TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Tuttemui: Eelis on ihan vain työnimenä, hyvä et mies sitäkään hyväksy :LOL: niin ihan vapaasti voit suunnitella sitä teidän kaverille nimeks ;) Sopis kyllä teille kuin nyrkki silmään :D ;)

Huomenna rakenne ultra. Hieman jännittää mitä sanotaan... Vaikka Eelis on kyl melkoisen eloisa; tuntuu ettei pieni lepää ollenkaan!! Silloin kun kävelen on hiljaista, mutta heti kun pysähtyy niin potkuja tulee!
Poikakin tunsi eilen potkun, ja ilme oli melkoisen hämmästynyt :heart: :LOL:

Jees, vaan mä alan kattoo CSI New Yorkia kun ei vielä nukuta... Aamulla saa sit taas olla silmät ristissä :headwall: Mutta on ihan turha mennä sänkyyn kun en saa unta kuitenkaan. Pyörin vain siihen klo 00.00-01.00 saakka :/

Mrs O & Eelis
 
Mun piti kan VauhtiViuhtin kuvan innoittamana laittaa ultrakuva. Vesselin sivuprofiili. Ihanan selviä kuvia tuli Gynekossa verrattuna Kontinkankaan (kunnalliseen) ultraan. Ultrassa oli viikkoja 19+4 vastas 20+1 ja painoa 345g.



Johjo & Vesseli 21+2
 
Ihania kuvia!!! Molempia siis: masuja ja vaaveleita. Pitäis varmaankin minunkin pian päivittää profiilin kuvaa. Kovasti kun kasvaa. Nyt on alkanut olemaan "raskaana-oleva-olo". Toivottavasti pirteä mieli jatkuis vaan pitempään. =)

NullPoints ja Tirri 23+6
 
Oi mitä kuvia :heart:
Kylki on parantunut ihan hyvin, eikä ole juurikaan ollut edes kipeä. Säikähdyksellä siis pääsin. Pikkumies masussa on kovin vilkas, ei kovinkaan paljon ole hiljaisia hetkiä :hug:

Tämä raskauden keskiaika on ollut aikas ihanaa. Olo on tosi hyvä ja pirteä, tuntuu kuin olisi "elämänsä kunnossa". Jopa sänkyelämä on alkanut kiinnostaa taas oikein kunnolla ;) Tuntuu että alkuraskaudessa ei mikään tuntunut miltään siinäkään hommassa :LOL:

Vaaville on hankittuna vaikka mitä. Onneksi on netti. Inhoan kaupoissa juoksemista, mutta netistä on niin helppoa (turhankin helppoa :p ) tilailla kaikkea. Huuto.netiin olen ihan koukussa. Vaatteita on tullut tilattua sieltä ihan liikaa.

Tänään olisi hammaslääkäri. Jostain kumman syystä se ei herätä kammoa minussa. Uskaltaisikohan tunnustaa, että olen itse hammaslääkäri ja molemmat vanhempanikin ovat B)

Vaunut on vielä ostamatta ja se onkin vaikeaa. Mielestäni kaikki uudet vaunut (jo usealta vuodelta) on hirveän rumia :/ Siis ruman värisiä. Käytettyjä olen katsellut, ja taidan kallistua sellaisiin. Siskoni sanoi, että uudet vaunut on myös kauhean monimutkaisia ja "kohloja" verrattuna esimerkiksi hänen ostamiinsa ensimmäisiin vaunuihin (-99). Uusia vaunuja sisko on ostellut monia, mutta aina päätynyt käyttämään noita ensimmäisiään :D
 
Huh, kylläpä on tullut tekstiä! En tosiaan oo päässy koneelle kun kovalevy hajosi... Nyt taas uusi peli joten johan kelpaa =)

Viikot vierii kovaa vauhtia, en jaksaisi enää odottaa, että pääsee esim. joulujuttuja tekemään :xmas: Samalla toivon, että aika menis vielä nopeempaa, haluaisin kovasti jo vauvan taas syliini, esikoinen täyttää tammikuussa 3v ja melko vähän sylissä enää viihtyy.. sekin sitten taas tietenkin muuttuu kun vauva syntyy ja sitten mulla on taas kaksi vauvaa :p

Meidän Hippunen potkii masussa jo tosissaan, eilenkin jytäsi koko illan ja vielä nukkumaan mennessäkin tunsin vaikka mitä kuperkeikkoja..välillä ihan nauratti, että taitaa tehdä kaikki temput ihan vain näyttääkseen mulle :LOL: Enstiistaina on meilläkin rakenneultra, vaikka viikkoja on silloin jo 23+2. Ei kuulema haittaa, ompahan isompi niin näkee paremmin. Tosissaan mietityttää, miten on kasvanut, kun esikoinen oli pienikokoinen ja on sitä vieläkin. Ainakaan Sf-mitan mukaan taaskaan ei ole jättiläistä tulossa. Sukupuolta ei aiota kysyä, vaikka toivon salaa, että jalkojen välistä vaikka vahingossa näkisin jotain ja sitten joutuisin kysymään että oliko se "se" mitä luulin :ashamed: Mies ei haluaisi tietää, mutta sanoi, että silloin ei haittaa, jos me itsekin kyseinen uloke esimerkiksi huomataan. Erikseen ei kuitenkaan kysytä.

Joku oli kysellyt nimijuttuja.. Meillä on nimet jo molemmillle, pojalle ja tytölle, mutta nimissä on molemmissa vielä vaihtamisen varaa. Mulla on pari vaihtoehtoa, mistä sitten valitaan, mies ei oo niin ehdoton. Muutamat nimet on ehdottomia ei-nimiä, mutta muuten hänelle käy mikä tahansa, kunhan on suomalainen ja perusnimi.. Nimiehdotuksia en viitsi paljastaa kun Anarin kanssa ainakin ollaan sen verta läheisiä, etten halua vielä kertoa :D Hän jo osan kyllä tietääkin =)

Nyt siivouksen pariin, olen nyt sitten virallisesti "loppuun asti" työtön, sillä työkkäristä eivät luvanneet mulle mitään töitä enää ennen äippälomaa. Käskivät ottaa rennosti.. Näin ollen esikoisen hoitopaikankin suhteen tehdään järjestelyjä ja jatkaa tod.näk 8 päivää/kuukausi ja näin myös vauvan syntymän jälkeen. Täällä meillä ei asu ketään sukulaisia eikä ketään, jolle vauvaa tai esikoista voisi antaa hoitoon, eikä lapsille tarkoitettuja kerhoja saatikka mitään muskareita tms ole tarjolla joten kunnallinen päivähoito on ainoa tapa tarjota järkevää virikettä tuolle esikoiselle, alkaisi varmaankin hyppimään seinille jos joutuisi mun ja vauvan kanssa kökkimään kaikki päivät.. Ja oman jaksamisenkin takia tuo pari päivää viikossa on varmasti ihan tärkeää.

Toivottavasti pääsen aktiivisemmin jatkossa kirjoittelemaan! Täytyypä ottaa illalla masukuva ja laittaa profiiliin :heart:

-Lappitar ja Hippunen 22+3
 
On se kiva kun on muitakin jotka ovat "koukussa"huutonettiin..ite huusin sieltä just vaunut ja vauvanvaatteitakin on kertynyt =) Tuosta nimimerkistä,eli se tuli vaan just siitä et kesätti silloin niin ja nyt harmittaa vähän kun on noin pitkä :/ Sänkyelämästä sen verran et muuten innostais sekin touhu taas mut kun toi alapää reistaa eli ei tiedä et onko hiivaa vai mikä perkules on ku ei nahka kestä :ashamed: Siitä sit kärsin ite ja isäntä..pitäs koittaa lääkitä TAAS ja onneks on lääkärineuvola täs kuussa!Muuten aika seesteistä tää odotus täs vaiheessa.Mulle on tullu pakkomielle noista viikoista et pelkään koko ajan et jos vaavi tulee ennen aikaansa :( Pitäs nyt vaan yrittää rentoutua ja nauttia mut kun on tällänen ylimurehtija ! Tietääkö kukaan kauanko kelalta pitää odottaa sitä äitiysavustus rahaa eli sitä kun ei ota pakettia vaan rahana?
 
Huomenta Päivää!!

Täällä alkaa oleen jännät paikat, ultra olis klo 15.40 :whistle: Jännittää niin et maha menee ihan sekaisin!

Monna79 Mun piti jo eilen sanoa, kun kyselit tuosta mahassa tuntuvasta kivusta jos tekee äkkiliikkeitä. Eli, mulla on kans niitä, mutta tuntuu ennemmin siltä et vatsalihas kramppaa hetkellisesti tjt. :/ Epämiellyttävä tunne kumminkin!

Mä oon kans nauttinu raskaudesta ihan täysillä, oikeestaan siitä asti kun pahoinvointi loppui. Masusta pitäis saada se kuva laitettua. Ajattelen vain koko ajan et kyllä sen ehtii, mut eipä kohta taida ehtiä! Aika menee niin nopsaa! Oli joskus tarkoitus laittaa tonne masukuva -ketjuunkin, alkuraskauden kuva, mutta sekin jäi :/

Meillä oli ukon kans keskutelua tästä odotuksesta. Kyselin et miltä se tuntuu siitä kun eihän se sillai samanlailla odota kun minä, ja nyt meinaan siis sitä et ei aina tunne kun vauva liikkuu eikä kanna sitä. Niin niin, mies sit sanoi et nyt jotenkin erilailla odottaa, sillai luottaa siihen et kaikki menee hyvin. Ei stressaa odotuksesta, ennen kun sit on aihetta, jos sitä tuleekaan. Itellä on vähän sama olo, nyt ei sillai pelota et joku menis pieleen, vaan eletään siinä uskossa ja toivossa et kaikki menee niinku pitää, ja sit jos tulee jotain niin eletään sit sen mukaan.
Mies oli sit niin ihana kun sanoi et se huolettaa kumminkin et jos minä rehkin liikaa, kun on selkä kipee ja supistelee, ettei tarvis lähtee synnyttää ennen aikoja.
Tosin, nyt on alkanu helpottaa, paitsi etten ole kyl nyt pariin pvään mitään tehnytkään :whistle:

Mutta nyt täytyy mennä!

Mrs O & Eelis 21+

Niin, sehän piti viel sanoa, et ihania kuvia ootta mahoista ja vauvoista laittanu :heart:
 
Tervehdys!

kesää odotellessa meillä täällä pienellä paikkakunnalla meni noin pari viikkoa äitiysavustuksen (rahan) maksamiseen. Päätöksen tekoon vaikuttaa niin moni asia, mutta suhteellisen nopeasti tulee..

Hienoja ultra- ja masukuvia :heart:

Eipäs tullut tästäkään päivästä koulupäivää.. Aamulla heräsin aivan hirveään vatsakipuun, joka olikin sitten vatsataudin alkusoittoa |O Tyhjennyksen jälkeen alkoi supistella jonkin verran joten ei muuta kun takaisin sänkyyn lepäilemään. Vatsassa kiertää edelleen eikä mikään maistu tai siis oikeastaan mitään ei kykene syömään kun heti alkaa sellainen polte mahassa. Onneksi ei enää supistele, mutta edelleen tulee välillä sellaista kipuilua vatsanseudulle jollaista oli aikanaan koululiikunnassa kun alkoi pistää kylkeen.. Saa nähdä pääseekö perjantaina kouluun.. No jos tästä jotain positiivista täytyy etsiä niin eipähän tule mussuteltua herkkuja (tai mitään muutakaan :whistle: ) :D

MaMa ja tytsykkä 22+6
 
Tasku Venus
sänkyhommista :whistle: , muuten ei kiinnosta yhtään! :eek: Mä odotin oikein että tulee se vaihe kun pitää olla koko ajan paneskelemassa mut kun ei! Päinvastoin. Onneks mies ymmärtää.

Mites teillä muilla? :D
 
No niin, kuurihan sieltä mukaan lähti, poskiontelotulehdus ja saikkua TAAS viikko :ashamed: Niin ja hiivakin vielä iski alapäähän, että voi koetella taas ihmislasta.
Ultrakuvista mulla ainakin tuolla kunnallisessa ultrassa tuli tosi epäselviä kuvia....odotan sitä 4D ultraa...
Sänkypuuhat ei vois vähempää kiinnostaa...tai siis välillä tulee sellaset himot, mut yleensä päivällä ja kun on lapset kotona niin ei paljon tarvii sillon seksiä harrastaa...illalla ei yleensä jaksa :xmas: Mies kyllä hyvin ymmärtää onneksi.
Jaahas ja eikun panadol hottia ryypiskelemään taas kerran... :snotty:
 
Olipas tänne tullut tekstiä :) Pitäis nyt suunnitella tulevia oppitunteja, tehdä gradua, tehdä yhtä rästitehtävää ja soittaa pianoläksyt kokeeseen. No, juu, stressiä on. Ahdistaa nämä tulevat 2 kuukautta, että miten sitä jaksaa mennä eteenpäin. Pitäis varmaan priorisoida, mutta vuorokaudesta loppuu tunnit :( Ei tässä oikein jaksa kiinnostaa mikään muu, ku nukkuminen. Syöminenki on huonoa. Anteeksi tämä valitus, mutta kohta hajoo päänuppi.

Oli kiva lukea muiden ultrakokemuksia ja odotuksen iloa :) Nimijuttuja ei oikeastaan olla mietitty. Sitten marraskuussa, kun ei ole kiirettä ja olen valmistunut. Marraskuuta odotan, ku kuuta nousevaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töyhtö:
sänkyhommista :whistle: , muuten ei kiinnosta yhtään! :eek: Mä odotin oikein että tulee se vaihe kun pitää olla koko ajan paneskelemassa mut kun ei! Päinvastoin. Onneks mies ymmärtää.

Mites teillä muilla? :D
Meillä ei tässä ole tapahtunut raskauden myötä mitään muutosta eli ei ole himot lisäntyneet mutta ei myöskään vähentyneet :D

MaMa ja tytsykkä 22+6

 
onpas teillä ihania ultrakuvia :flower:
itse kävin eilen rakenneultrassa ja olen lievasti sanotuna pettytynut. kymmenen minuuttia ja jotain pomina lääkäriltä että kaikki näyttä olevansa niin kun pitäkin. ei painon arviota ollenkaan. sain vielä itse kulman taka nipin-napin kurkittu hänen kuvaruudulle että näkis itseki jotain. oli kyllä katossa myös kuvaruutu mutta kun se ei ollut päällä :eek: ja lähtiessä sain mukaan kaksi kuva, yhdessa kuva pikkusen reisiluusta ja toisessa sydän |O en tiedä olinko odotellut liika mutta kuvittelin kyllä että se ultra olisi ollut paljon pitempi ja perustellisempi.
noh kai mun pitää olla tyytyväinen kun lääkärin mukaan kaikik on ok.

mulla kans kauhea väsymys koko ajan, töiden jälkeen voisin vaan nukkua. hg oli kyllä kunnossa ,135 niin että ei kuulema tarvii popsia lisää ...
 
Jees, ultra käyty ja kaikki oli kunnossa! Paitsi, la siirtyi, uus la on vasta 31. pvä |O
Vähän kyrpii laskee taas viikkoja jotka jo meni :/ No, siinä olikin syy miks Eelis on potkiskellu niin sievästi vaikka jyllänny onkin.
Muuten ultra oli ihana, niinkun aina! (aina ollu sama ultraaja, joka odotuksessa) Kerto ihan selvästi mitä kaikkea näkyi, aivot, sydämen, mahalaukun, virtsarakon ym. Sit kans oli suloista kun Eeliksen jalkapohjat näkyi yhdessä vaiheessa :heart: Pyllykin näkyi, ja yritettiin miehen kans paljon vilkuilla josko siellä jotain roikkuis välissä vaan eipä tuosta selvää saanu.. Tämä lääkäri ei nimittäin kerro sukupuolta ennen kun viimeisessä UÄssa...
Pari kuvaa saatiin, nekin tosin oli pään päältä otettuja ettei niissä mitään jännää katseltavaa sillai ole. Mutta, pääasia et kaikki oli kuitenkin hyvin!

Tuttemui:Milloin sulla oli se uusinta UÄ?

Seksistä sen verran et ihan normaalia on meillä! Ei ole oikeestaan ollutkaan sellaista vaihetta ettei olis haluttanu. Ainoo et asentojen kans saa olla tarkkana, kun jotkut ei passaa nyt ollenkaan, vaan seksi sit ennemminkin sattuu!

Olipas taas omaa napaa :ashamed:

Mrs O & Eelis 19+4...
 
voi pers*le pätkäs netti just kun olin kirjottanu tekstin.. eikun uudestaan. :headwall: Seksistä ei meillä ole tietoakaan, ei ole ollut toukokuun alun jälkeen eli hmm..yli 4 kuukauteen. Tosin on ihan normaalia meillä, ollaan laiskoja sillä saralla joten sen takiakin tätä toukkaa voi jo pitää ihmeenä :LOL:
Pitäis lähteä lenkille ja tehdä sen jälkeen ruokaa, onneksi nyt on hyvä ilma :)
Saas nähdä miten kovasti alkaa vessahätää pukkaamaan, kun toi toukkeli on melkoisen alhaalla - eli painaa rakkoakin ikävästi. Mitähän se on sitten myöhemmin kun se kasvaa vielä.. |O
Jees, ihanaa kun muillakin on ollut kivoja ultria ja kaikki kunnossa, Sirtsillä tosin vähän ankea käynti mutta kun on sanottu että kaik on ok, niin sehän on pääasia :)

Nyt laitan lenkkivermeet niskaan ja lähden ulos, muuten hengaan tässä koko illan!
 
Meillä oli tosiaan rakenneultrassa painoarvio jo 420 grammaa. Siis silloin viikkoja oli 20 tasan. Eikö tää oo tosi iso? Oon tässä miettiny et jos se sittenki hedelmöitty jo kuukautta aiemmin niin kuin oli epäilystä aluks... vai oiskohan se siihen liian pieni.. täytyy itseki ottaa vähän selvää, et oisko mahdollista...
 
Meillä ei muuten annettu painoarviota ollenkaan, katsottiin vain et onko oikean kokoinen viikkoihin nähden.
Melkoisen iso tosiaan teillä haidi84 on pikkunen! Eikö sanonu ultraaja siitä mitään?? Kun eikös se la muutu jos on "liian" iso tai pieni viikkoihin nähden...? ainakin muuttuu jos on liian pieni...
 
haidi84 mulla siis 340g viikolla 20+5, vastasi keskiarvoltaan viikkoa 20+1, eli isolta vaikuttaa tuo teidän nyytti.
Yes Soittivat sieltä cantista, että pääsen ylimääräisenä ensi viikon keskiviikkona siihen 4D ultraan, jolloin siis viikkoja tasan 22, eli saan siitä kelakorvauksen :D Harmi vaan mies ei sillon pääse mukaan, mut saahan sieltä sen DVD:n ja kuvia mukaan.
 
Onko kellään Oulun seudun odottajalla tietoa tuosta 4D ultrasta, et paljon maksaa ja paljon kela siitä korvaa? Vai onko kelan korvaus aina se tietty summa?
Ja missä sen sais tehtyä? Alkaa niin kiinnostaa se, olis ihanaa nähdä pieni ihan kunnolla! Ja kun kerran viikkoja ei sit olekaan kun 19+ niin ehtis ehkä päästä ajoissa siihen...

Mrs O & Eelis
 
Ihania masu- ja ultrakuvia =)

Sänkypuuhista: Ihan samanlaista on, kun ennekin. Edellisissä raskauksissa on ollut jotenkin vastenmielistä. Nyt ei ainakaan vielä ole.

Nyt on alkanut väsyttämään taas hirveästi. Saas nähdä seuraavassa neuvolassa, onko hemoglobiini laskenut ja täytyykö alkaa syömään rautaa. Edellisissä raskauksissa tässä vaiheessa on pitänyt alkaa syömään. Huipannutkin on pari kertaa. Johtuu varmaan alhaisesta verenpaineesta. On aina ollut alhainen, ainakin raskaana ollessa. On kyllä kauheaa, kun makuullaankin huippaa.

Huomenna on minun ja miehen 4-vuotis hääpäivä :heart: Saas nähdä muistaako mies onnitella aamulla. Kyllä tässä joku aika sitten sanoi, että kohta on meidän hääpäivä, mutta ei tarkkaan muistanut milloin. Tai kyllä siis hääpäivämäärän muistaa milloin on, jos häneltä kysyy. Mutta jos ei muista mikä päivämäärä nyt on. Tajusikohan kukaan, mitä yritin selittää:D

Perjantaina sitten vihdoin ultra :)

 

Yhteistyössä