TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

kohta lähtö lentokentälle, täältä tullaan ANSAITTU loma!
tuntuu kyllä aika rankalta nykyisin päivät töissä, mitähän se on kun maha on vielä isompi.. (mainostan taas, teen siis kotisiivouksia)
saksaan mennään ja alkuviikosta myös luxemburgiin vanhoja tuttuja paikkoja katselemaan. jee!

minealle hyvää matkaa!!
Itse voi vaan haaveilla matkustamisesta.. vaikka täytyy myöntää että kyllä koti tuntuu tällä hetkellä maailman parhaimmalta paikalta :D sen verran tuo väsymys vaivaa että ei ole matkailu vaan oma sänky ensimmäisenä mielessä :ashamed:

MaMa ja tytsykkä 24+1

Pikaisesti tulin vaan kirjoittamaan. Kakkupohja uunissa ja kohta piippaa uuni et on mentävä ottaan se pois.

Ensimmäisenä kiitoksen Oulunseudun äideille! Oli taas mukava tapaaminen. Uusiks taas piakkoin. Ja voitais suunnitella jotain että lapsetkin olis mukana. Vaikka puistopäivää?!

tulia: minäkään en meinannut millään saada kuvaa profiiliin kun ensi kertaa yritin. Ei ilmoittanut mitään, mutta kuvaa ei vaan tullut. Sit ku pienensin kuvan kokoa niin sit sain onnistumaan.

Mulla oli viime neuvolakäynnillä tullu reilu 600g/viikko. Vajaa 5kg yhteensä. Neuvolatäti sievästi puhui ettei ihan näin paljon tarvis tulla. Mulla kun on valmiiksi ylipainoa niin paukkuu satanen rikki tämän raskauden aikana jos painoa tulee liikaa (oon 171 pitkä ). Pakko jäädä satasen alle, se on tavoite :ashamed:. Mulla on siis aiemmissa raskauksissa tullu 20-30kg, ihan liikaa siis :headwall: . Nyt on onneks tullu vähemmän kuin aiemmissa tässä vaiheessa mut loppuraskaus onkin mulla ollu aina se aika ku kiloja on tullu hurjempaa tahtia.

Painajaisia en oikeestaan kauheena näe, mut unien määrä on lisääntynyt. Nyt näen jatkuvasti unia kun ennen näin tosi harvoin. Tai sit ne jostain syystä muistaa raskaana ja normaalisti ei.

Saunassa ei heikota tai mitään, mut sit ku menee suihkun puolelle niin alkaa heikottaa. Pakko käydä jäähyllä haukkaan happea. Tänään tosin tuntui jo saunominen lähes normaalilta tuon heikotuksen puolesta. Ei tarvinu käydä jäähyllä. Normaalisti en syö ennen saunaa mut nyt oli niin kova nälkä että oli leipä syötävä, liekkö se sitten auttanut asiaa.

Nyt kattoon mikä on kakun tilanne. Huomenna tytön 7v. synttärit. Kaverit (luokkakaverit yms) kävi torstaina ja huomenna tulee mummut, pappa ja pari meidän kaveriperhettä.

Johanna & Vesseli 22+4

Iltaa naiset!

Oon ollu pari pvää niin väsyny etten pysy iltaisin hereillä!! Normaalisti valvon 00-01 asti. Eli en ole siis jaksanu koneella käydä :/

Tuttemui :hug: Todella kurja tilanne teillä! Toivottavasti saat ajan Oysiin pian ja pääset sinne tarkastukseen! Saisit mielenrauhan. Toivotaan parasta et kaikki olis kuitenkin hyvin! Voimia ja jaksamista :hug:

TeeBird Onnea tätiytymisestä =) :flower:

Mulla on alkanu ihan hillitön haluttaa siihen 4D ultraan!! Haluttas niin päästä kurkkii kunnolla masuun et minkäs näköinen kaveri siellä potkii, ja kumpi siellä sit olis!

Mun kaveri kävi kans vuosi sitten siin 4Duä:ssa ja kaikki piti olla hyvin. Tyttö kun syntyi niin lähtötarkastuksessa huomattiin sydämessä sivuääni, ja lisätutkimuksissa selvis ettei sydämen kammioiden välisiä seiniä ollu ollenkaan!! Nyt neiti on 6kk ja just leikattu sydän kuntoon. Hurja vain ettei sitä edes siel 4D ultrassa hoksattu...

Andie
Kiitos paranemis toivotuksista! Spiralla käytiin neidin kans, mutta se kerta onneksi auttoi ja yskä alkaa jo hellittää! Mies koki taas ihme parannuksen kun sen kaveri tuli käymään |O

Mä ainakin voin saunoa ihan normaalisti, mut sit niinku Johjo sanoi niin kun suihkun puolelle menee takas niin ulos asti täytyy mennä et taju pysyy.

Suonenvetoon mulla ainakin on auttanu ihan vaan se et iltaisin makaan sängyllä hetken aikaa jalat seinää vasten.

Maha on taas venähtäny yhtäkkiä melkoisesti! Saa nähdä kuin isoks se kasvaa tammikuuhun mennessä :eek:
Käytiin uimassa, minä, muksut, miehen sisko ja pikkuveli. Oli muuten kiva reissu, mut alkoi taas supistelee tosi paljon! Selkäkin kipeytyi, just kun olin saanu sen suht hyväks |O Supparit rauhottu vasta saunassa, siellä kun ei enää tarvinnu palella ja pääsi kunnolla rentoutuu. Nyt vaan on taas tullu niit kipeitä suppareita illalla... Maanantaina on lääkäri niin kattoo mitä se sanoo...

Minä oon ihan älytön stressaamaan asioita, jo ennen kun mitään ehtii edes tapahtua. No, pojalla oli 5v neuvola, ja siellä selvis et sen oikeassa silmässä näkö oli huono! Neuvolan tätikin hiukan sitä tulosta ihmetteli... Kummiski. Meidän kummankaan, miehen ja mun, suvussa ei ole ns. huononäköisiä lapsia, ainoastaan aikuisia jotka vanhetessaan on saanu lasit. No, minä oonkin jo ehtiny itkeä ja pelätä et josko pojalla onkin sit joku kasvain tms siin silmässä |O :ashamed: En tajuu miks annan asioiden vaivata ennen kun mitään huolestuttavaa edes tapahtuu! Pelkään aina vaan sitä pahinta...
Lääkäri kattoo sen näön uudelleen kolmen viikon päästä, ja sit silmälääkäriin jos saadaan sama tulos.

Jees, vaan pakko alkaa nukkuu... Onko muuten kellään ollu sillai, et on niin väsyny ettei saa öisin nukuttua? Mulla nimittäin nykyään on niin... pyörin tunnin sängyssä, nukun 1,5h ja sit väsyttää, mut ei sillai nukuta enää. Aamulla pyörin sit zombiena pitkin taloa tietämättä ollenkaan mitä piti tehdä :ashamed: Oon kyl muutenkin melko uupunu...

MrsO & Eelis

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Jees, vaan pakko alkaa nukkuu... Onko muuten kellään ollu sillai, et on niin väsyny ettei saa öisin nukuttua? Mulla nimittäin nykyään on niin... pyörin tunnin sängyssä, nukun 1,5h ja sit väsyttää, mut ei sillai nukuta enää. Aamulla pyörin sit zombiena pitkin taloa tietämättä ollenkaan mitä piti tehdä :ashamed: Oon kyl muutenkin melko uupunu...

MrsO & Eelis
Joo, väsyttää täälläkin. Mulla on ainakin stressiä kouluhommien takia ja ne sitten pitää valveilla. Nyt tänä yönä nukuin tosi sikeästi, en aikoihin ole saanut näin hyvin nukuttua. No, tulos on kuitenkin se, että väsyttää aina vaan... Aamulla itse asiassa toukka herätti touhuillaan =)

Kiitti kaikille tsemppauksesta! Ultra-aikaa odotellaan...vaikka neuvolassa meinas, että voi olla, että ihan soittavat ajan muutamassa päivässä. No, ehkä alkuviikosta. Päätin, etten nyt anna periksi ennen kuin jotain "oikeesti" löytyy. Tässä vimmassa olen kohta kutonut ihanat villapotkarit pienokaiselle :heart:

Väsymys vaivaa täälläkin, multa ei oo hemppaa mitattu ku kohta 2 kk sitten ja epäilen kyllä, että siinä syy. En vaan oo saanu maltofer- kuuria aloitettua :ashamed: Täytyypä aloittaa ja katsoa, vaikuttaako ;)

Mrs O Lasten näköviat ei useinkaan oo perinnöllisiä, joten ei todellakaan kannata ajatella pahinta (minä oon huippu neuvomaan :LOL: ). Tiedän monta lasta, joilla neuvolan rutiinitarkastuksissa todettu heikkenevä näkö. Joskus korjataan laseilla, joskus lapuilla ja yleisimmin aika simppelijuttuja. Voihan olla niinkin, että se oli joku hetkellinen juttu - tommoseen 5-vuotiaaseen ei aivan voi "luottaa". Yks meidän pojista päätti 4-vuotisneuvolassa olla kuulematta. Siinä sit terkka houkutteli ja huolestui ja oli jo lähettämässä Oysiin jatkotutkimuksiin, mutta pistin vastaan. Tiesin, että kyseessä oli temppu ja sanoin testaavani kotona. Annettiin ajan kulua ja testattiin kuiskauskuuloa mieluisilla asioilla - ja palautuihan se kuulo! :LOL:
Mutta toki aina kun kyse on omasta lapsesta, sitä säikähtää ja huolestuu - ja niin kai sen kuuluukin olla :hug:

Mrs O: Meilläkin esikoinen näki huonosti 5v neuvolassa. Tais olla viimeisenä näöntarkastus eikä se jaksanut keskittyä. Otettiin parin viikon päästä uudelleen pelkkä näöntarkastus ja johan parani näkö :D . Älähän stressaa kovin ennen kuin saat varmuuden (helpommin kyllä sanottu kuin tehty).

Me tultiin miehen kanssa siihen tulokseen että me tilataan mosmo paketti http://www.4family.fi/product_info.php?products_id=91#. Siis että tulee vaunut, sitteri syöttötuoli jne samassa paketissa 349?. Sanotaan ettei halvalla saa hyvää, mutta sen näkee sit. Tämä on todennäköisesti meidän viimeinen lapsi joten eiköhän ne vaunut yhdellä lapsella kestä. Ja minä kun en ole edes kova käymään kävelyllä. Tuo nuorimmainen (nyt 2v5kk) haluaa ite kävellä niin ei edes pysty paljon mihinkään käveleen. Kaupassa yms käyn aina autolla. Tuossa paketissa on kivasti muotoiltu tuo syöttötuoli. Meillä on syöttötuoli ollu jo kolmella ja nyt tahdon uuden vaikkei tuossakaan mitään varsinaista vikaa ole, kolhuja jne tietty jo tullut. Mies sanoi että tilaa samantien mut en minä ihan vielä uskaltanut. Vaikka lukee kyllä että takuu alkaa lapsen syntymästä, mutta jotenki tuntuu että uskaltaako vielä. Ja kun pitäis saada tuo varastokin siivottua että ne tavarat sais johonki mahtuun.

Ja nyt alkais sit kakun täyttämis- ja koristeluhommat. Kolmelta tulee onneks vasta vieraat (nuorimman päiväunien jälkeen) niin on hyvin tässä vielä aikaa.

Johjo 22+5

Niin joo sen verran piti kirjoittaa että meillä on täällä Oulussa tai ainakin meidän neuvolassa aika huonolla mallilla tuo lääkärihomma. Lääkärit purkavat terveyskeskuksen jonoja eivätkä ehdi neuvolaan. Neuvolassa käy satunnaisesti kuka lääkäri milloinkin ja ilta-aikaan :eek: . Minut laitettiin lääkärijonoon ja mulle soitetaan sit ku tiedetään koska mun aika on. Neljän viikon päästä kuulemma pitäis hyvinki saada aika jolloin mulla kuuluin lääkärineuvola ollakkin. Päivystys tapaukset pääsee nopeastikkin, mutta muuten on tällainen systeemi. Alkuraskaudesta oli vielä normaaliin tapaan lääkärineuvola mut tässä välissä muuttunu tällaiseksi. Sama mulle vaikka onkin illalla, mut kuullostaa hieman oudolta tällainen systeemi.

Kiitos Tuttemui ja Johjo tsempeistä! Minä kun ajattelin et näköongelmat on just niitä periytyviä :eek: :ashamed:
Kävi sekin mielessä et jos syynä olikin aika, kun se neuvola oli jo ysiltä aamulla niin ei kai kellään näkö siihen aikaan täys 10 ole :LOL:
No joo, vaan täytyy tosiaan olla miettimättä sitä nyt, ja kattoo sit 8.pvä uudelleen kunhan se lääkäri on ohi!

Mä oon ihan hillitön kyläluuta! Siis käyn melkein joka pvä muksujen kans jossain kylässä. No, nyt kun ne on ollu hitusen räkäsiä niin ei ole voinu niin vaan mennä tartuttaa muita, ja ollaankin parhaimmillaan 2pvää sisällä istuttu. Kyllähän tuntui et seinät kaatu päälle :LOL: Soitin sit yhdelle tutulle et sattuisitteko oleen sairaana, voidaanko tulla käymään :LOL: Oon minäkin!!

Lappitar Koititko pienentää sitä kuvaa vielä? Voi olla et se on liian iso...

Mä oon ihan hillitön "vaunufriikki"! Voisin ostaa taas uuden kulkupelin, onneks ei ole rahaa :D Nyt kummiski mietin et mitenköhän likun oikeesti talvella, kun taitaa se olla aika raskas työntää vaunuja ja vetää kahta isompaa pulkassa?? No voishan se 5v kävelläkin, ainakin osan matkoista...

Johjo Mä muuten näin yhdellä noi Mosmo kärryt, ja livenä ne näytti kyl ihan hyviltä! Oikeastaan jopa paremman näköiset kun kuvassa!

Tuttemui Toi kutominen olis niin kivaa, jos osaisin :ashamed: Oon pyytäny josko kaverini vois kutoa Eelikselle sellaisen pienen pipon, siis sellaisen vanhanaikaisen johon tulee siihen eteen se pieni lepare tai semmonen jännä. Et se ei niinkun ole suora siitä otsan kohdalta. Ne on musta niin vauvan näköisiä ja suloisia :heart:

MrsO & Eelis 21+0

Mä vaihdan nyt aihetta tosi tyylittömästi... Mua askarruttaa meinaan nämä pienen tammivauvan puvustoasiat. Olen ostanut 62 senttisen vuoratun fleecepuvun ja tämän lisäksi 68 cm toppapuvun. Ajattelin ensin, että nämä voisi laittaa vaikka päälitysten. Hassua, mutta nämä puvut ovat melkein samankokoiset :) Sitten vertasin näitä vielä äitiyspakkauksen vanupukuun (mulla on käyttämätön valko-mintunvihreäraitainen, jossa saa vetästyä kangaskaistaleet käsien ja jalkojen ympäri, on vuoden 2007 ä-pakkauksesta), mutta tämä oli taas paljon leveämpi ja hihoiltaan pidempi kuin nämä edelliset... hmm.... ihmetystä. Tokihan ne vauvojen jalat kasvavat mittaa tosi paljon hitaammin, mutta aattelin kysellä että josko jollakin teistä olisi jo valmis vastaus siihen mitä meinaatte laittaa vauvalle päälle sairaalasta lähtiessä (siis riippuu tietenkin onko miten kylmä)? Tiedän, että tämä nyt on kovasti ennen aikaista mietintää, mutta haluaisin jotain ajatusrunkoa ostoslistaani varten. Mulla on siis vanha äitiyspakkaus, mutta aattelin että talvivauva tarvitsee jonkun verran lämmintä väliasustetta siihen lisäksi.

Jonna-75: Meillä olikin tapaamisessa jo jotain puhetta, mut vastaan kuitenkin jotain. Minä oon ostanu huuto.netistä 56 cm toppahaalarin. Haluan että on heti ihan sopiva. Helpompi laittaa vauva kaukaloonkin kun on sopiva haalari päällä (kokemusta liian isoista on :kieh: ). Ostan varmaankin vielä 62 cm toppahaalarin jos kirpparilta tai huuto.netistä halvalla löydän. 62 cm (reilu) teddyhaalari vuorella on myös leudompia kevät ilmoja varten. Ajattelin että olis parempi olla kaksi haalaria että jos pulauttaa tai kakat tulee läpi niin on vaihtohaalari varalta. Yritän itse tehdä 60 cm villahaarin (villasukat ja lapaset on jo tehty) joka varmaankin puetaan sisävaatteiden ja toppahaarin väliin sairaalasta lähtiessä. Haalarissa on umpinaiset jalkaterät ja hihansuut sellaiset käännettävät joten villasukat ja lapaset sinne väliin. Puuvillainen kypärälakki ja fleecelakki ja huppu päähän niin eiköhän se siinä ole.

*Lisäys* Noissa vaatteiden kokomerkinnöissä on kyllä isoja eroja. Huvikseni vertasin 56 kokomerkinnäillä olevia uusia bodyja niin oli kyllä tosi isojakin eroja. Ja yhdessä 50 cm bodyssa oli pidemmät hihat kuin keskimäärin 56 senttisissä mutta olka-haara väli taas oli lähes sama kuin H&M:n 50 senttisissä. Että yritä siinä sitten ostaa sopivia vaatteita :headwall:

Vaatteista tuo mitä Johjo sanoi noista eroista eri kokojen välillä on totta. Tuossa juuri vertailin eri valmistajien bodyja ja kyllä löytyy todella suuria eroja. Joissain 56cm on pienempi kuin toisen valmistajan 50cm :eek:. Minulla on tuolla odottamassa erään vuoden äitiyspakkauksen toppahaalarin lisäksi 62 cm toppahaalari ja näillä ajattelin pärjätä ulkovaatteiden suhteen. Laitokselta lähtiessä ajattelin pukea vauvalle toppapuvun alle bodyn, sukkikset, collegehousut, collegetakin, kypärämyssyn, paksumman pipon tai hatun, tumput ja töppöset. Jos tuntuu ettei tämä riitä niin peiton voi laittaa lämmikkeeksi. Meillä kun on tuota matkaa synnärille reilu 50km ja auton saa kuitenkin lämpimäksi niin tuskin tarvitsee ihan mahdottomasti vaatetta laittaa, peitolla on sitten helpompi lisätä lämmikettä kuin vaatetuksella.

Tänään onkin sitten ollut taas vaihteeksi tällainen yrjöpäivä :x ruoka ei oikein maistu ja kun jotain syö niin kohta saa halailla pyttyä.. No jospa tämä olisi ohimenevää, alkaa risoa tuo oksentaminen kun sitten närästää kahta kauheammin :kieh: No tällä menolla ei tarvitse murehtia liiallista painonnousua, mutta syödäkin pitäisi kun tarkoitushan ei ole laihduttaa raskausaikana...

MaMa ja tytsykkä 24+2

Vaatteista mä tykkään kanssa, että vaatteet on sopivia, eikä yli suuria. Mulla on tuolla HM:n beige toppapuku kokoa 54cm, sillä pärjää sen 3 kuukautta, ainakin edellisen kanssa meni tuon ajan. Sitten on tuo Reiman puku kokoa 62cm, joka on kyllä tosi reilua kokoa, saa nähdä jääkö käyttämättä... Mut tosiaan huutonetistä saa edullisesti noita toppapukuja ja eipä nuo MH:n puvut uutenakaan paljoa maksa. Nyt kun tiedetään, että on tyttö tulossa, niin ajattelin kyllä ostaa vielä jonkun "tytön värisen" toppapuvun... minäkö vaatefriikki.....
Otin sen äitiysavustuksen rahana, saanpahan sellaisia vaatteita vauvalle kun haluan, ja tosiaan edellinenkin äitiyspakkaus on tuolla lähes käyttämättömänä, tai ainakin vaatteet melkein uudenveroisia ovat. Vauvalle alkaakin olla jo vaatetta ihan kivasti, ainut ongelma on nyt se, että joudutaan ostamaan uusi vaatekaappi.
Lääkärineuvolasta mulla ei ole ollut vielä kertaakaan neuvolan puolesta lääkäriä :eek: No tuo yksityinen jolla kävin nyt siinä ultrassa katsoi kyllä sillä ultralla kohdunkaulan yms, kaikki oli siltä osin hyvin, mut neuvolan puolelta ei oo hajuakaan millon on lääkäri.
Me ollaan tässä hieman remonttia suunniteltu... Pitäisi yläkertaan lattia uusia, ajattelin jotain kivaa muovimattoa, niitä kun nykyään saa tosi kivan näköisiä. Laminaatti on niin kylmää ja kovaa, mutta kaunistahan se sekin olisi. Samoin eteisen lattia pitää uusia. Niin ja nuo keittiön kaapit pitäisi uusia.... Onneksi minun isä osaa kirvesmiehenä hommat tehdä, mutta maksaahan ne materiaalit ihan kivasti.
Mulle on OIKEESTI alkanut ruoka maistua paremmin kun hyvin :p Mut kun ees noista herkuista pystyis pitämään näpit erossa.....

MaMa74: Lohduttavaa kuulla, että on joku muukin joka vielä tässä vaiheessa yrjöilee. Mulla sitä ei tapahdu ihan joka viikko, mutta melkein. Eilen oli lounalla tosi lähellä, piti salamana nousta pöydästä ja mutista että "mie käyn äkkiä veskissä". Tottahan mies ja oma sisko heti ymmärsivät yskän. Siellä sitä sitten kakistelin lounaspaikan naisten vessassa. Kivaa... Oli onneksi väärä hälytys ja sain jatkettua ruokailua.

Kirppunen: Tsemppiä remonttiin. Varmasti ois hyvä saada se alta pois ennen vaavin tuloa. Meillä on meneillään talonrakennus -projekti. Se ei kyllä ennen tammikuuta todellakaan valmistu. Huomenna lähtee vasta pystytysporukka nostamaan elementtejä ym. paikoilleen. Eilinen meni ulkolaidoitusta maalatessa ja sinne suuntaan kohta täksikin päiväksi. Teen sen minkä jaksan... Onko muita rakentajia tammikuun toivoissa? :)

Papupata & Papu 22+6

Vauvan vaatteista Olen ostanut Lennen toppahaalarin 62cm, kypärälakin 60cm ja sellaset karvatossut, tumput ja lakin. Sairaalasta tullessa näillä korkeuksilla varmaankin saa olla päällä vähintään body, housut, villapuku ja toppahaalari. Sitte villasukat ja lapaset, tumput ja töppöset, kypärälakki ja paksu hattu. Jos on oikein pakkanen (yli 20) niin ehkä vielä joku college tai fleecepuku väliin. Ostin 62 cm sen takia että menee varmasti vielä huhtikuussakin kun silloin täällä toppahaalaria vielä tarvitaan. Vastaavasti tammi-helmikuussa on varmaankin niin paljon pakkasta ettei vauvaa voi vielä vaunuissa kuljettaa eikä ainakaan nukuttaa joten käyttö on vähäistä. Tämä samainen villahaalari oli pojalla päällä kun kesäkuussa kotiuduttiin reilu vuosi sitten.

Kirppunen Juu laittakaa ehdottomasti muovimatto vaikka se ei niin muotia olekaan. Meillä kahdessa makkarissa laminaatti ja yhdessä muovimatto. Muovimatto on paljon pehmeämpi ja lämpimämpi tallustella. Muualla on parketti ja sehän se paras on mutta kallis.

Ihanaa reilun kuukauden päästä lähdemme koko perhe kylpylään 6vrk. Mies sai tosi halvalla. Ja sit marraskuun lopulla miehen kanssa kaksin pikkujoulureissu. Oikein yöreissu parin sadan kilsan päähän. Ensimmäinen yö erossa pojasta, nyyh. Toisaalta vähän kauhistuttaa kun on sitova ilmoittautuminen ja maksaa pitää vaikkei pääsiskään. Toivottavasti tämäkin raskaus etenee hyvin niinkuin esikoiseltakin.

Mua laiskottaa. Tuntuu jotenkin ylivoimaiselta taas kirjoittaa :ashamed: .

Vaunuasioita edelleen jahkaan. City jetit ku viedään käsistä, niin tutustuin seuraaviin silmää ja ominaisuuksiltaan miellyttävään malliin eli brio singeihin. Hintakin on just sopiva kukkarolle kun koko paketin (ratas+koppaosa) hinnaksi jää 395?. City jetteihin menisi jo käytettyinäkin enemmän :whistle: . Ja sit noissa on söpö fuksian väri :D .

Esikoiselle pitäisi hommata toppapuku. Aiemmin käytetty perus reimatecciä, mut nyt olen niin ihastunut Molon :) haalareihin ja ticketillä on myös kivan värisiä. Kaiken lisäksi noissa on hieman paremmat ominaisuudet kuin reimatecissä, ajatellen noin niinkuin kierrätystä kakkoselle. Pikku kakkoselle onkin jo kevyt toppapuku, mutta olen myös miettinyt tuon toppapuvun ostamista jossain 62cm koossa.

Tiistaina olisi neuvola. Painoo tullut ihan liikaa. Kotivaaka näyttää 2kg enemmän kuin viime punnituksessa neuvolassa, eli se tekee 500g/viikko lisää. Ja se on ihan liikaa, koska en halua lihoa taas 20kg.. Onneksi sentään lähtöpaino oli normaali... Nyt siis jos tuo lukema pitää tiistaina tullut lisää 7,5kg :ashamed: .

Mulla sitten loppuu työt. Vielä ensi viikkoa puurtamista opiskelujen ohella ja sit saan keskittyä jouluun asti pelkään kouluun. Alkaakin kyllä omat voimavarat olla kulutettuna. Mulla ei ole tosiaan ollut vapaapäivää elokuun 7. jälkeen, ellei noita 3 kuumepäivää saikulla lasketa. Tosin täs on nyt vielä semmonen juttu, että olen lupautunut tekemään vuoroja extrana ja sit vielä kun pikkujoulut alkaa :snotty: .

Nyt pitää palata taas töiden pariin.

Amino

Mä oon tykännyt noista Ticketin haalareista, ajattelin nyt ostaa sen 2 osaisena ja sitten tuo cupcaken haalari on niin syötävä, että se on kyllä ostettava kanssa.
Brion sing rattaista, testasin niitä tuossa perjantaina Carlssonilla, oli kyllä kivan kevyet työntää, itse ostaisin juuri tuon tyyliset rattaat jos ei täällä korvessa hiekkatien päässä asuttaisi.

Kävin äsken peräti hieman kävelyllä, ihana ilma olla ulkona. Kohta alkaisi pihan haravointi ja talvikuntoon laitto...

Parketista oon miettinyt tuota parkettiakin, mutta taidetaan silti tuohon muovimattoon päätyä, niin päästään varmaan helpommalla sen asentamisessa. Kivoja muovimattoja kyllä nykyään on, ajattelin tuohon eteiseen sellaista kaakelikuvioista mattoa, oli aika kivan näköistä.

Jaahas, vaniljapullat kutsuu :p :ashamed:

Kiitoksia kaikille, jotka vastailivat mun vaatetuskysymyksiin. Joo, mä oon myöskin ostanut nämä 62 cm ja 68 cm ulkopuvut kirpparilta (maksoivat hurjat 3 euroa ja 3,5 euroa) ja tosiaan aattelin et jos vielä törmään jonnekin pirkkuruiseen söpöyteen niin voin sen myös ostaa, koska nämähän ovat olleet melkeen ilmaisia. Ja siis vetimien ulkonäkö on lähes uudenveroinen ja miellyttää minua! Sen tiedän, että nämä kirpparikamppeet on todennäköisesti pesty useampaan otteeseen eli ehkä eivät pidä lämpöä ihan yhtä priimasti kuin upouudet. Meillä on mun tädin neulomia villavaatteita välikerroksiin ja täytyy varmaan ostaa jotain college-/froteevaatetta siihen lisäksi.
Tulipa tuossa mieleeni, että millainen maku teillä on lasten vaatteiden suhteen? Onko pojille vaaleansinistä ja sinistä, tytöille taas punaista ja vaaleanpunaista? Eikö tuo ole se perinteinen... Mä olen varmaan kapinoiva outolintu, koska esikoiselle (poika) en voinut kuvitellakaan ostavani sinistä tai vaaleansinistä (tiesin saavani niitä lahjaksi sukulaisilta - ja sainkin, enkä olisi niin välittänyt...). Pojalla on erivärisiä kuteita laidasta laitaan, punaista ja vaaleanpunaistakin löytyy paidoissa ja nämä vaatteet eivät varmasti näytä tyttömäisiltä. Nyt olen ostanut tulevalle tytölle useamman vaaleansinisen vaatteen ja ostamani toppapuku on kauniin sininen. Tarjolla olisi ollut myös erittäin makea vaaleanpunainen puku, mutta jokin esti minua ostamasta sitä ja olen erittäin tyytyväinen tuohon siniseen. Meillä on esikoiselta jäänyt aika paljon unisex-värisiä vaatteita. Tietenkin on paljon poikamaisiakin, jotka nyt jäävät kaappiin. Olikohan meillä Johjon kanssa tapaamisessa puhetta juuri siitä, että haluamme pukeutumisella kuitenkin tehdä selväksi onko kyseessä tyttö vai poika. Meidän pienokaista sitten sinisessä toppapuvussaan voi tietenkin olla vähän vaikea tulkita heti tytöksi...

Papupata78 olisin kyllä toivonut että tämä pahoinvointi olisi jäänyt sinne alkuraskauden iloksi :kieh: Kyllä on saanut tänäänkin käydä pyttyä halailemassa.. Minä jo ukolle manasin etten syö loppuraskauden aikana enää mitään ja juonkin vain vettä :whistle: no ei nyt sentään, mutta tällä hetkellä kaikki ruoka, hedelmät, vihannekset, marjat ja ruisleipä on "myrkkyä". Täytyy katsoa jos tämä jatkuu vielä pitkään niin pitää soitella neuvolaan ja kysyä olisko tähän jotain helpotusta vai löytyykö teiltä jotain vinkkejä tähän pahoinvointiin ja närästykseen? Enpä ole tästä kärsinyt edellisissä raskauksissa tässä määrin joten on ihan uus juttu...
Anteeksi tämä omanapainen tilitys, mutta nyt on sellainen polte ruokatorvessa ettei jaksa kommentoida toisten kirjoituksia vaan täytyy sännätä rennie paketille..

MaMa ja tytsykkä 24+3

Tervehdys!

Aluksi kiitos Oulun mammoille viime viikonlopun treffeistä, pitää ottaa taas piakkoin uudestaan ja vaikka lasten kanssa.

Toppapuvuista oli keskustelua. Meillä Suhmura tulee sairaalasta kotiin 56 cm toppapuvulla, puolipotkareilla, bodylla, gollegepuvulla ja villavaatteilla riippuen tietenkin suuresti lämpötilasta. Olen yrittänyt etsiä söpöä pientä talvi myssyä vaan eipä ole vielä mistään kohdille sattunut. Lisäkis olen ostanut 62 cm toppapuvun toiseksi sotkeutumisen varalle.

Sain tuttavalta ison määrän vauvan vaateita ja nyt meillä ei todellakaan tarvitse ostella enää pahemmin mitään. Olen itse ostellut paljon kans, vielä muutaman pääly vaatteen voin ostaa.

Pahaa oloa minullakin on vielä välillä, mutta onneksi tosi harvoin. Esikoiselta se tuli takaisin rv 30 jälkeen ja samaa pelkään myös nyt. Masu on kasvanut ihan kivasti, aamuisin se on vielä pienehkö, mutta iltaa kohti se turpoaa kovasti.

Maanantaista asti olen ollut sairaana ja olo ei ole vieläkään kovin hyvä. Keskiviikkona menin neuvolaan kun tiistaina tuli niin kova suppari etten päässyt lattialta ylös, neuvolasta laitettiin äippäpolille suppareiden vuoksi. Äippäpolilla otettiin käyrää Suhmurasta, ultrattiin ja tutkittiin kohdun suun tilanne, onneksi kaikki oli hyvin. Suppareita tulee edelleen, mutta eihän niille voi mitään, välillä ne on tosi kipeitä. Eilen illalla jouduin sitten taas OYS.n kun henki oli jo niin ahtaalla ettei voinut mitenkän olla, vaihteeksi minulla on keuhkokuumeen oireet ja lääkitys siihen. Minulla näyttää tulevan nykyisin joka flunssan yhteydessä keuhkoihin tulehdus, onneksi lääkäri muutti astmalääkityksen toisenlaiseksi nytten. Suppareiden vuoksi olen nyt sairaslomalla lokakuun alkupuolelle asti.

Mies on ollut nyt mitä ihanin kun olen sairatanut. Tänäänkin se lämmitti leivinuunin ja teki siellä ihan taivaallista ruokaa. Häneltäkin toki leikattiin alkuviikosta toisesta kyljestä muutamia patteja pois, niistä ei vielä tiedä mitä ne, mutta lääkäri uskoi ihan hyvän laatuisiksi kasvaimiksi tai rasvapateiksi.

Taidan kömpiä nyt oman rakkaan kainaloon uinumaan ja etsimään Nukku Mattia.

Hemuli ja Suhmura Sandra 25+1

Taas vaan törkeesti pikaisesti käyn kertomasta omasta navastani.. Kiitokset vinkistä, pienensin kuvaa ja nyt ois sit mustakin viikon vanha masukuva profiilissa. Hirveen isolta maha tuntuu joten karmee ajatelakin et kuin isoksi se sit ihan oikeesti kasvaa noin niinku lopenlopuksi.

Painon noususta en vielä tiedä, huomenna on neuvola niin katotaan mitä täti siellä sanoo.. nyt oon viikon syöny kun pieni eläin ja liikunta on jääny vähemmälle, joten painokin on varmaan noussu. Edellisessä neuvolassa painonnousu oli 0kg lähtöpainoon ja siitä tuli jo huomauttamista vaikkakaan en ymmärrä että miksi siitä niin kovasti jauhetaan, kun kuitenkin syön normaalisti enkä todellakaan laihduta tai kontrolloi painonnousuani. Kuopusta odottaessani sanottiin, ettei mitään huolta vaikka paino alussa laskikin rajusti eikä meinannut lähteä nousemaan. Neuvolasta sanottiin vaan et kyllä vauva ottaa sen minkä tarvii, mutta äidille jää sit ehkä vähemmän. Tosin sillon oli lähtöpainokin 10kg enemmän joten josko sillä olis jotain vaikutusta asiaan.. Tiedäpä häntä.

tulia & viljami 21+5

Heip :)

Nyt on kotona vierashuone täynnä tavaraa - käytiin nimittäin hakemassa setti toukkaa varten :LOL: On vaunut, sitteri, rintareppu, itkuhälyttimet, hyppelykeinua, vaatetta aivan törkeenä ( siis ei taatusti lopu kesken ja on eri kokoja niin varmaan ensi syksyyn asti riittää noista...), turvakaukalo ja rintapumput ym sitten otetaan eri kerralla - kaikki ei vain mahtunu autoon eilen. Huh, mikä määrä sitä tavaraa onkaan. Lauantaina kävin ostamassa vielä hoitoalustan joten oikeastaan pinnasänky on sitten ainoa mitä enää tarvitaan. Ja jossain vaiheessa jotkut kätsät matkarattaat, noi briot on kyllä mahtishyvät mutta itekseen liikkuessa autolla voi matkarattaat olla kuitenkin helpommat, ja vissiin turvakaukalon saa aika moniin laitettua sellasenaan niin sekin puoltas sitä. Eli nyt kierrän sitten lastenvaateosastojen vaatehyllyt kaukaa, täytyy ihan miettiä mihin noi vaatteet saisi. :ashamed: pitää vissiin hankkia oma kaappi toukan vaatteille jo nyt...

Painonnoususta on ollut puhetta, ja aamulla kävin vaa'alla niin jotain 3-4 kg välillä mulla on tullut. Kaipa se on ihan jees, normaalisti olen kyllä syönyt, tosin karkkia ja suklaata välillä tekee enemmän mieli kuin olis tarpeen. Säikähdin tossa vkl kun huomasin, että olen silloin tällön juonut kopparbergin alkoholitonta light-siideriä, se on makeutettu sakariinilla. Ja sitähän ei suositella.. joten jää sitten se nyt jatkossa pois. Jotenkin olin aikasemmin kattovinani, että se olisi sallittu (että olis sitä aspartaamia), mutta eipä näköjään ole. Ja samaa sakariinia näytti olevan magnesiumporetableteissakin.. :( joka paikkaan sitä näköjään tungetaan. No, en sitä limusiideriä ole kuitenkaan päivittäin :LOL: juonu joten en ala ressaamaan, ja oletan että määrät saisivat olla kohtuuisoja että siitä todellista haittaa olisi. Jatkossa siis sokerillisten juomien pariin, niin en vahingossa noita mömmöjä saa. Olen vain tottunut light-juomiin joten pitää ihan skarpata että tulee juoduksi sokrujuomia. Siis silloin kun niitä juon, enimmäkseenhän tässä nykyään menee vettä, maitoa ja applarimehua.

Olipas omaa napaa, mutta nyt ei oikein muuta kerkee - pitää jatkaa töitä :)

Hyvää viikonalkua kaikille naisille!
:hug:

Heippa ja ihanaa syyspäivää!
Närästyksestä oli taasen puhetta. Siitä on minullekin tullut ihan kamala riesa! Inhottava öisin herätä siihen. Maito auttaa välillä jos ei oo kauhee polte mutta aika usein oon jo joutunut turvautumaan rennieen..
Tavarahankinnoista pinnasänky haettiin viime torstaina Ikeasta =) Ja pitihän miehen saada se jo kootakin, ihana.
Tihkuuko muilla maitoa runsaasti? Mulla on nyt alkanut taas tihkumaan enemmän, välillä iha paita pääsee kastumaan mutta lähinnä siis liivit tahriintuu. Pitäisköhän jo alkaa käyttämään suojia.. :p
Viime yönä vähän jo ehdin hätääntyä kun supistukset eivät meinanneet loppua millään ja tuntuivat vaan kovenevan. Yleensä niitä on tullut vaan jonkin sortin rehkimisen jälkeen, esim lenkillä mutta nyt heräsin niihin. No joka tapauksessa jossain vaiheessa ne loppui koska yhtäkkiä avasin silmäni ja olin jo nukkunut muutaman tunnin. Uni myös täällä päässä katkonaista ja unet tosi weird..Mosmoon kävin itsekin tutustumassa mielenkiinnosta ja ehdottomasti menee harkintaan jos sattuu ettei suvulta tulevat kamppeet miellytä :p
Teebirdille hurjan paljon onnea tätiydestä ja pienokaiselle voimia :heart:

Yhteistyössä