TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Heis taasen!

Sulattelin pinaattikeittoa ja keitin kananmunia, joten syön tässä samalla. Mun ruokahalu on taas ollu jossain suossa, ei tee mieli mitään - ihme juttu kun sen pitäis kai olla ihan päinvastoin :LOL:

Emmy83, mun mies ei tajua todellakaan että olen nyt jo aika paksuna - eilenkin kun menin keittiöön hakemaan juotavaa sanoin että laitatko kissoille iltaruuan. Se pötkötti sohvalla ja sanoi että ite olet jo siellä, miks et anna.. no, kun tuo kyykkäily varsinkin iltaisin tuntuu jo aika inhalle niin sanoin sit että tän pallomahan kanssa olisin mieluummin enemmän suorassa kuin kippurassa jolloin sillä alko välkkyä päässä, että ahaa. Ja tänään kun pyysin ruokakauppaan mukaan (siis mun mielessä oli lähinnä kantoapu) niin ei kerkee kun pitää maalata seiniä. No, en jaksanu avautua siitä vaan kävin sitten itekseni ja nujusin ruokakassien kanssa. Mulla kun ei ole mitään vaivoja - eli touhotan samalla tavalla kuin muutenkin niin mies ei vaan tajua että kaikkea ei voi enää tehdä. :headwall: Toisaalta mulla ei ole ollut mitään noita hormonimielialavaihteluitakaan, niin mies on päässyt tosi vähällä. Ne varmaan kertaantuu miljoonalla kun toukka syntyy :kieh: :kieh:

Eritteistä tisseistä... ei mulla mitään vielä tule. Ehkä sitten kun on synnytys lähempänä tai ohitte, mutta ei haittaakaan vaikkei mitään vielä tule, kunhan sitten ajallaan jotain tulis ulos :)

Synnytysvalmennukset, meillä on niitä tasan yksi kpl ja se on about kuukauden päästä. Aiheesta ei mitään hajua mutta sinne kai mieskin lähtee mukaan. Neuvoloissa yms se ei ole ollut, ultrissa kylläkin. Kai se vähän kokee että ei se vielä kuulu tähän hommaan mukaan, että enemmän sitten kun toukka on syntynyt. Pääasia että jossain vaiheessa on kuitenkin mukana hommissa :LOL:

Jeesh, nyt kattomaan töllöä ja sitten pötkölleen - huomenna kääntyy taas viikko uusiksi ja alkaa 30. viikko.

Ai niin saikuista, mulle neuvolatätsä on sitä jo tarjoillu useampaan otteeseen - mut en ole huolinu kun en ole kokenu tarvitsevani. Ihme juttu miten se on toisaalla tiukassa (ja varsinkin jos sitä tarvitsisi) ja toisaalla taas tyrkytetään.. :/
Runttis ja toukkeli 28+6 :heart:

Kiitos pearl84, sasha80,emmy83 ja monna79 ekakertalaisten kommenteista. Mua ei varsinaisesti mitkään kivut tms. pelota lainkaan. Mulla se on semmonen kontrollin ja hallinnan puute pelko näin kontrollifriikkinä =) . Hyppy tuntemattomaan ja sitten se uusi ja tuntematon vauvaihminen :heart: . Tuntuu koko paketti vaan isolta sekavalta möykyltä joskus, mutta onneksi suurimman osan aikaa ihan voittaja tunnelmissa mennään.
Tunteenpurkaukset ovat hyvin tuttuja täälläkin. On itketty ja masennuttu jos mies tekeem millon mitäkin pientä (näille nauretaan yleensä päivän päästä).Hormoonit vie, kun tikkua joessa :LOL: . Tärkeintä meille onkin ollut tuo huumori ja toistemme tasapuolinen hemmottelu :heart: .
Monna79 mäkin oon menossa naistenklinikalle. Raskausviikon 30 jälkeen soitetaan ja varataan aikaa tutustumiseen siitä ajanvarausnumerosta. Me ollaan menossa 25.11.

Tsemppiä emmy83, kyllä se uros ymmärtää ihan varmasti, että oli vähän hölmö veto ja saat anteeksipyyntöpaapomista palkaksi

:hug:

Kiitokset Johjolle uudesta pinosta.

Kävin tänään viemässä neuvolaan sen uuden pissanäytteen josko nyt saisivat selville mikä tulehdus tms siellä on.

Ei täälläkään mies aina tajua että apukin olis joskus kohdallaan. Tosin olen aikalailla yksinäni täällä lasten kanssa päivisin + että lisänä on 2 aikuista kissaa ja 3 pentua ja 1 koira kyllä siinä riittää hommaa kerrakseen. Jossain välissä pitäis kuulema keretä huilaamaakin... (ehkä sitten öisin)

Viime kuun puolella taisi olla puhetta kielletyistä ruoista.. (vai miten se kirjotetaan)
:LOL:
Ainoa paheeni noista on salmiakki jota ilman en pysty olemaan. Maksaa ei todellakaan mieli tee eikä muitakaan (en suostu normaali tilassakaan niitä syömään)

Matsu83 ja asukki 27+5

Huomenta kaikille!

Tänään on olo jotenkin...reipas :D Tosin ihan syystäkin, sillä tietyllä tapaa tänään meillä alkaa vähän toisenlainen odotus vauvan odotuksen rinnalla. Meillä on tunnin päästä aika asianajajalle ja lähdemme siis käräjöimään tytön huoltajuudesta. Tarkoituksena siis on antaa miehelleni neidin oheishuoltajuus. Mieheni odottaa periaatteessa vähän niinkuin siis kahta lasta :)

Aika vähän löytyy tästä tuoretta faktatietoa eli ei niin mitään tietoa siitä että miten pitkästä prosessista on kyse ja mitä se sisältää. Sekin kun kai pakkaa riippumaan siitä, että missä paikkakunnalla asuu tjtn?! Mutta muutaman tunnin päästä olen viisaampi.

Sef 28+6

Hei!

Kiitokset Johjolle uudesta pinosta, tuo meidän etusivu on ihana.

Jonna75:lle, Adille ja Johjolle kiitokset mukavista trffeistä sunnuntaina. Laitan niistä pikkujouluista viestiä tuonne toiselle palstalle.

Eilen kävin OYS.ssa ja menen uudestaan 01.12.08 ja silloin katsotaan sektio aika seuraavalle viikolle. Lääkäri oli ihanan ymmärtäväinen näiden minun perussairauksien vuoksi, tuumi vain että ettei turhaan tarvitse kärvistellä ja öitä valvoa, pitäähän sitä olla energiaa sittenkin kun Suhmura syntyy. Suhmuralla oli kaikki kunnossa, painoa oli jo kertynyt 1775 g joten kulkee hiukan keskikäyrän alapuolella. Neiti viihtyy vain turhan hyvin perätilassa mikä vaikeuttaa omaa olotilaa huomattavasti, itselläni kun on pituutta vain 153 cm. Näillä näkymin meillä on vauva jo viiden viikon päästä suunnilleen, aika hurja ajatus.

Meillä alkaa onneksi jo olla kaikki vauvalle valmiina. Sain sunnuntaina ostettua pari pipoa ja toppatumput jotka vielä puuttuivat. Mies painostaa koko ajan pakkamaan sairaalakassit valmiiksi itselleni ja Suhmuralle, josko ne kohta pitäisi sitten pakata niin saisi rauhan moiselta asialta.

Leppoisaa päivän alkua kaikille.

Hemuli ja Suhmura 31+4

Huomenta! Hemuli08, meidän vauva pyörii samoissa painolukemissa ja lääkäri sanoo aina että vauva on viikkoihin nähden painavampi. Aika jännä. Itsekin odotan kovasti että 4 viikkoa olis jo kulunut niin vois lopettaa hermoilun ja hyvillä mielin alkaa odottaa vauvan syntymää. Luulenpa kuitenkin ettei ennen viikkoa 38 synny. Se sopis mulle ihan hyvin, parempi sekin kun ylläri synnytys joskus 35 tai 36 viikoilla.
Meillä ollaan oltu kipeinä ja ollaan menossa lasten kans lääkäriin tänään. Varasin aikaa niin siellä ajanvarauksessa oli taas niin kaikkitietävä täti että hohhoijaa |O Mä en oo edes varma miten paljon ne pystyy siinä puhelimessa sanomaan mikä mun lapseni oikea terveydentila on. Nehän ei ole edes terveydenhoitajia. Se nainen sanoi että viikon voi olla tollasen 5 vuotiaan kanssa kotona kuumeessa ilman mitään huolta :eek: Ei kai nyt sentäs voi viikkoa pitää 38 tai 39 asteen kuumeessa ketään. Sitten se kysy multa viisaaana että mitä sieltä keuhkoista kuuluu? No enkai mä ole lääkäri. Sitäpä juuri tässä tulen tarkistuttamaan. Kaikki ohjeet tuli miten kuumetta alennetaan, mähän en ole kertaakaan tässä viiden vuoden aikana hoitanu kuumeista lasta. Pisti kyllä suututtamaan :kieh:
Mulla on ihan sellanen fiilis että masu on pienentynyt, vai tuntuuko se vaan kun joka päivä sitä tuijottelee...
Mä muutes eilen vertailin edellisiä äitiyskortteja. Painan nyt saman verran kun menin toista lasta synnyttämään :LOL: Ja esikoista kun synnytin niin painoin melkeen 5 kiloa vähemmän ku nyt. Että jonku verran enemmän on painoa tullut :ashamed: Toisesta raskaudesta masu oli kyllä tosi iso viimesillään. Sf mitta oli 36cm viikolla 37. Kiva kattoa miten on aikasemmin raskauksissa menny. Verenpaineet oli suurinpiirtein samat kaikilta aina viikkoihin verraten.
Tämmöset höpinät tänä aamuna, nyt lähden suihkuun ja valmistaudutaan lääkäriin.
Sarabi rv 31

Tultiin eilen vanhempieni luona käymään,joten nyt saan taas päivitettyä tilannetta koneellakin :D
Sähkömies sai su:na asennettua hellan toimintaan ja het leivottiin muksujen kanssa torttuja ja pipareita :xmas:
Tänään pitäs tehdä pullataikina ja sämpylöitä,jahka kotio täältä päästään :D
Laitoin la:na jo jouluvalotkin :LOL:
Päässä soi vain "kulkuset kulkuset"...

Tyttelistä sen verran,että melkonen ikiliikkuja tuntuu olevan.
Ja suorastaan rutisee tuolla nivusissa,kun työntää pienillä nyrkeillään.
Siis se SATTUU!!!
Pää alaspäin neiti kylläedelleen on mutta aika vinossa varmaan vielä.
Huomenna on nla,joten th tunnusteleekin sit taas asentoa.

Ajattelin vielä eilisaamuna,että oltais joulunvälipäivinä tultu muksujen kanssa vielä mummia ja vaaria tänne moikkaamaan mutta ehkä sitä kannattaa sittenkin pysytellä mahd. lähellä Jorvia,eilinen 400 km:n ajomatka sai melkoset menkkakivut illalla aikaseksi :eek:
Olenkin vinoillut miehelle,että ilotulitteet ostetaan sitten sellaista lajia,että muksukin sais lähtölaukauksen maailmaan tuloon :LOL:

Nyt täytyy mennä pakkailemaan tavaroita,pitää illaksi ehtiä kotio,koska silloin täytyy päivystää koneella,että saan huudettua ne haluamani vaunut :LOL:

Palailen asiaan huomenna!!

Pikku neiti 31+1

Huomenta vaan!
Muistupa mieleen toi ruokahomma, eli oon kovasti ihmetelly minkä takia mulla on tehny mieli maksalaatikkoa, koska ei se nyt yleensä mikään "himotuksen kohde" oo ollu. Enpä tosissaan oo ainut sen himon kanssa! =)

Ja Olivia78, kiitos! Se viikko onkin mulla sitten vasta kuun lopulla, joten ei tartte hätäillä vielä! Saa nähdä osutaanko samaan aikaan synnyttämään, tosi en kyllä muista koska sun laskettu olikaan, taidan käydä kurkkimassa sen tuolta etusivulta! =)

Niin, ja tossa aiemmin joskus oli puhetta pyörrytyksestä, mulla se on palannu kuvioihin. Se on tosi erilaista kun alkuaikojen matalasta verenpaineesta aiheutunut, ja pahenee aina makuulle mentäessä. Eilen kävin kirjastossa ja meinasin pyörtyä kun käänsin pään lukeakseni kirjojen nimiä.. En oikein tiedä voiko se johtua raskaudesta vai onko mulla flunssa tulossa, kun kurkkukin on kipeä.

No, mä kirjottelen varmasti loppuviikosta vielä ne huomiset lääkärineuvola-kuulumiset, ja pistän kyllä kaikki vaivat tiskiin, katotaan tuleeko sairaslomaa vai ei, mun tuurilla ei! Mutta noi liitoskivut tuntuu yltyvän päivä päivältä, eilen säteili jo toiseen reiteen, ei kiva!

Mutta ihanaa tiistaipäivää ihanat naiset!

Monna79 & nappula 27+5

Moi ja taas pitkästä aikaa...

Nyt on jotenkin niin kiire töissä (ja muutenkin), etten ole ehtinyt edes kaikkea lukea, saati sitten kirjottaa, mutta jos nyt muutama rivi omaa napaa aamuteen lomassa.

Ensimmäinen lääkärinla oli viime viikolla ja tulokas oli ainakin silloin kivasti pää alaspäin. Ei kyllä mun mielestä oo enää kääntynytkään kokonaan, lähinnä varmaan vaan vaihtaa kylkeä, mutta varma en voi olla. Toivottavasti kuitenkin parkkeeraisi ainakin lopulta oikein päin... Mahakin oli käyrillä, vaikka pystyasennossa näyttää aikamoiselta pallolta. Kauheesti tulee kommenttia puolitutuiltakin, mutta yritän suhtautua huumorilla. Eipä sitä nyt 158 varrella ja lyhyellä selällä hirveesti pysty toukkaa vesineen sisäpuolelle piilottelemaan...

Pesänrakennusvimmaa näkyy lähinnä varustelukierteessä, joka saa meillä huvittavia mittasuhteita. Kaiken pitäis nimittäin olla tee-se-itse -merkkiä. :p Sänky on jo nikkaroitu ja odottelee hiomista ja vahaa pintaan, ja samoin pinniksen päälle tuleva hoitotaso, ja eilen ompelin ensimmäiset potkarit. Vähänkö tuli hienot! Ekoista tuli mustat valkosilla pellekuvioilla, ja muutenkin toistaiseksi hommattujen kankaiden värimaailma on kaikkea muuta kuin vaalean sinistä ja punaista. Äidiltä sain kasan omia vanhoja vaatteita, ja siellä oli muutama pastelli, niin että on sitten ihan kaiken näköistä laittaa muksulle.

Muutenkin odottelen ihan innolla, eikä toistaiseksi ole suurempia jännitystiloja tai kremppoja. Vähän selkä reistailee, jos ei ehdi jumppaan, ja muutaman kerran olen herännyt jalkakramppiin ja olo nyt tietysti on kuin mursulla kuivalla maalla, mutta ihanan vähillä vaivoilla mennään toistaiseksi. Toivottavasti näin mahdollisimman pitkälle...

Viikonjatkoja kaikille! :wave:

^ Eikös Etolasta ainakin saa sellaista patjaksi soveltuvaa vaahtomuovilevyä mittojen mukaan? Muistelisin, että ne voi asiakkaan tahtoessa myös päällystää sen, mutta helppohan toi olis itekin päällystää jollain kankaalla. Hinnoista ei tietoa tosin... selviäisköhän niitten sivuilta?

Hei tulevat kestovaippailijat! Mistä harsoja!? Siis tiedän kyllä huutonetin mutta jotenkin ahistaa alkaa siellä pyörimään, vaikka tunnuksetkin mulla taitaa sinne vielä olla... Eli mistä ootte löytäneet halvimmat? Mielellään netin kautta kun täältä "perältä" ei pääse oikeen enää minnekään... Eli siis harsomeiningillä+kuorilla ajattelin mennä aika pitkälti...

Mulla naksuu mahassa!! Oliko siitä täällä puhetta vai luinkohan jostakin toisesta ketjusta...? Onko muilla samaa? Menkkakipuja on myös ollut kiitettävästi, täytyy vähän rauhoittua. Tänään on tullut sellanen pieni paniikkimielentila, jos tämä toukka syntyykin ennen aikojaan, ei mikään ole valmiina! Miehen pitäis tehdä hoitopöytä vielä, pinniksestä (tai siis sivuvaunusta) puuttuu patja, vaatteet pesemättä, vaippatarvikkeet hankkimatta... ihan alkutekijöissä kaikki... pitäiskö kuitenkin rauhoittua ja aloittaa vasta joulukuun alussa pesujutut kun silloin vasta alkaa virallisesti äippäloma :ashamed: :whistle: Vaunut, sitteri, kaukalo ja vaatteet sentään on olemassa.... :ashamed:

Ahistaa kun taas on joulu tässä odotuksen loppumetreillä, ei pääse keskittymään pelkästään vauvaan.. Mutta tänä jouluna mun sisko tulee tänne jo 21.12 joten saa mua sitten auttaa kaikissa järjestelyissä. Pitäähän kuitenkin ruokapuoli edes olla hoidossa :xmas:

Täällä sataa taivaan täydeltä lunta, oisko jo 5-10cm aamupäivän aikana tullut, pojan kanssa käytiin eilen korkkaamassa hiihtokausi ja ajeltiin rattikelkalla! Tai poika veti ja ajoi itse, mamma löntysti perässä :LOL: Poika on niin söpö kun kysyy nykyään "jaksatkohan sä äiti tonne asti kävellä?" :D Samoin kuin kenkien laitossa tuo mulle jo valmiiksi tuolin :D

No niin, nyt muihin puuhiin! :wave:
Lappitar ja Hippunen 30+2

Lappitar onko ne naksumiset sellaisia omituisia napsauksia? Kuopusta odottaessa minulla oli noita ihmeellisiä napsauksia (kovaäänisiä sellaisia) kysyin neuvolassa että mistä johtuu muttei terkka osannut sanoa siihen mitään. Luultavasti se ääni lähtee kun vauva liikkuu niin kalvoista (?) Näin minä asian ajattelin. Nyt ei ole napsumisia kuulunut :D Ja että lunta..olispa täälläkin..

Käytiin kävelemässä niin nyt on sitten selkä kipeänä :kieh: ja alavatsaan koskee ja tämä on joka kertainen harmi kun liikkuu vähänkään enemmän.. Yöllä kun kääntää kylkeä niin se vasta on todellinen suoritus. Asentoa pitää vaihtaa hitaasti ettei vaan häpyliitos sano työsopimustaan irti lopullisesti ja siltikin tekee kipeää |O Tämä on nyt sitten sitä raskauden ihanuutta :whistle: Kaikesta huolimatta tai juuri sen takia aion kuitenkin jatkaa hammasta purren tätä "kuntoilua" niin kauan kun vaan jalat kantaa :D

MaMa ja tytsykkä 30+5

Monna79 juu ole hyvä vaan :) . Harmin paikka, olisi ollut kivaa jos oltas oltu enempi samaan aikaan. Hmm yritä tähdätä kaksi viikkoa etuaikaan ja minä pidättelen pari, niin ollaan ekakertalaiset sitten samaan aikaan =) . Meillä on huomenna eka perhevalmennus ja jännittää jostain syystä kamalasti. Kertokaas kaikki vähän kokemuksia mitä siellä tapahtuu?Onko se jotain vauvanuken pukemista?

^Lohjalla ainakin vain keskusteltiin. Eli ei vauvanuken pukemista eikä hoitoa :) Joitakin videoita katsottiin, ja kalvosulkeisia pidettiin. Ei siis kannata jännittää. Toki varmasti on paikkakuntakohtaista mitä missäkin tehdään.

Sisi kiitos vinkistä. Täytyy yrittää jossain vaiheessa päästä ihmisten aikoihin pääkaupunkiseudulle.

MEI08, onko sulla kauhea kiire sille reunapehmusteelle, se ohje onkin mun äidin lehdessä, ja mennään sinne sunnuntaina, niin saan sen silloin, että jos laitan sen sähköpostina su?

Eilinen ilta meni ihan hyvin, kun mies tuli kotiin. Puhuttiin asiasta ja kaikki on ok.
Tämä päivä on mennyt lähinnä nuokkueassa, pitkät päiväunet otin ja nyt sitten pitäis parin tunnin kuluttua lähteä ruokaostoksille. Meillä Onneks mies ei anna mun enää kantaa mitään painavaa, joten se on aina mukana ruokakaupassa, ja nyt mennään vähän isompaan kauppaan, niin ostetaan viikon ruoat kerralla.

Puhuiko joku täällä tuosta muistista, mun muisti on nykyään ihan kamalan huono, unohdan asioita paljon, mutta sehän kuuluu raskauteen, ja varsinkin loppuaikaan, kun ajatukset pyörii vaan vauvassa ja synnytyksessä.

Eipä nyt jaksa kovin paljon enempää kirjoitella, pää ihan tyhmä.

Emmy83 31+2

Kiva, että Emmy83 sai puhuttua asiat selviksi miehensä kanssa.

Lappitar Itse ostin harsot Ruskovillalta. Ovat kalliimpia, mutta imevät paremmin kuin halpikset. Maksoi 6kpl 16,50 euroa. http://ruskovilla.fi/verkkokauppa/tuotteet.cfm?navi=vauvat4&ryhmaid=1&aliryhmaid=4

Myllymuksut on kanssa aika kiva paikka. Kankaita olen ostanut sieltä, mutta valmiiksi ommellutr harsot ovat 2,80 euroa kipale. http://www.myllymuksut.com/product_catalog.php

Nyt on niin kamala väsy ja jalat on ihan poikki, et taidan laittaa koneen pois ja mennä maate. Raskasta tää raskaus :D

Heippa!
Tänään alkoi sitten 30. viikko, aika hurjaa. Tyttö on myllännyt masussa tänään ihan villisti, välillä tuntuu että se piereskelee ja hikottelee kun tärisee koko masu ja välillä ihan suorastaan koskee kun neiti nujuaa tuolla masussa. Alkaakohan tila käydä ahtaaksi vai mikä lie kun tuntuu ettei ole tänään ollut oikein yhtään pidempää jaksoa niin, etteikö olisi meuhkannut. Normaalisti esim. neljän ja seiskan välillä neiti on kai pötkötellyt eikä pahemmin elämöinyt mutta tänään... huh, mikä meininki. Toivottavasti tuo mellastus ei ennakoi synnytystä vaan toukka pysyy matkassa vielä pari kuukautta :heart:

Jep, arvatkaa mitä olen tänään alkanut tekemään.. sitä lopputyötä!! Siis suunnitteluasteella se vielä on, mutta hahmottelin jo kirjallisen tuotoksen ulkoasua ja johdantoakin kirjoittelin. Mulle ei luonnistu sellainen että tutkisin materiaalia ekaks pitkät tovit ja sitten kirjoitan, vaan teen sitä aina samanaikaisesti jo. Sitten tosin joutuu aina vähän enemmän muokkailemaan, mutta tuntuu että on enemmän tekemisen meininkiä kuin että eka kuukauden pari kokoaisi aineistoa ja sitä lukis ja sitten vasta kirjoittelis...ääh miten hidasta ja työlästä, ei sovi mulle vaikka näin tietty pitäis tehdä.. :whistle: Tosin teoriaosuudessa joutuu varmaan vähän enemmän lukemaan ennen kirjoittelua mutta empiirinen osuus menee kyllä ihan selkärangasta kun aihe on niin "oma".

Meidän pitäis hankkia vielä matkarattaat - onko hyviä ideoita? Turvakaukalo pitäis saada sitten niihin tökättyä jotenkin, kaukalo tosin on britaxin joten kai vaunuja ei suoraan niihin ole. Helpottas kaupassakäyntiä kun vaan kaukaloa siirtelis paikasta toiseen. Emmalla oli kivat vaunut mutta ne ei kai kestä oikein käytössä?? Gracon on kevyitä mutta ehkä haluisin pikkusen tukevammat pyörät kuin mitä niissä on, tuntuu että ne on aika leluja...nutjuaa miten sattuu ne pyörät varsinkin jos niitä ei voi lukita. Vinkkejä siis otan vastaan- ne ajattelin ostaa uutena kun vaan mieleiset löytyvät... kerkee tietty vielä tammi-helmikuullakin, mutta silloin viimeistään kai olis hyvä hankkia.

bääf, pitää alkaa syömään lohkoperunoita ja kanaa, sitten uppoudun vähäksi aikaa noihin opuksiin mitä mulla on ja kirjoittelen vähän jo asioita eteenpäin.

Runttis ja toukkaneiti 29+0

Heipä hei! Loppumetreillä ollaan täs odottelus. Närästää ja nukkuminen huonoa, lonkkia kun särkee kylkiasennossa. Astma muistuttaa myös olemassaolostaan, kun herää neljän maissa yöllä ja huomaa, että ei saa riittävästi ilmaa. Lääkkeet tuntuvat vievän loputkin unet, kun pumppu takoo hurjana. Muuten olen paremmassa kunnossa, kuin edellisellä kerralla. Sokeria ei ole liikaa eikä vielä verenpainettakaan. Ihme toi sokeri, kun vedän suklaata naamaan melkoisia määriä. Vauveli mahas jumppaa ahkerasti, hyvä merkki. Nyt alkaa paniikki iskeä, pitäisi valmistella huushollia pikkuisen tuloon. Siivota ja järjestää ja sen sellaista. Eihän sitä tiedä koska h-hetki koittaa. Mutta nyt pitää lopettaa, kun tarvitaan alakerras. Voikaa hyvin!

Huh! (omaa napaa tiedossa....) Täällä on viikon saikku ohi ja "levänneenä" olen palannut töihin.
Kattelin, että moni pohtii masuasukin olevan jo ahtaalla. Itse mietin samaa, mutta pakko myöntää, että täällä on äippä ennen kaikkea ahtaalla! Istua kärsii ainoastaan sotilaallisen suorassa ryhdissä tai takakenossa. Jee... Tuttu terkkari arveli, että kohtu painaa rintalastaa lysyyn. Kamalalta se jokatapauksessa tuntuu!! Kaikki sisukalut on ihan rusinana vissiin, tuntuu ettei mahdu oikein hengittämäänkään... Tänään ostin kaarituettomat rintsikat kun tuntuu kaikki entiset niin pahalta päällä. Piti ottaa itse asiassa imetysliivit, kun ei kaarituettomia löytyny tähän hätään D-kupissa tavallisia. Ja oli sellainen olo, että ne on pakko saada. Onko kellään muulla (vai kenties teillä kaikilla?) yhtä ahtaat oltavat?

Papupata ja Papu 29+2

Ps: saunan jälkeen tuli ekat maitotipat. Hui! Nännit oli ku boysenmarjat :LOL: ja kun vähä puristin, niin avot.

Alkuperäinen kirjoittaja sarabi:
Pitäis muuten tällä kertaa hommata sellanen kunnon niistäjä. Ne halvemmat versiot on ihan surkeita, ei ainakaan meidän neitin nenästä saanu mitään pois semmosella.
Minä hommasin kakkosen aikaan apteekista sellasen missä on kaks letkua ja säiliö välissä. On paljon parempi kuin ne joissa on se pallukka mitä puristetaan ja päästetään irti ja pitäis muka imaista räkää. Ne ei meillä toiminu yhtään, ainakaan jos oli venyvämpää räkää. Tuolla letku jutulla saa kerralla niin paljon kuin keuhkoihin jaksaa vetää ilmaa. Toinen letku itelle suuhun ja imetetään ja toinen lapsen nenään. Suosittelen!

Minä en voi kattoo yhtään noita ohjelmia joissa synnytetään. Mulla tulee aina itku. En ole mitenkään surullunen enkä iloinen, mut jostain syystä alkaa itkettää. En oo koskaan saanu tällaisia tunteenpurkauksia kuin tässä raskaudessa. Jos suutunkin jollekkin jostain saan kauheet raivarit. Huudan, haukun ja itken kun oon niin raivona. Sit hävettää jälkeenpäin ku on ollu niin idiootti.

janttu672: Osta oikean levyinen patja (esim. Ikeasta) vaikka olis pidempi ja leikkaa itse lyhyemmäksi. Minä joudun tekeen niin pinnasängyn patjallekkin kun sänky on vaan 100 cm pitkä. Meillä lapset on siirtyny noin 1 v isompaan sänkyyn niin ei tarvita isompaa pinnistä.

Sit tällaista vaivaakan en muista että olis aiemmin ollu... nivustaipeiden luita tai jotain pakottaa kauheesti. Aamulla heräsin ja pienikin kävely kävi kipeetä, plus että selkä oli ihan lukossa. Johtunee siitä kun eilen pesin kyykyssä pinnasängyn jonka sain nyt viimein hommattua (käytettynä ). Enää patja pinnasänkyyn ja sit pikkutavaroita kuten kertakäyttöiset liivinsuojat ja vaipat. Käytän siis pestäviä liivinsuojia muuten mut kylässä helpompaa kun laittaa sellaset että saa laittaa roskiin niin ei mee ainakaan pestävät hukkaan.

Johjo & Vesseli 29+1

Heippa!

Ei oo tullu oltua koneen ääressä, koska sairaalaan jouduin makaamaan viikoksi. luulin, että meni lapsivettä ja kiirehdin sairaalaan. Lapsivettä ei ollutkaan mennyt, mutta kohdunkaula oli lyhentynyt ja oli alle 2 cm, kun menin sinne.. ottivat sitten osastolle... tilanne korjautui lepäämällä ja pääsin kotiin kun kohdunkaulaa oli jotain 2,5 cm... nyt pitäis malttaa ottaa iisisti!!! Varmuuden vuoksi oli antibiootit ja lapsen keuhkojen kypsyttäminen jne. siellä sairaalassa. Kauheen selkäkivun ja hermokipujen takia en erota supisteluja hermosärystä, ja tilanne voi huomaamatta minulla edetä, jos en pysy levossa ja pyri pitää selkää kivuttomana... et silleen, pelkoa on, että pikkuinen tulee maailmaan liian aikaisin.. kuitenkin viikot on mulla nyt 28+4.. toivon, että pääsis sinne 30 paremmalle puolelle ja mielellään tietysti loppun asti!! 33 viikon jälkeen ei kuulema enää estellä jos on tullakseen! siihen asti erityisesti yritän nyt lepäillä. tunnistan supistuksetkin sitten paremmin, jos selkäsärky ei sotke niitä...

aika herkästi ottavat kuitenkin osastolle. varmaan luulivat et kuolen kipuun ku huusin ku hullu selkäkipujani...

No, kovasti olisi vauvan vaatteiden pesua täälläkin suunnitelmissa seuraavaksi. Täytyisi myös hankkia vielä pieniä vaatteita. eniten olen saanut 70 cm ystäviltä ja äippäpakkauksessakin oli aika isoja.. jos keskonen päättäää tulla on pienimmistäkin pienimmille tarvetta. tosin keskonenhan asustaisi teholla jonkin aikaa.

Kaikkein hartain toive on, että pikkuinen olisi terve ja tarpeeksi voimakas syntyessään. häntä kun rakastetaan täällä jo valmiiksi niin paljon, että en tiedä miten jaksaisin jos menettäisin vauvan nyt....

Jokatapauksessa minulla on toiveikas olo. Kyllä yliopistosairaalassa on huipputehot, joilla keskosiakin hoidetaan ja kukaanhan ei voi sanoa varmaksi syntyykö tämä etuajassa vai ei!!

Marraskuun loppupuolelle tuli mulle sit äitipolille tarkastuskäynti ja sitä ennen neuvolassa käyn ensi viikolla. Nyt seurataan siis vähän tarkemmin jatkossa tilannetta.

Hyvää yötä kaikille!

Huomenta jälleen kaikille tasapuolisesti!

Aika hurja olo mahtoi olla haidi84:llä, mutta onneksi vauva ei ihan vielä sitten lähtenytkään syntymään.

Eilen sain kauan odottamani kirjeen Tyks:istä ja maanantaina olisi sitten lähtö osastolle sokeriarvojen vuoksi. Olisivat vaan saaneet kertoa mitä siellä tehdään, mutta ehkäpä näen sen sitten kun sinne saavun.

Eilinen käynti asianajajalla oli yhtä tyhjän kanssa sillä minulla itselläni oli asiasta enemmän tietoa kuin asianajajalla. Eli vienkin nyt sitten asian eteenpäin ihan itsenäisesti, ilman asianajajaa. Toki jos tulee muttia matkaan, niin sitten katsotaan tilanne uusiksi mutta tähän mennessä olin kai osannut tehdä juuri siten kuin miten piti.

Jälleen pyörähti uusi rv käyntiin ja edelleen odottelen innolla huomista lääkäri-neuvolaa.

Sef rv 29

Yhteistyössä