TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

runttipullaJuu äippärahat lasketaan vuoden 2006 tuloista, ellei ½ vuoden tulot ennen ä-lomaa ole 20% isommat kuin vuonna 2006, paska systeemi :kieh: Kannattaa käydä verotoimistosta uusi verokortti. Mä saan onneksi 3 kuukaudelta työnantajan maksamaa palkkaa, sitten siirryn kelan rahalle, eikä oo siitä vielä päätöstä tullut, eli ei hajuakaan mitähän se olisi.... Anyway, jos on surkeet noi kelan rahat, niin ajattelin käydä sitten sunnuntait ainakin kevään ja kesän ajan töissä vähän extraa hankkimassa, koska sunnuntaina tehty työ ei vaikuta kelan äippärahaan, saapahan mies sitten olla sunnuntait muksujen kanssa.

Jeps. pitäis lähttee syömään herkkuja :p mummolla on tänään 85-v synttärit.
 
mei08 Mulle sanottiin aiemmin myös, että lapsivettä on reippaammanlaisesti. Silloin lääkäri sanoi, että voi aiheuttaa supistuksia ja sitä myöten tietysti pieni riski ennenaikaiseen syntymään olisi olemassa. Mutta mulla on supistellut tosiaan vkosta 16 kymmeniä päivässä, nyt vähän vähemmän,eikä mitään vaikutusta ole supistuksilla ollut. Suositteli vaan lepoa tuohon. Nyt kun kävin viime viikolla seurantaultrassa, niin sanoivat, että nyt näyttää tuo määrä normaalilta. Näköjään vaihtelee myös lääkäristä ja ultrakoneestakin. Niin ja lääkäri sano vielä, että tuota lapsiveden määrää on myös vaikea tarkalleen mitata ja saattaa tulla epämääräisiä tuloksia.

runttipulla tuohon verotusasiaan. Verotoimistohan laskee automaattisesti 2006 vuoden tulojen mukaan, mikäli ei ilmoita erikseen, että haluaa viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan laskettavan (vaatii, että tulot nousseet 20% valtion palkkakertoimella laskettuna). Veroprosentti tulee käsittääkseni tämän hetkisten tulojen mukaan, joten kannattaa ehdottomasti hakea uusi verokortti etuuksiin. Muutoin he lisäävät normaaliin veroprosenttiin 2% ja ottavat sillä. Mulle tulee joulukuulle ihan valtava veroprosentti, mutta vaihdan sen heti vuoden alusta etuuden mukaan. Itse haen viimeisen puolen vuoden mukaan ja mua jännittää ihan kympillä kuinka laskevat...olen tässä oppinut jotenkin luottamaan siihen, etteivät mitkään etuusasiat mene ihan kerralla Kelassa läpi.
 
Runttipulla kannattaa hakea äitiyspäivärahaa varten oma verokortti, koska KELA tosiaan ottaa 2% vielä lisää siitä veroprosentista (siis palkkatuloja varten olevasta verokortista). Mutta varaudu siihen että veroprosentti tällaisesta etuudesta on suurempi kuin palkasta. Kun sosiaalietuuksista maksetaan kovempaa veroa kuin palkasta |O
Emmy83 onnittelut prinsessa-uutisista :D
Andielle toiminnan täyteistä viikonloppua :wave:

Omaan napaan ei mitään ihmeempiä, tytsykkä jaksaa edelleen meuhkata ihan kiitettävästi saa nähdä rauhoittuuko ollenkan :eek:

MaMa ja tytsykkä 33+1
 
emmy83 Onnittelut prinsessa-uutisesta :flower:

sasha80 Kiitos :) Toppi on ostettu Vilasta eli ei ole mitään äitiysmallistoa. Kesällä se meni mulle vielä tunikana legginsien kanssa, mutta nyt siitä on mahan kanssa tullut toppi :D

Mimssu82 Mies kävi täyttämässä ne Mosmojen renkaat tänään huoltoasemalla ja hyvät tuli :) Eli oisko se vika siinä pumpussa enemmänkin kuin renkaissa, kun ei siellä täyttämisessä ollut mitään ongelmaa... Mutta edelleen jos saat jonkin vastauksen siihen niin kerro mullekin :)
 
Moi, tänks - ajatelkaa jos mammis olisi alkanut kolme viikkoa myöhemmin niin rahat olisi laskettu viime vuoden verotulojen mukaan (joka on jo kait vahvistettukin...) ja rahaa olisi tullut kyllä enemmän.
Meilläkin maksaa työnantaja kolmen kk ajan erotuksen mutta sen jälkeenhän sitten onkin huonommat oltavat.
No, ei voi mitään. Täytyy kysellä sitä veroprossakorttia, mun veroprossa on nyt jo yli 30 joten kivaa jos menee vieläkin enemmän veroa. Huokaus, mä saan vähemmän palkkaa ja enemmän menee veroa kuin miehellä ja nyt vielä sitten tulee tämmönen vähennys. No, ehkä tämä sitten vain menee näin. Harmillista tosiaan kun oletin että joko 6kk tulojen tai sitten viime vuotisen verotuksen mukaan se joka tapauksessa menee. Tyhmästä päästä kärsii koko pää, oma moka kun en tuota aiemmin selvittänyt. :headwall:

No, penninvenytys kunniaan ensi vuonna sitten :LOL:
 
Onko kellään noita Hocon vaunuja? Ois tarjouksessa näköjään tuolla http://www.4family.fi/index.php?cPath=1_1_8 Meidän pitäis saada mummolaan vaunut,, ettei tarviis aina raahata noita omia mukana ja noihan vaikuttais ihan ok vaunuilta siihen tarpeeseen, noi valkoiset ois kivat.

Emmy83 onnea tyttö lupauksesta!!!!!!
 
Kaippa sitä pitää verottajalle soitella, jos saisi vaikka pienemmän veroprosentin :x

Tunnin kuluttua pitäisi lähteä katsomaan joulukadun avajaisia Lohjalle :xmas: ja ilotulitusta. Ruokakauppaan pitäis kanssa mennä. Ei huvittaisi, mutta pitää sitä varmaan viikonloppuna jotain syödäkin.

Janttu & toukka 34+0
 
(.) neuvolakuulumisia tältä päivältä rv 31+2:
Paino +650g/vko, alusta asti yht. 7kg
rr 124/64
Hb 107
pissa puhdas
Sf 32 :whistle:

ja kaiken kukkuraksi vauva jälleen perätilassa!

Juu, elikä siis luultavasti pääsen sitten joskus raskauden loppupäässä synnytystapa-arvioon äitipolille, kun on tuo sf-mitta ollut koko ajan niin korkea ja vauva viihtynyt lähes koko raskauden ajan perätilassa. Muutaman viikon oli tossa välissä RT, mutta nyt siis taas PT, tarkistettiin ultralla. :( Kuulemma jos ei käänny, ni sitten luultavasti yritetään kääntää.. pelottaa jo sekin, jos siihen joutuu. Kun oon näin lyhyt ym. ni miten sen saa muka käännettyä ja tuntuu niin inhottavalle jo toi, kun mahan päältä kopeloidaan vauvaa. :ashamed: Nooh, se on sitten taas sen ajan murhe, jos niikseen tulee.. onhan tässä aikaa vielä kääntyä. Tää on kanssa jotenkin lähes koko ajan tossa oikealla puolella silleen, että pää oikean kylkiluun alla, eli kai jotenkin vähän poikittain perätilassa.
 
Heippa.

sf-mitta oli 26 cm 11.11. Ensi viikolla mittavat varmaan uudelleen.

Kävin tänään varmuuden vuoksi neuvolassa, piti tarkastella juttuja, kun edelleen on pahoinvointia. Verenpaine oli tällä kertaa ok, hieman matalampi kun viimeksi, dopplerilla kuului oikein napakat sydänäänet, virtsa oli puhdes (jee!), eli oikein hyviä uutisia. Mutta paino oli laskenut 200 g... :/

Terkkari kommentoi mun pientä masua, sanoi että se on päällepäin pieni, mutta sit ku sitä koettelee, niin ihan oikean kokoiselta tuntuu kohtu ja sikiö. Eli vaikuttaisi tavallisen kokoinen vauva siellä kuitenkin luuraavan. Ensi viikolla varmaan tulee kutsu äitipolille kontrolliin, sittenpä tietää enemmän. Kuulemma ottavat ultran :) Oiskii tosi kiva saada tietää miten päin Papu tuolla luuraa ja miten iso rotkale siitä on tullut.

Töitä olisi vielä 2 viikkoa... Tän viikon oon lepäilly saikulla ja silti vieläkin uuvuttaa. Mutta jospa sitä jotenkin vielä itsensä sinne raahaisi.

Talvifiiliksissä ja onnellisena hyvistä neuvolakuulumisista

Papupata + Papu31+5
 
Runttipulla sulla on aika iso tuo veroprosentti :eek: tuskinpa äippärahasta noin paljon menee veroa (toivottavasti :kieh: )

Verokortista vielä sen verran että ne jotka haluaa uuden verokortin ensi vuodelleniin sen saa vasta joulukuun puolenvälin jälkeen.
Minulle kun on tulossa eka äippäraha 7.1 ja haluan että siitä otetaan heti verot "oikein" niin soitin verotoimistoon ja kysyin asiaa niin eivät voi tehdä ennen joulukuun puoltaväliä kun ei ohjelmat aukea ennen sitä, eli kiire tulee että ehtii verokortti ajoissa KELAan kun on noita pyhiä joulukuussa... Niin ja sen verokortti asian voi hoitaa myös netissä :D
 
Mun kans täytyy tilata netin kautta uus verokortti. Kiitos MAMa tiedosta ettei ennen jjoulukuun puoltaväliä kannata tilata. jos laittais 20% niin eiköhän se riitä. muuten mä muistan jostain(kelasta?) kuulleeni et kela ottaa vähintään 20prosenttia verotukseen eli ei ainakaan alle. mut tuo 30% kuulostaa jo tosi suurelta,ihmees kannattaa alentaa prosenttia!

cruella joo kyllä täs kohta täytyy harkita minibussin ostoa :LOL: tai tila-autoa :whistle: kattelin täs joku aika sitten netissä noita tila-autoja vaikka oon ajatellut et ne on rumia,liian isoja mut löysin kyl toyotalta kivan näkösiä :D heh saas nähä...toivon et me saatas mahtumaan istuimet kuitenki tohon autoon!!

tulia mä en oo kuullutkaan tollasista airbagin pois kytkemisistä jälkikäteen :eek: meillä ei tietääkseni saa sitä pois päältä...en tiedä....mut mielummin mäki laitan nuo lapset taakse jos vaan saadaan suinkin mahtumaan istuimet. täytyy toivoa et löydän lastentarvikkeesta esikolle sellasen istuimen joka olis vähän kapeempi. vaikka nii ne kai on nykyään kaikki aika leveitä! saa olla tosi leveä auto ennenku mahtuu 3 vierekkäin :/ Voi teillä ollut sielä ihania vauvauutisia tänään :heart:

Johjo noista synnytyksistä vielä et mä just mietinki et meneekö ne aina saman kaavan mukaan :whistle: mulla kun ON mennyt nuo 2 edellistä justiin samalla lailla niin vähän sitä miettii et pääsiskö taas yhtä helpolla :D supistuksilla alkanut ja tavallaan toivon et nytki alkais...en mä ainakaan toivo et vedet menee.sit tulee jo kiire :eek:

tammimasu Väsymystä,juu on todellaki |O mua väsyttää AINA ja tosi ärsyttävää kun yöunet jää nykyään lyhyeen senki takia ku ei saa nukuttua kunnolla.ei löydy kunnon asentoa ja kyljet/lonkat puutuu ja särkee :kieh: selällään ei voi nukkua kun painaa ja tuo kyljen kääntäminenki alkaa olla työlästä.parks tää on mukavaa nää viimeset viikot .

emmy83 Onnittelut tyttö lupauksesta :heart:

joops mut ei täne ihmeempiä tällä kertaa . Kivaa viikonloppua kaikille :wave:

mmamaa 31+4

muoks; ja onnistuihan tuo profiilin masukuvan vaihdos =) tänään otettu kuva eli viikkoja tuo 31+4 : sellanen pallurainen löyttyy täältä :D
 
Tuttemui: Sun pitää kopioida se kaikki teksti siitä ruudussa jonka vieressä lukee pieni kuva (tai vastaavaa). Sit liität sen tekstin tänne. Siis näin jos haluat tähän tekstiin saada kuvan. Vai tarkoitatko profiiliin? Silloin ei tarvi aijaa:ta ollenkaan.
 
Hienosti onnistui :D . Oon tällä hetkellä kateellinen Tuttemui sulle ja kaikille muillekkin pieni mahaisille. Olis kaikki tekeminen autolla ajosta lähtien helpompaa ku ei ois tätä rantapalloa :ashamed: .
 
Nullpoints Olen käyttänyt harsoja alkuun villahousujen kanssa vaippana ja hyvin toimi ainakin niin. Harson pitää olla tarpeeksi vahvaa, ruskovilla tai pikku-piia ainakin käy.

MrsO KIITTI makuupusseista! :flower: Se retro oli syötävän ihana =) Ja sit se vuoden 2003 pakkauksessa ollut on just sellainen, mikä meillä on hävinny jonnekin ;) Sitte pussin pohjalla oli vielä yks. Onko niin, ettet todellakaan tee niillä mitään? Saanko antaa Venäjälle, meillä on siellä sellanen ystävälapsi, jolle varmasti menis tarpeeseen?
En ollu ite paikalla kun olit käynyt, saitko kahvit ;)

 
Tuttemuilla kans pieni maha :eek: Mulla on ihan hillitön kun alkaa vertailee muihin :LOL: Täytyy ottaa huomenna kuvaa ja koittaa laittaa tännekin :D

Tuttemui: Se oli sellainen pika visiitti minunkin osalta, mulla oli kiire Ouluun niin en ehtiny kahvittelemaan jäädä :) Pussien kans saat tehdä juuri niinkun parhaaksi näät! Oon itekin lahjoittanu Viroon edellisten äitiyspakkausten puvut ja muut vermeet! Eli voit vapaasti antaa niitä eteenpäin mitä et itse tarvii :) Hyvä vain jos menee tarpeeseen.

Kävin Oulussa hakemassa pikkusiskoni meille. Mulla oli tyttö mukana (huom. OLI). Mentiin sit isosiskoni luokse käymään niin neiti hoksasi että hän haluaa jäädä sinne yöksi! Siinä aikani sit varmistelin et onko typy ihan tosissaan ja näin väitti olevansa. Sinne se sit jäi. Mies on tänä iltana menny yöksi Ouluun oman siskonsa luokse, joten hän saa sit napata tytön mukaan kotiin huomenna.
Poika on myös reissullaan, hän jäi 6v setänsä luokse yöksi, joten mulla on ihan vapaa ilta/yö!!
Sisko onneks seurana, mutta oi, niin ihanaa kun aamulla saan nukkua!!

Mies kävi eilen työhaastattelussa ja tänään jo ilmoittivat että hänet on valittu!! Hakijoita oli 90, ja muille ilmoitetaan vasta ti-ke :eek:
Kyllähän oli ukko polleena, ja niin kyllä minäkin! Palkka nousee, joten näyttäis sit sille et voisin jopa jäädä kotiin kunhan äippäloma loppuu!
Ajattelin et voisin järjestää jonkun pienen "juhla jutun" uuden työn kunniaksi, mutta siis ihan vain meidän kesken. Ehkä hyvää ruokaa ja jotain jälkkäriä tjt?
Saa nyt nähdä painaako ukko kolmea työtä joulukuun, kun uus työ alkaa 1.12, "vanha" loppuis tammikuussa ja sit viel ne ovi hommat... Sanoin kyl et ovi hommat vois tietty jäädä pois joulukuuksi, mutta kun ukko tykkää siitä niin paljon ettei haluais sitä...

MrsO & Nti Eelis 30+0
 
Huomenta!

Tuli tässä sellanen mieleen, et jos joku haluaa ostaa multa nuo äp-pakkauksen kestovaipat,niin voin myydä ne. En ala tohon kestovaippahommaan, niin en myöskään tartte vaippoja! =) Niitä on ilmeisesti neljä kappaletta+ vaippahousu



 
Ihan nolottaa,kun pääsen kirjoittelemaan näin harvakseltaan :ashamed:
Sen verran ollaan nettiasiaa saatu selvitettyä,että DNA on ainut,joka sen pystyy meille toimittamaan mutta nyt sekin asia menee johonkin ihme verkkosuunnitteluun ja pahimmas tapauksessa koko lysti maksaa 520 euroa...Ainut kuka tuosta summasta sitten kunnolla hyötyis,ois uudet kyläläiset,jotka mahdollisesti rupeaisivat rakentamaan taloa,niin ois nettuyhteyskin sitten vedetty...

Mäkin olen jo sairaalakassin pakannut.

Kivunlievityksistä oli puhetta.
Ekalla kerralla otin epiduraalin ammeessa loikoilun jälkeen,2. kerralla riitti vain ilokaasu kuten viimeksikin.
Toivon tietty,että niin riitäis tälläkin kertaa.
Olenkin jo evästänyt miestä,että kuinka lukee mulle laitteesta supistuslukemia,niin tiedän sen avulla hengitellä oikeaan aikaan kaasua,niin siitä saa paremman hyödyn irti
=)
Juhaa kyllä selvästi jännittää...raasu :heart:

Neuvolassa oli kaikki ok paineita myöden.
Hempan olin saanut nousemaan taas 6 yksikköä kiitos mandariinien,sf oli 29 cm.
Paino ei ollut noussut 2 vko:ssa yhtään.
Se ihmetytti terv.hoitajaakin mutta josko vauveli imis ravintonsa näistä vyötärön vararenkaista :LOL: :LOL:

Nla-lääkärin sain jo 1,5 vko:n päähän,koska halutaan nähdä,onko nuo suppailut aiheuttaneet kohdunsuulle mitään.
Toivottavasti...ois sitten pari senttiä valmiiksi pois työstä ;)

Pikku neiti 33+5
 
pikaseen tulin lukemaan.ollaan mun äitin luona oltu yötä ja eilen olin pikkujouluissa.ihan kivaa kyl oli. mut vähä ärsytti olla ainut joka oli selvinpäin.

äippärahasta mulle kans maksaa työnantaja ekat 3kk palkkaa sit vasta siirtyy kelan rahoille. mä oon ymmärtäny että kela ottaa automaattisesti 20% veroa jos ei sit toimita uutta verokorttia. mulla laskettiin äippäraha sen mukaan mitä viime äippälomalla sain. ku kelaan laput toimitin ni ne sanoi että joko raha on sama mitä edellisellä kerralla(jos on alle 3v sitte ollu äippälomalla) tai jos puolen vuoden tulot on paremmat niin sen mukaan lasketaan, mutta mulla oli paremmat tulot sillon kun kuopuksen äippäraha laskettiin niin saan saman rahan ku viime äippälomalla. vaikeesti selitetty, mutta ehkä joku ymmärsi jotain.

pitäis viedä pojat päikkäreille. meen sitte kaupungilla käymään, äiti onneks lupas olla poikien kans sen aikaa niin saan rauhas mennä käymään.

juu mutta illalla taas palailen.
 
Huomenta täältäkin.

Jees, ihan sama homma muutes ku tammimasu keksi kirjoittaa... eli mä kanssa myyn ne äp:n kestovaipat!! Jos joku haluaa, niin yv:tä tuleen!! Laita myös, mitä haluut maksaa. Huutonetistä katselin, että yhtäkappaletta myyty vitosella ja kokopakettia aina 10-25e:llä... No, mutta siis, mulla ei ole käyttöä, joten hinta ei ole tärkein. Postissa laitan tai noutaakin voi, jos täällä uudellamaalla päin asustelee... Eli siis 1 kuori ja 4 sisävaippaa äp-08. (EN myy harsoja!!)

Sisi... Joo kauratyyny kivunlievityksessä on ehdoton =). Synnärin perhevalmennusillassa juuri sanottiin, että meiän synnärillä niitä on (aiemmin olen käyttänyt niitä "läskejä" ja ovat olleet kyllä hyviä).

MaMa74... mä olen myös kokeillut aquarakkuloita ja en ikinä - IKINÄ - suostu niitä enää ottamaan. Liikaa sietämätöntä kärsimystä siihen tilaan. Apu ei ole sen tuskan arvoista. Ja kun se kirvely ja tuska on jotenkin ihan luonnotonta verrattuna siihen tuskaan, minkä synnytyksessä joutuu kokeen kuitenkin...
Ilokaasua en osannut ekassa synnytyksessä käyttää, vaan vedin liikaa ja tuli vaan huono olo. Heitin sen naamarin seinään ja kiroilin. Tokassa sain paremmat ohjeet ja olin siihen tosi tyytyväinen.

Me ei olla kokeiltu turvakaukaloa autoon, kai se sinne menee. Meillä on 9-paikkainen ja silloin kun ollaan kaikki 9 (vauva mukaan luettuna) koolla, niin turvakaukalolle on periaatteessa vaan 1 paikka, mihin se on järkevä sijoittaa. Mutta onneksi meillä on vain 2 korokeistuin-ikäistä lasta ja loput 4 ovat jo sen verran isoja, että istuvat takapuoli penkissä, joten useampaa istuinta ei ole sijoitettavana.
Tsemppiä kaikille useamman istuimen sijoitusten kanssa kamppaileville :wave: (mm. cruela, mmamaa, tulia...)

Fistik... Ei mee. Siis välttämättä samalla tavalla kuin omalla äidillä. Eikä edes samalla tavalla ku mahdolliset omat aikaisemmat synnytykset. Lantiojuttu on joo periytyvä ja oon aikaisemmin kertonutkin täällä, että mulla mm. sen vuoksi röntgen-kuvattiin lantio ekaa odottaessa, koska mun äidin lantiosta ei yksikään vauva ulos mahdu.
Tosi kaunis kuva sulla. Oletpa kauniin hoikka. Mä olen aina toivonut, että olisin sellainen hoikka odottaja, jolla tulee vaan se jättiläismaha eteen... Enpä sitten olekaan. Vaikka oon normisti sellainen alle kuuskytkilonen, niin joka raskauden loppusuoralla paino on ollut yli 80... (Tokaa odottaessa reilustikkin yli). Mulle tulee reisiin, käsivarsiin jne ylimääräistä ja ne sit kyl lähtee pois pikkuhiljaa. Tokan jälkeen jouduin ihan tekee työtä sen eteen, että sain taas painon sinne viiteenseiskaan... :( Mutta näin me kai olemme kaikki erilaisia...

Tulia... Saitkin jo MrsO:lta vatsauksen tuohon PCB-asiaan, mutta siis sama kuin paraservikaalipuudutus. Sillä puudutetaan kohdunsuuta. Se on kuitenkin eriasia kuin Pudendaalipuudutus, jota joissain synnytyssairaaloissa käytetään enemmän, toisissa vähemmän. Se laitetaan emättimen kautta välilihan ja emättimen välissä olevalle hermotusalueelle, ns. häpyhermoon.
Spinaalipuudutuksen ainoa harmi on just toi, että siitä saattaa saada sen spinaalipäänsäryn, jonka voi korjata vain veripaikalla...

Jaa-a. Se ois n kuukausi jouluun ja tasan 6 viikkoo laskettuun aikaan. 42 päivää.
Jaksuja kaikille mammoille.

rakuuna 34+0
 
MrsO Onkohan meidät miehet valittu samaan työpaikkaan? ;) 1.12. alkaa, ja vuodeksi alkuun ois töitä. Mies vielä miettii, kun on kuitenkin vakipaikka olemassa eivätkä oikein tykänneet nykyisessä, jos työlomalle jäis. Eli pitäis ehkä irtisanoutua :/ Tosin työ varmasti mielekkäämpää. Jos samasta paikasta kyse, aikooko tehdä kaksvuoroa vai pelkkää yötä? Tässä mun miehen tapauksessa ainakin oli kaks mahdollisuutta, ja tosiaan ti olivat luvanneet ilmoittaa ja eilen jo viiden maissa soittivat. Mutta ehkä miehille ollut kysyntää :D
 
Tuttemui: Mietin kans sitä kun ilmoittivat ukolle siitä et pääsee sinne, että varmaan on kysyntää mies työntekijöille!! Niitä kun ei täällä kai niin paljoa ole!
Ja kuulostaa kyl samalle hommalle :D Yötä toivoi saavansa tehdä, kun se noissa ovihommissa pyörii niin sopii sitten yhteen senkin kans. En vaan tajua miksi ne ovihommat on niin mielekkäitä että jaksaa painaa portsarina :eek: Kai se on se rento meininki ja kaverit...
Miten sun mies, meinaisko hän sit yö hommaa vai kaksvuoroa?
Onpa jännä yhteensattuma :LOL:
 

Yhteistyössä