TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

cruella: Ensin kun luin juttuas ajattelin et onpa joku aikases ku pakkailee jo vauvan kotiutumisvaatteita. Ajattelin mielessäni että eihän vauva pääse edes heti kotiin jos nyt jo syntyy. En siis yhtään muistanut et sullahan on jo viikkoja noin paljon :eek: . Itellä tuntuu vielä olevan ikuisuus, mut mulla onkin la vasta tammikuun puolivälin jälkeen. Kyllä minäkin noilla viikoilla ja kotiutusvaatteita varmaan pakkailen :D . Kauheen nopeeta menee aika. Saa nähä kuka ekana saa nyytin syliin. Onkohan se Hemuli vai tuleeko jollakin lähtö aiemmin.

En nyt ehdi enempää. Pitää silittää pari koneellista pyykkiä. Yks koneellinen pyörimässä ja yks rummussa ja mies tuossa jo odottelee et lähtisin saunaan. Se on lähös huomenna Tampereelle Slayerin konserttiin ja tulee to iltana. Onneks viikkoja vasta näin vähän niin uskaltaa päästää ;) .

Johjo 32+1
 
Hei vaan taas.. En ihan jaksanut kaikkia tekstejä vielä lukea kun niitä tullut niin paljon viime käynnistäni =)

hammaslääkäristä oli ollut puhetta. Itse kävin lekuris paikkauttamassa hampaita viime kuussa 3krt... Ja vielä olis yks kerta jäljellä (tosin se vasta sitten kun vauva syntynyt) täytyy tuo yksi hammas kuvata tällä hetkellä siinä vain lääkepaikka.

Nukkumisesta myös ollut puhetta. En meinaa illalla saada unta vaikka väsyttäisikin (johtuu närästyksestä kun ihan sama mikä asento niin närästää niin per...)
Ja välillä vauveli pitää masussa huolen siitä ettei vaan vahingossakaan nukahda :LOL:

Neuvolakuulumisia (19.11)
vko:ja 30+0
paino 67,5
rr 116/75
hb 113
sf 28,5
sykkeet 145+

vauvan asento on viisto :LOL: tämä siis taitaa olla samanlainen vinkura kun veljensä viime vuona =)

Neuvolantäti vauvan asentoa tutkaillessa ilmotti että oletkin näköjään aika supistus herkkä (meinasin siihen todeta että: älä ihmettä enpä o moista huomannu :LOL: ) Supistelee tosiaan ihan älyttömän helposti ei paljon tarvi askelia ottaa..
Jospa ensi neuvola kerralla muistais kysästä että pääsenkö vielä johonkin kontrolliin siitä onko se istukka noussut kohdunsuulta vai ollaanko vaan siinä toivossa että kyllä se sieltä yleensä nousee..

matsu83+ asukki 30+6
 
neuvolakuulumisia.. paineet 102/60, hemppa 119, sf 27cm, paino +200/vk ja yhteensä 8,2kg ja tuntuu, että kaikki tuo paino on tullut vaan tisseihin
..pissa ok! ja vauvan sydänäänet 140-168 ja raivotarjonnassa :heart: ..se oli helpotus kuulla!



Anar ja Eemeli 32+1 (ei osata vielä pitää vauvaa henkilönä/persoonana, mutta mies on jo laittamassa sille moottorikelkkaa;)
 
:wave: Täällä toivutaan mahataudista :x Eipä oo muhun oikeestaan moneen vuoteen mikään tauti kunnolla iskenyt mutta nyt kyllä sairastettiin molemmat pojan kanssa! Mulla ei sentään pönttöä tarttenu halailla mutta istua siinä sain useampaan otteeseen ja koko ajan oli paha olo! Vieläkin kiertää mahassa, mutta kai tämä tästä.. Poika oksensi yhden illan ja kuumetta oli reilu vuorokausi, mutta tuolla tuo taas mennä viipottaa joten hänkin on mitä luultavimmin taas terve =) Huh, ei oo herkkua sairastaa lapsen kanssa :headwall:

Minäkin säikähdin kun cruella laitteli kotiutumisvaatteita, mutta huh, on mulla vielä pari viikkoa aikaa, ennen kuin vissiin täytyy oikeesti alkaa tekemään asian eteen jotain... Ensviikon tiistaina alkaa se mammaloma joten josko sitten kaivais pojan vanhat vaatteet naftaliinista ja alkais pesupuuhiin. Uusi pesutornikin tulee ensviikolla, päätettiin veronpalautuksilla ostaa oikeen priima vehje :D Sitten pyykki kuivuukin (ja etenkin vaipat ja harsot) hetkessä, nyt meidän takkahuone on jatkuvasti kodinhoitohuoneen jatke :ashamed:

Mitäs vielä, myötäelin tuota emmyn tuskaa täällä eilen, mutta onneksi avaimet löytyi, mikään ei ole raivostuttavampaa kuin kateissa olevat tavarat! Samoin tuo MrsO:n tilanne kyllä kuulostaa jotenkin mun tulevaisuudelta... nyt lapsia vasta yksi ja sekin osaa nuo oveluudet iltasella, joten mitähän sitten kun kolmen vuoden päästä on 3v ja 6v... huh! :eek:

Vauvan puhuttelusta: ei mekään osata oikeen puhua vielä tulokkaalle, mutta oon varma, että sairaalassa nyyhkitään sitten onnesta taas... Mies eilen melkein ekaa kertaa kuunteli, mitä vauva mahassa puuhaa, kun sattui hikka olemaan sopivasti, mutta muuten mun maha on kyllä saanut olla aika rauhassa.. Kylläpä kohta sitten tajutaan, kun nyytti on sylissä :heart:

Nyt aamupuuhiin :wave:
-lappitar ja hippunen 33+3
 
nopeesti kurkkaus tänne. pojat taas vaihteeks rauhottuivat |O kamalaa tappelua ollut tämä aamu :kieh:

että Mrs O suuri voima :hug: sinne!!! Niitä hermoja todellaki kysytään varsinkin nukkumaan menon kans |O argh se on joskus tääläkin yhtä reihumista ja poikia joutuu nukuttamaan melki tunnin!! nuo kun on sellasia et yliväsyy helposti kun eivät malta nukkua niin siitähän alkaaki kunnon oravanpyörä ja ei nukahdeta millään |O inhoan nukutuksia!

emmy hyvä et avaimet löytyi :)

noloa synnytyksessä en muista kyllä mitään hirveen noloa...mulla kyl sama kuin MaMalla et viimeks luulin et vessahätä,tosin luulin et mua pissattaa kun lapsivesiä lorotti tulemaan :D kauhulla sanoin kätilölle että täytys päästä pissalle....tulee ja tulee ihan just ja samalla hetkellä tuntui vaan valuvan :ashamed: kätilö kyl sanoi het että se on varmaankin lapsivettä kun kalvot on puhkastu :LOL: ja ettei mielellään ennään päästäs mua vessaan! eipä mulle muuta ihmeellistä mieleen tuu...oon aika hiljanen tapaus aina synnytyksessä ollut...kauhulla vaan mielessä mietin asioita mut luotan kuitenkin kätilöön ;)

nyt mentävä....pojat tappelee ja ei auta asiaa et äiti istuu koneella :ashamed:

jakselkaa mammat :wave:

 
noloa synnytyksestä piti tulla vielä kertomaan--- esikoinen kun putkahti maailmaan, tarkoitukseni oli kysyä, kumpi tuli ja huusin sitten vaan että "MIKÄ SE ON!?" Kätilö vähän totisena että "ihan söpö poikaVAUVA..." :LOL: Muuta noloa ei nyt heti tule mieleen... :ashamed:
 
Lappitar :LOL: :LOL: Hyvät naurut täällä sain tuosta kommentista! Emmyllä oli sama juttu kuin mulla aika usein, yleensä mulla on joko silmälasit, kännykkä tai avaimet hukassa. Ja miestä raivostuttaa se kun sillä on oma järjestelmällinen systeemi missä se noita avaimia ym pitää... mulla kun ne tipahtaa aina millon mihinkin.

En minäkään osaa puhua vauvalle mitään... kun noissa neuvolan oppaissa siitä on mainittu niin mietin että pitäiskö sitä oikeasti alkaa jotain laulamaan ja juttelemaan - noloa myöntää mutten osaa ainoatakaan tuutulaulua tms vaan meillä kuunnellaan aina hevimpää musiikkia. Toukkeli on siis jo tutustunut masussa ollessaan Iron Maidenin keikkaan, Nightwishiin, Twisted Sistersiin ym... kun keikoilla kesällä käytiin. Tosin luin jostain että jos äiti nauttii musiikista niin silloin nauttii vauvakin, joten kaipa meidän tyttö on sitten kohdusta asti jo saman musiikkimaun omaava kuin vanhempansakin =)

Niin, mä kävin siellä lääkärissä maanantaina ja sairaslomalla olen nyt sitten ensiviikkoon kun alkaa talviloma ja siitä sitten se äippäloma. Syy miksi mut laitettiin kotiin on se, että toukka on täysin poikittain ja se aiheuttaa niitä kivuliaampia suppareita, kun sekä potkii että työntää itseään tuonne alaspäin. On siis käpälät alaspäin roikuksimassa tms.. lääkärikin hämmästeli että onpas se ihan vaakatasossa :whistle: Niin ja nyt pitäisi sitten ottaa rauhallisesti, jotta jospa tytteli kääntyisi oikeaan asentoon. Ei ainakaan tänä aamuna ollut kun potkutteli ja punnersi tuossa keskellä mahaa.

Tammimasulle vielä tsemppiä, toivottavasti ei ole raskausmyrkytys kyseessä :hug:
Jep, mä alan nyt tekemään kouluhommia ja sitten pitää imuroida ja jos jaksan tänään alkaa väsäämään joulukortteja niin alan niitä tekemään. ...ja lepäilen tietty sitten aina välillä ;) :whistle:

Täälläkin on lunta nyt ihan simona, ainoa miinus on edelleen meidän tienpito... eilen meinas auto sujahtaa ojaan kun ei päässyt mäkeä ylös, se valui siis ihan nahkoineen alas tuota rinnettä. Mies vähän räjähti tienpitäjille että meille on tulossa jumankauta vauva ja miten te meinaatte että päästään sairaalaan turvallisesti jos rinne on peilikirkkaalla jäällä... no, toivotaan ettei nyt vielä tarviis lähteä mutta olishan se mukava jos ei tarviis laskea persmäkee tuota rinnettä alas sitten kun lähtö tulee :LOL:
 
Kauhee kiire täällä, joten en kerkee paljoo kirjoittelee... Lueskelen kyllä jutut ja oon hengessä mukana.
Tuohon synnärillä noloa -juttuun on pakko kertoo mun juttu. :kieh:
Siis mun mies on ulkomaalainen, tumma tukka & silmät, mut iho on vaalee...
Kuitenkin käynnistysten ja kaiken rääkin jälkeen olin aika pihalla kun kärräsivät mut sektioon...
Kun saivat typsyn pihalle se lekuri totesi et on "musta kuin isäkin". Mä olin sit siinä muutaman sekunnin et mitä v*%@#uu.....
Ei tää voi olla mahdollista??????????
Ei mun mies oo "musta"??????????

Sit näin typsystä vilauksen ja tumma tukka sillä vaan oli, iho oli vaalee.......
Eli pikkasen "tajusin" väärin lekurin sanat.

Eli tuossa yksi sarjassamme nolo juttu........ :x
 
Lappitar toi oli hauska juttu! :LOL: Mitähän noloa sitä itse vielä päätyy tekemään/sanomaan, saatte sittne kuulla kun on vauva maailmassa :D
MrsO tsemppiä.. :hug: ja pistäpäs mies auttamaan kotitöissä HETI PAIKALLA! :)
 
Huomenta!

Olo on parempi, onneks! Kiitos kaikille tsempeistä!

Joo, täytyishän tuo ukko saada jotenkin auttaa täällä... Enkä tarkoita et tarvis alkaa puunaamaan hillitön paikkoja kun töistä tulee, mut olis kiva jos se sais edes omat pyykit ja astiat mitä käyttää sinne minne ne kuuluu!

Sain ennakkoon joululahjan mieheltä, kun ei se malttanu olla sitä antamatta. Guitar Hero World Tourin :D Oon ihan hulluna siihen peliin, ja nyt siis sain kitaran lisäksi rummut! Niitä sit hakkasin illan, ...yön, ja hyvin purkautui kaikki agressiot siihen :LOL:
Viime jouluna sain GH 3 pelin. Oltiin silloin miehen mummolassa joulua viettämässä. Oli hieman noloa kun kaikki muut aikuiset katteli ihmeissään et mikä vehje se on, ja minä olin ihan intona miehen ykkös- kakkosluokkalaisten serkkujen kans :LOL:

Lappitar heitti kyllä hauskan jutun :LOL: Aamun piristys!

Nyt pitäis muksujen kans painuu kartanolle ja koittaa kolata. Häpyluu on vaan niin pirun kipee jo valmiiks, kävellessäki polttelee inhottavasti... Eikä tietenkään meillä ole särkkäriä |O

Mrs O


 
Lappitar: täällä nauretaan ihan kippurassa, voin niin kuvitella itsekin jotain tuollaista rääkäiseväni :LOL:

Vauvan puhuttelusta: Kyllä mä ainakin juttelen vähän väliä vauvalle, aina kun intoutuu möyrimään ja muuta tuolla mahassa niin yleensä sitä jotenkin kommentoin. Mies oikein kannustaa vauvaa kun se riehuu oikein kunnolla tuolla masussa :)

Tuutulauluja en osaa, jotenka niitä en ole laulanut, saa pieni vielä traumat jos laulaa yrittäisin... Radio rockiin vauva on nyt totutettu, joka kerta kun autossa ollaan niin se soi. Onhan tämä kokenut myös Stray Catsin ja 3 doors downin keikatkin B)

Emmy: miten paljon aikasemmin soitit Jorviin sitä tutustumis käyntiä? Pitäisi itsekin varailla aika sinne ihmettelemään. Eikös sinne suositeltu vasta kun on vk 35 että menisi käymään? Nehän ei sinne ota synnyttämäänkään ennen kuin on rv35.

Vauvakutsut: kaverit järjesti vauvakutsut mulle sunnuntaina :) oli aivan ihanaa! Oltiin sovittu päivä jo etukäteen niin tiesin että sellaiset on tulossa. Ainoa mitä mun piti tehdä oli siivota (tai nalkuttaa että mies siivoaa) ja odotella maha pystyssä kaverit paikalle. Ne sitten toi kaikkea herkku naposteltavaa ja pieniä lahjoja vauvalle :heart: oli ihanaa kun sai ihan 'luvan kanssa' selittää kaikkea vauvasta :D
 
Anarilla ihanan pikkuinen maha!

Tuli sellainen mieleen et mitä noille Äp:kestoille pitää tehdä ennen kun ne on käyttökunnossa? Siis tarviiko ne esim. pestä monta kertaa et ovat imukykyisiä tjt.? Saako noihin käyttää huuhteluainetta kun pesee?
 
Onpas teillä tosiaan aikaisin noita tutustumiskäyntejä sairaaloihin! Meillä on Naikkarille vasta 35+4, ja yleensä sinne kuulemma mennään vasta rv36 eteenpäin. Sain hivenen aikaisemman ajan kun sanoin, että esikoinen syntyi jo 38+4. Olisin mielelläni mennyt jo marraskuun puolella, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)

Tosiaan, cruella voi ihan hyvällä omatunnolla jo laitella vauvalle tavaroita. Tässä vaiheessa parin viikon ero on aika huima, kun se saattaa merkitä täysiaikaisuuden rajaa. Siten 38+ ollaankin taas kaikki samalla viivalla, kun synnytystä odotellaan poikkeuksetta :)

Me laitettiin eilen häkkivarasto sellaiseen kuntoon, että saadaan sitten helposti pinnis ja loput vauvan tavarat sisälle. Siirsin suosiolla omat 38-kokoiset vaatteeni varaston perukoille, sillä tuskin ennen kesää niihin mahdun, jos silloinkaan... :ashamed: (Synnytyksen jälkeen lienen 42/44 kokoa...) Sisälle olen tuonut jo 50-68cm vaatteet, joista pienimmät on jo kaapissa. Täytynee kuitenkin pestä ne kertaalleen, ja tietysti myös kaikki tyttöä varten hankkimani uudet punasävyiset vaatteet :) Ainut mieltä painava asia on rattaat, kun en ole vieläkään ihan varma, ostetaanko tuplat vai ei. Kai se olisi pakko, mutta en haluaisi sijoittaa niihin paljon rahaa. Rattaiden on kuitenkin oltava hyvät, koska ensisijaisestihan niitä käytetään kevättalvi ja kevät, jolloin työntökelit voivat olla kamalat. Kesällä tuo esikoinen onkin sitten jo 2,5v, ja varmasti pärjää seisomalaudalla puisto- ja lähikauppareissut. Täytynee lähteä perehtymään huutiksen valikoimiin...

Hitsi, kyllä tuo Fazerin joulusuklaa hivenen närästää, vaikka muuten mulle ei helpolla närästys iske. No, ehkä närästys edesauttaa siinä, että levystä on jotain vielä huomennakin jäljellä ;)

Tuttiritari, tänään 33+6 (taisin eilen sanoa samaa...)
 
Meillä on synnärille tutustuminen 36+4, eli 9. joulukuuta.

Viime yö meni totaalisesti valvoessa. Taisin innostua juomaan tuoremehua vauvan mielestä liikaa. Vauva pyöri kuin väkkärä koko yön, ja mamma siinä samalla... Ja nyt on sitten taas käsikin ihan puuduksissa |O Maanantaina olisi viimeinen lääkärikäynti; saapa nähdä mitä siellä tuosta kädestä sanotaan. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että pitää mennä fysikaaliseen.

Nimet meillä on jo mietittynä, oli vauva sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Jotain siis meillä valmiina =) Kummeista ei kyllä ole havaintoa...
 
Mrs O juu ne kestojen sisävaipat kantsii pestä pariin otteeseen, imu paranee. Ja huuhteluaineta ei kannata käyttää kun se taas sitten huonontaa sitä imutehoa...

Kysymys: Tuntuuko kellään alapäässä sellaista ns. sukkapuikkokipua? Siis tuntuu kun joku tökkis sukkapuikolla kohdunsuulle, uugh. Kai se vauski vaan siellä työntää jo päätä lähtökuoppiin, tosin viikko sitten kohdunsuu oli ulkosuu sormelle auki ja sisäsuu kiinni, joten ei kai tässä nyt lähtö oo vielä käsillä. Muistaakseni mulla oli ihan samanlaista kipuilua esikoisen odotuksen loppupuolella mutta kun ei enää muista menikö siitä vielä pitkään ennen synnytystä...

Tajusin muuten just, että vaikka sairaala- ja kotiutumiskassit on melkein pakattuna niin yksi vielä puuttuu: poitsulle hoitokassi jos tuleekin äkkilähtö keskellä yötä tms! Ei sitten tarvii siinä kiireessä alkaa miettimään mitä kaikkea vaatetta ja muuta sälää sekin tarttee. Jep, tuumasta toimeen...

Sisi ja vauski 32+6
 
Lumityöt tehty ja lenkilläkin käyty. Tökkäsin hitsiläinen lumikolalla mahaan, se kola siis töksähti maahan ja tietty mahaan se työntökahva töksähti, auts.
Kuopus alkoi tuossa aamulla korvaansa valittamaan, nenä vuotaa ja kurkkukin on kuulema kipeä, joten eikun terveydenhoitajalle iltapäivällä korvaa näyttämään. Pitkään aikaan siis vuosiin ei olekaan kuuria tuo tyttö tarvinnut syödä.

Vielä tasan 8 viikkoa laskettuun aikaan...Pitäisköhän pikkuhiljaa kassia jo valmistella... Vielä pitäisi ostella jotain pikkujuttuja.

Tänään pitää käydä matkahuollosta vauvalle keinusitteri, tällaiseen sitten rahani törsäsin :whistle: http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products/1205942170.jpg

Jees, mut nyt syömään, että pääsee tuonne arvauskeskukseen :whistle:
 
minäkin ajattelin nyt sitten tänne kirjoitella...Viimeinen työpäivä huomenna ennen äitiyslomaa :) Nivusia on vihlonut tämän viikon oikein kunnolla liikkuessa ja alkaapi olla mahassakin aikas ahdasta. Peppu tuntuu ylämahassa välillä oikein kunnon painostavana olona. Tammikuun kahdeksas ja näin ollen laskettuaika vaan koko ajan lähestyy =)
Olen käynyt jatkuvasti (kuutisen kertaa)lääkärillä koksissa, kun seuraavat minua alhaisten trombosyyttiarvojen takia. Seuraava kerta onkin parin viikon päästä. jos arvot eivät paljoa enää laske niin synnytys onnistuu Kotkassa ja alateitse. Toivotaan parasta

Tänään olisi ollut tutustuminen synnytysosastoon, mutta jätin sen väliin. Tuntuu, että siellä on jo tullut muutenkin siellä ravattua, ehkäpä pärjään ilman tutustumista.. :eek: :eek:
 
iltapäivää, mulla alkoi tänään äippäloma, tosin olen koko ajan kotona ollut, mutta nyt sitten voi virallisesti sanoa hyvän syyn olla kotona.

Kiitokset kun elitte avainkriisissä mukana. Olin kyllä taas sellainen muistutus, että voisi pitää parempaa huolta omista tavaroista. No mutta loppu hyvin kaikki hyvin.


suklaasta Mä yritän nyt todellakin vähentää noiden herkkujen syöntiä, kun tuo prinsessa on mahassa jo sen verran kookas, että en halua synnyttää mitään viisi kiloista. Muuten koolla ei väliä, mutta en tiedä miten puserran ulos sellainen... Muutenkin pelkään tuota kipua niin. Mutta ei oikein onnistu, kun mies tykkää kaikista herkuista, ja tosiaan joulukin tulossa, ja silloin sitten tulee käytyä kylässä jos missäkin. Mutta mä olen kanssa suosiolla siirtänyt ennen raskautta olevat housut kaapin perälle, että ei vie tilaa, pitää varmaan jotkut housut ostaa sitten tammialesta, kun mua kypsyttää noi kaikki äitiysvaatteet...!!

nukkumisestaMä tarvin kans aika paljon unta, kyllä e yli 8 tuntia tulee nukuttua, ja sitten aika usein ne päiväunet päälle. Tosin olen huomannut, että mun päiväunet alkaa olemaan aika kevyttä unta. Tuntuu että ei nuku, mutta kyllä piristyy. Totesin viime yönä, että koko yön ahdistelin miestä, vaikka menin nukkumaan reunaan niin pari kertaa mies herätti ja käski mennä reunemmalle nukkumaan kun se raukka melkein tippui sängystä. enhän mä uskalla ottaa siihen vauvaa nukkumaan..

tammimasutoivottavasti ei ole raskausmyrkytystä. Mä pelkäsin sitä koko alkuraskauden. Miehen poika on syntynyt rv 31. raskausmyrkytyksen takia.

kumikameli Mä soitin jorviin jo viikolla 33, ja sain sen ajan tosiaan eiliseksi eli rv 34+2. Nyt kun en eilen mennyt niin tänään pelkopolilla sovittiin että mennään sunnuntaina eli sitten on rv 35. Mutta kyllä ne ottaa jo rv 34. Mutta sinnehän voi mennä myöhemminkin, mutta ajan voi varata koska haluaa. Silloin kun soitin niin ihan itse sai valita koska menee, että ei ollut kovin täyttä.

pelkopolilla tosiaan kävin tänään. Oli kyllä hyvä kokemus. Siellä me yhdessä synnytyssalissa istuttiin tunti ja keskusteltiin. Tuli kyllä sellainen olo, että ehkä mä kuitenkin selviän hengissä siitä synnytyksestä. Ja se kirjoitti papereihin mun toiveita. Ja niillä oli hyvät keinot jos mä en pysty keskittymään. Ja sinne ei ainakaan tarvi ottaa mitään mukaan, siis ruokaa, sanoi että siellä saa ruokaa, jotkut jopa unohtaa syödä kun ovat niin keskittyneitä.
Nyt sitten sunnuntaina mennään vielä yhdessä tutustumaan osastolle.
Mä olen nyt vasta alkanut miettiä tuota sairaala kassia. Jos nyt viikonlopun aikana sen tekisi.

Meillä on taas tulossa kiireinen viikonloppu, lauantaina olis miehen pikkujoulut, sinne mennään vain syömään, kun muut lähtee siitä sitten ryyppäämään ja tuo mun mies ei juo niin jatketaan siitä sitten mun pikkusiskon tupareihin. Ja sunnuntaina on sitten se tutustuminen ja maanantaina mä sitten varmaan lähden ostamaan joululahjat.

mun perhe alkaa jo valmistelee kun lähen synnyttämään, että kenenlle pitää ilmoitellla. Mietin viime yönä kun valvoin jossain vaiheessa, että lähetän äidille viestin ja äiti saa tiedottaa noita muita 4 sisarusta. Samoin teen kun vauva syntynyt. ja sisko jo kyseli, että missä jorvissa sijaitsee ne osastot. Odottaakohan se innolla. Tosin siitä tulee vasta nyt täti, kun se on ainut meidän perheestä kuka on saanut lapsia..
Meillä sataa taas lunta. pitäisiköhän lähteä lumi kävelylle...

Emmy83 ja prinsessa 34+3
 
Huoh! nyt on ulkoilut ja lumityöt tehty! Mulle kävi kans pari kertaa niinkun Kirppuselle et tökkäsin kolalla mahaan :/ Ei niin kiva tunne...

Oon ihan naatti, tekis mieli mennä nukkuu :| Ei auta, pyykääminen jatkuu kun sain kuivausrummun fiksattuu. Se oli taas "syöny" yhden sukan eikä siks kuivannu vaatteita kokonaan!
Se on kyl sellanen vehje etten ikinä luovu siitä :LOL:

Mä oon kans miettiny samaa kun Emmy83, et mitä ilmoitan ja kenelle... Haluaisin ettei kerrottais synnyttämään lähtemisestä juuri kenellekään, äidille ja anopille. Lapsista en viel tiedä mihin ne "joutuu" siksi aikaa, ottaako anoppi ne vai joku muu. Eli sit sille hoitajallekin joutuu kertoo... Mut mahd. vähälle porukalle kumminki. Sit kun vauva on syntyny niin kirjoitetaan yleisviesti, joka sit lähetetään lähimmille kavereille ja sisaruksille. Pikkusiskolle ja äidille soitan, ja mies saa omille porukoilleen soittaa.
Luulen vaan ettei ukko osaa pitää suutaan kiinni (tai puhelintaan) kun ollaan menossa synnyttää :/ Viimeksi (ukko oli opiskelu jaksolla) sen koko luokka tiesi et ollaan sairaalassa :whistle: ...kaikkien muiden lisäks...

Raakuna Kiitos kestoista! Oli kyllä nopea toimitus!

Mrs O
 
Noloa synnytyksessä galluppiin täytyy saanoo että mulla oli esikolta sama tilanne ku MaMa74:llä. Olin ihan vakuuttunut että nyt tarvii päästä vessaan ja meinasin suuttua, kun kätilö sanoi että kyllä sieltä nyt tulee vaan se vauva eikä muuta. Tuli sellanen fiilis et luuletko sää jotain tietäväskin, päästäisit nyt vaan mut vessaan.. Mutta kyllä se vaan oli kätilö oikeessa ja poikahan sieltä tuli. Kuopuksella järkytyin ihan hirveesti venytyskipua alapäässä kun typy tuli, esikolta se jäi myöhäisen epiduraalin vuoksi kokematta.. Huusin sitten tuskissani kätilölle että kuolen varmasti tähän paikkaan ja kyseenalaistin muutenkin koko touhun. No ponnistusvaihe kesti 3 ponnistussupparia, yhteensä 3min ja hengissä selvisin.

Muuta noloa en muistakaan. Niin pöpperössä olen synnytysten jälkeen ollu etten oo tajunnu kysyä vauvan sukupuolta. Mieskään ei oo huudahtanu tyyliin "poika tuli", vaan tieto on jotenkin muuten ja viiveellä tullu mulle, ei oo muistikuvaa.. Tätä kertaa varten ajattelin kyllä miestä kouluttaa että kun kerta asian näkee ennen mua niin kertoo sit heti mulle et kumpi sieltä sitten tuli.

Onko kukaan jo synnyttäneistä muuten leikannu ite napanuoraa?? Ku tää on nyt kolmas (ja tällä tietoo viimeinen kerta) ja mies on ainakin kerran jo leikannu (ei tarkkoja mielikuvia asiasta) niin aattelin et josko sitä ois tällä kertaa äidin vuoro.. Onnistuukohan semmonen?

(.) Siitä jalkojen puutumisesta sen verta että kun puutuneisuuden tunne meni nukkumalla ohi ja vauva liikkui illalla ihan hyvin niin en sitten tänään soittanu neuvolaan. Täytyy tänään kans tehdä liikeseurantaa kun tuntuu et vauva on ollu koko päivän ihan hiljaa. Tosin mä oon ollu liikkeellä koko päivän.

Uusi masukuva rv:ltä 30+3 löytyy profiilista.


tulia & viljami 31+1
 
Heipparallaa! :wave:

Minkalaisia painoarvioita teillä on ollut? Täällä menossa nyt siis rv 32+0 ja meillä tuli toissa päivänä arvioksi 1400g ja menee ilmeisesti jollain alakäyrällä. Sitä nyt sitten seuraavat ja kk:n päästä jälleen äitipolille ultraan. Tässä nyt näkee, että ei toi suuri sf-mitta ainakaan meikäläisen kohdalla merkkaa isoa vauvaa.. se kun on siellä yläkäyrän yläpuolella huidellut koko ajan ja painoarvio nyt alakäyrällä..! :kieh:

Me ostettiin tässä muuten se Gracon logico s-turvakaukalo ja vaikuttaa kyllä tosi hyvältä!! Sellanen suklaanruskea, missä on vähän vihreää, ihanan värisiä niitä on! :p

Sisi: Mulla tuntuu tuota kuvailemaasi "sukkapuikkokipua" virtsarakon tietämillä.:x Täällä vauveli on perätilassa ja potkii suoraan virtsarakkoon välillä, ei kivaa.
 
Mrs O sitterin tilasin www.vauvamaailma.fi just kokosin tuon ja on kyllä ihana, kuopus siinä nyt nukkeaan kiikuttaa :D Taidan ostaa vielä tuon samansarjan jumppamaton, on niin kivannäköistä sarjaa, juu on sitä Rainforest sarjaa.

Ok, siis tuolla tytöllä tärykalvo tulehtunut, mutta ei märkäinen, saurataan perjantaihin asti ilman antibioottia, toisin sanoen varmaan valvotaan ensi yö :kieh:

Tänään tulis se ohjelma niistä vauvoista, joiden äidit on odotusaikana vetäny huumeita, uskaltaisikohan tai siis pystyisköhän sen katsomaan :'( Surkeaa, pistää niin vihaksi viattomien vauvojen puolesta.

Jees, nyt saunaan löhöämään :wave:
 

Yhteistyössä