TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Sasha ja Tuttemui ajattelinkin ostaa vahvempaa harsoa et se kestää sit kaikenlaista kulutusta. Jos vaikka aluks käyttäisin kaikenlaiseen muuhun niitä harsoja sit myöhemmin kun imuu tarttee enemmän voisin laittaa sit jopa harsoi noiden AIOn avuksi.
Tuttemui Tosi näpäkkä masu on siellä tosiaankin! :heart:
Onnee muuten miesten työhommiin (Mrs O kans). Maailma on tosiaankin pieni. =)
(.)Mulla on nyt kyselytunti. Eli kommentteja kiitos! :ashamed:
Onko muita jolla ei ole suppareita ollenkaan ollut????????????? Ajattelen vaan et mul on tuskin tapahtunut mitään tuol alakerrassa........
Miten jos on suunniteltu sektio niin rämpläävätkö alakertaa siitä huolimatta? Siis tutkivatko onko miten pehmenny tai tuskin nyt kuitenkaan täs tilanteessa yrittävät edistää avautumista siten? :eek: Jotenkin ei vaan nyt kiinnosta tuo toiminta ollenkaan. :headwall:
Kiitti kuka jaksaa vastailla tuohon! :heart:
Täältä pikkuhiljaa flunssasta toivutaan. Kyl tosiaankin on ollut kauhee viikko. Nyt vaan toivon et ei tuu takapakkia.....

NP ja Tirri :xmas: 34+2
 
Tää maailma on tosiaan pieni :LOL: MrsO Kumpikin kuulemma käy. Mutta kai sillä ois ajatuksena päivä/iltavuorot - sais jotain niiden asiakkaiden kans tehdäkin.
Anarkin muuten tais tunnistaa mut :eek: ;) Että pieni on maailma... En vaan osannut ajatellakaan sua sinnepäin Suomea.

Täällä supisteli yöllä niin, että heräsin! Alaselkään juili oikein kunnolla noi yölliset supparit. Kävin illalla lasten kanssa jouluavajaisissa torilla, kun mies oli töissä. Ois sekin reissu kai pitänyt jättää väliin :ashamed:
Aamulla sitten nakkelin petivaatteita pesuun ja ajattelin miehen pistää siivouksen jatkamaan. Ajattelin, että jos kuitenkin tää vauva päättää ennen joulua syntyä, jää joulusiivoukset tekemättä :LOL: Jotain pitää ens viikolla isommasti siivoilla, kun mies vapaalla ja sitten joulun alla ei tarvi kuin perussiivouksia hommailla. :xmas: Kukahan meille leipoo? Täytyy pari viikkoa odotella ja sitten uskaltaa jo touhuilla eikä haittaa, jos vaikka syntyykin.
joulu- tammigalluppiin voinkin samalla vastata, että mulle on ihan sama. Aina oon jouluvauvaa toivonut, ja lasten synttäreitä juhlitaan sitten kuitenkin erikseen synttäreinä oli joulun aikaan tai ei. Ja kaverit kutsutaan niin kuin parhaiten pääsevät. Meidän loppukesän lapsen synttäreitä on yleensä juhlittu koulun alkamisen aikoihin, niin on kavereita saanut mukaan juhlimaan. Synttäripäivästä ei tehdä ongelmaa ;)
 
NullPoints minulle tehtiin suunniteltu sektio kaksosia kun odotin.. Silloin tehtiin äpolilla sisätutkimukset säännöllisesti, mutta sillä tutkailtiin tilannetta kohdusuulla ja -kaulassa. Toivottavaa on tietysti ettei synnytys lähde käyntiin kun on suunniteltu sektio edessä. Ja hyvähän se on jos ei supistuksia ole eikä tilanne "alakerrassa" etene kun siitä ei ole mitään hyötyä tässä tapauksessa :D

MaMa
 
Hauska tuo Tuttelimuin ja MrsO:n miesten työpaikka-asia =) Kyllä maailma on pieni...

Anna vaan Tuttelimui miehen siivota. Itse asiassa meille tulee joulusiivoihin apua, kun minä en pysty niitä tekemään. Isän uusi naisystävä ja iskä tulee tänne auttelemaan kaikissa järjestelyissä. Tosi kiva juttu. Ei sitten ahdista se, että täällä on likaista.

Mitä harsoja ostit Nullpoints? Minä ostin Ruskovillan harsoja, ovat kuulemma kestävämpiä. On niissä kyllä suuri ero äippäpakkauksen harsoihin verrattuna.

Kiva, kun olette kirjoitelleet synnytyksistä ja kivunlievityksistä :) Ei oikein jaksa hankkia muuten tietoa, vaikka vuodelevossa olenkin. Nää verenpainelääkkeet suppareiden estolääkkeinä ei oikein toimi. Mulla oli jo aluksi alhainen verenpaine ja nyt huimaa koko ajan. Levossa ei niinkään. Sitten oksettaa ja henkeä ahdistaa, erityisesti yöllä. Eikö tosiaan suppareita voi millään muulla tavalla estää?
 
Mä vietän taas viikonloppua jääkiekkoleskenä :/ . Mies on pelimatkalla junnujen kanssa ja me typyn kanssa vietetään laatuaikaa. Tosin sisko tulee miehensä kanssa kylään, joten ei tää nyt niin yksinäistä ole :whistle: .

Eilen ja tänään on tullut testattua piparitaikinan vaikutuksia. Eilen vedin sitä useamman lusikallisen ja kyllä kiitos närästi, mut tänään kun vain maistelin, niin vatsakin kesti sen :D . Huomenna pääsee sit leipomaan. Ihania uunituoreita pipareita, ainoita mistä tykkään. Ja jottei kaloreita vaan tule liian vähän, niin piti vielä tehdä koe-erä tuleviin pikkujouluihin perunasalaattia. Ja sit ihmetellään, et miks paino nousee :LOL: .

Ihanasti palautui mieleen noi sisätutkimukset nullpointsin sanoista. Siis en muutenkaan tykkää hommasta, mut synnytyksen ja jälkitarkastuksen takia kammoan koko hommaa. Synnytyksessä tutkimus sattui aina juuri kun supistus tuli ja jälkitarkastuksessa oli pari torvelo opiskelijaa rämplimässä spekulaa saharan autiomaahan. Lääkäri onneksi lopetti sen touhun, kun näki että puren huulta ja kyyneleet valuu. En millään voinut sanoa että sattuu, kun periaatteena, et pitäähän heidänkin saada opetella. Tosin tuon jälkeen opiskelijat ovat saaneet porttikiellon mulle tehtäviin sisätarkastuksiin. Kätilöharjoittelija saa sentään vielä reenata mulla näissä neuvolakäynneissä.

Tuohon turvaistuin asiaan, joku kyseli, että onko sellaista istuinta jonka saa keskipaikalla 2-piste vöillä plus joillain muilla kiinni, niin esikolla oli hts:n istuin, jonka sai taakse keskelle selkä menosuuntaan kiinni siten, että kaksi piste vyöllä kiinnitettiin penkki etulaidasta ja sitten tukijalalla ja kahdella erillisellä vyöllä kiinni etupenkkien kiskoihin turvaistuimen takaosasta. Penkki soveltui vastasyntyneestä aina alle 18 kiloiselle taaperolle eli meillä meni niin kauan kunnes esikko kasvoi laitojen yli pituudessa. Neiti kun ei vieläkään paina lähellekkään 18kg. Tosin tilaa se vie ja sitä ei saa irroitettua kuten kaukaloa mukaansa... Mut plussaa, että on todella turvallinen :D .

Mut nyt herkuttelemaan :p

Amino ja Kuutti 32+6 (huomenna tasan 7 viikkoa h-hetkeen)
 
Lauantaita :wave:
Mies on laittamassa poikia nukkumaan :D mulla täälä mukava rauhallinen hetki ;)

Tosi söpöjä masuja kaikilla :heart: on kyllä ihanan näkösiä nuo pari pientä masua :) mullakin oli esikon odotusaikana aika pieni maha. kaikki hämmästelivät että miten pieni se on ja tavallaan oli inhottava kun sai kuulla ihmettelyjä siitä et mukamas viikkoja niin paljon ja niin pieni maha :/ eka kaikki viel sanoivat alkuraskausaikana et sulle varmaan tulee äkkiä maha esiin ja iso maha kun oot noin pieni,mut eipä vaan mennykkää niin :LOL: oli se kyllä silti mun mielestä iso!! se vaan kasvoi jotenkin sisälle päin :whistle:

rakuuna teillä on sitten hyvän kokonen auto kun 9 paikkanen =) mut niinhän se saa ollakkin et kaikki mahtuu kyytiin. kiitos tsempeistä auto-"omgelmaan" :) täytyy toivoa et kaikki saadaan autoihin istuimet mahtumaan kellä ongelma ;)

Mä oon yrittänyt ettiä pientä toppalakkia vauvalle,mut ei oo löytynyt. tai jos ny ei toppalakkia löydy niin joku lakki pitäs kumminki hommata. eipä meillä oo oikein mitään aivan pientä ja tammikuu on just semmonen aika ettei aivan ohut lakki riitä. Tästä on tainnut olla ennemminki puhetta,mut millasia lakkeja teiltä löytyy vauvalle????
Jos sais vähän vinkkiä mistä etsiä ;) ajattelin kyllä täs joku päivä lähteä jouluostoksille yksin ja jos vaikka sit kattelis jotain vauvan juttujaki samalla. mä kun en oo vieläkään ostanut mitään enkä pahemmin laittanut mitään valmiiks. no haalarin pesin jo täs hetken paniikissa että mitäs jos tää syntyski ennemmin :LOL: tässä yks päivä kun niitä menkkakipuja tuntui jonku aikaa. eipä oo enään tuntunu mitään :) mutta tässä pikkuhiljaa vähän kerralla valmiiks vauvan juttuja,ehtii hyvin ;)

Mut nyt iltapalalle miehen kans,pojat jo nukahti =)
 
Mama Kiitti! Joo ihan hyvä vaan ettei suppaile todellakaan. Ajattelin vaan tossa et jos mul olisi "normaali" tilanne, niin vois alkaa paniikki nousee jos ei paikat pehmene... Eli miten lie yleistä tuo, sitä vaan ajattelin, vai oonko "epänormaali". :LOL:
Saa nähdä sit miten on aikovatko todellakin "sormeilla" tuolta sit miten. Tietty on hyvä et katselevat asiaa, mut joo..........kuten Aminohappo sanoikin ei tee nannaa kun sattuu kovemmat otteet sen tekijällä.......... |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O
Mulla sattu viimeks joku pieni kätinen pakistaani mies tohon ronklaukseen ja vaikka vakuutti et ottaa hellästi mun ois kuitenkin tehny mieli potkaista sitä otsalohkoon........ :$
sasha en oo viel ostanu mitään harsoja. Aion siis ostella, kun kerkeen ja ostan tietty tän maan juttui, kun siis oon ulkomailla........ Sellasii katselin kunnon kestoiluun tarkoitettuja harsoja. Napakan oloisia olivat ja ei ollu mikään halpa paikka, joten laadukkaita toivottavasti... Mul on noita kaikenmaailman rättei muitakin puhluihin jo esikoisen jäljiltä. Nyt on vaan ne harsot alkaneet kauheesti himottamaan........... :ashamed:
Sulle pitikin sanoo kestoista kun sä niitä aiot itse tehdä, niin täältä EI SAA KANKAITA!!!!!!! Menin ihan kunnon kangaskauppaan katsastamaan tilannetta, mut ei siis tosiaankaan saa... Eli kuten epäilin joutuis varmaan lähtee kauemmas ostelee kankaita... :headwall: Vähäkö mua harmitti. :(
Nyt sit ajattelin et aion kysyy tulevalta kummilta (käsityö ihminen) et se tekis ne (tai ainakin auttais mua...). Sekun tietää kaikki kankaista ja tietää kangaskaupat jne... eli on ehdottomasti sellainen tyyppi, jolta ne onnistuu. Itsestä en olis menny aivan takuuseen et millaisii niistä olis tullut.. :ashamed:
Eli tuo on nyt suunnitelma...
Kivaa illan jatkoo kaikille!

Np ja :xmas:
 
iltaa mammat...
Kirjoitin jo jonkun verran mutta sain sen tietysti katoamaan....

turvaistuimesta hitsi me ei olla kyllä kokeiltu miten se toimii meidän autossa, siis sopii sinne, tosin ei meil ole kuin yksi turvaistuin sovitettavana,että paikkoja minne sen voi laittaa on enempi. No mies saa sen joku ilta katsoa...

Teillä on kyl söpöjä masuja mun masu on jotenkin niin iso ja valtava, pingviiniks mies kutsuu kun kävelen samal taval, tosin must pigviinit on niin söpöjä, että sopii mulle... =)

harsoista sen verran, että onko kukaan ostanut/käyttänyt ikean harsoja? millaisia ne on? ajattelin niitä ostaa, ne tulis ihan pukluliinoiksi yms, ei vaipaoiksi...Kannattaako??

limakalvoista kysyisin sen verran, että onko kellään kuivat limakalvot? mulla aina välillä tuntuu kuivuvan. en käytä pesuun saippuaa, mutta silti joutuu bepantenea köyttää välillä... Onko normaalia vai kannattaako kysyä neuvolasta???

Sain tänään tehtyä imetystyynyn loppuun, yksi asia vähemmän tehtävää ennen joulua. Huomenna aloitan verhojen teon...

Tuleeko muille nivusiin sellaista tunnetta, että jäisi hermo puristuksiin, mulla tuli taas tänä aamuna sellainen tunne kun yritin nousta sängystä, loppujen lopuks pääsin kyl ylös, mut mieskin huuteli, että mitä sä siellä kiroot, kun 5min yritin sängystä nousta...

Kai se on kohta taas pakko mennä nukkumaan, kun väsyttää jo niin kamalasti....

emmy ja pikku prinsessa 33+6

Iik huomen jo rv 34...

Kovaa vauhtia lähestyy 4.1.
 
NullPoints ei täälläkään suppareista tietoakaan.. esikoista odotan, eikä mulla hajua millaisia ne etes on :whistle: ..varmaan sitte kyllä huomaa! Vatsa menny kyllä alusta saakka kivikovaksi esim. asfaltilla kävelystä. Mutta se menee vaan kivikovaksi ja pysyy sellaisena koko päivän. Eikait se oo suppari??!!?

Mulla kans harsoja jo valmiiksi pestyinä ja taiteltuinakin (origami-taitos) kaappiin, odottamaan kestoilua :p on ruskovillaa, äp, vanhoja resuja, mama ym.. ostin erikseen kuviollisia imse vimsejä Taikapilvestä, ettei mee pissavaipat vauvan naamaan...

mmamaa toppalakkeja olen saanut tuttavilta, mutta huomasin huutonetissä myös ihania, jonku mummon neulomia -t-t- nimimerkillä... vaikka mitä merinovillaisia ja ihanissa väreissä ja tosi edullisia :D

Tiistaina neuvola, joten jospa selviäis muutama asia, kuten miten päin meillä vauveli köllii.. en itse osaa kuvitellakaan asentoa. Liikkeitä tuntuu vähän missä sun sattuu.. ja olis myös kiva kattoo hemppaa välillä kun on niin pirun kalpea, että kaupan-tätitkin jo päivittelee |O

Teillä on upeita mahoja!!! Täältäkin tulee kuvaa, kunhan sais miehen joskus kotiin ja kuvaileen

Anar ja Eemeli 31+4 ja tämäkin mamma toivoo vauvelia tammikuulle!!!
 
Sunnuntaita kaikille :wave:

Täällä alkaa pikkuhiljaa se paljon luvattu lumimyräkkä, onneksi ei tarvitse lähteä mihinkään vaan voi olla ihan kotosalla..
Supistuksista esikoista odottaessani ei minullakaan ollut hajuakaan mistään supistuksista. Vielä synnyttämään mennessä ei minulla ollut kipeitä supistuksia vaan lähtö tuli kun alkoi lapsivettä tulemaan. Vaan eipä edelleenkään minun omat supistukset ole synnytyksissä riittäneet vaan aina on tarvittu lisäpotkua jotta asia etenisi. Eli ei niitä supistuksia aina ole tai tule tai sitten ne on niin laimeita ettei niistä ole suurta etua/haittaa riippuen missä raskauden vaiheessa niitä alkaa olla. Tällä hetkellä supistukset joita tulee on kivuttomia eli kiristää mahaa, mutta ei niitä kipeiksi voi sanoa..
Emmy83 kysyit noista limakalvoista.. Minulla alkaa limakalvot olla joko kuivumaan päin tai sitten muuten ohentuneet, kun helposti tulee nirhaumia :ashamed: Varmaankin alkaa hormonitoiminta tehdä tehtäviään silläkin suunnalla |O

Sunnuntai jatkoa kaikille ja pitääkähän hatusta kiinni jos joudutte lumimyräkkään tänään menemään :D

MaMa
 
rakuuna kiitoksia :) On mullekin tullut kiloja kyllä jo kai 14kg, mut ehkä ne on kaikki tossa mahassa tai sit vaan jakaantunut niin tasaisesti joka puolelle et niitä ei kuvassa näe :D Kyllä mullakin varmaan kokonaissaldoksi se 20kg tulee kun tässä kuitenkin viikkoja on jäljellä...

Ja kiitos vastauksesta siihen kysymykseen. Niin mä vähän ajattelinkin, että se täti enemmän lantion periytyvyyden takia kyseli niistä äitin synnytyksistä, mutta kotona jäin sitä vielä miettimään ja ajattelin varmistaa asian täältä viisaammilta :D Toivottavasti tosiaan oon sitten perinyt sen äidin lantion, jos tästä sellainen äitinsä kaltainen pullukampi vauva tulee :)

Supistuksista Ei oo täälläkään kivuliaita suppareita tullut kuin pari kertaa sellaisia lyhyitä siivotessa. Muuten maha menee kyllä ihan pinkeäksi useamman kerran päivässä, eli ihan kivuttomia harjoitussuppareita mitä ei edes kunnolla huomaa...Mies ei olekaan nyt viikkoihin enää antanut mun oikein siivotakaan niin ei kai tällä löhöämisellä niitä tulekaan :D Ehkä kohtapuoliin vois alkaa taas siivoilemaan itsekin, että sais jotain edistystä tuonne :)

(.) Täällä alkaa menemään selkäkipu vaan pahemmaksi...Käveleminen alkaa olla aika tuskallista :| Maatessa ja istuessa sitä kipua ei niinkään huomaa, mutta seistessä ei pysty kunnolla vasemmalle jalalle painoa laittamaan. Toivottavasti tää ei ihan tälläisenä jatku loppuun asti...

Huomenna alkaa virallisesti äitiysloma! :)

Fistik ja PikkuPrinssi 34+2
 
mimmsu82täällä on myös aivan sama, koska vaavi syntyy..itse myös epäilen ekan menevän ennemmin yli, kun tulevan etuajassa. Mutta eihän tota koskaan tiedä.
Meilläkään lapsi ei heti ekasta laakista tullut vaan oli pidempi"projekti" ja senkin vuoksi tulee aina välistä ajateltua lapsen saamisen vaikeutta. Sekun ei aina ole niin itsestään selvää :|

 
Moikka mammuskat :) Toivottavasti ei ole monessa taloudessa sähköt poikki. Ikkunasta olen katsellut lumimyräkkää ja kerran jopa käväisin kynnyksellä nauttimassa viimasta. No, nää supparien estolääkkeet pitää mut ihan kiltisti levossa. Pyörryttää ihan hirmuisesti ja on muutenkin sekava olo. Kaiketi kuuluu asiaan...

Supparit eivät mullakaan ole tuntuneet tosi kipeiltä, vaikka ihan kipeitä supistuksia ovat olleet. Mun menkkakivut ovat olleet tosi kivulaita, että potenssiin kymmenen kuulosti tosi pahalta. Nyt tajuan, että ei se välttämättä tosiaan niin mene kuin kirjoissa ja terkkarin puheitten perusteella.

NullPoints, toi kankaitten puuttuminen kangaskaupoista on tosi ärsyttävää |O Eurokankaalla oli jotain pul -kankaita, mutta voi itku niitä värejä... Jos tuleekin poika, ei voi ajatella mitään roosan värisiä vaippoja. Jossain se raja menee. Onneksi sentään on olemassa noi nettikaupat. Miten erottelet muuten noi tavalliset pukluharsot ja vaippaharsot?

Nyt mies tuli lumihommista, täytyy glögsytellä vähän :xmas: :xmas:
 
Kiitti kaikille noista suppari kommenteista. En siis oo ainoo tosiaankaan et ei niitä tule. Kyl mä ne kunnon supparit tunnistaisin, niitä kun sillon esikoisen kans sain kuiteskin synnärillä... Eli kaikki hyvin. :D
Sasha Ai sielläkin oli vaikeaa niiden kankaiden kanssa. Harmillista... Joo katsii varmaankin hommata neutraaleja värejä. Me jos vaan onni käy aiomme joskus ehkä yrittää numero kolmosta, joten kun ei oo takuuta kumpia tulee, niin kiva on olla neutraaleja vaippoja...
Noihin harsoihin voi vaikka laittaa (ommella) kulmaan jonkun villalangan jos ei haluu et sotkeentuvat toisiinsa. Ja tietty pesun jälkeen jos laittaa eri paikkaan, niin tuskin esim mun mieskään ne sotkee niin helposti...
(.) Flunssa vaan jatkuu. :headwall: Jos se olis ohi jouluksi, niin olispa kiva. :kieh:
Kivaa viikonalkua kaikille! :heart:

NP ja Tirri :xmas: 34+3
 
sasha80 pukluharsot voi värjätä pesukone värinapeilla, vaikka limenvihreiksi.. tosi helppoa ja edullista n.1,70? ja voi samalla värjätä vaikka, jotain kulahtaneita bodyja ;)

...toivottavasti kaikilla on lämmin tänä yönä, kun uutisissa sanoivat sähköjen olevan poikki n. 40 000 taloudessa.. ei yltänyt meille asti edes pikkuinen tuulenvire
 
...Mutta nyt tuulee täälläkin!!! Huiiiii.... :whistle: Ei kuitenkaan vielä pyrytä, mutta meillä olikin jo tuota lunta entuudestaan, joten suotakoon se tämänkertainen lumi etelän ihmisille :D

Mulla kyllästyttää olla raskaana, kun mitään ei voi tehdä, vaikka haluaisin... Päivät käy pitkiksi kun ulkonakaan ei voi tehdä muuta kuin seistä. Toppavaatteissa muuttuu entistä kömpelömmäksi, en pysty enää kiipeemään ees pienimmälle mäennyppylälle kun poika haluis pulkkailla. Tulee tosi omatoiminen lapsi kun vetää kohta äitiä pulkassa, jos haluaa pulkkamäkeen lähteä :LOL:

No joo, poistun aamupuuhiin. Jos sähköt ei mee niin sitten palaan kyllä vielä =)
-Lappitar ja Hippunen 33+1
 
Huomenta!

Meidän auto on hautautunut lumeen...kävisiköhän se syyksi olla töistä pois ja makoilla kotona? :LOL:

Meillä puklurätit ja vaippaharsot erotetaan siten, että vaippaharsot ovat kaikki valkoisia, pukluharsot vaaleanpunaisia tai vaaleanpunakuvioisia.

Eilen sain pestyä viimeisen koneellisen vauvanvaatteita ja voi luoja miten suloisia ne on :heart: Silittämisessä menikin sitten pieni tovi ja sen jälkeen oli taas vatsa niin kipeä, että loppuilta meni makoillessa. Ei taida meikäläisen kunto enää riittää mihinkään, kun heti jos tekee jotain makaamisesta poikkeavaa, niin kivut alkavat.

Samalla sain myös ratsattua läpi mitä puuttuu ja mitä on riittävästi. Tulin siihen lopputulokseen, että perus käyttövaatteita on nyt riittävästi, mutta vaaleanpunaista on kuitenkin vielä liian vähän, kuin myös söpöstelyvaatteita. Eli annan itselleni luvan ostaa vielä koon 62 mekkoja ja vaaleanpunaisia söpöstelyvaatteita :D

Lisäksi meiltäkin uupuu vielä se vastasyntyneen talvihattu, mutta eiköhän sellainen löydy H&M:ästä.

Ylihuomenna on neuvola jota odotan mielenkiinnolla. Kotivaaka näyttää painon edelleen laskeneen ja toivon että se neuvolavaa-assakin näkyy.
Torstai puolestaan on näillä näkyminen viimeinen työpäivä (jälellä enää sitten 2 ip-kerhon vetoa ja kokous joulukuussa) joten kohta pääsee lepäämään kunnolla. Toki koti pitää laittaa jouluiseksi ja tehdä vielä loppuun suursiivous ennen vauvan tuloa, sillä vauvan saapumisen jälkeen aion olla tekemättä yhtikäs mitään muutamaan viikkoon...mies saa toimia tuon ajan muun perheen palvelijana :LOL:

Kaikki hankinnat rupeaa olemaan hankittuina ja kaikki on kohtapuolin valmista vauvaa varten. Jotenkin nyt vain tilannetta vähän varjostaa se, että pelkään että vauvalle sattuu jotain. Pelko on vähän samantyylistä, kuin raskauden alussa, kun pelkäsin keskenmenoa. Nyt pelkään eniten kohtukuolemaa mutta myös kuolema tai vammautuminen syntymässä pelottaa. Tiedän jo valmiiksi, että vauvan syntymän jälkeen pelkään puolestani kätkytkuolemaa...kun tuntuu että se elämä on niin pienestä kiinni.

Ehkäpä tämä huoli sitten menee ajan kanssa ohi :|

Sef 31+5
 
Vähänkö on tullut lunta, eli eikun kolaamaan pihaa.
Musta taas tuntuu, että mä oon kunnossa näiden sairastelujen jälkeen. Enää ei ole supistellut, vaikka eilenkin tyttöä vedin reilut 2 kilometriä stigalla ja mäetkin vetelin ylös.
Hankinnat suurinpiirtein tehty, anttilasta tilaan sittenkin sängyn, kun saa kokonaan laidan tuosta pois ja sivuvaunuksi oman sängyn viereen ja sitten myöhemmin vaikka sohvaksi lapsille. http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=373830&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10070&categoryId=10491
Alesta saatan sitten tammikuussa vielä jonkun söpöstely toppapuvun ostaa, muuten vaatetta on tullut kyllä osteltua yllin kyllin.
Mut nyt ulkoilemaan
:wave:
 
Olipa hyvä ajatus tuosta väräämisestä Anar! Kiitos paljon. En nyt pysty vuodelevosta päin ompelemaan, mutta pesukoneen saan kyllä päälle :D

Tosi nätti pinnis Kirppunen :)

Vielä muutama tunti ja sitten on käynti äippäpolilla. Hieman jänskättää...
 
Huomenia!

Vähänkö on tullut lunta vuorokauden aikana :p Ainoa miinus on se, että meidän tietä ei tulla auraamaan piiitkiin aikoihin kun se kuuluu 3. luokkaan eli viimeisimpien joukossa vasta auraillaan. Töihin pääsee kyllä mutta kotiin ylös ei kyllä pääse.

Varasin sitten ylimääräisen lekuriajan neuvolalääkärille kun tuntuu että maha ja just nivuset (sama varmaan kun Emmyllä) on hiton kipeänä. Eilen en meinannu päästä sohvalta ylös ja aamuisin masu tuntuu tosi kipeälle, siis koko mahan alue. Haluan siis vain tarkistuttaa että onko kaikki kunnossa, ettei vaan noiden kipujen takia tule sitten etuajassa.


Jep, nyt jatkamaan töitä :wave:

Runttis ja toukka 31+6
 
Tervehdys mammalomalta :) Ekaa päivää viettelen... Just tulin neuvolasta. Sf-mitta oli laskenut, kun vauva oli vaihtanut asentoaan, paineet olivat melko korkeat (mut tulihan eilen oltua jalkeilla koko päivä), pissa ok.

Janttu & toukka 34+3
 

Yhteistyössä