TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Verokortista vielä.. palkkatoimistoon olen yrittänyt soitella eilen ja tänään, mutta ei siellä vastata. :/ Mutta kelan sivuilta löysin tietoa, että jos veroprossa alle 20%, ni kannattaa toimittaa sinne muutosverokortti, koska ottavat muuten väh. sen 20% veroa. Ja mulla oli just tippunu veroprosentti 7 yksiköllä, ollen nyt alle sen 20! :eek: Eli käsitin niin pähkäiltyäni, että vien tämän verokortin töihin mikä tuli postissa(kun maksavat sieltä maaliskuulle asti palkkaa ), ja sitten menen verotoimistoon pyytämään muutosverokorttia, jonka lähettävät sieltä suoraan kelalle. Näin mä lyhyellä matikalla älysin.. :whistle: :D

Johjolla, TeeBirdillä ja kesää odotellessa alkaa olemaan jännät paikat, taitaa tällä viikolla olla jo vauvat sylissä! :heart:

emmy83: Mä kanssa veikkaan, että masua tulee kuitenkin ikävä! Ja näitä liikkeitä...:heart:

runttipullalle paranemisia! :wave:

Nukkuminen kanssa täällä ollut vähän sitä sun tätä.. selällään loppuu happi ja kylkiasennossa tuntuu, että vauva painaa aina patjaa vasten, eli pyörimistä siis. Ja välillä herään keskellä yötä ja valvoskelen sängyssä muutamia tunteja ihan virkeänä, miettien yleensä vauvajuttuja, mitäs muuta. :whistle:

(. ): Täällä siis vauvan syntymään enää 8 päivää! Ellei nyt päätä sitten tulla aiemmin.. mutta siis viimeistään 8 päivän päästä on vauva sylissä. Ei tätä kyllä tajua vieläkään oikeen kunnolla, tuntuu että vastahan se positiivinen testi tuli tehtyä! :D Enää en jotenkin niín hirveästi sektiota jännitä, vaan enemmänkin sitä vauvan näkemistä ja että onko pienellä sitten kaikki hyvin ym.

~ Pearl 37+6 :heart:
 
Onnea Sarabi! Ja varmaan ihan pian voi onnitella myös Lappitarta! Toivekin on tainnut kadota synnyttämään..?

Itse olin viime yön Naikkarilla osastolla, kun menin eilen aamulla epämääräisten supistusten takia näytille. Pistivät käyrille, totesivat sikiön sydänkäyrän vähän turhan vauhdikkaaksi, ja siirryin yöksi osastolle. Aamulla käyrät ok, sisätutkimuksen mukaan sormelle auki ja 1,5cm kanavaa jäljellä, eli mars kotiin! Olipahan turha reissu. No, kiva kun ottavat nuo sydänasiat vakavasti, esikoisellahan oli se sydänvika syntyessään. Vauva on kuitenkin oikein hyvässä kunnossa, ja äidillläkin ehkä pää kestää vielä pari viikkoa ;) Kovasti toivon, että ne kaksi sisätutkimusta saisivat vähän vauhtia avautumiseen, mutta tiedä sitten. Joka päivä supistelee aina vähän edellistä enemmän, mutta kellottamaan en ole vielä joutunut.

Esikoinen oli tässä vaiheessa jo 8 vrk:n ikäinen, mutta pikkusiskonsa viihtyy mahassa. Voi näköjään mennä aika erilailla nämä syntymiset.

Tuttiritari 39+5 (en olisi uskonut näitä lukuja kirjoittavani)
 
Heips, kiitos kovasti tsempityksistä tämän typerän flunssan kanssa :hug:

Annilla on ollut hurjan iso vauva kyllä kans esikoisena, ja on siinä varmasti ollut iiiso duuni tehdä. Hatunnostot sillekin =)

Mun toinen tissi on alkanu vuotamaan, aiemmin tullu vaan tiputtelua mutta nyt oli yöpaidassa ihan iso läntti. Äh, en halua vielä niitä tumppuja tunkemaan liiveihin saatikka nukkumaan liivien kanssa... toivottavasti sit synnytyksen jälkeen vuotakoot, sittenhän sitä tarvetta on =)
Tuolla vuotamisella ei kai ole mitään tekoa sitten imetyksen kannalta, siis onnistumisen ja maidon riittämisen osalta? Saatikka että ennakois synnytystä... :whistle:

No joo, aamupalalle pitänee lähteä tänään on ollut varsin nestepitoista taas tämä elämä.. mustaherukkamehua siis. Tulee kohta korvistakin ulos se, vaikka auttaa kyllä aina hetkellisesti. Ajatelkaas, positiivisena asiana tästä flunssasta en jaksa nyt tuskailla että millon tämä syntyy, kun toivoo vaan että menis tämä flunssa eka ohitte. Niin ja torstainahan vasta varmaan selviää sitten se sektioasiakin, että leikataanko ja milloin....

Tuttiritarille tsempityksiä, voi lähtö tulla sullakin ihan kohtapuoliin =)
Jep, nyt paahtoleipää paahtamaan ja syömään jotain. Mukavaa loppiaista, täällä paistaa aurinko ja on aika mukavannäköinen ilma. Harmi vain kun ei itse jaksa eikä pääse nyt ulos...

runttis ja toukkis 38
 
Heräsin päiväunilta |O lonkka tietysti kipeytyi...on sitä vaan mukamas vaivanen kun tuolta sängystä nousee.koko lantionseutu kummallinen painava iso möhkö :kieh:

emmy ai olit sä vielä. nii joo nyt voi odottaa sitä toista LA.ta :whistle: pah on varmaan turhauttavaa kyllä kun sulla supistelujaki ollu jo kauan :hug: se on kyl totta et tuleehan tätä mahaa ikävä kumminki...mut on se vaan niin mukava päästä tästä eroonki :D

Mulla joka kerta tullu ikävä näitä raskausaikoja jälkeenpäin ja nyt oon yrittänyt kunnolla painaa mieleen ja miettiä et mitä tätäki oloa ikävöimään...tää loppuaika ei oo mitään mukavaa. saa nähä,täytyy nauttia nyt tästä olosta niin paljon et saan pidettyä useamman vuoden tauon tästä :D

Anni toivotaan et nyt olis poikkeus ja ei tarvis käynnistää...lähtis tulemaan itestään ja vaikka vähän ennemmin :whistle: mulla ei käynnistää oo tarvinu,mut ennen laskettua ei tuu. kuopus tuli päivää ennen,mut sillon siirrettiin laskettua aikaa VASTA rakenne ultrassa viikolla eteenpäin ja musta kyl tuntuu et se ei pitäny paikkansa.esikko meni 4päivää yli LA:n et kyl tääki sinne seuduille menee. mihkäs ne vanhat tottumukset tosiaan muuttus !!

on muuten tosiaan alakerta turvonnut :kieh: yöks sen jo tuntee ku suihkus käy ja pesee et on levinnyt ja paisunut ku pullataikina. heh tuli täs mieleen kun siitä ollut puhetta :LOL:

mulla on sormetki taas turvonnu jonku verran...kokeilen aina sormuksilla,hyvä tuntomerkki ku kiristää eikä ne heilu sormessa. Ja paljon auttaa asiaa kun tekee mieli syödä ahmia kaikkea koko ajan. Nytkin haaveilen päiväkahvin keittoa....jos paistais valmiita pakastepullia tai jotain on kyllä saatava :kieh: :p

nyt kumminki vessaan ennenku rakkoa potkitaan niin et lirahtaa :wave:
 
Moi.

Johjolle tsemppiä huomiselle :hug: toivottavasti ei tarvitse kovin montaa päivää käynnistellä.

Samoin TeeBirdille tsemppiä käynnistykseen.

Runttis
koitahan jaksaa flunssan kourissa, on varmasti tosi tympeetä sairastaa vielä näillä viikoilla.

Onnea Sarabi ja Tuttemui :flower: :flower:

ON: mulle ei taida synnärille lähtöä tulla ihan vielä, parina päivänä ei ole juurikaan supistellut ja voinnissa ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä (paitsi painonnousu :ashamed: ) Vauvanvaatteet välillä 50-62cm on nyt kaikki pestynä ja silitettyinä kaapissa, joten nyt saa rauhassa odotella vauvaa. Ajattelin hemmotella itseäni perjantaina ja käydä kampaajalla, jos vain saan ajan huomenna varattua. Eipähän tarvitse sitten nimiäisiä varten käydä erikseen kampaajalla.

Tsemppiä kaikille teille, jotka olette jo ihan lasketun ajan tuntumassa, toivottavasti alatte kohta poksumaan :)

Andie ja luumu 37+3
 
TeeBird: Mä johonkin jo tarinoin kokemukseni siitä omasta käynnistyksestä, jolloin paikat siis eivät olleet vielä valmiit, eikä vauva ollut laskeutunut. Käynnistys aloitettiin maanantaina ja torstaina syntyi tyttö :headwall: Tsemppiä käynnistykseen!

Johjolle ja kesää odotellessalle myös tsemppiä käynnistykseen...kohta teilläkin nyytit käsivarsilla :heart:

Kiva kuulla Lappittaren kuulumisia!

Tänne ei kuulu mitään...tänään ei ole suppareita näkynyt, eikä kuulunut. Huomenna on neuvola, mutta eipä siellä muuta tehdä, kuin tsekataan pissa, paineet ja paino ja kuunnellaan syke.

Sef 37+6


 
Pearl84 minäkin olen ajatellut sitä verokortti juttua, että miten se oikein menee.( mulle ei oo vielä uutta korttia tullut, kovin kyllä oon odottanut että tulis jo)
meillä maksaa työpaikan sairaskassa äitiys-ja vanhempainrahaa joten kai mun pitää viedä se uusi verokortti sitten työpaikalle??? ja eikös talviloma ja kesäloma rahaa maksetta myös ??? entäs sitten syksyllä kun vanhempienrahaa kausi loppu ja jään hoitovapaalle... miten sitten sen verokortin kanssa menee....????onks täällä viisaita???
 
sirts: Juu, kyllä mä käsittäisin, että se verokortti pitää viedä nyt työpaikalle.. mulle tulee kanssa töitten kautta nyt ensin rahaa rahaa ja sitten vasta huhtikuulla tais vaihtua, että tulee kelalta rahat sinne lokakuun loppuun asti. Kelalle ei tarvi erikseen toimittaa verokottia, paitsi JOS veroprossa alle 20%, ni sitten kannattaa, koska ne ottaa sen väh. 20% veroa. Ja mun käsittääkseni sitten hoitovapaasta ei mee veroja ollenkaan.. en oo varma?! Mutta siis tuolta kelan sivuilta löytyy erikseen joku kohta, missä luki verotuksesta..
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020107103630HL?openDocument
 
Meillä kans maksaa sairaskassa kelan rahan ja palkan erotuksen ekat kolme kk. Sairaskassasta neuvottiin laittamaan kelan maksamalle rahalle kortti suoraan kelalle (menee verotoimistosta automaattisesti, mutta sieltä pitää pyytää se sos. etuuden kortti) ja sitten palkkatuloa varten ihan normaalisti palkkikseen. Palkkatulo siis tässä se maksettu kelan /palkan erotus ja lomarahat ym mitkä sitten tulee varmaan äippäloman päätteeksi syksyllä, ainakin mä pidän kesälomani sitten loka-marraskuussa. Hoitovapaasta en osaa sanoa, mutta palkkatulokorttiin laskin myös parin kuukauden palkatkin loppuvuodesta niin ei tarvii sen enempää sumplia noita kortteja sitten.
Ainoa mikä pitäis vielä selvittää, kun mun duunipaikka maksaa siitä dippatyön tekemisestä, että jos otan sen palkkana niin se pitänee ajottaa joko nyt tähän kolmen kk maksuun tai sitten sinne loma-aikaan eli ensi syksyyn. Toisaalta oli puhetta stipendinä tekemisestä, sehän ei kaiketi sitten kuulu kelalle eikä verottajallekaan, kun on verotonta tuloa... no, sen kerkee vielä tässä miettimään pomon kanssa että miten tehdään. Tällä viikolla oli tarkotus alkaa kirjottelemaan jo empiirisen osuuden suunnitelmia mutta joopa joo.. tässä räkätaudissa huvita nyt sekään kun päässä liikkuu just räkä, ei muu... ja sekin huonosti.

bläh, käyn pötkölleen sohvalle...
 
Käynnistykseen menijöille tsemppiä :hug: Toivottavasti ei tarvitse päivätolkulla odotella tositoimia
Verokortista minun ymmärtääkseni se menee niin, että jos toimittaa kelaan verokortin joka on tarkoitettu palkkatuloille ei äitiyspäivärahalle niin silloin kela ottaa sen vähintään 20% koska etuuksista maksetaan aina enemmän veroa kuin palkkatuloista. Jos taas on laskettanut verokortin äitiyspäivärahalle niin silloin se on se veroprosentti joka siinä kortissa on.. Toivottavasti osasin selittää ymmärrettävästi asian :ashamed: ja siis en ole asiantuntija vaan näin olen asian ymmärtänyt.. Minä itse soitin verovirastoon ja ilmoitin tämän vuoden tulot (arvion) jotka koostuvat nyt näillä näkymin äitiys- ja vanhempainrahasta sekä kotihoidontuesta ja sain veroprosentiksi 24 eli ihan kiitettävästi menee veroa :kieh:

Oma olo on kuten ennenkin eli ei mitään akuuttia oiretta synnytykseen viitaten :whistle:

MaMa ja tytsykkä 39+5 :heart:
 
Heips kukkuu,

Kotiuduin just (liian)pitkältä lenkiltä ja jösses sentään miten kipeeksi voi tommonen tunnin laahustus vaunujen kanssa tehdä ihmisen :kieh: . Lantio ja alavatsa on ihan tulessa ja supisteleekin ihan kiitettävästi/kivuliaasti. Oli kyllä tasan tarkkaan viimeinen lenkki jolle tämä tyttö lähtee tämän raskauden aikana :headwall: .

Verokostista on ollut puhetta. Minä kävin eilen hakemassa verotoimistosta muutosverokortin ja palkkaverokortin toimitin työnantajalle kun mullakin palkka kulkee sen 3kk ja sitten toinen verokortti menikin suoraan Kelaan ja oli tosiaan kirjoitettu tuota sosiaalietisuutta varten. Kiva vaan kun mulle ei ole tullut vielä mitään päätöstä äitiyspäivärahan suuruudesta niin meni ihan arviosta noi summat, joten varmaan joudun jossain vaiheessa vielä arvioimaan tulot kertaalleen uudelleen.

Oma ( . ). Masukki on ollut eilisestä asti kumman vaisu. Liekkö eilisellä lymfalla tekemistä asian kanssa kun sehän jotenkin vaikuttaa rauhoittavasti parasympaattiseen hermostoon vai onko vauva vihdoinkin älynnyt laskeutua/kiinnittyä, jolloin isompi myllääminen on sitten vaikeampaa. Piti eilen illalla kömpiä sängystä ylös ja kaivaa esille toi kotidopleri mielen rauhoittumiseksi. Eli ei näköjään koskaan ole hyvä kun tätä ennen olen joka ilta toivonut, että se jatkuva möykkääminen loppuisi kun untakaan ei sen takia saanut ja nyt sitten kun vauva ei möykännytkään tavalliseen tapaansa niin olin jo ihan paniikissa asian suhteen ja uni ei tullut ennen tuota tarkaustusta :kieh: :kieh: .

Jokohan Lappitarella on nyytti kainalossa, luultavammin =) .

Nyt jään potemaan tätä oloani sohvan syövereihin kera kirjan ja kahvin (joo ja tunnustan pullan :kieh: )

:heart: Anni ja arka masu :heart:
 
Tsemppiä kaikille huomisen käynnistelijöille :heart: :heart: !!

Täällä säännöllisiä kipeitä suppareita 5-10min välein 12.30 lähtien alkaa olla jo pää aika hajalla, ei kuitenkaan niin kivuliaita, että olis pitänyt lähtee eikä oo lähtenyt tihenee mitenkään. Vatsa ihan kuralla ja lämpöä 37,3 eli tosi kurja olo :ashamed: . Välillä on ollut 30min tauko ja taas alkaa. Päätäkin särkee ihan kiitettävästi. Toivottavasti lähtis vauhdittumaan, että päästäs lähtemään tai sitten rauhottus sen verran että sais nukuttua. Yöllä kuitenkin jo alkoi tulemaan 30-40min välein niin että aina heräs.

Olivia rikki + tyty 40+5
 
Lappitar on nyt saanu akupunktio neuloja kolme kappaletta vauhdittamaan käynnistystä. Yksi neula sormien välissä ja kaks nilkan molemmin puolin... LKS;n kätilöt oli suorittanu kurssin ja kertoivat saaneensa sen avulla hyviä tuloksia myös maidon nousuun..
Tosi virkeältä ja onnelliselta kuulosti.. aamuinen tabletti ei ollu antanut kuin vähän suppareita..
 
Olivia78 toivottavasti pääset tositoimiin :hug:
Anar kiitos kun pidät meidät ajantasalla Lappitaren kuulumisten suhteen :D toivottavasti akupunktiolla on toivottavat vaikutukset ja välitä terveiset täältä Lappitarelle :D

Todella mietoja supistuksia ollut koko päivän, ei näitä edes jaksa kellottaa |O Sauna on lämpiämässä josko sieltä tulisi jotain apua.. siis joko yltyisi tai sitten loppuisi kokonaan, mutta ei tämä laimea suppailu ole mukavaa. Minulla kun on aina synnytykset olleet todella laiskoja käynnistymään ja aina on tarvittu lisäpotkua eli odottelen josko vaikka lapsivettä alkaisi tulemaan, sillä sitä on aiemminkin alkuun päästy :whistle:

Mutta nyt pitsan tekoon..

MaMa ja tytsykkä 39+5 :heart:
 
huu, Oliviakin varmaan lähtee nyt illalla tai yöllä synnyttämään. Lappitarelle suppareita täältä etelästä, pian varmaan sielläkin tapahtuu =)

Mullakin on tänään ollut vaisumpaa menoa masussa, pientä liiketttä toki mutta semmonen kunnon mylläys on jääny pois. Tosin viime yönä oli siihen kolmeen saakka kunnon palloilua tuolla mahassa, eli kaipa tällä kirpulla vielä tilaa on jonkin verran liikkua vaikka alhaalla jo onkin, ja jo viikko sitten oli siellä alhaalla istuskelemassa....niinhän se on, kun oikein myllää niin tuntuu vähän inhalle ja jos ei liiku riittävästi niin huoli puskee heti.

Musta tuntuu että ihan pikkusen parempi olo on nyt, tosin olen vain maannut sohvalla tänään ja vetänyt parasetamolia ja kurkkupastilleja ja mustaherukkamehua. Toisaalta huomenna on jo viikko kärvistelty tässä niin saishan tuo ohitte mennäkin.

Mikä marssijärjestys muuten nyt on jos tarvii lääkärissä käydä? Työterveyshuolto? Neuvola? Tavan terveyskeskus? Äitipoli? Jotenkin on niin helppo aina mennä työterppaan niin sinne ajattelin aamulla suunnata niin tsekkaa varuiks nää röörit ettei ole tulehduksia....vai pitäiskö mennä mieluummin neuvolan ovea kolkuttelemaan? Ihan liian paljon vaihtoehtoja :headwall:

Jep, takaisin vällyjen alle, pitää välillä vain kurkkia mitä Lappittarelle kuuluu ja joko Emmy on lähtenyt sairaalaan ja nyt Oliviankin tilaa jännätään. Tää on kuin mitäkin jännäriä seurailis ;)
 
Onnea vauvatuneille :flower: :heart:

Mulla on ihan turvonnut ja kankea olo, vaikka turvotusta ei juuri olekaan.
Mä oikeesti haluun jo vauvan kainaloon |O Hitot ees saanut sinne synnytystapa-arvioon aikaa, katsellaan kuulema sitten kun on laskettu aika, mitäs se enää sillon hyödyttää? Tympii koko huominen neuvolaan meno, ainut positiivinen asia, että lupas sillä aatamin aikaisella ultralla katsoa suurin piirtein minkä kokoinen vauva on.

Painun sänkyyn mököttämään, vaikka ei olekaan oikeesti ees mitään syytä :headwall:
 
Onnea kaikille jakaantuneille!! :heart:
Aattelin kirjottaa edes vähän kun jaksoin tulla koneelle... Eilen aamulla alko raju vatsatauti ensin ripulilla ja sitten oksenkin kaiken pihalle. Iltapäivällä oksensin jälleen todella voimakkaasti kaiken mitä vaan tuli ja ripulia oli koko päivän. Olo meni niin kamalaks, että soittelin sairaalaan pari kertaa ja ne käski mennä sinne. Odottelin ensin miestä kotiin kun ei pääse töistä keskenkaiken lähtemään, ja oltiin ennen kuutta sairaalalla.... En todellakaan toivo kenellekkään sitä oloo mikä eilen oli!! :'( Tiedän kyllä etten oo ainut nainen tässä maailmassa, jolle on tullu raskausaikana vatsatauti, mut silti... Vuoronperään poltti mahaa ihan p******sti ja supisteli hieman kipeesti, eli melkein koko ajan oli joku kipu päällä :headwall: Päätä särki todella paljon, mutta onneks se helpotti illalla noin tunti sen jälkeen kun tippa oli ollu ja sain myöskin kipulääkettä tipan kautta. Yöllä tultiin kotio kun olo koheni sen verran, että uskalsi lähtee... Tänään oon vaan makoillu ja tuo ihanaihana rakas mies on pitäny mun tytöistä huolta :heart: Synnytys ei onneks käynnistyny vatsataudin aikana, ei olis todellakaan voimat riittäny sellaseen... Että semmosta!
Mä kuulkaa naiset vähän luulen, että tulevana viikonloppuna me aletaan poksahteleen oikein urakalla!! :LOL: Nimittäin eikös 10-11 pvä ole se täysikuu? Ja ainakin mitä oon noita vauvatalo ym. ohjelmia seurannu, niin niissä on todettu, että täydenkuun aikaan monella viimesillään olevalla käynnistyy synnytys :D Mulla on ainakin suuret odotukset viikonlopun suhteen, kun laskettukin on sillon. Ja muutenkin se olis lastenhoidon kannalta ym. paras ajankohta. Kun tarvii nuo kaks vanhempaa rinsessaa saada johonkin hoitoon synnytyksen ajaks.
 
Vitsi täällä rupee typahtumaan... Tsemiä ja supistuksia kaikille...oikeen nasakkaita.Ja onnea matkaan. :D

Mä oon kyl vähän kade...ku pääsette,mut toivottavasti pian ois munki vuoro päästä tosi toimiin.Tänää ollu hiuka parempi pvä...mieleltään,mut ei noilt tuntemuksilta.
Aamulla het päätin et tänää teen kaikkee...laitan kämppää.Pesin siis lakanat meijä sängystä ja sit pikkusen kehosta.Et ois sitten mahd puhtaat ku tullaan laitokselta.Sit tein pikkasen tuos talon eessä lumitöitä kevyesti työntelin lumilapiolla...tein polun saunalle et pääsen täs kohta puolii laittaa tulet kiukaaseen. niin....Ja sit vaihoin tuvasta joulu verhot ja sohvatyynyjen päälliset pois...Ompelin uudet tyynyn päälliset ja lyhensin uudet paneeli verhot...Ja kyl nyt on nättiä taas tuvassa...vaikka kyllä tuo joulu tunnelma oli mahtava täs tuvassa...sit imuroin langanpätkät pois...ja muutenki tuvan...ja eteisen.Nii ja muuten mikä tuos silittämisessä on ku se saa aikaan supistuksia??? :whistle: Ku silitin niit verhoja ni loppu vaiheessa supisteli aika muakavsti mut ne meni poiis... :snotty:
Sain muksutki nukkumaan...huomenna ois esikolla taas eskari.Ja mulla neuvola... :/ arki palaa siis taas oikeen kunnolla meille...hmmph...eikä mitään oo tapahtunu mahan suhteen...
Kipee se tuntuu olevan juiliii...ja perässä o kaamee jomotus... :p Pitäskö vähä mennä viel heiluu lapion kanssa pihaan...samalla ku saunaa lämmittelen...hmmh...

Niin mites teil muilla...miten teijä tissit??Mulla juilii jomottaa kuumottaa...kivistäää tai tota on tehny jtn viis pvää...oisko maito nousemassa...hmmh...

Mä yrittäny kovasti vaan asennoitua tän pvän et se tulee ku tulee...se synnytys...ja meijän niin ihana vaava. :heart: :heart:
Tän pvän touhuaminen on siis saanut aikaan supistuksia..ja perän kipeeks... :whistle:
Mä lähen ihan pian laittaa saunaan tulet...tai no puole tunni päästä...pitää mun kai ainaki tuo polku aukasta sinne saunalle lapion kanssa...ku tuota lunta tullu sen edellisen lapioinnin jälkeen...Sit mä meen saunaan oottelee isäntää kotiin töistä...se kun kiipee mun kaa sit lauteille...jee jee...

Tänään siis ässiä tuusannu siivonnu,sisustanu,silittäny,suukotellu...syöny ja sit ainaki viel saunaan...ja sit sänkyyn...ainakin nukkumaan... :p
silleen ei käynnistys tarkotuksessa noin monta ässäää...saanu tänää aikaan...he he...

Joo mä oon yhtäkkii ihan virroissani tekemään kaikkee...joku puuska päällä...laittas täs viel lakanat meijä sänkyyn...ja sit hiipis tuonne pimeeseen lapiomaan... ja silleen...

daizz ja ihmelapsi 39+4
 
Mun piti tulla merkkaan niin on sit helpompi ku tietää ens kerralla mihin asti on lukenu/listan päivittäny. Tälle illalle on vielä paljon hommaa ja aamulla ei enää kerkee täällä käymään ku pitää kuopus viedä päiväkotiin ja laittaa kaks isompaa kouluvalmiiksi et pääsevät täältä sit yksin aamulla lähtemään. Mies hakee mut viimeistään 8.30 ja vie kassien kanssa sairaalaan ja sit se menee takas töihin. Tulee kyllä sairaalaan jos soitan et synnytys alkanut, mut tuskin tarvii soittaa. To ja pe laitettiin myös hoitopäivät kuopukselle niin pääsee mies tarvittaessa silloinkin päivällä synnytykseen mukaan kun muuten ei lapsenvahtia päivällä ole.

Halit sairastaville, tsemppiä muillekkin käynnistyksiin ja paljon suppareita (niin paljon et käynnistyy) niitä toivoville!

Johjo & vesseli 38+1
 
Olivia varmaan pääsee lähtemään,jos ei jo mennyt :whistle: kuulostaa jo niin lupaavalta :)
Lappitarelle suppareita ja etenemistä....eiköhän se sieltä pian synny. Anar ihana kun jaksat kertoilla kuulumiset =)

hui on tää vaan niin jännää...mä en meinaa malttaa pysyä koneelta pois ollenkaan ku aina teillä jollain on tilanne "päällä" ja niin kiva lukea kun ilmotellaan et tapahtuu jotain :D

Hoh tulee itellekki nii malttamaton olo vaikka täs pitäs vielä jaksaa odottaa laskettua aikaa ja meibi sen ylittymistä :kieh:

tissit on muuten melkein valmiit taas meijerituotantoon ainaki siitä päätellen et kylmä ottaa niihin ulkona herkästi. alkaa särkemään ja se on tuttua imetysajaltaki et mulla herkästi palelee tissit sillon. ei onneks oo rintatulehduksia ollut koskaan,mut kylmän herkät nää kyl on!

Mulla taas vauva melskannut mahassa paljon! ei oo kyl hiljentyny...ihan hyvä vaan ettei tarvi siitäki paniikkia mun tehä. tää vauva heiluu ja venyttelee niin voimakkaasti et mun mahanahka on kireä,kipeä ja venyny loputtomiin .ja joo näkyy möykkyjä ja liekö kantapää ja pylly heiluu useaann otteeseen tossa :D ihanan näköstä kyllä kun maha on välil tosi hassu kun joku pitkkä möykky puskee sieltä :LOL:

Muntekis mieli rahkaa :p jotain hyvää hedelmä tai mansikkarahkaa! Mut enpä taida viittiä ruveta vatkailemaan kermaa ja herättämään poikia yöunilta. johan mulle saa riittää kun päivällä ahmin 2 pullaa :kieh:
Huomenna kiva mennä neuvolaan....kuinkahan vaan puntari taas heilahtaa |O

Johjolle iso kasa onnea ja tsemppiä huomiselle!!!! :wave:

kaikille muillekkin tsempit ja jaksuhalit...... :hug:
 
Lara83
Olivia on varmaan päässyt tositoimiin, ainakin kuullosti lupaavalta!
Tsemppiä siis sinne, samoin paljon supistuksia Johjolle, toivottavasti käynnistys toimii pikaisesti! :heart: =)

Täysikuuta voisi sitten odotella jos vaikka tapahtuisi jotain, täällä olo on ihan hyvä, ei merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä. Saa nähdä paukkuuko paljonkin yli :whistle:

Nyt telkkarin ääreen :wave:

Lara83 ja Eemeli 38+6 :heart:
 
Johjolle tsempit täältäkin ja ihana kun jaksat pitää tätä meidän palstaa yllä ja kuosissa =)

Jokohan Lappitar on päässyt tositoimiin?

ON: mun tissi siis toinen on jotenkin arempi ja sieltä tihkuu sitä nestettä... toinen on vielä ihan kiltisti siivo eikä vuoda mitään. Ja kans särkee välillä tuota, tai jomottaa ihmeellisesti. Kaipa tässä valmistelee ruoto itseään tulevaan.

Kohta pääsee saunaan niin saa ehkä vähän näitä räkiä liikkeelle. Kiva kun kielikin on ihan riekaleina kaikenmaailman kuumista juomista ja väkevistä kurkkupastilleista... no, eipähän tule pahemmin syötyä mitään suolasta tms kun kirvelee :LOL:

Daizz on ollut ihailtavan reipas tänään kyllä, meillä vielä jouluverhot keittiössä, jospa huomenna jaksais pistää tavalliset vermeet ja keräilis loput pois. Kuusi vietiin eilen pois joten on sentään aloitettu jo....

 

Yhteistyössä