Onnea kaikille jotka ovat nyytin saanut jo syliin :flower: :heart:
Taas on jäänyt kirjoittelu :ashamed: , mä vaan oon niin huono siinä, vaikka joka päivä luenkin teidän muiden jutut!!
Joulukiloista joku kirjoitti, mulle tuli myös viikon aikana 1,5kg, mä olin aivan kauhuissani, koska tasaseen on tullu 500g tai vähemmän. Ja turvotus oli jotain aivan kauheeta, mutta nyt se on onneksi jo laskenut. En mä mielestäni jouluruokia nyt niin paljoa syöny
Lisäksi näin jotain ihme valopalloja ja luinkin että voi olla raskausmyrkytyksen oire, mutta verenpaine oli normaali, joten sitä se ei sitten onneksi ollut.
Parina päivänä on kyllä supistellut kivuliaasti, mutta ihan kellottamaan en ole vielä päässyt. Mutta toivottavasti supparit jotain saa aikaseksi! Mä myös eilen huomasin että oli pikkuhousuissa selvästi jotain muutakin tullut kuin valkovuotoa, tai sitten se on vaan niin juoksevaa. Raskausaikana vuoto on ollut suurempaa, mutta kyllä se on pikkuhousun suojaan jäänyt, tiedä sitten oliko lapsivettä. Ei ole kyllä eilisen jälkeen tullut, niin ja hajukin oli jotenkin erilaista, niin kuin makeampaa :x , mutta niin lapsivesi onkin...tai sitten mä vaan kuvittelin.....
Esitíetolomakejuttua mäkin ihmettelen, Jorviin olen menossa synnyttämään, mutta ei ne ainakaan ole mitään antanut, että siellä ei varmaan tarvii. Huomenna keskiviikkona neuvola, täytyy sieltä vielä kysyä.
Sairaalakassi on pakattu, tai en ota kyllä oikeen mitään mukaan kuin hygieniavälineet ja kotiutumisvaatteet. Kameraa en vielä pakkaa, saa tuossa pöydällä olla ladattuna, ettei sitten kesken kaiken akku lopu, se olisi niin kauheeta!! Ja kaurapussin otan mukaan, se on ollut kyllä ihana selkäkivun kanssa!
Vauvanvaatteet on myös pakattu, ne on tuossa turvaistuimessa pussissa, voi olla liikaakin vaatetta, tai oikeastaan mulla on toppapuku ja sitten sellanen karvainen puku, jommman kumman puen, mutta kun ei tiedä pakkasmäärää. Ja mies saa hakee auton oven eteen ja taas ajaa kodin oven eteen, jos ei ole voimia itse kävellä.
Mitäs muuta täällä oli juteltu?
Yöt todella katkonaisia, välillä supistaa, vessassa saa juosta, asentoa ei löydy, kun niitä ei ole kuin 2, niiden väliä sitten vaihtelen..ja ennen sain unen heti sänkyyn mennessä, nyt sitä saa odottaa, kai nuo vauva-asiat vaan pyörii mielessä! Tänäänkin heräsin sitten 11.30! Mutta kyllä mä aion niin paljon nukkua kun vaan nukuttaa!!
Joku puhui myös pahasta olosta! Mullakin tulee välillä huono olo, alkuraskaudessa ei ollut pahoinvointia, että tuliskohan sitten tässä loppuraskaudessa, no oksentaa ei ole onneksi vielä tarvinnut..
Liikunnasta ollut puhetta, käyn vaan kävelylenkeillä, en kyllä muuhun pystyisi. Vauva painaa alas niin paljon että vauhtikin on tosi hidasta! Mieli tekisi kävellä pitenpääkin, mutta sen tietää että kroppa ei pysty. Harmittaa kun olisi voinut vaikka uimassa käydä, mutta se jäi.
Niin ja hyvää uutta vuotta 2009 kaikille!!
Tuizu ja Äijä 38+6