Lappitar on siirretty synnytyssaliin ja kalvot puhkaistu. Kohta laitetaan tippa, joten eiköhän ala vauva pikkuhiljaa ilmaantua... Nyt lähetetään kaikki voimat LKS;n

:heart: :heart: :heart: ONNEA IHANISTA NYYTEISTÄ KAIKILLE :heart: :heart: :heart:

...jee itekin pääsee neuvolaan tänään, saa jotain uutta ajateltavaa taas
 
Onnea vauvautuneille :heart: :flower:
3 tuntia nukuttu viimeyönä, ei vaan nukuttanut. No tulipahan tuijotettua taas kerran discoverya läpi yön :kieh:
Juu pieni on masu ja pieni vauva tulossa.... Eilen sf mitta 32.
Jaahas, josko lähtis ulkoilemaan vähän, vaikka pakkasta onkin
:wave:

Ai niin Lappittarelle paljon tsemppiä ja suppareita!!! Varmaan saadaan tänään taas vauva uutisia, jännää :D
 
Lappittarelle voimia voimia ja tsempitystä!! :heart:

Sini-Sissi, ihan varmasti huomenna on parempi päivä, voi olla että iltaa kohti tämäkin ärripurri vähenee. Naurattaa välillä itteänsäkin kun on niin äkäsäkki ettei mitään rajaa... Onneks mies on töissä niin voin puhista täällä yksikseni :LOL:

Nyt kahvinjuontiin ja sitten laitan itteni ihmisen näköseks, vajaan tunnin päästä lähdetään sinne äpolille.

Palailen kuulumisten kera sieltä sitten :wave:
 
lapittarelle oikein paljon voimia täältä etelästä

ja sarabiko se kertoi synnytyskertomuksen, meinas tippa linssiin. Oli niin kaunis kokemus.

Meillä oli taas mielenkiintoinen ilta. 20.50 lähtien tuli supistuksia 2-3 min välein, välillä 1min. Soitin jorviin kun niitä oli pari tuntia tullut, mutta kun ei ne tullut kivuliaiksi, niin kotiin jäätiin. Yön aikana ne sitten taas hävisivät. Ja yöllä tuli muutama aika kivulias, niin että oikein heräsin niihin. Ja nyt on alaselkä ja alamaha tosi kipeä, ihan kuin olis vuosisadan kuukautiset tulossa. Mä alan olemaan henkisesti tosi rikki. Supistuksia tulee, mutta ei ne tuosta mihinkään muutu. Eilen illalla olisin vain halunnut itkeä. Taitaa mun masennus tehdä taas tepposia. Ei kivaa.


Meillä olis jorvissa yliaikaiskontrolli 41+5 eli ens pe. sinne on vain niin pitkä matka. huomenna on onneksi neuvola, niin saa jotain tekemistä. Tänään on varmaan alettava leipomaan, kun ei pää kestä enää vaan olemista. Kirjojakaan ei oikein nyt jaksa lukea.

ehkäisyä me ei olla edes mietitty. Kun kumia, me ei tykätä käyttää, että jotain pitää miettiä..Jos kerta niitä minipillereitä vois imetyksen ajan käyttää, niin ne sitten varmaan käyttöön. Laastaria olen kokeillut mutta ei sopinut, mun ihotyypille ja renkaasta sain kauhean pahoinvoinnin, niin sen käyttö loppui lyhyeen. Että pillerit sitten imetyksen jälkeen. Tosin mulla olis toive, että tulisi toinen suht nopeasti perään, mutta ei olla miehen kanssa asiasta vakavasti puhuttu. sille kun lapsi olisi jo kolmas. Ja kai se täytyy katsoa miten itse jaksaa. Jotenkin kun itsellä on neljä sisarusta, jotka on todella tärkeitä ja läheisiä niin toivoisi omalle lapselle samat lähtökohdat, että sisaruksista on ollut elämässä apua ja tukea.

Ihanaa eilen sai olla koko päivän vastaamatta kyselyihin, että joko joko. Mä en nykyään enää halua vastata puhelimeen, kun niitä tulee niin paljon, siis kyselyjä. tänään sitten varmaan ainakin äiti soittaa...

eipä tässä muu auta, kuin alkaa miettiä tekemistä tälle päivälle.


Voimia kaikille


Emmy ja itsepäinen prinsessa 40+4
 
Pompo, Violet ja Rakuuna, onnea vauvoista! :heart:

Ja Sarabille kiitos synnytyskertomuksesta, melkoisen nopea avautuminen!

ON: Oon ihan rikki. Nyt se sitten näköjään hyvä vointi on loppunut, nukkuminen on ihan yhtä h-lvettiä, selkää särkee, supistelee, alamahalla kauheet "menkka"kivut, lonkat kipeet, mitähän vielä... no, mielikin on aivan maassa :ashamed: Eilen unohdettiin perhevalmennus, tajusin sen keskellä yötä ja aloin itkemään sitä aivan hysteerisesti. Nyt taitaa olla hormonit aivan valloillaan, olen huomannut muutenkin sellaista vime päivinä. Kaiken lisäksi ilmeisesti hiivatulehdus- ei voi olla totta! Mikä lääke siihen nyt sitten kävikään, Canesten ilmeisesti, mutta millainen pakkaus, onko väliä? 1-5 pv:n?

Mulla on ollut synnytyksen suhteen hurjan luottavainen olo, kunnes nyt sekin horjuu. Pitäis olla lukematta niitä synnytyskertomuksia, missä kaikki menee puihin, mutta joka tuutista tulee sellaisia. Välillä iskee aivan käsittämätön epätoivo. Onpas ihmeellistä, miten tosiaan tässä vaiheessa mielialat voi vaihdella näin paljon. Nyt ei haluttaisi lähteä edes neuvolaan, kun pelkään purskahtavani itkuun! :'(

JiiMin kertomus sai kaikesta koomisuudestaan ja raivostuttavuudestaan huolimatta hymyn naamalle- aivan uskomaton lekuri sulle sattunut! Kannattaiskohan laittaa vähän palautetta perään..? Pitäishän lääkärin nyt jotain tietää, muutenhan ois sama pyytää miestä/kaveria kurkkaisemaan tuonne alapäähän
:LOL:

Olipa helpottavaa valittaa- kiitos seurasta taas :)

Vauvauutisia taas odotellen,

Arabia ja pikkuinen möykkääjä 39+0


:attn: Ai niin joo: Vihlooko teillä ihan kunnolla alapäätä? Mulla vihloo niin lujaa että kyyneleet tulee silmiin joka kerta, on siis suoraan sanottuna aivan h-lvetillistä kipua! Onkohan tämä normaalia tässä vaiheessa, johtuisko tulehduksesta vai ihan vaan siitä, et typy tekee tietä ulos itselleen? :attn:
 
Onnea rakuunalle ja violetille!

Jiimi antoi kyllä tälle päivälle parhaat naurut..."Mutta sitä ei kyllä hirveesti kiinostanut ei edes katsonut sitä, kysyi vaan että voisikohan se johtua siitä että toi maha on noin iso... voi vittu, tiesköhän se ees mistä johtuu että toi maha on ton kokonen???" :LOL:

Ehkäisyä ei olla pohdittu. Mikäli tuntuu siltä, että perheenlisäystä vielä lisää suunnittelemme niin minipillerit saattaisi olla ihan ok vaihtoehto...toisaalta jos emme lapsia lisää tee, niin ehdottomasti hormoonikierukka. Se kun oli NIIN unelma, kun ei tarvinnut kuukautisia katsella :)

Lappittarelle tsemppiä viimeiseen koetukseen...illalla on varmaan jo viimeistään on vaavi sylissä :heart:

Sef 38+1
 
Mullakin mitään saamaton olo, pitäs tehdä yhtä sun toista, mutta tulee niin helvetin huono olo ja sitten noi liitoskivut on mullakin jotain ihan uskomatonta, niitä ei ihmeemmin ole vielä ollutkaan, mutta nyt tuntuu tosiaan että koko värkki räjähtää, kun ulkoilin tossa koiran kanssa, sekin on niin saatanan iso, että mikä sitä ois jotain vähän pienenpää ulkoiluttaessa, tai voi kyllä olla vika kuoloutuksessakin, kun tuppaa aina silloin tällöin vetämään..

Arabia: Soitin tänään tonne äippäpolille ja sanoi soittavansa myös sinne neuvolaan ja meinaan kyllä ensi käynnillä antaa oikein täydeltä laidalta sinne suuntaan, jäin vaan jotenkin niin haavi auki koko tosta hommasta siinä tilanteessa etten tiennyt itkeäkö vai nauraa.
Ihmetteli tuolla polillakin, että miksei ole laittanut lähtettä sinne kun ei ole tiennyt edes miten päin se on... tosin täti ei ensin meinannut uskoa mua kun sanoin että edes toi tarjonta ei selvinnyt sillä käynnillä, sanoi vaan että jos ne ei oo varmoja niin laittaa lähetteen tänne. Sit kerroin noita muitakin faktoja niin sano et soittaa samoin tein tonne neuvolaan, ja lisäs vielä ettei ne asiat muuten parane! totta!

Jänniä nää tän jantterin liikkeet nykyään huomaa kyllä että tilaa alkaa olla vähän, potkut ei enää niinkään tunnu, mutta ihme möyrimistä kokoajan, maha vaan heiluu villisti puolelta toiselle. Yölläkin siihen herää, mut mua se ei häiritselähinnä aina naurattaa.

Lapittarelle hirmuisesti tsemppiä koitoksen, tai voihan se olla että nyytti on jo nyt sylissä. ihanaa.. tahtoo ton omankin jo syliin...
 
Puhelimella pikaisesti tulin käymään kertoakseni että meille syntyi 7.1 klo 18.54 poika. Viikkoja 38+2 ja painoa jo 4600g joten hyvä että käynnistettiin. Tuun kertoon enemmän kun pääsen kotiin.
 
Johjo Onnea :flower: :heart: onpas ollut potra poika!

Mä täällä oon itkeä vollottanut, joka ei oo siis mulle yhtään tyypillistä... Ensi viikonloppuna olisi veljen vauvan ristiäiset ja eihän me sinne uskalleta lähteä ajamaan, kun matkaa on melkeen 400 kilometriä, vanhin tyttö menee sitten sinne yksikseen linja-autolla. Niin olen etsiskellyt jotain kivaa runoa ristiäiskorttiin ja herkistelen täällä nyt sitten noille ihanille vauvarunoille :heart:
Löysin tällaisen ihanan pätkän, joka kyllä avasi kyynelkanavat totaalisesti....

Äiti kertoisitko

Olen kuusivuotias ihminen jo
niin että äiti kertoisitko
mistä meidät lapset on tehty?
Olen tarhan tädiltäkin kysynyt,
hän on vain minulle hymyillyt,
ja talkkarikin on hämmästynyt,
He sanovat: Odotahan nyt?.

Naapurin pihalla kerrottiin,
että pienet lapset on tehty niin,
että vettä ja jauhoja sotkettiin,
ja taikina lapseksi muovailtiin.
Sen jälkeen uunissa paistettiin
ja sitten vain elämään käskettiin.
Äiti, tehdäänkö lapsia niin?

Äiti, voiko tällaista pientä lasta
tehdä lehmän pienestä vasikasta
jos karvat vain ottaisi pois?
Ei antaisi lupaa ammumaan,
vaan käskisi sanoja sanomaan,
pyytäisi pottaan pissaamaan
ja kahdella jalalla kulkemaan.

Äiti, voiko pelto tai kasvimaa
ihmisen taimia kasvattaa
kuten porkkanaa, heinää tai muuta.
Miten taimet, vauvaakin pienemmät
pellon mullassa pärjäävät
kun siellä on madot ja jyrsijät
sekä sateet ja tuulet myrskyisät

Jos minut on tehty sairaalassa
tai tehtaassa lapsia valmistavassa
niin mistä rakennusaineet saivat?
Mistä lämmön laittoivat ruumiiseen
miten jalkani saivat liikkeeseen
mistä huono olo, kun tuhmasti teen,
mistä itku kun sattuu varpaaseen?

Lapseni
Pieni olet vielä ymmärtämään
mutta väärin teen, jos ääneti jään.
Joten rakennusaineesta kerron:
Se on ainetta kultaakin kalliimpaa,
sitä ei rahalla ostaa saa
ei kasvata meret, ei metsät, ei maa
silti jokainen voi sitä omistaa.

Taivaan Isämme kultaisin
meille kaikille lahjoitti paketin
joka sisältää rakennusaineen.
Käyttöohje on yksinkertainen;
Käytä ainetta reilusti, tuhlaillen.
Sitä säilytä lämmössä sydämen,
koska se on vihalle allerginen.

Se on rakennustarvikepakkaus
jonka päällä on teksti: Rakkaus
Tästä sinutkin lapseni tehtiin.
Siitä miljoonat lapset on valmistettu.
Siitä kaikki kaunis on rakennettu.
Siitä onni on koteihin asennettu.
Sen avulla paha on karkoitettu.

-Martti Puomisranta-

 
Laskettu aika oli ja meni... :(
5.1. siis...
Silloin oli nla:kin.
Supparit loppui tuona pvä:nä kuin seinään,verenpaineet on laskeneet raskautta ennen olleille lukemille ja se vähäinen heikko valkuaisplussa virtsassa häipyi puhtaan puolelle :'( :'( :'(

Lenkkeilty on mutta se ei onnistu,kun jo parin minuutin kävelyn jälkeen tuntuu,että rakko repeää.
Vaikkei siellä ois mitään :eek:
Johtuu ilmeisesti neidin asennosta!!

Saunottu on,huomennakin taas mutta ei mitään...

Ja seksiä on kyllä kuvioissa,joka aamu...MUTTA EI!!!!!!!!!

Neiti myllää masussa hyvin tyytyväisenä :|

Mies eilen totes,että on tainnut kakara periä vanhempiensa saamattomuuden :LOL: :LOL:

Tulin yksin hakemaan muksut Espoosta,ajattelin,että josko Murphyn lailla supparit alkais B)
Pikkuveli vaimonsa kanssa päivystää koko ajan puhelimen äärellä,josko joutuvat lapsen vahdeiksi ja sairaalakassi napataan jokaista maidon hakureissuakin varten autoon mukaan :D

Kohta täytyy taas mennä mutta yritän ehtiä osan teidän kirjoituksista lukaisemaan.
Ne DNA:n asentajat ei ole vieläkään tulleet :/

Toiv. seur. kerran palailen asiaan kahdessa osassa :wave:

Pikku nti 40+3
 
Ihanaa Johjo!! Hirmuisen paljon onnea!!! tulehan kertoilemaan lisää kun jaksat ja pääset!! :flower: :flower:

Lapittarelle tsemppiä, toivottavasti se vaavi nyt jo suostuu tulemaan sieltä ulos! Ja kiitos Anar kun kertoilet kuulumisia :)

Jiimi, joo siis suu loksahti auki lukiessani sun lääkärireissusta..huh huh mikä tumpelo.. :eek:

Ehkäisystä ei meilläkään ole vielä ollut mitään puhetta. Varmaan aluksi ainakin kumi mutta katsotaan sitten. Tarkoitus on kai lisää lapsosia tehdä mutta ei heti sentään :D

Runttis, ihanaa onnea jo nyt häiden johdosta!!! :flower: Meillä on 1.8. häät myös enkä malttais odottaa!! Aika paljon ollaan jo juttuja varailtu.

tänään oli neuvola ja tässä saldoa;
Viikkoja 39+2
Turvotus +
Pissassa näkyi jotain pientä mutta ei se kuulemma mitään merkannut..??
Paino viikossa +1313 g JA TÄMÄKÖS MUA KAUHISTUTTI :eek: miten se nyt noin yhtäkkiä pomppasi... :(
Paineet 106/73
Vauvan tarjonta RT
Sykkeet 125-130
Sf-mitta 33

Ja edelleen terveydenhoitaja masua tunnustelemalla päivitteli että ei oo mikään pieni vauva varmaankaan tulossa. Kontrolliultra on kuitenkin vasta sitten kun viikkoja 41+3... olisi kyllä kiva jo aikaisemmin päästä kuulemaan ihan lääkärin mielipide koosta..

Pakkanen paukkuu! Pukeutukaahan mammat lämpimästi! :)
 
Täälläkin edelleen yhdessä kasassa. IKINÄ en olisi uskonut menevän nelosella alkaville viikoille, kun esikoinen syntyi jo 38+4... Kyllä osaa olla erilaista tämä loppuvaihe, vaikka muuten raskaudet ovat olleet aika samanlaiset.

Tänään oli neuvola, eikä siellä mitään kummoista tapahtunut. Paino vähän laskenut, RR vähän koholla. (Kävelin supervauhtia 1,5km matkan neuvolaan, joten paineet johtui varmaan siitä.) Sf-mittaa ei edes otettu, kun alhaallahan tuo neiti on. Seuraava käynti olisi 40+5, ja siellä sitten katsellaan kontrolliaikaa polille.
Toivottavasti en nyt enää ensi viikolla tarvo neuvolaan mahani kanssa! Kyllähän tuo neuvolan täti taas lupaili, että ihan kohta syntyy. Muuten kivaa, mutta sitä on sanottu jo kaksi viikkoa :headwall:

Pieniä edistyksen merkkejä kuitenkin ilmassa: maha on nyt todella löysällä, joka aterian jälkeen saa käydä asialla. Ja vihdoin tuntuu tulevan edes jotain valkovuotoa, tässä kun on kolme viikkoa ollut ihan kuivaa (paitsi tuli ne vähät limatulpan palaset viikko sitten). 40+2 taitaa olla laskennallisesti yleisin syntymäaika, joten sitä odotellessa :D

Onnea Johjolle ja rakuunalle, jos en vielä muistanut onnitella! Ja Lappitarelle onnea ennakkoon!

Tuttiritari 40+0
 
Tosi kaunis runo Kirppunen, ihan tuli kyynel silmään. Aika monilla tuota vihlontaa tuntuu jo olevan ja muitakin tuntemuksia synnytyksen lähestymisestä. Itsellä ei vielä mitään. Tänään oli neuvola ja sanottiin et viikon päästä kun/jos tuun ni soitetaan ä-polille Oysiin ja varataan sinne aika jos ei meinaa ruveta synnytystä kuulumaan. Oulussa pitävät kymmenen päivää lasketun päivän yli ja sitte ruvetaan käynnistämään eli mun tapauksessa ä-polille sitte 18.1. jos niin käy.
Mun neuvolakuulumiset tässä:
rv 40+0
Painoa :+262g (tähän mennessä huimat 17 kg )
Turvotus:+/-
RR:127/72
Pissa puhdas
Hb:118
Sf:33
Tarjonta:rt
Syke:+140
Mulla oli taas eri terkka ja hän tunnusteli vauvaa mahan läpi ja sanoi et hänestä se vaikuttaa hyvän kokoiselta eli yli 3,5 kiloiselta. Toivottavasti ei tuu kuitenkaan mitään jättivauvaa jos menee kovasti yli LA:n...
Luin KaksPlus-lehdestä, että äidit (jotka syöneet raskausaikana säännöllisesti suklaata ) saavat hyväntuulisempia lapsia. Melkein alleviivasin tuon kohdan, täytyy näyttää sitä miehelle ja ainakin anopille ( joka siis aina muistaa kommentoida mulle painon noususta ) . Eli minähän vaan teen iloisia lapsia, no esikoinen on ainakin iloinen tapaus - tosin mulla painoa kertyi ekan raskauden aikana vain 12-13 kg...
Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä synnytystuskiin. Nyt on iltapäivän herkuttelun aika =)

Jonna ja Papu 40+0
 
Johjo Onnea kovasti pojan syntymän johdosta! :heart: :heart: Olipa komean kokoinen! =)

Sarabi Kiitos ihanasta synnytyskertomuksesta!

JiiMi Olipa sinulla aikamoinen lääkärinkäynti! Toivottavasti palautteet menee perille ettei muille käy samalla tavalla... Niistä vasta-aine jutusta, niin minun käsittääkseni niin niillä on merkitystä jos sinulle esim. tulee tarvetta verisiirtoon synnytyksen yhteydessä tai jälkeen. Silloin se veri pitäisi olla parempi tutkittu (yleensä Helsingissä) ennen kuin sitä voi siirtää... mutta en ole nyt ihan 100% varma tästä, mutta jotenkin se näin menee...



ON: Minulla taas sain ihan hyvin nukuttua, valvoskelin n.24 asti ja sen jälkeen nukuin 6 asti, noin tunnin hereillä ja nukahdin uudestaan ja nousin vasta klo 10! =) Tänään olen sitten alkanut siivoa joulujutut pois, mutta vähän hitaanlaisesti etenee, kun välillä tulee selkä niin kipeä että pitää mennä sohvalle makaamaan hetkeksi, mutta eiköhän viikonlopuksi tulee valmiiksi! ;)

Niin ja ehkäisyasioista oli puhe. Minun käsittääkseni jos imettää niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun minipillerit, kuparikierukka ja kumit... ne muut voi laittaa/aloittaa vasta kun imetys loppuu...

Hyvää päivänjatkoa teille!

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 37+1 :heart:
 
johjolle onnittelut pojasta :flower: oikeen mukavan kokonen poika =)

lappitarelle jaksuja koitokseen :flower:

kirppunen ihanan pätkän olit löytänyt

ehkäsystä oon kans miettiny minkä ottais. oon kyl kallistunu hormoonikierukan puolelle, koska pillereitä en varmaankaa muistais ottaa ja rengas mulla oli ennen tätä raskautta, mutta sen vaihto ja laittoki meinas unohtua, niin kierukka olis hyvä ku sitä ei tartte muistaa ollenkaa ja se viis vuotta mitä se saa olla niin saa olla ainaki väliä seuraavaan lapseen, jos sit lapsiluku ei oo nyt täys. noh, mul on helmikuun alus jälkitarkastus, et kattoo mitä lääkäri sanoo.
 
Lara83
Oikein paljon onnea Johjolle! Potran pojan sait :) :flower: :heart:

Täällä taas hiiva palasi, voi että kun ottaa päähän! Toi canestenkin tuntuu olevan ihan yhtä tyhjän kanssa :headwall:

JiiMillä oli kyllä aikamoinen lääkärikäynti! Onneksi ottavat sitten äippäpolilta yhteyttä neuvolaan, ilman kunnon palautetta tollaiset tilanteet ei parane yhtään...
Mulla oli esikoisella viimeinen lääkärineuvola kesäharjoittelijalla ja hän oli kyllä tosi asiantunteva ja jaksoi keskustella mun kanssa toisin kuin meidän normaali neuvolalääkäri.. Nytkään ei antanut mitään kokoarviota ja lääkärikäynti kesti taas sen 4 minuuttia... Viimeksi sanoi jälkitarkastuksessa sisätutkimuksen tehtyään että onneksi ei tarvittu tikkausta. Olin ihan että :eek: koska hän oli lukenut sekä epikriisin että tehnyt sisätutkimuksen ja mulle sentään tehtiin välilihanleikkaus! Että aika monenlaisia tohtoreita liikenteessä (hän on kyllä kokenut lääkäri, mutta pääsääntöisesti terveyskeskuksessa yleislääkärinä).

Ehkäisyä on mietitty täälläkin, minipillereistä oon kuullut vaan negatiivista. Kierukkaa olin ajatellut. Tämä syntyvä lapsonen on tulosta kondomien kanssa pelleilystä joten se vaihtoehto ei tule kysymykseenkään. Toivon että saatais vielä joskus lapsia, mutta nyt tulee kyllä useamman vuoden tauko.

Jonna, luin ton saman jutun ja näytin miehellekin. Saan siis syödä just niin paljon kuin huvttaa suklaata koska sillä saa tyytyväisiä lapsia! :D

Lappitar on varmaan saanut jo nyytin syliin tai ainakin lähellä ollaan, joten onnea myös sinne! :)

Lara83 ja Eemeli 39+1
 

Yhteistyössä