TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Huomenta kaikille.

Vapaa päivää vietän ja ajattelin koota isyyspakkauksen loppuun ja annan sen sitten sunnuntaina tulevalle isälle. Nyt kaupat pursuaa kaikkia isäjuttuja, niin on helppo sieltä ostella kaikenlaista ja koota pakettia.

Minä saan yöllä tosi hyvin nukuttua, kerran yössä vaan herään vessaan. Eikä ole ainakaan vielä alkanut paikat puutuilee.

Maanantaina alkaisi työharjoittelu päiväkodilla, sitä kestää sitte kolme viikkoa ja sitten ansaitulle joululomalle ja siitä se lomailu sitten jatkuu! =)

Onkohan muuten mitää haittaa? Mä syön ihan älyttömästi mandariineja, valehtelematta saatttaa mennä kymmenenki joku päivä jos saattuu olemaan hyviä :D Oon yrittäny olla herkkulakossa, niin kyllä tää on yhtä tuskaa. Kaupan karkkihyllyjen ohi kävely on jotai iha kauheeta. Ennen raskautta en edes välittäny karkeista, niin nyt ei muuta mielessä pyörikään.

Mutta oikeen rentouttavaa viikonloppua kaikille mammoille!

tammimasu 29+1
 
tammimasu mulla kans tulee noita himoja ihan joka päivä....mandariinit on niiiiiiiin hyviä et vois tosiaan syödä 10 ja ihan putkeen helposti :p ja sama juttu,kaupassa karkkihyllyn ohi käveleminen on tuskaa :kieh: niin vaikeaa et huh huh :D mä oon hirveän makeanhimon kans taistellut nyt tämän viikon ja tuskasena kkävellyt karkkihyllyn ohi ostamatta ainuttakaan suklaapatukkaa tai karkkipussia ;) tänään tai huomenna ajattelin hemmotella itseäni ja ostan jotain hyvää,aivan pakko!! tää viikko ilman mitään on ollut hirveä :ashamed: no oon kyl syönyt hedelmiä sit senki edestä....en usko et niistä haittaa on. c-vitamiinihan tulee pissan mukana ulos ylimääränen ;) mua ei edes närästä niin senki puolesta hyvä juttu ahmia hedelmiä tähän himoon :D

 
Olisikin himo johonkin hedelmiin, mutta nyt on alkanut tulla hirveä makeanhimo :ashamed: mutta tiukasti olen sitä vastustellut vaikka tiukkaa tekee |O Tämä päivä on mennyt leipoessa kuopuksen huomisille synttäreille joita menemme viettämään anoppilaan (eipähän tarvitse siivota kotona :whistle: ) tulemme illalla kotiin niin saamme viettää isänpäivää ihan perheen kesken.
Minäpä nukuin viime yön sohvalla, kun paloi päreet tuon ukon kanssa.. Lupasi nääs siskolleen ja siskonmiehelle että lähtee kuskaamaan heidät tänä iltana tuohon lähikaupunkiin ja hakee sitten heidät meille yöksi kunhan ovat saaneet juhlittua. Voitte arvata että minä näin punaista kun kuulin mitä oli mennyt lupaamaan :kieh: Saa ukko nukkua sohvalla ensiyön :whistle:

MaMa ja tytsykkä 31+1

 
Minulla menee hirveästi satsumaa. Kauhean pussillisen aina ostan ja on hetkessä syöty. Tai meidän tyttö syö niitä myös. Poika ei niitä halua, kun on muutaman kerran meinannut tukehtua niihin niin nyt ei sitten halua niitä syödä.

Sunnuntaina mennään minun vanhempien luokse ja huomenna varmaan miehen vanhemmilla käymään.

Tyttö oli kerhossa tehnyt isälle kortin ja oli leiponeet myös pipareita isälle. Mies kyllä tietää jo, että saa pipareita, kun viimeksi ne teki kerhossa ja tyttö kotona sitten selitti, mitä olivat tehneet. Ja sitten mies kysyi tytöltä, että olivatko piparit hyviä ja söitkö monta niin tyttö sanoo, että: En, kun isi ne on sinulle:)Oli jonkun rasiankin koristelleet niitä pipareita varten.

Neuvola/lääkäri oli pari päivää sitten.

rv 28+5 (26)
paino +737g/vko (+75g/vko) Lähtöpainoon 5,9kg.
verenp. 100/50 (92/56)
sf-mitta 29 (25)
Liikkeet ++
Kohdunsuu Kiinteä, kiinni. Pituus 3cm.
 
Täällä kans yritetään välttää herkkuja... huonolla menestyksellä :ashamed: . Alkuraskauden sain pidettyä painonnousun kurissa, mut nyt ei onnistu millään. Valmiiksi ylipainoisena kun ajattelin että painoa saa tulla max 10-13 kg kun aiemmissa raskauksissa tullut vähintään 20 kg, mutta se 10 kg alkaa olemaan jo nyt täynnä :kieh: .

Pesinpä sit vauvanvaatteet jo nyt. Tarkoitus oli vasta joulukuussa, mut kun ei tuon selän takia pysty tekeen juuri mitään enkä pysty oleen tekemättä mitään. Pyykkäys onnistuu joten sitä sitten. Tosin silittää ei kauaa voi kerrallaan, mut enpä montaa vauvanvaatetta silittäny. Rumpukuivaan niin tulee pehmeitä eikä tarvi silittää.

Johjo & Vesseli 29+4
 
Hei taas ja mukavaa marraskuuta.

Johjolle kiitos taas uudesta pinosta! :flower:

Mielitekoja ei liiemmin ole ollut, sellaisia, mitä ei voisi toteuttaa. Juustoja on onneksi nyt niin paljon myös kypsennetystä, pastoroidusta maidosta tehtyä (jopa valkohomejuustoja), että varmasti löytyy joka mielitekoon sitäkin. Raakoja kaloja en muutoinkaan syö ja maksasta en pidä...

Vauva-lehden sivuilta löytyy raskausajan ruokarajoituksista ajan tasalla oleva lista...

Synnytykseen en omia eväitä ota mukaan. Edellisillä kerroilla en ole joutunut nälässä olemaan. Itse on saanut käydä jääkaapista hakemassa tai sitten joku on tuonut. Juomista tuodaan. Ja kai ne pitää ajatuksesta, että ei kauheesti söisi, jos vaikka tulee jotain ja joudutaan esim hätäsektioon, niin ei tarvii sit vatsahuuhteluun mennä. :D

Muistan ku ekan synnytyksessä silloinen mies kävi synnytyksen aikana Carolssissa hamppariaterialla... :D :D
(Tokas synnytykses ei sellaiseen oisi ollut aikaa... )

Anar... Mulla kanssa närästää niin, että oksennusta/vatsahappoja nousee välillä nieluun ja suuhunkin, niin että meinaan aspiroida sitä. pelottavaa... :|

Sokerirasituksessa jouduin minäkin käydä rv 31+. Kun äidilläni todettiin sokeritauti vastikään, niin jouduin, vaikken muutoin oisi ollut riskiryhmässä. Aikaisemmillakin kerroilla olen siin ollut myös... eri syistä. Ei oo kuiteskaan raskausajan diabetestä mulla!! =)

mei08... Pinnasängystä normaaliin on siirrytty n. vuoden-puolentoista iässä...

tammimasuko mietti sitä vastasyntyneen nukuttamista pinnasänkyyn? Hmm... ajattelin, että "kapalointi" on aika kätevä keino saada vauvalle turvallinen olo. Pikkuhiljaa sitten voinee totutella siihen "avarampaan maailman näkemykseen".
-Niin, siis pinnasängyssä olleet lapset (peittoon kapaloituina) alusta alkaen mulla. Ja kumpikaan ei ole ollut yökukkuja=)

PäivikkiV... mulla ainakin sekä rinnat, että vatsa kutisee ihan vaan siksi, että kasvavat ja nahka joutuu venymään... rasvailua, rasvailua...

mpa... onnea äitiyslomalaiselle. Mulla vielä 2 viikkoa töitä (vuosilomat säästän säästövapaiksi siihen kunnes äippäloma loppuu...)

daizz... Toivottavasti sinun db-hoitosi saadaan "oikeille raiteille"!!

(.) supisteluja, kummia kolotuksia, närästystä... Toivon hartaasti, että vauva pysyy sisällä sille 37-42 viikoille. Ihan kauheesti olen jättänyt itselleni hoidettavia asioita sille ajalle, kun olen äitiyslomalla... Miten ehdin kaiken? Olenko hyvässä kunnossa silloin vielä?? Ja sitten tajusin, että sehän on Joulukin tulossa. Jouluvalmistelut pitäisi hoitaa sitten vielä kaiken muun päälle. Lahjaostoksilla pitää käydä jne... Käääääääääk!!!!! :p

rakuuna 31+6

 
Perjantai-iltaa!

Ihan kamalasti ehtii tänne tulla kirjoituksia, jos tulee taukoa palstailuun :whistle: . Yritin kahlailla sivuja läpi, mutta huonolla menestyksellä, osa jutuista unohtuu samantien... :ashamed: Huonomuistisuutta.

Tänään on sitten ollut taas niitä p****ja päiviä. Eka oli tentti tutkivasta toiminnasta, joka ei jaksa kiinnostaa. Sitten hain ukon töistä joka ensimmäisenä kysyy että mitä olen tehnyt autolle mä oon vähän, et wtf?!. Siis autoon oli ilmestynyt jumalaton naarmu oikeaan kylkeen ja mies siitä heti mua syyttämään. Mutta ei ole mitään hajua miten se on siihen tullut. Auto oli parkissa kadun laidassa koko päivän ja uskoisin, että tuollaisesta naarmusta kuuluu kyllä ääni kun johonkin osuu ja mä kun olen niin varovainen liikkeissäni, että en edes vahingossa sitä mihinkään ole voinut naarmuttaa. AAARGGHHH!! Ottaa päähän tollanen syyttely. Meillä kun vaihtoehtona ei ole et joku muu on sen tehnyt sillon ku mä oon ajanut, vaikka en ole ikinä yhtäkään autoa millään lailla vahingoittanut |O .

No jotain paistettakin päivässä. Typy oli tehnyt aivan ihastuttavan kortin pk:ssa. Pk:n tädit olivat kyselleet asioita isistä, jotka oli siten kirjattu isänpäiväkorttiin. Ja oli kyllä niin suloisia asioita tyttö kertonut :heart: . Toiselle puolelle oli sitten itse piirtänyt kuvan, jossa koko perhe edustettuna vauvaa myöten =) . Lisäksi sain tehtyä isänpäivälahjaan vauvanbodyn tuon paikallisen jääkiekkojoukkueen logolla, miehen nimellä ja pelinumerolla varustettuna. Toivottavasti tykkää..

Äityispakkauskin saapui vihdoin. Mä oon tyytyväinen siihen, mutta en ymmärrä miksi siellä on edelleen se collegepuku. Ehkä yksi epäkäytännölllisimmistä vauvan vaatteista.. Muuten oli kyllä paljon parempi kuin vuoden 2004/2005 pakkaus. Ja se haalari on kiva, kun on pienempi kuin viimeksi ja vielä kahdella vetoketjulla. Ja sit ihana kun on värikkäitäkin vaatteita joukossa.

Joulusuklaat oli ilmestyneet kauppoihin ja mä olen niin haltioissani. Mä rakastan joulua ja kaikkia niitä herkkuja :LOL: . Mullakin nimittäin on tullut vaikeuksia houkutuksien vastustamiseen, satsumia menee normaalisti viitisen kappaletta päivässä ja samaten karkki tai tarkemmin sanottuna suklaa maistuu. Varmaan päästään taas ensi neuvolassa uusiin lukemiin painon kanssa :snotty: .

Sain muuten vinkin hyvästä miehiä kiinnostavasta kirjasta eli Juha Vuorisen juoppohullun päiväkirja ja siitä osa raskausarpia. On kuulemma mukavaa luettavaa ja liittyy jotenkin tähän omaan olotilaan :D .

Nyt taas vatsaa täyttämään :wave:

Amino ja pikku pallero 30+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja mei08:
foxilady77 sepä tässä mun tilanteessa on huvittavaa (niinkuin jo esikkoa odottaessa) että tämä väen vängällä luokitellaan raskausajan diabetekseksi vaikka arvot on nämä normaalistikkin tai ainakin ne mitä ne oli kesällä kun sain insuliinin. Eli omasta mielestä kakkostyypin diabetes. Mutta koitanpa sit olla valittamatta kun tää taitaa olla niin mitätön vaiva.
taisi mennä mun pointti ohi, millään pahalla en tota aikasempaa kirjottanu, enkä loukatakseni ketään, enkä tiettävästi sanonut, että asiasta ei saisi "puhua tai valittaa"... saatikka olisin sanonut että on mikään mitätön vaiva? :ashamed:
Lähinnä yritin vain tuoda oman pointtini esiin ja tsempata niitä, joilla tämä raskausaika on taistelua sokereiden, syömisten ja mahdollisten pistämisten kanssa, mun koko elämä on sitä, vai onko 1.tyypin diabeteksen kanssa sitten ihmisten mielestä niin helppo elää, että raskausdiabetes tai 2.tyypin diabetes jotenkin jyrää tän koko taudin? Äh, antaa olla, ilmeisesti mä en osaa kirjottaa asioista sillai et niitä oikein ymmärrettäis, vaikkei tossa mun edellisessä tekstissä tainnu mitään/ketään loukkaavaa ollakaan, että kenenkään siitä tarvis suuttua :ashamed: ? Jos näin on kuitenkin käynyt, niin pahoittelen kovasti aiheuttamaani mielipahaa! :ashamed:

-taitaa siirtyä taas taka-alalle-
:|
 
ihanaa perjantai jo näin pitkällä, me täällä miehen kanssa molemmat haukotellaan, taitaa olla taas aikainen nukkumaan meno, jos tämä yö menisi paremmin kuin viime yö.Olis taas kommentoitavaa, mutta nyt ei jaksa alkaa miettiä, sitten huomenna paremmalla ajalla.

Tänään on ollut suhteellisen hyvä päivä, vaaveli on potkinut tasaiseen tahtiin, tehnyt äidin iloiseksi, että kaikki mahassa pitäisi olla hyvin. liitoskivut ovat ainoat jotka tänään vaivannut, käveleminen tuolla kauppakeskuksessa oli taas tuskallista. Ja muutenkin oli jotenkin huono reissu, en oikein mitään saanut ostettua, miehelle tyynyliinan, isänpäiväkortit, kummitytön synttärikortti, ja tuttipullon ja tuttiketjun. No paljon tuli ideoita joulahjoiksi, kuun vaihteessa sitten jouluostoksille, onneks osan voi netistäkin ostaa, niin ei kaikkia tarvi raahata kaupoista.

Meillä on tota karkkia tallinnan reissusta ihan liikaakin, tänään päätin, että saa herkut jäädä vähän vähemmälle, kun neuvolassa ne aina katsoo mun painoa niin tarkkaan. Ärsyttävää, äitikin sanoi että siinä on sitten pudotettavaa, tiedän kyllä miten vaikea mun on tiputtaa, mutta ennen raskautta sain jo yli 10kg pois aikas helposti. Mä toivon sellaista vauvaa jonka kanssa jaksais käydä usein kärrylenkeillä, siis että ei olis niin väsy.


Emmy83 ja vaaveli 31+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja foxilady77:
Alkuperäinen kirjoittaja mei08:
foxilady77 sepä tässä mun tilanteessa on huvittavaa (niinkuin jo esikkoa odottaessa) että tämä väen vängällä luokitellaan raskausajan diabetekseksi vaikka arvot on nämä normaalistikkin tai ainakin ne mitä ne oli kesällä kun sain insuliinin. Eli omasta mielestä kakkostyypin diabetes. Mutta koitanpa sit olla valittamatta kun tää taitaa olla niin mitätön vaiva.
taisi mennä mun pointti ohi, millään pahalla en tota aikasempaa kirjottanu, enkä loukatakseni ketään, enkä tiettävästi sanonut, että asiasta ei saisi "puhua tai valittaa"... saatikka olisin sanonut että on mikään mitätön vaiva? :ashamed:
Lähinnä yritin vain tuoda oman pointtini esiin ja tsempata niitä, joilla tämä raskausaika on taistelua sokereiden, syömisten ja mahdollisten pistämisten kanssa, mun koko elämä on sitä, vai onko 1.tyypin diabeteksen kanssa sitten ihmisten mielestä niin helppo elää, että raskausdiabetes tai 2.tyypin diabetes jotenkin jyrää tän koko taudin? Äh, antaa olla, ilmeisesti mä en osaa kirjottaa asioista sillai et niitä oikein ymmärrettäis, vaikkei tossa mun edellisessä tekstissä tainnu mitään/ketään loukkaavaa ollakaan, että kenenkään siitä tarvis suuttua :ashamed: ? Jos näin on kuitenkin käynyt, niin pahoittelen kovasti aiheuttamaani mielipahaa! :ashamed:

-taitaa siirtyä taas taka-alalle-
:|
Älähän nyt pitkäksi aikaa ainakaan siirry :hug: . Itsellä ei onneksi ole diabeteksestä kokemusta enkä tuota sokerikeskustelua kauheen tarkasti seurannu, mut kauheintahan se on jos koko elämä menee sokereja tarkkaillessa ja piikittämisessä. Kakkostyypin ja raskausdiabetes vaan voi olla shokki jos ei ole osannut varautua. Ja on varmasti aluksi vaikeaa ja kovaa totuttelua vaativaa. En usko että eri diabetekset jyrää toinen toistaan. Kirjoittaittaessa saattaa välillä "töksäyttää" vaikkei tarkoita pahaa. Ei muuta kuin takaisin mukaan keskusteluihin. :D

Johjo
 
FOXILADY77 älä suotta siirry minnekään, täytyy muistaa että meitä on joukko raskaushormoneja pursuavia neitoja kirjoittelemassa ja kuten tiedetään ne hormonit saavat aikaan vaikka mitä :D Eli ne voivat vaikuttaa siihen kuinka luemme tekstejä tai siis kuinka niitä tulkitsemme. Mutta samassa veneessä ollaan ja kaikilla varmasti on ainoastaan tarkoituksena kannustaa toinen toistaan tässä elämänvaiheessa jonka jaamme =)

MaMa ja tytsykkä 31+1
 
haidi Samasta syystä olen just kotiutunut sairaalasta. Lapsivettä voi tosiaan välillä tihkua... Mulla lorahti vettä su-iltana ja maanantaina lääkäristä passitettiin äitipolille. Siellä testit havaitsi lapsiveden, ja suoraan osastolle vuodelepoon. Aloitettiin kortisoni lapsen keuhkojen kypsyttämiseksi ja antibiootti tulehdusta ehkäisemään. Lopulta mun streptokokkianamneesin vuoksi antibioottia jatkettiin suun kautta.
Eilen vielä toinen testi näytti lapsivettä, toinen ei. Ja tänä aamuna ei lapsivettä testeissä enää nähty, supistelut rauhoittui levon aikana ja pääsin kotiin. Epäilivät yläveden menoa, mutta reikä vois mennä umpeen ja tihkuminen loppua. Nyt siis seuraan tilannetta kotona ja ens viikolla kontrolli osastolla. Siitä viikon päästä vielä kasvukontrolli, vauvan painoarvio oli vain 1097g (rv tuolloin 29+5).

Huonekaveri synnytti sektiolla muuten vauvan, raskausviikolla 31+2. Vauva painoi vain 1070g, mutta voi olosuhteisiin nähden hyvin. :heart: Ei kai kukaan palstalaisista?

isänpäivää vielä kommentoin. Kotona ollaan, tosin mies käy poikien kans futsal-reissun tuona päivänä. Itse makaan kotona ja kakun teko ym. jää kyllä lapsille ;)

kestoja aiotaan käyttää meilläkin. Tosin en mitenkään ehdoton ole, vaan kertiksiä käytetään tarvittaessa. Ihan alussa aion käyttää harsoja ja villahousuja, ja villahousuista siirrytään myöhemmin pul-taskuihin.
 
Tiiätkö Tuttemui onko tuosta mitään sen isompaa vaaraa jos lapsivettä tulee, mut se loppuu? Mulla tuli yks päivä jotain niin että hieman valui jalkaa pitkinkin. Parin tunnin päästä siitä niin että hieman pikkuhousut kastui. Ensin ajattelin olevan pissaa vaikka ei mulla kyllä edes pissattanut. Eikä se pissalle haissu eikä ollu keltaista. Sit kyllä ajattelin lapsiveden mahdollisuutta, mutta olin lasten kanssa yksin illan kotona enkä viittiny lähtee lääkäriin. Ajattelin että jos jatkuu niin meen mut jäi niihin kahteen kertaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:
Tiiätkö Tuttemui onko tuosta mitään sen isompaa vaaraa jos lapsivettä tulee, mut se loppuu? Mulla tuli yks päivä jotain niin että hieman valui jalkaa pitkinkin. Parin tunnin päästä siitä niin että hieman pikkuhousut kastui. Ensin ajattelin olevan pissaa vaikka ei mulla kyllä edes pissattanut. Eikä se pissalle haissu eikä ollu keltaista. Sit kyllä ajattelin lapsiveden mahdollisuutta, mutta olin lasten kanssa yksin illan kotona enkä viittiny lähtee lääkäriin. Ajattelin että jos jatkuu niin meen mut jäi niihin kahteen kertaan.
Kyllä mun ainakin annettiin ymmärtää, että aina epäillessä on otettava yhteys sairaalaan. Lapsivettä voi tosiaan tolleen mennä vähän, mutta loppuu sitten. Näin mullakin kävi. Kalvoilla on kuitenkin oltava reikä jossain, ja tulehdusriski on niin suuri, että on ehkäistävä antibiootilla.
 
Lara83
Nopsaa koitin lukea kaikki jutut mitä olitte ahkerasti kirjoittaneet, mutta nyt on pää ihan tyhjä että mitä kaikkea piti kommentoida... :ashamed:

Kuulkaa arvon leidit, älkää turhaan ottako itteenne näitä juttuja. Ihmisillä on niin erilaiset tavat ilmaista itseään (ja varsinkin kun nopeesti kirjoitetaan...) joten tuskin Foxilady mitään pahaa tarkoitti! Älä siis katoa täältä minnekään Foxilady, jookosta.
Mä ainakin oon tykännyt kovasti tästä pinosta kun täällä on ollut niin hyvä henki, kaikki jaksaa tsempata toisiaan ja aina saa apua pulmiin =)

Tuttemui, hurjasti voimia ja jaksamista. Muista nyt levätä että pikkuinen pysyy matkassa vielä edes vähän aikaa :hug:

Nyt täytyy mennä :wave:

Lara83 ja Eemeli 30+2 :heart:
 
Kattokaa listalta oma kohta. Tais lähtee joku vakkarikin vahingossa. Sähläsin ja sit laitoin takas, mut jotain virheitä saattaa olla. Ilmoittakaa jos jotain väärin tai puutut listalta!!

Johjo sähläävä listan pitäjä :ashamed:
 
Juu olipas keskustelu. Onhan täällä ollut munkin mielestä monta ns. huvittavaa keskustelua mutta olen jättänyt ne omaan arvoonsa ja kommentoimatta. Joku saattaa herkemmin pahoittaa mielen jos kovin kärkkäästi kommentoi vaikka eihän se kiellettyä ole. No jokatapauksessa mun maailma ei nettisanomisiin kaadu.

Kirjoittelen joku päivä muita kuulumisia, nyt ei jaksa, huonosti nukuttu yö takana, pojalla yhä kova yskä.
 
Huomenta kaikille :wave:

Kohtapuolin pitäisi lähteä töihin, mutta ennen aamunetti-istuntoa kaksplussalla ei päivä lähde käyntiin joten täällä sitä ollaan :D

Lapsiveden menosta sen verran, että jos vettä tihkuu niin pitäisikö silloin olla jo kohdun suukin auki? Vai onko kohdun suu koko raskauden ajan sen verran auki, että siltä mahtuu vettä tihkumaan?

Eilen kävin kestovaippainfon sivuilla ja siellä oli harson taitteluun niin kätevät kuvalliset ohjeet että jopa minä opin sen kerrasta. Illalla kun isäntä sitten palasi töistä, niin innoissaan opetin sen hällekin ja hänkin oppi heti taittelemaan harson oikein :heart:

Oma kestovaippainotoni siis vain kasvaa kasvamistaan. Ensin ajattelin käyttää vain AIO:neja, sitten mietin että taskuvaippojakin kai voisi kokeilla. Sitten päädyin siihen, että myös sisävaippa erillisen PUL-kuoren kanssa voisi olla kätevä ja nyt on sitten käyttöön hankittu myös harsot. Kaipa se seuraava aste on ne villikset, vaikka niin vannoin, ettei ikinä :D Toisaalta omaksuin villiksistä vähän väärää luuloa, joten kun sain oikeaa tietoa, niin ei ne villikset tunnu enää lainkaan niin huonolta vaihtoehdolta :)

Sef 29+3
 
Huomenta!!

foxilady77... höpsis, et sä nyt minnekään taustailemaan jää. Pysyhän täällä!!!! =)

Olen samaa mieltä kuin mei08... että kannattaa jättää vaikka noteeraamatta/omaan arvoonsa keskustelut, joista ei ole kiinnostunut, tai jotka itsestä tuntuu "hassuilta"... tms... Munkin mielestä niitä on ollut paljon.

Ja olenkin huomannut, että olen paljon itsekin yrittänyt herättää keskustelua joistain aiheista, mutta todennut, että yksinkertaisesti täällä ei ole ketään, jota asia kiinnostaisi... tai sit joku yksi tai kaksi kommentoi - ehkä??

Mm. Fistik oli ainoa, joka kertoi, että odottaa miehensä kanssa ensimmäistä yhteistä lasta... vaikka lapsia olisi aiemmin toisella tai molemmilla. Kiitti Fistik kommentista=) Mua vaan niinku ihan oikeesti kiinnostaisi kuulla muidenkin mielipiteitä tämänkaltaisilta "vertaisiltani" . Eli edelleen kuuluttelen... samaa kuin kuuluttelin 28.10 kirjoituksessani tuolla lokakuun ketjussa...

Samoin tukivyöasiaa (kun kyselin vinkkejä, minkälaisiin tukivöihin olette olleet tyytyväisiä... itse todellakin tarttisin HYVÄN tukivyön)... vastasi vain muutama henkilö, että eivät käytä. Kiitos heille vastauksista... mutta edelleen, jos joku käyttää ja haluaa suositella, niin kysymys, jonka laitoin 7.10 on edelleen voimassa =)

Mun mielestä on siis ihan tietty ok, ettei kaikkien tarvitse kommentoidakaan kaikkea. En itsekään kommentoi. Ja tästäpä saatiinkin hyvä :eek: Gallup :eek: ...
...Eli mitkä asiat sinua tällähetkellä kiinnostaa odotukseen, synnytykseen, raskauteen, vauvanhoitoon jne liittyen ja mitkä ei!!!

Kiinnostaa:
-synnytys (alatie)
-epiduraalikammo/pelko??
-vauvantulo muiden perheenjäsenten näkökulmasta
-uusioperheet/suurperheet/sisarukset ja vauva
-n. 10v edellisestä synnytyksestä (kaikki on muuttunut).
-rattaat, vaunut, härvelit
-taloudellisesti järkevä vauvan hoito (sisältäen imetyksen, ruuan valmistuksen jne)
-kantoliinailun ALKEET (muita ekaa kertaa sitä yrittämään aikovia??)
-Joulun odotus... niin ja miten se odotukseen liittyy, niin siten, että ihan oikeesti... miten te muut olette ajatelleet saada joulutohinat ja valmistelut hoidettua kaikkien vauva-valmistelujen ohessa. Mulla on siitä asiasta oikeesti "kääk" ...

Ei kiinnosta:
-kestovaippailu (en vaan jaksa alkaa siihen, vaikka luen ihan joo teidän juttuja mielelläni, koska siskoni on vannoutunut kestovaippaihminen...)
-Mahan koko... Mulla vaan on niin iso tämä vauva maha, mutta olen tullut sinuiksi sen asian kanssa, että on ihan sama minkä kokoinen maha kenelläkin on... Kyllä ne vauvat siellä kuitenkin "samantahtisesti kasvaa... tulos on sama. Olemme erilaisia.
-Painon nousu... Heh... Oikeesti olen päättänyt, etten jaksa tästä olla kiinnostunut, koska pudotan sitten kun vauva on tullut. Sit synnytyksen jälkeen voisin herätellä keskustelua "kesäksi kilot hi**oon"...

Mul ei NYT just tuu enempää mieleen... Mutta varmasti niitä tulee paljon paljon lisää...

sef... Ei tarvi olla kohdun suu auki. Mulla ekas raskaudes, kohta 11v sitten tihkui lapsivettä (todettiin stiksaamalla) , eivätkä silloin päästäneet enää srl:sta ulos (viikot oli kyllä jo täynnä ), vaikka synnytys ei kunnolla ollut käynnistynyt. Kohdun suu oli silloin viä kiinni.

Haleja kaikille :heart: :heart:
rakuuna 32+0
 
Heips, huonosti nukuttu yö takana ja mieskin painui sohvalle kun tuhisin niin kovaa :LOL: Siis koitin hengittää nenän kautta joka on helvatun tukossa öisin (kuivuu jotenkin kai) ja sitten tuhnutan kuin mikäkin marsu. (kuulemma) No, ukko kuorsaa kuin hirsiä sahattais, joten saapahan sekin välillä kärsi :kieh:

Joop, kestovaippailu on ihan jännä juttu, varmaan toisella korvalla sitä koklaillaan mutta enimmäkseen (tod näk ainakin talvi kokonaan) mennään ihan normi vaipoilla. Ja kun on vielä ensimmäinen niin on ehkä helpompaa kun on valmiit systeemit ja roskiin vain sitten käytetty.

Minua kiinnostaa nyt tuo tiputtelu, mulla on välillä alkkapökät olleet kosteet, mutta siis oletan että ihan istumisesta ja hikoilusta, pissaa ei ole olleet. Huu, jos on vedet tihkuneet niin en ole edes tajunnut moista asiaa. Synnytys ylipäätään jo vähän kiinnostaa, tosin olen valmis ottamaan vastaan sen mitä sieltä tulee. En edes oleta pääseväni kovin helpolla, mutta kai sieltä muutamassa päivässä jo toukkeli syntyy.

Paniikkia - öisin kun tämä tyttö ilmeisesti nukkuu niin mulle tulee aina paniikki että se olisi kuollut kun ei liiku. Ja aamuisin on hirmu odottelu että se sitten heräilisi ja alkaisi potkutella. Nytkin tuli aamulla muutamia potkutteluja mutta tais vielä uni taas maistua kun nyt on hiljasta. Iltasin sitten on mieli taas rauhallinen kun koko masu heiluu tytön liikkeistä. Muilla sama vahtaaminen?

Ja mua kiinnostais tosiaan kokemuksien omaavat ihmiset, mimmoset matkarattaat kannatais hankkia? Tai sitten vaan menen tammikuussa turvakaukalon kanssa kauppakierrokselle ja ostan semmoset mihin sen kaukalon saa tökättyä. Isohkot pyörät haluisin enivei kun täälläkin voin sitten vaikka neuvolaan kärräillä kesällä ym niillä ja on huonot tiet, ja sitten selkänoja pitäis saada vaaka-asentoon. Mutta jos ei jakseta kommentoida niin alan etsiskelemään kaupoista tietoa, siellä kuitenkin aina jaksetaan neuvoa :)

Jep, tänään on siivouspäivä mutta sitä ennen käväsen kaupassa. Sit illalla tai huomenna on hiustenvärjäystä ja dippatyön tekoa. Kädentaitomessuille meinasin mennä mutta sinne on liput 13 euroa muistaakseni niin iski nuukuus enkä taida hennoa mennä.
Ens vkl laitan ulos jouluvaloja kun naapureillakin on jo (noloa että pitää seurata naapureita millon ilkeää ite laittaa, ettei pidetä ihan hupsuna... :LOL: :whistle: ) ja ikkunoihin valot laitan sitten joulukuun ekana päivänä.

Jees, mukavaa ja pilvistä lauantaita arvon naisille, ajatella että joku tammikuisista on nyt sitten synnyttänyt - vaikkei välttämättä tästä porukasta niin "samasta porukasta" kuitenkin.

Runtti ja toukka 29+4
 
Vastailen heti :)
runttipulla... Kommettia useampaan asiaan: Mä uskon vakaasti, että mulla ainakin kostuu/kastuu hiestä ja mahd. pissasta (vaik ei haise) En usko, että mulla olis tiputellut lapsivettä. Matkarattaita en ole vielä hankkinut, mutta kokemuksesta aiomme nytkin juuri noihin asioihin kiinnittää huomiota niitä valitessa: isot pyörät, selkänojan säätö, sit yhtenevä työntöaisa (pystyy ohjaa yhdel kädel), kääntyvät etupyörät (kätevät kaupassa) mutta myös suoraan lukitsemis mahdollisuus (eivät kääntyile itsekseen esim soratiellä ). Ja sit vielä liikeseurannasta. Neuvolassa saa ohjeet liikkeiden seuraamista vasten. Mä sain ne jokuaika sitten ja ohjeen. Olen toiminut neuvolan ohjeiden mukaan.

rakuuna 32+0
 
Tasku Venus
Ihan kaikkea en jaksanut lukea kun en ole yli kuukauteen käynyt täällä. :ashamed: Mulla kun loppui työt syyskuussa niin kotona en jaksa hirveesti nettiin keskittyä. Istuessa kun alkaa kylkeen sattumaan niin kovasti, joten enimmäkseen joko makaan tai olen liikkeessä.

Kävi sitten niin että joudun minäkin sokerirasitukseen. :eek: Luulin voivani syödä mitä vaan koska mulla oli alipainoa mutta ilmeisesti se suklaansyönti alkoikin kostautua. :/ Kiloja on nyt tähän asti tullut lisää yhteensä 6 kiloa. Aika paljon.

Mulla on nyt ongelmana kamala alavatsan, alaselän ja nivusten särky. Ihan kuin olis menkat. Siis särkee ihan kamalasti. Ei hajuakaan mitä se on. :( Toivottavasti ei mitään vaarallista. Mä olen ottanut panadolia kun sattuu niin paljon, ei muuten pystyis yhtään nukkumaan. Ei se tosin särkyä kokonaan pois vie mutta vähän lieventää.

Tuli nyt paljon tekstiä vaan itestäni, mutta nyt koitan keskittyä lukemaan muidenkin tuntoja. :D
 
Lauantaita vaan kaikille!

Liikkeistä, itse olen ollut kokoajan enemmän tai vähemmän huolissani noista liikkeistä, etenkin kun rakenneultrassa meidät määrättiin uudelle kierrokselle, kun pojan asento oli jotenkin ihmeellinen? Sitten uudella käynnillä kätilö ultrasi todella tarkkaan ja sanoi että ompas itsepäinen kaveri on edelleen samassa asennossa, mutta mitään vikaa hän sanoi ettei löydä pojasta. No siitä asti on ollut yhtä kyttäämistä ja säikähtämistä, jos ei mitään kuulu tuolta mahasta hetkeen. Sitten kun odotan esikoista, niin ei edes tiedä paljonko vauvan yleensä kuuluu liikkua, mutta kyllähän tuota elämää on ollut vatsassa :heart:
Mieskin tuossa aamulla oli tohkeissaan että mikset sinä yöllä herännyt siihen kun vauva potki ihan mahdottomasti, oli jutellut sille ja oli innoissaan kun taputti mahaa niin jantteri oli sieltä koputellut takaisin! ihanaa kun oli niin innoissaan, ettei malttanut olla hetkeäkään puhumatta heidän yöllisestä leikki tuokiosta :LOL:

Mitähän kommentoitavaa mulla vielä oli...
Seksistä kyseltiin, mulla ei ole maistunut aikoihin ja ihmettelen miksei, käy joskus ihan rassaamaan koko toi homma, kun haluais kuitenkin olla miehen lähellä ja hän kuitenkin tahtoisi.

Kantoliinasta, itse en vielä mistään tilannut moista, mutta olen kyllä vakuuttunut, että toimiva ja hyvä peli, joten meinaan kyllä hommata kun vastaan sattuu oikeanlainen. Vaunutkin vielä ostamatta, vaihtoehtoja pilvin pimein, mutta kun niistä ei oikein mitään ymmärrä. Onko kellään kokemuksia noista Herquleksen yhdistelmistä? Olen nyt ihastunut niihin ja mieskin tykkäsi, kun niissä on levyjarrut ja muutenkin kuulemma hänen silmää miellyttää. Vaunuista en kuitenkaan haluaisi maksaa älyttömiä.

No ei kun lenkkeilemään koiran kanssa!
 

Yhteistyössä