TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Iik!!!!!

Pakko tulla kertomaan että vedet meni puolituntia sitten!!!!!! Soitin Jorviin ja kun mulla ei ole mitään muita oireita että synnytys olisi käynnissä, niin käskivät nukkumaan ja tulemaan aamupäivällä sitten!!! Apua, miten mä pystyn nukkumaan!!!! Pakko kai se on voimia kerätä ja yrittää...

Se on menoa sitten! |O :heart: :D
 
HUI kuinka jännää Tuizu !!!!
Saitkohan yhtään nukuttua???? No toivottavasti kaikki menee hyvin ja alkais itellään supistukset! VOIMIA!

Meikäläinen on nukkunu ku pieni possu tämänkin yön. IHANAA!

Hauskaa viikonloppua!
 
Tsemppiä Tuizu! Täysikuu tepsi :D

Mullakin meni yö vähän harakoille, kun koko illan ja yön supisteli. Neljän aikaan mies toi mulle panadolin, ja sain sitten nukuttua puoli seiskaan asti (jolloin tulivat esikoisen kanssa herättelemään). Aivan koko yön tuli sellaisia mahaa ja selkä polttelevia supistuksia, vähän niinkuin oikein voimakkaita menkkakipuja. En mitenkään pystynyt kellottamaan niitä, kun tuntui että ihan koko ajan supisteli. Nyt on sitten vielä se paracetamolin vaikutus päällä, saa nähdä miltä alkaa kohta tuntua... Limatulppaakin tulee taas, pitkästä aikaa. Jospa se tästä..? Toisaaltaa, juttelin eilen yhden tutun kanssa, jolla oli tällaista viimeiset kaksi viikkoa, ja silti meni käynnistykseen saakka... :headwall:

Tuttiritari & tyttö 40+2

p.s. meille tulee tänään lapsenvahti klo 15 jälkeen, eli sopisi sitten alkaa syntyä ;)
 
Täällä lasketaan vielä supsituksia...ne alkoi n. tunti siitä kun vedet meni ja nyt ne alkaa olee aika kamalia, eli varmaan kohta täytyy lähtee. Tulee n. 5-10 min välein, mutta ei kuulemma vieläkään ole kiirettä. Suihku on ollut aika hyvä ja voi jessus tuota lapsiveden määrää, miten mä pääsen suht kuivana sairaalaan??? Limatulppaa pukkaa kanssa...

Kohta täytyy tuo mies herättää. En ole viitsinyt koska ajattelin että enemmän siitä on hyötyä kun se ei ole niin väsynyt!

Että palaan asiaan sitten uudestaan kun ollaan kotiuduttu :D

Tsemppiä myös muille vointeihin!!
 
Tuizulle ja Tuttiritarille suppareita jotta pääsette tosi toimiin!
Emmykin tuntuu olevan jo niin kypsä odotteluun et sinne kans jaksamista ja suppareita :hug:

Täällä yö meni taas miten meni... pääsin vast puoli kolme nukkuu, niinkun monena iltana/yönä. Heräsin kuudelta ku ukko tuli kotiin töistä, ja sit sain nukuttuu siihen 7.40 asti, kunnes miehen pikkuveli tuli oven taakse :) Luvattiin "hoitaa" jannua tää pvä, poika on 6v. Siin ei vaan oo paljoo hoitamista, noi on meidän pojan kans ku paita ja pers, ihan älyttömän hyvät kaverit!

Mutta siis... Olisin saanu nukkuu siihen ysiin saakka vähintään, ehkä jopa kymmeneen jos olis ollu normi aamu... kattoo nyt sit miten pvä menee, kuin sitä jaksaa touhuta... vien pojat laskee mäkeä täs pvä päälle.

Musta on alknu tuntuu et palloilen täällä vielä helmikuussa... Ihan tasankaan eivät ala käynnistää sillon 19.pvä vaikka niin puhuivat Oysissa...
Veilähän ei ole kiire vauvan syntymällä, kolme viikkoa viel la:han, mutta... ei välttis haittaa vaikka tulis hieman aiemmin...

Mrs O & Nti Eelis 37+0
 
Tuizulle tsemppiä :D
Jokos MaMa pääs lähtemään :whistle:
emmylle paljon tehoavia suppareita lähetys ja kaikille muillekki jotka sais jo luvan lähteä synnyttämään :D

Tosin alkaa täs itelläkin olla lupa lähteä,ainakin äidin mielestä...tää vauva vaan ei oo halukas vielä tulemaan,veljiinsä tullut ja viihtyy mahassa loppuun asti!

tuttiritari no niin teillä lapsenvahtikin tulossa,joten toivottavasti vauva alkais tulla sitten ;)

Viime yönä sain oikein nukuttuaki. vessassa piti kyl käydä 3kertaa,mut muuten oon kyl nukkunut ihan hyvin. eipä täs olossa oo mitään uutta...kaikki on muuten tosi hyvin,mut mun hermot on joku ryöstänyt :kieh: oon het aamusta pahalla päällä ja se harmittaa :kieh:

mut jospa suklaa tai jätski auttas asiaa...kauppaan täytyy lähteä kumminki niin samallahan saan ostaa kaikkea hyvää ;)

viikonloppuja kaikille!!! :wave:

mmamaa 38+5 :heart:
 
Ai niin, liitoskipu kyselyyn piti vastata, eli mulla niitä on ollu koko loppu raskauden ajan, ja ne tosiaan on hirveet |O
Liikkuminen sattuu tonne häpyluuhun ihan sikana, tosin se hellittää sit kun on jonkun aikaa liikkunu... Aamut on kaikista pahimmat, kun oot just maannu paikallaan ja sit yhtäkkii nousee vaik vessaan, tuntuu et koko värkki poksahtaa |O

Mietinkin tos yks pvä et miten selviän synnytyksestä liitoskipujen kans?? Asennon vaihtaminen on tuskaa, niin siinä sit suppareiden kans koittaa selvitä... huh huh...
 
Tuizulle tsemppiä, on tää jännää! Mama on tainnut kans lähteä.. niinkuin Olivia ja Mei kans..? Emmylle suppareita ja vedenmenoja ja kaikkea mahdollista. =) Töllistelin yöllä kuuta, kyllä siellä niin iso mollukka taivaalla on, että varmaan alkaa tapahtumaan monella! Ja Teebirdille kans synnytyksen alkua toivotaan, ettei käynnistykseen enää tarvitse mennä..

ON: koitin yöllä nukkua hetken omassa sängyssä mutta taas sohva kutsui, ihme juttu että siinä saa unen päästä vain ja ainoastaan kiinni. Heräsin yöllä muutaman kerran ja hikoilin ihan hirveästi, hiuksetkin oli ihan nihkeät... mistähän moinen nyt tuli... Täällä flunssa alkaa helpottamaan, enää kurkku kipeä ja yskää, mutta muuten olo ihan jees. Täytyy kipasta aamupalalle jotta saa vauhtiin tämän päivän, tulikin nukuttua ihan kohtuullisesti.

Voimia kipuileville ja suppareita kovasti niitä toivoville :heart:
 
Tuizulle tsemppiä synnytykseen!

Liitoskivuista mulla on täsamälleen samat kokemukset, kuin Mrs O:lla.

(.) Ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä vieläkään, joten eipä mulla siis ole mitään kerrottavaa...taaskaan :/ :D

Sef 38+3
 
Hei semmonen kysymys tuli, oliko teistä joku hankkinut ruskovillan myssyjä? Villaisia vai silkkisiä - kypärämyssyä vai semmosta pikkiriikkistä myssyä? Mä mietin että tarviisko semmosta vielä.. puuvillaisia mulla on ihan pieniä molempia ja sit villasia käsintehtyjä on muutama, mutta villasta kypärämyssyä tai silkkimyssyä ei ole ollenkaan. Onkohan se silkkipipa hyvä, silkkihän kai on aika eristävä materiaali ja siten lämmin...?

 
Mulla on ruskovillan silkkimyssy nauhoilla, ajattelin ottaa sen laitokselle pienelle mukaan, se silkkinen tuntuu ainakin aivan ihanalta :heart:
Tuizu tsemppiä, kohta saat nyytin kainaloon :heart:
Mulla naamataulu turvoksissa ja sormet ja jalat.... söin eilen vähän juustonaksuja iltapalaksi :whistle:
Suht hyvin nukuttu yö, puoli viideltä heräsin, siihen asti siis nukuin. Sittenpä ei nukuttanutkaan, niin joutessani hieroskelin nännejä :p Muutaman supparin sai aikaan, siis laimean ja that`s it....

Jeps, isäntä paistaa mulle kananmunia joten eikun aamupalalle ja sitten kuopusta viemään luistelemaan.

Ai niin teebird käynnistely on ihan pyllystä, jos ei meinaa onnistua. Mulla esikoista käynnistettiin 4 päivää ja viidentenä sitten neiti syntyi, yli meni 42+3 viikolla syntyi. Terkka sanoi mulle, että jos aikaisemmat on mennyt reilusti yli, niin odotettavissa on että mulla tämäkin menee yli, kuopushan syntyi suunnitellulla sektiolla 40+1 ja alakerrassa ei ollut siihen mennessä tapahtunut yhtään mitään! No ei se auta kun katsoa ja odottaa...
 
Ja sitten olisi enää yksi päivä laskettuun aikaan. Neitonen oikein romahti toissapäivänä lantioon kiinni. Nyt onkin ollut rauhallisempaa, kun ei pääse pakenemaan enää kohdun toiselle laidalle :D . Tosin en muistanut, että se kiinnittyminen tuntuu noin kovalta paineelta :whistle: .

Tänään vietetään esikoisen 4-vuotis synttäreitä. Virallinen päivä on vasta huomenna, mutta tänään on parempi päivä juhlia. Kaksi päivää olen rakennellut pinjataa ja täytyy sanoa, että juhlat tuli tänä aamuna, kun se pysyi kasassa yhdestä sakarasta nostettuna :D . Meinasi toivo mennä eilen kun sakarat ei olleet yhdessä yössä kuivuneet... Tänään vähän vielä maalaillaan kuorta neidin kanssa ja sit karkit sisään ja pinjata on valmis tuhottavaksi :kieh: :LOL: .. Järjen loistokeksintö :D .

Nyt pitäis alkaa vääntämään kakku, hyrrät ja pasteijat valmiiksi. Juhlat alkaa vasta kolmelta ja kaikki esivalmistelut tehty joten ihanan rauhallisesti saa ottaa =) .

Onnittelut muuten täältäkin kaikille jakautuneille! Aika poikavoittoista toistaiseksi =) . Ja supistuksia kaikille niitä kaipaaville, mut mua ei saa sit syyttää ku ne tekee kipeää :LOL: .

Amino ja vuokralainen 39+6
 
Kiitos kaikille vastauksista jne.

Täällä nukuttu yö hyvin omassa sängyssä, ilman supistuksia.
Joten nollassa ollaan edelleen.
voi kun tyttö nyt lähtisi tulemaan itsellään, en todellakaan kaipaa takas käynnistykseen.

olen ns. "lomalla" sairaalasta 2 päivää, jättivät mun sängyn ja kaikki sinne odottamaan mua. Kerroin kyl et en ois tulossa sinne mut pahasti siltä näyttää et menossa olen :(

Kipua siis tiedossa maanantaista alkaen taas ja todellakin toivon ettei toistamiseen tarviis takas tulla isolla mahalla.

Onnea taas kaikille joilla ihanasti edistyy ja niille voimia jotka myös kärvistelevät ison masun kanssa edelleen :heart:

Näitä viikkoja en uskonut kirjoittavani, rv 39+2 :wave:
 
mmamaa ja runttipulla täällähän minä vielä |O niin ne vaan lopahti illan mittaan ne viimeisetkin supistukset :kieh: no tämä alkaa olla jo tuttua juttua :D

Alaselkää juilii ja paineentunne alhaalla on todella mukavaa |O mutta näitten kanssa on vaan tultava toimeen kun ei tuo neiti ole näköjään lainkaan samaa mieltä tuosta ulos tulosta :D Taitaa tosiaan olla nämä tammikuun toivojen tytöt hieman omapäistä sakkia :whistle: No minä oottelen että vedet menee, sitten se ainakin on menoa..

Tuizulle tsemppiä koitokseen :hug: vauvauutisia odotellessa :D

MaMa ja omapäinen tytsykkä 40+2 :heart:
 
Heips, pitänee se semmonen myssykkä hakea kans. Tässä panikoidessa viime hetken juttuja vielä.. huu, muutama päivä enää ja sit on poks.

Kohta hilppasen kaupoille ja sitten olis tänään siivousta ja haluaisin tarttua kyllä maalipöniköihin, kerkeis saada ennen h-hetkeä valmiiks ja olispahan tekemistä useampi päivä. Se kirsikkapuun maalaus saattaa kyllä tällä aikataululla jäädä vielä mutta kerkeehän sen sitten..

Mullakin oli vielä paikat vähän pehmenneet mutta ihan kiinni ja jotenkin "syvällä/takana" kun polilla sorkittiin.. eli vapaaehtoisesti tämä toukka ei kyllä vielä olis tulossa. Mahtaa neiti pölmistyä kun se noukitaan kotelosta ulos vatsan kautta :whistle:

Ei mullakaan mitään ihmeellistä asiaa ole, kunhan löpisen joutessani :LOL:
 
Tuizulle onnea matkaan ja Tuttiritarille ja emmylle kunnon supistuksia.

Mulla on takana vaihteeksi hyvin nukuttu yö. Unta riitti 02.00-8.30 kylkeä känätämättä ja vielä heräämisenkin jälkeen sain nuokkua tunnin sängyssä ennen lasten heräämistä.

Mieson lähdössä pienempien lasten kanssa luistelemaan, minä hilaan itseni ja esikoisen sillä aikaa kaupungille ruokaostoksille. Ulkona hieno ilma, pikkupakkanen ja auringonpaiste. Harmi vaan, että mulla on iltapäivällä pump-tunnin ohjaus niin että en uskalla lähteä nyt aamusta lenkille kun se on pahinta myrkkyä mun selälle/lonkille.

Liitoskipuja oli aikaisemmin aika runsaastikkin. Onneksi masukin kääntymisen jälkeen kivut olleet minimissä, lähinnä iltaisin sohvalta noustessa saattaa ajoittain muistutella itsestään.

Omassa (.) ei raportoitavaa, mylläys on voimallista.

Jaksamisia :wave: . Palaan myöhemmin paremmalla ajalla.

:heart: Anni ja masu 37+1 :heart:
 
Liitoskipuja on täälläkin ollu viimeset 10pv, tosiaan pahimpia kun nousee sängystä tai istumasta, kävellessä vähän helpottaa.

Mulle on tullu hirvee halu lähtee luistelemaan mutta ehkä ei kuitenkaan ole ihan paras idea tällä mahalla saati noilla kivuilla.... Toivotaan et talvi jatkuis vielä synnytyksen jälkeenkin.

BabyP ja itsepäinen bambi 40+6
 
Iiik! Tuizulle tsemppiä!! Odotellaan uutisia! :)
Ja Tuttiritarille myös paaaljon supistuksia!:)
Ja Emmylle myös! Mäkin voisin huolia niitä, kiiiiiiiitooooooooooos..

Kivuista oli puhetta. Mulla on nyt ihan viime päivinä häpyluu kipeytynyt julmetusti. Etenkin yöllisillä vessareissuilla saa mennä mitä ihmeellisimmässä asennossa vessaan :LOL: Mutta päivän mittaan aina helpottaa kun kävelee.

Mulla myös on nyt ihan loppuvaiheilla alkanut tulemaan alavatsaan raskausarpia :| Lantioon niitä tuli jo kauan aikaa sitten mutta nyt joulu-tammikuun vaihteessa masuun. Ja nyt on napa tosiaan niin villin näköinen että kaipa sekin taitaa vielä revetä :p Iho on niin kireä ja semmoinen kiiltävä ja laikukas navan ympärillä..iik. noh kauneusarpia kuten terkkari sanoi :p
 
Hellou! B)

Tiällä ollaan: paineet on komeat mutta ei proteiinia pissassa, joten sain eilen äitipolilta laiskottelu-luvan (ihan kuin tarvitsisin sellaisen erikseen :LOL: ) viikonlopuksi. Jos muutosta ei tapahdu, niin ei mitään toimenpiteitä. Pelkkä vp ei ilmeisesti tee meille pahaa.

Hetken ehdin jo toivoa, että pääsisin tästä mahasta kohtapuoliin, mutta näköjään ei. Nyt sitten odottelen maanantain kampaajaa ja torstaisia omia synttäreitä. Muksu ei lupaile pois tuloa ei sitten ollenkaan. Ei supista, ei paina eikä valu/vuoda MITÄÄN. Kakara vain tunkee pyllynsä miun keuhkoihin topakammin...

Tsemppiä kaikille, joilla jotain jo tapahtuu ja supistuksia meille muille


Päivikki ja "pyllytervehdys" 38+4
 
Ja paljon onnea kaikille pienokaisten johdosta!! :flower: :flower:

Ja tsemppiä synnyttämään lähtijöille!!

Minä olen näillä sivuilla käynyt lukemassa teidän keskusteluita, olen huono "löytämään" aikaa jotta saisin kirjoitettua tänne jotain. Tuo esikoinen on vielä niin pieni kohta täyttää vasta 11kk.

Minulla viikkoja 38+6 ja on tuntunut jo supisteluita kohta viikon ajan. Nukkuminen on tuskallista kun lonkkiin koskee eikä tahdo löytyä hyvää asentoa millään. Ei voi nukkua selällään, mahallaan eikä kyljillään. Jotenka miten nukut? Viiltäviä kipuja tuntuu päivin ja öin... Nyt vaan odotellaan, että milloin vauva alkaa syntyy.... :)

Kaikille odottajille jaksuja......

 
Heippa kaikki!

Onpa ihan ilma ulkona kun aurinko paistelee, harmi että taas sen verran paljon laiskottaa ettei voi kun sisältä ihastella. Mieskin on töissä viiteen asti.. No, taas hieno päivä yrittää saada jotain aikaseks.. =)

Minea, puhuit painosta...mulla lähtöpaino oli 53, ja nyt meen jo yli 70kg... Että löytyy meitä muitakin! :) Toisaalta monet sanoo ettei mussa näy kun masussa se paino, tottakai on tullu muuallekin muttei niin paljon. Jotenkin en jaksa murehtia ( enää ) painonnousua, toivottavasti maitoa tulee niin sitä energiaa sitten tartteekin!! :)
Ja siitä sairaalaan pakkaamisesta... oon tehny listan mutta alottaminen tuntuu vaikeelta. Tuntuu ettei vauvallekaan oo vielä oikeen hyviä vaatteita, ja tartteehan se mieskin sinne jotain, vai? Meillä kun ei oo autoa ja mennään varmaan taksilla, ja toivottavasti saadaan mennä perhehuoneeseen, niin kai sekin jotain sinne tarttee? Kertokaa tyhmälle... :ashamed:

Jonna75 Täällä pelot jyllää kanssa! Mä pelkään synnytyksessä eniten just sitä ettei se käynnisty, tai vauva juuttuu kiinni, ehkä vähän pelkään kipua kanssa, mutta eniten sitä että vauvalle sattuu jotain.. Että yritä tässä sitten rennosti ottaa.. :) Mutta toivottavasti tää menee ohi, koska nää tuli vasta tän vuoden puolella. Pitää yritää hokea vaan "että hyvin se menee". Vaikka eihän tohon niin hirveesti voi ite vaikuttaa!

Lara83 täällä liitoskivut on vaivannu jo kauan, aamusin on vaikeinta, ja yöllä kääntyessä. Ja aina noustessa ylös jostain, ja meillä sanottiin neuvolassa että se pahenee sitten vielä kun vauva kiinnittyy... Että tuskin ohi menee vasta kun vauva syntyy. Onneks oot saanu sen vaivan vasta näin myöhään!!

emmy ja vastan iho repeää täällä kanssa navan ympäriltä, en tiedä sitten kuinka pinnallinen oon mutta mua häiritsee se aivan hirveesti, toivoin että oisin selvinny ilman ainakin tän ekan raskauden. Oon niin ahkerasti rasvannukin, vaikka kyllähän mä sen tiesin ettei se välttämättä mitään estä. Vaikka kauneusarpina niitä varmaan pitäs osata pitää, mä en ainakaan vielä pysty siihen!

Näin unta että vauva kiinnitty, plumpsahti alas, oiskohan enne... Ja oon nyt nähny molemmat unet, että syntyy tyttö ja että syntyy poika! Aika jännää kun ei tiedä, ja mua on ruvennu (kaikkien muitten miljoonien asioiden lisäks) ärsyttämään kun ihmiset arvailee kumpi se on! No juu, tarttis keksiä mitä ruokaa sitä tekis ja saada raahattua ittensä kauppaan. Ihanaa kaunista lauantaita mammat!!

Monna79 + nappula 37+2
 
Tuizulle tsemppiä matkaan!! jännää! :D

Liitoskipuja täälläkin on ollut, tosin ei ihan viime aikoina. Selässäkin on ollut iskias-tyyyppistä kipuilua, mutta ei sitäkään enää. Ihmeen hyvä olo on, mutta eritäin kömpelö!:kieh:

Raskausarpia, suonikohjuja, eikä peräpukamia ole tänne ilmestynyt.. odottelin noita kaikkia jo raskauden alusta lähtien, että millon ne poksahtaa, mutta ei mitään. Kilojakaan ei ole tullut kuin 10, että aika vähällä olen tainnut päästä..?! Tosin aika helv..tillistä pahoinvointiahan mulla oli ja niitä ihme päänsärkykohtauksia sillon ennen puoliväliä, mutta ei pahemmin muuta. Ja aiheuttaahan tää vaavin perätila tietysti aika tukalaa oloa.. Mutta on se vaan niin hassua, että ihan justiinsa loppuu kaikki tämä ja vastahan sitä positiivisen testin teki! :heart:

runttipulla: Mitkäs sulla on noin muuten fiilikset sektioon menosta/ joutumisesta? Ite oon silleen ihan hyvillä mielin, ehkä siks, kun tämän tietää näin etukäteen. Sitten ois voinu olla toinen hommeli, jos sektio ois tullut ihan yllätyksenä, ois ehkä kokenut jotenkin epäonnistuneensa tai jotain, jos siis ois valmistautunut alatiesynnytykseen. Mutta ihan yhtä "hyvä" tunnen olevani, kuin muutkin.. on tätä lasta kuitenkin kannettu se 9kk, että eipä tuolla meikäläiselle ainakaan niin väliä ole, kuinka ulos tulee.. kunhan tulee ja terveenä.:heart:

Pearl 38+3 :heart:
 

Yhteistyössä