TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Neuvolakuulumisia: Eli kun jännitin tuota painoa, niin vaa'alla koinkin iloisen yllärin, paino oli tippunut 200g kahdessa viikossa. Neuvolatäti kyllä heti tenttaamaan, että enhän pihistä ruokaa, mutta vakuutin, että nälkää en näe, ainoastaan olen yrittänyt syödä vain tarpeen mukaan (jos nyt ei niitä kaikkia herkkuja lasketa mitä viikonloppuisin tulee vedettyä). Sf-mittakin oli noussut vain 1cm eli nyt viikoilla 33+3 mitta oli 32. Mutta positiivista oli, että hänen mielestä saatan saada alle nelikiloisen tytön (ei tuntenut, että vauvaa olisi aivan vatsan täydeltä), vaikka kuulemma yleensä kakkoset painaa keskimäärin 150g enemmän kuin esikoiset :whistle: . Paineet oli hyvät ja kommentoi mun pyörtymistä, että se on aika yleistä koska vatsa voi istuma-asennossa painaa laskimoita, jolloin pyörtyy helposti. Ja kun hyviä uutisia oli muutenkin niin neiti on pysynyt raivotarjonnassa, jesh!

Noloja synnärimuistoja: Mulle kun on pienestä pitäen opetettu, että omat jäljet pitää siivota, niin siinä ennen epiduraalia kävin vessassa, ja mua alkoi sitten oksentamaan eli ei muuta kuin toisinpäin. Kuitenkin kätilön sisätutkimus oli ollut sen verran raju, että vuosin verta siihen lattialle ja eihän siinä auttanut muuta kuin alkaa siivoamaan verilammikkoa. Olisin ehkä voinut jättää väliin, mutta mietinköhän että mua olisi hävettänyt jättää se sotku siihen tai jotain :whistle: .

Pearl: Meillä myös ruskea gracon turvaistuin, mä ihastuin samoin siihen syötävään väriin ja pakkohan se oli saada :D .

Nyt tv-viihteen pariin :wave:

Amino ja Kuutti 33+3
 
Mrs O kiitos kommentista... ja niistä kestoista piti sulle mainita, että ei tosiaan huuhteluainetta niihin, mihin haluaa paljon imukykyä. Ja sitten jos ne tuntuu kovilta kun kuivuvat, niin ei muuta kuin koko läjä miehen syliin ja sanoo; alahan pehmittää!!! Hieroo vaan käsissään ja pyörittelee hetken ja ovat taas suloisen pehmeitä.. se on just sopivaa hommaa isukeille :D
 
:'( siis kamalaa....eipä olis tarvinu katsoa tota 45min. :'( aivan kamalan surullista katseltavaa pienistä vastasyntyneistä :heart: hyi kylläpäs tuli surkea mieli. arvasin et tollasia kun ktasoo niin sitä miettii maailman julmuutta ja kamaluutta taas pitkän aikaa :'( vauva ja lapsiparat!!

vauvan syntymän ilmottamisesta oon kans miettinyt mitä ilmottais :whistle: laitan varmaan taas viestinä menemään kaikille kelle meinaan ilmottaa. näin on tehty edellisilläki kerroilla,en jaksa soitella kellekkään....het vaan viestiä naputtelen salissa kunhan on hommat hoidettu :D mä mietin kans et tällä kertaa en ehkä halua kellekkää ilmottaa sitten kun ollaan lähössä synnärille. ainut et anopille täytyy ilmottaa,se kun joutuu tulemaan poikien vahdiks siks aikaa ;) mut muille taidan jättää ilmottamatta....ei taittu viime kerrallakaan ilmotella kellekkään,esikon aikana sit pitiki parille laittaa et nyt mennään,toivottavasti ei turhaan :)

napanuoran leikkaamiseen hui enpä oo ajatellutkaan sitä ite tekeväni :LOL: meillä ukko leikannut molemmilta pojilta...saa kyl jatkaa sitä perinnettä :D en mä taida haluta siihen koskea.

Mulla sanoo kohta selkä sopimuksen irti |O auts kun on ollu nyt monena päivänä työn ja tuskan takana poikien nostelut,pukemiset ja kanniskelut plus vielä kotihommien teko,lelujen keräys jne. niin ei kiinnostas yhtään mitään tehä,mut pakko :headwall: pitäis vaan osata antaa kämpän olla hujan hajan ja tavarat sekasi,mutku en osaa...häiritsee niin kamalasti jos ei oo tietty järjestys aina :ashamed: hooooh hoh taas toivon et olis jo tammikuu!! ei millään enään jaksas odottaa ja olla kiukkunen USEIN :ashamed:

mut nyt meen sänkyyn lukemaan ja pian nukkumaan :wave:

mmamaa 32+2
 
sisi en oo ite hoksannu ollenkaan että vois tietty laittaa pojille vaatepussin valmiiksi lähtöä varten. kiitti vinkistä :flower:

tänään tuli aika äitiyspolille kokoarvioon. 8.12 on aika, sillon viikkoja on 37+2. olin ajatellu et tulis aika vasta myöhemmälle. kuopuksella kävin 38+6. mun puolesta voisin ihan ilomielin jäädä sairaalaan käynnistettäväksi, mut luulenpa että kotiin laittaa vielä. täälä kuulemma käynnistetään tosi heikosti. mut jos vauva sattuis oleen jo iso ja paikat paljo auki niin hyvällä säkää sais jäädä sisälle.noh sen näkee sitte. olis vaan poikien hoidon kannalta helpompi ku ukko on aamu vuorossa just sen viikon. sen jälkeen sillä on yö viikko ja sitte iltaviikko, sillon pojat pitää viedä anopille tai mun äitille.

mua ei jännitä synnytys ollenkaa, mutta se jännittää että lähtö tulee yöllä ku ukko on töissä. en kyllä uskalla jäädä odottelemaan ukkoo kotiin töistä, pakko pakata pojat vaan mukaan. sit oon miettiny sitä että mistä tiedän että voin lähtee, tai oikeestaan ettei oo liian aikasta lähtee. lääkäri kyllä meinas ettei sais jäädä odottelemaan kotiin, vaan heti ku tule muutamaki kunnon supistus niin samantien lähtee ja toki heti jos vedet menee.

tuleeko teillä kaikilla miehet mukaan synnytykseen? voi olla että mä lähen yksin. se riippuu ihan ukon työvuorosta ku lähtö tulee ja koska se lähtö tulee. esim jos yöllä joudun lähteen niin sillon ukko saa jäädä kotiin poikien kans ettei tartte poikia herätellä tai sit hälyttää meille mun äiti, mutta silläki on matkaa meille, että kai ukko joutuis jäädä odotteleen ja tulemaan sairaalaan perässä. no sen näkee sitte ku se lähtö tulee. mielummin vaan haluisin käynnistysajan niin sais sumplittua poikien hoidon ja miehen työt.

juu mutta pikaseen taas tulin, jatkan greyn anatomian kattomista.
 
puutumista Täällä puutuu erityisesti kädet ja jalat sit sen lisäksi öisin. Käsiä ihan särkee, ei meinaa kärsiä leipää leikata, kirjoittaa ym. Turvotusta on tullut, siinä varmasti osa syy. Mutta kun on perjantaina äippäpolilla kontrolli, niin ajattelin vielä varmistaa, että onhan tämä varmasti ihan ok... En tahdo särkylääkettä ottaa, joten pitää vaan kärvistellä...

Kirppunen Raaskit ostaa mun unelmien sitterin =) Jotain todella ihanaa on nimenomaan tuossa rainforest-sarjassa :heart:

Puuduksissa,

Papupata
 
emmy83: Onpas teillä tosiaan hieman isompi tapaus siellä tulossa, kuin täällä. :) Sinänsä huvittaa, kun mulla toi sf-mitta oli viime viikolla 32 ja koko ajan huidellut yläkantissa, ja nyt sitten vauva onkin pienikokoinen..hmm. No ehkä sitä enempi luottaa tuohon ultran painoarvioon ja kuitenkin, kun äitipolilla tehty. En tiiä, miks vauva on sitten niin pieni.. ultrassa katottiin, että istukka toimii hyvin ja kaikki muutenkin kunnossa.

~ Pearl 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja cruella:
tuleeko teillä kaikilla miehet mukaan synnytykseen? voi olla että mä lähen yksin. se riippuu ihan ukon työvuorosta ku lähtö tulee ja koska se lähtö tulee. esim jos yöllä joudun lähteen niin sillon ukko saa jäädä kotiin poikien kans ettei tartte poikia herätellä tai sit hälyttää meille mun äiti, mutta silläki on matkaa meille, että kai ukko joutuis jäädä odotteleen ja tulemaan sairaalaan perässä. no sen näkee sitte ku se lähtö tulee. mielummin vaan haluisin käynnistysajan niin sais sumplittua poikien hoidon ja miehen työt.
Meillä vähän samallai ku teillä. Jos lähtö tulee yöllä niin menen mitä luultavimmin yksin ja mies jää lasten kanssa kotiin. Ainakin arkena yöllä. Viikonloppuna vois miehen siskoo (19v) pyytääkkin. Arkena en ala herättään/häiritseen ketään. Pitää vaan toivoo et mies ei oo töissä tai ainakaan kaukana. Eihän se voi asiakkaita kyydistä nakata keskellä mettää jos akka soittaa et nyt tuli lähtö :LOL:. Sit jos mies ei pääse kotiin on varmaan pakko soittaa mun isälle. Mulla kakkosen synnytys kesti 56 min joten ei uskalla miestä kovin kauaa jäädä odotteleen. Arkena päivälläkin olis vaikeuksia saada lapsenvahtia joten illat ja viikonloput ainut jolloin mies varmasti pääsee mukaan. Tosin ei stressaa/haittaa mua yhtään vaikka yksin menisinkin. En kauheesti mieti koko asiaa ku se menee sit omalla painollaan niin ku menee.

Johjo 32+2
 
Heippa! Ilmoittaudunpa minäkin vielä mukaan näin "loppumetreillä". Elikäs kakkosen laskettu aika ois 060109 ja seinäjoelle suunnataan synnyttämään. Ikää mammalla on 25v ja siipalla 24v, esikoinen on pian 1v7kk.

Pitikin het alkuun kommentoida tota kokoarviota. Olin tänään äippäpolilla rv34+1 ja lääkärin arvio oli "käsituntumalta" 3 kiloa ja ultralla sai n.2,6kg. Aika hassua sinänsä että viimeksi kun oli äippäpolillä kokoarviointi, niin lääkäri sanoi että viikkoihin nähden aika pieni. Kovan spurtin on vaavi näyttävästi ottanut :) Mutten ota tuota nyt niin, että meille ois tulossa isokin vauva, koska esikoista odottaessani 1-2päivää ennen sektiota lääkärin kokoarvio oli n 3,5kg ja poika painoi syntyessään 2970g :)

Kovasti olen yrittänyt siipalle puhua, jos hän tulisi synnytykseen mukaan. Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla rv38+0 ja itekin sain tietää puolta tuntia aikasemmin, että mut leikataan. Että jotenkin jäi se "valmistautuminen" niin kovin vähäiseen. Koko päivän kun nimittäin puhuin, ettei se lapsi tänään synny ja kas kummaa, niin se vaan synty :) mulla kun oli raskausmyrkytys ja makasin prenalla kolmatta viikkoa sängyn pohjalla.

Mutta joo, lisää juttua unien jälkeen. Meillä tämä elämä pojan kanssa on tosi vauhdikasta, sitä justiinsa kerkiää lukia teidän juttuja, mutta auta armias kun ajattelis että nyt on aikaa kirjoittaa ajatus jos toinenkin, niin eiköhän sitä ainakin jotakin ilmaannu :) Pitää varmaan tänkin mamman alkaa ottaa rauhallisemmin.

Hyvää yötä toivottaa
missy rv34+1 ja esikko 1v6kk
 
Huomenta!

Eilen oli nvola ja vaavi köllötti edelleen raivotarjonnassa, mikä siis on hyvä juttu.
Paino ei ollut muuttunut suuntaan taikka toiseen, tosin kotivaaka kyllä näyttää 200g vähemmän. Nvolavaa-an on pakko olla väärässä :LOL:
Sf-mitta oli 30...en tosin muista että mitä oli viimeksi.
Syke oli aluksi vain 125 ja ehdin jo huolestua, mutta nopeasti se nousi sinne normaaliin 140 ja yli...nvolatäti lohdutteli, että taisi vain likka aluksi nukkua.

Tänään on VIIMEINEN työpäivä :D :attn: B)

Eilen kävin taas ostoksilla ja löysin muutaman vaatteen molemmille likoille. Lisäksi löysin tuosta läheisestä putiikista kestovaippoja jotka olivat tarjouksessa joten muutama tarttui mukaan. Isäntäkin hypisteli niitä heti ja antoi omat tuomionsa kuosien väreistä...meillä mies on siis ihan kympillä mukana kestoilupuuhissa :)

Sef 32+1
 
papupata juu raaskin sen ostaa kun mies sen maksoi :LOL:
missy83 tervetuloa!
Mies lähtee mukaan synnytykseen tuli lähtö yöllä tai päivällä. Anoppi tulee lapsenvahdiksi.
Kun lähtö valkenee, ei kenellekkään ilmotella, vaan vasta sitten kun vauva on syntynyt.Jos tulee taas sektio, niin saliin mies ei lähde, mutta oottaa sitten vauvaa synnärillä pestäväksin näin viimeksikin. Sille toi mahan avaaminen on yksinkertaisesti liikaa, vaikka eihän sen sitä tarvii katsoa.

Onneksi tyttö nukkui viimeyön burana supon avulla. Illalla nousi lämpöä, mutta nyt ei enää ole. Itse pyörin tuonne kahteen saakka, sitten nukuinkin peräti seitsemään.

Kahvin keittoon ja aamupalalle ja sitten lumikola käteen, näkyy sataneeen viimeyönä hiukkasen lunta....
 
Huomenia!

Missy83 tervetuloa mukaan =)

Meillä mies ei oikein vielä tiedä tuleeko varsinaiseen synnytykseen mukaan, mutta ainakin laitokselle lähtee - tai sit tulee perässä jos sattuu olemaan töissä ja on kiire lähtö. Mua ei haittaa vaikka itekseni siellä olisinkin, kun mies on sen verran herkkä näissä verisissä puuhissa että parempi olla ehkä poissa. No, sen näkee sitten. Ja jos tämä toukka pysyttelee poikittain niin leikkaukseenhan se sitten menee.

Viime yö meni tosi huonosti nukkuessa kun en jotenkaan uskalla kyljellään olla, alkaa niin vimmattu potkiminen saman tien jos käännyn kummallekaan kyljelle. Onneks pystyn selällään nukkumaan, mutta nenä meni tukkoon yöllä koko ajan ja kyljellään olis ollu parempi kölliä. No, aina ei saa sitä mitä haluaa.

Meillä lumityöt mies hoitelee ihan suosiolla, luulen etten niihin enää mahani kanssa haluaiskaan ryhtyä - varsinkin kun se on semmosta painavaa ja märkää tuo lumi. Ja kolattavaa on... tosin viime yönä täällä ei ole tullut lunta, ilmeisesti sadetta täällä on luvassa - ja vetenä vielä.

Tänään pitää siivoilla tässä kotona, imuroin ja varmaan moppailen kevyesti lattiat ja teen joulukortteja, ainakin alottelen niitä nyt tekemään.

Äippälootan vaatteet ja muut vaatteet ajattelin pestä ens viikolla, suurin osa on pestyinä saatu joten se ei ole iso urakka. Tänä iltana ajattelin pesaista vauvan petivaatteita kun on muitakin lakanoita odottamassa mankelointia, menee sitten samalla.

Synnärille tutustuminen - meillä taitaa olla kaikista aikaisimmassa vaiheessa kun se on huomenna! Oletin jotenkin että se olis joulukuun loppupuolella, mutta sieltä annettiin huominen aika joten on ainakin ajoissa kun on 7 vkoa ennen laaata. Jospa siellä ei sitten joulun aikaan niin paljon aikoja olekaan, tai sitten oli vain sopivasti tilaa. Mielenkiinnolla odotan kyllä sitä huomista - synnytyssalin näkeminenkin jotenkin nyt jännittää :LOL:

Sisätutkimus on mulle myös tuskaa, joka kerran kun olen gynellä käynyt niin on survastu liian isot vermeet ekaks sisälle - ennenkuin on sitten todettu että ohos, paikat on vähän pienemmät, laitetaanpa pienempi verme. Siitä jos jotain johtopäätöstä vetää niin saattaa tulla kivulias synnytys tai repeilevä, mut koitan olla ajattelematta sitä. Nyt vain hartaasti odottaa että toukka kääntyis oikein päin. Nytkin tuntuu viihtyvän vaakatasossa.. mikä lie köllöttelijä meille onkaan tulossa :LOL:

jep, nyt aamupuuhiin ja sitten levittelemään joulukorttimatskuja keittiöön.

Mukavaa päivää kaikille mammoille :heart:
 
missy83 Tervetuloa :) meillä onkin saman ikäiset poitsut :D meidän kuopus on toukokuun lopulla syntynyt :heart: oi se olikin ihanaa aikaa saada vauva. hih musta tuntuu et tää talvi on inhottavaa olla näin paksuna kun ulkona paleltuu kun ei mahu vaatteet päälle ja pukeminen on niin työlästä :LOL:

mies mukaan synnytykseen tulee kyllä :) jos nyt ei mitään ihmettä tapahdu ja anoppia ei saataskaan hälytettyä paikalle. anoppi on onneks valmis tulemaan oli yö tai päivä =) kuitenkin tuo mies mut vie synnärille niinsamahan tuo on et tulee katsomaan vauvan saapumisen :heart: ja mä kyllä tykkään et mies on mukana vaikka se nyt "taustalle" jääkin...ei sen tarvi pää haarovälissä olla,mut kunhan on salissa juttukaverina ja henkisenä tukena :heart:

Mut nyt laittamaan itteni valmiiks,lähdetään ostoksille :D Jospa nyt löytäisin vauvalle jotain....ainakin se toppalakki olis ostoslistalla ;)

mmamaa 32+3 :heart:
 
Huomenta
Ja tervetuloa missy83!

Meilläkään ei ole vielä varmaan tietoa, josko mies pääsee synnytykseen mukaan. Esikoisen synnytyksen jälkeiset hetket oli sen verran dramaattiset, etten olisi kyllä kestänyt järjissäni ilman miestä (kiir.sektio, lapsi lastenosastolle, myöh. todettu kriittinen sydänvika...), joten sen riskin takia haluaisin miehen mukaan.
Miehen suurin kammo taitaa olla se, että mä menetän kontrollini aivan täysin, ja huudan ja kiroilen salissa. Yritin sanoa sille, että synnyttää vaan ensin itse ihan hiljaa, ja arvostelee sitten ;) Mutta jotenkin meni ihan fiilis miehen ottamisesta mukaan, kun se vaan kauhistelee, miten mä takuuvarmasti tulen "käyttäytymään huonosti" synntytyksessä...
Meillä on myös lapsenvahtiongelma, jos lähtö tulee yöllä. Naapuriin voidaan viedä päiväsaikaan, mutta yöllä lähin hoitaja tulee 300km päästä. Ja kun ei siitä anopistakaan voi loma-aikaan olla varma, ettei ole nautiskellut viiniä tai saunakaljaa vähän reilummin... En tiedä kykenisikö hän olemaan valmiustilassa monta viikkoa kerrallaan, kun tuo loma-ajan tissuttelu tuntuu olevan aika olennainen osa elämää. On ihan oikeasti varauduttava siihen, että yksin hoidan hommat. Siskon aion pyytää meille viideksi päiväksi rv39, jos vielä olen yhdessä kasassa silloin. Ja sitten pitää kokeilla kaikki maailman ässät ja muutkin käynnistyskeinot, kun on kerran lapsenvahti talossa :D

Me lähdetään viikonlopuksi mummolaan, viimeistä kertaa ennen synnytystä. En enää myöhemmillä viikoilla jaksa matkustaa Keski-Suomeen saakka, ainakaan kahdestaan pojan kanssa. Saan istua valmiiseen ruokapöytään viikonlopun ajan, ja kotiin jäävä mies saa puolestaan kerätä vähän unta varastoon. Ihanaa molemmille. Ja poika tykkää tietysti kovasti, kun näkee mummin ja vaarin.

Nyt pitää kyllä lukea tenttiin, kun olen kolme päivää vain jahkaillut...

Tuttiritari 34+0
 
missy83 tervetuloa mukaan :)

Meillä mies lähtee synnytykseen mukaan, jos ei mitään maata mullistavaa ole tapahtunut. Töistä hän ehtii yhtä nopsaan Lohjalle kuin minä täältä, ja miehen lasten äiti on tietoinen lähestyvästä synnytyksestä joten jos on tyttöviikonloppu niin neidit menevät takaisin äidilleen.

Viikonloppuna olisi tiedossa kaksosten ristiäiset. Saapa nähdä kuinka pikkuinen masuasukas tällä kertaa riehaantuu juhlimaan :) Edellisissä ristiäisissä oli sellaiset juhlat menossa että oksat pois :)

Janttu & toukka 34+6 (hui kauhistus, huomenna jälleen uusi viikko!)
 
Tervetuloa mukaan missy83

Kyllä mies mukaan synnytykseen täälläkin lähtee oli töissä tai ei.. Sitten painaa tulemaan sieltä missä onkin niin kovaa. Minä sitten järjestän tod.näk. hoitopaikat pojille valmiiksi.

Kävin eilen viemässä takakautta roskia ja talon vieressä heitin sitten hienon voltin suoraan selälleni. Kyllä vähän persiiseen ja selkään sattu. :(

painoarviota meillä ei sen kummempia painoarvioita täällä päin sanota muutakun käsikopelolla noin paino ja sekin joskus todella lopussa..
Esikoisella ja kakkosella on painoarviot pitäneet paikkaansa.. Esikosta sanottiin että n 3,5kg (3405) ja kakkosesta sanottiin jo hyvissä ajoin että tää on TOSI pieni... poitsu lopettikin kasvamisen jo paljon ennen syntymäänsä ja syntyessään oli 2970 (päivän yliaikanen :LOL: ja osastolla oltiin varmoja että olisi ollut enemmänkin yliaikanen)
Luulenpa että ei tämä kolmaskaan niin kovin suuri ole.. ja jännitystä pitääkin yllä se että millonka vauveli tahtoo syntyä... laskettuaika kun on pariin kertaan siirtynyt ja tuo maha roikkuu tuolla aika alhaalla että on hankala edes normaalisti istua.
Autolla ajokin on hankalaa (kun on lyhyt) ratti hankaa mahaan koko ajan :LOL:

matsu83 +asukki 31+1
 
Tervetuloa missy83! :wave:

Uteliaisuuttani kyselen et minkälaisissa paikoissa teillä on anopit ja muut töissä jotka pääsee milloin vaan lapsenvahdiksi sit ku on synnytykseen lähtö? Mun isällä on ainoastaan liukuva työaika joten se vois tulla yöllä ja käydä vaikka nukkuun päiväunet kotona jos on joutunu yöllä tuleen meille. Tai pitään vapaapäivän jos synnytys venyisi. Se on sähköpuolella työnjohtohommissa, mut jos on palaveria tai muuta niin ei pääsis sekään. Muilla on sellanen työ et ei voi muuta kuin sairauden takia yht'äkkiä töihin ilmoittaa ettei tuu (puhelinvaihteenhoitaja, leipomotyöntekijä yms.). Anopilla vois olla mahdollisuus olla pois jos kellään muulla sen työpaikalla ei ole lomaa silloin, mut ois liian itsekästä vaatia sitä lomapäivää siihen käyttään et mun on saatava mies synnytyksen. Jos joku olis eläkkeellä tai työtön niin ois helppo homma. Tosin oon kyllä miettiny et meenkö joka tapauksessa yksin synnyttään. Oon vaan täällä vissiin aiemminkin maininnu et ku mulla ei meinaa istukka irrota ja jos pitää nukuttaa ja käsin irroittaa niin haluaisin miehen olevan sen aikaa vauvan kanssa. Itteä varten en sinne ketään kaipaa.

Mullaki on käyny kolan kanssa niin et se on kopsahtanu mahaan. Tai oikeestaan oon törmänny kolalla porttiin ja tietty ite kävelly kolaan pahki :headwall: .

Jaahas... pitäs lähtee laittaa kuopus päiväunille niin kerettäis käydä asioilla ennen neljän ruuhkia.

Johjo & vesseli 32+3
 
Tervetuloa mukaan missy89

Synnytykseen on mies tulossa mukaan!! Sanoi, ettei mistään hinnasta jättäis tulematta!!

Lastenhoito-ongelmasta
... emme tiedä onko sitä ongelmaa vai ei. Kun meillä tässä uusioperheessähän tällähetkellä on lapsia joka toinen viikko paikalla. Mun tytöt ja miehen 2 vanhinta poika ovat jo sen verran isoja, ettei niitä varten tarvii ketään saada, jos vaikka yöllä tulee lähtö. Sit vaan tilanteen mukaan pitää järkätä "ruokahuollot" yms... jos vaikka synnytys pitkittys tms... Miehen nuorimman pojan ja tytön vuoksi sit tietty pitää yöllä ja päivälläkin joku tänne saada ja miehen vanhemmat ovat luvanneet olla hälytettävissä. Jos jouluna syntyy, niin tytöt voisivat mennä varmasti isälleen, vaikka "meidän joulun vuoro"... Jos on koulua (esim synnytys menee loppiaisen yli) niin koululaiset voi käydä ihan normisti koulussa. Ihan sit pitää tilanteen mukaan elää =) (... eikö ole raivostuttavaa, että on olemassa asioita, joita ei vaan voi etukäteen suunnitella??...)

Aminohappo... Mä en ookaan kuullut tuota, että kakkoset ois keskimääräisesti 150g isompia. Mun kakkonen oli 775g kevyempi... ;)

Painoarviota ei meidänkään neuvolan th:t oo tehnyt...

( . ) Tämän päivän neuvolakuulumiset:
34+5
sf 33
<3 +160
Pissa ok, RR ok, hb ok,
painoa mulla +420g/vko
Vauva on raivotarjonnassa

Lonkkakipuja en ole kokenut 2 yöhön, kun hankimme uuden petauspatjan!!

Johjo... eläkkeellä!!! =)

Minä ajattelin viettää päivääni hieman samoin, kuin runttipulla... siivoilua yms. Joulukortit oon tehnyt valmiiksi jo. Vauvan vaatteita pesen ensi viikolla tai seuraavalla.

Jaksuja kaikille
rakuuna 34+5
 
Mulla kävi kanssa sama tuon lumikolan kanssa eilen, otin vauhtia ja mahaan tuli suoraan. Siihen ne kolailut sitten jäivätkin.. :ashamed:
Missy89 tervetuloa! :)
Mies tulee mukaan synnytykseen, eipä taitais jäädä meilläkään mistään hinnasta pois. Saa nähdä miten pärjää kun yleensä jos katsotaan esim sairaalasarjooja, hänen tekee pahaa kaikenlaiset jutut :LOL: Mutta sanoinkin hänelle että pysyttelee visusti sitten siinä mun pään puolella eikä mene kurkkimaan sinne alakertaan... :p mies on päiväkodissa töissä ja tekee siis päivätyötä joten luulisi että pääsee sieltäkin lähtemään jos keskellä päivää tarvitsee..Tulkoon sitten vaikka perässä jos itse joudun menemään jollain muulla keinolla.
Vielä kolme päivää töitä jäljellä, sitten alkaa armoton vauvan vaatteden pesu ja valmistatutuminen.
45minuuttia tosiaan oli surullista katsottavaa, tippa linssissä vauvoja katselin. Mietinkin samalla että katsooko joku teistä sitä.
Sukkapuikkokipua myös täällä ajoittain! :wave:

Miten saan mun masukuvan tänne???
 
Anoppi on eläkkeellä, eli pääsee millon vaan tulemaan/sinne voidaan muksut viedä. Sitten on mulla kaveri joka on kotosalla vaan, niin sinnekin voisin lapsukaiset onneksi lykätä.
Äitiyspäiräraha päätös tuli :D hyvät rahat on onneksi tulossa! Olivat onneksi laskeneet sen ½ vuoden tulojen mukaan, kun keväällä painoin ihan simona ylitöitä ja yövuoroa, niin nosti mukavasti tuota rahaa ;) Nyt ei tarvii onneksi rahasta stressata, niinkun kuopukselta sain aika surkeet rahat, vaikka töissä olinkin ollut.
Meillä mies on tehtaalla metallihommissa, mutta kun synnytyksen aika koittaa, niin saa jäädä kyllä vaikka koneet seisomaan, oli yö tai päivä, mies siis tekee 3 vuorotyötä.

Siivous kutsuu jälleen....
 
:wave: Johjon kysymykseen ja muutenkin lastenvahdin järjestämisestä... meillä tilanne on surkea. KAIKKI sukulaiset asuu yli 1000km päässä ja ovat työssäkäyviä vielä, myös isovanhemmat. Appiukko on ottanut lomaa tammikuussa pari viikkoa, ja aikoo tulla päivän varoitusajalla tänne jos tarttee ja syntyy juuri tuon kyseisen kahden viikon aikana... Mutta eipä taida sekään auttaa jos synnytys käynnistyy... vauva on maailmassa ennen kuin pappa on Oulun kohdalla tulossa... :headwall: Ollaankin tässä päämme puhki mietitty vaihtoehtoja, mitä ihmettä tehtäis, että mies pääsisi synnytykseen mukaan... Mun sisko tulee jouluksi tänne, viipyy viikon verran, joten siinä ois otollinen aika synnyttää tai sitten tosiaan tuo tammikuun pari viikkoa mutta oon niin satavarma, ettei tämä tulokas halua helpottaa kenenkään elämää ainakaan siinä suhteessa, vaan syntyy tyyliin samana päivänä, kun mun sisko lähtee pois... :kieh: Yksi mun ystävistä on mammalomalla, joten hänelle periaatteessa voitais jättää poika päiväsaikaan hoitoon ja toivoa, että pappa kerkeää (tai mies kerkeää Rovaniemeltä takaisin) ennen yötä. Vielä on hätätapauksessa mahdollista, että tämä ystävä vie pojan toiselle kaverille illalla ja voi viettää yönsä siellä ja taas aamulla palauttaa meidän pojan tälle ystävälle... huh, kyllä menee siinä tapauksessa vaikeeksi! :eek: Anarillekaan ei voi poikaa jättää, jos vaikka tulee perässä synnyttämään :LOL: Onneksi meillä tää yhteisöllisyys on täällä voimakasta, eli ystävät auttavat toisiaan hädässä, mutta eivät hekään voi olla töistä pois, koska kaveri lähtee synnyttämään :ashamed: Eli saattaa olla, että tosiaankin synnytän yksin :'( Rovaniemellä ainakin esikoista kävi sitten katsomassa kaikki isovanhemmat, tekivät kyllä urotyön (meillä on siis "kolmet" isovanhemmat kun mun vanhemmat on uusissa naimisissa) kun ajoivat Roihin asti katsomaan meidän vauvaa :heart:

Jos nyt aletaan sitten galluppia tekemään oikeen kunnolla niin mitenkäs tuo synnyttämään lähteminen, ketä pelottaa? Tai lähinnä tarkoitan sellaisia, joilla matkaa on enemmän kuin hmm... sanotaan vaikka 50km... Kun mulla ja Anarilla se matka on n. 350km... :whistle: Kieltämättä mietityttää!! Esikoinen syntyi käynnistettynä 41+5 joten en joutunut kokemaan sitä matkaa supistusten kourissa, enkä ambulanssissa vaan ihan mukavasti taksin kyydissä huristelin ja taksikuski ei meinannut uskoa, että oon menossa synnyttämään, maha oli niin pieni! Mieskin sai tulla rauhassa perässä kun selvisi, että seuraavana päivänä käynnistetään. Mutta nyt jotenkin tuntuu, että jos ei suunniteltua sektiota tule perätilan vuoksi niin aivan varmasti tapahtuu kaikki mahdollinen, ennen kuin olen synnytyssalissa :| Täällähän ohjeet on hieman erilaisia, kuin esim. kätilöopiston vieressä asuvilla, täällä matkaan lähdetään, jos vedet menee tai jos supistukset ylipäänsä ovat säännöllisiä. Eli vaikka tulisivat 30min välein mutta ovat kivuliaita niin ei muuta ku taksiin tai ambulanssiin, johon kätilö sitten lähtee mukaan.. tilastollisesti kukaan ei synny ambulanssiin mutta keskimäärin yksi vauva vuodessa kuitenkin. Ambulanssissahan ei saa myöskään kivunlievitystä, joten kiva taipale kärsittävänä :x JA sitten on vielä mahdollista, että supparit hiipuu ja päästään Roihin ja passittavat takaisin kotiin :headwall: Meillä ei oo oikein mitään paikkaa Roissakaan, missä oleskella, joten ei muuta ku 350km takaisin kun ei hotelliinkaan ole varaa :headwall:

No joo, tulipas kauhukuvia! Taidan jatkaa teen hörppimistä ja keskittyä iloisiin asioihin, kuten siihen, että lumityöt on ainoa askare tällä hetkellä, jota voin melkein kipuilematta tehdä! :D Kunhan vaan varoo tosiaan tuota massua, ettei siihen tökkää.. Nyt oon monena päivänä peräkkäin oikein nauttinut, kun on ollut uutta lunta sopivasti maassa ja päässyt hissukseen pukkaamaan samalla kun esikko leikkii (ja syö lunta)... :)

Missylle tervetuloa! :flower:

-Lappitar ja Hippunen 33+4
 
Missy83 Tervetuloa!

Täällä ei ole mitään painoarviota tehty, eikä tehdäkkään.

Mies tulee synnytykseen. Viedään lapset sitten miehen vanhemmille hoitoon. Asuvat tuossa kilometrin päässä eli ei ole pitkä matka viedä sinne :) Miehen äiti on töissä sairaalassa (samassa paikassa siis, kun mihin menen synnyttämään) lasten hoitajana. Hoitaa siis niitä vastasyntyneitä. Eli hän tekee 3-vuorotyötä. Ja miehen isällä on oma autokorjaamo tuossa ihan heidän kodin vieressä eli jos sattuisi niin, että miehen äiti on juuri sillon töissä, kun pitäisi synnyttämään lähteä niin voidaan silti heille viedä, kun miehen isä pääsisi kyllä hoitamaan silloin lapsia.

Emos 31+6
 

Yhteistyössä