TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Juustoista Onpa kiva jos aura on tehty pastöroidusta maidosta jaa syödä ilman kuumennusta! Itse en vähän aikaa sitte uskaltanut syödä sitä raxissa mutta täytyypä oikein tutkia paketteja kaupassa. Sen tiesin että kuumennettuna saa syödä.
Mutta mun mielestä tuorejuustopaketissa ei lukenut onko maito pastöroitua. Onko kellään tästä tietoa?

Tankki Käyppäs kattoon alkkareita Lindexiltä. Itse xl kokoisena ostin sieltä mammamalliston alkkareita ja xl oli jopa liian iso. Ihanat jalassa kun eivät rullaannu alas niinku tavalliset nyt masun kanssa. Eivät tietenkään ole mitenkään seksikkäät mutta mua ja miestä se ei haittaa kunhan on mukavat päällä.

Seksistäkin oli ollu puhetta. Aika hiljaista sillä saralla, kerran parissa viikossa jos miehen mieliksi. Nyt on alkanut taas vähän paremmin maistua mutta kun alkaa aina supistelemaan kesken kaiken, alavatsa kovettuu eikä tunnu kivalta.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan.

mei ja piiperö 24+
 
Tasku Venus
Mä en kestä näitä levottomia jalkoja. :'( Ei taaskaan tullut nukuttua minuuttiakaan viime yönä. Ei muuten mutta kun töissäkin pitäis vielä jaksaa käydä. Että mä vihaan tätä! Ihana vaiva jonka olen äidiltäni perinyt. :kieh: Joka nyt tosin pahentunut huippuunsa. Saas nähdä jos noi magnesium-tabut alkais toimia tähän. Onko kellään muilla levottomia jalkoja?

Me päätettiin miehen kanssa nyt kuitenkin hakea uutta asuntoa vauvan takia. Nykyisen asunnon, tai oikeastaan talon hissin ongelma on, että se on vaan liian pieni ja muutenkin niin hemmetin hankala. Ei menis samaan hissiin sekä vaunut että vauva. Enkä mä vois jättää eka vauvaa kämppään yksin kissojen kanssa ja viedä hissillä vaunut alas, sitten vasta hakea vauva. Ei vaan onnistuis. Niin ja kellariin tai varastoon ei uskalla mitään jättää kun KAIKKI varastetaan tai rikotaan. Jos hankkis vakuutuksenkin vaunuille niin sais koko ajan olla ostamassa uusia ja onhan siinäkin omavastuu. Että ei kiitos. :headwall:

Tulipas turhaa höpötystä. :whistle:
 
:wave: Töyhtö minä myös kärsin levottomista jaloista. olen joskus kokeillut magneesiumia mutta ei see silloin auttanut yhtään, niin sain lääkärilta ihan kolmiolääkkeen mistä tosiaan oli apua. nukkumisesta ei muuten olis tullut yhtään mitään. nyt raskausaikana kun ei saa sitä käyttä olen vaan kärsinyt. viimeksi kun neuvolassa asia tuli puheeksi sieltä neuvoti ostama kelasin magneesiumia, no ostin ja nyt odottan että tuloskia syntyis..... :headwall:
hankinnoista vaan vähän vaateita olen ostanut ei muuta. olen kyllä nähnyt monia listoja siitä " mitä vauva tarvii" mutta siitä huolimatta en oikeen tiedä mitä kaikkea pitäis osta.
vaunujen ostaminen tuntuu tosi suurelta ja vaikealta hommalta(vielä pahempi kun auton osto), mulla kun ei ole vaunuista minkäänlaisia kokemuksia. sen vaan tiedän että haluan yhtistelmät. osako joku antaa vinkkejä vaunujen ostoon ekakertalaiselle :ashamed:
 
Ihanaa maanantaita :) Tulipa hieman nukuttua, 13 tuntia... :ashamed:

Pikkuasukkaalla oli eilen oikein bilepäivä, piti sellaista mekkalaa massussa, että oksat pois. Ja tällä hetkellä maha on todella kipeä (taitaa siis kasvaa jälleen), hyvä kun liikkumaan pääsee.

Aloitin perjantaina neulomaan pikkutöppösiä, purin ne tosin sitten lauantaina ja aloitin uudelleen... Ja lauantai-iltana sama juttu, ei kun purkamaan. Mulla on selkeä ohjeen ymmärtämisongelma. Jos tänään yrittäis ratkaista asian. Muuten pitää tyytyä neulomaan villasukkia ja käydä jossain vaiheessa kysäisemässä kaverilta, että mitähän tässä ohjeessa oikein yritetään sanoa...

sirts: kannattaa mennä rohkeasti vaan katselemaan ja koetyöntelemään vaunuja liikkeeseen, kyllä ne "oikeat" osuu kohdalle.
 
Töyhtö minulla on myös levottomat jalat ja joskus kädetkin! Magnesium ei auttanut. Esikoista odottaessa olimme lähdössä Thaimaahan ja kävin työterveyslääkärillä kysymässä apua levottomiin jalkoihin koska tiesin lentomatkan olevan tuskaa niinkuin olikin (12h istumista). No lääkkeitä olisi ollut mutta ei saa käyttää raskaana. Ja näin kotioloissa pärjään tuon ongelman kanssa kun ei yleensä ole pakollisia pitkiä istumisia. Jo sadan kilometrin automatka hirvittää aina et miten pystyn istumaan paikoillani. Ja joskus tosiaan yöllä myös käsiä pitää väännellä eikä saa nukuttua. Niin ja väsyneenä esim illalla tuo ongelma ainakin minulla on pahin.

Suklaata tässä mussutan mut pitäis malttaa mennä päikkäreille pojan kanssa, muuten olen ihan poikki illalla.
 
Tasku Venus
http://www.levottomatjalat.com/levottomat_jalat.html
Tuolla on tietoa vähän levottomista jaloista. Voin sanoa että yksi maailman ärsyttävimmistä vaivoista varmasti. :kieh:
Jalkoja on vaan pakko liikutella eikä sille voi mitään, että hyvästi yöunet. Eikä auta vaikka olis kuinka väsynyt niin uni ei silti tule. Jos ei töitä olis niin mä voisin nukkua päivällä, mulla ei nimittäin silloin tota ole. :eek: Vaan yöllä, ja varsinkin jos pelkään sitä etukäteen niin varmana en saa unta. Voiskohan unenpuutteen takia jäädä sairauslomalle? Pidemmän päälle ei vaan hyödytä kun on ne jalat levottomat saikullakin. :headwall: Ei vaan jaksa enää!
 
Itse en kärsi levottomista jaloista mutta tiedän työni puolesta useamman vanhuksen, jotka käytännössä valvovat yöt jalkojen takia. V-mäinen vaiva!
Töyhtö tietysti väsymyksen takia/unettomuuden vuoksi voi jäädä saikulle!
Tili tuli tili meni taas kerran :headwall: en käsitä miten ihmeessä voi noita hiikatin laskuja kertyä noin suunnattomien summien edestä? Sähkökin on ihan hiton kallista nykyään.
Vaunuista eikun vaan kaupoille testaamaan kiesejä. Voin kyllä sanoa, että vaikeaa se on, jos ei ole minkäänlaista käsitystä millaiset vaunut haluaa. Valinnan varaa on ihan liikaa....
Huutonetissä bongailin IHANIA ja vähän erilaisempia vaatteita vauvalle, mut pitää vaan malttaa nyt odotella sinne keskiviikon ultraan asti tän ostosvimman kanssa :D

Keskiviikkona ois neuvola, pelottaa hypätä vaakaan, on nimittäin alkanut ruoka ja herkut maistumaan :p Eikä tarviis kyllä enää montaa kiloa painon nousta. Edellisellä kerralla nousi ihan törkeenä paino, lopetin tupakoinnin sillon ja samalla tulin raskaaksi, niin siinä ei 20 kiloo riittänyt painon nousuun :whistle: Olin aika "pieni" madame kun olin viimeisilläni :ashamed:
Mut pitää lähtee laittamaan lapsille välipalaa, neiti känkkäränkkä "teinimonsterille" tulee kavereita taas tänään , joten meitsi joutuu häipymään jonnekin heitä häiritsemästä. Ah, tuo murrosikä on niin ihanaa aikaa :heart: :saint: :xmas: |O
 
Heippahei kaikki!
Mahtuukos tänne vielä yksi tammikuinen? En nyt tiedä tuliko tämä esittely oikeaan paikkaan, mutta täällä parikymppinen nainen odottelee esikoistaan syntyväksi tammikuun 30. päivä seuranaan avomies ja shetlanninlammaskoira. Taysissa olisi tarkoitus synnyttää, tosin siellä olen jo useamman kerran kovien vatsakipujen takia ollut :(

mukavaa syyspäivää kaikille! :)
 
Tervetuloa JennaKaroliina! :wave:

Ja sitten vaan omaa (.): Neuvolassa kävin tänään, ja eka kerran mitattiin se sf-mitta ja se oli 23!:eek: Eli yläkäyrän yläpuolella! Ei voi oikeen läskeistäkään johtua, kun vyötärönymp. oli vaan 88cm. Mutta terkka sano, että on siks niin korkea, kun olen näin lyhyt ja maha työntyy eteen. Painoa oli tullut alusta alkaen tasan 2kg ja saan kuulemma ihan rauhassa syöpötellä niin paljon kuin huvittaa, ainakin toistaseks.:D RR oli 114/53, ihme kun ei ole pahemin huippaillu.. tai no kyllähän mä tässä pyörryin yhen kerran töissä. :whistle: Pikkuisen syke oli 144.

Sitten se kyseli, että kumpaa veikkaan tulevaksi, ni sanoin, et vahva tyttötunne on alusta asti ollut ja sanoi, että hän luulee samaa! En tiiä sitten, mistä arvauksensa heitti. Sano vaan, että yleensä jos ne rakenneultrassa ei sukupuolta kerro, siis kun meillehän ei kerrottu, ni sillon useimmiten on tyttö!! Mutta tiiä häntä, oishan se ihanaa! :heart:

Sain ne kelan lappusetkin täytettäviksi, olipas rustaaminen. Ja luultavastihan ne ei eka kerralla läpite mene, kun aina puuttuu joku liite tms, kun kelassa asioi :headwall: Tai sitten mie oon vaan niin huono täytteleen lappusia! :D
 
Siis mää en tajua! Miten joittenkin paino voi nousta niin vähän?? Että olis vasta pari kiloo tullu tässä vaiheessa vai? :eek: Mun lähtöpaino oli 55kg ja nyt painan 63,5kg. Roskaruoka ei maistu, muutaman kerran vaan mättöö syöny. Kotiruokaa menee, leipää ja kasviksia. Paheena suklaa, jota syön välil, mut en kuitenkaan ahmimalla tai kilokaupalla. Terkkari tosin sano, et hoikalla paino voi huoletta nousta paljonkin. Mut silti... En tajua miks mun paino sit nousee näin paljon aina... Liikuntaan en harrasta päivittäin, mutta hyötyliikuntaa tulee väkisinkin joka päivä. Ja siihen päälle välillä kävely jos selkä kestää ja harvakseltaan uinti...
 
Ruusu23: Jaa'a, en tiiä miks paino ei oo enempää noussu.. noikin 2 kiloa on vasta tullut nyt viimesen kuukauden sisään, kun olen ollut saikulla ja tullut mässäiltyä. Ja ihan normaalipainoinen olen ollut, että lähtöpainoakaan ei ylimääräistä ollut. mulle kyllä terkka sanokin, että ois saanu enemmänkin nousta.. mutta hyvä, että nyt on alkanut kuitenkin nousemaan.

Olen fyysisesti aika rankassa työssä, joten josko se kuluttaisi energiaa niin paljon. Ja alkuraskaudessa ei tehny karkkia tms mieli syödä yhtään jostain syystä, nyt sitten on uponnut ihan liiankin kanssa:saint: En tiiä, en vaan koskaan oo ollu kovin lihovaa sorttia ja kaikinpuolin terveellisesti tulee syötyä...yleensä :D Noh, eiköhän se kohta tässä meikäläiselläki paino nouse uusille kymmenyksillle..
 
Tervetuloa JennaKaroliina!
Aminohappo asiakaspalvelutyössä minäkin ja ymmärrän sinua niin hyvin! Kyllä välillä saa hammasta purra jos itsellä on kunnon hormonihyrräys päivä ja joku valittaa jostain käsittämättömästä asiasta =) Ja joskus tulee otettua itseensä joistain kommenteista.
Kelan papereita minäkin täyttelin tänään ja oli taas kerran pari kohtaa jossa meni sormi suuhun, saa nähdä tuleeko paperit takaisin, varmaan jotain tosiaan puuttuu kuten yleensä.. :p
 
Ai juma, että palo pinna |O |O |O :headwall: :headwall: Kävin työpaikalta hakemassa uudet työvuorot ja törmäsin iltavuorolaiseen, vanhaanpiikaan. Jumankekka minkä ripityksen se akka mulle piti! Olen siis tällä kunnalla ollut töissä 6 vuotta ja tässä työpaikassa 2½ vuotta nyt ja keväällä sain siis vakipaikan. No tämä naikkonen alkoi ripittämään, että eikö mua yhtään hävetä, että heti tuun paksuksi kun saan vakipaikan :eek: Ja että olinko jo paksuna, kun minut toimeen valittiin? :eek: Ai vähänkö tippu nyt meikäläiseltä se vähäinenkin työmotivaatio. Hitto, kun haen loppuajaksi sairasloman, niin ei tarvii tollasta p*skan jauhantaa kuunnella :$
KIITOS kun sain taas purkaantua, mutta uskotteko, että v*tuttaa |O

MUOKS! Tervetuloa vaan uusille!!!! :D
 
Hieman härski työpaikka sulla kirppunen! Ei vissiin ihmisellä oo muuta elämää, kun noin törkeästi pitää pamauttaa toiselle :eek: Mulla oli myös huono päivä ja kettuuntunut oon ollut. Puhelinliittymämyyjä sai kuulla kunniansa, kun kehtasi häiritä mun synkistelyjä. Ressukka... Toivottavasti huominen on parempi päivä. Eli hyvää yötä ja oikein loistavaa huomista päivää kaikille! =)

Ja tervetuloa uusille!
 
Elokuun sairauspäivärahani on lopullisesti hylätty. Valitin siis siitä pitkän selostuksen välilvynpulistumista, selän liikkuvuusomngelmista ja kaikesta mkä selkääni vaivaa ja ei h..tti mene läpi. v..ttaa täälläkin. Nyt vihani sitä laitosta kohtaan nousi niin paljon, että oikein ärsyttää mennä sinne edes äitiysraha-asioita hoitamaan. Ennen olen ollut täysin tyytyväinen kelaan, olenhan opintotukeni ja kaikki saanut aina ajallaan, mutta nyt kun olen enemmän sairastanut, eikä ole vakituistatyötä, niin ei tule mitään.

Opiskelijan työ ei heidän mielestään voi olla sitten niin rankkaa, etteikö sitä voisi tehdä vaikka kävelisi kaksinkerroin ja istuisi tietokoneellakin välillä kivun takia kaksinkerroin. Näin tämä yhteiskunta, s...na :headwall: Anteeksi, mutta täälläkin on ihminen joka tarvitsee paikan, mihin sepittää tuntemukset. Voi, kun kukaan voisi tietää, miten paljon olen itkenyt sen takia, kun kipuja kärsin päivittäin ja on ns. pakko olla työharjoittelussa, että saa edes opintotuen...

Jos mä vaan selviäisin äippärahahakemusten kanssa niin, että saisin ne postiin ihan luukusta, kelan luukulle en uskalla itseäni päästää, voi joutua viaton virkailija kärsimään tästä vihastani....
 
haidi :hug: Voi harmi. Selkähommat on tosi ikäviä, taitaa tuon kelan olla aikamoista taistelua aina välillä.
sasha Voi kuule, tää on sellainen työpaikka, että ei moni uskoiskaan, jos vaan kaiken tietäis :kieh:

Nyt nukkumaan..... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haidi84:
Elokuun sairauspäivärahani on lopullisesti hylätty. Valitin siis siitä pitkän selostuksen välilvynpulistumista, selän liikkuvuusomngelmista ja kaikesta mkä selkääni vaivaa ja ei h..tti mene läpi. v..ttaa täälläkin. Nyt vihani sitä laitosta kohtaan nousi niin paljon, että oikein ärsyttää mennä sinne edes äitiysraha-asioita hoitamaan. Ennen olen ollut täysin tyytyväinen kelaan, olenhan opintotukeni ja kaikki saanut aina ajallaan, mutta nyt kun olen enemmän sairastanut, eikä ole vakituistatyötä, niin ei tule mitään.

Opiskelijan työ ei heidän mielestään voi olla sitten niin rankkaa, etteikö sitä voisi tehdä vaikka kävelisi kaksinkerroin ja istuisi tietokoneellakin välillä kivun takia kaksinkerroin. Näin tämä yhteiskunta, s...na
Tiedän tunteen, vaikka ei noin kovia selkäkipuja ym. ole ollut. Hammasta purren täälläkin menen eteenpäin opiskellen. Ei voi olla pois, vaikka liian rankalta tuntuu tää harjoittelu. Eilen pääsin kotiin sellaisten liitos/selkäkipujen kanssa, että niitten kanssa meni sitten loppuilta. Kela ei ymmärrä millään lailla opiskelijan arkea :| On surullista, että näin rohkaistaan opintojen pariin... Tsemppiä sulle :hug:
 
Hei, kun kelalta alkaa sairauspvä rahaa hakee, niin mitä kaikkea todistuksia siin pitää olla liitteenä?
Saankohan minäkään sieltä sit mitään kun selän ja supistelujen takia en saa töihin mennä...
Onko se joku tietty summa minkä ne myöntää vai onko se jotenkin palkkojen mukaan tjt.?
En ole ennen joutunu kelalta hakee tuota rahaa niin uutena tulee :ashamed:

Tervetuloa JennaKaroliina Täällä on melkoisen eläväistä porukkaa niin ei muuta kun kommentoimaan kaikkea mahdollista kun sille tuntuu :LOL:

Kirppunen Kyllä kyrpis mullakin tuollaiset kommentoinnit |O

Mrs O & Eelis 20+3
 
Tervetuloa JennaKaroliina :wave:

sirts kyseli vaunuista? Makuja on varmasti just niin paljon kuin käyttäjiä. Meillä vaunut on ihan päivittäisessä käytössä olleet ja tosiaan kauppa- ym. matkat vaunuillaan säällä kuin säällä, joten se asettaa jo tietyt vaatimukset kulkupelille. Lisäksi mulla tapana kuljettaa lapset metsään ja hangille ja joka paikkaan :kieh: vaunuissa, joten pitää olla kevyet ja kestävät.
Meillä on ollut kahdet ihan erityyliset. Ekat oli Oran yhdistelmät erillisellä ratasosalla ja koin jotenkin hankalaksi. Tosin vm oli -97 :whistle: Silti nyt ihastuin Brio Happyihin just erillisellä rattaalla ;) Viimeksi oli kevyet ja kaikilla mahdollisilla säädöillä olevat Carenat, joiden heittoaisa pamahti heti meidän käsittelyssä poikki ja pikkuhiljaa lahos poikien mäkiautoksi :LOL:

ruusu23 Mulla paino oli noussut viimeksi neuvolassa 1kilon, (tosin nyt voi olla jo 2 lisää :whistle: ) Vieläkään en paina 50 kiloa, ja silti mun olo on tukala :ashamed: Mua ahdistaa se tunne, kun tulee "liikaa" painoa, kai se on kun on tottunut kevyesti astelemaan niin pienikin lisäys tuntuu pahalta. Hengästyttää, painaa ja tuntuu raskaalta. Mies aina nauraa mun tuntemuksille :/
Raskausaikana on vaan pakko liikkua ja ulkoilla, että olo ois parempi. Nyt me tehtiin sellanen ekoteko (ja samalla oman voinnin parantamista) koko perheen voimin, että autolla ajetaan vaan yli 8 kilsan matkat. Pari viikkoa mennyt ja ai, että tuntuu kivalta. Pyöräillessä tuntuu tosi hölmöltä, että on joskus senkin matkan autolla kulkenut. No vesisateessa maidon haku hieman...ööö... mutta kylläpä tuntui hyvältä kun sekin matka tuli tehtyä :D
 
Tervetuloa JennaKaroliina :)

Minullakin on levottomat jalat. Pahimmillaan iltaisin, kun menee nukkumaan. Välillä saattaa sen taki mennä monta tuntia ennen kuin nukahtaa. Välillä yölläkin, kun herää sama homma. Päivällä harvemmin. Ja ennen lapsia ei ollut levottomia jalkoja, mutta ekan lapsen syntymän jälkeen on ollut. Eli siis levottomat jalat on, vaikken ole raskaanakaan. Mutta nyt raskaana ollessa on pahempaa ja melkein joka iltaista.

Perjantaina on neuvola ja silloin sitten näkee kuinka paljon paino on noussut. Katsoin tuossa edellisiä raskauksia niin tässä vaiheessa oli molemmista tullut kilo lisää alkupainosta. Kyllä nyt on vähän enemmän tullut. Viimeksi ei ollut tullut vielä lisää painoa, mutta siitä on jo noin 7 viikkoa, kun olen neuvolassa viimeksi ollut.

Tyttö oli eilen satujumpassa ja kaikilla oli melkein sellainen jumppapuku/ballerinapuku ja tyttö alkoi sitten sanomaan, että hänkin haluaa sellaisen. Ja, kun mies sanoi tytölle, että ei siellä jumpassa välttämättä sellaista tarvitse (vähän kiusoitteli tyttöä ), niin tyttö alkoi melkein itkemään. Pakko tytölle sellainen sitten oli ostaa. Tänään kävin sellaisen sitten ostamassa pojan kanssa sillä aikaa, kun tyttö oli kerhossa. Ja kun kotiin tultiin oli ihan innoissaan, kun sen tytölle näytin. Odottaa ihan innoissaan seuraavaa jumppakertaa :heart:


 
Ylihuomenna neuvola...mulla ei ole mittailtu mitään, eikä itseasiassa tehty mitään muutakaan.

Ainoa, mitä ovat ottaneet, niin yhden verikokeen ja kerran ovat mitanneet verenpaineen ja sentään tässä ollaan jo yli puolen välin. Hemoglobiinista ei mitään tietoa sen enempää, kuin mistään sf-mitoistakaan. Eipä meikäläistä ole kyllä neuvolassakaan näkynyt, kuin vain 2 kertaa. Aika vähän kyllä mielestäni...mutta ehkäpä se loppua kohden tihenee sitten.

Tänään selvisi saatiinko me uusi, isompi asunto...no eipä saatu, ei. Meidän kylällä kun vaan pakkaa olemaan vähän noita isompia asuntoja, niin olisi ollut se kiva saada...seuraavan vapautumiseen kun voi kulua kuukausia. Sanoivat, että meillähän ei ole vielä kiire, kun vauva syntyy tammikuussa...mutta olisi se ollut pirusti helpompaa muuttaa nyt, kuin pienen vauvan kanssa.

Ostin eilen vaunuihin sadesuojan...hoitolaukku pitää vielä hankkia, sitten on vaunujen osalta kaikki tarvittava. Vaatehankintoja en ole vauvalle tehnyt enempää, odottelen seuraavaksi sitä pakkausta, joka varmaankin sitten seuraavan 4 viikon sisään saadaan.

Koiralle ompelin pari päivää sitten fleece-manttelin ja kun lopputulosta katsoo, niin ei tarvitse edes yrittää ommella vauvalle mitään :LOL:

Selän päälle ottaa mullakin, niinkuin teistä muutamalla muullakin. Viime yö oli tuskaa ja heräilinkin ihan jatkuvasti. Istuminen ja jopa nykyään makaaminen tekee kipeetä, seisomisesta ja kävelemisestä puhumattakaan.

Mulla on megaihana työ, mutta kieltämättä odotan joulukuuta, kun kaikki rupeaa olemaan "ohi" ja äitiysloma häämöttää *haaveileva hymiö*

Sef 21+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mulla on megaihana työ, mutta kieltämättä odotan joulukuuta, kun kaikki rupeaa olemaan "ohi" ja äitiysloma häämöttää *haaveileva hymiö*

Sef 21+6
Mulla myös ihana työ ja viihdyn täällä - tosin palkka vähän liian epäsäännöllinen :/ Olen kuitenkin jo melkein laskenut päiviä äitiyslomaan, kunnes tajusin, että en taida voidakaan jäädä kokonaan kotiin. Meillä joulunalusaika on kiireisin aika vuodesta, ja en voi oikein jättää näitä työtehtäviä uudelle työntekijälle siinä ruuhkassa... Ja toisaalta tuona joulunalusaikana tässä on mukava seurata ihmisten jouluvalmisteluja ja virittäytyä sitä kautta tunnelmaan :xmas:
Eli teen ainakin osittain töitä koko joulukuun, jos vain vointi sen sallii.

 

Yhteistyössä