TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

No niin, äsken ihan vain leffaa katsoessa lurahti jotain housuun. Odottelen vielä että tuleeko lisää, kun ei se mun mielestä mitään pissaa ollut. Ei siis haissu milleen pissalle... :x Just äsken supistelikin kai (?), mut ei nää nyt mitään kamalan kivuliaita ole olleet. Täytyy odotella tässä, perätilassa vaan jos vedet menee niin kai se on sitten lähtö heti.

Tai sitten vain kuseksin täällä housuuni ja kuvittelen :LOL: :LOL:
 
Runttipulla: toivottavasti tulee lähtö :)

Mulla on supparit palanneet...tosin niitä tulee päivän aikana ehkä noin 20-30, eli ei vielä ole synnytys sikäli lähestymässä, mutta jospa noista jotakin hyötyä kohdunsuulle olisi :)

Sef 37+4
 
Runttipulla Jospa se oliki lapsivettä :whistle: Jos oli ja lähtö synnärille tulee niin tsemppiä koitokseen :wave:
Täällä supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti :kieh: eli ei mitään akuuttia tarvetta lähteä synnärille.. No tytsykkä tulee kun on siihen valmis ja jos ei muuten niin sitten häädetään neiti ulos kunhan äpolilla katsovat sen tarpeelliseksi:D eli en jaksa enää toivoa mitään vaan tyydyn odottelemaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan :) (kuulostaa uskottavalta vai mitä?? :whistle: )

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:

MaMa ja tytsykkä 39+3 :heart:
 
Mä olen kanssa ajatellut vaihtaa asennetta, että yritän olla valittamatta tätä olotilaa ja sitä, että neitiä ei kuulu. Muuten mä olen oikeasti ihan hermoraunio kun pääsee synnyttämään. muutenkin on pakko alkaa ajattelemaan positiivisesti.

huomenna olisi neuvola, painon tarkistus ei innosta ollenkaan, mutta turvotusta on tullut taas jonkin verran jalat on kuin mitkäkin tönköt pökkelöt. No kunhat paineet on kunnossa.

Meillä neiti on pitänyt tänään kovaa meteliä mahassa. innostui tossa äskön potkimaan miehen poskea kun kuunteli mahaa.

Kohta voisikin jo mennä nukkumaan, huomenna olis 8,15 neuvola, joten aikainen herätys olisi tiedossa, onneks pääsee autolla, kun mies viel kotona.

Eipä tälle illalle mitään sen ihmeellisempää, kuin hyvät illan jatkot ja yöt kaikille.!!

emmy ja prinsessa 40+0
 
Iltaa naiset!

täällähän alkaa tosiaan monella oleen jännät paikat :D Jospa niitä odotettuja vauva uutisia alkais kohta satelee ihan kunnolla!

Tuli muuten tos mieleen et minne on tuttemui kadonnu??

Mrs O & Nti Eelis 36+1
 
Tsemppiä supistelijoille! Ja Runttipullan lorahtelut kuulosti lupaavalta :)

Mullakin supisteli tänään 20min välein parin tunnin ajan, mutta valitettavasti lopahtivat. Olisin mennyt näytille jo tänä iltana, niinkuin neuvolasta on käsky (siis että herkästi näytille), mutta nyt ei tosiaan supistele enää ollenkaan. Mua ei muutenkaan yleensä iltaisin juuri supistele, kun vaan lepäilen ja otan rennosti.
Tyttö tuntui tänään valahtavan vielä alemmaksi, ja alapäätä pakottaa koko ajan. Jännää, kun ei yhtään tiedä, kauanko vielä menee. Toivottavasti ei kauan!

Tuttiritari 39+3
 
Tänään on sit se sairaalaan meno ja pitäkää peukkuja et saisin jäädä käynnistykseen !!Seniin riippuu lääkäristä ainakin se joka antoi ajan puhui siihen malliin .Kyllä nyt jännittää jo aika lailla mut toisaalta tympäsee jos istun illalla taas kotona eikä mitään tehtykään :( Tsemppiä kaikille mammoille ja supistelkaa jotka sitä toivotte (tääl ei ole minkäänlaisia tuntemuksia ollut mut ei kyl ennenkään ) :wave: Ja ONNEA paljon jo vauvan saaneille :flower: :flower: Perässä tullaan =) mamma 40+5
 
Kesää odotellessa toivottavasti sinun ei tarvitse illalla istua kotisohvalla :D mutta jos niin käy niin tervetuloa purnaamaan tänne :LOL: Minulla on samansuuntainen käynti äpolilla ensi viikolla jos ei sitä ennen tapahdu mitään (ja luultavasti ei tapahdu :kieh: )

Ja tosiaan Tuttemuista ei ole hetkeen kuulunut mitään :eek:

MaMa ja tytsykkä 39+4 :heart:
 
Huomenta!!

Jokohan Runttipulla meni kun siihen malliin lorahteli :whistle: sielähän voi olla nyytti jo kainalossa :D

kesää odotellessa peukut pystyssä että saat jäädä sille tielle ja vauva kohta sylissä =)

Kyl tää on jännää het aamusta aina kun miettii jokohan teistä osa on päässyt synnyttämään...
huih sentään!!

Oma olo on ihan hyvä...ja vaikka taas meinaa heti aamusta hermo olla kireällä niin yritän olla positiivinen :D eipä täs vaivojakaan oo...muutama mahan kovettuminen sillon tällän,mut ei kipuja tms. et mikäs täs on odotellessa.
uus viikkoki taas pärähti käyntiin....2viikkoa laskettuun!jiihaa kyllä se omaki aika koittaa sieltä pikkuhiljaa :D

Kivaa uutta viikkoa kaikille mammoille!!! :wave:

mmamaa 38+0
 
Heip, täällä kotona ollaan. Mieskään ei uskonu eilen illalla että mitään lähtöä tulis vaan paineli pelaamaan lätkäpelin, kun sillä oli semmonen taas vaihteeks... no, yöllä vähän kipuili vielä mutta ei kyllä mitään tullut enää, siis vesiin viittaavaa. Mitä lie ollut. Siitä vedentulosta vaan varoteltiin hirmusti että jos on tullakseen niin sitten kiiruusti sairaalaan ettei napanuora jotenkin pullahda ulos tms..

Mutta täällä siis ollaan. Nyt vuotaa silmät ja nenä niin paljon ettei tästä kirjottamisesta tule mitään, ja ääni katos eilen joten en voinu edes puhelimeen vastat äsken kun kaverit jo soitteli... menen vähäksi aikaa pötkölleen vielä ja sitten taidan tarttua siivoushommiin (korjailen kaikki jouluhässäkät pois) ja jos vain jaksan niin alan maalaamaan myös olohuonetta.

Tuttemui on varmasti jo synnyttänyt, kun ei tosiaan ole kuulunut mitään =) Ja Kesää odotellessa, pidetään peukkuja että se on menoa nyt :)

Mietin muuten tuossa että onkohan se äitivauva-jumppa liikaa toivottu jos mut sektioidaan? se kun alkaa siis ens viikolla ja meinasin siihen päästä osallistumaan helmikuun loppupuolella.... pitäisköhän perua koko jumppa, ettei maksa turhaan....

mutta nyt vielä pötkölleen.

 
Runttipulla vaikea sanoa tuosta jumppa asiasta.. Toiset toipuu sektiosta nopeastikin ja toisilla kestää pidempään, mutta muistaakseni on suositus että rankempaa liikuntaa ja suurempia taakkoja (siis vauvaa suurempaa) ei suositella kuuteen viikkoon sektion jälkeen. Silloin kun kaksoset syntyi sektiolla niin minulla meni se kuutisen viikkoa ihan keposesti toipuessa ja jälkivuoto kesti silloin 7 viikkoa :kieh: , mutta tosiaan vaikea ennustaa etukäteen kuinka siitä toipuu :D
 
Jee, täällä on hyvin nukuttu yö takana!! :D

Ihan hassu oikeestaan oli koko yö, miehellä oli hauskaa! mä nimittäin puhuin paljon viimeyönä, tai siis luulin aina miehen sanoneen jotain ja vastasin muka siihen. Hereillä siis olin aina kun vastailin sille, mut miehellä ei kyl ollu hajuukaan mihin mä vastasin :LOL:

Maha alkoi eilen tuntuu pienemmälle kun aiemmin... jotenkin ihan hassua ajatella ettei se tässä vaiheessa tämän isompi ole... Mutta ei kai se kutistuakaan voi, ehkä vauva vain on laskeutunu tjt. en osaa sanoa...

Yö meni siinäkin mielessä hirmu hyvin, ettei mulla ollu kipuja juuri lainkaan :eek: Elokuusta asti mulla on joku paikka ollu kipeenä, mut nyt ei mikään! No joo, liitoskipuja oli, mut nekin oli sen verran lieviä, etten niiden takia heränny! Lonkkia ei särkeny eikä vessassa tarvinnu ravata! Oli kyllä mukavaa :)

Melkoisen omaa napaa tuli tämä teksti, mutta kun on niin hassu olo ton yön takia :LOL:

Täällä kans kuumeisesti odotellaan vauva uutisia, nyt varsinkin tuttemuista! Siitä kun ei ole kai kuulunu koko tammikuun aikana...? Toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Mutta nyt aamupalalle! Miehen tytöt on meillä, 9 ja 7 vuotiaat, niin muksut on aamulla heti herättyään alkanu leikkii enkä ole kuullu mitään! Heräsin sit vast 9.45 kun lasten huoneesta kuului tappelua :D

Mrs O & Nti Eelis 36+2
 
Täällä on taas huonosti nukuttu yö takana. Lihakset puutui aina parin kymmenen minuutin makuun jälkeen, joten yöllä vaihdoin varmaan sata kertaa puolta ;) . Vieläkin jomottaa käsivarsia. Jos ens yö menee samalla lailla, niin tää typy nukkuu loppuajan sohvalla tyynyvuoren keskellä. En tiedä mikä siinä taas on, että meidän sohvalla on aivan mahtava nukkua.

Eilen laitoin vauvalle sängyn valmiiksi ja opettelin turvakaukalon käyttöä. Eka piti tottakai kokeilla ilman ohjekirjaa kovin miesmaiseen tyylin ja sitten nolona kaivamaan ohjekirjaa, kun en saanut edes kaukaloo alustasta irti :ashamed: .

Nyt saisi kyllä mennä ens viikonloppuun ainakin synnytys. Mulla on torstaina kampaaja ja kun täällä asti ollaan niin sinne haluan mennä. Kutrit on niin karmeassa kunnossa, että sit sais taas mennä sen pari kuukautta ennen seuraavaa käyntiä. Toisaalta esikon synttärit on sunnuntaina, niin ens maanantaina ois sit vapaata kalenterissa :LOL: . Miehen kanssa kyllä sovittiin, että jos synnytys alkaa hän vie tytön kavereineen hoploppiin joku päivä ja suku voidaan kahvittaa sit myöhemmin. Mä en kuitenkaan jaksa uskoa, että viikko pari synnytyksestä jaksaisin järjestää synttäreitä.

Nyt sohvalle lepäilemään. Hirvee väsynys tuollaisen yön jälkeen.

Amino ja nöpö 39+1
 
Huomenta!

Harvinaisen hyvin nukuttu yö takana. 02-8.30 nukuin joka sisälsi neljä herätystä, kaksi vessareissua ja kaksi kertaa piti käydä peitteleen ja silitteleen tuo meidän kuopus. Viimeksi täällä valittelin sitä kun kuopus valvoo öisin 1-2,5 tuntia. Päätin silloin että nyt ei tuu enää meidän sänkyyn vaan nyt opetetaan omaan sänkyyn koko yöksi. Nyt kaks yötä nukkunu omassa huoneessaan omassa sängyssä. Molempina öinä pitäny käydä kaksi kertaa silitteleen. Kyllä sitä saa paljon paremmin nukutuksi kun on enemmän tilaa eikä tarvi varoa ketään. Ja tytönkin yövalvomiset loppu siihen *koputtaa puuta*. Johan tässä on perhepedissä mennytkin 2v8kk joten aika saada sänky aikuisten käyttöön. Meille ei siis perhepetiä tule enää koskaan (jos tästä nyt näin helpolla pääsis).

Pakkasin sairaalakassin loppuun ihan varuilta. Jätän sen kuitenkin kotiin ja mies tuo myöhemmin jos vaikka jäisin käynnistykseen (mitä en usko). Kaikki muut saa ollakkin kassissa synnyttämään lähtöön asti oli se koska tahansa, mut meikkejä ei ole kuin yhdet. Kamera kulkee varuilta käsilaukussa joten se on aina matkassa jos vaikka tulee äkkilähtö eikä ehdi käymään kotona.

Nyt antaan lapsille ruokaa ja sit viemään ne mummille hoitoon.

Johjo & vesseli 38+0
 
Moi pitkästä aikaa... Viimeinen kuukausi töissä oli sellaista hulinaa ettei ehtinyt nettiin ollenkaan ja illalla ei jaksanut enää konetta kaivaa esille. Nyt on sitte miehen kanssa lomailtu joulun aika, ja pääsin viimein koneelle asti, kun se meni töihin.

Isot onnittelut kaikille vauvan jo saaneille! Ihan kaikkea edes tästä tammikuun pinosta ei jaksanut kerralla kahlata, mutta kerkiihän tässä...

Oma olo on hyvä, tosin laskettuunkin on vielä aikaa. Kaikki on edelleen menny ihmeen hyvin, saas nähdä miten sen synnytyksen laita sitten on. Jorvissa kytiin tutustumassa ja vähän rupes paniikki hiipimään. Jotenkin se sairaala vaan kammottaa, vaikka synnytyssali oli kyllä positiivinen yllätys.

Ja ei kun takaisin sohvalle. Ah tätä ihanaa laiskottelua... Hyviä vointeja kaikille! :wave:
vetku ja masukki 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Tuli muuten tos mieleen et minne on tuttemui kadonnu??

Mrs O & Nti Eelis 36+1
Oysiinhan me kadottiin kontrollikäynnille 31.12. Sinne jäätiinkin käynnistykseen ja täydellinen poikavauva syntyi samana iltana klo 18.14 :heart: Painoa pikkuihmeellä oli 3070g ja pituutta 49cm.

Eilen kotiuduttiin, kun saatiin painonlasku tasoittumaan ja "läpäistiin" kaikki mahdolliset tutkimukset ja verikokeet. Kotiinlähtöpaino oli 2860g, joten pientä nyyttiä täällä hoitelemme.

Palaan myöhemmin lukemaan muiden kuulumisia ja jakamaan upean synnytyskokemukseni.


jahvetti jos käyt lukemassa kuulumisia, kerro helmille08 terveisiä :wave: ;)
 
Päivää...

Yöllä alkoi supistelemaan kivuliaasti siinä yhden maissa ja 5 minuutin välein kestoltaan 50 sekuntia aina klo 8 asti! Mutta sittenpä siitä harvenivat ja nyt tulee enää satunnaisesti :kieh: Vaaleanpunertavaa vuotoakin hiukan yöllä pyyhin ja suojan tullut nyt vähän rusehtavaa. Arvatkaa onko hirmusti nukuttu? Kivut sellasta vähän kovempaa menkkamaista, mutta ihan hyvin niitä kesti. Meinasin koko ajan soittaa synnärille, että mitä tehdään kun meillä sinne matkaa reilu tunti, mutten soittanut. Nyt sitten ollaan miehen kanssa ihan ihmeissään, että loppuiko lupaavasti alkanut oireilu nyt tähän? :attn: Alamasua selvästi aristaa, mutta monen tunnin säännölliset haihtuivat tuhkana tuuleen...? Onko edes toivoa, että tämän vuorokauden aikana alkaisi oikein kunnolla tapahtumaan???

Toive81 ja Mini 40+1 :heart:
 
tuttemui Onnea :flower: :heart:

Ai mitä supistuksia, ei todellakaan täälläpäin ole kun lieviä harkkasuppareita, vaikka miten kaupungillakin hilluin lauantaina :LOL:
Sektiolla aikaisemmin synnyttäneet tuntuuko teillä iltaisin ja supparin aikoihin siinä sektio arvessa kipua? Mä jos päivän touhotan, niin illalla koskee tuohon arpeen ihan älyttömästi. Kyyryssä pitää kävellä ja tuolilta ja sängystä ei meinaa ylös päästä. Ja supparin aikaankin tuntuu lähinnä siinä sektioarvessa sellainen epämukava kivistys...mitälie?
toive taitaa olla lähtö lähellä sulla! :hug:
Viimeyö meni ihan päin honkia, oh my good mitä unia näytti.... Ensin mies jätti mut yksin synnyttämään, kun lähti olevinaan ulkomaille töihin :snotty: ja sitten kun siitä unesta selvisin, niin meidän talossa olikin sitten jo poltergeist seuraavassa unessa :headwall: Mielenkiintoisia unia :kieh:

Jaahas, jos lähtis aamupalalle, just sain itteni sängystä ylös :ashamed:
 
Tuttemuille hirmusti onnea pojasta!! :heart: :heart: :heart:
Ja Toive, varmasti pääset pian tositoimiin..mä olisin tuossa vaiheessa varmaan jo sairaalassa ollu kolkuttelemassa ovia... :ashamed:

Mulla on ollu sohva paras yökaveri kans monena yönä, viime yönä koitin nukkua sängyssä niin jossain vaiheessa mies oli luovuttanu ja lähteny sohvalle :LOL: Mä kun tuhisen niin hirveesti ja olin kakonu ja köhiny ja kuorsannukin, ja vaihtanu asentoo sekunnin välein niin ei kuulemma tullu nukkumisesta mitään. Jostain syystä tuossa sohvalla saa hyvän asennon ja persaukset upotettua tyynyjen väliin niin että saa nukuttua edes vähän... ja helpompi könytä veskiinkin kuin meidän sängystä, kun pinnis on nyt kiinni sängyssä mun puolella.

Jep, sainpa tuon aamun nukuttua nyt hyvin joten pitänee alkaa touhuamaan nyt - räkätaudista viis. grrh.
Tein aamulla havainnon että masu on repsahtanut nyt alas, ihan kuin joku säkin jöllikkä roikkuis. Ja voi voi niitä arpia, nyt niitä on tullut koko alavatsan täydeltä. Ei ole kyllä kirkkaanpunaisia mutta niitä on - kuin vyön olisin saanu. :x

Mutta EDELLEEN odotellaan siis tammikuun ensimmäistä vauvelia =) =)

 
Onnea Tuttemui ihanista uutisista :heart: :heart: !!

Toive81 katos nyt miten näin se on sulla lähtenyt käyntiin ihan yhtäkkiä ja varmaan saat vauvan kainaloon ennen meitä muita :D . Hieno homma, toivotaan että nyt pääsisit tositoimiin mahdollisimman pian.

Täällä neuvolasta P**** kuulumisia. Uusi neuvolantäti oli todella nuori ja ilmeisen kokematon. Hermot meinas mennä totaalisesti, kun ei mihinkään saanut mitään vastauksia niinkuin aiemmalta tätiltä. Sydän ääniä ei meinannut löytää, verenpaineet mittas päin P**** ja oli muutenkin totaalisen mitäänsanomaton. Ärrin murrin...tai sitten mulla alkaa yliaikasuusraivot todella painaa päälle.

Ei mitään oireita lukuunottamatta menkkasärkyä ja todella laimeita harvinaisia suppareita. Yksi kellotuskokemus, mutta sekin todella laimea. Ei limatulppaa, ei kerrassaan mitään. Vauva mesoaa yötä myöten niin, että tuntuu, kun joku puukolla sahais tuolla kohdunsuulla/emättimessä ja kellon tarkkaan 23.00-03.00 välisenä aikana. Vauva oli jo viikolla 36 2,9kg, joten todella nyt painun yksityiselle lekurille, joka saa tehdä sisätutkimuksen ja ultran ihan mun mielenrauhan säilyttämiseksi. Sain soittopyyntöajan tutulle yksityiselle jos ottas mut tänään ylimääräsenä. Muuten ensi sunnuntaina saa soittaa naikkarille yliaikasuudesta jos sitten vaikka ensi viikolla käynnistettäs. Kyllä suoraan sanottuna v****** tää poijuna pyöriminen, kun ei mitään tunnetta/merkkejä synnytyksestä ilmassa. Pitäs pysyä järkevänä, mutta on se silti pettymys jotenkin, kun on semmonen olo, että käynnistykseen menee :ashamed: . Läppärillekkin on jo Fraiseria ladattuna kolme tuotantokautta varuiksi jos montakin päivää pillereitä tungetaan tonne alapäähän ilman että mitään tapahtuu :hug:



Anteeksi purkautuminen :ashamed: :$

Olivia ja pikkunilliäinen 40+4
 
Hei..... Onnea tuttemuille :flower:

Täälläkin sitten la tuli ja meni..... Ainoot oireet on että tuntuu et mun lantio ei enää jaksa kantaa tota vauvaa kun on joka ainoa lihas ja liitos ja nivel tuolla lantionpohjassa ihan sairaan kipee.... Mut sitkeesti vaan koiraa lenkitän joka päivä, ties sit vaikka pahentais asiaa mut sen jälkeen aina sohvalle kauratyyny haaroissa :LOL: Mies on raahannu mut pari kertaa kauppareissulle ja sekin on kyllä näky kun meikä taapertaa kaupassa kuin ankka.

Harmittaa ihan sikana jos tää menee käynnistykseen kun sit ei pääse Haikaranpesään :( No voihan se tietty olla ettei muutenkaan pääse jos ei mahdu. Mut pääasia että tulis jo....... Mulla supistelee aika usein mutta ainakin mun mielestä kivuttomasti, tai ne kivut on ihan jossain muualla.

Mut paljon jaksuja ja suppareita kaikille malttamattomille mammoille, kyllä se sieltä tulee eiks niin...?? :D

BabyP ja baby 40+1
 
Heippa kaikille!
Olivia78 hermoja sinne tuohon rasittavaan odotuksen tuskaan. Mulla ei myöskään ole mitään kivuliaita suppareita eikä edes yhtään kellotuskokemusta... Tänään kävin päivällä kävelyllä ja ei taaskaan mitään. En tiedä pitäiskö sitä ottaa spurttia kun tässä on pari kuukautta taaperrellut silleen rauhallisesti. Voishan niin tehdä kun mun äiti on jo meillä esikoista varten ja miehellä vain 5 min työmatka. Tänään pääsen ehkä miehen kanssa shoppailemaan. En uskalla enää yksin lähteä, mut kun ukko tulee mukaan niin tiedän olevani turvassa. Saa ainakin tehdä jotain mistä pitää eli penkoa alennusmyyntejä, vaikka ei mitään tulis ostettuakaan.
Mulla on myös ollut parilla viime neuvolakäynnillä tuuraaja. Omalle terkalle en saa aikaa kun se varataan aina viikon päähän ja tällä on sitte jo ihan täyttä. Tuuraajat/harjoittelijat eivät saa sydänääniä niin nopeesti kuuluville ja mä en jaksais maata siinä turhaan kun ne laittavat sitä geeliä joka paikkaan ja ihmettelevät, että miten päin se vauva nyt oikein on... Tiedän et työtään tekevät, mut kun on tottunut kokeneeseen terkkariin, joka hanskaa homman aina tosi nopsaan ni ei vaan jaksa joka kerta niitä ihmettelyitä ja selittelyitä noilta muilta...
Jos joku harmittelee painonnousua raskauden aikana niin mulle on kerääntyny jo melkein 20 kg ja sf-mitta ei oo kasvanu viikkoon (sitäkin vähän ihmettelin tuuraajaterkkarille, koska mun maha ei oo viel laskenu eli vauva on kai viel kohtalaisen ylhäällä, mut sanoi et ei se oo ku ohjeellinen mitta ) . Eli en tiedä kasvaako tuo vauva niin kauheesti mun mahassa enää vai onko se vaan niin että ahteri tässä levenee. Nyt oon ollu muutaman päivän ilman karkkia ja suklaata ja oon nähny unia suklaasta... äskeiset tunnin päiväunetkin oli aivan suklaiset... olen aina ollut tosi perso karkeille eli ei tuo oo mulle mitään uutta. Neuvolassa vaan ärsyttävintä on se painon mittaaminen kun tietää et ei tarvis enää yhtään lisää ja niitä vaan tulee ja tulee...
Kyllä mä tässä voisin jo viikonloppuna viimeistään lähteä synnyttämään. Mut katsotaan koska jotain rupeis tapahtumaan...

Jaksamisia kaikille :hug:

Jonna ja Papu 39+4
 
Tuttemui Onnea pojan syntymän johdosta!! :heart: :flower: :heart:

ON; Nukuin hyvin 5.30 asti silloin heräsin vessareisuun, yritin vielä senkin jälkeen saada unen päästä kiini, mutta mahassa oli semmoinen "outo olo". Mies lähti 06 navettaan ja senkin jälkeen jouduin itse päivystää vessan lattialla, kun yritin väillä pois sieltä niin heti kun sänkyyn pääsi niin taas ylös... :kieh: Lähes jatkuva ripulointia... :x ja kertalleen oksensinkin siinä välissä... (anteeksi näistä ällöttävistä jutuista... :x :ashamed: ) En tiedä mistä moinen... Reilu tunnin jälkeen tilanne rauhottui sen verran että pääsin uupuneena takaisin sänkyyn... Suppareita alkoi tulemaan sen jälkkeen n. 15-20min välein. Tuntuivat sen verran että heräsin niihin aina, pari tuntia kestivat ja sen jälkeen en ole tuntenut yhtäkään. Pari kertaa olen ripuloinut aamupäivän aikana, mutta nyt tilanne tuntuu rauhoittuvan, vaikka toisaalta en ole hirveästi syönytkään ja koko aja semmoinen tunne että pitäisi vessassa käydä...

:ashamed: Sori tästä... :x :ashamed:

kesää odotellessa peukut pystyssä että saat jäädä sinne sairaalaa. :)

Suppareita kovast teille muille toivoville! =)

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 36+5 :heart: jolla maha ihan sekaisin vieläkin... :x
 
Onnea kaikille jotka ovat nyytin saanut jo syliin :flower: :heart:

Taas on jäänyt kirjoittelu :ashamed: , mä vaan oon niin huono siinä, vaikka joka päivä luenkin teidän muiden jutut!!

Joulukiloista joku kirjoitti, mulle tuli myös viikon aikana 1,5kg, mä olin aivan kauhuissani, koska tasaseen on tullu 500g tai vähemmän. Ja turvotus oli jotain aivan kauheeta, mutta nyt se on onneksi jo laskenut. En mä mielestäni jouluruokia nyt niin paljoa syöny :p Lisäksi näin jotain ihme valopalloja ja luinkin että voi olla raskausmyrkytyksen oire, mutta verenpaine oli normaali, joten sitä se ei sitten onneksi ollut.

Parina päivänä on kyllä supistellut kivuliaasti, mutta ihan kellottamaan en ole vielä päässyt. Mutta toivottavasti supparit jotain saa aikaseksi! Mä myös eilen huomasin että oli pikkuhousuissa selvästi jotain muutakin tullut kuin valkovuotoa, tai sitten se on vaan niin juoksevaa. Raskausaikana vuoto on ollut suurempaa, mutta kyllä se on pikkuhousun suojaan jäänyt, tiedä sitten oliko lapsivettä. Ei ole kyllä eilisen jälkeen tullut, niin ja hajukin oli jotenkin erilaista, niin kuin makeampaa :x , mutta niin lapsivesi onkin...tai sitten mä vaan kuvittelin.....

Esitíetolomakejuttua mäkin ihmettelen, Jorviin olen menossa synnyttämään, mutta ei ne ainakaan ole mitään antanut, että siellä ei varmaan tarvii. Huomenna keskiviikkona neuvola, täytyy sieltä vielä kysyä.

Sairaalakassi on pakattu, tai en ota kyllä oikeen mitään mukaan kuin hygieniavälineet ja kotiutumisvaatteet. Kameraa en vielä pakkaa, saa tuossa pöydällä olla ladattuna, ettei sitten kesken kaiken akku lopu, se olisi niin kauheeta!! Ja kaurapussin otan mukaan, se on ollut kyllä ihana selkäkivun kanssa!
Vauvanvaatteet on myös pakattu, ne on tuossa turvaistuimessa pussissa, voi olla liikaakin vaatetta, tai oikeastaan mulla on toppapuku ja sitten sellanen karvainen puku, jommman kumman puen, mutta kun ei tiedä pakkasmäärää. Ja mies saa hakee auton oven eteen ja taas ajaa kodin oven eteen, jos ei ole voimia itse kävellä.

Mitäs muuta täällä oli juteltu? Yöt todella katkonaisia, välillä supistaa, vessassa saa juosta, asentoa ei löydy, kun niitä ei ole kuin 2, niiden väliä sitten vaihtelen..ja ennen sain unen heti sänkyyn mennessä, nyt sitä saa odottaa, kai nuo vauva-asiat vaan pyörii mielessä! Tänäänkin heräsin sitten 11.30! Mutta kyllä mä aion niin paljon nukkua kun vaan nukuttaa!!

Joku puhui myös pahasta olosta! Mullakin tulee välillä huono olo, alkuraskaudessa ei ollut pahoinvointia, että tuliskohan sitten tässä loppuraskaudessa, no oksentaa ei ole onneksi vielä tarvinnut..

Liikunnasta ollut puhetta, käyn vaan kävelylenkeillä, en kyllä muuhun pystyisi. Vauva painaa alas niin paljon että vauhtikin on tosi hidasta! Mieli tekisi kävellä pitenpääkin, mutta sen tietää että kroppa ei pysty. Harmittaa kun olisi voinut vaikka uimassa käydä, mutta se jäi.

Niin ja hyvää uutta vuotta 2009 kaikille!!

Tuizu ja Äijä 38+6
 
Tuttemui onnea sylin täydeltä poikanyytistä :heart:

Mimssu
ko se kyseli niitä poppaskonsteja flunssaa vastaan...? Täällä pohjoisessa sairaat menee saunaan viinapullon kans :D ei ehkä sulle paras idea, mutta itse otan aina yliannostuksen c-vitamiinia, eli greippiä tai jotain ja sitte kurlaan suolavedellä. Sen jälkeen ei saa syödä tai juoda puoleen tuntiin, että suola kerkeää vaikuttaa/tappaa bakteerit...

Verenpaineet nousi toissayönä taivaisiin ja laski takas viime yönä.. hyi mikä olo oli! Kait kertoo lähestyvästä synnytyksestä... ei turvotusta, rajua painonnousua, niin en epäile raskausmyrkytystä. Onneksi on kotona tuo mittari, että voi seurata.

Lappitar kiitos vielä ihanista synttärikemuista... mites meni loppuilta? supisteliko?

yö meni miehelle kiukutellessa...kun sain verenpaineeni takaisin, muutuin taas äkäpussiksi |O
 

Yhteistyössä