TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Lappitar ja Foxilady77 Onnea :heart: :heart: .

Nythän näitä vauvoja alkaa putkahdella ihan urakalla ja mikäs sen mukavampaa =) .

Ehkäisystä on ollut puhetta. Meillä on sellainen sopimus miehen kanssa, että kunhan masukki saadaan kunnialla ulkoistumaan, niin hän menee ja tilaa itselleen ajan vasektomiaan. Lapsiluku on meidän osalta täynnä, ikää mittarissa mulla melkein ja miehellä jo neljäkymmentä, joten tässä elämänvaiheessa tuo kaikista järkevin ja vaivattomin vaihtoehto.

Runttipullalle edelleen jaksamisia taudin kanssa. Toivottavasti et nyt ihan mahdottomia jännitä tulevaa sektiota :hug: . Eikä olekkin muuten jännää kun tietää melkolailla tarkkaan vauvan tulevan syntymäpäivän.

Talousmenoista. Mun pitäisi kanssa ottaa itseäni niskasta kiinni ja ryhtyä vähän katsomaan mihin rahojani hassaan. Nykyisin tuon euron kanssa saa muutenkin miettiä onko joku ostettava todella halpa vai ei. Myös ruokaan saa tällaisen perheen kanssa menemään rahaa ihan niin paljon kuin haluaa, joten sitäkin puolta voisi kyllä järkeistää tekemällä mm. enemmän itse. Toi ylös kirjaaminen olisikin hyvä idea millä aloittaa, siitähän sitä sitten kätevästi näkisi ihan konkreettisesti ne tulot ja menot per kuukausi.

Ei maar taidan kömpiä sänkyyn katsomaan tulisiko telkasta mitään järkevää katsottavaa. Toivottavasti unikin tulisi tänään vähän aikaisemmin ja onneksi lasten koulut alkavat huomenna vasta yhdeksältä ja kymmeneltä. Ihan kummaa muuten, että huomenna on jo perjantai kun jotenkin on ihan alkuviikon fiiliksissä noiden lomapäivien vuoksi.

Unihiekkaa kaikille sopivasti |O .

Anni ja masu tunnin päästä jo 37+0 eli täysiaikaisena :wave: .

Hyviä ötyjä!

Unihiekat vastaanotettu ja toivotaan että vaikuttaa suotuisasti, ainakin vois olettaa niin kun en päivällä ehtinyt nukkumaan.

Juu, se oli jännä tilanne kun kysyttiin että mikäs syntymäpäivä kuulostas hyvälle :LOL: Jännittää se koko juttu joka tapauksessa ja tais alkaa miestäkin jännittämään nyt kun tietää milloin meille vauva tulee, kai se jotenkin konkretisoitui.

Mutta nyt koitan nukkumattia houkutella, jos se vaikka tulis :)

Ötyjä :wave:

Huomenia!

Olen näköjään illalla viimeinen ja aamulla ensimmäinen täällä! Onkohan mulla enää muuta elämää....

Jep, unihiekka tuli tarpeeseen - nukuin nimittäin 5,5 h ihan putkeen, ilman vesskäyntejä! Käytännössä mulle 6-7 h unet riittääkin ihan normaalisti, joten tässä on olo erityisen energinen tänään! Ja flunssakin alkaa hellittää... olen jo koko aamun suunnitellut ristiin nimiäisiä ja hääjuttuja, pitää tänään varmaan varailla hääkuvaus jos vain mahdollista ja meinasin että käyn yhdessä kivassa kukkakaupassa jo vähän sopimassa kukkajuttujakin. Nyt vkl olis häämessutkin, täytyy kattoa pitäiskö piipahtaa vielä siellä, tosin kun on pienet kekkerit niin en tiiä onko siitä hyötyä. Puvunkin todennäkösesti hankin vasta viime metreillä kun ei yhtään tiedä minkäkokonen mamma sitä on maaliskuun lopussa.

Nimiäisiin pitäis siis puhe ja se musabiisi löytää, servetit teetän, kukat tilaan ja tarjoiltavat teen pääosin itse. Täytekakun varmaan tilaan, ihan varmuuden vuoksi. Nimiäisten ajankohta vois olla vaikka helmikuun loppu, toukalla olis ikää silloin reilu kk... Olenko unohtanut jotain? Kutsut väännän itse, pitää piipahtaa sinooperissa tai sinellissä niin rustailen ne, ei ole iso rasti kun väkeä tulee se kymmenkunta about...

Hääjuttu on sitten vielä auki, vihkimispäivä on perjantai ja se vietetään ihan lähipiiriporukalla. Mutta kaverit ym pitäis sitten jossain vaiheessa pyytää "kotikekkereihin" ja mitäs mieltä olette - kannattaisko pitää ne vasta kesällä niin vauvakin olis jo puolivuotias ja ylikin? Silloin vois pitää isommat grillikekkerit... toisaalta taas jos pitäis heti seuraavana päivänä rauhallisemmat bileet kavereille, niin ne olis sitten heti hoidettu ja pienemmällä porukalla kun talviaikaan ei ulos voi mennä. No, täytyy pohtia, voi olla että kesäkekkerit on kuitenkin kivemmat ja niin pois päin.

Jaahans, mä taidan alkaa tekemään nyt niitä juustosarvia ja sit jossain vaiheessa kauppaan, tänään on myös pizzantekopäivä.

Olisko ideoita mitä makeata tekisin pakkaseen jos meille tulee vieraita kyläilemään kun vauva on syntynyt? Kääretorttua tuossa mietin...

mutta nyt touhuamaan.

Onkohan uusia vauvakuulumisia tänään tiedossa?

=)

Foxiladylle onnittelut pojasta!

Aamulla kun heräsin, niin oli sellainen olo, että makaan märässä...ja olinkin ihan että jee, lapsivettä, mutta kun asiaa tarkastelin, niin se märän tuntu löytyi vain meikäläisen korvien välistä :LOL:

Jotta eipä sitten ollutkaan lapsivettä vaan meikäläisen värikäs ja villi mielikuvitus. Nyt aamusta tosin olen ihan oikeasti vähän vuotanut (pikkarit kastuneet jo kahdesti) mutta veikkaan sen olevan ennemminkin runsasta valkovuotoa, sillä sitä on kuitenkin tullut niin vähän, eikä mikään muu viittaa mitenkään lähestyvään synnytykseen.

Hyvää alkavaa päivää kaikille :)

Sef 38+2

Huomenta!

Mullakin värikäs mielikuvitus teki eilen kepposia :whistle: hetken jo meinasin luulla että voisko tää syntyä JO NYT :eek: mut ei....paha tää laukkaava mielikuvitus,antaa oireitakin tyhjästä :LOL: ennen nukkumaan menoa vaan tuli sellanen ihme tuskan hiki ja mahaa väänti...selässä hiukan julli ja tuli jopa yksi sellanen tuntuva suppari .siitähän mä sit idean sain et voiskohan tänä yönä tulla lähtö,mut joo ei tässä ollaan :D eikä tosiaankaan oo supistellut,pari tuli eikä ne tuntunu missään. vauva möykkäs illalla siihen malliin et nukahdin vasta lähempänä yhtä. enkä meinannut unta saada kun pari kertaa vessas kävin ja koko ajan vaan päässä pyöri mitäs jos alkaaki tapahtua :saint: heh heh joo...huonosti nukuttu yö ja olokin sen mukainen.

Joo mut nyt täytyy katsella pojille ulkovaatteet ja lähdetään aikaa kuluttamaan kerhoon :wave:

mmamaa 38+4 :heart:

Onnea taas vauvautuneille :flower: :heart:

Täällä ei minkään sortin tuntemuksia synnytyksestä, harkkasupparitkin loppuneet :LOL: :headwall: Viimeyö meni taas miten meni, ensin kaveri mylläsi mahassa, sitten nenä meni ihan tukkoon, sitten taas ei uni tullutkaan.
Ristiäishommaa mietin tuossa... Jos vaan antaisi vauvalle nyt nimen ja sitten kesällä kastaisi, jos vaikka samalla naimisiin edistyisi mennä ;) Asutaan täällä metsän keskellä, niin olisi ihana tuossa omassa pihassa sitten pitää häät ja ristiäiset, vauvallahan kyllä sillon jo ikää se ½ vuotta, mutta haitanneeko tuo mitään? Meillä on tosi iso piha ja täällä todellakin on rauhallista, olisi ihana laittaa sellainen iso katos tuohon pihaan ja paljon kukkia...

Ihanan leuto keli, joten lenkille, ja sitten kolme ässää illan mittaa :kieh: Jos vaikka jotain alkaisi tapahtumaan, toivossa on hyvä elää....

Huomenta mamat!

Onnea hurjasti kaikille vauvan saaneille :heart:

Tulin sitten neuvolasta äsken, katsotaan miten tätin käy;

Miulla ollut verenpaineet kotimittauksessa koko raskauden kun on vähän taipumusta jännittää ja tällä viikolla on kotilukemat huidelleet 140/91 hujakoilla. Tänään sitten neuvolassa 148/101 ja 148/96. Painoa tullut kilo viikossa ja nyt voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, että en ole niitä kaikkia syönyt. Turvottaa niin, että nilkat on kadonneet jo kokonaan.
Vauva on onneksi reipas, sf-mittaa oli tullut kahdessa viikossa sentti, nyt 33 cm.

Sain lähetteen äitipolille valmiiksi käteen, nyt pitää yhdeltä mitata vp ja katsoa itse tikulla pissa kotona. Jos tuo 140/91 ylittyy tai on proteiinia pissassa niin soitto polille. Samat ohjeet koko viikonlopuksi. Saas nähdä lähteekö tämä mamma käynnistettäväksi jo lähipäivinä..

Olisin halunnut että synnytys käynnistyy itsekseen ja tapahtuu vauvan tahdissa, mutta käyhän se näinkin. Ja onhan se tietenkin vielä mahdollista.

Ehkäisystä; tykkäsin kovasti nuvaringistä ennen raskautta, mutta minulle ei enää taida tuon verenpaineen takia sopia mikään yhdistelmäehkäisy. Rengas jouduttiin reilu vuosi sitten lopettamaan kun vp oli 150/110. Ystävämme kumiukon kanssa varmaan alkuun mennään, pitää sitten keskustella lääkärin kanssa mikä tällaiselle paineiselle mammalle sopii parhaiten.

Palaillaan, jaksuja kaikille joilla vauva on vielä mahassa
:)

PäivikkiV ja Urholiina 38+3

Onnea Foxilady! Ja kiva kuulla, että Lappitarella sujui kaikki hyvin! Päivikille tsemppiä mikäli "pääset" jo tänään synnärille!

Tänne ei edelleenkään mitään kuulumisia, maha on ja pysyy. Olo on HYVIN raskas, tuntuu että mahassa ei muuta olekaan kuin vauvaa joka puolella. Lupaavia merkkejä on muutama: maha sekaisin, vauva on melko hiljakseen, ja limatulppaa tulee taas vähän. Tämä tilanne voi kuitenkin jatkua päiväkausia, joten en turhaan innostu... Yö meni taas supistusten suhteen aika rauhassa, sain nukuttua. Mulla on korkea kipukynnys, joten en ihan normisuppareihin heräile. Huomenna illalla meillä on taas lapsenvahti tiedossa, joten jos ei tänään synny, niin seuraavat neljä päivää olisi sitten ideaalit synnytystä varten.
Nyt rupeaa ihan oikeasti pelottamaan, että tämä menee käynnistykseen saakka. Tähän asti olen pitänyt sitä ihan mahdottomana ajatuksena, mutta ei tämä taida itsekseen hoksata tulla. Pitäisi varmaan sitä tehokkainta ässää kokeilla, kun edellinen kerta oli joskus ennen joulua... :whistle:

Milloinkohan Toive tulee kertomaan kuulumisia? Varmasti on jo synnytys ohitse. Onkos muitakin jonnekin kadonneita palstailijoita?

*muoks* Lisään vielä tuosta menojen ylös kirjaamisesta, että ihan mahtava idea! Meillä ongelmia tuottaa lähinnä miehen tuhlailut, herra kun ei ollenkaan osaa katsoa hintoja tai pitää kuitteja tallessa. Nyt on ollut marraskuusta lähtien tosi tiukkaa, kun tuli melkein 2000e veromätkyt (jotka oli kyllä tiedossa jo aiemmin) taannoisen asunnon myynnin myyntivoitoista, ja ne tietysti räpsähtivät samaan syssyyn, kun jäin äitiysrahalle, joka maksetaan jälkikäteen. Viimeksi olen saanut opintorahan (alle 300e) marraskuun alussa, ja nyt vasta loppiaisen jälkeen tuli eka äitiyspäiväraha... Melkoista kitkuttelua oli joulun tienoo, ja nyt kauhistelen noita luottokorttilaskuja :ashamed: No, kai se tästä asettuu, kun saan ihan mukavaa äp-rahaa, kiitos sen kolmen vuoden säännön (eli sama kuin esikoisesta).

Tuttiritari ja tyttö 40+1

Terveiset neuvolasta..
Paino -900g/vk eli laskusuunta jatkuu :D
RR 117/82
syke 138
Sf-mittaa ei otettu, mutta tytsykkä laskeutunut (vihdoin)
Supisteluja ollut aamun ajan väliä 5-20 min, mutta osa suppareista kestää vain hetken aikaa |O Terkka oli kyllä sitä mieltä että tilanne näyttää lupaavalle, kunhan vaan jatkuisi ja voimistuisi nuo supparit :whistle: Varattiin aika sinne äpolille ensi tiistaille, eli luvassa sydänkäyrällä oloa, ultra ja lääkäri, mutta takeita käynnistyksestä ei ole. Jospa tytsykkä älyäisi tulla ilman häätämistä :D Tällä kertaa tuli kyllä tyylipuhtaasti omaanapaa :ashamed:

MaMa ja tytsykkä 40+1 :heart:

Heipsis.

Ihana kun täällä muillakin on toi nukkuminen vähän niin ja näin.. Mä kyllä menen ahkerasti ajoissa nukkumaan, mutta sit tuppaan myös heräämään ajoissa.. viime yö meni tällaisella kaavalla: heräsin puoli kolmelta kun kuopus huhuili vessasta pyyhkimään, pissaa oli pöntön ohella ehtinyt lirahtaa petiinkin, joten lakanatkin piti vaihtaa ja valkattiin typyn kanssa sit samalla vaatteet aamua varten valmiiksi. Keittiön ohi kulkiessa rupesi harmittamaan tiskipöydän hirveä siivo, joten tyhjensin ja täytin siinä joutessani astianpesukoneen. Hiukka kolmen jälkeen pääsin takaisin petiin, mutta heti piti nousta hakemaan särkylääkettä kun alapäähän vihloo siihen malliin että huh huh ja selkäkin prakkaa. Särkylääke napaan ja takaisin punkkaan, mutta sit flunssa alko vaivata ja myös nälkä yllätti, eikä uni meinannut millään tulla. Päätin sitten nousta yöpalalle miestä häiritsemästä, kello oli varttia vaille 4. Yö-/aamupalaa siinä vetäisin ja lueskelin hetken ja puoli viiden paikkeilla takaisin petiin. Unen päästä sain onneksi suht helposti kiinni ja heräsin seuraavan kerran 10 vaille 6 kun typy jälleen huuteli vessasta. Oma olo oli niin ihanan raukea, joten tönin miestä vaan sen verta että se meni. Mies sit siinä vartin yli kuus nousi ja minä olin puoli unessa ja jatkoin torkkumista, mutta meidän neiti nöttönen oli taas jo hereillä ja höpötti siihen tahtiin ettei siinä hullukaan saa nukuttua, joten nousin sit lopullisesti ylös 6.35. Notta semmonen yö täällä tampereella.

Onnittelut Lappitarelle ja foxiladylle poikavauvoista!! :flower:

Nyt valmistautumaan päivän ultraan ja muutenkin jos sais yökkärin vaihdettua oikeisiin vaatteisiin.. *hymy*

tulia & viljami 37+3

Huomenta!!

Paljon onnea Johjo, Lappitar ja Foxylady pojista :heart: :flower:
Tytöt tulee sit myöhemmin listoille :D

Mulla yö meni taas ihan hyvin, en heräilly sen koommin vessaan kun lonkkakipuihinkaan!
Illalla petasin lattialle patjan valmiiks et jos yöllä taas lonkat kipuilee niin pääsen siihen patjalle nukkuu. En tiedä miks mut noi jousipatjat on ihan hirveitä ollu aina raskausaikana, tavis patjalla nukkuminen on tuskatonta!
Aamulla heräsin kahdeksan aikaan ihme kolinaan. Ensin se oli unessa, poika nukkui vieressä ja näin sit unta et se keinuttaa vauvan kehtoa ja se kolisee kummasti :LOL: Sit heräsin ja hetken ehdin miettii mikä ihme meteli se on mikä kuuluu, seinästä sellanen kumma kolina :eek: No, eipä se sen kummempaa kun äijä yritti ulkona saada meille öljyä laitettuu :D Noi putket oli sit kai niin jäässä et ei meinannu saada sinne mtn!!

Suppareita on alkanu tulee vähän, kiitos seksin! Toisaalta kun supistelee niin iskee paniikki, en halua synnyttää |O Toisaalta taas haluais jo saada vauvan... hankalaa...

Sit sellanen tuli mieleen, et kun esikoista aikoinaan käynnisteltiin niin kätilöt kehoitti hieroo nännejä jotta suppareita tulis! Ja niitä kyl alkoi tulee, mutta kun paikat ei ollu silloin valmiita synnytykseen niin ne supparit sit hiipui melko nopsaa... Mutta siis, te joilla viikot jo täynnä niin kokeilkaa varsin miten käy :D

Nyt Koiran kans puistoon ja sit muksujen kans ulos! Vihdoin ulkona lauha sää, olisko ollu 8-9 astetta enää pakkasta! Ihanaa kun pääsee pitkästä aikaa ulkoilee!! Aijon kolata koko pihan, kolaan vaikka takapihaltakin kaikki lumet tohon lasten mäkeen jos sillä saisin suppareita aikaseks :D Tarkoitus olis siis saada paikat kypsäksi seuraavaan Oysin aikaan mennessä, jotta voisivat sit käynnistää!
Se aika siirtyi, uus aika on 19.1... sitä odotellessa...

Mrs O & Nti Eelis 36+6

Tervehdys...

Täälläkin suhteellisen hyvin sain nukuttua siihen 5.30 asti, sen jälkeen valvoskelin tunnin ja nousin vähän ennen klo 9 kun oli kampaajalle varattu aika klo 10. Noh siiten kampaaja soitti 9.15 ja sanoi että ei tarvi tulla kun hiusväri mitä yleensä on laitettu ei tullu tilauksen mukaan... :headwall: höh... vähän harmitti kun olin niin makeassa unessa kun herätyskello soi... :/
Tänään sitten olen jatkannut joulusiivokset ja kohta on valmista... :D
Täälläkin on alkanut limaa tulemaan, ei mitään klönttejä, mutta ihan kirkata limaa. Supistuksia en tunne, mutta hiukan menkkamaista tuntemusta alavatsassa ja alapäässä vihloo mukavasti aina välillä :x Toivottavasti jotain pientä tapahtuu siellä alhalla vaikka ei ihan vielä tarvii syntyä, kun pitää ensin saada kotipaikat kuntoon... :whistle: ;)

Mukavaa päivänjatkoa teille ja suppareita kovasti niille toivoville =)

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 37+1 :heart:

Lappitar siis vihdoin sai vauvan syliin, onnea kovasti!!
Foxyladylle myös paljon onnea!! Poikia pukkaa juu :)
Päivikille tsemppiä, toivottavasti pääset tositoimiin!
Ja Runttikselle myös tsemppiä sektioon!! Kyselit hääjuttuja myös. Onhan se kesä siinä mielessä kivaa aikaa että voi tosiaan pitää pihalla kekkerit :)
Sefille :hug: ja suuri osanotto koiraystävän menetyksestä. Surullisia asioita..mutta hyvä että pystyt ajattelemaan että se oli koiran parhaaksi. Itse kävin juuri meidän touhutoopen kanssa vähän pidemmällä lenkillä rääkkäämässä itseäni. Loppuvaiheessa alkoi kyllä kävely olemaan sellasta ankan lyllerrystä ja kipuja että pois alta. Porukka varmaan vähän kyyläsi.. :p

Millä perusteella teille on noita ultria ja kokoarvioita nyt loppuvaiheessa tehty? Häiritsee edelleen kun terkkari puhuu isosta vauvasta mutta mun lantiota eikä mitään muutakaan ei kuitenkaan tarkasteta..tokaisi vaan että kyllä lääkäri olisi sen määrännyt jos olisi tarvetta..no niin kai sitten. Jännittää vaan. Ja toivon että ovat väärässä eikä tulisikaan mitään jättivauvaa :)

Murrrr...

Ihan aluks hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille!!!!

Pikaiseen kirjoittelen omaa tilannetta, eli:

Ke menin siihen käynnistykseen, eka tbl 09.00 josta alko supparit klo 12.
Supisteli (n.30 sekuntisia) koko päivän n. 1-2min välein eli vi..sti. Lisää lääkettä en siis saanu päivän aikana, muuten kun ois ollu kestosupistus päällä.
Illalla kohdunsuuntilanne, auki 2:lle sormelle ja kaulaakin vielä n 2cm jäljellä.(ennen käynnistystä oli 1:lle auki).
Supistukset loppu kokonaan klo 23.

Eilen aamulla sit uus tabu 9.00, taas klo 12 alko supistukset 2-4 min välein ollen nyt hiukka pidempiä ,30-60 sek.
Uus tabu klo 13 ja supparit jatku samanlaisina iltaan klo 23 asti ja sit loppu, muutama hassu ja laimee yön aikana. Kohdunsuun tilanne sama kun ke, ei siis MITÄÄN edistystä valtavasta supistus määrästä huolimatta.

Alko pikkuse jo sapettaan, kärsiny kamalia kipuja 2 päivää ja tilanne sama!!!!

Aloin jo eilen illalla miettiin et tää oli kai kohdallani just sit "käynnistyksen yritys" ja yritykseks jää.

Tänään aamulla sit juttelin kätilön kans et visiiin kotiin takas matka ja lääkäri oli sit 10 aikaan samaa mieltä et kotiin ja maanantai aamuna takas.
Ei yleensä jatketa 3 päivää putkeen, on sen verran rankkaa puuhaa äidille, vauvalle ja kohdulle joka oli kivikova melkein koko 2 vrk.

Joten edelleen valtavan vatsan ja ison masukin kans kotona. Jut tultiin kotiin. Kotona ollu nyt n. tunnin, 2 supparii joten ei siis mitään.

Turvotus on tajutonta jo mut ei mitään muita oireita esim. raskausmyrkytyksestä.

Jotain positiivista: Ikävä oli miestä ja tyttöä, omaa sänkyä ja itsetehtyä ruokaa!

Illalla saunaan, kai tää tästä :ashamed:

TeeBird ja yli 4kiloinen vaavi joka ei millään halua ulostautua, rv 39+1

On tää kanssa...
Pitihän sinne nla:aan lyllertää :|
Sf oli kasvanut sentin,nyt siis 34 cm,
paino laskenut 600 g,
kaikki arvot ok...
Siis tää tyttö pilkkaa mua :eek:

Tein pojan kanssa aamulla pulkkalenkin mutta ei mitään hyötyä :'(
Ei edes pienen pientä kiristystä vatsan seutuvilla.
Taitaa jäädä neiti mun sisälle ikiajoiksi :kieh:

Su:na ois mun 31 v. synttärit...
Mielellään sais ennenkin jo syntyä ;)

Täällä oli ollut ehkäisystä puhetta.
Mulla on nuo tytöt tulleet 1v 1 kk:n ikäerolla ja tälle pikku tytsylle suunnitellaan kaveria samalla periaatteella eli meillä ei kummempaa ehkäisyä tule.
Ei nyt toki ihan heti synnytyksen jälkeen mutta jos 3 kk:tta saan imetettyä,kuten edellisiä,niin sen jälkeen sitten :heart:

Mutta nyt hakemaan tyttöjä koulusta ja sit saunaan.
Toivottavasti meistä mahd. moni jakautuis vko:nloppuna :wave:

Pikku nti 40+4

Onpas tullut poikia, onkohan ne hätäsempiä ku tyttöset?!
Tuttiritari mulla on myös sellainen olo, et maha on pelkkää vauvaa... ja niinhän se neiti varmasti jo siellä yli 3,5 kilosena onkin. MaMa74 sä meet sitte jo ens tiistaina ä-polille. Kuopiossa siis ruvetaan aiemmin hätyyttelemään vauveleita maailmaan. Oulussa on 10 päivää yli lasketun ajan ja neuvolassa sanottiin, et tule ens keskiviikkona niin soitetaan sitten ä-polille ja ottavat mahdollisesti sinne sitte ma 19.1. eli mulla on sitte jo rv 41+5 (jos oikein laskin). En muuten tiedä pääseekö silloin ultraan vai tekevätkö vaan nämä ulkoiset tutkimukset ja jonkun kovakouraisen sisätutkimuksen. Toivottavasti tää neiti ny älyäis tulla aikasemmin.
Mulle on tullut vähän sellainen epäuskoinen olo, et onko mitään vauvaa tulossakaan kun mitään ei kuulu. Ei ole supistuksia. Pelottaa vähän se, että miten synnytys menee ja onko lapsi terve... eihän sille voi mitään miten asiat menee, mut jotenkin sitä miettii et voiko ihminen saada sellaisen onnen, että tulis kaksi tervettä lasta... Tällaisia filosofisia mietteitä täällä aikani kuluksi mietin. Mulla on lähipiirissä lapsettomuutta ja sitä pitää itseään jotenkin niin onnekkaana kun on tullut helpolla kaksi kertaa raskaaksi ja mulla ei oo oikein edes mitään vaivoja raskaana ollessa... välillä mulla on sellainen olo, et miksi ne ei voi tehdä mulle sektiota niin ei lapsi ainakaan jäis tuonne kanavaan notkumaan (esikoisella kun synnytys kesti jotain 12-15 tuntia ja ponnistus 2 tuntia - mikä meni ihan persiilleen - en tosiaan vieläkään usko et osaan PONNISTAA OIKEIN kun yritin viimeksikin eikä siitä mitään tullu) . No, asiat menee niinku ne menee...
Onko teillä pelkoa siitä et synnytys olis ihan hirveen pitkä ja lapselle kävis jotain vai osaatteko ajatella asian rennommin kuin minä?
Mun mies aina sanoo, et oon satakuntalainen pessimisti eikä sellainen sovellu tänne Ouluun, mut mä ehkä pidän itseäni pessimistisrealistisena. Heh, en tiedä onko se yhtään parempaa...

Joku kirjoitteli tuosta menojen seuraamisesta. Itse en ole sellaista harrastellu, mut me joudutaan mahdollisesti keväämmällä maksamaan lainaa ja vuokraa samaan aikaan (kun muutetaan paikkakuntaa ) eli siihen tilanteeseen yritän säästää. Mut en ole kyllä menoja jaksanut kauhean tarkkaan seurata. Kyllähän sen heti huomaa jos kauppareissulla tulee ostettua paljon ylimääräistä, mut eikös se elämä olis ihan tylsää jos aina ostais vaan ne tarpeelliset (siis jos ei ole raha ihan hirveän tiukalla ) ?!

Jonna ja Papu 40+1

Jonna-75, puhuit noista peloista. Siis tottakai välillä tulee sellaisia pelkotiloja. Alkuraskaudessa jännitettiin alkuraskauden ultraa, itten mahdollista keskenmenoa ja sitten rakenneultraa. Raskauden loppupuoliskolla aloin ajattelemaan juuri tuota synnytyksen kestoa ja mitä jos jotain käy. Mä olen jossittelun maailmanmestari :D Viime aikoina on ollut aika rento olo, kai haluaisin jo vaan lapsen syliini. Mutta kyllähän aina välillä alkaa jännittämään etenkin kun on ekasta lapsesta kyse.

Morjens,

Hyvä Runttipulla, että sait nukuttua paremmin ja Kirppuselle ja mmamaa jaksamista :) .

Mulla on takana ihan hyvä yö. Tuntuukin että nykyisin joka toinen yö on hanurista ja joka toinen menee hyvin. Nukuin siis viimeyönä liki 10 h yhdellä vessareissulla, jonka aikana en käytännössä edes herännyt. Unen läpi kyllä kuulin, että kolmonen ynisi jotain (oli mennyt pissat yöllä housuun), mutta itsekkästi ajattelin, että mies saa hoitaa sen kun meni vasta kymmeneksi tänään töihin hänkin, joten nyt riittää virtaa tässä mammassa :LOL: .

Meillä mies on kanssa välillä enemmän stressaantunut tästä vauvan syntymästä kuin minä. Kyttää mua silleen kummasti ja nykyisin aamulla lähtiessään töihin varmistaa aina, että kännykkä on varmasti mukana ja heittää vielä lähtiessään, että soitellaan (ja tätä ei kyllä koskaan aikaisemmin ole tehnyt). Nytkin aamupalalla sanoi valvoneensa yöllä kun uni ei ollut tullut ja miettineensä asioita.... Pitää illalla vähän tenttailla mitä sillä on mielen päällä :whistle: .

Monet teistä jo pidemmällä olevista odottaa jo varmaan (ja syystäkin) pääsyä tositoimiin. Mulla nyt sellainen "suunnitelma", että vielä ainakin reilun viikon masukki saa luvan pysyä yksiössään. Sen jälkeen olen saanut kaikki hommat tehtyä ja passaa sitten vauvan syntyä kun on tukkaa myöten kaikki mammalla kunnossa. :LOL: :LOL: .

Tänään pitäsi vielä viedä kuopus parturiin ja ruokakaupassa pitäisi käydä piipahtamassa ja hakemassa viikonlopun täydennystä.

Leipomuksia en meinaa mitenkään kummasti vääntää pakkaseen kun menisivät kuitenkin parempiin suihin ennen vieraiden tuloa varmaan jo viimeistään siinä vaiheessa kun minä olen nyytinhakureissulla :kieh: .

Nyt vähäksi aikaa pitkälleen pitämään sohvaa paikallaan.

:heart: Anni ja masu 37+0 (POKS) :heart:

Lara83
Paljon onnea Lappitar ja Foxilady! :heart: :flower:

Ja paljon sympatioita TeeBirdille, tosi turhauttavaa tollanen. Toivottavasti lähtisi viikonloppuna käyntiin itsekseen. :hug: Tsemppiä myös Päivikille.

Toiveen lisäksi Olivia taitaa olla tositoimissa, tai varmaan ovat jo nyyttinsä saaneet :)

ON: tänään on kyllä ollut huono päivä. Mies oli kultainen ja antoi mun nukkua myöhään (taas vaihteeksi taisi olla yli 6 vessa reissua yöllä), mutta silti veto on ihan veks. Lihaksia särkee ja väsyttää kauheesti! Miehellä iltavuoro ja nää on tosi raskaita päiviä kun joudun melkein kaikki hommat tekemään esikoisen kanssa yksin. Täytyy varmaan mennä illalla vielä puistoon, niin saa esikko touhuta ylimääräiset energiat sinne, en vaan millään jaksaisi sitä pukemisrumbaa (jostain syystä tyttö vetää herneen nenään oikein kunnolla kun aletaan pukemaan)..
No joo, ei siis kovin huonosti asiat meillä. Pakko vaan purkautua jonnekin. Nyt sais kyllä mun puolesta vauva kohta syntyä! Luulen kyllä että yli menee kun ei ole vielä yhtään supistusta tullut..

Lara83 ja Eemeli 39+2 :heart:

TeeBird :hug: no ei tuo kyllä mukavalta kuulostanut, toivottavasti vauveli päättäisi tulla ulos ihan "vapaaehtoisesti" :D
Jonna kyllähän se käynnistys normaalisti Kuopiossakin on silloin rv 41+5, mutta kun minulla on tässä raskaudessa tuo rd-diagnoosi niin sen takia ottavat tarkempaan syyniin jo aikaisemmin. Isojahan nämä minun vauvat on aina olleet vaikka sokereiden kanssa ei ongelmaa ole ollut, ja tuskin tämäkään neiti mikään poikkeus on. Vaikka voisi kuvitella että tällä viimeaikaisella omalla painonlaskulla (-1000g/vk) ei vauva ole liikoja kasvanut.. Tiistaina on siis käynti siellä äpolilla, mutta mitään takeita käynnistyksestä ei ole..

Tänään on supistellut aamusta asti vaihtelevalla välillä. Kipeitä supistukset on ja "sukkapuikkokivut" alakerrassa on todella inhottavia |O joten toiveita on ettei tiistaihin asti tarvitsisi odotella mutta.. aina on se MUTTA :kieh: Anopille tuossa soittelin niin hänkin on jo pakannut repun valmiiksi, että kun kutsu lapsenlikaksi tulee niin pääsee lähtemään heti, eikä tarvitse hätäpäissään alkaa pakkailemaan :D Täytyy sanoa että minulla on kyllä todella unelma-anoppi :heart:

MaMa ja tytsykkä 40+1 :heart:

Hoh mikä väsymys kohtaus mulle iski.... mut eihän täälä saa levätä...hetku menin oikein mukavasti tohon sohvalle löhöömään ja telkkarista tulee celine dionin keikka niin luulin saavani hetken hengähtää kun pojat leikkii junaradalla,mut plääh turha luulo. 2 kertaa tolla kuopuksella p*skat housussa joten pesulle ja enään en edes viitsi rojauttaa tätä isoa olemustani tuohon ku kumminki pian pitäs nousta. eihän nuo pojat kauan junaradalla leikkiny kun huomas et äitiä laiskottaa. mennään vessaan jne. muuta mukavaa puuhaa keksivät tietysti niin että noustava on |O

Onneks mies tulee pian töistä =)

Leipoa en aikonut yhtään mitään pakkaseen....ukko saa täälä kyl ruuat tehä ja kaupassa käynnit hoitaa mun laitoksella olo ajan ja sit teen jotain jos ja kun vieraita ramppaa tai ostan kaupasta ;)

TeeBird voi kamaluus... :hug: toivottavasti vauva alkais pian syntyä. ei tollanen oo kivaa!!

emmy83 tuli taas mieleen,jokohan on päässyt lähtemään kun ei taida tänään olla käyny ollenkaan täälä ilmottautumassa meille :D

hmm ja moni muukin...toivottavasti ovat päässeet vauvanhakuun ne joilla supistelee ja viikotki täynnä!!

MaMalle voima :hug: toivottavasti sielä alkais pian tapahtua kun noin hyvin kumminki suppailee.

Mä taas täälä odotan et vois jo jotain tuntua,mut ei mitään :kieh: ainut mikä tunne on välil selkää jomottaa,mut onkohan seki jotain mun kuvitelmaa kun ei oikein supistele eikä mitään. maha kovettuu,mut ei tunnu missään. Vaikka pitäs kyl jaksaa olla kärsivällinen ja odottaa et tulis viikot täyteen,mut minkäs tälle typerälle mielelleen voi kun rupee tuntumaan että nyt riittää :LOL:

peloista puhetta...joo mä pelkään kyl,mut en niin pahasti ku ekan raskauden aikana. toinenki meni jo helpommin,mut aina mä mietin voiko kaikki mennä tällä(kin) kertaa hyvin :ashamed: mut on täs jotenki tän kolmannen kohdalla alkanut helpottaa nuo pelot enkä jaksa miettiä....elän siinä toivossa et kaikki menee hyvin :)

mut nyt taas raahaudun jonnekki suuntaan täälä...(levoton olo)

supistuksia kaikille niitä kaipaaville ja kaikille jaksuja :hug:

Yhteistyössä