TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Kuten Johjollakin taisi tulla täälläkin limatulppaa! Oudon sitkeää ja silikonimaista? Koskaan ei sellasta ole tuolta toosasta tullut. Voi kunpa, kunpa se enteilisi edes jotain! :D Nyt tietty kun innostuin niin turhaan, mutta saahan sitä jostain repiä iloja, saahan? :D

Toive81 ja Mini kohta 40+0 :heart:
 
Onnea Töyhtö poikasesta :heart:

Kiitos kaikille jotka kommentoitte mun kysymykseen noista vauvan liikkeistä/tuntemuksista. En kyllä edelleenkään mene vannomaan, että vauva rt:ssä olisi. Enemminkin majailee jotenkin poikittain, pää tuntuisi olevan tuossa mun vasemman nivustaipeen päällä. Toivottavasti mokoma kuitenkin osaisi nyt ajoissa kääntyä lähtökuoppiinsa ennen sitä h-hetkeä ja onneksi mulla on se kontrolli sinne äippäpolille reilun viikon päästä niin saan varmistuksen tohon tarjontaan vielä ultrallakin.

Runttipullako se kyseli synnytyksen jälkeisistä vaivoista. Mulla ekasta tehtiin episiotomia ja se oli aika kipeä parisen viikkoa. Kakkosen-kuopuksen synnytykset ovat sujuneet ilman repeämiä, joten niistä toivuin nopeammin ja helpommin. Jälkivuoto on kestänyt sellaiset 4-6 viikkoa. Kakkosesta vähemmän, koska silloin jouduttiin tekemään istukan kaavinta ja se vähensi huomattavasti tuota vuodon määrää. Rintatulehduksia tai esim. rintojen rikkoutumista ei mulla ole tähän mennessä ollut kertaakaan. Eli aika minimaalisin vaurioin olen tähän mennessä päässyt.

Omaa napaa: Mullakin on tullut eilisen ja tämän päivän aikana runsaasti limaista, kellertävää vuotoa.
Liekkö sitten limatulppaa kun ei mullakaan tähän mennä valkovuotoa ole esiintynyt nimeksikään. Harrastettiin kyllä toissailtana miehen kanssa sitä mukavinta ässää, joten voihan se vuoto olla vaan reaktiota siitäkin. Enyway, supistuksista ei ole tietoakaan, joten ei tässä näillä eritteillä mihinkään lähtöä tartte suunnitella :LOL: .

Nyt taidan kömpiä sänkyyn ja katsastaa löytyisikö boksilta mitään katsottavaa sillä kuten vähän arvelinkin, kiitos päiväunien nyt ei sitten nukuta pätkääkään :kieh: .

Öitä kaikille |O

:heart: Anni :heart:
 
Synnytyksen jälkeisistä vaivoista parhaiten on jäänyt mieleen seuraavat asiat:

- tikkien nipistys, eli mulla oli 1 tikki, joka nipisti ihan koko ajan, muut eivät
- nännien rikkoutuminen ja kipu johtuen imetyksestä
- jälkisupistukset

Ei niinkään vaivana, mutta muutoin mieleen jäänyt kivuliaana kokemuksena synnytyksen jälkeen on se, kun ne siellä sairaalassa painaa synnytyksen jälkeisinä päivinä vatsaa aika kovaa kun pitää saada kohtu tyhjäksi verestä yms. Voi vitjat, kun se sattui niin pirusti.

Jälkivuoto mulla taisi kesää sen 8 viikkoa, mutta siitä mulla ei ole mitenkään huonoja muistoja tms.

Mielialan muutoksia täällä koetaan kovastikin.
Itsesääli on meikäläisen uusi piirre :LOL:
Todellisuudessa mulla on kaikki paremmin kuin hyvin, mutta jos mies sanoo jonkin asian hiukkaakaan väärään äänensävyyn, niin jo parun sitä, miten ilkeä ja välinpitämätön mieheni minua kohtaan on ja etten ole sellaista ansainnut.

Mies siinä sitten silmät suurina ihmettelee, että täh...mitä hän nyt muka sanoi :eek: ...kun ei siis todellisuudessa edes sanonut mitään pahaa :D

Tänään olen ollut kuin takapuoleen ammuttu karhu.

Kaikki miehen vitsit ovat olleet mielestäni typeriä ja olen niille pyöritellyt silmiäni. Hieman tuossa kilahdinkin, kun mies oli sitä mieltä, ettei tiskirätillä voi pyyhkiä muuta kuin tiskipöytää ja minä taas olin sitä mieltä, että sillä voi ihan hyvin pyyhkiä myös muut keittiön tasot ja näin olen siis koko suhteemme ajan toiminut, eikä hän vielä ole bakteerien hyökkäykseen kuollut. En voi muuta todeta, kuin jopas on mulla syyt kilahtaa ja murjottaa sohvalla yksikseni :LOL:

Nyt naurattaa, mutta tunti sitten olisin voinut vaikka heittää miestä sillä rätillä naamaan :ashamed:

Mullekin esikon raskaus ja syntymä olivat SUURIA asioita ja välillä tunnen vähän huonoa omaatuntoa siitä, että tämä pikkukakkonen menee ikäänkuin vasemmalla kädellä...sillälailla siinä kaiken muun elämän sivussa ja ohella, kun taas esikko oli aikanaan se keskipiste. Mutta toisaalta tämä tuntuu paremmalta...jotenkin silleen rennommalta, kun en enää iahn kaikkea stressaa, sillä olenhan tosiaan jo "uusintakierroksella" ja "kaikki" on jo entuudestaan tuttua.

Limatulpasta kun on ollut puhetta, niin omaani ei ole vielä näkynyt...joskaan en nähnyt sitä esikostakaan, joten en osaa sitä sillälailla odotellakaan.

Esitietolomakkeen täytin neuvolassa jo muutamia viikkoja sitten ja kun nyt siellä TYKS:issä olin siinä synnytystapa-arviossa, niin kansiossani se lappu näytti olevan, eli oli mennyt perille.

Sef
 
Huhhuh kun te kirjottelette paljon!! Ei meinaa millään perässä pysyä :LOL:
Otan nyt sivun kerrallaan kiinni, nelosessa mennään ja vastailen eka näihin juttuihin ennen kun jatkan lukemista...

Tuulia, janttu ja töyhtö paljon onnea pikkuisista :heart:

Täälläkään ei suppareita juuri ole eikä tule, mutta en siitä niin huolissaan ole, koska kakkonenkaan ei kertaakaan "varoitellu" ennen kun synnytys alkoi! Eli synnytys alkoi ilman harjotussuppareita tms, yhtäkkii aamulla! En edes tajunnu eka et synnytys alkoi, ravasin vain vessassa kun tuntui et mahaa vääntää samanlailla kun jos on maha sekaisin! Aikani sit siinä vessassa juoksin ja koitin kakata. olo helpottui hetkeks ja kun koitin mennä takas nukkuu niin kipu tuli takas! En ole koskaan voinu synnytyksissä makoilla mitenkään päin, vain istua!

Tutille en viel tiedä aionko vauvaa opettaa, aika todennäköisesti ainakin kokeilen... kakkonen ei tuttia suostunu syömään, ja ahh sitä helppoutta öisin kun ei tarvinnu herätä sitä lutkutinta hakee kun se oli tippunu! Eikä typy koskaan turhaan tissillä kumminkaan roikkunu...

Vaipoista sen verran et aioin kestoilla, mutta oon olly nyt niin naatti, ihan siis kaikin puolin, et en ole jaksanu enää kesto juttuja miettiä! Alku menee siis ainakin kertiksillä, mut ajattelin kokeilla niit ekovaippoja...

Anni kyseli vauvan liikkeistä. Täällä kans ne tuntuu ihan selvästi mahan läpi! Just neuvolassa sanoin et kun tuntee miten vauvan polvi liikkuu kun se koittaa jalkaa suoristella! Aika ällön tuntuinen oli... Jalkapohjan koon tiedän, sen neiti kans tunkee aika ajoin tonne sivulle melkoisella voimalla!

Ok, jatkan lukemista, ja kirjoitan taas jos tulee jotain kommentoitavaa :)




 
Esitietolomakkeen täytin jo aikaa sitten, palautinkin sen Oysiin jo lokakuussa.

Synnytyksen jälkeisistä vaivoista sen verran et mulla ne on ollu melko lieviä, seksiäkin ollaan alettu harrastaa jo kahden viikon kuluttua synnytyksestä! Esikoiselta leikkasivat välilihan, mut se parani kyl äkkii! Päästiin ma laitokselta ja ti lähdin pitkälle kävelylenkille vauvan kans (kesävauva).

Ainoo et imetin "liikaa" laitoksella, rinnat kipeytyi niin paljon et kun sitä maitoo alkoi tulee niin en saanu sitä mitenkään ulos!! Esikoisen kans siis. Kakkosen kans olin fiksumpi, ja harvensin imetyskertoja reilusti! Maitoa silti tuli niin kauan kun jaksoin imettää eikä siinä muutenkaan mtn ongelmia ilmenny...

Vaipoista kans vielä sen verran, et esikoisella oli liberot parhaita, jotenkin pampersit litisti vehkeet niin lyttyyn. Kakkosella oli sit pampersit (tyttö ) ja ne kyl oli hyvät vaikka meilläkin neidillä atooppinen iho.

Ja nyt hehkun vaihtoon! Öisin tulee joku ihme innostus siivota tjt... Ihme hommaa... yks yö menin vast klo 3.30 nukkuu kun innostuin siivoilee :whistle:

Mrs O & Nti Eelis 36+1
 
Huomenta!

Olen keikkunut hereillä jo jonkin aikaa kun uni ei enää tule... kurkku on niin kipeänä että valvottaa :headwall: No, sain sentään kolmen tunnin pätkissä nukuttua joten unta on kuitenkin tullut kuutisen tuntia.

Noita vaippoja, pitää varmaan ostaa molempia ja koklata mikä sopii parhaiten. Eli siis liberoa ja pampersia. Niita nature-juttuja ei ainakaan meidän paikallisessa s-marketissa ole pienimpinä, vaan vasta sitä kakkoskokoa. Ja meillä varmaan menee ne pikkuset ekana kun on veikkailtu sitä siroa vauvelia.

Äh, tänään on varmaan pakko mennä apteekkiin hakemaan jotain kurkkulievitystä. Mustaherukkamehua olen latkinut kohta litran verran (siis tiivisteenä, eli monta litraa mehuna) ja kurkkupastillit on vieny kielen jo vereslihalle... onneks nämä vaivat menevät ohi jossain välissä mutta kiukuttaa kun on jo muutenkin ihan tarpeeks tukala olotila tän masun kanssa. Saakohan niitä puuduttavia kurkkupastilleja imeskellä näin raskaana...toivottavasti. No, apteekissa se sitten selviää.

Mukavaa sunnuntaita kaikille, onneksi on aamu =) Olen alkanut inhoamaan öitä kun nukkuminen on mitä on, iltasin vaan miettii että jos sais edes siihen saakka unta niin sit olis hyvä jne.. voin vaan kuvitella millasta se on ihmisillä joilla on oikeaa unettomuutta. Ei kiva!

Mutta siis aamunjatkoja =)
 
...Täällä ollaan edelleen, eli esikoisen synttärit pidetään niin kuin oli tarkoituskin... eipähän mene kermat ja muut herkut hukkaan... :whistle:

Tietenkin lähdön mahdollisuus piilee koko ajan, supistelee kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta oltuani hereillä nyt n. 3h ei edelleenkään ole kuin n. 1 kpl supistuksia tunnissa... eli ei näillä eväillä vielä lasta synnytetä :headwall: Odottelen sitä ISOA ekaa supistusta, josta voisin sitten olla varma, että se on menoa nyt!

Ois kyllä ihan uskomaton sattuma, jos päättäisi syntyä huomenna, kun on esikoisen oikea synttäripäivä, eihän kukaan varmaan uskoiskaan jos ois lapset samana päivänä syntynyt! =)

En kerkeä nyt juttuja kommentoimaan, kermat odottaa vatkaajaansa...
-Lappitar ja Hippunen 39 POKS
 
Täälläkin ollaan vielä ihan yhdessä kasassa. Tyttö painaa ihan hirveästi tuonne alas, en käsitä miksei synny jo! ;)

Limatulppaa oli useammalla tullut. Mullakin tuli ekan kerran jo 28.12., mutta tässä sitä vaan ollaan... Esikoista odottaessa meni 5pv limatulpan tulon jälkeen, nyt menee siis enemmän. Toisaalta tällä kertaa sitä onkin tullut vain ihan pikkuisen kerrallaan, joten taitaa vaan kypsytellä ajan kanssa.

No, jospa tämä kaiken toiminnan hitaus kielisi, että tulossa on vähän rauhallisempi tapaus. Esikoisella on aina kiire joka paikkaan, ja kiireellä lähti syntymään. Jospa tämä kakkonen tulisi isäänsä ja olisi sellainen hidas hämäläinen :) Kovasti miehen kanssa toivotaan tällä kertaa sellaista enemmän isänsä luonteen perinyttä tapausta, koska esikoinen on naamasta ilmetty isänsä, mutta luonteensa perinyt kaikkia hienouksia myöten äidiltään ;) Eli on aika työläs tapaus :whistle:

Lappitarelle hauskoja lastenkutsuja, ja toivottavasti pääset päivän päätteeksi synnärille!

Tuttiritari 39+3
 
Onnea ja tsemppiä teille kaikille joilla limatulppa tai supparit kuulostaa lupaavilta!! Toivottavasti pääsette hommiin pian :D
Haikeana luen muiden viikkoja ja oireita....täälä ei oo MITÄÄN muutaku mielialan muutoksia ja ärsyttävää oloa :kieh: mikään ei kiinnosta enkä jaksas mitään tehä. laiskottaa ja ärsyttää! oikein kiva olotila :headwall:

Pojatki tuntuu hyppivän seinille....laiska äiti kun ei jaksa leikkiä eikä edes ulkoilla huvita :ashamed:
jonna-75 mulla kans kaikenlaisia mietteitä jotka painaa mieltä...eniten tää loppuraskaus kun en jaksa poikien kans täysillä. tavallaan en pelkää sitku vauva syntyy,helpottaa ainakin sen osalta ettei oo isoo mahaa edessä ja vaikeuttamassa liikkumista. mut kyl mua välil pelottaa miten jaksaa kun ei saa yöllä nukkua ja sit pitää kuitenkin hoitaa vauva ja nää pojat täs myös :eek: kotihommat ja kaikki päälle,mut eiköhän kaikesta selviä :D

synnytyksen jälkeisistä vaivoista mulla ei niin pahoja vaivoja oo ollu. enemmänki helpottunut olo kun iso maha pois tieltä :) inhottavinta ehkä se väsymys ja höppänä olotila mikä siitä sit seuraa kun vauva tulee. mua ei niin vuodot ja tikit oo haitannut,äkkiä parantunut ja toivon et nytkin paranee.

jahas mut taas mentävä....tulee kyl käytyä kurkkimas tiuhaan täälä nytkun niin monella on jännät paikat ja kaikkihan täs alkaa poksua pikkuhiljaa :D
 
Täällä ois tänään LA, mutta kasassa edelleen ollaan. Eilinen ilta oli oikein lupaava, kellotettiin supistuksia 3h, mutta kun niitä tuli 13min ja sit seuraava väli saattoi olla 2min. Outoa. Että kai ne jotain tuolla tekee, mutta itse en oikein jaksaisi sitä, kun noita tulee paljon, mutta mitään ei tapahdu.

mielialanmuutoksistaMulla niitä on usein. Mies tosin tottunut niihin, olen sairastanut masennusta, jossa mielialat meni vuoristorataa, niin sen mielestä mun mielialat on ihan normaalit. Itseäni ne tosin ärsyttää, kun se on voimia vievää, kun ne vaihtuu tunnin aikana monta kertaa!!

Mies lähti poikaansa katsomaan, joten nyt ois muutama tunti omaa aikaa. Mitäköhän sitä keksisi tekemistä. Pyykkiä ois tietty pestävänä yms, mutta pitäis jaksaa tehdä tuli kellariin, en tiedä jaksaisiko....
Kai tää aika menee sitten netissä pyöriessä...

ulokkeista mahassa, meillä tuntee ja näkee hyvin, kun neiti mahassa työntää peppuaan mahaa vasten ja samoin jalat tuntuvat hyvin, kun se niitä suoristelee, mutta se ei yhtään tykkää kun yritän metsästää sen jalkaa, lähtee nopeasti karkuun kantapää.

Yritän täällä kovasti pitää positiivista mielialaa ylhäällä, että kestäisi nämä viimeiset viikot, kun enää kaksi viikkoa niin sitten olis jo käynnistys edessä.
mietittiin miehen kanssa eräs ilta sängyssä, että on se ihmeellistä, että pitkät 9kk on jaksanut hyvin odottaa lasta ja nyt kun ois tosiaan enintään se kaksi viikkoa aikaa, niin ollaan ihan hermoheikkoina täällä. Kai se vain menee niin.

emmy ja prinsessa 40+0
 
Synnytyksen jälkeisista vaivoista Mulle on molemmissa synnytyksissä tehty episiotomia ja molempien kohdalla haava on parantunut nopeasti ja olen pystynyt istumaan normaalisti sanotaanko seuraavasta päivästä synnytyksestä. Ahkerasti kun suihkuttelee alapäätä ja vaihtaa sidettä =jokaisella vessa käynnillä. Niin haava ei pääse tulehtumaan ja paraneminen nopeutuu. Tosiaan niitä siteitä kannattaa varata kotiin jo valmiiksi useampi paketti. Jälkivuoto mulla on kestänyt n. 6 viikkoa, tosin loppuaikana vuoto on ollut vähäisempää.

Luumuja ja levolacia meillä on synnärillä saanut talon puolesta, luumuja olen kotiin siltikin ostanut ja kyllä niitä on tarvinnut, muistaa vaan juodakin paljon.. Vaan kyllä sillä isommalla hädällä käymiseen on saanut varata aikaa ihan alussa. :LOL: .

Myös mun alapäähän tulee sahara synnytyksen jälkeen, johtuneeko imetyksestä yms.. mutta vastakohta se on tälle ajalle ennen synnytystä :D kun pikkuhousunsuojaa saa käyttää nyt kokoajan valkovuodon takia. Mutta kaikki ne vaivat loppuu aikanaan ja niiden kanssa pärjää, on siinä se vauvakin niin ei jouda omia vaivoja murehtimaan =)

Peittojakin ollaan heiluteltu heti,kun jälkivuoto on loppunut, siihen on jo epparihaavakin kerennyt parantua. Mutta jokainenhan meistä toipuu omalla tavallaan, kuunnellen omaa kroppaa hyvä tulee =)

Limatulppaa mulla tuli kun kakkosesta supistukset alkoivat tosissaan ja siinä sitä veriviirua oli. Esikoisen kohdalla sitä en pongannut ollenkaan. Nyt mulla on tullut läpi raskauden aika sitkeääkin/paksuakin valkovuotoa aina välillä. ah,kun ihanaa luettavaa :LOL: .

Supistuksia niitä tarvitseville. Jospa täälläkin olisi vauva maailmassa jo kuukauden päästä :), etukäteen sitä en osaa odottaa kun ei toisetkaan ole tulleet..

eema rv 38
 
Morjens,

Runttipullalle jaksamisia flunssan taltuttamiseen. Lappitarelle jaksamista juhlien kanssa. Emmylle onnea eräpäivän saavuttamisesta.

Mielialojen vaihtelusta on ollut puhetta. Mulla on ollut nyt sen osalta menossa selkeästi rauhallisempi kausi. Osittain varmaan johtuen tästä loma-ajasta. Saas sitten nähdä muuttuuko tilanne kun keskiviikkona alkaa taas arki, aikaset aamut ja kiire.
Huonosti nukut yöt kanssa vaikuttavat mulla tuohon pinnan pituuteen ihan välittömästi ja siksi kyllä toivoisin, että nuo yöt menisivät edes jotenkuten putkeen tämän loppuodotuksen ajan.

Aamu on sujunut siivoilun merkeissä. Sai pestyä jääkaapin ja muutaman vaatekaapinkin perkasin läpi. Seuraavana olisi vuorossa masukin ekan vaate-erän silitys ja kunhan mies ja kuopus palaavat kauppareissulta ja tuovat lisää maitoa niin meinasin vielä pyöräyttää pulla- ja sämpyläerän uuniin.

Kävin muuten aamulla puntarilla ja meinasin lentää pyllylleni kun se näytti +1,2 kg tuleen ihan muutamassa päivässä. En kyllä ole huomannut, että turvotustakaan olisi mitenkään enemmissä määrin, joten näkyisikö tuossa lukemassa sitten nuo joulun/uudenvuoden herkuttelut. Huomenna on onneksi aika lymfaan, joten jos turvotuksesta on kyse niin siihen saan sitten helpotusta.

Oman navan tilanne ennallaan, yökin meni kohtaisesti 8h kahdella vessareissulla.

Mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:

:heart: Anni ja masu 36+2 :heart:
 
Heip, lymfasta tietävät miten se tehdään ja missä pk-seudulla kannattaisi käydä? Ilmeisesti ennen synnyttämistä on hyötyä eniten...? Sattuuko se vai onko enemmän rentouttavaa? Jos on rentouttavaa niin kun tämä flunssa on ohitse niin voisin käydä kokeilemassa, jos olen vielä yhdessä kooossa.
Nyt sattuu nimittäin mukavasti alavatsaan, selkään ja koko mahan aluetta polttelee. Suppareita siis, ei vaan ole mitään hajua miten niitä lasketaan. Luotan neuvolan neuvoon, kun ne on niiiiin kipeitä ettei pysty enää olemaan voi alkaa soittelemaan sairaalaan.

Jep, tuskin on lähtö tulossa mutta ainakin synnytys lähenee kun tulee tämmösiä oloja. Vauvakin on ollut hiljaisempi, varmaan siks kun suppailee.

Mulla olis tänään petivaatteiden vaihtoa ja pyykin silitystä ja mankelointia ja kuusi heijataan pihalle, sit tietty imurointia. Myös sämpylätaikina pitäis kans tehdä, tekee mieli vaaleata "leipää" vaihteeksi... saa nähdä vaan mitä tänään jaksaa kun pää on kuin pommituksen jäljiltä, särkee simona korviinkin...grrh. Onneks sairastan aika harvoin näitä flunssia, semmonen valittaja kyllä olen!
 
Tänään LA ja eipä limatulpan rippeet mitään ainakaan ole aiheuttaneet :D emmy83 sentään saa jotain jo kellotella :D Mä olen viimeksi kipeän supparin saanut rv 34 paikkeilla, muistaakseni! No saipa tuo limailu mut eilen hetkeksi innostuneeksi, nyt taas mennään murr-fiilisten mukaan...

Toive81 ja Mini 40+0 :heart:
 
Ärsyttävää. Taas yöllä heräsin kipeään suppariin... sitten ei tullu enää kunnolla nukuttua. hoh hoi ku vätystää... soitin synnärille, koska eilen epäilin sen lapsiveden lorahdusta... sanoivat että voi käydä tarkistaa jos siltä tuntuu, kun voi tosiaan bakteereita sitten päästä kohtuun. No, mä vielä venailen, jos ei enää lorahda ja liikkeet tuntuu niin tuskin hätää on.

Ärsyttää kun ei viitsis mennä sairaalaan tuhaan näytille.On niin vaikee erottaa onko kyseessä pissaa vai kirkasta valkovuotoo vai lapsivettä jos jotain lorahtaa. :kieh:
 
Onnea teille lasketun ajan saavuttamisesta ja toivotaan että lähtö tulee vielä tänään...onhan täs vielä aikaa :D

Anni mä kans kauhistuin kun neuvolas painoa oli tullut yli kilo/viikko ja parin päivän päästä pääsin käymään anopilla vaakalla(me ei omisteta vaakaa) niin näytti muka taas +2kg :eek: en oikein jaksa uskoa...kamalaa ajatellakki nykyään tota painoa :kieh: keskiviikkona taas neuvolaan,sit näkee tuleeko tota painoa aina vaan kilokaupalla!

Hassu lukea kun teillä muilla tuntuu paino vaan tippuvan nyt loppuraskaudessa ja meikäläisellä se näköjään nousee vaan ja kunnolla nouseeki |O turvotusta ei mitenkään älyttömästi oo,mut on täs kyl sen verran ettei oo kummastakaa pojasta ollut kädet ja jalat hiukan nakkimaiset. huomaa et sormia hiukan kiristää ja samaten jalkapohjat on arat ja kipeät...liekö tää PAINOKI miätä tullut jo melki 20KG :headwall:

Juu ja ei voi muutaku ihailla teitä yli-innokkaita jotka siivoilette,silitätte ja touhotatte menemään :flower: mua ei huvita tehä yhtään mitään! miten voikaan olla tällästä...ja vielä kun olis 2viikkoa laskettuun aikaan niin jos tää on tällästä loppuaika niin ei kuulosta hyvältä...

ei siis muuta,etten valita ja pilaa muittenki päivää. Tsemppiä kaikille ja suppareita niitä kaipaaville :wave:

mmamaa 37+6
 
Moi!

Onnea Töyhtölle pienestä pojasta :flower: :heart:

Tsemppihalit Johjolle, jokohan pääsit tositoimiin..?

Anni kyseli vaavelin ruumiiosien tuntemisesta; mulla myös tuntuu selkeästi esim. jalat ja peppu vatsanpeitteiden läpi ja niin oli esikoltakin aikanaa, että pystyttiin sitä kutittelemaan jalkapohjista ja kiusaamaan jo ennen syntymää ;)

ON: supisteluja ei ole enää ollut, ainoastaan vihlovaa kipua alamahalle ja nivusiin edelleen.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!

Andie ja luumu 37+1
 
Onnittelut vauvautuneille :heart:

Synnytyksen jälkeisistä vaivoista Kommentoinpa minäkin tuohon... Mä olin odottanut paljon pahempaa mitä se mun kohdalla loppujen lopuksi oli. Pystyin istumaan heti synnytyksen jälkeen ja mitään suurempia kipuja ei ollut. Ainoastaan parina aamuna synnytyksen jälkeen otin Buranan alaselän särkyyn. Mulla ei repeämiä oikeastaan tullut, koska ponnistusvaihe oli sen verran pitkä että paikat venyi vähän kerrallaan. 2 pikku tikkiä jouduttiin laittamaan :) Olin varannut kotiin kamalat määrät siteitä kun olin lukenut että jälkivuoto kestäisi viikkoja, mutta mulla se olikin ohi 2 viikossa ja nyt tuolla on kamalat määrät siteitä varastossa :D Ja niinkuin joku jo tuolla mainitsikin, se oli helpotus päästä isosta mahasta eroon ja oli ihanaa kun suikussa ylettyi pesemään varpaatkin :LOL:

Jaksamista loppumetreille ja supistuksia niitä kaipaileville :)

Fistik ja Emre 3vko+2pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Andie:
Tsemppihalit Johjolle, jokohan pääsit tositoimiin..?
Täällä mihinkään päästy :kieh: . Huomenna sinne äitipolille. Tuun sit kertoileen mitä siellä sanottiin. Jos ei kuulu niin oon jääny käynnistykseen. En kyllä usko että samalla reissulla jään. Ajan käynnistykseen voin ehkä saada.

Johjo & vesseli 37+6
 
Runttipulla Lymfahieronta on tosi rentouttavaa ei siis satu olenkaan. Hinnoista/paikoista en osaa sanoa kun itse käyn hoidossa työpaikallani/työkaverillani, joka tekee sen mulle ihan pilkkahintaan. Katsii varmaan tehdä soittokierros paikallisiin laitoksiin ja itse kyllä en menisi raskaana ollessa hoitoon kun terveydenhuoltoalan ammattilaiselle ja vielä sellaiselle, jolla on jo valmiiksi kokemusta odottavien äitien hoidosta. Mulla on normaalistikkin taipumusta ns. hormonaaliseen turvotukseen ja jo viimeraskauden aikana kun ekaa kertaa tota lymfaa kokeilin niin pääsin huomattavasti vähemmillä turvotuksilla kuin aikaisemmilla kerroilla, joten ainakin mun osaltani hoito on toiminut hyvin.

Tän päivän urakat on tehtynä. Leivoin kuusi pellillistä pullia, joista yksi pellillinen jo syöty (itse otin vain ihan pienen korvapuustin ton aamuiset painojärkytyksen säikyttämänä :kieh: :kieh: ). Miehen passitin paistamaan sämpylät loppuun kun sen verran alkoi tuo seisoskelu tuntumaan häntäluussa/selässä.

Johjolle tsempit huomiselle. Toive onnea eräpäivästä =) .

:heart:Anni :heart:
 
Böö, täällä vauva myllertää niin, että eilen yöllä jouduin nukutuspuuhiin :) . Vauva poukkoili mahassa vielä 02.00 semmoseen tahtiin, että piti alkaa pomppimaan sängyn laidalla ja kävelemään huonetta ympäri, että rauhottus. Tämän seurauksena todella pahoinvoiva sekä supisteli kiitettävästi :x . Neiti oli tämän myllertämisen tuloksena oikaissut itsensä täysin suoraan alaspäin (aiemmin selkä oikealla) niin, että maha näyttää tammenterholta :D . Oli tosin kyllä huomattavasti helpompi nukkua.

Onneksi huomenna neuvola jos vaikka pääsis myös näytille lääkärille, kun haluis tietää onko edes lähellä tuo synnytys... :(

Olivia ja remuaja 40+2
 
:attn: Jos polttelee pakaroita ja nivusia niin meneekö suppareiden piikkiin? Ihmeellisiä kipuja, välillä pitää ihan kaksinkerroinkin vääntyä. sit kun on paikallaan niin toukka myllää ihan hulluna kans mahassa, kunnon potkuja aivan alas. Huh.

Ajatella, meillä on jo menossa 4. päivä tätä kuuta ja melkein kaikki on vieläkin yhes koos... tuleekohan synnärille sitten oikein kunnon ruuhkat, ollaan kaikki samoihin aikoihin vielä siellä ;)

Jaahans, mustisherukkamehu juotu, jospa jaksais nyt vääntäytyä silityspuuhiin.

Päätin tänään että tämä flunssa saa luvan alkaa lähtemään, perskule mun makoilut on makoiltu nyt!

=) runttis ja toukkelsson

 
Runttipulla, mä myös oon alkanut inhoamaan öitä kun ne on mitä on ja nyt tää flunssa ei ainakaan auta asiaa. Siinä vaiheessa alkaa hymyilyttämään kun katsoo kelloa ja se on sen verran että voi jo nousta ylös :) Tosin on sitä tullut noustua välillä jo neljältäkin joka nyt ei ihan mun mielestä oo normaali aika :D

Sef, sähän kuulostit ihan multa! Eli eilen sain mäkin jotkut ihan ihme itsesääli-raivarit, olin huono tuleva äiti ja vaikka ja mitä vaikka mies ei kyllä tehnyt mitään väärää. Kunhan päätin päättää illan kunnon kiukuttelulla ja nyt vähän hävettää :ashamed: Mies rukka oli huuli pyöreenä..Ihmeen vähän loppujen lopuksi oon mitään kunnon raivareita saanut. Enemmän sellasta mökötystä välillä ollut. Toisaalta oon ehkä väärä henkilö kuvailemaan mllainen olen ollut, eiköhän tuo miekkonen osaa paremmin sanoa :D

Täällä taisi viime yönä jopa olla jonkinlaisia suppareita! Ensin heräsin sellaiseen menkkakipuun ja sitten 7 minuutin välein tuntui sellaisia aaltoja jotka päätyi selkään. Ei tosin kovin kipeitä olleet mutta tuntui kuitenkin.

Mä myös päätin että tää flunssa saa lähteä vaikka väkisin!! Mitään hyviä poppakonsteja? :D
 
Onnea Janttu tytöstä. :flower: :flower:

Onnea Tuulia tytöstä. :flower: :flower:

Onnea Töyhtö pojasta. :flower: :flower:

( ¤ ) Täällä supistelee... Viime yönä alkoi kivuliaat supistukset tuossa kolmen aikoihin. Viiden kuuden aikaan olin jo soittamassa synnärille, kun niitä tuli viiden minuutin välein ja ajattelin, että missäköhän välissä aletaan soitteleen miehen vanhempia miehen lapsien lastenvahdeiksi... Mutta sit päätin odottaa ja ajattelin, että lepään niin kauan, kun kipu muuttuu niin sietämättömäksi, että en kykene muuhun keskittymään... Lueskelin yms. Sitten nukahtelin ja totesin, että supistukset alkoivat harveneen... n. kymmenen minuutin, sitten 20 minuutin välein... Näin on jatkunut nyt tähän saakka. Harvoin supistelee... mutta kivuliaasti joka kerta sen tekee... Saa nähdä....

Verensekainen limatulppa irtosi eilen päivällä ja tänään on tullut sitten vielä verensekaista juoksevampaa limaa...

Viimeisimmät neuvolakuulumiset perjantailta (2.1, rv 39+6)
RR parempi jo 128/83, laskenut toissapäiväisestä,
pissan valkuaiset +
turvotus +
vauvan syke 145+
mun paino -700g/2 vrk:ssa =)
sf 36,5

Seuraava neuvola 7.1... |O

Tänään yskiessä napsahti sitten oikeassa kyljessä. Napsahdus ja kipu eivät olleet yhtä pahoja kuin reilu viikko sitten kun napsahti vasemmassa kyljessä, kun kylkiluu napsahti katki. Mutta sen verran on kipua, ettei yhtään kiva juttu. Mietin, onko taas luu, vai oisko lihas revähtänyt.

Täällä kanssa flunssa päällä...

Jaa-a... en ole runttipulla aikaisemmin kuullut pakaroiden polttelusta... =)

Tammikuun jatkoja kaikille tammikuisille..

rakuuna 40+1
 
Tosi monella tuntuu olevan jännät paikat ja lähtö voi olla hyvinkin lähellä :whistle: kyllä täälä nyt saa jännittää ja odottaa kuinka moni katoaa synnyttämään ja vauvauutisia ilmaantuu varmaan päivittäin :heart:

Mä päätin nyt muuttaa asennetta ja lopetan tän valittamisen ja kitinän |O ehkä mieli virkistyi kun oon ulkoillut tänään kahteen otteeseen.ekaks kuopuksen kans oltiin lumitöissä pihassa ja vielä nyt iltasella kävin tunnin lenkillä :) piristävää kyl on vaikka tuo pukeminen inhottaa,niin kylmäki on koko ajan. mulla on ollu miehen toppatakki ja housut päällä kun omat ei enää mahu kiinni ja oon niin viluinen etten ulos astu jos ei oo kunnolla vaatetta :D eipä oikein huvita lenkkeilyt päivänvalossa kun on niin "hehkeä" näky noissa miehen toppiksissa,mut ei jaksa välittää...illalla onneks pimeetä,mitä nyt katuvaloissa näkee,mut ei väliä :LOL:

flunssaisille pikaista paranemista!!!!!

ei taas muuta,kurkkimassa käyn täälä vähän väliä :wave:
 

Yhteistyössä