TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Onko kellään sellasta vaivaa et näin raskaana ollessa ei saunominen sovi? Siis jos meinaan mennä löylyyn niin rupeaa heti ottamaan päästä tai tosta otsan paikkeilta! En nyt tavallisestikkaan ole kova sauna ihminen mut nyt välil olis mukava vähän "lämmitellä", no vaivansa kullakin :whistle: Mulla alko eilen 25 viikkoa ja rupes jotenkin hirvittämään kun ajattelee et eihän tässä nyt enää niin mahdottomia ole tohon la !!Näkeekö kukaan painajaisia enemmän odotusaikana ?Mulla on vakiona et mitä pitemmällä ollaan niin saatan nähdä monta painajaista yössä :( Nyt on jo alkanut saada niistä esimakua..Piti jotain vielä kysellä mut ei tule enää mieleen :ashamed: Tuntuu et ajatuskin sen kuin pätkii,no tämä tällä erää pitää laittaa kohta tyttö kerhoon.
 
Tasku Venus
Muakin on nyt alkanut synnytys hirvittämään. Laskeskelin että 16 viikkoa enää laskettuun aikaan niin... :eek: Siis kamalan vähän kun ajattelee vaikka sitä aikaa taaksepäin 16 viikkoa. Se aika on mennyt kauheeta vauhtia. Iiiik... :/

muok: Ai niin, sainpa unta viime yönä! Nukuin KOKO yön ihan sikeesti! Tuntuu mahtavalta. :D Taisi univelat vaan tosin vaikuttaa asiaan.
 
Heippa pitkästä aikaa!
Olen saikulla ollut tämän viikon suppareitten takia ja lepo on kyllä auttanut.
kesää odotellessa Minulla on sama "vaiva". Oloa helpottaa saunassa, kun istun alalauteella ja välillä ovi auki. Ai, minäkö perinteinen suomalainen saunoja :LOL:
Unista..sanoisinko, että ei välttämättä painajaisia mutta todella outoja unia on ollut :eek: .
Hei, osaisko joku kuopiolaisista kertoa, kuinka kauan suunnilleen menee siihen, kun äippäpaketti tulee? Ajattelin vasta kuun lopussa laittaa kelalle hakemuksen ja nyt vaan mietin, millon se vois tulla. Vois alkaa miettimään vauvan tavaroille ja vaatteille sopivaa paikkaa. Tekisi mieli jo anoppilan varastosta käydä vaunutkin hakemassa ja "huoltaa" ne, mutta jos vielä malttais mielensä. Vai malttaisko :LOL:
Se on muuten taas yksi viikko kasassa..

nippanappa ja vilperi tasan 24+0
 
saunomisesta en tykkää kovin minäkään etenkään raskaana ollessa. Lapset aina saunoo mut ulos ensimmäisenä :LOL: Olen pistänyt tuon saunassa tulevan huonon olon matalan verenpaineen piikkiin, jotenkin raskaana ollessa vaivaa enemmän. Kovilla helteillä mulla tulee vähän samanlainen olo :/

(.) Kävin eilen kontrolliultrassa mahalaukun näkymättömyyden vuoksi. Kyllä siellä nyt jonkinlainen pieni rakkula saatiin näkymään, mutta viikkoihin nähden aivan liian pieni. Lääkäri ei oikein osannut sanoa, mistä vois johtua. Muut rakenteet ok, joten vois sulkea pois kehitysvamman. Vauva kasvanut normaalisti, joten kovin isoa häikkää ei ehkä ole. MUTTA vettä ei tarpeeksi mahassa, joten kyse VOI olla jostain ruokatorven häikästä. Jotain munuaisaltaistakin puhui, mutta virtsarakko yms. näytti normaalilta. Kontrolliultra 6 viikon päästä |O
Soitin sitten aamulla neuvolaan, ja sanoin, että tuntuu kohtuuttoman pitkältä ajalta odottaa tässä epätietoisuudessa 6 vkoa. Neuvolasta ymmärrettiin asia ja laitettiin heti lähete äitipolille. Sanoi vielä, että toi kunnallinen ultra on niin huono, että on ihan tarpeellista laittaa tutkimuspuolelle kunnon ultraan. Siellä kai näkee ruokatorvenkin rakenteet paremmin. Nyt sitten odotan malttamattomana, että pääsisin mahdollisimman pian. En oo vielä saanu koko raskaudesta nauttia, ja ollaan jo ilo puolenvälin - sais jo helpottaa :(
Tästä tuli nyt vähän omanapainen juttu :ashamed:
 
Noniin, nyt on mitattu mullakin se sf ja tulokseksi saatiin 23, mikä ymmärtääkseni on aika iso, mutta iso on mahakin ja mahan kantajakin.

Oli sitten vähän painokin noussut...kokonaissaldo nimittäin jo peräti 8 kiloa. Ei tässä nyt ihan näin pitänyt käydä. Tosin kotivaaka näyttää yhtä kiloa vähempää lukemaa, joten uskon sitä mieluummin ja koska kyse ei ollut aamupainosta ennen ruokaa, kun taas lähtöpaino sitä oli, niin sallin itselleni vielä puolen kilon pudotuksen siihenkin.
Jaa että miten niin itsensä pettämistä :LOL:
Loppujen lopuksi mulle on se ja sama mitä vaaka näyttää, sillä kyllä ne kilot saa sitten pois, kun sen aika.

Vieläkään ei mitattu hemoglobiinia, mutta ehkä sitten joskus sekin tehdään. Rr oli 110/50 eli matala, mutta matala se on aina ennenkin ollut, joten eipä siitäkään sen kummempaa. Seuraava aika saatiin 4 viikon päähän.

Nyt on olo aika normaali, eli mitään raskausoireita ison mahan ja potkujen (toki närästystä, mutta ei pahaa) lisäksi ei ole nyt päällänsä. Voi, kun tätä jatkuisi mahd pitkään.

sef 22+1
 
Tuttemui toivottavasti pääset pian uuteen kunnon ultraan :hug: kuten jo hehkutinkin, tuolla yksityisellä, jolla eilen kävin oli kyllä loistavat ultrausvälineet ja lääkäri tutki vauvan tosi tarkasti. Näkymät oli HUOMATTAVASTI paremmat tuolla 3D/4D ultralla kun noilla 2D ultrilla, hinta tosin oli kyllä suolainen reilu 230e :whistle:
Tuollainen odottaminen on niin hermoja raastavaa, muistan edellisestä raskaudesta, kun lääkäri arpo onko tytöllä huuli-kitalakihalkio vai mikä kehityshäiriö....Ultrattiin monta kertaa ja epätietoisuudessa sai kyllä olla loppuun saakka, terve tyttö kuitenkin syntyi
:heart:

 
Kesää odotellessa mulla ihan samat vaivat! Sanoin miehellekin, että saunoessa "ottaa otsasta" eli taitaa sitten liittyä jotenkin tähän raskauteen, en siis olekaan kummajainen... :snotty: Ja sama juttu noissa painajaisissa, viime yö oli ensimmäinen ja tiedän, että niitä tulee valitettavasti lisää. Yleensä nimittäin nukun sikeästi enkä juurikaan näe unia, joita muistaisin, mutta esikoista odottaessa painajaiset piinasivat mua juurikin puolen välin jälkeen melkein loppuun asti! Eli sama vaiva tulossa taas... ja kyllä raivostuttaa, ei nimittäin oo kivoja unia sellaset! Ei niissä oo päätä eikä häntää mutta kauhea hätä kuitenkin joka yö ja itken unissani ym. :eek: Mutta sekin kai kuuluu asiaan kun alitajunta siellä työstää tulevaisuutta ym..

Tänään löysin lisää kestovaippamateriaalia kirpparilta, 6kpl harsoja... ne harsot kun tuppaa olemaan kalliita, jos netistä tilaa, joten parempi löytää käytettynä.. Saa sitten nähdä kuinka aktiivinen kestoilija musta tulee.. :ashamed: En ainakaan aio ottaa siitä stressiä!

Ei muuta tällä kertaa! :wave:
-Lappitar ja Hippunen 23+4
 
Terveiset neuvolasta..

Kaikki ok, sf-mitta 23cm, painoa oli tullut reilussa 3 viikossa yhteensä 100g :D (jees!!!, nyt tullut painoa lisää siis koko aikana yht. 2,1kg), verenpaineet ok ja hb 119 eli raudan syönti jatkuu :kieh:. Tytsykkä ei tykännyt yhtään lääkärin "ropeltamisesta" vaan aloitti sellaisen mesoamisen että meinasi ihan tehdä pahaa kun rumbasi puolelta toiselle.
Seuraava neuvola 4 vk:n päästä ja samalla on sitten se sokerirasituskoe :kieh: eihän siinä rasituksessa muuten mitään mutta se litku on niin makeaa että meinaa tulla aina väkisin ylös :x

Tuttemui toivottavasti pääset pian sinne äippäpolille tarkempaan ultraan niin pääset nauttimaan odotuksesta, sillä uskon että paremmilla laitteilla selviää että siellä tuskin on mitään häikkää. Nuo aatamin aikaiset laitteet pitäisi kieltää kun ei niiden kuvista ota selkoa ja epäselvyydet aiheuttavat vain turhaa huolta. Mutta pidetään peukkuja ettei tarvitsisi odotella pitkään asian selviämistä :hug:

Saunomisesta mitä pidemmälle raskaus etenee sitä vähemmän nautin saunomisesta. Minulle tulee vain huono olo siellä kuumuudessa..

Toimitin sitten kelaan äitiysavustus- ja äitiyspäivärahahakemuksen, saa nähdä miten pian päätös tulee. Lupasivat kyllä parin viikon sisällä...

MaMa ja tytsykkä 24+0
 
Neuvolassa kävin minäkin ti ja mulla oli sf-mitta 19 cm. Sentti vaan oli tullu viime neuvolasta lisää... Mutta sanoivat, että se on varsin tavallista tässä vaiheessa, masun koko on käyrällä just siinä puolivälin kohdalla nyt. Enpä muista millon oisin tullu alaspäin jotain käyrää, mutta nyt on sekin nähty :D Painokäyrällä olin tullut 600 grammaa viikossa ylöspäin... :ashamed: Nyt kun viimein ei koko aika okseta = ruoka maistuu, niin tuntuu että ruoka maistuu ihan siitä edestä. *huokaus*

Hemoglobiini ja verenpaine ovat onneksi olleet koko ajan ihan hyvät. Joka kerta on mitattu molemmat kun olen kysyttäessä sanonut että mitataan. "Kyttään" molempia muutoinkin, saati sitten nyt.... On tuota sukurasitetta, niin mukavampi tietää missä mennään.

Saunomaan pystyn aika hyvin, huono olo yllättää joskus sitten suihkun puolella, ei saunoessa niinkään.

Öisin heräilen tosi monta kertaa yössä; ramppaan vessassa, nään painajaisia ja nyt uutuutena olen herännyt suonenvetoon... Onneksi painajaiset eivät ole vauvaan liittyviä, kunhan muuta kurjaa näyttää pitkin öitä.

Tuttemui : voimia. Toivottavasti asiaan saadaan pian selko.

Papupata ja Papu 22+3
 
Kuulumisia tältäkin suunnalta pitkästä aikaa.

(.) Hyvin täällä edelleen voidaan paitsi hemppa kovin alhaalla vaikka oon heti alkanu rautaa syömään kun raskaana tiesin olevani. Hemppa oli nyt 107, pikkusen väsyttään laittaa =)

Sf-mitta 20 ja painoo tullu 7kg jo :kieh:


Mut sit hieman siskon napaa jolla LA joulukuussa.
Viime yönä (rv 28+4) syntyi pienen pieni 1340g ja 38,7cm tyttö.
Lapsivedet oli menneet edellisenä yönä ja sitten vaan tyttö päätti lähteä tulemaan maailmaan.
Kovin jännään pienen puolesta ja toivon kovin voimia tuoreille vanhemmille

:heart:

Vaistomaisesti aloin katsomaan hieman päivän tekemisiäni ja otteitani tarkemmin. Sekä yritän olla nostelematta tuota esikoista niin paljoa.

Toivottavasti täällä kaikki saadaan kantaa omia pienokaisiamme hieman pidemmälle :hug:

T: Tuore täti ja kasvava masu 23+0

 
Teebird onnittelut tädille sekä tietysti äidille ja isälle pienestä tytöstä :hug: :flower: Pienelle kaikkea hyvää elämän alkutaipaleelle ja toivotaan että kaikki menee hyvin ja pieni tyttö kasvaa isoksi kaunottareksi.

Toivotaan todella että meidän vauvelit kasvavat mahdollisimman kauan tuolla kohdun suojassa, mutta ainahan ei näihin asioihin voi vaikuttaa vaikka kuinka olisi tahtoa. Onneksi nykylääketiede on hyvin kehittynyttä ja pienistäkin keskosista kasvaa terveitä lapsia..

Katsotaan vaan, niin tammikuussa me tuskastelemme isojen mahojemme kanssa ja odotamme kuin kuuta nousevaa että pääsemme synnyttämään.. (näin toivon kaikille :D )

MaMa ja tytsykkä 24+0
 
Toivottavasti Tuttemuilla kaikki hyvin ja selviää pian.

Täällä vauvan liikkeet ovat olleet kovin vähäiset normaaliin verratuna nyt kolme päivää. Ja tietysti kotidopler on lainassa enkä saanut sitä reissuun mukaan. Lähdimme keskiviikkona mummola reissulle ja tänään palaamme kotiin. Kaiken huipuksi unohdin insuliinineulat kotiin!!! Itse insuliinikynä on mukana mutta neulat ei. Olen tietysti huolissani miten tämä vaikuttaa vauvaan kun omat sokerit on korkealla ja vauvan kai sitten alhaalla. Kaks iltaa siis jäi pistämättä. Kyllähän tuo diabeteshoitaja sanoi että ei se suorastaan vaarallista ole mutta hyvä olis jos sokerit ois kondiksessa.

mei ja piiperö 25+
 
Ihanaa, nyt on vapaa päivä pitkästä aikaa. Jotain kirjoitushommia pitää ensi viikkoa ajatellen tehdä, mutta työmaalle seuraavan kerran vasta maanataina. Turhan raskas ollut tää viikko. Eilen käytiin oppilaitten kanssa retkellä ja siellä sitten riekuttiin 4h. Nyt tuntuu seisoskelu selässä mukavasti. No, enää kolme viikkoa harjoittelua jäljellä :) Sori tämä pitkä selostus, mutta en jaksa odottaa tuota harjoittelun loppua.

Toukka touhuaa ihan hirveästi tänään. Koko viikon on ollut aika hiljaista, mutta nyt olen rento ja potkut tuntuu tosi selvästi jo ihan käteenkin. Ei enää mitään hiljaista hipsuttelua enää, vaan kunnon potkuja :) KIvalta tuntuu...

Teebirdille onnea! Aika hurjalta tuntuu, että mekin ollaan kohta sellaisilla viikoilla, että vauvalla on melkein 100% mahdollisuus selviytyä ennenaikaisesta syntymästä. Pitää tosiaan ruveta huolehtimaan siitä, ettei nostele turhia. Pitää osata vaan sanoa muillekin asiasta. Meille sellaisia terveisiä, että meillä riippuu tosi paljon päivästäkin, että miten toukka touhuaa. Varmasti tuo oma stressi vaikutti siihen. Toivottavasti sokerisi pysyvät kurissa.
 
TeeBird Onnea tädille ja pienelle enkeleitä suojelemaan!
Mulla paino noussut 3kg :snotty: :ashamed: Hiton aurajuusto ja suolakurkku himo......
Mulla Kirppu riehuu mahassa aina iltaisin, tai sillon kun itse lepäilen niin jytä alkaa.
Ollaan lähdössä miehen kanssa kaupungille ostelemaan vauvalle vaatteita :heart: Mä en oikeesti käsitä, että meille tulee kolmas tyttö, tätähän minä salaa olen toivonut :saint:
Närästyksestä muakin on alkanut hieman närästämään, ei onneksi niin paljon, että pitäis vielä Rennietä syödä, mutta kuitenkin, ärsyttävää. Mulla on hirvee himo noihin viinirypäleisiin :p eikä niitäkään pitäisi kyllä hirveesti syödä, aikamoisia sokeripommeja....
Jaahas, mut nyt shoppailemaan :wave:
 
Huomenta kaikille :heart: Ihan sika pitkä aika kun olen viimeksi kirjoitellut; äitiysloman sijaiseni aloitti kolme viikkoa sitten ja istun työpäivät siis 8h jonkun vieressä ja paasaan eli ei paljon surffailla. No pari kuukautta kun jaksaa vielä ohjata niin sitten pääsee kotiin =) Taustalla olen kuulumisianne lueskellut kuitenkin iltaisin ahkerasti.

Rakenneultrassa käytiin pari viikkoa sitten ja ihan reippaan näköinen otus siellä vilisti ja venytteli koipiaan. Sukupuoltaan se ei suostunut näyttämään ja lääkäri joka tutkimuksen teki on perinteisesti sellainen, joka on sitä mieltä että rakenneultra ei ole sukupuolen selvittämistä varten. Mitä se ei tietenkään ole. Kaikki näytti normaalilta ja sain kommentit, että kaikki sormet ja varpaat löytyy ja onpas kauniit jalat :D Pohdiskeltiin miehen kanssa, että lähdetäänkö nyt sitten oma kustanteisesti 4d:hen, mutta ajateltiin sitten, että koska kaikki näyttää tosi hyvältä ja normaalilta, niin säilytetään jännitys loppuun saakka itselläkin eikä mennä pelkän sukupuolen takia tuohon tutkimukseen. Miulle tuli sitten lopulta päätöksestä tosi hyvä mieli, lisää jännitystä, vaikka tietenkin hirmusti kiinnostaisi kumpi se on. Onneksi tykkään eniten joka tapauksessa turkooseista ja keltaisista vaatteista, joten ei haittaa hankintojakaan.

Äsken käytiin neuvolassa; kaikki tuntuu olevan mainiosti: hemoglobiini 126, sf-mitta 19 cm, vauvan sydän pompotteli oikein kovasti ja vahvasti, vp 119/80 ja äidin paino noussut 377g/vko. Yhteensä tosin tullut jo 8 kg, mistä ne jaksaa kitistä, että on lähtöpainoon nähden tullut jo reilusti. Mutta mie syön ihan normaalisti ja liikun sen minkä jaksan, joten en omasta mielestäni ihmeitä voi enää muuta tehdä. Sitä paitsi jos jakaa tuon muutoksen viikoilla niin tulee n. 560g/vko, joten en ymmärrä mikä sen terkkarin pyllyä hiertää. Itsepähän kiloni kannan.

Somasti odotus etenee, vaivoja ei ole tällä hetkellä (!), vauvan tavaroita pitäisi varmaankin ruveta hankkimaan pikkuhiljaa. Mitään muuta ei vielä ole kuin muutamia vaatteita.
Ihanaa syysviikonloppua kaikille, yritetään nauttia odotuksesta :heart:

PäivikkiV ja Urhopirpa 22+3

p.s. etusivun listasta taitaa puuttua miun ikä eli 27-v. jos jottain kiinnostaa B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Tuttemui toivottavasti pääset pian sinne äippäpolille tarkempaan ultraan niin pääset nauttimaan odotuksesta, sillä uskon että paremmilla laitteilla selviää että siellä tuskin on mitään häikkää. Nuo aatamin aikaiset laitteet pitäisi kieltää kun ei niiden kuvista ota selkoa ja epäselvyydet aiheuttavat vain turhaa huolta. Mutta pidetään peukkuja ettei tarvitsisi odotella pitkään asian selviämistä :hug:

MaMa ja tytsykkä 24+0
Minäkään en kummemmin hermoillut sen eka ultran jälkeen, ajattelin, että tosiaan maha vaan voi olla tyhjä. Nyt alkoi hermostuttamaan enemmän, mutta viikkoja jo sen verran, että en nyt enää ala yksityistä etsiä (meiltä lähimpään ultraan 90kilsaa), kun kerran lupaili Oysin tutkimusyksikköön laittaa aikaa vetämään. Toivottavasti pääsen nyt sinne mieleni rauhoittamiseksi :ashamed: Mutta kyllä toi ultralaite tällä tuppukylällä nyt tuntuu tosiaan niin |O :headwall: Vaikka voihan siellä jotain oikeesti häikkääkin olla. Tykkään kyllä tosta meidän ultraajasta, ja siitä, että tarvittaessa sinne pääsee ultrattavaksi ainakin kätilön kanssa aina kun haluaa.

Ja tosta otsakivusta Mullakin jotain kummaa jomotusta ja sellasta "huonoa oloa" otsalla :eek: Uus raskausoire :LOL:

Niin ja kelan papereita en oo päässyt täyttelemään, seuraava neuvola vasta 1.10 ja viikkoja tuolloin jo 25+3. (muuten vasta toinen kolmas neuvola koko aikana) Mutta eipä noilla nyt kiire :whistle:
 
TeeBird Onnea sata kiloa tätiydestä :flower: :flower:
Veljeni syntyivät viikolla 28 ja silloin oli vuosi 1985 ja henkiin jäivät.. oikein komiat urheilulliset tummat nuoret miehet, toinen insinööri ja toinen tradenomi. Kaksoset vielä kaiken lisäksi! Joten eiköhän siskosi pikkuisella ole myös ihana elämä edessään!!! (itse myös odotan innolla tädiksi tulemista)

Anar ja Eemeli 22+3
 
Teebirdille onnea, paljon onnea myös tuoreille vanhemmille ja pienokaiselle.

Huono olo on täälläkin otsalla, liekö meidän tammikuisten oma raskausoire? Tosin mulla sitä on muulloinkin kun saunan jälkeen. Liekö niistämisellä osansa siinä asiassa.

Nyt siivoamaan, huomenna pitäis tulla synttärivieraita :headwall: Ei oikeesti jaksais ollenkaan...
 
heissan taasen!

Tuttemui, täällä jännätään ja pidetään peukkuja että pääset pian uusintaultraan. jos on vanha toosa niin sehän voi näyttää mitä sattuu, ja jos masu oli tyhjillään toistamiseen niin ei kait siinä mitään ole, siis muuta kuin ettei ollut vain täysi. :hug: eiköhän kaikki ole kuitenkin kunnossa :)

Mei, mulla on ainakin erilaisia päiviä tuolla toukalla, siis välillä se heiluu kuin mikäkin heinämies ja välistä tuntuu että mikähän nukkumatti siellä oikein on. Olen myös huomannu että jos en ole syönyt kunnolla (kuin esim pelkän kevyen lounaan koko päivän aikana), niin ipana ei paljoa liiku. Sit jos syön2 lämmintä ruokaa ja hedelmiä (ja karkkia...) niin sitten se touhottaa oikein kovasti.
Eilen toukka kääntyi niin reippaasti että koko maha muljahti käden alla, vitsit että konkretisoitui miten iso se on jo! Siis kun jotenkin vieläkin ajattelee että se on jotain 10 cm pitkä pötkylä, vaikka oikeasti kohta lapsi on varmaan 30 cm jo niin alkaa olemaan voimaa liikkumisessakin. Potkut silloin tällöin tuntuu jo masullakin, makkaroista huolimati.

Jeesh, suonenveto oli viime yönä tuskaa ja painajaisia on nähty täälläkin. Ja mitä kummallisempia unia, tuntuu että olen jokaisen exän kanssa viettäny yhden yön viime kuukausien aikana :LOL: :ashamed: ...levotonta touhua.

Jep, vähän vielä pitäis tehdä töitä ja sit alkaakin vkl - kyllä tää viikko on taas menny vauhdilla!
 
Tuttemui: Toivottavasti pääset pian uudestaan ultraan!

TeeBird: Onnea tätiydestä!

Minullakin tulee aina saunassa pää kipeäksi. Heti kun saunaan menee ja lakkaa heti, kun saunasta tulee pois.

Tänään oli neuvola:

rv 22+0
paino: lähtöpainosta tullut 3,6kg.
rr: 100/58
sf-mitta: 22cm
hb: -
sydämen syke: 140+

Hemoglobiinia ei otettu, kun oli viimeksi vielä hyvä. Seuraava neuvola on17.10 ja lääkäri/neuvola 5.11. Oli joku sijainen, joka on joulukuuhun asti. Sain nyt hakemukset Kelaan täytettäväksi. Sanoi, että jos haluaa pakkauksen niin kannattaa pian hakea, on ruuhkaa. Me ei oteta pakkausta, otetaan rahana.

Miehen veli ja sen vaimo kävi tällä viikolla 4d-ultrassa ja niille on nyt tulossa kolmas poika. Kaksi lasta niillä siis on ja molemmat poikia. Toivoi vähän enemmän tyttöä, mutta ei siis varmaan hirveän pettyneitä silti ole.
 
Heippa kaikille piiitkästä aikaa, ei o kerennyt tänne muutamaan viikkon ees viestejä lukemaan. Oltiin tosiaan siellä Mallorcalla viikko ja sitten heti perään oli pojan 2v synttärit, tekemistä siis riittänyt :)

Nyt menossa 22+0. Olo ollut ihan jees. Mitä nyt suonikohjut vaivaa alapäässä. Eilen huomasin että vasen puoli ihan turvoksissa ja kamalasti suonikohjuja häpyhuulissa, ja on muuten tosi kipeitä :( Eipä tee paljon mieli seksiäkään kun alapää on niin kipee! Viime raskaudessakin niitä tuli muttei näin paljoa, ja nekin vasta ihan loppuvaiheessa! Pahoinvointi ei enää vaivaa oikeastaan ollenkaan ja ruoka maittaa, liiankin hyvin. Silti kiloja ei vaan tuu lisää, vielä muutama kilo alkupainoon =)

Eilen käytiin ostamassa tuplat. Päädyttiin sitten pitkien harkintojen jälkeen Babyweltin Ohio 08-malliin. Ihastuin niihin niin paljon että nyt jo tekis mieli niitä tuolla työnnellä, saa nähä sit kun 2 kyydissä ja ylämäki eessä että onko sit enää niin kivaa :LOL: Mutta tosi kevyet, ketterät ja aivan ihanat on!! Ja vielä oli alennuksessakin meidän yllätykseksi =) Ei kauheen kalliita viitsitty ostaa kun käyttöaika meillä niin lyhyt. Poju on jo 2v4kk kun kakkonen syntyy.

Meillä on jo nimi melkeen päätetty! Kauhee "tappelu " tuli nimestä kun miehellä niin erilainen maku, mutta yhteisymmärrykseen kuitenkin päästiin, jotenkuten :LOL:

Täällä on melkeen kaikki hankinnat tehty, aika paljon kyllä on esikoisen vanhoja! Toppapuvun kun vaan vielä jostain löytäisi. Meillä on pojan vanha, mutta muistaakseni kokoa 74, niin on vähän liian iso vauvelille...

Poju meni just päikyille ja kun herää niin lähdetään shoppailemaan. Mies viikonlopun reissussa niin saadaan olla kahdestaan, ihanaa olla välillä erossa =) Mutta mä häippäsen syömään ja itteeni laittamaan että oon valmiina kun mussu herää...
 
Joku kyseli painajaisista raskausaikana. Itse en koe että nään jotenkin enemmän painajaisia. Siis noin niinku suhteessa. Mutta unien määrä on kyllä lisääntyny ja varsinkin vauvasta nään paljon unia. Viime yönä heräsin yöllä kun näin unta että vauva syntyi juuri kun mun piti marssia alttarille mennäkseni naimisiin mieheni kanssa (ensimmäinen häävuosipäivä meni kyllä just, mutta silti). vauva tuli reilusti etuajassa suunnilleen näillä viikoilla kun mitä nyt olen ja huoli vauvasta oli kova. Unesta herättyäni täytyi saada hetki aikaa rauhoittumista varten ja vaan silitellä kasvavaa mahaa. Vauva sieltä potkutteli kuin vastaukseksi: Kunnossa ollaan. *hymy*

Yritin lisätä mahakuvaa profiiliini, mutta se ei vissiinkään onnistunut, sillä ainakaan kun itse kävin profiiliani katsomassa, ei siellä mitään kuvaa näkynyt. Missä lie vika. Selvittelen asiaa ja ilmottelen kun saan kuvan sinne siirtymään.


tulia & viljami 21+3
 

Yhteistyössä