TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Olivia Just ton mä halusin kuulla, että noi vaunut on kuitenkin sopivan keveät ja ketterät. Eka kokeilulla liikkeessä tuli olo, että onkohan ne jotenkin "kolsut" ;) Meillä viiskiloinen koira, joka ei kyllä vaunuja heiluttele, mutta lapsia kahvoissa roikkumassa :LOL: Ja pitää puskea sohjossa ja jääurissa, ison kuorman kera.
Noissa happyissa on ihania värejä, mikä teillä? Entä onko erillisellä ratasosalla?

MrsO Oon käyny kerran pelkopolilla kahden imukuppisynnytyksen jälkeen, mutta se kai oli ihan sellainen jutustelukäynti. Ei ainakaan silloin ultrattu tai mitään. Tosin vuosi oli 03. Ootko käyny pelkopolilla aiemmin? Saako udella käynnistä, onko aiemmissa synnytyksissä ollut jotain :ashamed: Eikä oo pakko vastata...


tulia meillä vain koululaiset tietää tulevasta vauvasta. Pienemmille odotusta on parissakin kuukaudessa riittämiin. Eilen lasten kans mietittiin, mikä ois ihana nimi meidän poppoon jatkoksi. Ihan kivojakin ehdotuksia tuli: Aarne, Aarre, Milka, Reino (tosin tokaluokkalaisesta ois itsestä noloa olla Reino ;) ), Ukko, Toivo, Lempi, Elsa, Kille ja Matu-renki (3-vuotiaan ehdotus Reinopapan lisäksi) :LOL: :LOL:
Ehdottakaas, jos keksitte sellaisia vanhoja suomalaisia kivoja, suht harvinaisia nimiä :wave: Meillä pojat alkaa kaikki vokaalilla ja nimet on lyhyitä kakstavuisia. Tytön nimi on tullutkin täällä jo kerrottua, Pieta. Näihin pitäis keksiä sopivaa jatkoa :whistle:

Tuulian ultrakuulumisia odotellen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:
Tuttemui: Tässä jotain mitä äkkiseltään tuli mieleen. Hilda, Edla, Helka, Hilja, Sonja, Heljä, Aatu, Aapo, Unto, Usko, Oskar, Eerik, Aarni.
Kiitti! Nyt kun ei vielä ole varmaa, kumman nimeä tarvitaan, otan mieluusti kaikkia ehdotuksia vastaan. Tytölle on kyllä yks suosikkinimi - ja löytyykin noista sun ehdotuksista ;) Törmäsin hautausmaalla nimeen Edla, tosin kirjoitusasu oli suomalaisempi Eetla. Ihastuin kovasti, mutta kun sen eilisessä keskustelussa heitin ilmoille - ei saanut kovin mairittelevia vastaanottoja :kieh:
 
Nimistä meille kun on tyttö tulossa niin hänestä tulee joko Nuppu tai Nella. Mies ehdotti Nuppua ja minä Nellaa, saas nähdä mihin kompromissiin päästään :kieh: Noi vanhemmat nimet on ihan jees, mutta kun vanhusten kanssa työskentelee, niin lähes poikkeuksetta tulee lähes kaikista vanhemmista nimistä "ihania" asiakkaita mieleen :whistle:
Sisarukset ottaa vauvan ihan hyvillä mielin vastaan. Varsinkun nuorempi eilen sanoi, että hän sitten syöttää vauvaa ja vaihtaa pissavaipan, mut iskä saa korjata kyllä kakat :LOL: Vähän jännäsin tuota nuoremman tytön reaktioa vauvaan, hän on ollut koko perheen ja suvun silmäterä ja ehkä hieman hemmoteltukin tapaus, meidän tytöillä kun on tuo pieni 10 vuoden ikäero........Saas sitten nähdä kun vauva tulee taloon. No tuo teini-neiti sanoo vaan että no ihan kiva....
 
Mun kaverin lapsilla on nimet Pieta ja Edla :D Siitä tulikin mieleeni tuohon se kirjoittaa. Naapurissa on Sonja, mummo oli Hilja ja kaverin lapsi on Hilda. Poikien nimissäkin on tuttujen lapsien ja oman papan nimi. Osan tosin vedin hatusta, mutta jos itse laittaisin perinteisen vanhan suomalaisen nimen olis tuossa mukana sellaisia mitä voisin käyttää. Meillä on lapsilla erikoiset nimet tai siis tytöillä on. Kirjoitusasultaan ihan suomalaiset kuitenkin. Nyt pitäis keksiä pojalle kaksitavuinen J:llä tai R:llä alkava harvinainen nimi tai ei välttämättä ihan harvinainen, mut sellanen mitä ei olis kaikilla. Minä ehdotin miehelle Jeeli, Riko, Rasmus, Justus (vaikka osa onkin onkin "tavallisia" ) mut mies ei oikein innostunut kuin Jeelistä mikä on minusta liian "outo". Minä oon ollu se joka haluaa erikoisen, mut liekkö se tarttunut jo mieheenkin :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirppunen:
Nimistä meille kun on tyttö tulossa niin hänestä tulee joko Nuppu tai Nella. Mies ehdotti Nuppua ja minä Nellaa, saas nähdä mihin kompromissiin päästään :kieh: Noi vanhemmat nimet on ihan jees, mutta kun vanhusten kanssa työskentelee, niin lähes poikkeuksetta tulee lähes kaikista vanhemmista nimistä "ihania" asiakkaita mieleen :whistle:
Mun mies työskentelee myös vanhustyössä, mutta on silti itse ollut näiden nimien suosija. Tosin aina edellytyksenä on ollut, ettei ole asiakkaana ollut samannimistä ;) Meidän lasten nimet on myös miehen työpaikassa kahden ison nuken nimet :D Vanhukset on antaneet ne meidän lasten mukaan!
Meillä on tosi tylsä ja tavallinen sukunimi, ja siksi on yritetty keksiä jotain ettei ois aivan mattimeikäläisiä kymmenine kaimoineen. Ja taas toisaalta, mitkään uudet nimet tai erikoiset kirjoitusasut ei sitten sovin tohon sukunimeen... seliseli :LOL:
 
Tuttemui mulla on siis tuo väri khaki, joka siis on enemmän mun mielestä beige, taisi olla 2008 mallisto, jota jo ajettiin alas ja siksi saatiin aika edullisesti. Meillä yhdistelmä, jossa ratasosa tuossa kopan alla :heart: Ja mua miellytti tuo kunnon tavarakori, jossa saa olla hieman painoakin, ei sitten tarvitse mennä yhtä maitoa kerrallaan hakemaan :).
 
Tervehdys :wave:

Pitihän sitä sitten soittaa neuvolaan ja kysyä tarkemmin tästä pissatulehduksesta, kun eilen olin niin puulla päähän lyöty kun lekuri siitä soitti ja ilmoitti. Elikäs sieltä pissasta oli löytynyt viljelyssä b-streptokokki ja vaikka ei oireita olekaan niin se hoidetaan antibioottikuurilla ja uusintanäyte viikon kuluttua kuurin loppumisesta. Minä sitten tietenkin kysyin terkalta että kontrolloidaanko nyt sitten tuo b-streptokokki myös tuolta emättimen puolelta ennen synnytystä. Sitä ei kuulema tehdä rutiininomaisesti mutta sen voi ottaa puheeksi sitten lääkärineuvolassa rv35-36 jos sitten otetaan se viljely... Ja kyllä minä sen viljelyn haluan otettavaksi, onhan tuo Tuttemuin kokemus sen b-streptokokin vaaroista sen verran pelottava :eek: Mutta hyvä että virtsanäytteet otetaan automaattisesti, olisi voinut tämäkin jäädä huomioimatta kun oireeton on.

Lisää vaan noita nimiehdotuksia :D meillä kun on tytön nimi vielä ihan hakusessa, niin uusia ideoita kaivataan jos sieltä löytyisi meillekin sopiva :) Meillä kun on noita ehtoja nimelle suht koht paljon :ashamed: se ei saa alkaa J-, E-, N- tai I-kirjaimella eikä kutsuma nimessä saa olla r-kirjainta. Äiti kun haluaa että jos lapsella on r-vika niin voi sanoa edes nimensä ilman että joku nauraa tai kiusaa :whistle:

MaMa ja tytsykkä 24+6
 
Siis Mama74:llä lääkärineuvola viikoilla 35? Mun seuraava neuvolakäynti on lääkärikäynti rv 27. Aika paljon eroa näissä käytänteissä. Tosiaan tänään kävin neuvolassa ja kaikki hyvin. Sf-mitta oli 22 (nyt 22+4 menossa), joka oli yli yläkäyrän. Kuulemma on normaalia tässä vaiheessa.

Nyt oli sama terkkari ku viimeiksi. Viranhaltija on kuulemma vakavasti sairas eikä tule enää takaisin. No, tää terkkari on tosi kiva :) Perhevalmennus alkaa marraskuun lopussa :) Juu, ja äippärahahakemus on jätetty. Kuulemma menee jopa 4 viikkoa, ennenkuin pakkaus on haettavissa...
 
sasha80 täällä on lääkärineuvola rv 24-25 ja 35-36 eli kaksi käynti jos ei mitään erikoista raskaudessa ilmene joka vaatisi ylimääräisiä lääkärikäyntejä. Täällä ei siis ole lääkärikäyntiä alkuraskaudessa lainkaan. Muuten on sitten normaalit neuvolakäynnit terkan luona.

MaMa ja tytsykkä 24+6
 
sasha80 ja MaMa74 mulla ei ole vielä ollut ollenkaan lääkäriä, ja seuraava käynti rv 27 on neuvolakäynti :whistle: Ilmeisesti meillä vaan yksi lääkäri rv 37 synnytystapa-arviossa....
Kylläpä on eroja näissä hommissa...
Mulle tulee jo huomenna tuo äitiysavustus, siis rahana otin, joten shoppailureissu taas tiedossa :saint:
 
Meillä lapset myös innoissaan tulevasta vauvasta, sen verran mitä nyt ymmärtää. Molemmat haluaa aina kuunnella, että kuuluuko vauvan ääni ja tyttö on koittanut kädelläkin liikkeitä. Tänään tyttö kysyi, että haluaako äiti vieläkin pitää vauvan mahassa :D Ja tyttö haluaisi siskon, pojalta en ole vastausta saanut, kerran sanoi, että haluaisi pojan.

Täällä on kolme kertaa lääkärineuvola. Eka oli joskus vko 9, toinen on vko 28 ja kolmas siellä jossain 35-36 kohdalla.
 
heip pitkästä aikaa..lukemassa oon käyny oikeestaan joka päivä, mutta on jääny sit kirjottamatta..

miehen tulosta synnytykseen ei vielä tietoa. riippuu ihan työvuoroista ja mihin aikaan vuorokaudesta sitä synnyttään lähen. ku kuopus synty, oli esikoinen äitilläni, nyt en tiiä kuinka täs toimitaan. jos mies sattuu oleen yövuorossa ja synnytys käynnistyy yöllä niin lähden varmaanki yksin. pitää ny sumplia vielä lähempänä synnytystä nämä asiat, tosin mua ei haittaa vaikka yksin lähtisin synnyttään. mies kyllä ollu mukana kummassaki aikasemmas synnytyksessä.

meillä päin on lääkärineuvola 3 kertaa raskauden aikana, eka n rv12, toinen n rv28 ja vimppa joskus 36 viikolla. tosin jos on jotain erikoista raskauden aikana niin on useemmin.

juu, ens viikolla olis tarkotus mennä takas töihin, tiistaina vimppa saikku päivä. ihan innolla odotan että pääsen töihin(työnarkkiksen vikaa...), mut saa nähä mikä tuomio lääkäriltä tulee kun 7.10 on lääkärineuvola, noh, ainaki 5 päivää kerkeen oleen töissä.

mulla on kans nimien keksimisen kans ongelmia. tytölle löytyis kaikenlaisia nimiä( tosin ukolle ei varmasti kelpais mikään niistä :kieh: ), pojalle ei mitään hajuu. haluan vanhan nimen. vilho tai viljo olisin voinu laittaa pojalle mutta se on kuopuksen nimee liian lähellä. Esikoiselle olisin halunnu nimen Eeti (mun paapan isä oli Eeti), mutta mies ei kelpuuttanu sitä. Tytölle laitoin hätäkasteeseen nimen Enni Aliina ( ukon äitin äiti, joka kuoli kun anoppi oli 3v). Anoppi toivois kovaa Enni Aliinaa jos tyttö tulis, olis tärkeetä sille. noh, katotaan nyt ensi kumpiko sieltä tulee (tyttö toiveessa :D ).

juu-u mulla olis kyllä mielessä jotain muutaki mitä ajattelin kommentoida mutta se jo unohtui..noh, palailen kirjottaan jos muistan sen.
 
Nimiä tulin minäkin ehdottelemaan. Mun mummon nimi on Hilma ja minusta aivan ihana mutta itse emme ainakaan tässä vaiheessa sitä laita. Katsotaan jos lapsia tulee lisää et mikä on sitten tilanne. Elsa on myös ihana mutta mies ei sitä antaisi laittaa. Poikien nimiehdotukset onkin hankalampi.

Mies päätti sit lähteä illanviettoon yllättäen. Voi että raivostuttaa. Mulla oli niin paljon huomiseksi suunnitelmia kun mies vapaalla mutta haaveeksi taitaa jäädä. Mä en ole ollut mitenkään tavallista hermompi ja meillä asia on niin että miehelle ei auta äksyillä tai saa samalla mitalla takas ja sota syttyy.
Nyt vain voi muistella kuin ihanasti mies hemmotteli, silitteli massua ja höpötteli masuasukille esikoisen aikaan. Eipä enää toisen kohdalla.
Nauttikaa te esikoisen odottajat joiden miehet on ihan intona mukana vauvan odotuksessa!
Kyllähän tuo oma mieskin enimmäkseen hyvä on mutta nyt kyllä ottaa päähän.

 
moikka!

Täällä jatkuu kummalliset kivut ja vaivat. Hommasin kunnon vahvat magnesiumit, kun huomasin, että mun kasium, magnesium jne valmisttessa, jota olen syönyt ei ole paljoakaan magnesiumia. Jos lihaskrampit ja muut hieman helpottuis.

Kylläpä työharjoittelu taas alkaa putkeen mennä, ohjaajakin sairastui, joten oon sit kotona. Oisin varmaan vaivojeni kanssa pyrkiny saikulle muutenkin. Tää on kyllä p..tä kun jos ei kelalle mee sairauspäivärahahakemukset läpi on vaan pakko sinnitellä opiskelujen parissa äipälomalle. diagnoosin jatkoksi tulee kohta välilevyn pullistumien jne. lisäksi masennus, jos ei ala hommat toimii...

positiivista: vauvalla pitäis olla kaikki kunnossa. odotan, että saisin sen rakkaan syliini ja ajatukset siihen ja hetkeksi pois oman navan tuijotuksesta! Odotan äitiyspakkausta, ihana päästä hipelöimään niitä tavaroita... Itse en ole uutena vielä vauvalle vaatetta ostanut, mummoni neuloo vauvalle villapuvun ja sukat ja myssyn. Itse en osaa neuloa, vaikka olisi kiva opetella, jos vaan joskus jaksais. Uutta ostelen sitten vähän lähemmin suntymää, kun kaveriltakin saan vielä aika paljon pojan vaatetta.

tällaista galluppia tuli mieleen, että kauanko olette olleet miehenne kanssa yhdessä? meillä vasta 1 vuosi ja 4 kk. Heti olin varma, etä hän on mies, jonka kanssa lapsen haluan..

Öitä! :wave:
 
Just...eli se siitä mun vahvoista aavistuksista :LOL:
Laitan tähän ultrakuvia,tosin kännykällä otetut,joten pahoittelen huonolaatuisuutta :ashamed:
Paino nyt 799 g ja synnytyspainoarvio 3500 g.
Bruno naureskeli hyväntahtoisesti,että "kyllä se kaikki painonnousu on nyt ihan äidistä johtuvaa"..niiinpä...että dieetille vain :kieh:

Tyttö piteli tuskaisesti kättään jatkuvasti kasvojen edessä,ei siis mitenkään poseeraushaluinen :heart:

Elikkä mun tietoihin voi päivittää nyt tytön ja itse yritän vaihtaa siniset suunnitelmat pinkeiksi :D

Juha oli ihan tippa linssissä ja muksut kiljui puhelimessa tärykalvot helliksi :attn:

Laitan noihin kuviin otoksen tytön elimistä eli ei sieltä mitään edes pieniä pusseja löydy :LOL:


Klitoris ja häpyhuulet näkyy jalkojen välistä!
Pienet varpaatkin löytyi!



 
Ihunia kuvia Tuulia78 :) Aika aikaisessa vaiheessa tiedetään jo syntymäpainoarvio. Onko tuo 4D niin tarkka, että voi antaa aavistuksen jo tässä vaiheessa?

Tsemppiä Haidi84! Työharjoittelu voi olla tosi raskasta, onneksi omassa harjoittelussa ei tarvitse mitään raskaampaa nostella, kun muksut on jo ekaluokkalaisia. Kela on sitte härski, kun ei anna rahaa sairaalle... Minen ymmärrä.

Summer oli jo saanut pakkauksen... Sitä odotetaan kieli pitkällä täällä :p :LOL:
 
JOHJOLLE JÄTTISUURI KIITOS!!!

Ollaan tässä nyt viimiset miljoona vuotta pähkäilty pojalle nimeä mutta mikään ei tunnu hyvältä. Meidän pojan nimen pitää alkaa J-kirjaimella ja siinä pitää olla mielellään vähintään 6 kirjainta ja sen tulee olla harvinainen, mutta silti suomalaiseen suuhun sopiva...ja nyt se löytyi, kiitos Johjon!

Jeeli itsessään on aikasta ihana, mutta muokkasin sitä nimeä vielä enemmän omaan suuhuni sopivaksi ja nyt olisi sitten pojallekin uniikki, aivan hurjan ihana nimi tiedossa :heart: Kunhan tuo isäntä herää, niin kerron hälle, että pojan nimi on PÄÄTETTY! Voi vitsit kun tulinkin iloiseksi, ellei sitten ukko romuta meikäläisen nimiehdotusta. Pitäneekin mennä aamukahvia sille keittään, jotta saan sen heti superhyvälle päälle B)

Sef 23+1
 
APUVA mulla on niskat ihan jumissa, hartiat on niin kipeet ettei kärsis nykästäkään :( Onko kellään tietoa saako mitään kylmägeeliä tai kipuvoidetta käyttää? Nuo Panadolit ei paljon auta, kun eivät ole tulehduskipu lääkkeitä, hitto tämäkin vielä :headwall:
 
Meinaako joku/monikin ottaa ton influessarokotuksen? Mä en nyt pysty päättämään ottaisko vai ei...

http://www.helistin.fi/?page=8165280&id=5278991

Kirppunen kokeiles sellaista lämmitettävää jyväpussia! Toimii mulla tosi hyvin ja ihanan rentouttavaa muutenkin.
 
Mulla on myöhästä ottaa tota influenssarokotusta, mulla on niiiiin hyvä räkätauti päällä, että oon ollu nytte 2 päivää saikulla sen takia kun valvon yöt ja valvon päivät ja kun ei mitään kunnon roppeja saa ottaa niin ei auta kun kärsiä :(
Olis pitäny eilen käydä labrakokeissa ja maanantaina sitte taas menossa tsekkaukseen koksiin, vähä hienoo taas nähdä, et kuinka siellä ollaan taas kasvettu, ainakin meno tuolla mahassa on jotain aika hurjaa, eli vois kuvitella, että siellä jo aikamoinen jässikkä on :heart: no jospa tänään raahautuisin sinne labraan ja kävisin ottamassa ne kokeet, rääkkäykseen menossa siis, mulla kun ei ole suonia mistä sitä verta otettais...
mun yöllisiin suonenvetoihin auttaa ainakin tällä hetkellä se, että pitää pörrösukat jalassa.
mun hormonit jyllää ihan kiitettävästi ja töissä kävi tiistaina niin, että yks "täti" tuli syyttä huutamaan mulle auton paikasta (ajan siis työkseni, en taksia vaan ihan jotain muuta ja meillä on lupa jättää auto siihen mihin jätin sen, tätin mielestä se oli invapaikalla, mihin hänen olisi pitänyt päästä, vaikkei oikeesti ollut edes invapaikka, vaan ne paikat oli täysi siinä vieressä) ja mullahan kilahti ihan täysin (kun en oo kunnossa muutenkaan). täti vaan jatko huutamista niin kauan kunnes mä nostin kytkintä ja jätin sen mesoamaan sinne itekseen(mikälie sairas oli tuokin ihminen) mutta kun pääsin autolla vähän kauemmas, niin aloin itkemään ihan täysin, eikä siitä meinannu tulla loppua ollenkaan :ashamed: eli siinäkin mielessä sairasloma tuli ihan tarpeeseen varmaan, alkaa toi työnteko käydä pikkuhiljaa voimille, onneks ei ole enää kun pari viikkoa, niin ehkä sen jaksaa!
noh, äiskä kävi tässä eilen ja vei noi meidän vintiltä kaivamat vauvanvaatelaatikot niille, hän haluaa kuulemma pestä ne, no mullahan ei ole mitään sitä vastaan, jos intoa piisaa niin peskööt ihan rauhassa :D esitteli myös viikonloppuna semmosta vauvalle tulevaa nuttua mitä hän on alkanut tehdä, värinä semmonen sulosen keltanen :heart:
mua kyllä jotenkin jo alkaa pikkuhiljaa kans hirvittää kun nää viikot menee niin vauhdilla, että ei ole enää pitkä aika tohon et tuo riiviö tuolta syntyy, kuudennella kuulla kun ollaan jo menossa, kääk! :eek:

foxilady ja poika 24+0
 
sef: Kiva että musta oli apua :D. Vieläkö itekki keksis mieleisen nimen. Tai sit se on se Jeeli. Tämän loppuraskausajan kun sitä "makustelee" niin ehkä se on jo minustakin parempi sit ku vauva syntyy. :whistle:
 
Onnistuin! Profiilissa nyt masukuva, otettu eilen eli rv24+3... kivasti kasvaa tällä hetkellä mutta saa nähdä tuleeko tästä masusta sitten isompi kuin ekan kohdalla, tod.näk jää yhteä pieneksi...

Nyt äkkiä kahvin hakuun ennen kuin esikko herää...
:wave: Lappitar ja Hippunen 24+4
 
MaMa Välttämättähän streptokokki ei ole emättimessä, jos se on aiheuttanut virtsatietulehduksen - mutta usein niin on. Mun käsityksen mukaan pitäis ilman muuta ottaa emätinnäytekin sun tapauksessa... Eli pyydä se nyt ihmeessä! Streptokokki voi laukaista ennenaikaisen synnytyksen, joten jos niin huonosti kävis, että synnytys käynnistyis ennen vikaa lääkärineuvolaa ja tuloksen saamista, kerro synnärillä, että sulla on ollut raskauden aikana streptokokin aiheuttama pissatulehdus.

tuulia Onnea tyttöuutisista! Ihania kuvia :heart:

omaa napaa... tai tässä tapauksessa päätä :kieh: Mun päänsärky on yltynyt tosi kovaksi ja eilen tuli näköhäiriöitäkin, joten kävin illalla tk:ssa paineet mittauttamassa. Verenpaine oli 139/79 joka on mun normeihin paljon, mutta pissassa ei ollut valkuaista. Käyn tänään lääkärille valittamassa, katsotaan löytyiskö joku järkevä syy. :/ Nyt kuitenkin neljäs perättäinen kipupäivä :headwall:
 

Yhteistyössä