TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Terkkuja neuvolasta! Kaikki ok, mitä nyt hemppa oli tippunut 108 eli rautaa, rautaa... Vauski oli raivotarjonnassa ja kuulemma jo niin alhaalla lantiossa että tuskin pääsee sieltä enää kiepsahtamaan. Toivottavasti ei!
Sini-sissi noi sun mielialat ei oo tuntemattomia täälläkään, eilen just itkin surkeena kun tuntui niin, ettei musta oo mihinkään ja kaikki menee huonosti. Vaikka todellisuudessa kaikki on ihan ok, välillä vaan tulee kurja ja saamaton fiilis, kai se on nää hormoonit. Tsemppiä vaan!

Se on sitten viimeiset 10 viikkoa !!! :flower: :flower: :flower:

Sisi ja Sylvi 30+0
 
Hohhoi. Taasen näyttäis flunssaa pukkaavan, aivastuttaa vähän väliä, nenä vuotaa ja yöllä yskittää. Notta sellasta. Kumartelemisesta näyttää tulevan mahdottomuus, kun nykyään jos kovasti kumartelen vihloo alavatsaa todella voimakkaasti.

Kestoilijoille hatunnosto, minä meinaan mennä kerttiksillä, vaikka isommat muksut onkin vaippavapaita yksilöitä. Jotenki ne kestot vaan tuntuu vaikeilta. Olisin siis saanu lainaan kestot jos olisin vauvalle niitä halunnu, joten kustannukset ei oo se ongelma (lopenlopuksihan ne tulee vissiin halvemmaksikin) vaan jotenki se et miten niitä käytetään ja mitä ne vaatii jne. jne. Tosin ekologinen minä jossain taustalla huutelee että yhdenkin kerttiksen korvaaminen kestolla päivässä on 365 kerttistä vähemmän vuodessa.. Mutkun..

Pakko hehkuttaa lasten päiväkotikuvista. Eilen saatiin yksittäiskuvat ja tänään tuli postitse sisaruskuvat ja pakko sanoo et ei ois voinu paljoo paremmin kuvat onnistua. Aivan mahtavan upeita kuvia, joissa kumpikin näyttää ihan itseltään. Ei mitään liian siloteltuja kuvia, vaan ihan aitoo meininkiä meidän muksuilta. Onneks tää vauva syntyy tälleen alkuvuodesta niin on sitten loppuvuonna päiväkotikuvauksen aikaan jo isompi ja jäntevämpi niin pärjää kuvauksessa sisarustensa kanssa.

G:Vähän haluaisin muiden mielipiteitä kysellä, kun meillä tytölle etunimivaihtoehtoina ovat tällä hetkellä: Iisa, Iita ja Iitu että mitä mieltä olette näistä vaihtoehdoista ja mikä sopisi parhaiten Eekan ja Avan kaveriksi? Lasten pikkuserkku on nimeltään Liisa, onko Iisa ja Liisa liian lähellä toisiaan?

Notta tällasta tällä kertaa.


tulia & viljami 28+2
 
Sini-sissi noita päiviä tulee, jolloin mikään ei huvita, kuulostaa todellakin tutulta, mutta sitten joku päivä huomaankin että mikäs tässä nyt on hätänä, kaikkihan on hyvin...hormoonit......Tsemppiä!

Mä olen nyt saikulla kun noita supistuksia alkoi viime sunnuntaina tulee ja tiistaina se rauhottui, mutta nyt mulla on uusi vaiva, häpyliitoskivut, onko kellään? Kävely tuottaa vaikeuksia, tekee tosi kipeetä!!! Luin jostain että se kyllä menee ohi, toivottavasti.....

Täällä on vissiin tosi moni saikulla ja vielä äippälomaan asti? Minkä takia olette? Käyttekö aina uusimassa tai hakemassa lisää, vai onko lääkäri suoraan määrännyt lomaan asti? Mulla on huono se että en ole vakityössä, niin en saa rahaa saikulla, ja jos jään nyt jo niin kovin on tiukat paikat edessä....tästä viikosta saan onneksi sairausajanpalkkaa kun mulle oli keikka tän viikon, mutta jos tää kipu jatkuu ensi viikolla ja en pysty töihin rahaa ei tuu mistään....onko muilla samaa tilannetta? Vähän stressaa tää tilanne.....

Yöllisistä vessareissuista mä ainakin kärsin niistä, eli 3-4 kertaa käyn ja huvittavinta siinä on se että muka kauhee hätä, eikä sieltä nyt niin paljoa tule! Mutta onneksi saan heti unen! Mutta kyllähän se katkaisee hyvät yöunet.

Sitten vielä kysymys: onko perhevalmennus ja synnytysvalmennus sama asia? Niin moni on jo käynyt synnytysvalmennuksessa ja mä en edes tiedä koska se on! No mulla on maanantaina neuvola, niin selviää miten se täällä on!

Tuizu ja Äijä 30+2
 
Neuvolakuulumisia :D
Eli eilen oli taas tarkastus ja sf 28,paineet edelleen hiukan koholla,tytteli kyllä oli tajunnut asettua jo raivotilaan =)
Fiksu neiti ;)
Hempan olin saanut nousemaan 127:stä 132:een ruisleivän,hedelmien ja pun. lihan avulla.
Päätin,että minähän en rautaa rupea syömään,joten ruokavaliolla se vielä näyttää luonnistuvan.

Eilinen oli sitten muuten tosi kipeä :(
Sanoin jo th:lle,että supistelee ja arvaahan sen,että tuskaa oli,kun toinen paineli kohtua tarkistaakseen tytön asennon :|
Parin tunnin kuluttua oli jo alaselkä niin kipeä,että nojailin sohvaa vasten ja Juha sai oikein urakalla painella ja hieroa selkää...
Pikku hiljaa kipu rupes säteilemään alavatsalle ja reisiin...ja tytteli punki itseään kohdun seinää vasten,AUTSH!!
Onneksi olo helppas iltaa myöden ja jatkettiin tuulikaapin maalausta :D
Täsä tulee vielä mielenkiintoinen loppuvuosi....

Pikku neiti 31+3
 
Eilen kommentoin paljon asioita mut ne hävis ja nyt en enää muista mistä kirjoittelin. No neuvola oli kuiten eilen ja sf mitta yläkäyrän yläpuolella että masua riittää. Vauva vielä poikittain mut toivottavasti kääntyy.

daizz olipa kamala tilanne, on se kumma jos eivät polilta ota asiaa hoitaakseen. Pitäähän nuo annokset kattoa kohilleen.
Mä olen taas tänä aamuna itkeä tihruuttanut tuota sokerihommaa. Arvot vaan kohoaa ja annostakin jo lisäsin. Kun ei sais mitään syödä. Aamupalaksi söin näkkärin ja teetä ilman sokeria niin johan sokerit pomppas taivaisiin. Pitääkö syödä joka aamu munaa tai pussillinen porkkanaa että selviää lounaaseen asti eikä sokerit kohoa. Kyllä ottaa päähän.
Ja Tapiolasta tuli kirje että eipä noin vaan saa vauvalle vakuutusta kun on tuo diabetes, tekevät lisäselvitystä nyt sitte.

Joku kirjoitteli että olo alkaa olla aika ahdas. Mulla myös kaarituelliset rintsikat painaa niin pahasti ylävatsaa että kotona pidän vain imetysliivejä ja urheilutoppeja. Ja nimenomaan se raskas tunne on tuossa ylävatsalla.

Täytyy lähteä päikkäreille ja sit alkaa tekemään kakkupohja pakkaseen isänpäivää varten. Miten juhlitte isänpäivää? Meillä mies saa pienoisen lahjan ja kortin ja ollaan kotosalla. Meille tulee molempien vanhemmat. Ja sit kokkaan miehen toiveruokia ja päälle kakkukahvit. Perinteistä ja miehen toivomaa.
 

Eilen oli sitten viimeinen työpäivä! Tänään kävin neuvolalääkärillä ja kirjoitti saikkua
äippäloman alkuun saakka. Kohdunsuu oli pehmenny ja ulkosuu raottu sormelle. On kuulemma ihan normaalia, mut katsoi paremmaks laittaa mut loppuajaks saikulle. Ja oon kyllä ollu niin väsynytkin et ihan mielellään jään kotiin.

Muutenkin neuvolassa kaikki oli ok. Poitsu on raivotarjonnassa, toivottavasti ei enään käänny. Koko arvio tehdään noin viikolla 35-36 ja samalla tarkistetaan vauvan asento.

Mielialat heittelee täälläkin ja rinnoista tulee eritettä etenkin iltaisin ja öisin.

Ja kieltämättä alkaa lähestyvä h-hetki jänskättää =)

Eipä ihmeempiä tällä kertaa, hyvää alkanutta kuukautta kaikille :flower:

Nipsuliina & Iivari 32+0
 
mei08 juu ne polilta sitten soitteli ja otetaan uudet ohjeet (eli siis vanhat) käyttöön.Tiiän todellakin miltä tuntuu kun ei mitään sais syyä ja nälkä o ihan tajuton.Aamusin on kaikista tiukinta tuon kanssa...sillon munki arvot nousee ihan mistä vaan.Mä syön aamulla nyt kaks palaa ruisleipää(ruispala tms.)Siihen päälle kevyt lättaa ja molemmille leiville kaksi siivua 17% juustoa,tomaatin ja nyt vaihoin maijon tilalle kevyt mehun tai light limsan.Syön sen oli miten oli!Niin oon päättänyt.Lekureille ei Ihan kaikkea kannata paljastaa. ;) Varsinkin jos arvot pysyy suht kurissa...Mulla pysy tuolla ja aika kovalla insuliiniannoksella kurissa mut saas nähä miten käy kun pistänki vaan sen hiilarimäärän mukaan mitä syön eli yks yksikkö per 10g hiilareita.Ja mittaan sitten puolentoista tunnin päästä.
Mä todella tiedän miltä se tuntuu kun ei tehoa oma dietti ei sitten millään...ja nälkä o ihan mieletön...se on tosi turhauttavaa...tosi turhauttavaa.Mulle tuli tunne monesti et ei meijä pikkune voi etes kasvaa semmosella ravinnolla.Eihän sen ruoka määrän jos ns.jakaa kahelle jää yhelle yhtää nii mitää ravintoa. :headwall: :headwall: :headwall:
On tää nii turhauttavaa nii turhauttavaa...

Mulla kans meinaa olla aikaajoin yläpötsissä ahasta...kaarituelleiset rintsikat muutenki meinaa rueta painaa..ne kaarituet...hmmh...ja vähänkään jos oon sillee huonoryhtisesti kasassa ni rupee ahistaa...puristaa mahassa...Pikkunen parka aiva litistyy... :p
Nivusetkihuutaa hoosiannaa...tuntuu et paikat repee..tuntuu välillä siltä. :snotty: Käveleminenki o aika ankkamaista pikkuhilijaa ihan vaa noije nivusten takia.

Ollaa myö raskaana olevat ihanan näkösiä näi lopua kohe ku vaaputaan ku ahtisaari... :LOL: :saint:


Meillä ei silleen oikeestaa juhlita nyt...muutaku aamupalan jos laittas ja nuo muksut sitten antavat askartelemasa jutut sille.Ei tuo ukkeli vielä virallisesti isä ole...viimevuonna ostin sille kaulaketjun ja nyt en oo ostanu yhtää nii mitää...hmmhph...
sit meillä syyään vähän paremmin...nyt meinasin tehä uunilohta ja pottuja ja salaattia...tms...ehkä hemmottelen jalka hieronnalla sit illalla telkkaria kahtellessa...Tuo lahja homma jäi sen takia kun en kehittäny mitää hyödyllistä..eikä isännällä ollu toiveita.Annan paljon suukkoja ja haleja...jne...katotaa...ellei täs viel kehitä jtn...Ollaan kotona ja tehään tuota remontin loppuja....jtn semmosia.. =)

Olo on nyt jo parempi...mietin et pidänkö vapaa pvän noide insuliinien kanssa vai en...jos nyt tuolle makaroonilaatikolle pistäs mut en kyllä muulle enää sit mitää itteeni töki...nii ja yöks tietty tuo pitkä vaikutteinen.Ja huomenna jos ottas uuden lähön... :p

Huomenna taas poksuu...heh...31 vkoa...huh huh ei paljo oo jälellä enää...

hieman parempi vointinen Daizz
 
Sori vaan, mutta mua jotenkin huvittaa noi teidän diabeteskeskustelut... itse olen siis sairastanut ko. tautia 1-tyypin diabetes 30 vuotta, joten tiedän tarkkaan noi tuntemukset jne. uskon kyllä, että kun tilanne tulee uutena, niin se voi olla hieman pelottavakin, mutta semmonen juttu, että insuliinia saa pistää aikas paljon että sillä hengen iteltään saa pois, kun verensokeri laskee liian alas, niin maksa alkaa vapauttamaan sokeria, jopa mulla, eli kun sokerit on käyneet alhaalla, on edessä vastareaktio, eli kohta ne pompsahtaa niin ylös että huhhuh... mä en suosittele "leikkimään" korkeillakaan sokereilla, eli ne korkeat on sille vaavalle paljon vaarallisempia kuin se, että ne sokrut käy alhaalla, korkeat sokerit kun johtavat happomyrkytykseen joka pahimmillaan päättyy koomaan.
Tuolla diabetesliiton sivuilla http://www.diabetes.fi/ on paljon hyödyllistä tietoa ja keskustelupalstalta saa paljon infoa asiasta.
Yrittäkää kestää tämä hetkinen, joilla se raskausdiabetes jyllää, mulla se on ikuista sokereiden kanssa "leikkimistä" pistelyä (tai mulla on pumppu tällä hetkellä) jatkuvaa mittailua ja hermojen kiristelyä kun kaikki vaikuttaa kaikkeen.
daizz, paljonko sulla insuliinia menee päivässä?
nii ja se vauva tosiaan ottaa kyllä kaiken tarvittavan, vaikka itestä tuntuiskin että näkee nälkää... tsemppiä sokereiden ja inskojen kanssa :hug:
 
Kysynpä tällasen jutun. Minkä kokoisia vauvoja teillä on ollu viikolla 30? Mulla lukee neuvola kortissa ultran mukaan 1440g tai 1660g, kun en saa käsialasta selvää... Kumpi teidän mielestä vois olla todennäköisempi paino?
 
Onpas taas ollut päivä, piti niin kovasti siivota, no sain vessan pestyä, tiskattu, pölyt pyyhkittyä ja pyykit pestyä ja sit tuli väsymys ja nukuin kahden tunnin oäiväunet. Nyt sitten ois viel imurointi ja lattioiden pesu, no mies kyl lupasi imuroida.

Ihanaa mä pääsen ensi keskiviikkona katsomaan viikon vanhaa vauvaa... :D , mun kaverin pientä poikaa. en malta odottaa.. mitä mieltä olette mitä veisin lahjaksi, olis kiva viedä sekä äidille ja pojalle jotain pientä. No huomenna menen Selloon pyörimään, että josko sieltä jotain käteen tarttuisi.

Mäkin joudun käyttämään imetysliivejä, tosin vain sen takia, että ne on oikeastaan ainoat liivit, jotka menee päälle, mulla kun rinnat on paisunut c-kupista e-kuppiin, enkä kauheasti halua tuhlata rahaa isoihin liiveihin, kun ne kuitenkin taitaa imetyksen jälkeen jäädä turhiksi. Eilenkin siskon tyttö ihmetteli, että onpa sulla isot tissit, paljon isommat kuin meidän äidillä, ja mies on tietysti ihan innoissaan noista.

Tästä tulikin mieleen, hieman toisenlainen aihe, miten teidän seksi elämä on ollut raskauden aikana,. siis että onko haluja ollut, yms. Mulla oli aluksi vaikea miettiä sitä ollenkaan, kun ajattelin että se pieni olio mahassa jotenkin tuli ajatuksiin, kesken puuhien ja into hävisi, ja sitten menikin monta kuukautta että halut huipuissaan, mutta nyt taas kaipaisi esileikkeijä hirveästi, että sytyn... no juu, olen vain miettinyt miten muilla...

Emmy83 31+4
 
Hellouuu! Olipas tullut paaaaljon tekstiä eilis-illan jälkeen! :)
Seksistä Emmy kyselit, mitä se on? :LOL: eli aika hiljasta on pidellyt, silloin tällöin jotain pientä yritystä ilmassa. Ei vaan oikein ole haluja mutta läheisyyttä olen alkanut kaipaamaan pikkusen. Koko raskauden ajanhan oon ollut aika kaukainen jotenkin mutta nyt tekis mieli istuskella miekkosen sylissä..paitsi että painan varmaan liikaa :LOL:

Vessassa, yllättävää kyllä, käyn vain 1-2 kertaa yössä. Muutoin heräilen kyllä, tunnustelen vauvan liikkeitä ja mietiskelen hassuja juttuja keskellä yötä. Asentoa pitää myös vaihtaa usein.

Mä en vauvan koosta tiedä juurikaan mitään kun en ole saanut kuin yhden painoarvion koko raksauden aikana ja sekin masun päältä tunnustellen. Ois kiva kyllä tietää! Voi kun ois ihana päästä ultraankin vielä mutta eipä meillä päin taida sellaista enää tulla :heart:

Isänpäivästä kyseltiin, tulevalle iskälle ostin lahjan ja varmaan lauantaina tai sunnuntai-aamuna sen saa, menen itse sunnunta-illaksi töihin joten en tiedä tuleeko isovanhemmillakaan käytyä :/ Yritin etsiä omalle isälleni vaari-sukat mutta en löytänyt ainakaan vielä, tietääkö kukaan mistä saisi? Tai muuta vaari-aiheista kamaa? Anttilassa oli vaari on paras-sukat mutta oli niin suurta kokoa että en ostanut.

Selkä on alkanut hieman kipeytytä toisesta sivusta.

Hui alle kuukausi enää töitä! Päätin olla pitämättä talvilomaa äoppäloman eteen joten paahdan nyt ihan sinne äippäloma alkamiseen asti jos ei mitään ihmeempää tule.
 
Heips!

Mulla on kans tota puutumista. Sen lisäks ne elohiiret ja krampit on lisääntyny. Osin johtuu selästä, mutta myös raksaudella onosansa.. joku mietti, et miks puutuu ihan istuessakin, luulisin, että voi olla esim. hartiat jumissa, joka vaikuttaa sit käsiin. Tietysti tälle nyt sit herkistää raskaus. Varmaankin veri ei kierrä ihan yhtä hyvin, tai sit se veren koostumus kun on erilaista se ei ehkä kuljeta happea yhtä hyvin.. tää oli arvaus....

No, mulla puutuilee jalat johtuen seläm hermopinteistä, kädet ja lonkat taas puutuu kun makaan niiden päällä.. hankalaa on nyt löytää hyvä nukkuma-asento.haluais nukkuu mahalleen, mut jos on vähäki liikaa mahan päällä, pelottaa et vauva litistyy. sit on epämääräisessä kylkiasennossa.. aivan lonkkienkaan päällä ei voi olla. selällään ei voi olla missään nimessä...

Musta on tullu vainoharhainen sairaalareissun jälkeen. Luulen kaikkea valkovuotoa lapsivedeksi... ehkä se on vaikee tunnistaaki, jos vähän vuotais tihkuamalla. Ainakin kun ei oo kokemusta, kun on esikoinen tulossa.Yleensä kai se lapsivesi hulahtaa sit kerralla ku synnytys käynnistyy. Mutta ilmeisesti joskus tihkuttaakin...

Mekin laitettiin jouluvaloja ikkunaan. Ihan kiva tässä vaiheessa ku alkaa pimeää olemaan. En ymmärrä sitä, et ne loistaa vuoden ympäri. Kynttilöistä tykkään myös paljon. Ja voi kun oili pakko jo yhdet tortutkin leipoa jo pari viikkoo sitten, ne tulikin heti kaikki syötyä.. nyt yritän pysy erossa jouluherkuista lähelle joulua, ettei mene kaikki into alkuunsa. Aivan ihanaa vaan fiilistellä kotona ihan glögi, pipari, torttu linjalla ja jouluvaloissa... yks sellainen pikkujouluilta on otettava vielä!! =)

Mä oon outo tyyppi. Ensin mua ei kiinnosta opiskelu ollenkaan ja sitten ku oon vihdoin saanu sairauspäiväraha ym. jutut kuntoon alkaa kiinnostaa, et mitähän pientä voi suorittaa netin kautta ajan kuluks... oikeestaan saikullahan ei saa opiskella, mutta kukapa tuota tietää jos tylsyydessään lukee jotain oppikirjoja tai tekee pientä valmistelevaa työtä jjoitaki kursseja varten tms. Työharjoitteluun kun minusta ei nyt ollutkaan näiden vaivojeni kanssa, niin oli parempi siirtyä saikulle. Kuitenkaan ei voi saada opintosuorituksia ihan sitä rataa mitä kannattais suorittaa, ettei mee opintotukikuukaudet hukkaan...

Joku kyseli et mihin asti on saikut. Mulla äippälomaan asti, mut siinä oli taisteleminen kelalla meneekö läpi. (kun ei oo työnantajaa opiskelijalla maksamassa sairauslomia...) yleensä kirjoitellaan pätkissä esim. seuraavaan äippäpoliaikaan tms.
 
Heippa!

Täällä ei mitään uutta auringon alla, mutta Cruellalle piti onnitteluja vanhenemisesta laittaa, unohdin aiemmin. Eli Onnea :flower:

Ja Daizz, tsemppiä sokrujen kanssa - kyllä mulla ainakin tekis tiukkaa moisten juttujen kanssa elää, varsinkin jos muutenkin jo olis kaikenmoisia vastoinkäymisiä. Tsemppiä siis :hug:

Mä nukuin viime yön tosi huonosti ja nyt en ole saanu nukutuksi päiväuniakaan. Raivostuttavaa, sillä normaalisti nukun kuin tukki töiden jälkeen jos olen väsyksissä. PIan alkaa siis vain kiukuttaa ja väsyttää lisää vain. No, onneks huomenna on perjantai ja vkl saan sitten levätä. Vaikka lepääminen menee kuitenkin samalla tavalla kuin viime vkl, touhuan sen minkä kerkeen jos saan yhden yön nukutuksi kunnolla. :LOL:

Ens viikolla on sitten neuvola, mulle ei ole annettu ainoatakaan PAINOARVIOTA koko tänä aikana, edes ultrissa ei sitä tehty :attn: Haluisin tietää kyllä minkä kokonen toukka mahdollisesti on, mutta se kai selviää sitten tammikuussa viimeistään :whistle:

Jeesh, kestovaipoista olette keskustelleet ja kohta se tarttuu muhunkin, että jospa minäkin... meillä vain on se kuivaamisongelma kun pyykin kuivuminen ei ole mikään helppo nakki talvisin, joten täytyy miettiä. Joulukuussahan sitä kerkee sitten tutkailemaan asioita jos siltä vielä tuntuu. Niitä naturebaby tms hajoavia vaippoja joka tapauksessa aion käyttää niin paljon kuin mahdollista (jos ne toukalle vaan sopii mallin puolesta ym), ja kompostoin ne kun tyhmät kaatopaikkasäännöt kieltää niiden laittamisen biojätteeseen. Bläh, hygieniasyistä..??? :headwall: No, omaan kompostiin ne voi laittaa mutta voihan se olla että se täyttyy ennen aikojaan ja varsinkin talvella maatuminen voi olla aika hidasta.

Jep, ei tässä ihmeempiä, huomenna on perjantai ja viikonloppu tulossa. Kaikki hyvin, toukka potkiskelee masussa ja tuntuis nyt olevan enemmän poikittain kuin pää alaspäin. Kai se vielä mahtuu siellä pötkimään sitten.
Mukavaa torstaita kaikille lyllertäjille :heart:

Runttis ja toukka 29+2
 
Vessassa ei tarvitse onneksi yöllä käydä, kiitos "seurapiirirakon" joka on töissä mulle kehittynyt :D
Seksistä pitkästä aikaa sitäkin täällä harrastettu ja hyvää teki :LOL:
Sairaslomalla ollu jo lähes 3 kuukautta ja 1½ viikkoa vielä ja sit jään äippälomalle, jee!!!!!
Sokerit itselläni pysyneet aisoissa. Painon/ruokailun kyyläämistä ja joka päiväistä lenkkeilyä se kyllä vaatii. Kiitos kevyehkön olotilan ja pienen mahani, kävelen päivittäin 6-9 kilometrin lenkkejä. Mahani ON oikeesti mini pieni, ihan huvittaa itseäkin... Ja saan siitä myös kuulla muilta. Mutta kyllä tuo kohtu vaan kylkiluita painaa, mutta kai se kasvaa sitten selkäänpäin :LOL:
Isänpäivästä kyllä mä kakun leivon ja jotain herkkuruokaa tehdään. Mun isä tulee meille viikonlopuksi, niin saan sitten hemmotella ukkoja oikeen olan takaa.

Lauantaina pitäisi lähteä ostoksille, täytyy ihan lista kirjoittaa mitä pitää ostaa, kun isännän rahoilla saan humputella :saint: Vauvalle puuttuvia jutskuja pitää ostella tutteja yms... Sitten himottaisi se Trollin vauvan ensisänky.....Sen saisi ihan omaan sänkyyn kiinni ja laidan kokonaan pois ja sängyn pohjan korkeuden oman sängyn tasalle.

:wave:
 
Sini-Sissi ne on ne hormonit jotka tekee temppujaan. Kuopuksen synnyttyä minulla oli itku ja nauru todella herkässä, lapset oli välillä ihmeissään kun äiti vuoroin itkee ja nauraa. Onneksi olo tasoittuu pian kun alkaa hormonit tasottua :D
Seksistä enpä ole huomannut mitään eroa haluissa raskausaikana ns. normaaliin. Ainoa vaan että nyt maha on tiellä ja nuo liitoskivut tekevät sen että mielikuvitusta saa käyttää sopivan asennon löytymiseen..
Isänpäivästä sitä vietetään kotosalla hyvän ruoan ja lasten tekemien lahjojen merkeissä. Meillä viikonloppu onkin yhtä juhlaa kun kuopus täyttää lauantaina 1v :heart:

Alavatsakivut on lisääntyneet.. en tiedä tekeekö kaksi peräkkäistä raskautta sen että sektioarven mahdolliset kiinnikkeet venyy ja paukkuu ihan totaalisesti siis nekin jotka ei edellisessä raskaudessa paukkuneet :whistle: Tytsykkä liikuskelee ahkerasti ja välillä puskee tuolla lantioluita niin että tuntuu että tulee läpi sieltä. Tuntuu siis todella pahalta :kieh: mutta jospa olisi asettumassa pikkuhiljaa oikeaan asentoon..

MaMa ja tytsykkä 31+0 :heart:
 
Iltaa, vai yökö jo on ;)

Näin nämä illat nykyään menee. Valvon pitkälti yli puolen yön, nukun pari tuntia ja viimeistään viideltä vessakäynnin jälkeen valvon tunnin-pari :/ Sitten taas nukuttaisi hyvin tuonne keskipäivään asti. Mulla käy nyt neljä kertaa viikossa naapuri tekemässä aamutallin, että saan nukkua. Vähän hävettää kyllä tämä oma "laiskuus", kun ajattelee, että toisilla on pieniä lapsiakin hoidettavana ja noustava on joka aamu :snotty:
Kyllä yhä enemmän ja enemmän nostan hattua siskolleni, joka on jaksanut hoitaa lapsikatraansa ja olla raskaana.

Seksistä täytyy sanoa, että sillä saralla on vilkasta edelleen B) Alkuilta on parasta aikaa siihenkin, kun olo on pirteä :D

Mulle on ensimmäistä kertaa elämässäni iskenyt makeanhimo. Ennen ei ole pullat ja karkit maistuneet vaan olen enemmän suolaisen ystävä. Nyt ahmin suklaatakin kaksin käsin :p

Taidan muuten kuulua niihin harvoihin, joilla ei ole aikomustakaan kokeilla kestovaippoja :ashamed: Ei vaan kerrassaan yhtään kiinnosta, vaikka muuten kyllä lasken itseni ekoihmiseksi.

Hyvää yötä kaikille, jos tästä lähtisin lukemaan Kingiä sänkyyn :wave:

Jenna 29+4
 
Täällä sitä on taas valvottu kolmesta saakka, suonta veti jalasta ja piti pompata ylös enkä sit saanu enää unta.

Minä se kyselin tuosta isänpäivästä ja kerroin että mies saa pienen lahjan. Tarkoittaa konvehtirasiaa, en ostele krääsää. Tärkeintä on viettää mukava päivä yhdessä.

foxilady77 sepä tässä mun tilanteessa on huvittavaa (niinkuin jo esikkoa odottaessa) että tämä väen vängällä luokitellaan raskausajan diabetekseksi vaikka arvot on nämä normaalistikkin tai ainakin ne mitä ne oli kesällä kun sain insuliinin. Eli omasta mielestä kakkostyypin diabetes. Mutta koitanpa sit olla valittamatta kun tää taitaa olla niin mitätön vaiva.

emmy83 aloin jo eilen ompelemaan äp:n suojaa joten en välttämättä tarvi ohjetta. Säästyt siltä kirjoittamiselta, tosin joku muu sitä kyseli.
 
Huomenta!

Onko se seksi jotain syötävää? Vai mitä se oikein on? Eli näillä kivuilla, kolotuksilla ja vatutuksilla on tosiaan ollut meidän seksielämäämme vaikutusta ja paljon.

Isänpäivä menee meillä kotona oleillessa. Miehelle on ostettuna Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja osa 4 vaippaihottumaa, neidin painattama tyynyliina ja vauvan body tekstillä "isin kulta". Lisäksi likka on päiväkodissa askarrellut iskälle kortin. Mokkaruutuja voisin leipoa, kun niitä osaan tehdä...jos jotain hastavampaa mies toivoo, käännyn konditorian puoleen :D

Eilinen neuvolakäynti oli tylsä :( Kohdun kaula oli lyhentynyt vain 0,5 cm ja oli tiukasti kiinni ja kiinteä. Eli mun supistuksilla ei ole MITÄÄN vaikutusta taaskaan. Turhauttavaa kipuilla näin, kun siitä ei näytä olevan edes mitään hyötyä.

Verenpaine oli noussut aika tavalla ja se oli nyt 118/70, mikä on mulle korkea.
SF mitta oli 27 ja vauva on edelleen poikittan, mutta tämän jo tiesinkin ihan omien tuntemusten perusteella.

Paino oli laskenut 600g sitten viime punnituksen. Todellisuudessa siis varmaan "enempikin", koska vauvakin on noiden punnitusten välissä varmasti saavuttanut noin 200 grammaa lisää painoa. Että siis edes jotakin positiivista.

Vielä pitäisi jaksaa töissä kuukauden päivät...mutta saas nähdä. Pyydän kyllä varmaan sairaslomaa kyllä seuraavalla käynnillä, joka on marraskuun lopulla. En kertakaikkiaan jaksaisi enää painaa töitä. Yöllä en saa nukkuttua ja koko työnteko vatuttaa...oiskohan ne riittäviä syitä?!

Sef 29+2
 
Huomenta!

isänpäivää meillä vietetään ihan kotona ollaan eikä juurikaan suunnitelmia. jotain hyvää ruokaa teen ja ostan vähän namia :p meillä mies ei oikein välitä täytekakusta niin ei tarvi kakkua tehdä. mulle kyllä maistuis kakku,mut hyvä vaan ettei tarvi tehä omaks kiusaks kakkua...jäis mun syötäväks pian :D saan nauttia kakusta sit kuukauden päästä kun esikon synttärit on ;)

seksistä voisin mainita ettei meinaa kiinnostaa :ashamed: täs viime aikoina on ruvennut olemaan tän mahan kans tekemistä muissakiin hommissa niin ei oikein huvita sänkypuuhat.

Täälä kans yks jolla hormoonit tekee temppujaan....välilllä tekis mieli itkeä ja huutaa kun kaikki tuntuu olevan päin hanuria ,mut onneksi taas kuitenkin kaikki muuttuu parhain päin ja välillä saa nauraa kunnolla :D on tää hassua...saa nähä mitä sitten kun vauva syntyy... minkälainen hormoonimylly käynnistyy :whistle:

mut nyt ei muuta,puuro alkaa olla valmista joten aamupalalle poikien kans :wave:

mmamaa 29+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Eilinen neuvolakäynti oli tylsä :( Kohdun kaula oli lyhentynyt vain 0,5 cm ja oli tiukasti kiinni ja kiinteä. Eli mun supistuksilla ei ole MITÄÄN vaikutusta taaskaan. Turhauttavaa kipuilla näin, kun siitä ei näytä olevan edes mitään hyötyä.

Sef 29+2
Taustalta pakko kommentoida, että eikös se näillä viikoilla olekin hyvä juttu, ettei siellä kohdunsuulla mitään olekaan tapahtunut? Jos sulla olis 10 viikkoa enemmän raskautta tuo teksti kuulostais "normaalilta". =) kasvatellaanhan vaan näitä pieniä vielä, se on kyllä ikävää, että kipuja on...mutta koitetaan kestää pari kuukautta enää
=)

eema rv 29+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja eema:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Eilinen neuvolakäynti oli tylsä :( Kohdun kaula oli lyhentynyt vain 0,5 cm ja oli tiukasti kiinni ja kiinteä. Eli mun supistuksilla ei ole MITÄÄN vaikutusta taaskaan. Turhauttavaa kipuilla näin, kun siitä ei näytä olevan edes mitään hyötyä.

Sef 29+2
Taustalta pakko kommentoida, että eikös se näillä viikoilla olekin hyvä juttu, ettei siellä kohdunsuulla mitään olekaan tapahtunut? Jos sulla olis 10 viikkoa enemmän raskautta tuo teksti kuulostais "normaalilta". =) kasvatellaanhan vaan näitä pieniä vielä, se on kyllä ikävää, että kipuja on...mutta koitetaan kestää pari kuukautta enää
=)

eema rv 29+4

Koska olen uudelleensynnytäjä, niin näillä viikoilla olisi ihan yhtä hyvä ja normaali juttu, jos se kohdun kaula olisi lyhentynyt jo vaikka sinne 2 senttiin ja kohdun suu saisi olla jopa jo auki, kunhan yläosa olisi vielä kiinni.

Tämä siis ei tarkottaisi sitä, että vauva siltikään syntyisi päivääkään ennen viikkoa 40, eikä se ollut nyt se syy miksi toivon että jotain olisi tapahtunut vaan se, että kun kipuilen, niin eikö sitten voisi jotain tapahtuakin.

En todellakaan enää suostu synnyttämään uudestaan yliaikaista vauvaa tilanteesta, jossa kohdun kaulaa reippaasti jälellä ja kohtu napakasti vielä kiinni vaikka synnytystä oli tuohon mennessä käynnistetty jo 4 vuorokautta!

Haluan normaalin, luonnollisen synnytyksen siten, että elimistö valmistelee kroppaa ja kohtua synnytykseen ihan itse rauhassa.

En enää halua neljän päivän käynnistyssessiota jonka lopputuloksena lääkärit toteavat ettei MITÄÄN ole kohdussa tapahtunut, eli tilanne on pysynyt ennallaan.
Niin että onnea vaan, laitetaan tippa käteen ja valmistaudu hätäsektioon.

Sef

 
Olipas taas harvinaisen levoton yö. Ensin ei meinannut tulla uni, sitten kun tuli uni, niin puolen toista tunnin välein mä heräsin vessaan, ja sitten menee aikaa, että saan unen, kun lonkkia särkee, ja oli kauheita liitos kipuja.
No mutta nyt suht pirteä. illalla tuli oikeastaan ensimmäisen kerran turvotusta sormiin, saunasta sormet ei tykännyt yhtään, nyt aamusta jo onneksi hyvät.

Tänään ajattelin lähteä vähän ostoksille, jos sattuisi jotain edes matkaan, edes tutti tai tuttipullo, että olis taas jotain ostettu. miehelle ajattelin jotain pientä etsiä, jotain mitä se ei itse viitsi ostaa.

Huomenna tulee miehen 4v poika meille päiväksi ja jotain pitäis taas kehittää jos on kovin huono ilma. ja sunnuntaina sitten mun vanhemmille.

eipä nyt ihmeempää.
 

Yhteistyössä