TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

En ole pitkään aikaan kirjoittanut yhtään mitään, lukenut kylläkin välillä... :ashamed:

Vointi minulla on nyt erinomainen kun kilpirauhasen liikatoiminta saatiin kuriin, lääkkeetkin ollaan nyt vähentämässä! :) Rakenneultrassa kaikki kunnossa ja vauva liikkeet olen jo 5viikkoa tuntenut! Mahakin on alkanut mukavasti pyöristyä! =) :heart:

On tämä niin ihana aikaa! Toivottavasti teillä muillakin on hyvää olla ja osatte nauttia raskaudesta!

Syysterkkuja,
Enkelitytön äiti ja Toive rv 21+6
 
Ninzulle voimahalit! :hug: Toivottavasti saat nyt kaiken mahdollisen avun, ja uskon siihen, että asiat aina kääntyvät parhain päin. Niin varmasti sullakin - ajan kanssa.

tuulia78 Onnea kovasti :flower: Ja tervetuloa takaisin. Aloitatko äitiysloman 50 pvää ennen, kun noin aikaisin jäät jo kotiin?

MrsO Tosta kohdunsuun tilanteesta. Mullakin ulkosuu oli raollaan ja pehmennyt, mutta lääkäri piti ihan normaalitilanteena uudelleen synnyttäjälle. Ei ehdotellut saikkua tai muutenkaan käskenyt mitään varoa. :eek:

synnyttämään en mitenkään miestä pakota tai anele, vaan meillä ainakin ihan itse haluaa ehdottomasti olla mukana. Jokaisessa on ollut ja töissäkin varoitellut ja sopinut jonkun kanssa, että voi hälyyttää töihin vaikka kesken yön, jos lähtee mun seuraksi. Tai eipä ole pahemmin seuraa ehtinyt kaivata, kun on melkoisen pikaisia toimituksia olleet ekaa lukuunottamatta. :kieh: Neljännessä lähdin ambulanssilla ja mies omalla autolla perässä, että kotiin tulo ois helpompaa. 40 kilsaa ennen Oysia aloitti amppari kirin ja mies kauhuissaan perässä reilua ylinopeutta. Ja kauhuissaan lähinnä siksi, että jos ei ehdikään mukaan :D
Meillä mun vanhemmat asuu naapurissa, ja tulevat mahdollisuuksien mukaan lapsia katsomaan. Olen kaikki synnyttänyt yöllä, ja jompi kumpi isovanhemmista on tullut muita katsomaan. Jos mies ei oo ehtinyt aamulla ennen isovanhempien töihin menoa tulla, on soitettu isoisomummu siksi aikaa ja kerran mun äiti on soittanut töihin, että tulee myöhässä. Uskoisin, että taas järjestyy =)

Mulle tuli lopulta se ultra-aika Oysiin, ens viikon torstaiksi...
 
Ninzu ja Tuulia78 :hug:

Hyvä, että tuli tuosta maidon tihkumisesta puhetta, meinasinkin jo siitä tulla kyselemään. Eli odotan esikoistani nyt siis viikoilla 24+4 ja mulla on paita märkänä vähän väliä, toinen rinta vuotaa toista pahemmin. Onko tämä normaalia?Onko se maitoa vai mitä?Ei tapahdu joka päivä, mutta vähintään kerran viikossa. Hjälp! :|

Mulla on ollut tosi pahoja noita lantion & häpyliitoksen vihlomiskipuja ja niistä huolimatta ollut töissä ja yrittänyt kävellä&olla normaalisti. Nyt sitten pamahti, joku oikein kunnolla tuolta takalantiosta ja koko toinen puoli selästä & lantiosta ihan jumissa. Viikko saikkua... :ashamed: ...kerpele. Kyllä sitä kannattaa ottaa rauhassa, ei vaan millään malttais. Lääkäri vähän varoitteli, että ollaan jo sen verran pitkällä raskaudessa, että seisoma/kävely/kumartelu työ voi olla vähän hankalaa...

Tavaroista on jo vaunut Brion Happy:t, ihmettelen miten jotkut sanovat näitä kohloiksi, olen itse 160cm kääpiö ja musta niin kevyen oloiset ihanat vaunut verrattuna muihin kaupassa olleisiin. No..makunsa kullakin ja saattaahan se omakin muuttua sitten käytännössä. Tyytyväisiä kuitenkin ollaan. Imetystyyny piti hankkia sen takia, että mä en pysty nukkumaan ilman (maailman pelastus) on tosi mukava. Pinnasänky tuli tutuilta. Vaatteita keräilen 50cm-62cm kaikenlaisia, aika hyvin alkaa olla. Kyllä tosi edullisesti saa, kun vaan on kärsivällinen ja tarkka käytetyn vaatteen laadusta. Jotkut vaatii älyttömiä summia ihan p****tavarasta, mutta ainahan saa pyytää :LOL: . Paljon olis vielä hankkimista, mutta onhan ne kaupat auki myös nyytin syntymän jälkeen, isi hakee...

Närästys on täälläkin vaivana, tosin onneks vaan iltasin ja maito helpottaa...

Olivia ja pikkuneiti 24+5
 
Ninzulle :hug:

Meillä myös mies tulee synnytykseen. En halua sinne yksin mennä. Miehen vanhemmat asuu tuossa kilometrin päässä niin ei ole pitkä matka sinne viedä. Ja jos miehen äiti on töissä (on myös ilta- ja yövuoroja) niin miehen isä pääsee töistä lähtemään, kun pitää omaa autokorjaamoa tässä kilometrin päässä eli ihan kotinsa lähellä. Molemmista lapsista on täytynyt aamuyöstä lähteä synnyttämään. Miehen äiti on muuten samassa sairaalassa vastasyntyneitä hoitamassa mihin menen synnyttämään :)
 
olivia78 Kiva kuulla, että sulla on Brio Happyt ja oot tyytyväinen. Olen yrittänyt täälläkin kysellä kokemuksia ja käyttömukavuutta tällaiselle 160 senttiselle. Mua niin polttelis noi vaunut - ja nyt kai rohkenen niihin päätyä :D
 
Heips :wave:

Joku kyseli tuosta äitiysavustuksen maksamisesta.. Minä vein hakemuksen viime torstaina ja eilen on tehty päätös ja raha maksetaan 2.10 eli noin pari viikkoa menee hakemuksesta siihen että on maksussa. Ja olihan nuo saaneet tehtyä myös äitiys- ja vanhempainraha päätöksen :D eli nopeaa toimintaa kelalta tällä kertaa.

Tuttemui onneksi saitte ajan sinne tarkempaan ultraan ja eiköhän asiat ole vauvelilla kunnossa :hug:

MaMa ja tytsykkä 24+5
 
Äitiysavustuksesta minä vein viime tiistaina hakemuksen ja näköjään on maksussa 25.9, eli reilussa viikossa, nopeaa toimintaa! Pääsee TAAS shoppailemaan :D
Kävin 45 min lenkillä ihan hissukseen kävelin ja silti repi oikealta puolelta jostain alamahalta niin hitosti :headwall:
:'( Surullista, tuo ampumatapaus koulussa, ei voi kun ihmetellä mihin tämä maailma on menossa :/
 
Ainoastaan rahoituspuoli on vielä vähän auki. Joskus vuosi sitten käytiin pankin juttusilla, ja silloin jäi vähän epäselväksi riittääkö rakennettava talo + joku erikoinen pankin takaus vakuudeksi vai tarviiko takaajan. Onko tästä kokemuksia?
Meillä ainakin tarvittiin rakennettavan talon ja pankin takauksen lisäksi muutakin vakuutta. Joko takaaja(t) tai sitten muu vakuus kävi. Me saatiin hommattua tontti ilman lainaa ja se kävi myyntihinnan osalta takuuksi ja riitti just passelisti. Takaajien avulla homma ois kans hoitunut, mutta jotenkin oli kivempi kun ei tarvinnut ketään pyytää...

Mitä talofirmaa olette harkinneet? Meille tulee Jukka-talolta seinät ja katto & ikkunat ja ovet eli ns. vesikattopystytys.

 
Tuttemui Hienoa et sait sen ajan Oysiin! Pitikin eilen sitä kysyä mutta sit unohdin sen kumminkin :ashamed: Mä mietin kans noit Oysin "järjestelyjä", et missä tilanteissa ne kertoo sukupuolen ja missä ei? Kun mulla on sinne pelkopolille se aika niin ajattelin kysyä, mut jos ne ei sit kerrokaan niin ottaa se vähän aivoon :whistle: Jos ne ei kerro niin ei sit kysytä ollenkaan...

Mrs O & Eelis


 
Alkuperäinen kirjoittaja papupata78:
Mitä talofirmaa olette harkinneet? Meille tulee Jukka-talolta seinät ja katto & ikkunat ja ovet eli ns. vesikattopystytys.
Ollaan hommaamassa Kastellin taloa Viittä vaille valmiina. Jotain kun olis kiva tehdä itsekin, mut koko urakkaan ei rahkeet riitä...
Mua kammottaa kamalasti, että joutuu pyytämään takaajia. Pystyttäisiin kanssa ostamaan tontti velattomana, mutta kyseisessä kunnassa sen saa ostettua itselle vasta kun muuttaa kuntaan... :eek: Tosin, tuskin se edes riittäis lisävakuudeksi. Mutta ehkä se pian selviää, kun päästään käymään pankissa. Tuttavapariskunta oli muistaakseni aktiasta saanut lainan ilman erillisiä vakuuksia, joten siellä täytyy ainakin vierailla. Tapauksesta on kyllä aika monta vuotta ja nyt pukkas vielä tuota jenkkien pankkikriisiäkin tähän kivasti...
 
Asuntolainasta juuri osti työkaveri talon, saivat osuuspankista ilman takaajia lainan ja ihan suht isohkon lainan saivat. Itse joskus aikoinaan kun otin tämän talolainan, niin tarvitsin yhden ns. "täytetakaajan", vaikka selvää oli, että tästä talosta saisi vähintään tuplasti sen mitä tästä maksoin. Riippuu varmaan aika paljon pankista nuo asiat, eli kannattaa useammasta pankista kysellä.
Hieman katteellinen olen niille, jotka saavat upouuden talon :whistle: Meillä on tällainen 50-luvulla rakennettu talo, joka tosin on perusrempattu, mutta uusi on aina uusi!
 
Terveisiä rakenneultrasta!

Kaikki oli erinomaisesti..en meinaa uskoa vieläkään (ikuinen pessimisti). Pissa ok, painoa tullut koko aikana alle 4 kiloa, hemppa noussu rautakuurilla 112, paineet 110/68, sf 18.. Vauva oli "täydellinen" viidet varpaat ja sormet, huulet, aivot, sydän, luut, kaikki oli hienosti! Laskettu aika ei siirtynyt yhtään.. sukupuolesta ei oltu kiinnostuneita, kun ei meille oo tulossa vaaleanpunaista tai sinistä, kaikki on tosi unisexiä. Ja ensimmäistä kun odotellaan, niin ei kyllä väliä, kunhan terve :heart: Kovien päiväkausia kestävien vatsakramppien/supistelujen vuoksi lääkäri teki sisätutkimuksen, mutta kohdunsuu oli tiukasti kiinni....

Mies oli mukana ja ihan innoissaan, että hänenhän jälkeläinen ei voi muuta ollakaan, kuin täydellinen :D vei minut syömään uuteen ravintolaan ja hiplaili onnessaan...

Meillä hankittuina 15kg kevyet espritin vaunut pygmi-ihmiselle (155cm), kestovaippoja ja vähän vaatetusta, kuten villahaalaria. Saatu ollaan 20 kiloa vaatetta ja kestovaippoja, sitteri, riippukehto, 55cm toppapuku, imetystyyny, 2 pinnasänkyä (anoppilaan toinen).. vielä hankinta listalla, kunhan pääsen kuukauden päästä Ouluun shoppaileen; ruskovillan kehuttuja harsoja (kestovaippailuun), pinnasänkyihin patjat, vuodevaatteita, yölamppu, pyykinpesuaineita vauvalle.. Oulussa Taikapilvi isollakadulla, josta aineet yms, sekä ekokosteuspyyhkeitä.. Kantoliina tai ergoreppu vielä myös... olikohan siinä jo kaikki????

Täältä teidän juttujanne seuraamalla oppinut hurjasti ja tuhannet kiitokset siitä :flower:

Piti laittaa jo radio kiinni, kun alkoi ahdistaa tuo Kauhajoen jupakan uutisointi tai siis se kuinka siellä voivotellaan nykynuorten asemaa. Ja kun ei ole rahaa nuorille GRRRRR! Jospa saisivat eduskuntavaaleihin vähän uutta mietittävää, ainaisten seurustelukiemuroiden lisäksi

Anar ja Eemeli 23+0
 
Anar onnea hyvistä ultrakuulumisista :D

Tk:sta soitti lekuri joku aika sitten, että viime torstaina neuvolalääkärikäynnin yhteydessä annetussa virtsanäytteessä oli todettu virtsatieinfektio :eek: ..eipä ole ollu mitään oireita mutta nyt sitten viikon antibioottikuuri. Aika pitkään meni ennenkuin ilmoittivat, mutta tosiaan tuli ihan puun takaa tämä infektio...

MaMa ja tytsykkä 24+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
olivia78 Kiva kuulla, että sulla on Brio Happyt ja oot tyytyväinen. Olen yrittänyt täälläkin kysellä kokemuksia ja käyttömukavuutta tällaiselle 160 senttiselle. Mua niin polttelis noi vaunut - ja nyt kai rohkenen niihin päätyä :D
Juu voin suositella lämpimästi =) . Mulla oli aika vaativat ehdot, kun piti olla kevyet ja ketterät, että pystyy matkailla helposti metrossa ja kaupoissa, piti olla kunnon tavarakori ja sitten vielä sen verran vakaa, että menee sohjossa "off roadeilla" kahden koiran kanssa joista toinen 70kg tanskandoggi (eli ei kiikkerää). Ja kaikki semmoisessa 160cm :lle pienelle naiselle helposti käytettävässä muodossa. Vaunu ei ole kuitenkaan ole jäykkä eli voi heijata ilman natinaa, menee kasaan yhdellä ranneliikkeellä, kankaat tuntuvat tosi laadukkailta..ooh ihailen niitä joka ilta :heart: . Mieskin yli 180cm koki ne hyviksi ja säädöt saa hänellekkin sopiviksi. Mekin käytettiin tähän vaunuvertailuun/kokeiluun 2kk ja luettiin/kokeiltiin kaikki kilpailijat ja tähän päädyttiin.
 
Ultrassa käytiin ja kaikki näytti olevan hyvin. Tai eihän siellä muuta katsottukkaan kun mitat että saatiin painoarvio vauvasta joka oli jotain n.750g eli hieman keskikäyrän alapuolella. Tosin en ihan täysin luota tuohon kun kätilö oli vasta toista päivää töissä tekemässä ultrauksia ja sanoi että ehkä hän ei kaikkea nää ja täytyy pyytää apua. Muutenkin tosi pikainen reissu eikä saanut mitään irti. Sukupuolta ei katsonut.
Ultrassa pitää käydä nyt parin kolmen viikon välein ja loppuajasta viikon välein! Eiköhän vähempi riittäis...Kivahan se on käydä mutta aina tulee polimaksu 26 euroa eikä varaa olis millään. Tärkeintä tietenkin että pienellä kaikki hyvin.

Tässä nyt vain omia juttuja, kommentoin toisella kertaa.

mei ja piiperö 25+6
 
Heissan, meilläkin Briot (tosin en mallista tiedä kun siskolta ne ostin), ja tosi kätevä on just se työntöaisa (vai mikä lie) kun sen saa säädettyä omalle korkeudelle. Mäkin 155 pitkänä tarviin säätöjä ja noita kun olen jo aiemminkin testaillut siskon lapsilla niin lumella kuin kesäkelilläkin, niin todella hyvät on. Mä pääsin helpolla kun ei tarvinu miettiä uusia tai kaupassa käydä testailemassa, olis ollu melkonen homma alottaa ihan nollasta.

Onko muilla ärsytys mielialaa? Siis mä en kestä kohta itteäni :headwall: tuntuu että olen niin räjähdysaltis töissä ettei mitään rajaa, ja jos joku tyyppi ärsyttää niin se jää ärsyttämään tuntikausiksi. temperamentikas olen aina ollut, mutta nyt.. uhhuh jos tämä vielä pahenee, joutuu muut lujille mun hermoilujeni kanssa.. välillä suorastaan hävettää oma räyhääminen :whistle: :ashamed:
Mitenkään herkkis en sitten ole ollut, helkutin äkäinen akka vain :LOL:

jees, nyt pötkölleen, tänään tuli tehtyä melkein 10 h työpäivä niin on vähän väsy ja sippi.
Öitä!

Ja taas viikko vierähti, 24. viikko käyntiin. Wohoo!
 
Ja taas pitkästä aikaa kirjotan.
Ja taas omaa napaa... :eek:
Tosin käyn päivittäin lukemassa teidän juttuja ja myötäelän kaiken! Nyt laitan mun viime neuvolan tietoja.

Eli viikot oli sillon 20+4, ja sf-mitta oli 22, siltä se kyllä tuntuukin. Vatsa rupee olemaan jo aika iso ja multa kysellään että "onko siellä vaan yks, varmasti", mutta ylpeenä lyllerrän! Nappulan syke oli aika hurja (151-157) ja kovasti sillä oli vauhti päällä. Niin ja oma paino.....aargh, raskauden alusta tullu jo 8.5 kiloa, ja nousu per viikko oli 760g. Lähtöpaino mulla on 53. Mutta pitäähän sitä olla jotain mistä imettää...vissiin, silti tuntuu aika
hurjalta. :LOL:

Talvitakki on vähän kysymysmerkki tällä hetkellä kun mitkään takit ei mee enää kiinni, eikä kauaa enää pärjää takki auki. Valikoima on aika huono, ja ei hirveitä summia viittis laittaa kiinni siihen. Ja vaunut, hirvittää ajatuskin lähtee ettimään niitä kun valikoima on niin laaja, ja meille ei oo ostettu vielä mitään muuta kun vaatteita, oonkohan mä ihan mattimyöhänen...

Meille tulee väreiltään kanssa unisex-vauva, missään nimessä ei mitään sinistä, se on ainut ehto kaikelle, joten jos tulee poika niin valmiiks jo pelottaa se mitä ihmiset tuo. Toisaalta ehkä pitää vaan olla kiitollinen jos joku ylipäätään meitä lahjoo.. :LOL:
No juu, muuten meille kuuluu hyvää, jalat väsyy nykyään vaan helposti. Hirveesti vaan tukea täältä kaikille joilla on jo tukalaa ja supistelee!!

Monna79 + nappula 21+5 :heart:
 
ja vielä runttipullalle: täältä löytyy äkänen odottaja, ja just töissä! Piru on merrassa jos joku mulle älisee, toisaalta mä oon ollu jo pitkään niin kypsä omaan työhön ja työkavereihin että sekin vaikuttaa. Mieskin on kyllä saanut osansa... :ashamed:

Öitä!

Monna
 
Tuttemui--> Juu,jään sille aikaisemmalle äit.lomalle,koska työmotivaatio töissä on puhdas nolla ja pakko päästä rauhassa potkimaan tuota miestä persuuksille,että saa loputtkin meidän talosta rakennettua ennen vauvan tuloa :LOL:

Just pomolta tuli viesti,että mulla on jäänyt 2 lomapvä:ää pitämättä,joten jäänkin kotio jo lokakuun lopussa :D
Mulla se on työmoraali huipussaan :kieh: :kieh:

Tänään on sitten se ultra...
Ja sitten päästän itteni totaalisesti irti,kun nähdään kumpi tulee :attn:
Jos tää todellakin on poika,sisustan pinnasängynkin sinisen eri sävyillä :D

Ja jos jostain ihme syystä tuleekin tyttö,niin talon siäinen ilmapiiri muuttuu ihan possunpunaiseksi :heart:

Mutta nyt taas mopin varteen...
Ainakin tärkeän näköisenä nojailemaan,jos ei muuta :D
 
runttipulla täällä myös yksi räjähdysaltis möhömaha... "älä mässytä sitä purkkaa" esim. huusin miehelleni toissa päivänä! Raukka ihan ihmeissään, mutta osaa olla huomaamaton ja sitten minä lepyn. Eilen teki mieli kiukutella neuvolantädille, mutta jotenkin hillitsin itseni. Huomasi varmasti naamastani aikomukseni... hävettää oma kiukuttelu, jotenkin sitä vaan ei ymmärrä. Kuvittelee että saa hurjapäisenä riehua miten vaan

Talvitakki tilanne myös täällä kauhistuttaa, yritin etsiä huutonetistä..turhaan.. Helsingin ja Oulun reissukin olisi edessä, mitä ihmettä panen päälle.

Nyt puolukkaan koirien kans! Ihana syys ilma ja vielä ruskaakin jäljellä! Pakkasin jätti-vyölaukkuuni omppupiirakkaa, leipää, limsaa ja teetä. Otan vielä Nesteeltä suklaalevyn :p

Anar ja Eemeli 23+1
 
Tuulia78 Onnea ultraan, itse kävin 4D ultrassa viimeviikolla ja oli kyllä aivan loistava kokemus :heart:
Työmotivaatio Täälläkin täysi NOLLA. Eipä sen puoleen sairaslomalla olen....ja todellakin jään VARHENNETULLE äippälomalle 18.11.
kaivelin tuossa neidin vauva-ajan vaatteita ja löytyihän niitä muutamia ihanuuksia joita on tullut säästeltyä, ei tosin paljoa, mutta joitain.
Ai että säihkähdin äsken...lueskelin Cosmopolitania tuossa keittiössä, kun eteisestä alkoi kuulumaan ensin ruminaa ja sitten tytön parkumista, tuli sitten 3½ vuotisen elämänsä aikana eka kerran yläkerran rappuset pääedellä alas, no ei siinä vielä kaikki... Säikähdin törkeenä ja nousin vauhdilla pöydästä ja yllättäen itse kaaduin kontalleni kaikkine pirttipöydän painavine penkkeineen :headwall: No tytölle tuli pieni kuhmu päähän, mulla ukkovarvas on kun peruna ja polvesta vuotaa verta, no pahemminkin olisi voinut käydä :eek:

Ja tänään jo tasan rv 23 :heart:

Ps. Ai niin olen täällä minäkin kun perseeseen ammuttu karhu. Välillä tuntuu, että KAIKKI ärsyttää, varsinkin isännän naama ja kaikki sen tekemiset, vaikka ei todellakaan ole mitään valittamista sen tekemisistä :ashamed:
 
Löysin eilen mieleiset vaunut! :D Ostettiin Brio Kombit, värinä Brown/chocolate. Tykkään vaunujen ulkonäöstä kovasti, kun on tuo kuomukin vähän "kulmikkaampi". Ostettiin myös turvakaukalo. Joku Britaxin malli, enpä vaan muista mikä :LOL:

Minä lopetan työt lokakuun puolessa välissä. Nytkin teen vaan 2-3 päivää viikossa, joskus viikonloppupäivystystä myöskin.

Viime yönä mulla veti suonta ensimmäistä kertaa elämässäni :eek: Olipa aika järkyttävä tunne. Hyppäsin heti pois sängystä ja se meni sitten heti ohi, mutta pohje tuntuu vähän aralta edelleen.

Iltapäivällä olisi neuvola :)

Tuulialle onnea ultraan!
 
Moikka moi!

ON: Eilen oli neuvola, sf-mitta 20cm, hemppa 122, vauvan syke 140 ja mulle painoo tullu +2kg. Muutenkin kaikki hyvin eli paineet yms. normaalit. Toi 2kg onkin nyt sit kaikki mitä on tähän mennessä tullu, mutta ne onkin tullu tän viimesen kuukauden aikana. Vähän pelottaa että kuinka käy kun enää ei oikein pysty pitkiä lenkkejäkään heittämään kun alavatsalle tulee viiltelevää kipua joka jatkuu vielä lenkin jälkeenkin. :(

Flunssa vaivaa täällä ja sen lisäksi taasen uusi virtsatietulehdus. Kolmas nyt tän raskauden aikana. Jos vielä uusii niin aletaan miettiä jo estolääkitystä, mutta katotaan nyt et miten tää menee.

Minä tylsistyn työttömänä kotona. Toisaalta olis hyvä jos sais töitä kun äitiyslomakin alkaa vasta 18.12., mutta jossain mielessä on helpompaa vaan olla kotona. Motivaatio työllistymiseen on aika olematon. Vauvalle oon kotona ollessani ja joutessani neulonu töppöset, tumput ja myssyn ja nyt jo kuumeisesti mietin että mitähän sitä seuraavaksi neuloisi. Eipähän pieni sit ainakaan palele, kun on villaista päällepantavaa. *hymytys*

Meillä vauvaa odotetaan kovasti tulevaksi, lapsetkin kovasti kyselee että millon se vauva oikein tulee ja tuleeko tyttö vai poika ja mistä se saa nimen ja niin edelleen. Ihana että lapsiakin kiinnostaa, vaikka ovatkin vielä niin pieniä. Miten muilla joilla on jo ennestään lapsia, onko lapset kiinnostuneita tulevasta sisaruksesta?


tulia & viljami 22+1
 
Runttipulla ja Monna79 kuulostaa NIIN tutulta tuo hermoherkkä olotila. Mulla ei niin kotona ärsytä, mutta töissä/työkäverit pinna niin kireellä ja jotenkin todella herkässä hermostumisaste. Oon melko onnistuneesti tässä saanutkin aiheutettua hässäkkää :whistle: . Kaikista pahin mullakin on tuo, kun asiat jää tunneiksi ärsyttämään niin, että mieskin huomas kotona miten verisuoni tykyttää kaulalla :kieh: . Muiden onneksi olen nyt sairaslomalla...ja kaikista paras läppä jota sitten koko ajan jaksetaan hyysätä on tuo "niin sulla nyt ne raskaushormoonit hyrrää jne.."Aaaaargh &%¤#"¤
 

Yhteistyössä