TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Heips,

onnea Tuttemui! :flower:

Täällä ollaan yhdes koos, mulla tuli toissailtana supistuksia ensin vartin välein, sitten 10 min ja lopuksi 6-7 min välein ihan säännöllisesti siis, illan suussa alkoivat ja yöllä pakattiin sitten jo sairaalakassikin valmiiksi, jos tosiaan käynnistyis :D (tulipa sekin sitten tehtyä, heh) Siinä mentiin kuitenkin nukkumaan ja siihen ne sitten jäivät. Sen verran kivuliaita et arvailin, et synnytys lienee lähenee ainakin, muttei kuitenkaan ole käynnissä vielä. No, aika jännät paikat oli kuitenkin :) Mulla tosin ei juolahtanut mieleenkään vielä mikään sairaala! Se siinä tuli todettua, et selkään ne näkyy ottavan tosi paljon, ja alapäässä kävi sellainen vihlonta et hengittelyt meni kyllä vähän niin ja näin- käytännössä hengittelin kyllä siinä vaiheessa kun mies siitä muistutti, mutta siihen asti automaattisesti pidättelin henkeä. Ei kovin vakuuttavaa
:LOL:

Onko muilla alapää turvoksissa? Herranjestas, kun viikko sitten oli toinen häpyhuuli ihan turvoksissa, niin nyt enemmänkin klitoris- voi jeskamandeera... joko tästä sais kunnon "paukut" aikaiseksi helpolla tai sitten olis ihan hirveetä- ei nyt kuitenkaan tee mieli kokeilla. Se ässä jää nyt sitten kyllä vähemmälle...

Turvotusta alkaa olla. Eilen illalla oli jalkapohjat ihan kipeet - onko muilla ollut? Oletan, et sekin ihan turvotusta, kun tuli seisottua jalkojen päällä eilen aika paljon.

Nukkumisesta kyllä on peestä. Sen 3-4 kertaa vähintään joudun käymään vessassa yön aikana. Todellakin olen jo tottunut tähän yöheräilyyn... :eek: mutta aika karsealta tuntuu!

Monella on jännät paikat, saas nähdä meinaako itellä "merkit" mitään. Toivotaan kaikille kuitenkin hyvää synnytyskokemusta ja ihania vauvoja, sitten kun aika koittaa :)

Arabia ja pikkuinen 38+4
 
Verokortti tuli, pitääkös se nyt toimittaa työpaikalle vai kelalle? Siis saan töistä palkkaa ekat 3kk ja sen jälkeen tulee kelalta rahaa. Eli varmaan nyt ainakin sinne työpaikalle pitäs se varmaan toimittaa, mut mites Kela? Ottaaks ne automaattisesti kaikilta onkun saman summan vai miten?

(.): Tänään neuvolassa, vauva edelleen perätilassa, eli ensi viikolla olisi sektio edessä sitten...

~ Pearl 37+5
 
onnittelut töyhtölle ja tuttimuille vauvoista :flower:

äsken oli neuvolantäti käymässä. hyvin oli poju kasvanu. painoa oli nyt 4750g, parissa viikossa paino noussu 800g. syöppö tuo herra kyllä onki. tai itseasiassa kaikki ollu kovia aina syömään. kaikilla noussu n.kilo/kk ensimmäiset kuukaudet ennen ku tasottunu paino kiinteiden myötä. neuvolantäti tos kysäski et koskas seuraava vauva saa tulla :D juu ei hetkeen. ajattelin vielä hetki sitte että nyt on lapsiluku täys, mutta jos sittekki vielä joskus vauva olis tervetullut.

juup, mutta esikko tos hakee huomiota niin pakko mennä. :wave:
 
onnea vauvan saaneille

Neuvolakuulumiset rv 40+1
painoa ed kerrasta 900g
rr 142/88
pissat ok
sf-mitta 39cm, sama kuin ed viikolla
:heart: 134
liikket ++

Siitä sitten neuvolasta saatiin päivystyslähete jorviin synnytysosastolle paineiden takia. siellä me oltiin piuhoissa pari tuntia, paineet oli mennessä160/84 ja vika oli sitten jo 128/70. lääkäri viel tutki, n 1cm oli kohdunkaulaa jäljelä, mutta pehmeä oli jo kohdun suu ja sai sormella auki, mutta vauvan pää niin korkella, että ei siihen ylettänyt koskemaan.
ultrasivat vauvan ja siellä kaikki ok, koko arvio nyt jo 3850g, että yli nelikiloinen tästä tulee jos ei kohta lähde syntymään.... Vettä oli vielä normaalisti ja istukka toimi hyvin. joten kotiin päästiin...

että tällainen neuvola reissu meillä. Perjantaina sitten uudestaan neuvolaan. en jotenkin edes osaa ajatella, että ennen käynnistystä lähtis käyntiin. Ton ronkkimisen jälkeen on kyllä ollut paljon menkkakipuja ja vihloo alapäätä oikein mukavasti ja supistuksiakin tulee, jospa se ois siellä jotain saanut aikaiseksi. Tiedä häntä.

[/b]nukkuminen täällä menee ihan hyvin. Olen iltaisn vain kovin levoton, että rauhoittuminen vie aikaa ja no kyljet huutaa kun nukun pitkään samassa asennossa, mutta äskön otin vähän yli tunnin päiväunet, niin samassa asennossa heräsin mitä nukahdin, mitä ei kyllä koskaan ennen raskautta tapahtunut.

Mä olen kovasti yrittänyt jättää herkkuja vähemmälle, mutta se on kovin vaikeaa kun suu huutaa koko ajan makeaa. Appelsiinitkin tulee kohta korvista, kun niitä yritän syödä makean nälkään. Nytkin mietin, että mitä sitä söisi... ei ole nälkä, mutta syön tähän tylsyyteen...

Emmy ja prinsessa 40+1
 
Tuttemuille onnea pojasta!!!

Tänään on tullut muutama suppari, mutta eipä niissä juuri ole mitään mainitsemisen arvoista. Mutta edelleen toivon kovasti, että kysyttelevät kohtua ja mieluusti sitä vähän avaavatkin, että pääsisin joskus tositoimiinkin :)

Sef 37+5



 
Moi!

Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan, että olen just lähdössä Rovaniemelle lähetteellä, tänään ultrassa totesivat, että lapsivesi on loppu... joten toivottavasti jo huomenna siellä sitten käynnistävät...

Pitäkää peukkuja ja tsemppiä myös muille!!
-Lappitar ja Hippunen 39+1
 
Tuttemui ja Sarabi paljon paljon onnea!!!!!!!!!!!!! :flower: :flower:

Täällä myös yöt ihan kaameita. En tiedä mihin herään, ei supistele eikä muutakaan, kuhan herään. Illalla alkaa jo pelottaan koko nukkumaan meneminen....

Kassit pakattu, kampaajalla käyty, kaikki valmiina..... plaah. Tahtoo jo vauvan!!!!!! :heart:
 
Lappitar Onnea matkaan... =)

Omanapaa...

Moni muukin ois jo lähtö valmis...Ja niin oisin minäkin!!!Täällä mitään sen ihmeellisempiä...kasassa ollaan ja hermoo syyään..ku tuntoja on.Poltetta selässä...se alkoi eilen illalla...ja kaikki ne ennakoivat...mutta ei tuntuvat supistukset ja kihelmöinnit mahan reunustoilla.Limaa tulee jonni verran mut ei huomattavasti...alapätä vihloo ja alamahaa...MUTTA MITÄÄN EI TAPAHUU... :kieh: :kieh: :kieh: Mä oisin ihan valmis lähtöön.Mut ei...prkl...Huomenna ois menkkojen mukaan laskettu aika...ja perjantaina ois sitten ultran mukaan.Jos omaan äitiini oon tullu synnytyksien suhteen...ni paljoo ei lasketusta ajasta heitä...päivän pari maksimissaan.Ja eikös ennen laskettu ollu aina menkkojen mukaan...??? hitto...mä oon kypsä..en tähän mahaan niinkäää vaa näihin oireisiin...niitä jo kohta vkon verran ollut...Mut mitään ei tapahuu...MIKS??Tää meinas jäähä mahaan vaa kiusaamaan äitiä oireilla...mut ulos se ei halua...näköjää... :ashamed:
Isäntäki lähti tänää lomien jälkeen ekaa iltaa tekemään...Mä manannu et katotaan ku isi menee töihin ni sit alkaa tapahtuu...ku isi ei oo kotona.Ainakaan tänään tähän mennessä ei oo ku selkä poltetta ja limaa...ja supistuksia kävelyn aikana...mut ei napakoita semmosia etes...PRKL...nooh onha tässä viel vko siihen ku o poli aika ja todennäkösimmin sillä reissulla käynnistetään... :p Hm hm...

MÄ oon ihan kypsä..ja isäntä on ihan levoton ollu nyt monta pvää...ku ei mitään sen enempää tapahu... :kieh: VOI AHTERI...sanon minä...
Meiltä ku o matkaa viel se reilu 90 laitokselle ni ei tahtois ihan turhaan sinne ajella...ku nää supparit häviää aina johki................. :attn: hmmmh...

Mä poistun oon niin huonolla tuulella että...OTTAA AIVOON ja tosissaan. :headwall: :headwall: :headwall:

Tsemityksii kaikille...toivottavasti kaikki muut laitokselle tahtovat pääsis etes purkautumaan... =) Mä kärvistelen...ja varmaa sinne käynnitykseen asti...tätä menoo...

Daizz 39+3
 
Lappitar paljon tsemppiä vaavin hakuun!!

Sarabille ja Tuttemuille paljon onnea pikkuisista!! :flower: Hetkinen..olikos Sarabin vaavi nyt sitten eka virallinen tammivaava..? :)

Anar kiitos flunssan taltutus-vinkeistä. joo saunaan voisin mennäkin mutta jos jtän sen viinapullon kuitenkin kaappiin :D

Täällä myös sohva tullut tutuksi muutamana yönä. Mieluummin olen aamuyönä tullut pyörimään alakertaan sohvalle ja antanut miehelle nukkumarauhan makkarissa.
 
iltaa!!!
tänään oli se kauan odotettu synnytystapa-arviointi. saivat sit ihan kunnon lukuja aikaseksi, eli poja painaa täällä hetkellä 3600g(vko 37+2) ja syntymäpainoksi arvioivat noin vähän yli nelja kilo.... :whistle: meni puoleksi päiväksi ruokahalu... mutta nyt kyllä taas kolotta makeahammasta, mutta pakko pitää näpit irti ruoasta. :ashamed:
mietin vaan että miten jaksan ponnista maailman näin ison tulokkaan :eek: kohdunkaula on kaksi sentti jäljellä ja sormelle auki, niin että, saan odotta vielä kauan ennen kun mitään tapahtuu. ja minä kun olen salaa toivonnu että tulis vähän ennen laskettu aikaa, nyt tuntuu siltä että saatta mennä yliaikaiseksi kun mulla ei oo mitään supistuksia eikä muita tuntemuksia.
kotona oleminen otta päähään, kun ei oo mitään tekemistä, tylsä....
miten te omat päivät saadatte iltaan....? telkkariakaan ei jaksaa koko ajan tuijoitta.
käveleminen on kovin hankala, kun oikeata lonkka särkee koko ajan,just ja just jaksan käydä kaupassa(autolla tottakai). silloinkin on nolo kun eläkeläiset tuhisevat rollaatorilla ohi kumit vinkuen, näin hidasta see käveleminen on. =)
no pakko jaksaa....
 
Tuttemui :heart: :heart: :heart: :heart: Ihan kamalan valtavan hurjan paljon ONNEA pienestä kääröstä!!!!! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Mulla tuli ihan :'( poskelle...olen niin onnellinen teidän puolesta!! :heart: :heart: :heart:

Jahve ja neiti kohta 11kk
 
daizz mä niin sympatisoin sua!! Mulla on aivan täsmälleen samat fiilikset. Kaikille tuntuu noita vauvoja poksuvan ympärillä, mutta itse pyörii täällä valaana eikä mitään tapahdu :x :x .Ottaa päähän, masentaa, turhauttaa, huolettaa, v***** ja kaikkea siltä väliltä. Mä varasin yksityisen torstaille eli jos siihen mennessä en oo poksunu niin sentään saan ostaa mielenrauhaa jos vaikka NKL:llä ei aikoja heti yliaikakontrolliin. Mäkin helv**** kipeä koko ajan, mutta missä ne kunnon supparit luuhaa???Onneksi huomenna olis yksi kyläily tiedossa että on pakko ryhdistäytyä ja ajatella jotain muuta välillä.

Olivia + lyyli 40+4
 

Yhteistyössä