TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

MaMa74 mä olin tänä aamuna aika turvoksissa.... Tänään olen yrittänyt juoda paljon vettä. Sukista jää rantu nilkkoihin.
Kestoilu ei kiinnostanut ennen yhtään, mutta ehkä noita AIO kestiksiä saattaisin harkita, jos kokeeksi tilaisi muutamia....


Mua tympii tämä kotona oleilu, tylsää, tylsää...
 
Miten on teidän mielestä? JOs äitiysloma alkaa just ennen työpaikan pikkujouluja ja jo ennen sitä oon ollut sairaslomalla, niin voinko mennä pikkujouluun vai onko se niin, ettei oo enää mua varten? Kun ne ois sellaset kivat syömisbileet, ja tarjolla ois myös esim. kasvo- tai jalkahoitoa.
-tuulia31+1-
 
tuulia Minun edellisessä työpaikassa kutsuttiin äitiyslomalla/hoitovapaalla olevat äipät pikkujouluihin mukaan joten ainakin mun mielestä voit ihan hyvin mennä, yhtä lailla sinä olet ansainnut ne hemmottelut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja janttu672:
sasha80: Paljonko kangasta menee suunnilleen yhteen vaippaan?

Mulla on kyllä paremmin tuo neulominen hallussa kuin ompelukone, mut täytyy kysellä apuja naapurista sekä siskolta...
No, riippuu tietysti, että millaisen ja minkäkokoisen vaipan teet. MInä teen yhden koon vaippoja, joihin painan nepparit, joilla saa vaippaa pienemmäksi. Sitten on vielä ylivetotarranauha vyötärölle, jos on vaikka hoikka vauveli ;) Pul -kangasta ja sitten sitä mikrofleeceä menee n. 10 cm pala 150 cm lev. kangasta. Jos nyt oikein muistan... Sitten lisäimua. Teen sellaisia isoja imuja, jotka sitten taitellaan vaipan sisään. Toinen vaihtoehto on sitten tehdä valmiita imuja, mutta niiden tekemiseen menee aikaa... :)

Mole kauhean innostunu kestovaippailusta, heti innostun, kun joku kirjoittaa jotain aiheesta. Ehkä joku on joatin huomannut... Toivottavasti jaksaa tsempata sitten pikkuisen kanssa. Käly teki vaippoja ennen vauvan syntymää, mutta kertaakaan ei sitten ole vaippoja käyttänyt vauvelilla.

Ja Nullpoints, ei sillä itse tehdyllä taskuvaipalla ole mitään eroa tuohon Myllymuksujen omaan. Kummassakin on ulkokuori pul -kangasta, joten mitään erillisiä lisäpöksyjä ei tarvita.

Mama74, mun jalkojani ainakin turvottaa. Ostin hoitosukat Instrusta, kun jalat ovat toooosi väsyneet illalla. Ja Tuulia, sekaan vaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
tuulia Minun edellisessä työpaikassa kutsuttiin äitiyslomalla/hoitovapaalla olevat äipät pikkujouluihin mukaan joten ainakin mun mielestä voit ihan hyvin mennä, yhtä lailla sinä olet ansainnut ne hemmottelut :D
Tätä minäkin vähän ajattelin, mutta sitten tuli mieleen, että jos vaan luulen... ;)
 
Siis nyt on mun vuoro pudota kärryiltä...kun täällä puhutaan AIO vaipoisat ja että niistä irrotetaan imu kuivumisen ajaksi. Mutta eihän ne silloin ole AIO vaippoja vaan taskuvaippoja?!

AIO:ssahan on idenana se että ne on kaikki samassa paketissa eikä mitään osia irrotella.

Taskuvappa on muutoin ihan samanlainen, mutta sieltä napataan sisältä se imu veks. Vai olenko nyt tosiaan ihan kahvilla?

Sef
 
Suuret kiitokset kesto vinkeistä ja linkeistä kaikille!! Nyt sainkin kipinän että yritän väsätä muutamia myös itse, isäni ilmeisimmin luki ajatukseni ennen minua kun kiikutti mulle ompelukoneen yhtenä päivänä tässä viime viikolla. täytyykin käydä kahlaamaan noita ohjeita läpi ja ostaa pitää myös paljon kangasta, kun olen tosi avuton ompelija.

Neuvolassa kaikki hyvin SF mitta 29 cm
syke poitsulla 127 (alhainen?, lääkäri sanoi että sata ja alle niin alkaisi huolettamaan?)
 
Sef heh hee... :LOL:
Niin ajattelin mäkin aikaisemmin. Noita AIO:ta mitä oon katellu kaikista lähtee se sisäosa vekka... Sama asia siis melkeen. Tai tarkalleen. Riippuu millasii katselee... :LOL:
Niin kuin ei olis tarpeeks monimutkaista homma, niin viel käytetään nimityksiä sekaisin. Siis en puhu kenestäkään teistä, vaan yleisestä nimityksistä asiolle. Vissiin on ammatti-ihmisilläkin siis nimet haussa.......
Eli sellasii mä ainakin ostin tosiaankin et saa ne imut irti. Muutenhan se on yks paketti tietty.
Mun mielestä on "pakko" olla sellaiset avattavat, koska esim pienel vaavilla tarttee vähemmän imuu kun isommalla ja samoin yöks tarttee enemmän.
Noi imut on isoja. Pienempi on 30cm pitkä ja leveimmiltää 16cm. Isompi on 38cm pitkä ja 23 levee. Eli toi pieni tietty on pienelle vaaville ja isompi sit kun kasvaa....
Joulubileistä Minä ainakin meen jos oon viel yhdes koossa, ne kun ovat just ennen jouluu. Uhkailin jo et aion pamauttaa lapsivedet tanssilattialle. :LOL:
 
jiimi ei oo yhtää alhaset sydänäänet. mulla ollu kummanki poitsun odotus aikana suunnilleen 120 syke.

tuulia mukaan vaan pikkujouluihin. itekki oon menossa vaikka saikulle just jäin ja äippälomaki alkaa sitä ennen.

anoppi oli kutonu 2 oikein ihanaa pipoa vauvalle, ihastuin ihan älyttömästi niihin,sit oli tehny pienen kypärälakin ja lupas tehdä vielä yhden mikä on vähä pienempi ku nyt tuo minkä toi. ku ei kaupasta meinaa niin pientä löytyä.

kestoilijoille hatun nosto. ite meen kerttiksillä kans, laiskuuttani, ja pyykkiä on muutenki paljo ja tod. näk kolme vaipoissa yhtä aikaa ainaki hetken.
 
NullPoints asia selvä ja kiitos selvennyksestä :D

TÄNÄÄN on se neuvola, JEE!

Viime yö taas muistutti siitä mitä se elämä sitten vauvan kanssa tulee olemaan, tosin nyt näppäränä herättäjänä toimi 6v tyttö.
Heräsi yöllä klo 1 ja nukahti vissiin 1:45. Aamusta pomppasi pystyyn 6:30 eikä saanut enää unta. Äiti on nyt siis vähän väsynyt |O

Ostin imetystyynyn ja kysynkin nyt jotta onko jollakulla siittä kokemusta? Viimeksihän imetykseni meni plörinäksi kun maito loppui 2 viikon jälkeen mutta aion taas yrittää parhaani mukaan. Ostin tuon imetystyynyn kirppikseltä ja se on sellainen vähän V-tai U-kirjaimen mallinen, merkiltään Brio. Saas nähdä osaanko sitä kuitenkaan sitten käyttää livenä :LOL:

Painoni putoaa edelleen, mikä kai sitten on hyvä juttu?!? Tänään saan varmaan vähän tarkempaa tietoa siitä olenko ruokavaliollani osunut oikeaan vai mennyt täysin metsään.

Pikkujouluihin tuli mullekin töistä kutsu, mutta ilmoitin että jätän väliin. En jaksa tällä mahalla enää ryömiä minnekään syömään ottaen huomioon vielä tämän rajoitetun ruokavalioni.

Sef ja aamuvirkku pikkuprinsessa 29+1
 
Kylläpä tulee tekstiä! Hyvä :D

Itsekin aion siis kestovaippoja käyttää, kaverin kanssa suoritetaan vaihdantataloutta, hän antaa mulle pienimpiä kuoria ja sisävaippoja ja minä juuri annoin omat kirpparilöytöni hänelle, kun ovat hieman isompia. Hänen vauva siis kohta 2kk joten juuri jäävät sopivasti pieneksi kun meidän vauva taas niitä tarttee. Mulla siis meininkinä periaatteessa harso + kuori ja tarvittaessa harso taskuun ja kuori päälle... En siis tiedä, miten käytännössä toimii, mutta kokeilen kuitenkin. Enkä aio ressata, jos ei jostain syystä homma toimikaan meillä, vauva voi olla niin haastava, että en jaksakaan ja silloin luovutan suosiolla. Mutta ainakin aion yrittää =)

Ajatukset alkaa kääntymään jotenkin sisäänpäin, just sellanen olo, että ei tekis mieli tavata ketään eikä jutella kenenkään kanssa... täällä vaan mietiskelen vauvaa ja silittelen mahaa... Onneksi on tuo esikoinen, joka pitää maan pinnalla :LOL:

Viime yönä heräsin ekaa kertaa, että supisti kivuliaasti, nyt se taitaa sitten alkaa se jännittäminen. Kädetkin puutui ja vessassa joutuu ramppaamaan, lantio on tohjona ja jäsenet kramppaa heti jos juon liian vähän.. mitähän vielä... kauheaa valitusta, mutta miehelle en viitsi kaikkea kertoa :(

Tuun kommentoimaan muita asioita vielä myöhemmin! Minä ainakin muuten osallistuisin pikkujouluihin, mutta ei valitettavasti ole sitä työpaikkaa enää... joten onneksi oli jo nuo yhdet omat pikkujoulut ja onneksi se oikea joulukin tulee kohta =)

-Lappitar ja Hippunen 30+4
 
Huomenta!

Täällä on ollut paljon juttua kestovaippailusta ja täytyy myöntää, että itse olen niin laiska etten jaksa alkaa kestoiluun :(

Minulla on tullut viime sunnuntaista painoa lisää 3 kg, joka paikka on ihan turvoksissa ja nilkoissa ei enää erota edes luita. Täytyy soittaa nyt heti aamusta neuvolaan, kun pääkin oli eilen illalla tosi kipeä.

Olin kuvitellut, että meillä oli jo kaikki ostettuna Suhmralle ja hups tiistaina hoksasin että paatiamme puuttuu. Ajattelin käydä viikonloppuna ostamassa sen kohtuammeen, serkkuni kehui sitä hyväksi.

Pikkujouluistaitseolen menossa, jos sektio tehdään sen jälkeen. Meillä on pikkujoulut 05.12 ja menen OYS.n 01.12 ja silloin päätetään sektio aika, toivoisin saavani sen seuraavalle viikolle.

Meillä on täällä menossa miehen tyttären kanssa ikuinen käden vääntö aamupalasta. Neiti ei kertakaikkiaan suostu syömään reippaasti vaan pöydässä tehdään kaikkea muuta ja möketetään. Itselläni on kuitenkin töihin meno ja sinne ei tahdo ehtiä ajallaan näinä aamuina. Oltiin sovittu, että tytär olisi äidillään siihen asti, kun jään äippälomalle äiti kun on kotona, mutta yllättäen taas asia oli päätetty toisin mieheni taholta. Ymmärränhän minä, että tyttären täällä olon mutta kun kaikki aamujutut ja tarhaan viennit ja haut jää aina minun vastuulle. Sitä on jo heti aamusta kiukkuinen kun asiat ei mene niin kuin pitäisi. Anteeksi vuodatukseni olen vain jo niin täynnä tätä samaa saikkinaa asioista.

Nyt taidan laittaa itseni valmiiksi uuteen työpäivään.

Leppoisaa torstai päivää kaikille.

Hemuli ja Suhmura 31+6

 
Lappitar puhuit käsien puutumisesta, tiedätkö mistä se johtuu? Minulla kans puuttuu oikea käsi ja menee ihan valkoiseksi, en edes tiedä mistä johtuu kun puutuu vaikka istuisin joten ei ainakaan johdu puristumisesta.


Hemuli
 
käsien puutuminen ainakin yöllä liittyy mulla vaan siihen, että nukkumisasento on koko ajan sama, ei pääse veri kiertämään kun koko ajan makaan käsien päällä. Sen lisäksi epäilen sen puutumisen johtuvan näistä muuttuneista veri- ja nestemääristä. Eli jos turvottaa muutenkin niin voi olla, että veri ei pääse nesteen takia liikkumaan kunnolla. Näin ainakin asian järkeilisin... :ashamed: Nestettä pitäisi kuitenkin juoda mahottomasti, mikä tuntuu hassulta, kun muutenkin turvottaa... Mutta sehän se pitää aineenvaihdunnan kunnossa joten lisää vettä vaan, kohta ollaan ilmapalloja kaikki :LOL:
 
kopsaan eilisen hässäkän tuolta toisesta pinosta...oon nii laiska...

Huomenta.
Multa meinas eilen lähtee henki tuon insuliinin kanssa...

SYötiin noin kello kolme...ja harvinaisesti ranskalaisia.Syödään oikeesti harvoin niitä.Olin eilisen päivän shoppailemassa kaikkee tuohon remonttiin jne liittyen.Juu ja ostin uuden ihanan imurinki Miten imuri voi olla ihana...mut tuo on..ku vanha romisee imuroidessa ihan järettömästi tuolla puu lattialla ja tuntuu et se vie siivun lattiasta..ni tää uus...aah...on niiiiii pehmee ja korvia hivelevän tasaisesti huriseva. Musta o tulossa hullu...

Nii siis takaisin asiaan..siis kolmen aikaa syötiin ranuja ja söin aika hyvän annoksen ja piikitin sen mukaan sitten...nooh menin autotalliin petsaamaan sitä sängyn runkoa uuteen kertaan.Joskus viije pintaa...Sitä ennen käytiin laskee verkotkin järveen.Nooh yhtäkkiä siin ku alotin petsauksen tuli äkillinen hirvee jano ja pistin pojan hakemaan limpparia sisältä...poika lähti hakee...ja olo meni hetkessä ihan karmeeks...mulla katos tää maalima ihan kokonaan...mut sit joku alitajunnasta muisti sokeripalat taskussa...ni vetäsin siit kaks palaa..ja laitoin pojan hakemaan isäntää tuolta vintistä.Et tulee talliin mittarin kanssa...
KAHDEN SOKERIPALAN ja limun(light)jälkeen mun arvo oli 3.4...JA olo oli ihan kauhee!!!!Mä olin ihan varma et kuolen!!Taistelin sit siinä et pysyisin tajuissani...vetäsin kolmannen sokeri palan...ja meni joki tovi et olo hiema parani...ja isäntä sitten lähti käväsemään jossai...ja olo vaa tuli päk taas...nooh...join...ja tulin sisälle syömään ja soittamaan polille...mitä mä teen.Vastassa oli aika nuiveen olonen hoitsu...just sen kuulonen et mitäs oot db:n itelles hankkinu.Sokerit oli vähän ennen tuota puhelua noussu vasta 4.4...nooh...sitte...söin...banaanin...ni arvo nous jo sitte 5.6...nooh olo jatku kauheena....ihan järettömänä...ahisti...puristi...oksetti...paleli...oli jotenki kauheen levoton olo...tärisin...päässä humis nii et huh...Sit meil ol viel yks kahvi pulla jääny...ja söin sen sit maijon kanssa viel kaikkien noije päälle...ni sit pikku hilijaa tunti siitä rupes olo vasta hieman tasottuu...Mut silti oli hirveen honttelo olo...
Voin sanoo et HUH HUH:....MÄ en halua kuolla noihi insuliineihi!!!Ja jos tää helvtn sokeri tauti mulle jää ja joudun tota helvtn tappavaa myrkkyä itteeni tökkii loppu elämäni ni aina on tuo vaara et lähtee henki...ton helvtn myrkyn takia!!!Ja aina elää siin pelossa et lähtee taju jos ei seiso jääkaapin vieressä koko aijan ja syö vähän väliä jtn.

Kyllä nyt punnitsen kovaa et jatkanko koko touhua vai en...mä en haluu kuolla!!!!!Nyt ku mä vihdoin voisin elämässäni olla onnellinen...Mulla o vasta vko päästä soittoaika tuonne db hoitajalle äippäpolille...mut taijan huomenna soittaa...ja keskustella et en mä uskalla...pistää...Tää oli nimittäi toine kerta ku laskee liia alas...aikasempi kerta oli viime la...ku rupes humisee...ja sokerit oli jtn alle neljän sillonki..mut olo ei ollu nii paha ku nyt...
oin sanoo...Mä säikähin pahan kerran et mun elämä oli tässä...vilis silmissä koko elämä.
Ei kuitenkaa isäntä tajunnu soittaa ambulanssia...ku olin tajussani...ja väkisi yritin syödä kaikkee vaikka oksetti kauheesti eikä mikää meinannu upota...mut ihan väkisin vääntäen mä sain syötyä.Mä en kauheesti tajunnu mistää mitään...muuten ku joku alitajunta tai joku sai mut ite toimimaan.Soittelinki sit isännän isän naisystävälle joka o joku...plaa plaa..et kannattaako mu käyä jossai tarkistuksella...ni sano et onneks mä tajusin sen et nyt viiään ja kovaa...kaikki db:t ei tiedosta sitä oloa ollenkaa ite.Et menevät ihan kanttu vei yhtäkkiä...

Mutta sen mä sanon et normaalisti..ihminen joka ei insuliiniä pistele...ei voi saada sokereitaan niin alas.Kun insuliinien kanssa.Se on tosi.Tai voi...mut siihen tarvitaan todella todella paljon.

Mä en sit tosiaa uskaltanu illalla rueta nukkumaan...ja laittaa silmiä kiinni.
Isännän rutistuksessa pötkötin ku isäntä ite kuorsas...mut heräs het ku vähänkää äännähin...Kaikki pelko ja kaikki muu purkautu kovana itkuna...mä olin ihan sata varma et mä kuolen vielä...tähän touhuun.Vieläkin kyl epäilyttää...miten tässä oikeen käy.Ja kuolen jos rupeen nukkuu...en tiiä kui myöhään valvoin...mut piiiitkään ainakin...ja yhtäkkii mä olin nukahtanu ja heräilin ku isäntä viide hujakkeilla kuiskaili et oonko mä ihan elossa vielä..ja mikä on olo.Sit ne pojan kanssa enne lähtöö nii ku aina aamu vkoilla...tuli ja anto pusut..ja läksvät poika hoitoon ja isäntä töihin...
Äskön ukkeli laitto juur viestiä et miten voin...mikä on olo....

Olo on nyt...päätä jomottaa samaan paikkaan kun eilisen kohtauksen aikaan.Mut muuten kai ihan suht ok.Siihen nähen mitä se eilen oli...

Kuolema kolkutti jo nii lähellä...

Niin polilta sanottiin et ei vauvalla pitäs mitään hätää olla..ja kyllä se siellä sitten illalla kutkutteli kovasti et äiti mä oon ihan kunnossa...älä huoli.

Että semmosia...hyvin oamanapaista juttua...
Aattelin vain kertoa ja purkaa sen...muillekkin...tiedätte mitä tää on pahimmillaan.
Ihme kyllä muistan asiat pääpiirteittäin...vaikka varmasti en muista kaikkea...

mä huilaan...tänää en tee ku ruuan...ja se on siinä...lepo pvä...sen sallin ittelleni.

Daizz 30+6
 
HUOMENTA!!

kyllä alkaa tosissaan nukkuminen olla vaikeaa...vessas käyn vaan kerran(yleensä) yös,mut hyvän asennon löytäminen on hankalaa :kieh:
Mulla puutuu lonkat,ei niinkään kädet...tai no kyllä välillä on käsikin hieman puuduksissa,mut paljon enemmän nuo lonkat on puuduksissa ja kipeät. ärsyttävää. no eikai täs auta muu kuin taas alkaa totuttelemaan muutaman tunnin yöuniin ja höperö olotilaan :LOL: onhan tää tietysti hyvää valmistelua tammikuuhun kun vauva syntyy...yöherätyksiä tiedossa ja aikaset aamut poikien takia |O

niistäjää meillä ei oo ollenkaan. ei olla tarvittu,on onneks pojat säästyneet pahalta nuhalta vauva-ajan :) jos tarvetta tulee niin haen varmaan apteekista sitten sellasen niiskurin ;)

turvotusta mulla ei mitenkään huomattavasti ole,mut on nuo jalat jotenkin illasta aina sellaset pölkyt et tuntuu selvästi olevan muutos verrattuna aamuun. sormet on välillä sen verran turvonnut ettei sormukset heilu sormissa,mut sekin vaihtelee...eli ei pahasti oo turvotusta ainakaan vielä havaittavissa. saa nähä tuleekokaan...en oo edellisissäkään raskauksissa paljon turvotusta näkynyt.

makeanhimo on valtava...ihan niiku joku muukin sanoi et 24/7 voisin syödä pullia,karkkia,suklaata jne. hyvää plus kaikki rasvanen ja ei niin terveellinen maistuu myös :ashamed: sillä mun oliki otettava itteäni niskasta kiinni ja oon tämän viikon ollut syömättä mitään hyvää. ja on muuten tehnyt tiukkaa :kieh: välillä kun oikein hermostuttaa niin tulee pullankuvat mieleen ja olis aivan pakko saada kahvin kans herkutella,mut en oo sortunut :D ehkä viikonloppuna suon itselleni herkkuhetken ja ostan jotain hyvää....mulla kun ei kuitenkaan oo sokereiden kans ongelmia niin ei oo sen puolesta väliä.

cruella onnea myöhässä synttäreiden johdosta :flower: teilläkin näköjään vaippahousuja talossa ja kolmas tulossa :D meillä on vähän samanlaisia tavotteita et esikolta (pian 3v)pitäis saada vaipat pois. ei millään jaksais kolmelle vaippoja vaihdella :ashamed: esikko onneks alkaa olla hyvällä mallilla et on päiväkuiva :) yövaippa on oltava ja kuopus nyt ei vielä potalla käy muutakun naureskellen istumassa....mut ens kesällä kun kuopus tulee 2v niin saa sekin ruveta ainakin päivät olemaan ilman vaippaa ;)

kestovaippailijoille nostan minäkin hattua !! ite kokeilin niitä kuopukselle,mut en jotenkin jaksanut sitä vaippapyykkiä :ashamed: laiska mikä laiska,mut tota pyykkiä kertyy muutenkin niin älyttömästi niin ei millään jaksa enään vaippapyykkiä pestä. olishan se hyvä säästö ja luonnon kannalta hyvä juttu :)

joo mut eipä taas kummempia...täytyy mennä poikien kans touhuamaan :wave:

mmamaa & pallo 29+3 :heart:
 
Huh onpas taas tullut tekstiä viime lukemiselta. Mä olin eilen vahtimassa siskojen tyttöjä. On ne sellaisia veijareita, ikää löytyy 7v ja 5v, yrittivät mua huiputtaa vaikka mistä, että porkkana riittää iltapalaksi yms. eipä täti mennyt ihan kaikkeen halpaan. Ja Tämä vanhempi on niin ihana kun se odottaa meidän vauvan syntymää, ja kyseli että onko se vauva ihan oikeasti meidän serkku. nuorempi ei oikein osannut kohdella mahaa aluksi, olis halunnut painaa oikein kunnolla kun paijas, kun ei tuntunut mitään. Mutta on ne niin sulosia tyttöjä.

Mua alkaa ihan ahdistamaan, kaikki mitä pitää vielä ennen vauvaa ostaa, vaatteitä, en enempää osta, niitä voi sit ostaa enemmän kun vauva syntyy ja tietää sukupuolen, mutta kaikki muu, tuntuu, että vaikka mitä puuttuu, pitäis varmaan tehdä lista mitä vielä tarvitsee ostaa.

Ja joululahjatkin on ostamatta, onneksi niitä ei ole kovin montaa mitä pitää ostaa, sillä meillä ei ole tapana kovin montaa lahjaa ostella, perhekin on sen verran iso, että menis rahaa tuhottomasti. Joulukortit tekemättä, ideaakaan ei ole, olen aina itse tehnyt kortit, että en haluaisi ostaa joulukortteja.

nukkumisesta sen verran, että mun lonkat tulee tosi kipeiksi, että asentoa joutuu vaihtamaan usein, mun vessassa juokseminen on jonkin verran vähentynyt, kaipa kohtu sen verran vaihtanut paikkaa, tiedä dit mitä.

kestovaippailuun en lähde, vaikka se olisikin erittäin fiksua ja luonnonmukaisempaa kuin kertkset, mutta olen oikeasti niin laiska, että en nyt lähde siihen.

Imetystyyny, mulla on mun siskon tekemä, jota se käytti molempien tyttöjen imetyksessä, ja se auttoi esim asennon löytämisessä ja kädet jää aika vapaaksi, kun ei niin paljon tarvitse kannatella vauvaa. Mun pitäis vielä päällystää se uudestaan ja laittaa lisää vanua sisään. En vain tiedä missä vaiheessa senkin tekis, pitäis kangaskauppaan päästä.

Nyt on kai mentävä pistämään pyykit koneeseen ja alkaa siivoaminen, miehen poika tulee lauantaina meille, ja muutenkin on pakko siivota.

Emmy83 31+4
 
daizz sinulla ei nyt kyllä ole tuo rd:n hoito kohdillaan jos noin pääsee käymään eli insuliinia on sinulla ihan väärä määrä. Ehdottomasti otat yhteyttä lekuriin ja pyydät rustaamaan tuon kuntoon. Eihän tuollaista pitäisi päästä käymään :eek: Jospa sinulla on tuo ruokavalio purrut odotettua paremmin ja insuliinit ovat ihan turhan panttina ja aiheuttavat vain vaaratilanteita. Onneksi sinulla oli sokeria taskussa ja ehdit itse korjata hieman asiaa eikä pahemmin päässyt käymään, mutta jotain tuolle tilanteelle pitäisi tehdä.. Nyt lepäilet ja kuuntelet itseäsi :hug:

Minullahan on itselläni sokerien mittausta 2krt/vk, 5krt/pv kun minulla paastoarvo oli rasituksessa yli suositusten. Kotimittauksissa arvot ovat olleet hyviä enkä minä ole mitään ihmeellistä muutosta tehnyt ruokavalioon. Hyvä että niitä sokereita seurataan minulla koska minulla nuo vauvat ovat olleet isoja ja jos olisi ongelmia sokereiden kanssa niin eipähän kasva entisestään. Niin ja onhan tässä se hyvä puoli että nyt pääsen rv36 kurkkaamaan vauvaa äitipolilla ultrassa ja saan vähän osviittaa minkä kokoinen vauva on tulossa :D ja ehkä sen varmistuksen siitä sukupuolestakin..

MaMa ja tytsykkä 31+0
 
Mama74 Juu ei hoito kohillaan...tänä aamuna meinas tuossa tunti sitten olla sama meno päällä...ja yhtä pahana kun eilen.Huomasin oireet het ku oon nyt niin hereillä itteni kanssa ja rupesin mättämään kaikkee naamani oikee urakalla...Helvett..mä en nyt yksin ollessa kuole tänne korpeen ainakaan tuon db:n takia...Soitin sitten polille aj siellä sattui olemaan nyt onneks se mun omahoitaja joka otti asian hoidettavaks...ja jutteli kaikkien mahollisten kanssa.Hommaan uudet mutta vanhat hoito ohjeet ja kaikki.Olo nyt onneks parani ku söin kaikkee mahollista vaikka kui meinas kuvotta.
Mä oon nyt vähän liianki hereilä itteni kanssa täällä...hmmtti...
katsotaan nyt mitä saadaan aikaan uusilla(vanhoilla) hoito-ohjeilla...´
Juu onneks oli sokeria taskussa ja joku alitajunnasta sai ne syömään sen verran olin jo hukassa tästä maalimasta..kyllä eilen lisäsin kourallisen sokeria noije remppa housujen taskuun...pitäs varmaa ostaa joku suklaapatukka laukkuun...mut se vaa kiehtois siel liikaa..eli taitaa olla et laitan sinnekkin kourallisen sokeria varmuuje vuoks.
HUH huh...sanon minä...

Juu on se hyvä et niit seurataan ja hoijetaan..mullakin tuo kuopus oli 238 rv syntyessään jo 4490g ja toivon kovasti pääseväni synnyttää normaalisti...ja pian sen jälkeen kotiin.

Mut nytt mä huilaan..ja otan vaikka pienet tirsat...

uupunut Daizz
 
Huijui millainen tilanne Daizzilla! Käskivätkö edes tarkastukseen neuvolaan tms? Kyllähän tuo lääkitys pitäis tarkistaa. Ei noin saisi käydä...

Juu, kestovaippailun maailma voi olla sekava, niikuin sef ja nullpoints kirjoittikin. Kauan kesti, että pääsin hommaan käsiksi. Toi kestovaippayhdistyksen olemassaolo on kyllä ihan ratkaisevassa asemassa. Tänään taas menen kestovaippakurssille tekemään parit vaipat. Tosi kivaa tehdä jotain omilla käsillä =)

Ja sitten vielä omaa napaa. Luulin, että toi nokkosrokko loppui, mutta nyt tänään huomasin, että on tullut läiskät ranteisiin ja käsivarsiin takaisin! Ja kutina samoin. Mä en tajua...

Emmy83, tiedän tuon ahdistuksen, että mitä kaikkea pitäis ostaa. No, näiltä palstoilta keräsin itselleni listan, jonka mukaan mennään. Jos jotain jää ostamatta, ei se kovin vitaalia voi olla :)
 

Yhteistyössä