TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Pompo, Violet ja rakuuna onnea vauvoista :heart:

Jonna-75: Mulla siis nyt oli sama sf-mitta kuin viime neuvolakäynnillä. Lääkäri kyllä sanoi, että voi johtua mittaajastakin, kun eri mittaaja. Sitä edellisestä kerrasta on 1cm kasvanut. Eli kuukaudessa on nyt 1cm kasvanut. Mutta katsotaan sitten ensi viikolla, että mitä terkkari saa mitaksi niin näkee sitten, kun on sama mittaaja, että onko kasvanut vai ei.

minea: Joo, jouluna olin Lapissa ja matka kesti 12 tuntia. Ja hyvin jaksoin matkan, ajattelin, että matka olisi tuskaa, kun edellisissäkin raskauksissa lopussa on automatkat olleet tuskaa, mutta ei mitään ongelmia ollut. Takaisin tulo oli kyllä yhtä tuskaa, mutta ei johtunut raskaudesta vaan siitä, kun olin kipeä.
 
ONNEA PALJON uusille vauvan saaneille!!! :heart: :flower: Johan täälä on tapahtunut tän päivän aikana :D

Ja mikähän lie on käynnistyksessä olevien tilanne :whistle: ehkä on jo vauvoja syntynyt :heart: oih ihanaa!!!

cruella suloinen pikkumies profiilissa :heart: tahtoo kans jo oman!!!!!!!

Neuvolassa tänää käyty ja kaikki pitäs olla hyvin :) ultralla katottiin kun sydänääniä ei saatu kuulumaan (laite vetelee viimesiä...) joten sen puolesta oli kiva nähä et lapsivettä hyvin ja vauva hyvin tuloasemissa on et kaiken pitäs olla kunnossa. nyt vaan odotellaan koska saa lähteä synnärille ajelemaan. tuskin vielä pariin viikkoon....sf-mitta oli noussu sentillä,nyt 34cm. on tuo pää jo alaalla ja paikat on arat,mutta ei se viel merkki oo et malttas ulos tulla.

Jeps mut ei muutaku jatkan odottelua ja täälä vauvauutisten kyyläämistä :heart: koko ajan tää tammikuu täs eteenpäi menee onneks...eiköhän me loputki kohta saada vauvat :D

mmamaa 38+2
 
Jospa mä jonkulaista synnytystarinaa kertoisin.
Elikkäs perjantaina 2.1 käytiin vyöhyketerapiassa klo. 19:00 ja tultiin kotiin "odottamaan" mitä tapahtuu. Ei tuntunut miltään ja kävin nukkumaan taas vähän masentuneena. Pidin yövaloa vielä päällä ja mietiskelin asioita ja yhtäkkiä kuului naks ja ihan ku vauva olis potkassu mua todella kovaa. Sitten liikahdin ja tajusin että alkaa vuotaa jotain. Pomppasin ylös ja kerkesin pois maton päältä kun alko lorottaa lapsivettä oikeen kunnolla, kello oli silloin 23:55. Siinä sitten annoin vesien tulla ja soitin kättärille että vedet meni ja sanoivat että saa tulla hetikin jos haluaa. Mutta en halunnut lähteä vielä kun ei kerran tuntunu missään. Sitten Puoli kahden maissa yöllä alkoi tulla synnytys supistuksia ja päätettiin lähteä heti kun olen sellanen syöksy synnyttäjä.
Päästiin haikaranpesän 1. saliin ja iki-ihana kätilö otti meidät vastaan. Supistukset alkoi kiristyä pikkuhiljaa ja tilanne pysyi samana eli 5-6cm auki. Olin jo niin kipeä etten kestänyt enää ja pyysin puudutusta. Kätilö päätti laittaa epiduraalin koska olin niin "vähän" auki. Kun tippaa alettiin laittaa räjähti tilanne käsiin ja aloin aueta vauhdilla. Olin niin kipeä että olin varma etten selviä hengissä. 5 minuutissa aukenin loput 5cm ja alkoi ponnistuttaa. Anestesialääkäri tuli paikalle ja katsoi että täällä jo synnytetään, sanoi mulle että "tsemppiä" ja kääntyi kannoilleen. Vaikka olin ilokaasusta ihan sekaisin ja tuska oli valtava pystyin ihmeen hyvin kuunteleen kätilön ohjeita enkä revennyt yhtään!
Toiveena oli ponnistaa jakkaralla mutta en sitten ehtinyt mihinkään. Tästä kaikesta tuskasta oli palkintona ihana poika!! :heart:
Pikkuinen sai pisteitä 9. Napanuora oli kaulan ympäri ja jalan ympäri. Syntymä oli kätilön mielestä lapselle kaunis. Poika syntyi kuulemma rauhallisesti äidin paniikista huolimatta.
Oltiin salissa melkeen kaksi tuntia ja vauva oli rinnalla tunnin. Isi kylvetti ja puki ja minä kävin reippaasti suihkussa.
Kun päästiin perhehuoneeseen niin kätilö toi meille konjakit. Kippisteltiin siinä, syötiin aamupala ja mentiin nukkumaan.
vaikka olin varma etten ikinä enää saata itseäni tuohon tilanteeseen niin nyt on ihan hyvä mieli. Vauva on niin suloinen että kivut unohtuu kun häntä saa halia ja helliä!
Meidän poika siis syntyi 3.1.09 klo. 05:34 raskausviikolla 39+4.
-sarabi ja kultamussura
 
Piti tulla tännekin kiroamaan tätä tämän päiväistä neuvola lääkäriä (synnytystapa arvio), kaikki kaverit on jo soiteltu läpi :kieh:
Ensinnäkin lääkäri on herättynyt jo aijemmin luottamusta kun ei osaa sanoa mihinkään kysyttyyn mitään muuta kun en ole varma... ikää varmaan tällä lääkärin alulla about 26.
No ensinnäkin lääkäri teki sisä tutkimuksen eikä osannut sanoa onko siellä mitään tapahtunut, ei siis juuta eikä jaata. Läääri ei tiennyt edes kummin päin poika siellä polskuttelee, kun tätä hiukan ihmettelin, niin kysyi vaan multa että mihinkö se potkii. Sanoin siihen että ei kyllä mitään tietoa, sinähän se asiantuntija olet. Hän kysyi vaan kokoajan että onkos slla mitään kysyttävää kun on tää viimeinen lääkärikäynti. kysyin että mitäs kun menee lapsivedet, niin milläs sinne sairaalaan mennään kun ei nyt sitten mitään tietoa, että mitenpäin tuo tuolla on? niin sanoi, että on se luultavammin oikein päin???? mitä luultavammin?
Kaiken huippu oli vielä se että minulla on Rh - veri ryhmä ja nyt niissä tuloksissa sitten oli löytynyt tunnistamaton vasta-aine kysyin että miten edetään, niin hän sanoi että kyllä ne siellä synnytyksessä sitten tietää, hän ei tiedä.... saatana yllätys!!
Joten ajattelinkin huomenna soittaa sinne äippäpolille ja vähän varmistella asioita, niin ja kysyinhän minä senkin että painaako poju kilon vaiko viisitoista, niin lääkäri tähän että joku kokeneempi osaisi sen arvioida, mutta ei hän... hohohhh

Kyllä saatana sieppaa toi juokseminen tuolla kun ei niin yhtikäs mitään iloa päin vastoi, mulla vielä selkä helvetin kipee joku lihas varmaan puristuksissa, terkka sanoi että näytä lääkärille tota, että toinen puoli selästä kokonaan turvoksissa. Mutta sitä ei kyllä hirveesti kiinostanut ei edes katsonut sitä, kysyi vaan että voisikohan se johtua siitä että toi maha on noin iso... voi vittu, tiesköhän se ees mistä johtuu että toi maha on ton kokonen???

Anteeksi tilitys
 
Jiimi :hug: :hug: Ei sais nauraa mutta tuo on jo koomista että tommonen leegoleku sulle on sattunut! Siis oikeasti ihan hirveetä, toivottavasti ottavatte äpolille sut hetimmiten, täytyyhän se tietää miten päin vauva on, sillä on kuitenkin merkitystä aika paljon. Ja jos selkä on ihan turvoksissa niin silläkin on vaikutusta varmasti synnytykseen...

Tsemppiä, toivottavasti saat äpolilta ajan :) Melkonen konitohtori kun enemmän kyselee sulta eikä päinvastoin... :headwall: :headwall:
 
JiiMi Sun olis kannattanut kysyä siltä lekurilta että "mitähän sinä tietäisit tai mihin osaisit vastata?" :whistle: Aika uskomaton tapaus kyllä :eek: ei tuollaista pitäisi päästä tekemään tuollaisia tutkimuksia jos ei osaa sanoa edes miten päin vauva majailee |O Kaikenlaisia puusilmiä sitä lääkäriksi otetaan :headwall:
 
Hei, semmonen juttu tuli mieleen - joku tais pohtiakin tätä jo aiemmin, mutta mitä ehkäisyä aiotte käyttää kun vaavit on maailmassa? Mä mietin että pillerit on kyllä yks vaihtoehto mutta en tiiä...mitenköhän se semmonen hormonirenkula tms... onko kenellä siitä kokemuksia? Kaipa neuvolassa patistellaan piankin synnäyksen jälkeen asian tiimoilta mutta kivahan tässä olis kokemuksia jakaa. On niin pitkä aika kun viimeks tarvis miettiä, käytännössä kaksi vuotta :eek:

Semmosia.. tajusin justiin että meillähän on ne häätkin tulossa jo reilun 2 kk päästä.. pitäisköhän sen asian eteen alkaa tekemään jotain :whistle: Tosin maistraatissa mennään ja pidetään kotona pitopalveluhässäkät, varattu sali kartanosta peruttiin kun todettiin että pienen vauvan kanssa on kivempi pitää kotona pienet juhlat sitten. Ja jää enemmän rahaa mun sormukseenkin :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Runttipulla minä taidan ottaa sen hormonikierukan heti kun vaan mahdollista. Minulla oli se ennen kuopuksen odotusaikaa viiden vuoden ajan ja olin tosi tyytyväinen siihen ennen kaikkea sen takia että kuukautiset jäi pois. Siihen kierukan laittoon asti mennään varmaankin ihan kumeilla.. Niin ja onnittelut etukäteen rouviintumisen johdosta :D
 
Pompo, Violet ja Raakuna, ONNEA!! :heart: :flower:

Kiitos sarabi synnytys tarinasta!

Jiimi :hug: On kyl ollu todella tökerö lääkäri :eek: Mistä lie venäjän markkinoilta lupansa hankkinu...

Runttipulla me ollaan pelleilty kumien kans siihen asti et imetys loppuu, jos ollaan niitäkään käytetty! Nyt varsinkin sais se neljäs vauva (ainakin vielä olen sitä mieltä ) tulla hetimmiten niin ei haittaa vaikka raskaaksi tulisin. Kummiski imetys on mulla ollu tosi hyvä ehkäisy, ainakin kokemuksen mukaan!
Laastarit oli sit käytössä kun lopetin imetyksen, koska en muista koskaan ottaa pillereitä! Laastarit oli helppoja kun ei tarvinnu ku kerran vkossa vaihtaa...
 
Jääkö ne kuukautiset automaattisesti pois? Sehän olis aika mahtavaa, ei mitään kurakelejä sitten... ja ilmeisen vaivaton se kierukka kuitenkin on?
Joo, meillä on vähän tapahtumarikas talvi ja kevät kun hääpäivä sovittiin ennenkuin tämä vauva ilmoitti tulostaan, ja ajateltiin silti pitää siitä päivästä kiinni. Nimiäisjuhla tulee vielä ennen häitä kun halutaan pitää "omat juhlat" nimen annon kunniaksikin... vaikka tietty voishan ne yhdistääkin mutta sit vauva olis maaliskuun loppuun saakka "nimetön" julkisesti. Mutta pienet kekkerit kun on molemmat niin tuskin tässä läkähtyy järjestelyissä. Vauvan nimenantojuhlissa eniten päänvaivaa varmaan teettää puheen kirjoittaminen ja se, että löydän jonkun sopivan kappaleen joka voidaan soittaa sitten silloin. Jos olisi poika tämä vauva niin ehdottomasti valitsisin Yön Ihmisen pojan, mutta kun on tyttö niin joku elli-biisi pitää kaivella joka sykähdyttää =) Hevimusa ei ihan istu tommoseen tilaisuuteen vaikka muuten varsin hevipainotteista musiikkia tässä töllissä kuunnellaankin ;)
 
runttis mulla ollut Nuvaring ehkäisyrengas ennen ku alettiin lasta tekemään.. ihan huippu! Suosittelen! Kerkes oleen neljä vuotta.. tosi helppo. Kun kuukautiset alkaa,viikko siitä rengas sisään ja muistutus piippaa kolmen viikon päästä, otat pois ja sitte alkaa menkat ja taas piippaa muistutus viikon päästä ja niin edelleen... täysin huoletonta eloa! Kerran irronnut seksin aikana, ei muuta ku takas paikoilleen.. mies ei tunne sitä edes seksin aikana....otan käyttöön heti kun alkaa taas tarvita

Lappitar
lähettää kaikille terveisiä!!! Ei vieläkään mitään tapahdu, joten käskivät nukkumaan ja jospa aamulla taas kokeilisivat.. Älytöntä sanon minä! Siellä ei oo ees sitä lapsivettä!!! Prkl menee tässä hermot kamun puolesta
 
Runttipulla minulla ne jäi ihan kokonaan pois, mutta se on yksilöllistä joillakin jää kokonaan, toisilla vähenee reilusti kuukautisvuoto ja toisilla taas vaikutusta kuukautisiin ei juurikaan ole. Kierukka on kyllä vaivaton ja helppo vaihtoehto jos se vaan sopii. Kuparikierukasta minulla on huonot kokemukset, kuukautisista tuli tosi runsaat ja kivuliaat ja hormonikierukan kanssa kävi päinvastoin.
 
Kiitokset tsempeistä, muakin kyllä kävi naurattamaan kun selitin tota lekuri tarinaa suu vaahdossa mun siskolle =) , se oli kyllä kieltämättä koominen tilanne ihan kuin jossain komediassa., näin jälkeenpäin ajatellen. No soitettava sinne äippäpolillehuomenna on kun toi veriryhmä ja noi vasta aineet mitä oli löytyny jäi kyllä tosiaan kaivelemaan... yritin aiheesta vähän googletella, mutta tulin siihen tulokseen, että lopetan ennen kuin oon aivan paniikissa. Onks kellään asiasta mitään kokemuksia?

Runttipulla: onnea tosiaan jo näin etukäteen rouviintumisesta. Ja NIIN ihanasta sormuksesta =) Meilläkin oli tarkoitus mennä naimisiin nyt keväällä, mutta ajateltiin sitten kuitenkin siirtää niitä vähän eteenpäin, mies sanoo kaikille että varmuuden vuoksi ettei häistä löydy vaan hormoonihirviömorsianta synnytyksen jälkeen :LOL:
No suurin syy tuo finanssi politiikka, mikä nyt tuskin tulee paranemaan koskaan haluamalle tasolle...
 
No onhan näitä valintoja sitten paljon ton ehkäsyn suhteen.. täytyy miettiä sitä rengasta tai sitten sitä kierukkaa. EIhän tässä mikään hoppu onneks ole, mutta meillä kun on diili tästä yhdestä vauvasta ja jos sektioonkin mennään niin ei ihan heti ole kyllä hyvä masu pallona olla.
Meillä sinällään häät ei kamalasti maksa - lähinnä se mun sormus nyt sitten - kun kotona pidetään ja maistraatissa kävästään. Tietty jonkun koltun ostan tai vuokraan, mutta senkin aion järki mukana pitäen tehdä. Saa nähdä kävästäänkö hääkuvissa, ne tietysti maksaa jonkun verran. Olishan se mahtavaa jos olis niin paljon rahaa että vois järkätä ihan mimmoset kekkerit tahansa, mutta mitään säästän 10 v omia häitä varten, ei sekään ole mun juttu. Eli pienellä budjetilla.

Jees, täällä on taas jotain kiristelyjä masussa ja selässä tuntunu, vissiin johtuu siitä kun olen taas elävien kirjoissa. Otan huomenna kummitytsätkin vastaan meille, kun olo on jo sen verran hyvä =)

Ja kiitokset jo etukäteen onnitteluista, ne hääjutut jää kyllä takuulla vauvan varjoon, mutta hoidetaan sekin sitten pois kun kerran niin oltiin päätetty (siis häät) :)
 
Onnea vauvaantuneille :flower:

Jiimi melkonen tampio tuo lääkäri. Ei saisi nauraa mutta nauramatta en voinut lukea. Varmaan jostain kioskin jonosta arvottu tuo kyllä.

(.) Huomenna olis neuvola. Olotila rupee olemaan jo ihan kypsynyt :) Olo on kuin talviunilta herätetyllä karhulla jatkuvasti. Ja nuo kaksi termiittiä + elukat edes auttaa tilannetta kovin.

Kakkosella huomasin tänään näppylöitä joka puolella... Viikonloppuna oli hällä kuumetta epäilinkin että olisko mahdollisesti vauvarokon poitsulle tyrkänny. Täytynee tuota nla:sta kysästä huomenna.

matsu83+ asukki
 
Lappitarelle nyt jo tsemppihalit, miten lienee Johjolla mennyt? Toivottavasti alkais tosi rytinällä tapahtumaan, ja Lappitarella kun ei ollut sitä vettäkään enää... huu, no, onneksi on sairaalassa ja valvonnassa. Jospa huomenissa tulisi kuulumisia.
Mä koitan nyt pitkästä aikaa mennä jo näin aikasin nukkumaan kun koitan kömpiä ylöskin aamulla ihmisten aikaan. Leivon jotain, varmaan juustosarvia kun näytti rahkapurnukka olevan jääkaapissa ja sit teen itelleni tehtävälistan mitä kaikkee on vielä tekemäti... mukavasti juilii selkään ja välillä masuun. Nyt köllöttämään, jos vaikka uni tulis =)

runttis ja toukka 38+2
 
Toivottavasti käynnistyksessä olevat mammat ovat päässeet tositoimiin, rankkaahan tuo on jos menee monta päivää käynnistelyyn..
Täällä supistuksia tulee ja menee, mutta ei siihen malliin että pitäisi alkaa lähtöä tekemään |O Huomenna sitten neuvola ja saa sen ajan ens viikolle sinne äpolille..

 
Heippa taas ja onnittelut viime aikoina jakaantuneille!

Täällä vielä yhdessä koossa valitettavasti, eilen oli neuvola, toivottavasti vika mutta todennäköisesti tokavika. Alkaa olla aika epätoivosta tää odotus että tää syntyis itestään. Ei vaan millään huvittais mennä päiväkausiks sairaalaan käynnistelemään... Mä saan sen ajan äpolille vasta 41+5 jälkeen eli ens viikon lopulla.... hohhoijaa.... Vieläköhän täs jaksais alkaa ommella beibille lakanoita kun kävin eilen ostamassa halpaa lakanakangasta 1?/m. Kai se on jotain tehtävä ettei ihan pää hajoo. Ei huvita edes nukkua ja taas ollaan vaihteeks miehenkin kans niin vihoissa että. Blaah ja anteeksi mun masentavat jutut.

Mä lähen syömään aamupuuroa.

BabyP ja mukula 40+4
 

Yhteistyössä