TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Heissan.

Tervetuloa joukkoon JennaKaroliina.

Ensin heti alkuun röyhkeästi omaa napaa.. :LOL:
Eilen oli se kauan odotettu rakenneuä. Voiko ihminen jännittää jotain niin hirveästi kun minä :D
Eilinen aamupäivä meni ihan sumussa.. Kävin hammaslääkärissä ja koko sen ajan mitä siellä istuin niin päässä pyöri vaan tuleva uä. Hammaslääkäri sano välillä että muistathan hengittää välillä.. :LOL:
Sitten tassuttelin terveyskeskukseen ja kaikki oli hyvin masuasukilla ja sukupuolesta hoitaja heitti arvion mutta ei ollut ihan varma. Mahalaukukku vauvalla oli kuulemma normaalia isompi ja vauva oli niellyt vettä normaalia enemmän. Niin lähettävät minulle kutsun tarkempaan tutkimukseen keskussairaalan äitipolille ensi kuussa. Siellä sitten on vähän paremmat laitteet käytössä.. Oli muuten meenaan aika epäselvä kuva siinä monitorilla eilen.. :|

Tänään käväsin sitten neuvolassa. Hb ruvennut laskemaan mutta ei tarvi vielä rautaa alkaa syömään. Painoa tullut sitten yhteensä n. 5kg koko aikana.. pelkäsin että ois tullu enemmän mutta hyvä näin.

Yksi aurajuuston syöjä myös täällä.. Pakko välillä syödä muutama pala sitä herkkua.. :p

Musta on aina tuntunu että kelan kans saa takuta joka asiasta.. Joskus tympäännyin kun ne pyyti samaa lappua minkä olin sinne vieny niin moneen eri hakemukseen erikseen.. Sanoin vaan että tutkikaa paremmin niitä koneitanne että kyllä se siellä muiden hakemusten joukos on.. Sen jälkeen ei tullu enää selvityspyyntöjä.. Niillä kai ei vielä oo tarpeeksi paperia siel kun haluavat aina lisää.. ;)

Lisäilen taas profiiliin uuden masukuvan.

Hennuliinizu & Masuasukki 22+3
 
Meilläkin rakenneultra tänään suoritettu :wave: Oli superkiva lääkäri ja osasi asiansa! Sukupuolta ei haluttu tietää, sanoin heti ovella että ÄLÄ KERRO joten ei sitten puhunut siitä asiasta mitään. Vaikka olisin kyllä kovasti halunnut tietää :ashamed: Mies ei kuitenkaan halua joten täytyy munkin nyt elää sitten tässä tietämättömyydessä vielä pari kuukautta... Kaikki rakenteet oli kuten pitikin, joten siltä osin kaikki kunnossa :heart:
Jouduin myös pyytämään tekemään sisätutkimuksen, kun on supistellut ja epäilin TAAS hiivaa ja hiivaahan siellä olikin sitten :kieh: Sanoi, että pitää ehdottomasti hoitaa se hiiva pois sieltä, se saattaa myös aiheuttaa noita supistuksia! Samalla ottavat näytteen, jos vaikka on muutakin tulehdusta päällä yhtä aikaa, niin kuin on kerran ollut. Tää hiiva on kyllä maailmankaikkeuden ärsyttävin vaiva :kieh: Mulla se on ollut kroonisena jo monta vuotta, ja yleensä syönkin niitä tabletteja, jotka aina kuukauden tehoavat.. Raskaana ollessa onkin sitten vaikeampaa..

Tänään on meidän hääpäivä :heart: 3 vuotta tulee täyteen tätä avio-onnea, vielä ei kyllä kyllästytä yhtään :heart:

Nyt takaisin ruuantekopuuhiin :wave:
-Lappitar ja Hippunen 23+2
 
onpas tullut tosiaan tekstiä sitten viimeisen kirjoitukseni :)
uusille tervetuloa joukkoon!!
nyt kun vielä muistan, niin tukivyöstä oli tuolla aiemmin puhetta, pikaseen kahlailin läpi näitä juttuja ja se osu silmiini, tyhmä kysymys, mutta auttaako se oikeesti? meinaan vaan, kun aika reilustikin supistelee töissä (liikun siis tosi paljon) ja välistä on kipuja milloin missäkin :( ja toinen juttu, mistä ootte ko. vyön hankkineet ja mihin hintaan?
neuvolassa käytiin tänään, kaikki hyvin, sydänääniä ei meinattu eka löytää, mutta kaverilla meni hermot ja tätikin totes, että senverran eloisa on kyllä, että kaikki on varmaan hyvin, löyty onneks ne äänetkin sieltä viimein keskimäärin sykkeellä 155 :) painokin on pysyny kurissa, kaikki 2 kiloo on tullu yhteensä lisää, mutta nyt tuntuis olevan noususuunnassa :(
kelan paprut odottaa täyttämistä tuolla, tarvii varmaan kattoo ne tänään kuntoon ja huomenna viedä :)
mulla on hirvee himo silliin ja juustoihin, just kaikki mitkä löytyy tuolta kiellettyjen listalta, niin mun tekis niitä mieli :(
hemoglobiini oli hippasen alhaalla, eli rautaa suositeltiin :(
kaikki säilötyt vauvantarvikkeet ja vaatteet on nyt kaivettu vintiltä, eli mitään ei tarvi periaatteessa ostaa, mutta pakkohan se jotain on uuttakin hankkia (ja vähän uudempaa, noi kaikki kun on n. 6-9vuotta vanhoja, mutta onneks säilyneet ihan hyvin) vaatteita oon ostanu muutamia nyt jo.
hoitopöytäkin meillä ois tuolla vintillä, mutta taidan ostaa semmosen tason pinnasängyn päälle, kun toi hoitopöytä on mun mielestä aika turha krääsän kerääjä, sit jos ostais hyllyn vaatteille, eli jos joku tarvii hoitopöytää niin halvalla lähtee :D
laskin tossa just, että ei oo kun n. 20 työpäivää enää ennenkun alkaa loma!! kätevää pitää kesäloma lokakuussa :D

foxilady ja poitsu vk 22+5



 
Hellou kanssaodottajat! Taitaa nyt vissiin olla kaikilla rakenneultrat käytynä. Mulla oli tosi huono päivä. Koko päivä meni ihan kuin sumussa. Huonosti nukuin, kun kouluasiat pyöri päässä. Pitäis illalla saada rentouduttua jotenkin...

Foxilady, mulla se tukivyö auttaa ainakin. Koulussa tulee oltua niin paljon jalkojensa päällä, jota en jaksaisi ilman tukivyötä. Terveyskeskuksesta hain sen lainaan. Sitten on olemassa niitä tukivöitä, joissa on mahaa varten pussi, mutta ne ei tue yhtä hyvin.

Mulla on myös hb laskenu. Aluksi oli 145 ja nyt on 126. Ei vissiin vielä tässä vaiheessa rautaa ruveta syöttämään, vaikka suhteessa on aika paljon pudonnut. Mitä sun hb oli Foxilady?
 
Tervehdys :wave:

Närästys on lisääntynyt ihan kiitettävästi :kieh: onhan siinä se hyvä puoli että eipä tee mieli syödä juuri mitään kun alkaa närästämään. Jospa tuo painonnousu pysyisi sittenkin hanskassa :whistle: Ihan kiva kun torstaina on neuvolalääkäri, saa tietoa tuosta alakerran tilanteesta. Päivittäin on supisteluja ajoittain ihan "mukavan" tuntuisiakin, mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa niin eipä niistä tervitse olla huolissaan. Minulla kun nuo omat supistukset eivät ole riittäneet synnytyksessäkään vaan aina on joutunut ottamaan lisää vauhtia oksitosiinitipasta.

Onnittelut hyvistä ultrauutisista :hug: ja nyt taitaa kaikki tammikuiset olla tuon rakenneultran läpi käyneet. Muutamalla taisi olla jotain tarkistusultria vielä olla... Toivotaan että niissäkin uutiset on hyviä :D

Pitää lähteä laittamaan lapsukaisille iltapalaa pikkuhiljaa, kaikilla koululaisilla huomenna kahdeksaan meno..

MaMa ja tytsykkä 23+5

*muoks. korjasin nuo päivät kohdilleen kun olin ihan maanantaissa..*
 
...täällä vielä yksi onneton, jolla rakenneultra käymättä! Vasta 23. päivä |O
Onnea Lappitar hienoista kuulumisista :flower:

Joku kyseli raskausarpi rasvoista; mulla käytössä aina suihkun jälkeen apteekin "vanhan ajan manteliöljy", kehuivat taivaisiin jossain vanhassa vauvalehdessä.. olen sellainen vanhojen tavaroiden ihminen muutenkin. On kyllä parempaa ainaski ku Ceridal-suihke.

...yhdeksän päivän työputki takana, joista suurin osa kymmentuntisia. Vatsa riepu niin pinkeänä koko ajan ja selkäni huhhuh, nyt ei kun jalat kohti taivasta ja pätkistä naamaan :p

Anar ja Eemeli 22+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anar:
...täällä vielä yksi onneton, jolla rakenneultra käymättä! Vasta 23. päivä |O
Anar ja Eemeli 22+0
No melkein kaikilla on rakenneultra takana... Minä unohdin ihan tyystin että siellä pohjoisessa nuo ultrat on vähän myöhemmin :ashamed:

MaMa ja tytsykkä 23+5 (edellisessä viestissä on väärät päivät.. minä olin ihan maanantaissa :ashamed: )


 
Lappitar: Mun äitiysloma alkaa 18.12. ja lapset jatkaa vuoden loppuun asti täysipäiväisesti. Tammikuun alusta alkaen lapset siirtyy sittain kotiin, niin että kuussa hoitopäiviä päiväkodissa tulee 13. Ja perinteisesti otetaan lasten kanssa kunnon joululoma.

Tämä järjestely palvelee mielestäni parhaiten kaikkien tarpeita. Omia hermojani ja voimiani säästelen toki, mutta toisaalta isot muksut saa vähän enemmän aikaa olla kotona, mutta saavat myös jatkaa päiväkodissa kavereiden kanssa. Niin ja vauvakin saa sit ajoittain omia äidin ihan kokonaan omakseen. :)

Seksistä oli kai jotain puhetta. Melkos hiljaista meilläkin sillä saralla. Ei paljoo kiinnosta, kun olo on muutenkin tukala ja vielä melkeen puolet on edessä.

Töyhtö: Mulla ei oo todettu levottomia jalkoja ja vaiva onkin ajoittainen, mutta kun se iskee niin jalat ovat todellakin levottomat. Ärsyttävä vaiva. Kun siihen sit vielä lisää myöskin ajoittaisena ongelmana jalkojen suonenvedot niin jaloista on aika paljon vaivaa.

Ruusu23: Jotkut sanoo, että niille joiden lähtöpaino on alhainen tulee helpommin painoa, mutta ei kai se ihan niinkään mene. Paljon on kai kiinni geeneistä, toisille vaan tulee helpommin painoa. Tosin vaivakin on vähän raskauskohtainen, mutta silti.

(.) Oltiinpas tuossa la-ma Naantalin Kylpylässä miehen kanssa. Yllärinä vein miehen sinne, kun meillä oli eilen ensimmäinen hääpäivä, joten sitä sitten siellä juhlistettiin ja lapset sai nauttia mökkeilystä mummun kanssa.

Meille on tulossa todellakin vallaton vauva. Hirveesti tuppaa vauva potkimaan ja melskaamaan, mutta vaan silloin, kun pikku ihmiselle sopii. Olis kiva jos isommat lapsetkin saisivat joskus tuntea vauvan potkut, mutta kun vauva potkii milloin sitä huvittaa ja isommat lapset eivät jaksa kovinkaan pitkään keskittyä odotteluun on vaikea löytää rauhallinen hetki vauvan kuulostelulle. No viimestään loppumetreillä potkut varmasti tulevat isommillekin tutuiksi, jos sylissä vielä silloin mahtuvat olemaan.

Nyt menen potemaan voimatonta ja flunssaista oloani kuumeisen mieheni kainaloon, kunhan ensin käyn rauhoittelemassa noita sängyissään riehuvia isoimpia.


tulia & viljami rv21+0


btw tervetuloa joukkoon JennaKaroliina. Ootko mistä päin Tampereen aluetta?!

Vielä lisään, ettei meillä ole vielä oikein mitään vauvalle. Pinnasänky ja rintareppu saadaan lainaan, oma turvakaukalo saadaan lainasta takaisin jossain vaiheessa ja vaunut pitäisi ostaa, kunhan saadaan asiat järjestymään. Tuntuu oudolle että vauva on tulossa, eikä sille oo vielä mitään. Lindexiltä hain vauvaa varten unipussin että on jotain hypisteltävää, mutta muuten kaikki on vielä vaiheessa. Isompienkin vauvan vaatteet on vielä jossain. Ajattelin niitä alkaa kaivaa vasta joulusiivouksen yhteydessä, etteivät ihan hirveesti pyöri jaloissa.
 
Helou leidit!

Alkaa niin ärsyttää kun ei mitään voi tehä ilman selkäkipua tai suppareita |O

Täällä alkaa porukka oleen flunssassa. Ja kaikista rasittavin on mies |O ! Heti kun vähänkään on flunssaa tai lämpöä niin johan ollaan niin sairaita että!! Ärsyttää siks kun itellä ei ole mahdollisuutta sairastaa oikeesti ikinä! ...purkautumista...

Tyttö yskii ihan mahoton, illalla mennäänkin spiralle tk:een kun ei tuolla neidillä meinaa taas henki kulkea :/ Pihissy on koko iltapäivän ja pahenee vain.

Meillä ei kans meinaa saada sydänääniä kuulumaan neuvolassa, Eelis makaa selällään niin alhaalla et tiukkaa meinaa tehdä äänten kuulumaan saaminen :LOL:

Mä ainakin tarviin sen hoitopöydän :wave: Mies innostu tosissaan kun kerroin siitä ideasta et se hoitopöytä vois laittaa olohuoneeseen. Ukko on suunnitellu tänne jo uutta järjestystä ja paikkaa sille pöydälle :D

Mun kirjoitus voi sit olla hassun kuuloista, en ihan kaikkia sanamuotoja osaa sanoa tai kirjottaa oikein. Osaan siis suomea puhua ihan niinkun muut, mutta kunn äiti oli vast 20v kun oppi suomen niin siltä on sit opittu näit "väärin lausuntoja" :LOL:

Mulla on paino noussu jo ihan liikaa!! Pelottaa maanantaina mennä neuvolaan, tai oikeestaan neuvola lääkärille. Todennäkösesti ei punnita, toivotaan ainakin et ei! Oon nyt alkanu vähentää kaikkia herkkuja, ja koittanu syödä terveellisesti. Pahoinvointi alkaa nostaa taas päätään niin ei sillai edes tee mieli mässätä! Mun ja lasten uus herkku on ananas :p sitä vaan ei nyt ole kaapissa :(

Väsymys alkaa olee jo melko sietämätön... pitäis sitä rautaa muistaa syödä! Mutta, kun maitotuotteita ei saa syödä sen raudan oton aikana tai jälkeen niin se tuottaa ongelmaa. Käytän niin paljon maitotuotteita. No, jos muistais alkaa illalla ennen nukkumaan menoa ottaa sen.

Juu, olipa taas omaa napaa :ashamed:

Jos joku siit kelan sairauspvärahasta osaa sanoa niin olis kiva!

Mrs O & Eelis 20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja sasha80:
Hellou kanssaodottajat! Taitaa nyt vissiin olla kaikilla rakenneultrat käytynä. Mulla oli tosi huono päivä. Koko päivä meni ihan kuin sumussa. Huonosti nukuin, kun kouluasiat pyöri päässä. Pitäis illalla saada rentouduttua jotenkin...

Foxilady, mulla se tukivyö auttaa ainakin. Koulussa tulee oltua niin paljon jalkojensa päällä, jota en jaksaisi ilman tukivyötä. Terveyskeskuksesta hain sen lainaan. Sitten on olemassa niitä tukivöitä, joissa on mahaa varten pussi, mutta ne ei tue yhtä hyvin.

Mulla on myös hb laskenu. Aluksi oli 145 ja nyt on 126. Ei vissiin vielä tässä vaiheessa rautaa ruveta syöttämään, vaikka suhteessa on aika paljon pudonnut. Mitä sun hb oli Foxilady?
ok, täytyykin käydä terkkulasta kyselemässä vyötä, vois olla tosi hyvä, ostin tosin noita mammahousuja, mutta ei ne ainakaan mitään tue, vaikka muuten hyviä ovatkin, mulla ei ole aikasemmista raskauksista ollukaan tommosia pöksyjä ja voi jessus mistä oon jääny paitsi :D
mun hb oli 113 ja toinen mittaus tais olla 116 ja täti suositteli et vois olla hyvä hakea niitä rautatabletteja, mullakin on vaan "ongelmana" toi, että juon jonkinverran kahvia ja maitotuotteita käytän paljon, no täytyy kait yöks ottaa sitte raudat ja ostin myös maitohappobakteereita, aattelin, et rauta käy mahaan ja apteekista kyselin, et voiko sitä millään tasottaa niin suositteli noita maitohappoja

 
sitä mun vielä piti sanomani, että meilläkin närästää kovasti ja rennietä menee päivittäin välillä montakin kappaletta, samoin maha tuntuu välillä et se kasvaa oikein vauhdilla, tuntuu hmm... siltä et ihoo kiristää aika-ajoin... ahdistavalta siis, vaikka toisaalta on kiva kun maha kasvaa.
poitsu sano saunassa tänään, et ompas meijän äiti lihonu kovasti et sillä on iso vatta :eek: johon tuo dear-mieheni tuumas, et no kai se nyt on jos siellä on kokonainen vauva mahassa :D että lasten suusta se totuus kuuluu :D
Neuvolan täti kehu tänään, että mä näytän kuulemma tosi hyvältä ja monet muutkin on sanoneet, että raskaus saa sut oikein säteilemään... jaa, ei musta itestäni vaan siltä tunnu :eek:
 
Huomenta... Olipas kiva herätä klo 4 aikoihin ylös... kun ei vaan nukuttanut |O Katsoinpa sitten discoverya tuohon puoli kahdeksaan asti.
Pitäisi lähtee neuvolaan ja sitten sinne 4D ultraan ja tuo ultra jännittää....
Hitsi, en uskalla hypätä siihen neuvolan vaakaan, varmasti tullut painoa muutama kilo lisää... No ruoka on niin hyvää, niin että täytyykin lähtee tästä aamupalalle :wave:
 
Ja tosiaan tulia: Annalan suunnalla asustellaan tällä hetkellä. Sinäkin Tampereen suunnalta?

Täälläkin on nyt rakenneultra takana, ja palkintona tieto, että pojalla kaikki hyvin, ultrakuva kylkiluista (rehellisesti, en kertakaikkiaan nää kuvassa mitään muuta) ja parkkisakot :)

Nuo yölliset suonenvedot jaloissa on ihan järkyttäviä kyllä, eli jaksamista kaikille näiden raskausremppojen kanssa :)

vauvantarvikkeista sen verran että täytyy myöntää että meillä on kaksi vaatekaapillista täynnä vauvanvaatteita, joista osan olen ostanut itse mutta suurimmat syylliset löytyvät kyllä omasta äidistäni ja anopista :) Toisaalta kun meidän täytyy lähetä ihan nollatilanteesta kun mitään ei ole ennestään, niin on hyvä että ostellaan noita tarvikkeita pikku hiljaa..

Mukavaa keskiviikkoaamua kaikille
:flower:
 
Huomenta.

Ja vielä myöhästyneet tervetulotoivotukset JennaKaroliinalle :wave:

Kiitokset taas Oulun äideille mukavasta tapaamisesta ja shoppailuseurasta! Eiköhän nähdä taas loka-marraskuun aikana =)

ON: vointi ollut viime päivinä todella hyvä, väsymystä tosin on etenkin iltaisin, mutta pahoinvointia tai supisteluja ei ole ollut. Työpäiviä itselläkin jäljellä enää 35, joten vähäksi käy ennen kuin loppuu. Minäkin pidän jämälomia ja vapaita tuossa joulukuun alusta lähtien ja muutenkin teen vajaita viikkoja, joten virallisesti äitiysloma alkaa vasta 16.12.

Mukavaa päivää kaikille ja MrsO:n porukalle pikaista paranemista :hug:

Andie ja luumu 21+4
 
JennaKaroliina: Jeps. Tampereelta minäkin, Epilästä. Tosin meille on jo kolmas tulossa, mutta ei kai sen niin väliksi. Täällä ei kauheesti tunnu Tre seudulta väkeä olevan, mutta samaan aikaan mammautuvien seura kyllä kelpais. Notta ei käy päivät pitkäksi ihan vaan vauvan kanssa. Tää mamma ainakin kaipaa myös aikuisseuraa, vaikka keskustelun aiheena ei sit oliskaan sen kummempaa ku vauvat. *hymytys*

Mutta nyt shoppailemaan. :wave:


tulia & viljami 21+1
 
tulia: huomasin kanssa että eipä meitä Tamperelaisia kauheasti tuosta etusivulta löytänyt, eli minullekin kelpaa mitä mainioimmin seura muista mammautuvista, niitä kun ei lähipiiristä kovin ruhtinaallisesti löydy :)

Miten muuten te muut jaksatte töissä? Voi olla että tuolla aikaisemmin olette jo aiheesta jutelleetkin. Itse olen toimistotyössä ja nyt tuntuu että selkä on aivan jumissa kun 8 tuntia istuu paikallaan. Tai tietenkin tauot mutta muuten. Ja tosiaan kun minulla alkoi vk 14 aivan kamalat vatsakivut ja olin sitten Taysissa osastollakin hetken sisällä niin sen jälkeen istuminen on erityise n paljon sattunut alavatsaan ja sairaslomalla on tullut oltua :(
Ei ne tosiaan sieltä mitään kummallisuuksia silloin löytänyt, eli tutkittu ainakin on ja hyvin :)
Ei vaan välissä meinannut elämästä tulla mitään kun kramppas tuo vatsa niin pahasti että mies joutu taluttamaan vessaankin..

ja takaisin työn pariin.... :wave:
 
Mrs O Täällä kai liikkeellä tosi kovaa flunssaa. Meillä yks lapsi ihan tukossa, joten arvata saattaa, mitä tulossa :/ Lähdin eilen työpäivän jälkeen Ouluun huonekaluostoksille ja illalla oltiin yhdeksän maissa kotona. Kyllä tuntui koko päivän kävely |O Järkyttävää supistelua jo automatkalla kotiin - meinasin käskeä miehen jo kääntään auton kohti Oysia :| Onneksi rauhoittui kun kotiin päästiin, mutta sitten yö meni tän yhden tukkoisen lapsiraukan kanssa valvoessa :(

suonenvetoon mulla on auttanut tosi hyvin toi magnesium- valmiste. Juon sitä Eki Liikasen maínostamaa :kieh: (oliko diasporal tjs.) aina säännöllisesti loppuraskaudessa. Kahdessa raskaudessa olen käyttänyt eikä suonenveto ole vaivannut.

Foxylady jos et saa neuvolasta lainaa, mulla ois tosi edullisesti yks tukivyö. Laita yv:tä jos kiinnostaa ;)
 
ciao bella donna! Tulipahan tehtyä reipas duunireissu ja viime yönä kotiuduin puolen yön jälkeen. Oli sellanen työreissu etten ehtiny käymään missään shoppailemassa, kentältä kun ei mitään kannata ostella niin jäi sitten ostamatta. Mrh, olis ollu ihana iiiiiso hello kitty kauppakin matkan varrella mutta kun ei kerenny niin ei. No, tulipahan tehtyä töitä ja kaikki siltä osin siis ok.
Ilmeisesti mulla oli nyt reissussa ekat suppailut, kun tuntu omituiselta vatsassa ja vähän oli semmonen ikävä olo, ei siis normaali olo yhtään ja tuntui että masu painaa jotenkin oudosti. No, ne meni kuitenkin ohi ja toukka potkutteli tasaseen tahtiin kun pastaa ja cappuccinoja uppos reippaasti. Sain varmaan kofeiiniyliannnostuksen siellä reissussa, kun todellakin joka hetki piti olla litkimässä sitä :LOL:

Jeesh, mulla on noi jalat kans ilmeisesti levottomat, ihmettelinkin että what the f... kun ei meinaa pysyä paikoillaan ja pyörii ja hyörii kaiket yöt :kieh: Ja toissa yönäkin veti suonesta pohkeessa, joten sekin vaiva sitten on nyt tuttu.

Kirppunen, toi on niin tavallista.. meillä on noista sairaslomista kans melkosen paljon ollut keskustelua ja nyt jengi on ihmeissään kun mulla ei mitään kremppaa ole, joka estäisi työn tekemisen. En tiiä sitten mikä olisi ilmapiiri jos tulisi jotain, onhan se siis harmi jos on paikat kipeenä mutta ei kenenkään kyllä pidä töissäkään väkisin olla.

Jepujep, pitää jatkaa töitä että pääsee ihmisten aikaan kotioskin.
JennaKaroliina, tervetuloa :hug: !
Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. On muuten vähän outoa ettei enää ole mitään semmosia ultria tms mitä odottaa.. neuvola on jo parin viikon päästä mutta tähän saakka ne on olleet vähän semmosia njää käyntejä, siis ei mitään ihmeellistä kun on oma dopplerikin niin ei tarvii niitä sydänäänien kuuntelua edes odottaa.
Mutta vointeja kaikille, sitä mennään taas jo uudella viikolla.. 23. viikko jo menossa.
Wou!
 
Niiskunen
Heippa kaikille!
kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ihan hyvin. Tosin pissanäytteen joudun viemään ku oli valkuaista vähän. Mulla on kyllä valkovuoto välillä kauheen runsasta, et voi johtua ihan siitä. Sit sain ensviikolle lääkäriajan, ku mul on käsissä ihan älytön ihottuma. Kutisee niin sairaasti kokoajan. Heti ku tuli viileämmät ilmat ni paheni, ku oon atoopikko. Ja sit joudun lokakuun lopussa sokerirasitukseen, ku mun äidillä on ollu raskaudenaikainen diabetes. Hyi ku oikein ällöttää jo valmiiks se litkun juominen.
Painoa tullu kokoaikana 2 kiloa ja verenpaine 116/60 ja hb oli 124. Rautaa ei siis tartte viel syödä. Sf mitta oli 16.

Kaverille syntyi eilen esikoinen ja mentiin sit illalla katsomaan sitä. Mä rupesin itkemään siellä. En oo koskaan raskauden aikana ollut näin herkkä. Se tyttö oli niin pieni ja hento. Vähän alle 3 kiloinen. Nyt vaan sitten odottelemaan sitä omaa kääröä syliin. :)
LÄhdemme tästä taas katsomaan sitä tyttöä.

Jotain mun piti kommentoida, mut se unehtu jo. Enkä jaksa alkaa selaileen juttuja taaksepäin, kun kuulostaa siltä, että kuopus tuolla heräilee.

Joten hyviä vointeja kaikille!

Niiskunen ja Pipsa 20+2
 
Joo, kiva oli taas nähdä Oulun äitejä lauantaina ja tehdään taas treffit jossain vaiheessa. Kyselinkin lauantaina oululaisilta, että minkä kokoisia toppapukuja ovat aatelleet ostaa kun se äitiyspakkauksen puku on suuri (siis meillä esikoisen 2007 puku ja hihat ja lahkeet käärittynä reilu 68 cm). Jotkut oli ostanu 56 cm puvut ja itsekin rupeen katteleen sellaista, koska jos oon oikein ymmärtäny niin nuo ulkopukujen mitoitukset on aika runsaita?!
Mulla on myös ollu suonenvetoa, mut kävin hakemassa raskausajan MultiTabseja (joissa magnesiumia) ja toivottavasti tuo vaiva vähenee.
Hyviä vointeja kaikille. Toivottavasti talvi/tuulitakkien kanssa ei tule ongelmia. Itsellä ainakin on vaan järkytyksiä loppuraskauden aikana käytössä =)
 
Mua on laiskottanut niin paljon, etten ole jaksanut tänne mitään kirjoitella, vaikka käyn kyllä lukemassa säännöllisen epäsäännöllisesti kuulumisianne. Tässäpä omia kuulumisia:

UÄ:ssä pitää käydä parin viikon päästä uudelleen, kun vauvan mahalaukku näytti olevan liian täynnä. Ei mitään vaarallista kuitenkaan.. enkä mä kieltäytynyt uudesta ultrasta. Muuten siis kaikki oli ok ja tytöksi epäili :heart: Poikahan meillä on ennestään, joten vararikkoon joudutaan, kun mun pitää tiettykin vastuuntuntoisena perheenäitinä ostella kaikkia ihania vaaleanpunaisia pitsihärpäkkeitä :saint: :D En nyt kyllä vielä osta, kun eihän noista tytöistä aina voi ihan varmaksi sanoa.

Suonenvetoa on toisinaan, mutta suurin riesa on levottomat jalat. Magnesiumia söin minäkin edellisessä raskaudessa, pitää varmaan hakea taas apteekista. Samalla kun pitäis hakea rautaakin.

Iskias vaivaa välillä kovastikin. Tukivyö mulla on, mutta en koe sen juurikaan auttavan kipuun. Kyllä mä sitä silti käytän, jos mulla on matalavyötäröiset housut. Äitiyshousut kun tulevat tisseihin asti, niin se vyö jotenkin painaa siellä alla ja housut itsessäänkin on vähän tukevat.

Seksi ei maistu, ei sitten yhtään. Edes säälistä. Vaikka välillä tulisikin sellainen olo, että voisikin.. mutta sitten muistaa, että viimeksi se ainakin oli todella epämiellyttävää, missä asennossa tahansa. Viimeksi oli aivan päinvastainen tilanne; sain mieheltä pakitkin välillä, kun joka päivä olin ihan valmiina monen tunnin taistoon ;)

Talvitakin ajattelin ottaa isännältä. Toppahousut on ongelma, kun kaikki tuntemani isomahaiset miehet ovat myös monta päätä pidempiä. Yhdet henkselihousut mulla on, jos niitä sais käytettyä ilman vetskaria ja nappia. Tai sitten pitää kiikuttaa äiteelle ompeluhommia. Kiitos vinkistä vaan!

Toppapukua lapselle en ajattelut ostaa, kun meillä on sellainen superhyperteddytoppa-makuupussi, missä on huppu, niin se menee ulkoillessa. Ja oisko muistaakseni 68 kokoa puku, missä on reikä turvavöitä varten. Se saa mennä auto- ja kauppamatkat. Olkoonkin, että on iso, mutta jos miettii, että tossa ei oo kuin pari talvikuukautta ylipäätään ja sitten seuraavaksi syksyllä lapsi on jo sen verta iso, että menee jo se äippäpakkauksen haalari, jollei oo pieni, tai ostaa sitten sitä 2009-2010 talvea varten uuden, sopivan.

En muista nyt tähän hätään enempää aiheita ja tuo sällikin alkaa jo kaivata auton päristely-seuraa. Palataan asiaan. Hyviä vointeja kaikille!
 
Tere taas!
No niin, meille tulee sitten tyttö, pieni akkavalta on tässä mökissä :D
Ultra oli mahtava, siellä se Kirppu imi peukaloa ja heilui kun heinämies. Lääkäri tutki vauvan tosi tarkkaan, paljon tarkemmin kun kunnallisessa ultrassa, ja kaikki oli oikeen hyvin :heart: Vähän porukka katsoi minua kieroon, kun lähdin sieltä ultrasta kaupungille ja naureskelin yksinäni, oli niin onnellinen olotila :saint: Isäntä meni sanattomaksi, tai siis änkytti sellaisia sanoja mistä en ymmärtänyt yhtään mitään, kun soitin hyvät uutiset :LOL:

Tulipas omanapainen juttu.....
 
Wow kylläpäs tammimammelit on olleet ahkeria, sainpas updeitattua itseni ajantasalle. Tervetuoa uusille minunkin puoloestani :flower: .

Ensimmäinen neuvolalääkäri takana ja olo kyllä näin esikoista odottavalla todella helpottunut sen jälkeen. Mullakin on ollut niitä viilto/pistäviä kipuja etenkin kävellessä ja sitten semmosta masun kiristymisen tunnetta. Vähän oli levoton olo, kun seisoma/kävelytyössä, että onko ne nyt supistuksia vai mitä...Lääkäri oli kuitenkin yksityinen synnytyserikoislääkäri, jolla oli melko jämpti ja terve ajattelutapa, ettei sitä lasta nyt ihan helposti omilla toimilla ulos saa :LOL: . Kertoi, että lantion löystymistä tapahtuu kaikilla ja kipujen mukaan täytyy elämää rytmittää, mutta supparitkin ihan asiaan kuuluvia.

4D-ultrakin käytiin tänään synttärien kunniaksi ja tosiaan 100% varma tyttöhän se siellä hiplasi omia varpaitaan. Ilmetty isänsä näytti olevan ja jopa samanlainen ilme naamalla, saatiinpa jopa leveä hymykin :heart: . Oli kyllä koko rahansa arvoinen, myös sen takia miten hyvin kaikki hiusverisuonetkin tutkittiin sydämessä, selkäranka etc...Terve tytteli kaikinpuolin ja jo kolmas lääkäri joka naureskelee neidin aktiivisuudelle. Mies jo huolissaan kysyi miksi kaikki sanoo siitä erikseen ja onko se hyvä asia. Lääkäri siihen, että gynekologina/synnytyslääkärinä erittäin hyvä piirre lapselle, mutta syntymän jälkeen ei välttämättä paras vanhemmille :LOL: .Vaikka eihän sillä oikeasti ole välttämättä linkkiä persoonaan. Nyt sitten uskaltaa ostaa muutaman rinsessamekonkin ..

Hankinnoista sen verran, että ajoissa täälläkin eli vaunut, sänky, kantoliina, vaatteita yms. hankittu.

Nyt sitten on enää yksi käynti vk 32 yksityisellä jossa myös ultraa ja sitten on kuvat kateltu ja seuraavan kerran tavataankin neidin kanssa ihan nenätysten, hui :heart:

PS. yksi erittäin kireällä oleva asiakaspalveljia ilmoittautuu myös joukkoon...eniten asiakkaissa v**** nykyään kaikki vaikka muuten ei hermot mene enää niin helposti. Työmatkoilla sitten itkettää Metrolehden työpaikkailmoituksetkin...geez :ashamed:

Olivia ja pikkuneiti 24+5
 
Ai niin, vielä sen verran... Että mullahan on TOSI pieni vauvamaha, mutta sf-mitta tänään neuvolassa yläkäyrällä eli RV 22+0 ja sf mitta 21cm. Eli tuo mitta ei kyllä vatsan koosta kerro mitään.
Nyt taas huutonetin pariin niitä neitokaisen vaatteita katselemaan :heart: :LOL:
 

Yhteistyössä