Paljon onnea
Pompo79 ja
Violet 78!! Aika paljon syntyy 38 viikon tuntumassa vauvoja.
Täällä oli neuvolaa ja alkaa tympii tosiaan siellä ravaaminen :kieh: Kaikki on vauvalla kunnossa. Itse olen painoa kerännyt nyt jo koko raskauden ajalta noin 12 kg
viime viikoilta n.600g viikossa. Hempat 120, hyvin on nousseet. Verenpaineet ja kaikki muukin ok.
synnytystarinoihin oon ihan koukussa ja niitä on tullut luettua. Suoraan sanottuna liikaakin. Henkilökohtaisesti olen erittäin ärsyyntynyt siitä, että joistakin tarinoista paistaa läpi se, miten kovia kipuja on joutunut kestämään ja on kestänyt ilman kivunlievitystä. Niistä selviäminen on varmasti iso asia ja aivan ihana palkinto odottaa... mutta näin kipukroonikkona se huvittaa, aivan kuin kipu karaisisi ihmistä jotenkin... jaa... No, toisaalta ymmärrän.. ja kyllähän se ainakin kooniset sellaiset laittaa asioita arvojärjestykseen. Itse menen synnytykseen sillä mielellä, että kestän minkä kestän ja epiduraalia ja kaikkea voisin ottaa jo pelkän selkäkivun puolesta. (Tähän kipuselkään on hoitona epiduraalipuudutukset tulevaisuudessa mahdollisisa muutenkin, nyt loppuraskaudesta ei tietenkään jos peittyy synnytyskivut alle...). mutta pointsi tässä höpötyksessä oli se, että kaikille toivon ihania kokemuksia ja mahdollisimman vähän synnytyspelkoa. tätä samaa itsellenikin tietysti kun ensimmäinen synnytyskokemus on tulossa.
Älköön kukaan ymmärtäkö, etteikö synnytyksestä voi puhua juuri niin kuin asiat ovat menneet. Itsekin täysin mielelläni siis lueskelen jokaisen kokemuksia, kokemuksia kivustakin... Erään kätilön sanoja vain siteeraten: jokainen kokee kivut hyvin henkilökohtaisella tavalla, siihen vaikuttaa niin monet asiat, jopa parisuhteen laatu, oma kuva itsestä, henkinen jaksaminen tilanteessa, miten synnytys etenee jne. Tämä kommentti auttoi minua hieman, koska tunnustan jännittäväni tilannetta paljon. Jos se kommentti auttaisi muitakin. Siksi otin asian puheeksi. Mutta tarinoita vaan kehiin, se on mukavaa lukea, kun kaikilla on loppujen lopuksi ainakin palkinto tullut kotiin asti.
Onnea vielä myös
rakuunalle, joka oli juuri ilmoittanut vauvasta! Ihanaa vauva-aikaa kaikille!!