TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Huomenta mammat.

Täällä on kans satanu lunta ja heräsin siihen ku aura-auto hääräs pihassa. Mulla yöt on menny toistaiseksi hyvin, viime yönä nukuin kymmenen tuntia, lukuunottamatta muutamia katkoja,kun joutuu käydä vessassa ja yleensä aamuyöstä käyn nappaamassa keittiöstä hedelmän.

Odotan niin paljon huomista kun pääsen äpolille ja siellä tarkastetaan joka paikka. Sen jälkeen saa alkaa rauhassa odottelee, ku kokoajan on pelko ettei lapsella ole kaikki hyvin.

sasha80
haluatko ostaa multa ne vaipat? Vaikka kaikki 25 euroo sisältäen postarit? Onko paha hinta?

Tosi kaunis pinnasänky kirppunen

Nyt aamukahville, mulla on muuten ihan älyttömästi turvotusta jo aamusta.. Sormet on ku nakit! Ei hyvä! :headwall:

tammimasu 31+4
 
Heipsis.

Täälläkin on lunta. Paljon. Ihanata. Tai siis toi meidän paljon on varmaan naurettavan vähän jonkun muun paikan mittakaavalla, mutta kyllä tääkin meille riittää.. Tarvii ottaa pulkka mukaan kun meen hakee isompia päiväkodista niin pääseevät sitten pulkkamäkeen. Tarvii varmistella, kun ei sitä tiedä kuinka nopeesti toi sit sulaa pois, kun loppuviikolle vissiin lupailivat lämpimämpää.

Nukkumisesta: kolme viimeisintä yötä on menny siinä mielessä hyvin, et isommat on herättäny vaan kerran yötä kohti, mutta sit unta on riittäny vaan kuuteen asti aamulla ja puoli seiskaan oon pyöriny sängyssä unta metsästämässä ennen kun oon kyllästyny ja noussu ylös. Nukkumaan meen yleensä 9-10 paikkeilla illalla, oon menny siitä asti ku esikoinen synty liki 5 vuotta sitten, joten on ihan normiaika mulle. Päivällä alkaa vaan sit väsyttää ihan älyttömästi, kun aamulla herää niin hirveen aikaisin, eikä päiväunille tunnu jäävän järkevää väliä, kun viideltä illalla ei enää viiti mutta puolilta päivin ei vielä malta. Ja kun lapset tarvii kuitenkin saada haettua päiväkodista jne.. No ehkä kerään tätä väsymystä vielä tän päivän ja meen huomenna suosiolla heti aamupalan jälkeen unille. *hymy*

kirppunen upee sänky ja aika käytännöllinen, kun sen saa sit tosiaan käyttöön vauvaiän jälkeenkin.

mmamaa: Siitä airbackin pois kytkemisestä vielä että meidän autossa on valmiina paikka sitä on/off kytkintä varten, mut jostain syystä sitä kytkintä ei oo asennettu, joten autossa on siis valmiudet sille kytkimelle. Mutta en sit tiiä että ruvetaanko sitä laittaan. Tietty halvemmaksi se kytkin tulee ku uus auto, jos takapenkille tulee liian ahdasta, mut täytynee joku päivä ihan kokeilla et miten käy ton turvakaukalon kanssa. Olis suotavaa että se mahtuis keskipenkille. Meillä toi kaukalo taitaa olla kapein penkeistä joten kuinkahan käy sit kun vauvan tarviis siirtyä "oikeeseen" istuimeen.. No yksi murhe kerrallaan, tarvii miettiä sitä sit kun se on ajankohtaista.

Mutta nyt tekee jotain ruokaa.. Morjens ja hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti.


tulia & viljami 30+6
 
juu ihana myräkkä oli eilen. lunta ei onneks tullu ihan älyttömästi. mitä vertaa etelä-suomeen(kuvia katoin). olin just auraamassa meijän pihan, ku pojat on päikkäreillä niin on hyvää aikaa. ukkoku nukkuu, on ollu yövuorossa. alkas näköjään lunta satamaan ja ihan mukavasti näyttää tulevan. meijän pitäis lähtee ukon vanhempien mökillä käymään, mutta saas nähdä, ei oikeen huvita lähtee jos lunta tulee kauanki tohon tahtiin mitä nyt tulee. inhoon ajaa talvella autolla, varsinki jos lunta on paljo. noh, katotaan miltä ulkona näyttää ku pojat ja ukko heräilee.

kirppunen aivan ihan pinnis.

sain vihdoin pestyä poikien kaikki kevyt haalarit, vintille ne pitäis vielä viedä. talvihaalarit on ollu pestynä jo hetken aikaa. pitäis varmaan pestä omat kevyemmät takit myös ja viedä vintille, tuskimpa niitä nyt hetkeen tarvii.

juup, tänään ajattelin laittaa vauvan vaatteet laukkuun valmiiksi ja kauppaan meen varmaanki huomenna vasta niin ajattelin ostaa kaikki tarvittavat uutena sairaalakassiin, siis hammasharja, dödö, hammastahna, shampoot...VKS:ssä kyllä on saippuat ja shampoot muistaakseeni valmiina, mutta otan mielummin omat mukaan.

juu mutta eipä tänne ihmeempiä. illalla taas palailen :wave:
 
tulia ja mammaa millaset turvavyöt teillä on takapenkillä keskellä? onko sellanen mikä menee vaan tosta jalkojen päältä vai sellanen ns.kunnon normaali byö mitä sivuillaki on? mietin jos olisin kokeillu mun autoon että mahtuisko turvakaukalo jos änkeis sinne keskelle mutta ei kai sellanen vyö vaan riitä mikä menee vaan jalkojen yli? vai kuinka ootte ajatellu laittaa istuimen kiinni?
 
Suppareista , lähdettiin torstaina sairaalaan yhdentoista aikaan illalla, kun sanoivat sieltä´, että kannattaisi tulla. Supistelu alko puol yhdeltä päivällä ja jatkujatku vaan, vaikka mitä olis yrittäny tehä ettei niitä tulis. Iltapäivällä ne muuttu kipeiks ja illalla kun soitin synnytyspäivystykseen niin puhelun aikana ne oli jo "todella mukavia". Päätettiin sitte lähtee kun sanoivat siellä, että mielummin turha reissu kun että sattuu jotain... Ja lähdettiin tosiaan eri paikkakunnalle kun täällä meidän sairaalassa (joka oli 500m päässä...) ei voida näillä viikoilla tehä mitään, jos vauva päättäis syntyä. Eli ajettiin 55km päähän. Jäin sinne yöks ja aamuks tarkkailuun, pääsin onneks aamupäivällä pois. Sain supistustenestopiikin lihakseen, joka vaikuttikin vajaan tunnin, mutta sitten ne alko taas :headwall: Ja aamuyöllä kun pääsin osastolle, supparit muuttu taas kivuliaiksi (yhtä kipeiksi kun kuopuksesta kun oltiin jo menossa synnyttämään), mutta hoitaja toi jotain unilääkettä ja särkylääkettä niin jossain vaiheessa oon sitte nukahtanu... Ja heräsin aamulla puol 8 siihen kun äiti soitti jo kuulumisia, kun on kauhee hössöttäjä :LOL: Nyt oon ottanu rauhallisesti, eilen olin taas jalkeilla ja touhusin jonkun verran ja äsken tulin pihalta sisälle, mies jäi vielä muksujen kans ulos. Kun ei o tosiaan kiva vaan seistä ja vähän käppäillä tuolla pakkasessa, kun haluis itekki laskee mäkee ja touhuta kaikkee :kieh:
Niin ja siis paikat oli pehminny ja joku ulkosuu mikälie auki, mut siis vauva ei vielä ainakaan onneks tulossa pihalle.
Tosi kauniita masuja ollu kaikil jotka laittanu kuvia :heart: Laittaisin itekki, mutta en osaa tänne sitä laittaa, en oo mikään ekspertti näissä asioissa :ashamed: Mutta sen sanon, että vatta on IHAN TARPEEKS ISO, kun toppahousutki piti köyttää vyöllä kiinni kun en saanu vetskaria nouseen milliäkä!! :headwall: :LOL:
 
morjens!

Täällä käyty äippäpolilla tarkastuksessa, kun oli se osastoviikko aiemmin. Kohdunkaulaa oli 2 cm, vauva perätilassa. Joulukuun lopulle tuli uusi aika ja toivotaan, ett vauva kääntyy, muuten tulee sektio. Toisaalta sektio kelpaa mulle, tällä selällä oon kauhukuvia maalannut synnytyksestä. Lääkäri tosin viimeiseen asti on alatiesynnytyksen kannalla, eli varmaan vielä kuvataan lantio vaikka olis perätillassa ja yrittvät houkutella synnyttämään perätilassakin... en kyllä uskalla, kun pelkään repeämiä muutenkin.

Olen jaksanut nyt muuten hieman paremmin kuin sairaalaan mennessä ja sen jälkeen, kun olen taas käynyt kävelyllä normaalisti.. Kuitenkin minulle sanottiin, että voi olla ihan normaalisti, vaikka tällä kohdunkaulalla tuskin mennään ihan laskettuun aikaan asti- never know... tuntuu, et tää mun masu on muutenkin aika alhaalla ollut koko ajan, näyttää siltä ainakin. Tosin närästystä on tullut kehiin, että kyllä se painaa ainakin mahalaukkua...

Täytyy mennä syömään....täytyy myöhemmin kirjoitella lisää.

 
Ruusu23 Tuttua on joo ettei vaatteet mee päälle, mulla vaan noi toppahousut jäi jo polviin jumiin, kiitos kaikkien 13 uuden kilon.

Toppatakki menee nipin napin kiinni, pakko oli siis hakee uus joka tietty harmittaa kun ei sitä tule tossa koossa tarvitsemaan kuin max 2kk. (Takki aukikaan kun ei oikein voi ulkoilla).
Mut löysin kivan Vero Modasta, on silleen kuminauhotettu koko takki joten voipi hyvin käyttää jälkeenkipäin ilman et tuntuu niin isolta, hartioista kun ok kokonen...

Suppareista Jouduin kans ä-polilla käymään reilu viikko sitten kun supisteli kipeesti melk 2 tuntia. Ja tietty kun perille päästiin, helpotti heti.
Ultrasivat kohdunkaulan pituuden ja oli huimat 4,3cm ja edelleen pehmee mut kiinni..

Pakko vielä kertoa että siskoni vauva joka syntyi silloin syyskuussa 3kk etuajassa (rv28+4) pääsee tänään kotiin ja kaikki pienellä hyvin, painoakin jo melkein 3kg (1340g) :heart:

Uuden ÄP:n kestovaippasetti koskemattomana olis mulla kans myynnissä. Tarjotkaa jos kiinnostaa, muuten laitan sen huutikseen tässä lähipäivinä.

Voisinpa laittaa valtavasta masustani myös muutaman eilen napsastun kuvan. Eli noissa rv 32+3.




 
Hieno maha TeeBirdillä :)

Ruusu23, hyvä ettei vauva vielä tullut maailmaan. Samaa vikaa täälläkin. Mulla nyt 31+2 ja kohdunkaula on edelleen lyhentynyt ja avautunut. Laittoivat steroidipiikin ja huomenna toisen. Ensi viikolla taas käynti, jolloin ottavat toukalta sydänkäyrän. Miksi ne ottavat sydänkäyrän, tietääkö kukaan?

Juu ja toukka on kääntynyt raivotarjontaan. Jes! Onko muita, jotka laittavat vastasyntyneen nukkumaan äitiyspakkaukseen? Millainen peitto toukalle laatikkoon? Eikö äippäpakkauksen peitto ole vähän iso?
 
cruella meillä on tos mun autossa keskelläkin 3pistevyöt eli samanlainen kun sivupaikoilla. ensin luulin et oolis vaan se ns. lantiovyö,mut katoinki tarkemmin autoon niin keskellä oli samanlaiset vyöt kun sivupaikoillaki ja sehän hyvä juttu...mun käsittääkseni sellaseen 2 pistevyöhön ei saa kiinnitettyä turvakaukaloa tai turvaistuinta? tai sit niitä voi olla sellasiaki istuimia mitkä käy,mut eikös ne oo aina yleensö 3pistevöillä kiinnitettävä? täytyy nyt vaan toivoa et saadaan istuimet mahtumaan jollain lailla sinne :D
tulia ok....on tuo airbag monimutkanen juttu tavallaan. mä en varmaan jaksa perehtyä tohon meidän airbaggiin vaan yritän änkeä ne istuimet taaske ja jos ei mitenkään mahdu niin sittte ei kai auta muu ku ottaa ukon auto jossa ei airbaggia edes tai sit olla ajelematta :/ ei kyl houkuttele kumpikaa vaihtoehto...oon niin tykästynyt omaan autooni ja sillä haluan liikkua =) noh pakkohan se on turvallisuus ennenkaikkea muistaa....samaa mietin mäki et turvakaukalon kans vielä saattavat mahtua istuimet,mut mitäs sitte kun vauvan aika tulee siirtyä kans turvaistuimeen :whistle: no se on sen ajan murhe sitten...taas päänvaivaa tiedossa :LOL:

 
Kyl vauva olisi tarkoitus nukuttaa ensin laatikossa... Jostain vaan luin, ettei peittoa kannattais käyttää vaan mieluummin unipussia. Mut eipä se pakkauksen peitto sinne ainakaan mahdu :) Pitäis laatikkoakin varmaan vähän "sisustaa", löytyis vaan se kadonnut motivaatio jostain.

sasha80: millainen kaava sulla on niihin kestovaippoihin?
 
Lunta tupaan! :) Ja jopas sitä onkin paljon tullut!

Tuttemui voi että miten ihana siro massu sulla :heart:
Fistik kiitti, taidetaan mekin käyttää ne renkaat huoltoaseman kautta :p Ei ole edelleenkään asiakaspalvelusta mitään vastanneet mutta ilmotan sulle heti kun/jos asiaan saa selvyyttä.
Ruusu23, lepäilehän paljon ja koita pitää pikkuinen vielä massussa. Sillä taitaa jo olla kiire katselemaan maailmaa :)

ihania masuja kaikilla! Täytynee omastakin pallosta laittaa profiiliin kuva kunhan saan aikaiseksi.

Eilen tuli tästä lumesta niin jouluinen fiilis että oli pakko paistaa joulutorttuja ja juoda glögiä. Ja sehän kostautui sitten yöllisenä oksenteluna ja närästyksenä..tais olla liian kovat mausteet glögissä...
 
Voi kun jotkut teistä on jo ehtineet pestä vauvan vaatteetkin ja kaikkea! Alkaa meilläkin olla jo aika hyvin hankinnat pulkassa mutta kaikki sikin sokin ja vaatteet pesemättä. Vielä joitain hankintoja tehtävä ja pesuhommat ajattelin aloittaa ensi viikolla kun äippäloma alkaa :)
 

Nyt on sitten virallisesti äippäloma alkanut =) Ja ihanaa kun on lunta. Kun nyt vaan pysyiskin maassa..

Masukuvaa en laittele, mut sf mitta oli viikko sit 34 ja vaatteet ei meinaa mennä päälle :ashamed: joten ihan mukavan kokonen masu löytyy.

Kivuliaita suppareita ei oo ollut, mutta välillä kyllä aina kovettuu. Reilun viikon päästä on lääkärineuvola niin saa nähdä onko jotain tuolla kohdunsuulla tapahtunut. Tosin viimekskin oli jo ulkosuu hieman auki ja paikat pehmenny. Mulla ei oikeestaan oo väliä millon vaavi syntyy. Pari viikkoa kun pysyis matkassa niin sit sais tulla. Niin kauan on tätä pientä ihmettä toivottu ja odotettu että aletaan olla malttamattomia :heart:

Lumista viikon jatkoa :)

Nipsuliina ja Iivari 34+4 (?)
 
Voi hitsi, mun tuttava synnytti eilen pienen pojan. Hänelle oltiin kahdessa ultrassa sanottua tyttöä, ja viimesessä rv 37 ultrassa poikaa ja poikahan sieltä tuli :LOL: Jos meille tulisikin poika, niin :snotty: vaatepolitiikka on kyllä aika tyttömäistä :whistle:

Hiukka säikähdin äsken, kun meillä on tämmöinen 2 kerroksinen talo, niin tuo 3 vuotias tuli kuperkeikoilla rappuset alas :| patti päähän ja mustelma, onneksi ei pahempaa. Nää kaksi kerroksiset talot on |O

Jees, mä lähden herkuttelemaan... K-kaupassa oli 3 suklaalevyä 4 euroa, enhän mä tietenkään voinut vastustaa tarjousta :p
 
Oi älytön miten viikot menee :eek: siis osalla teistä alkaa olemaan siinä mallilla raskaus että parin viikon päästä vois vaikka syntyä :heart: hurjaa ja aivan mieletöntä! On muuten hyvällä mallilla kaikilla sen kannalta asiat et kenenkään vauva ei oo viel syntynyt =) ja toivottavasti ei ihan viellä synnykkään ;) mut kyllä tää on hassua,enään kuukaus jouluunkaa :xmas: mulle iskee kauhea paniikki kun pitää esikon synttärit tässä hoitaa ja sit pitäis alkaa jouluruokia ja juttuja laittamaan plus sit pitäs vauvan vaatteita alkaa pesemään ja kaivamaan tuolta laatikoista/pusseista esiin :D hommaa riittää! vielä jos siivota ehtis....se mua ei kyllä yhtään kiinnosta :ashamed:

Nukkuminen on menny päin hanuria |O täs onki päätä särkenyt mukavasti tämän päivän kun viime yön unisaldo aika vähissä. ensin herään vessaan,siitä hetken päästä esikko herää jotain kitisemään ja sitten ei taas kauan saa nukkua kun vessareissu tuli ja sen jälkeen vähän väliä herään kipeisiin lonkkiin :headwall: mitenkään päi ei oo hyvä nukkua. hoh saa kai kohta ruveta nukkumaan istuma-asennossa...paitsi sitte puutuu takamus :LOL: ei siis sekää hyvä.

Jooh mut ei tän enempää kun mun suusta pääsee vaan rutinaa tällä hetkellä :ashamed:
koittakaahan jaksella mammat =) :wave:

mmamaa 32 tasan
 
iltaa mammat

Nyt vasta voi rauhassa istahtaa sohvalle ja ottaa koneen syliin ja keskittyä lukemiseen., mitä teille kuuluu!!

Mä mietin tässä tänään ihan samaa että huh jun aika vierinyt, kun kohta täällä varmaan alkaa ekat vauvat syntymään, no toivottavasti viel ainakin parisen viikkoa pysyisivät masussa. Isosisko soitteli ja todettiin, että meidän perheessä taitaa istukka toimia turhankin hyvin, kun meidän sisarusista( meit on 5) jokainen lähemmäs 4kg syntyessään, ja siskon 2 tyttöä molemmat syntyneet ennen laskettua aikaa ja molemmat lähellä sitä 4kg. Että eikai mikään ihme, että meidän prinsessa painoarvio on noin iso..

Ja siskolla kun tosiaan on kaks tyttöä niin sielt löytyy kymmenen kassillista vaatteita. vauva ajasta tonne n 4 ikävuoteen... Ja kaikki tulis ilmaiseksi, täytyy nyt vain toivoa, että ultra pitää paikkansa ja masussa asustaa se tyttö.

Eipä nuo ultrat ole ihan sata varmoja. Mutta kyllä mä siihen nyt luotan, sen verran, että voin jotain tyttö juttua ostaa.

Huomenna ois jorvin synnytysosastoon tutustuminen, sitä ennen taidan mennä katsastamaan tohon meidän lähelle tulleeseen uuteen kauppakeskukseen, jos jotain halpaa sattuis käteen....

Meillä vauva nukkuu ens alkuun miehen suvun perintösängyssä, sellainen rottinkinen, jos sen nyt keritään korjaamaan. sitten jos se ei tule valmiiks , pakko alkaa tekee äitiyspakkaukseen sisällyksiä, tosin tarpeen tullen niitä saa valmiita paketteja netistäkin, ja suht halvalla oli jossain.

eipä kai sen ihmeempiä...

Emmy ja pikku prinsessa 34+1
 
kirppunen iik ei saa puhua suklaasta :D Multa lääkäri kielsi liian suklaan syönnin pahan närästyksen takia.. ja hehe arvatkaa vaan oonko sitä kieltoa noudattanut :ashamed:
Totta, aika on tosiaan mennyt ihan hurjaa vauhtia, jouluun tosiaan enää kuukausi ja entä vauvojen syntymiseen!!!
Mullakin olisi kuulemma mummin vintillä rottinkinen sänky/kehto jossa minä pienenä nukuin. Tosin pinnis on nyt jo kasattuna..hieman kyllä kiinnostaisi mennä vilkaisemaan millainen se kehto on, itse hämärästi muistan sen vain jostain valokuvasta.
Nukkuminen täällä suunnassa myös vaikeaa ja katkonaista, taitaa olla meillä kaikilla.

Vauva riehuu mahassa, mahtaa olla jo aika ahdasta siellä. Huomenna pyörähtää taas uusi viikko käyntiin, 33.
 
Mimssu82: Mulla kans närästää glögi. Mulla närästää muuten vaan silloin tällöin eikä Rennietä tai vastavaa ole tarvinut ottaa ikinä. Mut glögia ku oon juonu niin tulee ihan järkky närästys, oksennus tulee suuhun. Harmi, tykkäisin siitä nii-iin paljon :( . Joulutorttu ei maistu joulutortulle ilman glögiä :kieh: .

tulia: Sinä tarvit vissiin unta aika paljon :eek: . Pitääkö se paikkaansa et jos nukkuu paljon on rautaiset hermot ;)? Minä meen nukkuun yleensä klo 24-01(-02) ja herään aamulla klo 7-8 riippuen vähän moneksi lapsilla koulua ja kuopus herättää poikkeuksetta vähintään kerran yössä. Huomennakin soi kello 7.00. Ihan varmasti kyllä väsyttää ku kello soi ja päivällä tulee uni jos makuulleen menen, mut illalla sit menee väsy ohi ja voin taas valvoo vaikka kuin pitkään. Nytkään ei väsytä yhtään ja oon heränny aamulla klo 7. Toisaalta hyvä niin, jaksaapahan vauvan kanssa vaikka vähän vähempikin nukkuis. Mut myönnän ettei oo kiva herätä aina väsyneenä :/ . Oon tehny päätöksen ainaki 100 kertaa et alan meneen nukkumaan klo 23-24, mut en koskaan malta. Nautin niin näistä illoista kun saa olla rauhassa.

Meillä tuo kuopus nukkui äitiyspakkauslaatikossa alussa tai oikeestaan yritin sänkyyn ja laatikkoon, mut nukku tosi huonosti. Siksi meillä nukuttiinkin perhepedissä ku parhaiten siinä nukkui. Nyt en ottanut äitiyspakkausta ja vanhasta oon heittäny patjan pois (on tavaraa täynnä ) joten sängyssä saa nukkua alusta lähtien. Peitto oli laatikossa silleen et se oli jalkapäästä laatikon reunalla/reunan yli.

Innolla odotan ensi viikon neuvolakäyntiä. Kiva tietää miten päin tää Vesseli mahassa on (viimeksi rt). Oikeestaan kaikki liike tuntuu alhaalla, mut minusta toi on pylly mikä on ihan ylhäällä. Ihmettelen vaan et eikö sen jalat toimi vai mihin se sit potkii. Selkärangan puolellekko. Sit navan kohdalla liikkuu joku iso mötikkä iltaisin puolelta toiselle. Mieskin nauroi että ihan ku joku alien, kohta ilmestyy käsi tai joku mahan läpi :LOL: . Ei oo tainnu tällanen mysteeri olla noista aiemmista yksikään. Jossain ihan ihme asennossa täytyy olla ku ei tunnustelemallakaan saa mitään selvyyttä.

Johjo & Vesseli 32+1
 
Huomenta! B)

Närästyksestä sen verran, että en ollut asiaa aiemmin huomannut, mutta multa närästys on loppunut oikeastaan liki seinään sen jälkeen kun muutin ruokavaliota. Se ei silti välttämättä ole syy, mutta samaan aikaan loppui närästys, kun jätin sokerit pois. Sokerin itsessään ei kyllä pitäisi närästystä aiheuttaa, mutta sitä suklaatakin kieltämättä tuli jonnin verran nautittua, jotta oiskohan osasyy siinä?! :ashamed:

Eilen sain viimeiset vauvapyykit pois narulta kuivumasta. Näytin niillekin vähän silitysrautaa ja nyt ne pitäisi laittaa sitten paikoilleen. Seuraavaksi on vaippapyykin aika, kunhan vain selvitän jotta miten niitä nyt sitten lähdetään oikeaoppisesti pesemään.

Miten/millä tavoin te puhutte vauvasta tutuille? Kaverini tuossa pari päivää sitten sanoi, että kuulostaa hölmöltä, kun puhun meidän vauvasta tyylillä: Ostettiin tänään "Aadalle" jumppalelu ja puuhamatto ja huomenna ois tarkotus mennä hakemaan likalle patja sänkyyn.
Kaverin mielestä puhun tytöstä (jonka nimi ei kyllä tule olemaan Aada) siihen malliin, kuin se olisi jo maailmassa ja se kuulostaa hänestä hölmöltä, sillä hänellä useampi kaveri raskaana oikeastaan samoilla viikoilla, eivätkä muut vielä henkilöitä ja personoi vauvaa samalla tavalla, kuin minä. Miten siis te muut?

Itselleni tämä tapa on ns. normaali tapa, sillä likan kanssa kyllä kommunikoin ihan päivittäin joko tökkimällä masua tai juttelemalla...lähinnä tosi kiellän potkimasta äitiä niin kovaa :) Ja meille tämä neiti on jo iahn totta...ollaan ultrassa hänet 5 kertaa nähty ja kohta nähdään kuudennen kerran. Kyllä tämä jo meidän lapsi on ja hänestä meidän lapsena puhutaan. Ihan mielettömät tunteetkin mulla on jo tyttöä kohtaan, siitä syystä kai niin sitä menetystä pelkäänkin. Vaikka neiti on vielä masussa, on hän jo selkeästi osa meidän elämäämme ja tietyllä tapaa tosiaan eletään, kuin hän jo olisi perheessämme, vaikkei tietenkään vielä täysillä ole, kun hän asustaa vielä masussa.

Sef 31+6
 
Moi.

Pikaisesti halusin vastata Sefin kysymykseen. Kyllä mekin puhutaan luumusta niin kuin hän olisi jo meidän perheessä. Pikkuveljestä puhutaan paljon esikoisellekin ja hänkin silittelee aina masua ja kyselee välillä "mitä luumu tekee" jne. Esikoisellekin juttelin aikanaan masuun, mutta tämä nykyinen vauva on jotenkin vielä helpompi ajatella perheenjäseneksi, kun on kokemusta ennestään. Ainakin esikon kohdalla muistan, että oli vahva yhteyden tunne heti synnytyksestä lähtien ja uskoisin, että se osittain johtui siitä, että ajatteli vauvaa perheenjäsenenä jo masuvaiheessa. Mitenkäs sinun kaverisi ehdotti, että tulevasta vauvasta puhutaan, sikiönäkö... ;)
Täytyy vielä hehkuttaa, että enää 3 aamua jäljellä, jee

Andie ja luumu 31+3
 
Minäkin kommentoin tuohon seffin kysymykseen,, Kyllä meilläkin tuo masuasukki jo tuntuu kuuluvan perheeseen, vaikka konkreettisesti ei vielä sitä olekaan.Mä puhun mahaan nykyään aika paljon, juuri että ei saa äitiä niin kovaa potkia, ja pyydän en teeksi ikäviä asentoja yms. Ja mulla on kyllä jo aikalailla tunne side vauvaan, ja ehkä se just luo mulle myös pelkokuvia, että jos kaikki ei menekään hyvin. Välillä oikein ahdistaa kun ajattelee liikaa negatiivista. Mutta kyllä meillä puhutaan vauvasta muille kuin se jo olisi ulkona.

emmy ja prinsessa 34+2
 
Meillä vauva nukkuu ekat kuukaudet äitiyspakkauksen laatikossa. Minun äiti on tehnyt siihen lakanoita ja pienemmän peitonkin (Silloin, kun esikoista odotin), jonka siis otan käyttöön.

Tänään neuvolassa käyty.

rv: 31+4 (28+5)
Paino: +105/vko (+737/vko) Lähtöpainoon 6,2kg
verenpaine: 90/60 (100/50)
Pissa: Puhdas
Hemoglob.: 113 (-)
Sf: 30,5 (29)
Sydämen syke: 140
Liikkeet: ++

Rautatablettia olen nyt ottanut yhden päivässä ja käski nyt sitten ottaa kaksi päivässä. Oli hemoglobiini pysynyt samana kuin silloin, kun joskus otettiin.

Sydämen ääniä ei meinannut millään saada kuuluviin. Alkoi siinä sitten huippaamaankin ja piti sitten kyljelleen mennä ja kuunneltiin niin sitten sydämen ääniä. En pysty kyllä kauaa olemaan selällään, kun alkaa huippaamaan.

Vieläkään ei koittanut miten päin vauva on. Ei ole kertaakaan vielä sitä koittanut. Seuraavalla kerralla on sitten jo oma neuvolan täti niin hän varmasti sitten katsoo sen. Seuraava neuvola on 19.12.

Ihania mahakuvia olitte laittaneet :) Itsekin voisi taas kohta tänne mahakuvan laittaa.
 
Moikkis kaikille. Taas käytiin piikillä, toinen kortisonipiikki iskettiin keuhkojen kypsyttämiseksi. Yö meni sitten lukiessa, nukuin ehkä 2 tuntia yhteensä. Sairaanhoitaja sanoi tänään, että kortisonista tulee spiidiolo. Niin oli toukallakin spiidiolo, riehui mun kanssani yön. Nyt ollaan väsyksissä kumpikin.

OIkeastaan tuo äskeinen vastasi siihen, että kuuluuko syntymätön lapsi jo perheeseen. Kyllä se meillä kuuluu. Paljon jutellaan toukalle ja toukasta. Käytiin syömässä ravintolassa pari kolem viikkoa sitten ja mies totesi, että ei tässä einää kahdestaan olla syömässä, kun toukka on vahvasti mukana kaikessa :) Tuttaville toukka on toukka ja hänestä puhutaan paljon. Toukka on niin tärkeä :)

Sef, mua myös suklaa vissiin närästää :( Yhyy... Pitää vissiin pysyä kohtuudessa :p
 

Yhteistyössä