TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Huomenia!

Hiuksia ei mulla ole lähtenyt, mutta hiuslaatu on muuttunut jotenkin karkeammaksi - tiedä mistä se sitten johtuu. Saa nähdä miten käy sitten talvella.

Mulla ei potkuja tunnu ulkopuolelta vaikka viikoista on jo 22. menossa.. oletan että hoikemmilla se tuntuu ja jos on kohtu kallistunut eteenpäin, niin paremmin? Mulla on aika vaihtelevia päiviä siitä, miten tuntee niitä liikkeitä. Välillä toukkeli potkii enemmän (kuten tänä aamuna ja nyt) ja välillä taas se on paljon rauhallisempi. Toisaalta ei kai kukaan jaksakaan potkia 24h 7 päivänä viikossa :LOL:

Miten olette muuten ajatelleet pukeutua talvemmalla lenkille? Mä mietin että mitä ihmettä saan laitettua päälle koska tommosissa "jumppahousuissa" jotka on siis aika ohutta trikoota, ei tarkene talvella kyllä.. ja tuulipuvun housuja koklasin ja ne on niiiiin tiukat etten enää niitä voi pitää, vaikka jättäis napinkin auki. Kun ei muutaman kuukauden takia viittis ostaa mitään älytöntä arsenaalia vaatteita, kun sitten keväällä toivon mukaan mahtuu jo tavan vaatteet.

Mä käväsin eilen työterveyshoitajalla ja siellä todettiin että nivuspatti on ihan masun hankaama. Eli kun se pentu on tuolla noin alhaalla niin se painaa jo nyt nivusia ja kävellessä hankaa. Se hoitsu varoitteli myös että todennäköisesti tulee virtsaamisongelmia (no joo, nyt jo pitää skarpata kävellessä ettei tule housuun jos ei ole vähään aikaan käyny veskissä...) ja että selkä/lantio on kovilla jos se ei nouse ylös. No, toivottavasti vaivat alkais ihan viime tipassa, koska en vielä halua jäädä kyllä pois töistä. Tai aina parempi jos vaivoja ei tulis lainkaan.

Voi vitsit jos pakastin sulais, siinähän menis kauhea vaiva hukkaan :eek: Toivottavasti Kirppunen sait pelastettua kuitenkin suurimman osan! :hug:

Jaaha, pitäis vissiin alkaa hommiin kun tänään on taas kaikenmaailman kissanristiäisiä töissä. Onneks on perjantai, tänään on lenkkipäivä ja pyykkiä pitää mankeloida.. ja huomenna siivousta. On luvannu aurinkoista, joten saatan saada matotkin pitkästä aikaa ulos :)

 
Nimistä on ollut puhetta. Meillä on ihan kivat nimet siellä esitietolomakkeessa ja voipi olla että ne myös laitetaan mutta niitä en täällä sano. Mun ehdottomat lempparinimet tytölle on kautta aikojen ollu Ella ja Saana ja viimeisimpänä Helmi. Mutta niitä ei tule koska ne nimet menivät jo lähipiiriin. Pojalle Joonas ois kiva mutta ei passaa meidän pojan nimen kans joten sitäkään ei tule. Tuon Ella nimen pistin muistiin jo alaluokilla kun kärtin pikkusiskoa äidiltä ja äitini olisi laittanut nimeksi Ella. Ja jos minä olisin ollu poika niin oisin ollu kuulemma Tero.

Joulusta Täällä yksi jouluintoilija :wave: Ostin eka lahjat viime talven alemyynneistä kummilapsille. Mutta mulle lahjat ei ole tärkeitä, lapsille yhdet ja aikuiset ei tarttis ollenkaan jos minä saisin päättää. Mutta pakko vaan ostaa vastalahjoja... Tärkeintä on yhdessäolo, joutenolo, hyvä tunnelma ja tietenkin hyvät ruuat ja suklaa. Joulun alla en enää säntää ruuhkiin vaan keskityn laittamaan joulua kotiin. No se pakollinen markettireissu täytyy tehdä ruuhkassa että saa tuoretta ruokaa.
Mutta luulen että tämä syntyy juuri jouluna minun tuurilla, näinhän sen unenkin että jouluyönä syntyi.

Talvipukeutumisesta Toppatakin varmaan joudun ostamaan niinkuin jouduin jo tuulitakinkin ostamaan kirppikseltä. Housuja ei tarvi koska olen ommellut toppahousuihin vetskarin kohdalle sellasen lisäkappaleen. Ja hyvin toimi esikoisen kohdalla.

Olo täällä ihan ok. Flunssa menossa jo ohi ja lähdemme pojan kanssa nyt aamupävällä kerhoon leikkimään. Tuossa sairaana mietin että eipä vain kotiäidit saa sairaslomaa vaikka olis pää kainalossa niin lapsi on hoidettava, eikö ole epäreilua! Pitäisi olla systeemi että sairaana saa hoitajan kotiin, mahdoton ajatus, tiedän. Eihän isäkään voi jäädä töistä pois kotiin hoitamaan kun lapsi ei ole sairas vaan äiti.
 
Runttipulla ja mei08 heitti hyvää pohdintaa talvesta... Mulla on jo nyt ongelma ulkoiluhousujen kanssa. Oppilaitten kanssa pitäis mennä ensi viikolla retkelle, eikä mulle enää mahdu housut :ashamed: Mistä ihmeestä muutun ulkoiluhousuiksi? Toppahousuissakaan ei ole vetskaria... En ole löytänyt mammakaupoista mitään järkevää. Onko vinkkejä?
 
Olotila on aika alavireinen, enkä jaksa sen kummemmin sepustaa, joten väännän tiivistelmän.

Seuraava ultra sen vauvan vatsalaukun vuoksi viikolla 24. Tämän lisäksi mennään sitten myöhemmillä viikoilla vielä 3d/4d-ultraan, jotta saan selville sen sukupuolen.

Vauva on kovin vilkas, mikä on tietenkin pelkästään positiivista. Lähes kaikki vatsakivut ovat loppuneet, liitoskivutkin ovat ihan minimissä. Painoa on tullut 5,8 kiloa, mutta osa taitaa olla eilisestä megapossutuksesta tullutta, eli oletan painon hieman tuosta laskevan ennen kuin se sitten taas nousee uudestaan.

Ystäväni kertoi, että hänellä on nyt 3 ystävää raskaana samaan aikaan. Minulla ja hänen toisella ystävällään oli lasketussa ajassa eroa viikon verran. Rakenneultrassa kuitenkin todettiin, ettei vauvan sydän enää lyö. Ymmärtääkseni eilen oli synnytys. Tämä uutinen on veytänyt vähän hiljaiseksi ja alakuloiseksi. Tuohan olisi saattanut sattua omalle kohdalleni siinä missä heillekin! Minua niin surettaa vauvan vanhempien vuoksi, vaikken ole heitä edes ikinä nähnyt. Vielä "pahemmaksi" asian tekee sen, että naisella oli jo jonkin verran ikää (36v), kyseessä esikoinen ja raskaaksi tulo oli ollut vaikeaa ja aikaavievää, sillä naisella on todettu jokin syy sille, ettei raskaudu helposti.
Miksi heitä piti näin koetella? :'(

Sef 21+2
 
Eilen oli miehen tytöillä urheilukisat :) Kyllä siellä kentällä seisoskellessa tuli mieleen jo toppahousut... Toppatakki ei kans olisi ollut yhtään pahitteeksi, mutta kun on tyhmä niin on tyhmä. Enpä sitten laittanut sitä päälle. Toppahousuja ei kannata kuvitellakaan, että mahtuisivat. Noi Bebesin housut näyttäis kyllä ihan kivoilta, mutta toi hinta |O

Joululahjojakin on tullut muutama ostettua, mutta lisää pitäisi vielä hommailla. Tietää kaupoissa juoksemista, eikä oikein jaksaisi.
 
hih, piti tulla kommentoimaan tuota talvivaateasiaa.. meillä täällä pohjoisessa ei kyllä millään ohuilla trikoilla pärjäisi, joten joko on pakko ostaa mahaa varten uudet tai sitten tehdä niin kuin minäkin taas aion. Mulla on kelkkapuvun housuissa henkselit ja vetoketju ja vetoketjun auki jättämällä onnistuu ulkoilu ihan mukavasti mahankin kanssa. Onneksi esikko on myös tammikuussa syntynyt joten ostin jo silloin sellasen nilkkoihin asti ulottuvan untuvatakin, pari kokoa liian ison. Joten sitä sitten pääsen taas käyttämään.. =)

Tuosta sf-mitasta ja mahan koosta; ois kiva tehdä galluppia mitoista kun mulla varmasti on melkein pienin kaikista, viikolla 22 sf-mitta oli siis 16cm... tosi pieni vauva taas tulossa.. esikko oli 2 viikkoa yli lasketun ajan masussa ja painoi silti vain 2820g..

eipä muuta tällä kertaa, ois kyllä hirveetä jos meidän pakastin sulaisi, siinä on nimittäin melkein vuoden lihat ja kalat!! Kirppunen halit sinne siis! :hug:

-Lappitar ja Hippunen 22+5
 
Talvivaatteista... Mulla on miesten timberlandin takki kokoa xxl, siihen mahtuu sitten ison mahan kanssa, käytin sitä kun tyttöä odotin, tyttö syntyi helmikuussa. Nyt tilasin ellokselta sellaisen villakangastakin, hieman pidemmän, missä tuo napitus on vaan tuossa ylempänä, eli maha jää "vapaaksi", kaverilla oli sellainen takki kun odotti talvivauvaa ja toimi loistavasti, ja pystyy sitten käyttämään ihan normaali olotilassakin. Tilasin myös sitten korottomat saappaat, aivan ihanat jalassa. Housut on vielä ongelma... jos ostais jotkin halppistoppikset ja sitten muokkais vähän niitä ompelukoneella :xmas:
Flunssa alkaa helpottamaan, tehokas tuo zithromax kuuri.
Mun tekee mieli kiinalaista ruokaa, joten kai se on kaupunkiin lähettävä ajamaan, vaivaiset 60km matkaa... mut jos samalaa kävis sitten kaupoilla...

Mullakin oli tuolla pakastimessa hirveesti lihoja, sisäfile pötköjä ja pihvejä :headwall: ja sitten aitoa Norjan merilohta :/ No nyt ne on roskiksessa...

Elämä on... minunkin paras kaveri sai tässä kesällä keskenmenon, meidän vauvoille ois tullut ikäeroa vain pari viikkoa :'( Tasan ei mene aina onnenlahjat, mut eteenpäin on vaan porskuteltava.
 
Lappitar Samoilla viikoilla sf 15cm ;) "No laitetaan puoli senttiä päälle, ettei näyttäs niin pieneltä" - lääkärin sanomana :D


kirppunen :hug: Mua harmittais eniten marjat! Niitä kun ei saa lisää ennen kuin vuoden päästä. Lihaa ja kalaa en ole innostunut oikein pakastamaan, mies ei metsästä ja riistalihat saa isältä aina tarpeeseen ;) Oisko teillä sellainen vakuutus, joka korvais. Eihän se ruokaa takaisin tuo, mutta lohtua vähän?

talvivaatteista Viime raskaudessa maha oli loppuun asti niin pieni, että meni ihan perustopparit napin aukijättämällä ja vetskaria vähän avaamalla. Takkikin meni loppuun asti, mitä nyt vähän kiristi. Mulla on hoikkana ihmisenä aina just tommoset ulkoiluhousut vähän turhan väljiä ja yks takki on sellanen, jossa hiukan reilummin tilaa. Toivotaan, että nämä menis taas koko talven. Täälläkään ei millään collareilla ulkoilla pakkasissa - jos niitä nyt tänä talvena ihan normaalisti on :eek: Viime tammikuussa menin synnyttämään vesisateessa :eek:
 
Matti-myöhäsenä liityn mukaan.
Ikää 30 vuotta ja ensimmäistä masuasukkia kasvattelen. Laskettuaika on 18.1. Ihmeissäni kaikesta luen ja katselen täällä netin ihmemaassa. Lähipiirissä ei kukaan tällä hetkellä odota, joten keskusteluja on kiva seurata, pysyy vähän kartalla ja huomaa, että ihan samoja juttuja sitä on muillakin :)
 
Tasku Venus
Mulla sf-mitta viikolla 23 on 23,5 cm. Eli aika paljon näin pienelle ihmiselle. Mä olen varmaan kamalan iso viimeisilläni. :eek:

Talvitakki mietityttää täälläkin, laitoin nykyisen takkini tänään päälle ja eihän siinä mene kuin yksi nappi kiinni. Eli uusi takki mun pitäis kans ostaa. Vähän tyhmää vaan kun pitää ostaa niin iso että mahtuu nyt päälle, ja sitten seuraavana talvena se on liian iso. Talvitakit ei ole meinaan halpoja. :/
 
Huh huh, täällä jaksetaan keskustella oikein urakalla! Nyt on kyllä pakko skarpata lukemisenkin kanssa, menee aina tuntikausia kun lukee kerralla enemmän :ashamed:

Talvivaatteista Nuo bebesin toppahousut näytti ihan siedettäviltä, mutta karsea hinta Itselläniki on jo nyt tullut mietittyä että millä sitä kohta ulkoilee, kun nyt alkaa olla jo kylmä iltaisin! Jos joku löytää hiukkasen edullisemman vaihtoehdon, niin ilmoitelkaa!

Nimistä Meillä tilanne edelleen se, että minä ehdotan ja miehelle ei kelpaa mikään... no, ollaan joka tapauksessa siitä samaa mieltä että halutaan ensin nähdä vauva ennen kuin päätetään nimestä. Nythän siis kuitenkin tiedetään että meille on tulossa tyttö (en muista olenko maininnut...), eli tyttöjen nimiä bongailen- Hesarin sunnuntaisivuilla vierähtää aina jokunen hetki =)

Joululahjoista Suunnittelen joka vuosi että ostan lahjat hyvissä ajoin, ettei sitten tulisi sitähurjaa lahjastressiä ja rahanmenoa. Ja taaskaan en ole aloittanut ja mielessä pyörii jo kauhukuvia lahjaruljanssista... viime vuonna jätettiin lahjat yksinkertaisesti ostamatta, ostettiin vain kummilapsille, ei muille. Raaskiskohan sitä tänä vuonna tehdä samoin. Vielä pohdinnan alla.

Painosta 2,5 kg on paino noussut alkupainoon nähden. Miten se painonnousu yleensä jakautuu? Nytkö sitä alkaa tulla vauhdilla? Nuo kilot on tuleet ihan kuukauden sisällä. Onko siinä jotain yleistä suuntaviivaa?

Uusi Helsingin tapaaminen jatkoin keskusteluamme tuolla plussalaisten kokoontumiset- palstalla. Joku oli muistaakseni jossain vaiheessa täällä kiinnostunut seuraavasta tapaamisesta (en nyt muista kuka...) joten sinne vaan! Vimeksi meitä oli 3 henkeä, ja siis tapasimme Helsingissä mutta sinne ovat tietysti tervetulleita kaikki keskustelijat paikkakunnasta riippumatta!

Vinkkejä selkä/lantiokipuihin otetaan kiitollisena vastaan. Tukivyön olen jo hakenut mutta istumatyöläisenä se on vähän hankala käyttää. Jotain venyttelyliikkeitä/vippaskonsteja?

Mieliteoista ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa oikeastaan. Ehkä vähän enemmän karkkia ja muuta makeaa tekee mieli kuin yleensä. Joisin pelkkiä mehuja jos voisin, en vettä ollenkaan.

Lentsu iski joten painun takaisin peiton alle. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Arabia ja pikkuinen tyttö 22+1 :heart:
 
sasha80 Mä on tehnyt todella toimivat toppahousut ihan vaan leikkaamalla tavallisista toppahousuista vyötärön pois (edestä silleen alas kaartaen) ja ompelemalla tilalle masuresorin! Jos tuntuu, ettei itseltä onnistu niin mieti, onko sulla kavereita, siskoja tms. joka vois tehdä. On ihan helppo homma oikeesti ja saa varmasti sopivat! Ei ompelijakaan varmaan paljoa tollaisesta ottaisi.
 
Tasku Venus
Alkuperäinen kirjoittaja Arabia:
Painosta 2,5 kg on paino noussut alkupainoon nähden. Miten se painonnousu yleensä jakautuu? Nytkö sitä alkaa tulla vauhdilla? Nuo kilot on tuleet ihan kuukauden sisällä. Onko siinä jotain yleistä suuntaviivaa?
Mua kiinnostaa kans tietää että miten tuon painon kuuluisi nousta? Mulle nyt tullut lisää painoa n. 3 kiloa ja kuitenkin yli puolivälissä raskautta jo (22+5). Alkaako nyt se paino nousta hurjalla tahdilla? :eek:
 
Sisin idea on loistava :D Kiitos! Täytyy alkaa bongailemaan edullisia tavistoppiksia... Talvitakin ostin kirppikseltä, maksoi huimat 4 euroa :) Siitä saa sitten oivan takin puittenkantoon sun muihin pihatöihin tulevaisuudessa!

Tervetuloa papupata78 :wave:
 
Tervetuloa papupata78 :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Minulla on yksi talvitakki mikä on vähän isompaa kokoa, nyt olen siis vähän laihempi kuin muutama vuosi sitten. Olen säästänyt sitten sen takin tulevia raskauksia varten. Housuja ei mitään lämpimämpiä varmaan ole, mitkä menisi päälle.

Joululahjoja en ole vielä ostanut, mutta nyt muutamana vuonna olen ne jo hyvissä ajoin ostanut. Joskus aikaisemmin jätin aina viimetippaan.

Sf-mittaa en tiedä, ei olla vielä mitattu. Seuraava neuvola on viikon päästä eli silloin mitataan ekan kerran.

Tänään oli ultra. Kaikki oli hyvin. Bm-mitta:49, Fl 32 ja Hl 186. Tietääkö joku mikä tuo Hl on?? Kysyi, että halutaanko tietää sukupuoli, mutta ei haluttu. Haluan jännittää loppuun asti :)
 
Tervetuloa papupata78

Siivosin just vähän. Nyt onkin selkä kipee ja supistelee |O Todella ärsyttävää kun ei voi mitään tehdä ilman kipua!!

Talvivaate ongelmaa mulla ei ole kyl koskaan ollu. Takki menee koko odotuksen ja housut pysyy kun nappi ja vetskari on auki ja laitan vyöllä kiinni ne.

Tuo sf-mitta täytyy kans kertoa sit sen jälkeen kunhan neuvola on ollu. Onhan sitä mitattu aiemminkin mutta nyt kun noi viikot muuttui niin en jaksa alkaa laskee mikä se olis ollu "oikeesti". Kumminkin melkolailla keski käyrää mennään, oon aina menny.

Mulla on kohtu edessä, eikä mahassa mitään ylimääräistä niin siksi ne liikkeet tuntuu ja näkyy niin selvästi. Tai näin ainakin ultraaja mulle sanoi kun kerroin et liikkeet on tuntunu jo useamman viikon. Pari pvää sit Eelis alkoi möykätä niin et ne tosiaan näkyy ihan selvästi, ja pieni pyllykin välillä tuntuu kun se oikein pukkaa :heart:

Mutta, nyt meen kahville. Sit pitää lähtee hakee poika kerhosta. Eilen alkoi perhekerho, ja oli niin ihanaa päästä taas muiden aikuisten pariin!!
Kuinka monen paikkakunnalla muuten järjestetään perhekerhoja?

Mrs O & Eelis 19+6
 
Hei. Tänne tulee tekstiä ihan hirveeseen tahtiin. *hymy*

(.) Meillä oli rakenneultra tiistaina 9.9. ja kaikki oli vauvalla hyvin siellä, sukupuolta ei haluttu tietää, mutta molemmilla oli silti ultran jälkeen oma mielipiteensä että näkyikö jalkojen välissä mitään vai ei ja kun oltiin erimieltä niin siinäkin mielessä saa sit pysyä yllärinä. :)

Pahoinvointi on iskeny mulla uudelleen ja yllättävän voimakkaasti. Mikään ruoka ei oikein tahtois maistua paitti tietty just se mitä ei sillä hetkellä ole. Mahassa kiertää ja olo on ihan järkyttävä. Miten mä muistelin että aiemmissa raskauksissa oon niin hirveesti nauttinu raskaana olemisesta?! Kyllä nytkin on ihanaa sillon, kun olo on hyvä ja vauva potkuttelee, mutta enemmän taitaa olla sitä pahoinvointia ja vaivaa vaivan kera.

Maha tuntuu kasvaneen ihan hirveesti ja kunhan tässä saan aikaiseksi niin laitan tänne kuvaa masusta. Jotenkin sitä tuntee olonsa jättiläismäiseksi valaaksi, vaikka vasta mennään puolessa välissä joten maha kasvaa vielä takuulla vaikka kuinka paljon. Apua!!

Fistik: Kiitos linkista, näytti melko selkeeltä, joten selailen lisää kun ehrin.


tulia & viljami 20+3
 
Sainkin selville, mikä tuo Hl on. Onkin Hc eli pään ympärysmitta.

Mrs O: Täälläpäin on perhekerho. En ole kyllä lasten kanssa siellä ollut. Tyttö aloitti juuri kerhon. Täällä on 3-vuotiaista lähtien pari kertaa viikossa. Jossainhan alkaa vasta 4-vuotiaana. Tyttö aloittaa myös maanantaina satujumpan. Pojalla on kerho ja jumpat edessä sitten ensi vuonna :)
 
Sisin ideaa täytyy varmaan toteuttaa, tosin luulen että pitäis varmaan tuulipuvun housuja muokkailla ennemmin kuin toppahousuja.. täällä pk-seudulla on aika harvassa kovat pakkaset ja tammikuun lopullahan sitä on jo pullauttanu toukan ulos niin kai sitä sitten jossain vaiheessa mahtuu jo normi housuihin... takki mun pitäis joka tapauksessa hankkia, siis ei ulkoilutakki (jonkun kehittelen, lainaan vaikka miehen takkia sitten ulkoiluun) vaan joku villakangastakki tms. Ajattelin, että ostan A-linjaisen niin se varmaan menee tavistakkinakin sitten.

Tänään viereisen osaston nainen kysyi että millon on laskettu aika, eli kaipa tämä nyt sitten jo näkyy :whistle: Tosin tänään mulla oli vähän tiukempi paitakin päällä, niin huomaa vähän paremmin. Mutta tämmöstä, mulla oli 20+0 neuvolassa se sf-mitta 15-16 cm ja sanottiin että olis ihan normaalikäppyröillä. Tosin mulla hämää taatusti makkarat!

Kohta pääsee viikonlopun viettoon, ajattelin tänään tuhlata ja ostaa jonkun jännärin viikonlopuksi. Sunnuntaina se on kuitenkin jo luettu, olen kauhean kova ahmimaan jännäreitä :ashamed:

Hyvää viikonloppua kaikille masupalleroisille!

Runttis ja toukka 21+3
 
Kiitos sisi hyvästä vinkistä!Pitää kysyä, jos anopilla olisi aikaa jelppiä toppapöksyjen kanssa... Nyt vain nuo syksyllä käytettävät ulkoiluhousut on etsinnän alla. Nyt käytän sellaisia, joiden vetskari on kokonaan auki ja tuppaavat valumaan ikävästi... En halua niihin ommella mitään, kun menevät siinä pilalle ja elämää on raskaudenkin jälkeen. Onkohan mahdotonta ommella sellainen kangaspala, jonka nauhakujaan pujottaisi nauhan, jossa olisi sitten nepparit, joilla saa pöksyt taas kiinni? Olen melko tollo ompelussa, mutta tällaista kehittelin päässäni.

mrsO, sama juttu siivouksen kanssa mulla. Nyt olen sovinnolla jättänyt suurimman osan miehelle, kun aina supistelee, jos on liikaa tehnyt. Perhekerhosta en ole kuullutkaan. Onko se jonkun tietyn järjestön järkkäämä?
 
Heippa hei :wave:

Täällä sf mitta rv 22+1 oli 21cm.

Pahoinvointi täälläkin jatkuu aina vaan. Noh oli mulla tuossa rv 13-15 ihan ok, mutta nyt taas oksennetaan ainakin joka aamu ja välillä sitten päivän mittaankin :/ painoa on silti tullut joku 3-4kg |O pelottaa miten paljon tässä painoa vielä tulee kun lähtöpainokin sen verran korkea että kuulemma ensi neuvolakäynnillä sitten varataan aika sokerirasitus testiin :x onko muita jotka joutuu testiin??

Viikonloppuna olisi nyt tarkoitus täyttää KELAn lippulappuset ja päättää mistä otetaan vauvalle vakuutus. Vakuutuksista oli puhe joskus aikasemminkin.

Tälläkertaa ajattelin päästä mukaan Helsingin tapaamiseen kun sellainen seuraavaksi järjestetään. Ekaa odotan eikä kavereissakaan ole monella lapsia niin uusia kavereita kovin kaipailen jotka on samanlaisessa elämäntilanteessa!! =)
 
Arabia: niihin lantiokipuihin ei valitettavasti ole vippaskonstia :kieh: Mulla siis astetta pahempi lantio-ongelma, olen käytännössö rampa jo nyt. En voi esim. enää imuroida, sillä puolikumara asento on kaikista pahin. Jos sitten päätän kuitenkin vain vaikka vähän siivota, joudun koko loppupäivän makaamaan. Tukivyöstä ei ole mulle ollut esikoisenkaan aikana mitään hyötyä, joten en hae sitä nytkään. Mulla vaan yksinkertaisesti vauva kasvaa niin syvällä lantiossa, että siksi sf-mittakaan ei nouse. Mun sf-mitta oli parhaimmillaan 28cm kun ekaa odotin... :ashamed: Esikoisen pääkin oli niin alhaalla, että kätilö sanoi, että oli alempana reilusti kuin mun kohdun suu! Eli joutui toisinsanoen syntyessään nousemaan ensin ylöspäin ja sitten vasta alas taas :LOL: Joo ei paljon kohta enää varmaan taas naurata... :headwall:

Mullakin supistelee näitä harjoitussuppareita vähän väliä, esikoisen kanssa ei ollenkaan. Nyt huolestuttaakin, onkohan ihan normaalia? Ei onneksi oo kipeitä mutta inhottavan tuntusia kuitenkin..

Perhekerhoista: täällä on vain seurakunnan avoin päiväkerho 2h kerran viikossa ja MLL:n perhekahvila kerran viikossa, jos vapaaehtoinen vetäjä löytyy. Joten vähissä on.. eikä täällä myöskään ole minkään valtakunnan vauvamuskaria tai uintia...

Lisää galluppia: Te, joilla on jo lapsia ja olette jo olleet työelämässä ja lapset hoidossa: miten järjestätte tilanteenne sitten, kun vauva syntyy? Jatkaako lapsi/lapset hoidossa vai kotona vai miten? Meille tänään tuli päätös, että viikon päästä vaihtuu hoitojärjestelyt (nyt kun olen siis jo työttömänä) ja poika jatkaa sitten 8pvää/kk hoidossa. Näin aiotaan jatkossakin tehdä sillä ei ole minkään valtakunnan tukiverkostoa, kaikki sukulaiset asuu vähintään 1000km päässä... Eikä tosiaan oo noita kerhoja, mihin voisi lasta viedä, joten tää pari päivää hoitoa per viikko on varmaan oikea ratkaisu. Muuten mun mielenterveys ei varmaan kestä, niin julmalta kuin se kuulostaakin :ashamed:

Nyt ei muuta tällä erää =)
-Lappitar ja Hippunen 22+5
 
Onko kukaan tilannut tuolta bebesiltä noita Mamalicious Francine-farkkuja? :wave: Näyttäis ihan kivoilta, mutta en tiiä tilaisko S vai M-koon.. yleensä housut saa olla m, mutta onkohan nuo kuinka reilun kokoisia? Olen siis vain 159cm pitkä.. Tässä joku aika sitten ostin h&m:ltä sellaset mammahousut kokoa M sovittamatta ja varmaan kyllä ihan loppuvaiheessa ne vasta istuu hyvin, oli sen verta jättimäiset.
 

Yhteistyössä