TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Kaunista päivää kaikille =) Kävinpä tuossa ratsastelemassa rauhallista käyntiä parin tunnin metsälenkin. Koiratkin juoksivat mukana.

Närästyksestä en ole koskaan kärsinyt, mutta nyt tuntuu että ruisleipä närästäisi :| Mie kun en juuri muuta leipää söisi.
Muuten olo on aika mukava. Viikonloppu tuli vietettyä lähes kokonaan ulkona pihaa siivotessa ja muutenkin talven tuloon varautuessa.

Saunomisesta pidän hirveästi edelleen. Lojun aina puolisen tuntia miedoissa löylyissä (joskus on kirja/lehti mukana :D ) ja lopuksi otan vielä kunnolla löylyä. Täytyy varmaan kysellä ettei siitä vaan loppua kohden ole mitään haittaa.

Mutta nyt voisi lähteä kanasalaatille ja lukemaan päivän lehdet :hug:

Kauniita syyspäiviä kaikille odottajille :wave:

Piti vielä lisätä, että maitoa on tihkunut kerran saunassa, mutta muuten ei vielä ole.
 
Ollaan tuolla plussalaisten kokoontumiset- palstalla sorvattu aikaa uuteen tapaamiseen, ja nyt on vähän puhetta ensi viikonlopusta. Kiinnostuneet käykää kurkkaamassa ja tervetuloa mukaan jos kiinnostaa.
 
Ei ole tullut paljon seurattua täällä keskustelua koska on ollut niin paljon muuta mietittävää, erottiin miehen kanssa ja näin kaikki onnellinen odotus onkin kääntynyt ylösalasin. siitä sen enempää kuin että alkoholi oli tärkeämpi kuin me.
Maha kasvaa normaalisti vaikka olen itse heikossa tilassa niin henkisesti kuin fyysisesti painoa ei ole tullut kuin sen lapsen verran ja raudat on pudonnut jo kauan sitten alas joten rautakuuria naamaan. torstaiksi vaihtui ultra aika joten pieni lisä stressi tässä päällä senkin vuoksi. kovat potkut on tyypillä ja se onkin ainoa ilon aihe tässä talossa.
 
Päiviä kaikille!

Onpa ollu hiljainen viikonloppu palstalla :LOL: Ei oo itsekään jaksanu paljoa kommentoida mihinkään...

Talvivarusteista oli puhetta jo aiemmin, mutta kommentoin silti! Eli meillä on vauvalle 62cm puku, joka laitetaan päälle kun kotiin päästään! Se oli tytöllä kans, ja ihan hyvän kokoinen se oli vastasyntyneelle. Alle laitetaan pitkähihainen body, puolipotkarit ja college puku. Ja tietty pipot ja töppöset. Ei kuitenkaan kehtaa kovin vuorata vauvaa, kun autossa raukka joutuu paahtumaan n. tunnin ennen kun kotona ollaan!

Mulla alkaa stressaa nyt ihan hillitön kun kaikki on niin pahasti kesken! Siis kun en oo saanu hommattuu juuri mitään vauvaa varten! Vaunut ja vaatteet on, mut muut puuttuu! Sit sitä helposti ajattelee et onhan vielä aikaa, mutta kohta huomaa et onkin jo joulu ja tulee kiire!
No, sisko tulee nyt käymään niin saadaan vauvan vaatekaappi koottua ja pääsen niitä purkaa. Jospa sieltä jostain löytyis Tuttemuille se makuupussi!

Mua niin kans ärsyttää tämä kämppä!! Täällä on niin ärsyttää siivo |O Vaikka ulkopuoliset ihmettelee kun niiden mielestä tääl on siistiä, mutta... Aargh!!

Joo, kävin lääkärissäkin tänään ja tilanne edelleen sama, ulkosuu auennu mut muuten kaikki oli ok. Sanoi vaan et täytyy ottaa rauhallisesti ettei tilanne etene, viikkoja kuitenkin on niin vähän. Painoa oli tullu niin paljon lisää, etten edes kehtaa sanoa :ashamed: Ei neuvolassa kumminkaan sanottu siitä mitään, ehkä siks ettei mulla ennestään ollu ylimääräistä niin kai se saa nousta sit ihan rauhassa... Mutta en tajua kuin se voi nousta vaikken syö herkkuja!! Ja liikun joka pvä! Ahdistaa sekin...

Hirveetä valittamista koko ajan :ashamed: Sori...

Mrs O & Eelis 21+2
 
Ninzu :hug:

Mrs O: Älähän stressaa kiloista varsinkaan jos niitä ei kerran ole valmiiksi ylimääräisiä.

Mimssu82
kyseli maidon tihkumisesta. Tässä raskudessa ei ole vielä tihkunut. Jossakin raskaudessa (en muista mikä kolmesta) maitoa tuli paljonkin. Etenkin seksin aikana/jälkeen tuli ihan reilusti. Toivottavasti nyt ei tuu ennen synnytystä, ei ollu kivaa :whistle: .

Oon töissä iltavuorossa ja selkä on tosi kipee. Ei oikein tiiä miten istuis. Neuvolassa viimeks varoittelikin että nyt kun maha alkaa painaa niin selkä etsii uutta asentoa. Iskias alkaa tässä vaiheessa usein vaivaamaan. Mulla selkä on yleensä pahimmillaan synnytyksen jälkeen kun etupuolelta yht´äkkiä lähtee painoa. Jään kumaraan kuin vanhus enkä pääse ylös kun alaselkä menee jumiin. Oon jo unohtanu ne loppuraskauden ja synnytyksen jälkeiset selkävaivat, mut nyt taas muistuu mieleen.

Johjo & Vesseli 23+0
 

Ninzu :hug:
Mun rinnat on paisunu tässä vähälle aikaa kun pullataikina, mut vielä ei maitoa onneksi tule. On kun ois silikonit ottanut :D

Ihanaa, oon ollut nyt parin päivän aikana tosi ahkera. Tänään yläkerran siivoilin ja pesin ikkunat. Huomenna jos pesis alakerran ikkunat.
Hittolainen, ulkona kun on niin kylmä, niin kaverimme hiiret on tulleet sisätiloihin |O Isäntä lähti just loukkuja ja myrkkyä ostamaan.
Huutonetistä hitsi oon huudellut ihanuuksia vauvalle sieltä ihan liikaa viime päivinä.... Tässä kun on aikaa nyt saikulla istua koneellakin :whistle:
 
Mrs O Onko sinulla muuta kuin tuo kohdun ulkosuu auennut? Minulla oli myös näin kun kävin lääkärissä viime viikolla, mutta lääkäri sanoi minulle että on normaalia kun on kyseessä jo neljäs raskaus enkä minä saanut mitään erityisiä ohjeita asian tiimoilta...

Ninzu :hug:

Maidon tulosta minähän imetin alkuraskaudessa kuopusta hetken aikaa, kun imetys loppui niin loppui kyllä maidon tulokin. Tällä hetkellä ei rinnoista kyllä maitoa erity, mutta ei sitä ole muulloinkaan tullut raskausaikana. Synnytyksessä onkin sitten ollut paita märkänä maidosta :D

Eipä edelleenkään tahdo ruoka maistua. Varovasti olen jotain yrittänyt syödä, mutta herkästi alkaa närästämään, onneksi ei ole kuitenkaan tarvinnut oksentaa. Niinhän sitä sanotaan että maitotuotteet auttaisi närästykseen , mutta minä kun en niitä käytä juurikaan laktoosi-intoleranssin vuoksi niin ei sekään ole toimiva vaihtoehto minulle. Tytsykkä on ahkera liikuskelemaan ja potkut näkyy todella selvästi jo ulospäin. Saapas nähdä millainen vipeltäjä tämä neiti oikein on :whistle:

MaMa ja tytsykkä 24+4
 
...Ninzulle voimahaleja :hug: Ystävälleni kävi samalla lailla, kun hän odotti tytärtään, ja koville otti hänelläkin. Onneksi nyt vuosien jälkeen voivat hyvin ja ovat hitsautuneet yhteen tiiviisti!

Närästys, suonenvedot ja kivut lantiossa vaivaavat myös täällä! Aivan tuskaa tän lantion kanssa, en voi enää tyhjentää edes astianpesukonetta... Imurointi on tosiaan jäänyt jo aikoja sitten, eilen yritin luututa mutta sen jälkeen olin sitten vuodepotilas taas loppupäivän. Onneksi mies on ymmärtäväinen mutta ois tuo kohta 3v esikoinen, joka ei niinkään ymmärrä.. Anoppi tuli meille nyt kahdeksi viikoksi ja esikoinenkin pääsee taas touhuumaan kun mamma ei enää mihinkään kykene :ashamed: Onneksi tiedän, että levolla tilanne pysyy suurinpiirtein hallinnassa mutta ei tää kivaa oo silti...

Tavarahankinnoista, meillä ainoat hankinnat tulee olemaan patja pinnasänkyyn, kestovaipat ja uusi sadesuoja vaunuihin, melko vaisua sillä rintamalla siis. Esikoiselta on ihan kaikki tavarat vielä tallessa joten en aio päätäni vaivata vaatteilla tai muillakaan vehkeillä. Vaikka tulokas olisi tyttö, pääsee käyttämään maastokuvioituja paitoja ja housuja ym. koska tämä mamma inhoaa vaaleanpunaista väriä yli kaiken. Mekon voin tytölle pukea, mutta sen on sitten oltava metsänvihreä tai joku muu vastaava. Jotenkin oon itekin niin poikamainen, että melkein toivon, että olisi poika.. :ashamed:

Nyt täytyy lähteä makaamaan, lantio on taas tulessa, anopit on joskus kyllä kivojakin kun tulee 1000km päästä meitä auttamaan, edes joskus.. Ai niin, te joilla on jo muita lapsia; miten aiotte järjestää hoidon ollessanne synnyttämässä? Menettekö yksin ja esim mies hoitaa vai tuleeko joku hoitamaan muita lapsia? Meillä onneksi näyttää siltä, että appiukko tulee meille ja saadaan käydä miehen kanssa synnyttämässä. Mutta jos tulokas päättääkin tulla jo esim tämän vuoden puolella, joudun todennäköisesti suoriutumaan tuosta yli 300km matkasta ja synnytyksestä yksin :'( Toivon ja luotan, että mennään tammikuun puolelle!

Ei muuta tällä erää :wave:
-Lappitar ja Hippunen 24+1
 
Ninzulle :hug: Olen itse kokenut myös tuon hiton alkoholin vaikutukset. Mun mies on alkoholisti. Kovasti jaksamista ja voimia sinne! Muista pitää huolta itsestäs ja vauvasta!

MaMa74 Joo, ei muuta ollu kun ulkosuu auennu. Mulle sanoi kans eka lääkäri et se on ihan normaalia uudelleen synnyttäjillä, mutta nyt tänään oli vanhempi lääkäri joka sit sano et täytyis ottaa rauhallisesti jottei tilanne pahene. Neuvolantäti sit kehoitti esim. jättämään imuroinnin koska siinä se liike ei oo hyväks.

Lappitar Meillä mun sisko tulee tänne siks aikaa kun oon laitoksella! Tiedän sit ainakin sen et siellä ollessa ei tarvi miettii miten mies pärjää, kun siskoni on sellanen tehopakkaus et hoitaa kyl kaikki ja varmasti on kotikin siivottu ja puunattu kun kotiin tullaan vaikken edes pyytäisi sitä!
Anopin kans välit on todella heikolla mulla... Johtuu ihan siitä kun ollaan niin erimieltä kasvatus asioissa! Hänen mielestä kasvattaminen satuttaa lasta ja ei oo hyväksi :/
En ihan ymmärrä häntä, koska meillä ei lapsia lyödä tai muutenkaan kuriteta fyysisesti. Rajat on kuitenkin eikä nuo lapset mitenkään huonovointisia ole!

Mutta, nyt täytyy mennä laittaa muksuja nukkuu!

Mrs O & Eelis
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Ai niin, te joilla on jo muita lapsia; miten aiotte järjestää hoidon ollessanne synnyttämässä? Menettekö yksin ja esim mies hoitaa vai tuleeko joku hoitamaan muita lapsia? Meillä onneksi näyttää siltä, että appiukko tulee meille ja saadaan käydä miehen kanssa synnyttämässä. Mutta jos tulokas päättääkin tulla jo esim tämän vuoden puolella, joudun todennäköisesti suoriutumaan tuosta yli 300km matkasta ja synnytyksestä yksin
Minä menen yksin synnyttämään jos on yö ja ehkä myös arkena päivälläkin. Viikonloppuisin ja arki-iltaisin vaan on (varmasti) hoitajia. Kaikki muut paitsi mun äiti on arkisin päivätyössä. Mun äidillä on ma-pe vuorotyö joten voi olla mahdollisuus hoitajaan myös arkena päivällä. Yöaikaan en aio hälyttää ketään. Ei ole mulle niin iso juttu että alkaisin ketään yöaikaan häiritsemään. Synnytykset on niin lyhyitä ettei siellä salissa kauaa tarvi olla enkä muutenkaan ole sellainen joka tarvii jonku "pitelemään kädestä". Esikoista synnyttäessä halusin totta kai miehen mukaan mutta nyt neljännen kohdalla ei ole enää välttämätöntä. Toki mukava jos pääsis siinä mielessä kun on sen istukan irtoamisen kanssa ongelmia ja jos joudutaan irroittamaan käsin (ennen ei ole kylläkään tarvinut). Olis sit mun nukutuksen aikana isi pienokaisen seurana.

Johjo
 
Huutonetistä olen minäkin jotain ostanut ja myynytkin. Tänään on ottanut päähän oikein rankasti kun eräs myyjä pyytää niin isoja postikuluja. Päikkäritkin jäi väliin kun niin kiehuin täällä yksinäni. Nyt saa huutonetti mun osalta olla.

Ninzulle paljon voimia! Itse olen myös kokenut rankan eron. Siihen ei viina liittynyt enkä ollut raskaana mutta karmea tarina kuitenkin josta en ole vieläkään täysin toipunut. Kaikki tähän henkilöön liittyvä saa aikaan melkein paniikkikohtauksen.

Maidon tihkumista odotan kuin kuuta nousevaa. Esikoisen aikaan sitä ei tullut raskausaikana eikä imetyskään onnistunut kun maitoa ei tarpeeksi tullut. Harmittaa paljon. Kunpa vain nyt onnistuisi.

Huomenna on taas ultra ja katsotaan onko vauvasta tullut jättiläinen.
 
Tuosta synnytyksestä vielä, haluan ehdottomasti miehen mukaan! Meillä on sen verran sukua ja kavereita täällä että kyllä joku pääsee esikoista hoitamaan. Mies on kyllä sellanen tuki ja turva että haluan ehdottomasti matkaan.
 
Tuttemui: Meillä on onneksi lyhyt matka sairaalaan ja anoppi ja appiukko ja liuta muita sukulaisia asuu likellä. Onneksi. Meillä mies tulee ehdottomasti mukaan synnytykseen.. Tosin yöllä noi kaksi muutakin on syntyny et ehkä silleen ois tälläkin kertaa parempi. en tiedä miten selviisin jos synnyttämään olis matkaa 300km. En varmaan ees uskaltais lähtee vaan synnyttäisin mielummin sit kotona. Meillä kun noi synnytykset on ollu suht reippaita ja nyt jo pelkään valmiiksi että tällä kertaa homma hoituu entistä vauhdikkaammin.

Öitä! :wave:


tulia & viljami 21+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
MaMa74 Joo, ei muuta ollu kun ulkosuu auennu. Mulle sanoi kans eka lääkäri et se on ihan normaalia uudelleen synnyttäjillä, mutta nyt tänään oli vanhempi lääkäri joka sit sano et täytyis ottaa rauhallisesti jottei tilanne pahene. Neuvolantäti sit kehoitti esim. jättämään imuroinnin koska siinä se liike ei oo hyväks.
Mrs O & Eelis
Hyvä tietää, kun tosiaan lääkäri sanoi minulle että on ihan normaalia. Mutta hyvä sanoa ukolle etten voi imuroida :whistle: :D Ei vaan mun mies tekee kyllä todella paljon kotitöitä, jopa niin paljon että minun olisi syytä olla häpeissäni oman "laiskuuteni" kanssa :ashamed:

Lappitar anoppi asuu reilun 40 km päässä ja hän tulee meille lapsenlikaksi sitten kun synnytys alkaa. Meille kun tuskin tulee kiire (jos vanhat merkit paikkansa pitää) niin voi vaikka mies käydä hänet yöllä hakemassa, kun anopilla ei ajokorttia ole.

MaMa ja tytsykkä 24+4

 
Tihkumisesta Ei oo tihkunu vielä ainakaan. Ei tihkunu ekan kanssa ja olisin yllättynyt jos rupee nytkään. Rinnat on kyl tosi tiukeet.

Mies tulee mukaan. Mut sektioidaan, joten tulee olemaan hyvin aikaa suunnitella se asia et anoppi tulee meille esikoiselle seuraa pitämään. Sit ei kukaan voi estellä muutenkaan, se on niin jännittynyt näistä jutuista et tulisi kutsumattakin...
Jos joku antais luvan, niin varmasti tulis saliin asti ottamaan uuden tulokkaan...
Luojan kiitos se ei kuitenkaan tuu tapahtumaan. Eli anoppi lapsenlikaksi ja me miehen kans uutta tulokasta hakemaan.

Ninzulle Voimia!!! Jos alkoholi oli tärkeempi, niin mitä tuohon voi sanoa??? Alkoholistin kanssa joutuu aina toiselle sijalle, joten ehkä on parempi noin. Ei tuo varmasti helppoa ole, mutta et ole ainoa, jolla on mennyt poikki raskauden aikana. Tulet tarvitsemaan kaiken tuen läheisiltäsi. Pyydä rohkeasti apua kun tarvitset. Elämä ei tuohon lopu, se vasta alkaa. Eikä koskaan tiedä mitä parempaa on nurkan takana. Iloitse raskaudestasi ja pienokaisesta. Se on nyt tärkeämpää kuin kukaan sellainen jolle ette te olleet tarpeeksi tärkeitä. Voimia!

NullPoints ja Tirri 25+4
 
Tuosta alkoholi hommasta vielä; Ei se ole tärkeämpi. Taistelun alkoa vastaan häviää aina, mutta ei se sitä tarkoita et se olis tärkeämpi! Apua on tarjolla paljonkin, muttei sekään ole niin yksinkertaista.
Ninzulle edelleen paljon voimia ja jaksamista! Älä jää yksin asian kanssa!

Synnytyksestä kans et mä ainakin haluan ehdottomasti miehen mukaan sinne!! Tyttöä kun mentiin synnyttää niin kätilöt meinas ettei mies sais tulla mukaan kun oli edellis yön oksentanu. Silloin suutuin ja sanoin etten aio mitään lasta synnyttää siinä paikassa jos mies ei saa tulla mukaan! Saihan se sit tulla kun oli todennäköistä et mies kärsi jonkun sortin ruokamyrkytyksestä tms kun et sil olis ollu oksennus tautia.

MrsO
 
No niin, häät takana ja häämatkakin.
Sormessa ihana sormus ja nyt voidaan keskittyä Pikku Otuksen tuloon :heart:
Huomenna 4D-ultra 15.00 Helsingin Femedassa :D
Sitten saadaan tietää,kumpi tulee :wave:
Lasten asiakin etenee.
To:na eka oikeuskäsittely,mistä taitaa valitettavasti tulla likainen exän puolelta vaikkei mulla mitään luurankoja olekaan kaapissa :LOL: :LOL:
Su:na tilanne meni jo siihen,että vanhin piti pakottaa lläjtemään isälleen,kun tämä itki lohduttomasti,että "mikdei isi anna meidän muuttaa takaisin sun luo?" :'(
Niinpä...
On tullut myös esiin useasti tukistamista ja vanhintatytöistä jo kuullaan ja mun reipas tyttöni on nyt niin katkera isänsä tukistamisista,että on itse selvittänyt,että mihin soittaa seur. kerran,kun isi niin tekee :'(
Voitte uskoa,että on avuton olo,kun kumpikin tytöistä itkee tukistamista ja minä en voi äitinä estää sitä...
Noh...jospa tästä nyt alkais sitten vihdoin se oikeudenmukaisuus lapsia kohtaan =)
Lueskelen teidän juttujatäs pvä:n mittaan.
ihan jäänyt jälkeen kaikista asioista :eek:
Mammaloma alkaa jo 3.11. ja jotenkin tuntuu siltä,että nämä vko:t tekee töitä hiuan vasemmalla kädellä,you know? :LOL:
 
Ninzu :hug: ja toivottavasti myös Tuulia78 lasten asiaa ratkeais sinulle ja lapsille hyvin :hug: Asiasta toiseen eli tosta maidon tihkumisesta ..täällä ei ole etukäteen ikinä piskoakaan tullu ja monesti vasta kotiutuessa maito noussu eli mielelläni vähä tihkuisin etukäteen =) Synnytyksestä et mulla kun on noi lapset jo vanhimmasta päästä sen ikäisiä et voi lähteä hyvillä mielillä synnyttämään isännänkin kera (17v ja melk 15v) mut anoppi tulee tai oma väki varmasti avuksi sitten kuitenkin.Isäntä varmaan tulee mukaan synnytykseen jos kotoa päin lähdetään mut sit jos joudun jo etukäteen siel olla niin synnytyksen ajankohta ratkaiseen eli en rupea sitä yöllä sinne ruinaamaa koska matkaa on reilu tunti. Edellisenkin synnytin ilman ukkoa eikä traumoja ole kummallekkaan tullu =) Tässä oli aikasemmin puhetta väsymyksestä ja täällä kan yks joka siitä kärsii !!Tämäkö sitä ihanan suloista keskiraskaus aikaa kun ei jaksa mitään tehdä ja odottaa vaan et milloin taas sais mennä nukkumaan :/
 
Synnytyksestä mulle ja miehelle se on sen verran iso ja tärkee juttu, että ehdottomasti mies lähtee synnytykseen mukaan. Anoppi asustaa 10 km:n päässä, eikä ole työelämässä, niin lapsenlikka löytyy mihin aikaan vuorokaudesta vaan.
Tuulia78 :hug: toivotaan, että kaikki käy lasten kannalta parhain päin. Oliko reissu onnistunut? Itselläni vaan se kuuban matka vielä haaveissa olisi tulevaisuudessa....
Jaahas, pitäis läteä neiti viemään kerhoon....
 
kirppunen: Juu,reissu oli onnistunut.Ja KUUMA!!!
1 yö jouduttiin viettämään Pariisissa,koska myrskyn jäljiltä Havannan kenttä tulvi.

Lueskelin noita teidän vaunuhankintoja :D
Meille tulee ORA:n maastokuvioiset,malli oli joko Taiga tai Saaga,en ikinä muista,kumpi :eek:
Pinnasängyn hain kaverilta eilen ja toinen kaveri toi hoitopöydän.
Täällä päässä on harj.supparit muuttuneet lähes kipeiksi!
Lääkärinla 1.10,joten saas nähdä,mitä silloin sanovat kohdunsuun tilanteesta.
Työmotivaatiota ei kyllä ole yhtään,joten hyvin voisin jäädä loppuajaksi saikulle.
Talosta kuiteski makuuhuone ja pikkuvessa vielä rakentamatta,niin pääsisin potkimaan miestä persuuksille :LOL:
 
Hola Tuulia78 ja tervetuloa takaisin :hug:

Onko muilla ollut alavatsan kanssa ongelmia? Mulla iskee iltaisin ihan hirmuiset kivut, jotka sitten yöllä menevät ohi... Pikkuinen tuntuu olevan vauhdissa kuitenkin, joten ei liene mitään kamalan vakavaa.
 
Mä kävin viime viikolla lääkärillä nivuskipuilujen takia. Noh se paineli ja sanoi että reikähän täällä, eli tyrä voi sieltä alkaa pullistelemaan. Se on turvonnut ja hellä, ei koko ajan vaivaa.En saisi nostella enkä aiheuttaa painetta vatsaonteloon. Ja huomaan itse että töissä kun olen jalkeilla ja käppäsen eestaa päivän tai illan niin kävely on könköttämistä. Pahimmassa tapauksessa sieltä voi tursuta suolta... Mukava loppuraskaus, sille ei voi mitään tehdä. Onko muilla samaa vaivaa?
 
Tasku Venus
Kamalia vaivoja teillä joillakin. :hug:
Sitä tuntee itsensä suht hyvinvoivaksi kun lukee teidän vaivojanne. :ashamed: Vaikka levottomat jalat kyllä vie veronsa, samoin kuin ajoittaiset kylkikivut.

Tänään mulla oli lääkärineuvola ja kaikki oli ok, ei ollut mitään ihmeellistä. Sisätutkimuskin kesti vaan ihan hetken. Mä luulin että kestäis kauemmin. Hirmu kiva lääkäri oli kyllä, sellanen nuori nainen. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja papupata78:
... Onko muita rakentajia tammikuun toivoissa? :)
Papupata & Papu 22+6
Meillä vasta rakennusprojektia suunnitellaan. Tonttia ollaan pari kertaa käyty katselemassa, ja on oikeastaan enää ostoa vailla. Talopakettikin on jo katsottu valmiiksi, ja pienistä muutostöistä käytiin juttelemassakin. Ainoastaan rahoituspuoli on vielä vähän auki. Joskus vuosi sitten käytiin pankin juttusilla, ja silloin jäi vähän epäselväksi riittääkö rakennettava talo + joku erikoinen pankin takaus vakuudeksi vai tarviiko takaajan. Onko tästä kokemuksia?

ON: Rakenneutrassa pari viikkoa sitten toukka köllötteli melko rauhallisesti. Mitä nyt välillä peukkua imeskeli ja potkiskeli. Hiukka huolestutti, että liikkuuko liian vähän, mutta täti siellä rauhotteli, että kaikki on just niinkun pitääkin ja liikkuukin ihan sopivasti. Hieno nöpönenä siellä joka tapauksessa näkyi, ja oltii tietysti ihan täpinöissään! =)

Neuvola olis torstaina. Saas nähdä paljon painoa on virallisen mittauksen mukaan. Oma arvio on hirveästi, vaikka en juuri herkuttele ja liikunkin melko paljon. On se vaan niin epäreilua! Ruoka maistuu kyllä, ja siitä niitä kiloja sitten kai tulee. Kohta ei mahdu enää mitkään normaalit housut. Mahdanpa olla hieno näky, kun lyllerrän verkkareissa johonkin palaveriin... :LOL:

Viikonjatkoja kaikille!
 
Heippa

En ole piiiiitkään aikaan kirjoittanut, vaikka useamman kerran viikossa kahlaankin tämän pinon läpi... Mutta hyvin tutuista aiheista olette puhuneet, kaikki kun mennään samassa vaiheessa raskautta :)

Mekin käytiin 4d-ultrassa viikoilla 24+1, ja varmistui nyt sekin, että tyttöä odotamme. Sitten onkin meillä molemmat (mikä ei tarkoita, että lapsiluku olisi täynnä )..! Pikkusisko saa kyllä luvan pukeutua kiltisti isoveljen vanhoihin vaatteisiin, varsinkin ulkovaatteiden osalta. En aio kovin massiivisesti uusia vaatevarastoa, koska esikoispojallekin ostelin tosi paljon unisex-värejä ja -malleja.
Neidin painoarvio oli 665g, ja syntymäpainoksi (lasketun ajan kohdilla) veikkailtiin 3500g, eli sirompi lapsi tulossa kuin esikoinen (painoi 3700g syntyessään rv 38+6).

Meilläkin on kova potkija, mutta on niitä hiljaisiakin päiviä. Välillä tuo etuseinämän istukka pehmentää mukavasti iskut, mutta sitten tuonne kylkiin ja ihan ylös satelee kyllä potkuja... Aika usein tuntuu lapsi olevan raivotarjonnassa, koska kiitollisena olen huomannut, ettei virtsarakko ole useinkaan kovilla :)

Mäkin toivon kovasti, että mies pääsisi synnytykseen mukaan. Esikoinen syntyi sektiolla, joten olen melkein kuin ensisynnyttäjä :) Meillä ei ole sukulaisia lähellä, mutta jos alkaa tuntua että lapsi syntyy ennen loppiaista (la on 8.1.), voin pyytää lukioikäisen sisareni tänne koulujen loman ajaksi päivystämään. Naapuriinkin voin esikoisen viedä päiväsaikaan, mutta klo 23 ja 06 välillä en kyllä kehtaa heitä häiritä... Täytyy varmaan ruveta keräilemään sellaista päivystäjäporukkaa vähitellen :)

Eipä muuta tähän hätään. Täytyy lähteä siivoilemaan, kun kerrankin olen arkena kotona (opiskelen normaalisti, mutta tänään luennot peruttu)...

Tuttiritari 24+5
 

Yhteistyössä