TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Huomenta! Viime yö meni taas valvoessa |O Ja nyt on väsyneitä minä ja mies. Ja mies raukka joutu menemään vielä töihin. Kattelin eilen netistä synnytysvideoita. Oli niin suloisen näköistä. :)
Täytyy yrittää nauttia tästä raskaudesta nyt, kun pian se on ohi taas. Mulla huomenna viikkoja 23 ja torstaina saan raskaustodistuksen ja laitan heti paperit kelaan vetämään samana päivänä. Sitten saa odotella pakkausta :wave:
Mä oon nyt niin väsynyt että meen nukkumaan ja sen jälkeen on taas siivousta ja kaupassa käyntiä.. Mutta ihana kun ei tarvi rääkätä itseään töissä. Saa ottaa kotona rauhallisesti.
Päivän jatkot kaikille!
 
nimimerkki jäi mulle ihan vaan mieleen vanhasta Aapiskukko- kirjasta. Siinä on sellainen tarina tuttemuista, joka seilaa pienellä lehdellä =)

nimistä lapsille. Meillä on valmiina tytön nimi - ollut jo viitisen vuotta, vaan eipä olla saatu sitä kellekään antaa ;) Pojalle nimi on enemmän hakusessa, pari vaihtoehtoa on, mutta meillä kun on jo 4 poikaa, joilla kaikilla on suomalainen vokaalialkuinen kaksitavuinen nimi, pitäis siihen jotenkin saada tulevakin rimmaamaan. Tunne on, ettei me muuta kuin poikia osata tehdäkään =) Se yks tyttö siellä on joku vahinko :LOL: Mrs O Meillä on muuten Pieta :heart: (Saattaapa tästä jo tutut mut tunnistaakin, joten enpäs laita tulevan vauvan nimiä tänne ;) teidän kiusaksi :kieh:) Pietan ruotsinkielinen alkuperä on muuten Beata, tiesitkin varmaan.

Mulla on edellinen neuvola ollut 12.8. ja seuraava 1.10! Pitkä väli siis täälläkin :eek: Tosin välillä olen käynyt ultrassa ja lääkärillä, mutta sekin oli vain streptokokkikontrolli. Ultrauusinta on ens viikolla, mutta eihän sielläkään omaa vointia muuten katsota...

Kelan paperit jätän varmaan tuolloin. En aio ottaa pakkausta, vaan käytän rahat vaunu- ja turvakaukalohankintoihin. Ainut asia, mitä tuosta pakkauksesta tarvitsisin on makuupussi joten jos tiedätte jonkun, joka olis myymässä (vanhakin käy, retro erityisesti) laittakaahan tietoa :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minea:
BabyP ja Emos komeat mahat teillä ;D itsekin mietin jos laittais oman..
Kiitos :) Laita vaan oma mahakuva. On hieno aina katsoa minkälaisia muiden mahat on :)

Nimimerkistä: Minun nimimerkki tulee lasteni nimistä. Kummaltakin kaksi ekaa kirjainta.

Nimistä: Täällä on vasta vähän aikaa sitten keksitty pojan nimi, joka voi vielä vaihtua. Siis etunimi, toinen nimi on ollut jo kauan mietittynä. Tytön kokonimi on ollut jo siitä asti, kun esikoisen nimeä mietittiin ja sitä ei enää vaihdeta. Täytyy vaan toivoa, että jos miehen veljen perheelle tulee tyttö (la tammikuun alussa) niin eivät anna sitä nimeä vauvalle. Tuo tytön nimi on sellainen, mitä en haluaisi vaihtaa. Aina, kun joku on tässä tyttövauvan saanut, olen toivonut ettei anna sitä nimeä vauvalleen.

Vauva on nyt tänään potkinut tosi paljon. Ennen olen tuntenut pari kertaa päivässä potkuja. Nyt tänään on tunnin välein potkinut. Ja tänään on potkinut myös ylemmäs, kun aikaisemmin potki ihan alas.

Mies sai eilen kisoista (Jokkis) Restel-hotellin lahjakortteja 150e edestä. Mennään tässä tämän vuoden puolella sitten kahdestaan varmaan Nokialle kylpylään. Oltiin muutenkin suunniteltu, että voisi vielä ennen vauvan syntymää mennä kahdestaan jonnekin, kun sitten ei tiedä koska seuraavaksi pääsee, kun vauva on syntynyt.
 
päivän pahin koitos takana, selvisin hammaslääkäristä hengissä..
kivoin koitos edessä, ultra iltapäivällä.. jännittää!!
Emos kuullostaa ihanalta kylpylälomalta.. ottakaa siitä kaikki irti!
me lähdetään saksaan parin viikon päästä, ajteltiin kans että käydään vielä jossain ennen vauvan tuloa.

mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Päiviä!

Kävin sit lääkärissä ja täti meinas ettei töihin paluuseen ole paljon toivoa! No, kaks viikkoa vielä laitto lomaa, loppu tsekataan sit uudelleen.

Tuttemui Mulla on kolme makuupussia, kaks vanhaa äitiyspakkauksen ja sit yks ihan retro! En tarvi niitä, enemmin riesana kun nyt otetaan taas pakkaus, niin voisin lahjoittaa. Eikä mulla kyllä ollu hajuakaan mistä se Pieta -nimi on tullu! Kuulin sen eka kerran silloin kun meidän paikkakunnalla yks neiti sai sen nimekseen! Ei vissiin kovin yleinen nimi ole...

Mäkin voisin painua jonnekin kylpylälomalle |O
Emos: Nauti lomasta meidänkin edestä :LOL:

Täällä on ihan kaamee siivo! Koira järjesteli huonekalut uusille paikoilleen, nuo kun tahtoo saada hepuleita (tuon rotuiset) niin huonekalut on miten sattuu rallin jäljiltä! Muksut oppinu hienosti siirtyy seiniä vasten niin ettei koira niihin kolahda :LOL:

Blaah, muksut tappelee ja ruokaakin pitäis alkaa laittaa! Onneks sisko on viel kylässä niin se on kaverina. Jotenkin tänään on ihan naatti pvä!

Mrs O & Eelis 21+0
 
Mrs O Ei kai me vaan olla samalta paikkakunnalta ;) ? Etkös sinäkin synnytä Oysissa etkä kuitenkaan ole oululainen? Onko pitkä matka synnyttämään? Noita Pieta-nimiä en ole kuullut kuin yhdellä lapsella Kuusamon cittarissa, ja tämäkään lapsi ei ollut täältäpäin. Tosin onhan Pieta pohjois-suomalainen versio just Beata-nimestä, joten täälläpäin varmaan kaikki muutamat pikkupietat on.

Voitko kuvailla tai laittaa kuvan noista makuupusseista. Tuo retro kuvan kans ois kiva, mutta jos vaikka kerrot minkä vuoden pakkauksista, voin vähän hahmotella ulkonäköä =)
 
Heipä hei!

Ompas tuota tekstiä taas tullut, ihailtavan aktiivista porukkaa! =) Hyvä kun ite ehtii töissä teekupposen lomassa selailla nopeesti muiden kirjoitukset läpi, harvemmin ehtii edes kirjautua sisään, saati sitten kirjoitella mitään. Mutta jos nyt välillä päivittelis (omanapaiset) kuulumiset.

Ultra on vasta keskiviikkona, ja samoin puoliväli, ja jännittää ihan sikana! :p Ei meinata kysyä sukupuolta, joten sitä ei pääse päivittelemään, mut Jorvin ja 28 ikävuoden saa päivittää listalle. Nimiäkään ei ole vielä ehditty miettimään, katotaan varmaan ensin miltä tulokas näyttää, ja ihmetellään sitten.

Joku kyseli nimimerkeistä, ja mulla tulee ensimmäisestä utrasta, jossa pikkuveikko "vetkutteli" kovasti menemään, ihan kun joku kala...:LOL: Oli jotenkin niin kovin söpön näköistä, ja siitä se sitten jäi. Masuasukki vetkuilee ilmeisesti edelleenkin paljon, koska hetkittäin kyllä tuntuu selviä potkuja, mutta useimmin on sellainen tunne, että kaveri vaan mönkii kovasti ympäri mun vatsaa...

Olen kanssa istumatyössä ja huomasin tuossa alussa, että nilkat turpoili kovasti, mutta nyt kun olen taas alkanut liikkumaan, niin ei (ainakaan selvää) turvotusta ole havaittavissa. Tuosta liikunnasta tulikin mieleeni, että millaista liikuntaa muut harrastaa? Olen nimittäin jatkanut alkuraskauden laiskottelun jälkeen ihan normaalia jumppaa (lihaskunto, vesi, venyttely, kuntonyrkkeily...) sillä erotuksella, että jätän suorat vatsalihakset tekemättä. Suppareita en ole havainnut, tosin en kyllä edes tiedä miltä ne tuntuvat... Ainoastaan sellaista paineen tunnetta alavatsassa, mutta sitä tuntuu muutenkin välillä. Ajattelin, että jatkan niin pitkään kun pystyn ja tuntuu hyvältä, mut saas nähdä...

Raskausarpia ei ainakaan vielä ole tullut, vaikka maha aika järkky jo onkin. Rasvailen ihan hulluna perusrasvalla jo pelkästään senkin takia, että mulla on aina ollu kuiva iho. En tiedä auttaako mitään, mut tuskin siitä haittaakaan on. Närästystä ei onneks oo vielä ollu, rasvaisista ruuista ei kyllä voi edes haaveilla... Yks päivä erehdyin syömään ranskalaisia, ja olin ihan varma, että mun maha räjähtää! Parempi niin, kun noita kiloja kertyy muutenkin sellaista tahtia, että kauhulla odotan seuraavaa neuvolaa (johon muuten saan ajan vasta rakenneultran jälkeen, edellinen oli jo elokuun 13.)...

Oikein hyvää odotusta kaikille mahan kasvattajille, toivottavasti hyvät uutiset jatkuvat, eikä kenellekään satu mitään ikävää. Ja kivaa alkusyksyä kanssa!
 
Tuttemui: Samaa aloin kans miettii, ettei vaan olis sama paikkakunta :LOL: 86km suunnilleen on matkaa Oysiin.
Ne pakkausten makuupussit taitaa olla 2002 ja 2003 vuosilta, toisesta en ole ihan varma kun se on jostain vain ilmestyny meille (se -02). Tuosta retrosta voisin koittaa kuvaa laittaa, se on sellainen ruskea jossa oranssia kukkia ja sisältä se on tumman keltainen. Olen ite käyttäny tuota retroa tytöllä, mutta kun tässä uudessa pakkauksessa on niin ihana se pussi ja sain siskoltani sellasen untuva pussin niin en käytä noita muita enää.

Raskausarvista näkyy olevan puhetta. Mulla ei ole tullu arpia minnekään kummassakaan aiemmassa odotuksessa. Rasvaan mahaa ihan perus rasvalla, ihan vaan tavan vuoks koska eihän ne oikeesti mitään auta! Äitini on saanu 7 lasta ilman arpia niin kai olen hältä sit kudostyypin periny tjt.

Mrs O & Eelis 20+
 
Mrs O Mulla matkaa Oysiin n.89km ;) Voi olla, että ei tarvis kaukaakaan tota makuupussia hakea :LOL:
Mua kiinnostais kovasti tuo ruskea retropussi. Kuulostaa just ihanalta =) Vieläkö siinä on vähän vanua jäljellä, että vois vaikka peiton kans käyttää talvivauvallakin? Tokihan uudet vaunut on itsessään niin lämpimiä ja kovilla pakkasilla ei ulos ole asiaa, joten jos vain on kunnossa vetoketjut ja muut, niin ilmoita vain hintaa :wave:
2003 olen ottanut itse pakkauksen alkuvuodesta, joten luultavasti se 2002 malli, mutta jättänyt jonnekin makuupussin... Mummolaan tai jotain - ja ei löydy |O Ettei se ois vahingossa teille joutunut? :LOL: :LOL:
 
Heippa!

Raskausarvista oli puhetta..Mä käytän suihkutettavaa vauvaöljyä :D En tiedä onko siitä niinkään apua arpien ehkäisyyn, mutta hyvin se ainakin kosteuttaa. Mulla alkoi vatsan iho kutisemaan kamalasti kun maha alkoi kasvamaan ja iho venymään, niin sen takia aloinkin sitä käyttämään ja nyt sitä on tullut useamman viikon ajan aina suihkun jälkeen laitettua.

Me saatiin tänään ensimmäinen isompi vauvahankintakin tehtyä, tosin ihan heräteostoksena :) Mentiin Ikeaan ajankuluksi kiertelemään ja katselemaan ja siellä sattui olemaan kiva puunvärinen pinnasänky tarjouksessa 39?, olihan se pakko sit samantien ottaa kun niin halvalla sai.

Fistik ja PikkuPrinssi 23+3
 
Ultrassa käyty ja kirpulla kaikki hyvin :heart: Painoarvio 340g ja jalkapohjan pituus reilu 3 cm :D Sukupuolta ei sitten kysyttykään, ei kyllä ultraaja kysynytkään halutaanko tietää... No pitänee huomenna varata jokatapauksessa sinne 4d ultraan aika.
Kävin lapsukaisille katsastamassa talvitamineita ja löysin IHANAN Lennen vauvan toppapuvun, kai se on sellanen ostettava, oli niin syötävä :saint:
Jaahas, nyt sohvan pohjalle pötköttelemään, flunssa eikun pahenee :(
 
Ultrassa käyty, vihdoin ja viimein =) Kaikki oli kunnossa ja muksu hääri siellä taas iokein onnessaan. Oon vähän ihmetellyt, että miksi potkut eivät tunnu keskellä mahaa, mutta mulla onkin istukka etuseinämässä kiinni. Mukavasti sitten vaimentelee potkuja. Painoarvio 338g, eli melkein sama, ku Kirppusella :)

Oltaisiin kysytty sukupuolta, vaikka ei ihan 100% varmoja oltu. Kätilö puhu tosi hiljaisella äänellä, et hädin tuskin kuulin mitä se sanoi. Sitten siinä tuli sukupuolesta puhe, kun totesin, että ei sitä vissiin saa selville, kun oli jalat koulussa muksulla. Käsitlö vaan tokaisi, että ei se sitä katso. No, sitten se lopetti ultraamisen ja mentiin istumaan. No, siinä sitten sanoin, että harmi, kun sitä ei saanut selville, niin sitten se kätilö sanoi, että ei he sitä katso, jos ei kysytä. TÄH? Missä ihmeen vaiheessa olisin tajunnu, kun ei se mitää kysyny? |O Muilta Hämeenlinnassa käynneiltä on vielä kysytty erikseen, että haluaako tietää. No, toisaalta harmittaa, mutta toisaalta jääpähän sitten salaisuudeksi. Näin sen kaiketi piti mennä...

Nimimerkki on yksi lempparinimistä ja loppuosan 80 kaikki varmaan arvaa :D Mahan rasvaamiseen käytän Ceridalia. On ihan hyvä. Eipä mitkään kalliit voiteet mitään estä, vaalentavat sitten jo tulleita kaiketi paremmin. Tällainen tieto minulla on.
 
Pikaseen tulin vain kertomaan, että tänään oltiin rakenneultrassa äitipolilla ja kaikki oli oikein hyvin. Harmitti, kun eivät sukupuolta kertoneet, mutta jospa sitten seuraavalla kerralla.. tietysti pääasia, että vauvalla kaikki hyvin. :heart: Hassua, kun se takapuoli oli yhessä vaiheessa siinä ruudussa kiinni, ni ois siitä luullu ny näkyvän, mutta ei ne kertonu tai siis ei ees yrittäny mitenkään kattoakaan vaikka kysyttiin, hö. Jotenkin vaan totes, että yleensä näillä viikoilla jää sukupuoli vielä salaisuudeks! Ite yritin katella, mutta ei siinä muuta näkyny, kun se pylly!:D Eli jospa sitä ei tosiaan sitten voinu nähä.. Sitä teki siis kätilö ja lääkäri istui vieressä neuvomassa, oisko ollu sitten joku opiskelija tmv. Mutta hauska kyllä, kun siinä ultrassa näky kaikki pienet varpaat ym.:heart:


~ Pearl 20+5 :heart:
 
Voih, kaikilla tuntuu olevan flunssa, piakista paranemista kaikille! Pikkuinenkin tuntuu liikkuvan vähemmän heti jos lämpö nousee, ressukka. Meilläkin vietellään häitä ensi kesänä joten tuleekin aika tapahtumarikas vuosi kun esikoinen tupsahtaa maailmaan ja alttarillekin astutaan! :) Vielä kun löytäisi aikaa suunnitella kaikkea. Mukavaa viikon alkua kaikille ja pienille terveisiä! :)
 
Tuttemui: Makuupussi on ehjä, mutta siitä vanuhommasta en osaa sanoa. Toki uudet vaunut on jo itessään niin lämpimät et uskon kyllä et sitä retroa voi hyvinkin käyttää vauvalla!
Taidankin tietää kuka olet, jos kerran samalla paikkakunnalla ollaan ;) Täällä nimittäin ei taida olla kun se yks Pieta -niminen neiti koko pitäjässä :LOL:

Makuupusseille en pidä hintaa, kunhan vaan jollekin kelpaa niin vieköön pois! Toinen äp:n pussi on keltainen, toinen vihreä.

Mrs O
 
Mä käytän arpiin jotain apteekin voidetta, en muista tosi nimeä.. Masuun ei ole vielä arpia tullut, kutisee vaan, mutta lantioon on alkanut jo ilmestyä. Pinnistä ollaan mekin katseltu, vau Fistik tuo pinnishän lähti halvalla, kiitti vinkistä! :) Höh, meillä ei rakenneultrassa puhuttu mitään pituudesta tai painosta, kysyin niin kätilö vaan tokaisi ettei niitä rakenteessa katsota..eri paikkakunnilla kai eri tavalla.
 
Iltaa!

Mulla on maha täynnä arpia vaikka rasvailinkin kahdessa ekassa raskaudessa. Enää en edes jaksa kun on jo valmiiksi joka paikka täynnä arpia eikä aiemminkaan ollut mitään hyötyä.

Mun nimimerkki tulee mun nimistä. Yritin vaikka kuinkaa monta nimimerkkiä eikä mikään kelvannut ja tämä sit viimein kävi.

Jos on listaan päivitettävää tietoa niin tummentakaa se kohta mikä pitää päivittää. Saatan käydä töissäkin lukemassa mutta en jouda alkaa päivittään niin saattaa unohtua jos ei ole tummennettu. Helpompi sit myöhemmin kotona katella vaan tummennetut kohdat uudelleen läpi ja päivittää listaan.

Mulla on kauhee yskä ja rohinan tunnen itekki hengittäessä. Huomiseksi ja keskiviikoksi on niin paljon tekemistä ettei jouda lääkäriin. Ei kai ne siellä mitään voi jos on viruksen aiheuttama niin ei lääkkeetkään auta ja yskänlääkkeitä ei saa ottaa. Pääkin tulee kipeeksi kun joutuu niin kauheesti yskiin ku aiheuttaa päähän painetta. Eikä meinaa tulla yskimisestä loppua kun se alkaa. En muista että olis ollu näin pahaa yskää ikinä tai ei ainakaan vuosiin. Voi olla että ne työpaikan alkoholit, etanolit, homeet ja muut pahentaa tilannetta.

Johjo & vesseli 21+0
 
Niiskunen
Moi kaikille masun kasvattajille!
Mä tulin pikaiseen kysymään tälläistä asiaa...
Mulla on nyt viikkoja se 19 ja jos oon kovin kauan seisaallaan tai kävelen ni mulla rupee alamahaan sattumaan. Vähän niinku olis supistuksia. Tai sellasta paineen tunnetta. Onkohan kellään muulla tälläistä?
Tulen torstaina vähän kirjoittelemaan lisää, kun olen käynyt rakenneultrassa ja kommentoimaan muidenkin juttuja. Nyt peti kutsuu houkuttelevasti.
 
Mulla ainakin jos koiran kanssa innostuu kävelemään kovaa vauhtia niin alkaa masussa tuntumaan. Johjo pikaista paranemista! Jos listaa päivität niin Mimssu82:lle vois lisätä 26v, KOKS, 1. lapsi
Näköjään puuttui kokonaan nuo tiedot. Laskettu aika oli siis 13.1.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Moi kaikille masun kasvattajille!
Mä tulin pikaiseen kysymään tälläistä asiaa...
Mulla on nyt viikkoja se 19 ja jos oon kovin kauan seisaallaan tai kävelen ni mulla rupee alamahaan sattumaan. Vähän niinku olis supistuksia. Tai sellasta paineen tunnetta. Onkohan kellään muulla tälläistä?
Tulen torstaina vähän kirjoittelemaan lisää, kun olen käynyt rakenneultrassa ja kommentoimaan muidenkin juttuja. Nyt peti kutsuu houkuttelevasti.
Minä en voi käydä kävelyllä enkä esim puistella petivaatteita yms kun alkaa supistelemaan. Sattuu mahaan reippaasti kävellessä niin että on pysähdyttävä. Ja viimeksi kun siivosin piti välillä mennä sohvalle maaten kun sattui niin paljon ettei pystyny oleen pystyssä. Meni onneks aina nopeesti ohi. Huomenna kun siivoan vien kaikki puisteltavat mattotelineelle ja mies saa puistella ne töiden jälkeen.

Johjo
 
Hei kaikille pallomahoille! :D

Kamala kun säikähdettiin täällä.. Ei kuulunut lauantaina kun pari liikettä ja sunnuntaina ei mitään. Aamulla piti sitten neuvolassa käydä kuuntelemassa sydänäänet. Siellä se laiskamato köllötteli ja sydän tykytti hirmuista vauhtia. Säikäyttelee pahemman kerran, siinä kun kerkeää jo kaikki ajattelemaan. :/ Onneksi oli kaikki hyvin. :) Potkut tuntuu jo niin selvästi, mieskin on päässyt jos tuntemaan niitä. Iltaisin aina alottaa hillumiset kun ois nukkumaan meno aika. :D

Täälläkin ollaan käyty jo toissaviikolla rakenneultrassa. Siellä näytti kaikki olevan hyvin. Jalkoväliinkiin päästiin kurkkaamaan ja näyttäisi että tyttö olisi tulossa. :heart: Heti tietty piti mennä kaikkea vaaleanpunaista ja hametta ostelemaan.

Nimistä: Mekin ollaan mietitty tuota Lumia nimeä, tosin toiseksi nimeksi. Jos pikkunen sattuukin olemaan poika niin tulee kyllä olemaan hankalaa tuon nimen kanssa, kun ei ole oikein keksitty mitään sopivaa nimeä. Mutta kerkeehän tässä vielä mieli monesti muuttumaan. :D

Täälläkin on paino lähtenyt huimaan nousuun.. Pahoinvointejen aikana paino tippui 9kg ja ihan hyvin on tullut takaisin jo. On nimittäin ruoka alkanut maistumaan. Onko teillä mitään ruokia mihin on aivan kamala himo? Minä voisin syödä vaikka joka päivä kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa. :D Kyllä nuo suklaat ja muut epäterveellisetkin maistuu liiankin hyvin. Äskenkin piti mokkapaloja tehdä.. :ashamed: Ja sokerirasitukseenkin olisi mentävä ens viikolla.. toivottavasti ei ole mitään siinä..

Hemoglobiini oli 116. Ei kuulemma vielä tarvitse rautaa ruveta syömään, kunhan muistaa syödä rautapitoista ruokaa.

Minäkin olen miehelle monena päivänä sanonut että voitais uimahalliin lähteä, mutta eipä tuo ole vielä suostunut lähtemään. Olisi niin kiva päästä lämpimään veteen kellumaan. :)

Tälläkin mammalla alkais äitiysloma 24.11. Toivottavasti pystyy loppuun asti olemaan töissä. Äitiyspakkauksen päätin ottaa kun on ensimmäinen lapsi kyseessä. Nyt sitten ootellaan sitä tässä 2-3 viikkoa. :)

Summer88 ja prinsessa 23+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Moi kaikille masun kasvattajille!
Mä tulin pikaiseen kysymään tälläistä asiaa...
Mulla on nyt viikkoja se 19 ja jos oon kovin kauan seisaallaan tai kävelen ni mulla rupee alamahaan sattumaan. Vähän niinku olis supistuksia. Tai sellasta paineen tunnetta. Onkohan kellään muulla tälläistä?
Piti vielä tähän kommentoida.. Että kyllä minulla ainakin joskus on tuota, kun seisomatyössä olen. Ja välillä kiirettä pitää kun kassalla saa juosta ja nostella kaikkea, mutta kyllä se siitä kun muistaa välillä rauhoittua ja istua. :)
 
nimimerkistä omani tulee kavereiden keksimästä lempinimestä ja syntymävuodestani.

närästyksen helpottamisesta en itse käytä maitotuotteita ollenkaan (ole käyttänyt aikoihin) piimää olen juonut vain raskausaikoina ja se onneksi helpottaa :)

 

Yhteistyössä