TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

lappitar Serkkuni jolla on la 10.12. valitteli jossain vaiheessa (ehkä kk sitten) myös mahan naksumista. Johtuu kuulemma joidenkin kalvojen venymisestä...? Itse en ole moista vielä kokenut. Sitä odotellessa... Iloitse lumesta. Täällä etelässä sitä odotellaan kieli pitkällä, mutta vettä vaan sataa ja paljon. Pitää viritellä joulumieltä kynttilöillä ja yrittää unohtaa tuo mälsä sää.

Papupata & Papu 30+7
 
Tervetuloa joukkoon Sabe :) Meillä n. 30 -v. ensisynnyttäjillä on oma palstansakin tällä foorumilla...

Supistuksista olikin täällä sopivasti juteltu. Sain voimakkaita supistuksia ja ne jatkui melkein iltaan asti. Olin ihan varma, että nyt lähdetään synnytyslaitokselle. No, kaikki hyvin. Pitänee vissiin kertoa asiasta tiistaina neuvolassa, jos on jotain tapahtunut kohdunsuulla. Eikös se ole ihan hyvä juttu, että supistelee? Jos vaikka ei menisi ihan hurjan yliaikaiseksi? Toivossa on hyvä elää...

Ja ehdottomasti ensi vuoden puolelle saisi mennä toukan syntymä. Tosi arka paikka tämä lapsettomuusasia. Yksi ystäväni käy lapsettomuushoidoissa ja meillä tärppäsi ekalla kerralla. Onneksi kaveri on ollut tosi iloinen meidän puolesta. Voin vain toivoa, että heilläkin ja muilla lapsettomilla tärppäisi...

Aikamoiselta kuulostaa MrsOn arjen pyöritys vauvan syntymän jälkeen. Tunnut niin tarmokkaalta, että varmasti homma sujuu =)
 
Kiitos sasha80 =)

Sabe tervetuloa joukkoon. Nyt vaan lisää kertomaan itsestäs ja kaikesa mahdollisesta :)

Tuttemui: Löysin sen makuupussin! Pesen sen tänään yhdessä muiden makuupussien kans niin ens viikolla voisin sen vaikka tuoda jonnekin?

Mulla on ollu ihana aamu! Oon ihan täysillä nauttinu tästä hiljaisuudesta kun muksut on papan luona ollu yön! Eeliskin nukkui tosi hyvin, joten sain itsekin kunnolla nukuttuu! Alkuyö kahden tunnin pätkissä, ja aamuyöstä sit sain 5h putkeen unta palloon, ja se on PALJON!!

11.30 nousin ylös, vedin kamppeet niskaan ja painelin koiran kans lenkille! Melko raitis ilma oli, mut kyl oli ihan herätä sillai! Päivä menee varmaan siivoilemalla kun ipanat kotiutuu varmaan vast illan suussa. Autoa ei ole, eikä nyt oo pyörääkään niin en minnekään pääse. Häpyluu paukkuu jo nyt melkoisesti, ja viel pitäis illalla lenkittää koira uudelleen.

Mutta, nyt kahvin juontiin :D

Mrs O & Nti Eelis 29+1
 
Paljon on juttuu ja kommentoitavaa nyt noihin asioihin.......
mpa mulla suppaili tosi kauan sit. Esikoisen kans ei suppaillu ollenkaan, niinpä kun mut otettiin synnärille paikat olivat tosi kiinni... Luulen et tällä menolla vaavi tulisi itekseen ens jouluna pihalle jos menee niin kuin siskonsa kans meni.... Eli varmasti menis yliajalle ja hurjasti.
Lapsettomuus, ajoitus, ennen uutta vuotta -jutut......
Meillä oli loistavat suunnitelmat. Tiedettiin et tuun raskaaksi helposti ja viime vuonna sit kun oltiin juhlittu kamujen häät oli meiän suunnitelmissa et vauva saa tulla. Niinpä siis tehtiin ja laskettu aika oli elokuun lopussa. Tulipa sit keskenmeno(rv12) ja suunnitelmat meni uusiksi. :'( Samaan aikaan muutama tuttu sai ns vahinkolapsia. Nielin itkuni alas kurkusta ja yritin olla normaali, mut oli vaikeaa... En siis pystynyt vauvojen lähelle menee ollenkaan. Sit joka päivä melkeen meiän neiti selosti kaikille et siit tulee isosisko pian. Oli pakko pienelle sanoa et sinusta tulee kulta isosisko, mut täytyy olla kärsivällinen....
Ajateltiin odottaa yksi kierto ja sit yrittää taas. Ilmeisesti mun ovulaatio alkoi heittää pahastikin ja tulin taas raskaaksi, vaikka sitä ei noin nopeeta haluttu. Oli sit karmee järkytys kun sain taas km rv7. Takki oli aivan tyhjä. Sit taas ajateltiin et nyt vika yritys peliin ennenkuin mennään tarkastuksiin. Rupesin mielessä varautumaan et joskus ehkä sit adoptoidaan jostain jos ei meille toista lasta suoda... :/
Sit tulin taas raskaaksi. Laskeskelin itse menkoista et LA tulee olemaan 19.01-09. Viikot alkoi vierimään jne. Mulla oli aivan kauhee pelko uudesta km:sta. Sit rv12 iski kauheet selkäkivut ja kivut kohdussa. Olin aivan kauhusta jäykkänä. Itkun kans menin sit ultraan (pääsin sinne noiden keskenmenojen takia) ja siellä potkiskelikin terve veitikka! Voi sitä iloa! Mutta sit tulikin yllätys. Ultraaja sanoi et vauva on vanhempi ja LA siirtyi 01.01-09! Eli siirtyi kolmella viikolla! Eli mun vikat menkat olivat olleet huijausta, vaikka aivan normaalit olivat. Vissiin noiden km:jen jälkeen mun ovulaatio heitti pahastikin, vaikka menkat tulivat normaalisti. Kivut paljastuivat sit munuaistulehdukseksi.
Jos jotain olen oppinut tässä matkalla on se et aina ei voi suunnitella kaikkea. Mikään ei ole varmaa kuin epävarma. Toinen on ollut se et olen iloinnut raskaudestani suunnattomasti ja yrittänyt olla valittamatta turhasta. Tietty huonoja päiviä tulee kaikille. Voin kuitenkin sanoa et on ollut helppo raskaus, paljon helpompi kuin neidin kanssa. Kolmas asia on se et en enää pidä lasten saamista automaattisena juttuja. Ne ovat pieniä ihmeitä. Onnellisia ovat ne joille lapsia suodaan. Tunnen suurta sympatiaa niitä kohtaan jotka asian kanssa taistelevat. Olen enemmän itse muistanut sanoa kuinka paljon neitiämme rakastankaan ja kuinka kiva typy hän on. Neljäs asia on se et vauvan syntymäaika tulee olemaan aivan sama. Minua ei haittaa et se tulee olemaan nyt se jouluaatto. Olen niin iloinen et vauva on edes tulossa. Aion sanoa lapselleni tulevaisuudessa et hän on paras joululahja jota koskaan toivoin ja se on totta. Synttärijuhlat lahjoineen voi aina laittaa pystyyn joku toinen päivä ettei lapsi tunne jäävänsä paitsi mistään. Se on vaan järjestely kysymys. Mutta lapsen saaminen itse on ihme ja tunnen olevani erittäin onnellinen et mulle se suotiin. :ashamed:

NullPoints ja Tirri :xmas: 33+3
 
jenkkivaimo joo mä kans välillä mietin lapsettomuuden kurjuutta ja tulee paha mieli miettiessä miten koville toisilla lapsen saanti ottaa ja kaikki ei voi saada lapsia ollenkaan :'( mut eipä se auta kokea syyllisyyttä...se asia kun ei millään syyttelyillä jne. parane. tiedän kyllä itekkin joskus sitä pohtineena että meillä aina tärpännyt het kerta laakista niin vähän hävettää puhua joillekkin tutuille/kavereille joilla ei lapsia ja osa yrittää,mut ei tärppää :( tietynlainen huono olo siinä tulee,mut oon yrittänyt jättää ne ajatukset sikseen ja olen onnellinen että meillä asiat sujunut näin helposti ja hyvin :D
Johjolle tullut tosi törkeää kommenttia :eek: voi kamala....ei näistä asioista mun meilestä sais eikä auta tapella.

Mä oon kans sillä kannalla et haluan vauvan vasta tammikuussa :D mun alunperäinen suunnitelma oli kevätvauva :D mut yllätys käviki ja tulee jo tammivauva :heart: ei siinä mitään,kiva saada aina eri vuodenaikaan vauvoja. oonki tässä naureskellut että seuraavaksi vois tulla sitten syksyvauva :whistle: ei mulla muuten niin väliä oo...esikoinen on joulukuun alussa syntynyt ja se hyvä puoli että ehtii täyttää 3v ennen tän vauvann tuloa. meinasin kyllä et haluan tällä kertaa parin vuoden ikäeron lapsille,mut eihän tää kovin kauas jää.ehkä vähän mullaki kuitenki sellanen ajatus ettei oo kivaa loppuvuodesta syntyä :ashamed: mut minkäs sille voi,synnytys kun ei katso aikaa ja paikkaa koskaan ...ja vauva kuitenkin on se tärkein ajasta riippumatta :heart:

supistuksia mullakin joitain tulee,mut ei ne juuri tunnu miltään. no on sen verran alkanu tuntua tuola alakerrassa et ehkä ne jollain lailla "lämmittelee" tulevaa :LOL: mut ei tosiaankaan kipeitä. eipä mulla oo koskaan ollut etukäteen kipeitä supistuksia...loppua kohden ne kyllä muuttuu,mut ei ne oo kipeitä,tuntuvia vaan. tavallaan jännä nähä meneekö edelleen samalla lailla....alkaako synnytys supistuksilla jälleen kerran vai meniskö vedet?ei toivottavasti vedet....luulen et sit tulee jo kiire sairaalaan...mulla kun puhkastu kalvot niin vesien tulosta ei oo kauuan menny kun paikat on ollu ponnistusvalmiina :eek: että mielummin mä otan nuo supparit et osaan lähteä sairaalaan ajoissa :)

joo mut nyt muihin hommiin :wave:

mmamaa 30+6
 
Lappitar on ihan oikeassa ton hoito-jutun kans! Siitä on turha stressata, ja kellään ei oo sanomista toisen valinnoista! Eri perheissä on eri tilanteet ja joillekin on enemmän kun tarpeellista saada pitää muksut hoidossa! Ja toisaalta, hyvähän se on lapsillekin ettei se heidän rytmi kovin muutu vauvan myötä, auttaa ainakin sopeutumaan uuteen tilanteeseen jos ei kaikki muutu isommilla vauvan takia!

Lapsia en minäkään pidä itsestään selvyytenä, vaan ne todellakin on lahjoja! Mutta, en myöskään halua stressata asiasta, ellei ole aihetta.
On väärin, että on niin paljon perheitä, jotka haluavat lasta saamatta sitä, ja sitten on näitä huumehörhöjä ym jotka sikiää kun puput!
Tosi puheissa, vauvan syntymäajalla ei ole merkitystä! Yhtä onnellisia vauvasta ollaan tuli ne sitten jouluna maailmaan tai vasta ensi vuonna! Kunhan tulevat ja saadaan pienet syliin :heart:
Tämä vain oli tällainen "mielipide kysely", ja jokainen tietää ettei asiaan voi vaikuttaa. Vauvat syntyy sitten kun aika on heille kypsä :D

Ja sitten muihin aiheisiin, onko joku jo laittanu joulukoristeita? Milloin aiot laittaa?
Eilen poljin pyörällä appiukon luo (pyörä jäi sinne kun en liitoskipujen vuoks pystyny polkee kotiin) niin yhden talon pihalla oli jo tonttuja ja muuta joulu hälpäkkää :eek:
Tuntuu et vuosi vuodelta porukka laittaa aiemmin ja aiemmin koristeet esiin...

Mrs O
 
Hei vain kaikki tammikuiset! Itsellä jouluaattona la, mutta olen lueskellut jonkinverran myös teidän pinoa, kun jotenkin tuntuu, että tammikuulle tää menee..

Painokeskusteluun haluan ottaa osaa vähän.. Alkuun itse ajattelin, että ihan sama kuinka paljon tulee, kun on niin ihana asia tämä raskaus. Mutta nyt kun rv on 34+4 ja painoa tullut 16,5 kg vähintään ja kaikki paikat turvoksissa ja selluliitissä, niin muutamat itkut on miehelle asiasta itketty.

Suppareista En tiedä yhtään, miltä ne tuntuu... Vähän väliä maha ihan kova, mutta tuntuu lähinnä siltä, että vauva siellä vain työntelee. Reilun viikon päästä viimenen lääkäri, että sitten näkyy, onko mitään tapahtunut. Luultavasti ei :)

Milja +vaavi 34+4
 
sabe tervetuloa joukkoomme

johjo mitä siihen vaaditaan, että voi luovuttaa munasoluja? vai voiko ihan kuka vaan mennä luovuttaan? itse olisin myös valmis luovuttamaan, mutta en oikeen tiedä miten se käytännössä menee ja mihin voin ottaa yhteyttä yms.pitäis varmaan perehtyä asiaan paremmin.

mrs 0 juu sullakin tulee varmasti hommaa riittämään. meillä on kans koira mutta ukko saa sen pissatuksen asiakseen. paitsi toki jos kaikki ollaan lähdössä ulos niin sitten hyvin voin ottaa koiran mukaan.

olotilaan nähden ilomielin synnyttäisin joulukuussa mutta toisaalta mielummin tammikuussa, mutte luulen kyllä että joulukuussa vauva tulee jos vanhat merkit yhtään paikkaansa pitää.

mmamaa ja muut jolla on pieniä pienillä ikäeroilla niin tappeleeko teillä lapset paljo keskenään? meillä esikoinen on oikein ihanassa uhmaiässä ja muutenki on alkanu nyt omimaan tiettyjä leluja kja kun pikkuveli menee lähellekki niin johan ollaan tönimässä ja vetämässä tukasta. ja muutenki jos sattuu"sille"päälle niin voi yhtäkkiä käydä körmyyttämässä veliänsä. onneks ei oo ihan joka päivästä, mut välillä tuntuu et joku päivä on sellanen että koko aika kiusaamassa veliä ja joku päivä ei mitää ja leikkii toistensa kanssa(ei vielä leikkimällä leiki mutta juokseen esim toistensa perässä ja kikattelee ym). sit meillä ei isompi herra ei meinaa uskoa mua ollenkaa, sekin päivistä riippuen, mutta isäänsä uskoo heti eikä yleensä tee edes mitää kiusaa ku isi on kotona. nyt kuopuski on alannu mua kokeileen ja kokeilee kaikki kiusat mitä tietää että ei saa tehdä, ei sekää meinaa mua uskoo. saa hakee pois koko aika jostain ja kieltää. sit ukko ihmettelee että ku pojat on niin kiltisti sen kans mut heti ku mä tuun niin kiukutellaan ja testataan kaikkea. onko teillä muilla näin että isää uskotaan paremmin ku äitiä? toki lapset aina äitille(joka yleensä on enemmän lapsen kanssa ku isä syntymästä lähtien) kiukuttelee ja yrittää kaikkee mutta välillä on sellanen epäonnistunu olo (johtuu varmaan raskauden ajan hormoneistaki) että enkö oo osannu kasvattaa kunnolla lapsia, onhan ne pieniä vielä ja elämä edessä, ei vielä voi sanoa onko kasvatus menny perille. vaikee selittää, mutta kyllä te varmaanki ymmärrätte mitä ajan takaa.

ollaan just mun äitin luona. lähetään joulunavajaisiin torille. oon kans miettiny että koska jouluvaloja ym vois laittaa? näin kyllä eilen yhdessä talossa jo että oli laitettu ulos ja ikkunoihin sisälle, tuntuu jotenki aikaselta mutta voi johtuu näistä ihanista vesikeleistä, nyt tosin tulee lunta.

kiitos teille [/b]kaikille mielipiteistä hoitoon viemisestä jotenki auttaa oloa ku saa lukea täältä positiivista tuosta asiasta.

mutta meen antaan pojille välipalat ja vaipat vaihtaan että päästään torille joskus ja kotiin sieltä.
 
sunnuntaita.

sen verran halusin kommentoida, tuota uuden vuoden jälkeen synnyttämistä. Mulle on tosi monet ihmiset ketkä on kuullut lasketun ajan, että toivottavasti syntyy ensi vuoden puolella. Tosin jollain on ollut se että saa ajokortin ja täyttää 18v, ensimmäisten joukossa. Mutta me ollaan just mietitty tota synttäri juttua. Mutta mun pikkusiskolla synttärit heinäkuussa ja sekin valitti, että kukaan ei koskaan ollut synttäri aikaan kotona, lomilla kaikki.
Mutta mulle nyt kun itse olen asiaa miettinyt, niin kyllä se mulle sama on kunhan syntyy terveenä. Ja vasta viikon 37 jälkeen. Jouluaattona en haluaisi olla sairaalassa, mutta siihenkin on eräs syy, yritän välttää erään ihmisen kanssa yhteenottoa sillä...

Meillä vauvaa tehtiin vuosi, tai olin ilman ehkäisyä hieman alle vuoden, ja mulle pettymys kuukautisista oli kauhea, vaikka sitä vain vuosi yritettiin. Mutta sitten kun tuli positiivinen testi, niin en ollut uskoa koko estiä, kysyin mieheltäkin, että näenkö oikein. nyt veljen perheessä yritetään vauvaa, ja jotenkin must tuntuu että mua veljen vaimo välttelee, kun olen raskaana... en tiedä kauan siellä ollaan yritetty, mutta jotenkin tekis mieli sanoa, että ei se meillä ollut ihan ekasta kierrosta tuloksena tämä vauva... no katsotaan...

Mulla häpyluu on ihan älyttömän kipeä, tuntuu että joku tökkis sitä jollain terävällä vähän väliä, ihan kauheaa...

Meillä ei kovin joulukoristella, ehkä siksi että me ei olla jouluna kotona, jos ei käynnistetä, niin mennään mun porukoille. Joten ainoat koristeet taitaa olla joulukortit seinällä. Mei ei olla kauheita jouluihmisiä. Joulu on ihanaa aikaa, lahjoja kiva ostaa... varsinkin jos ois enemmän rahaa... mutta en osaa oikein joulua kotiin tehdä...

Emmy83 ja vaaveli 33+0
 
Tervetuloa mukaan sabe! :wave:

mmamaa: Minäkin haluan että lapset on vähän eri aikaan vuodesta syntynyt. Mukava kun synttäreitä on pitkin vuotta eikä kaikki yhtä aikaa. Meillä syys-, loka- ja huhtikuussa syntyneet lapset ja nyt siis tulee (todennäköisesti) tammivauva. Tosin jos mun ja miehen synttäritki lasketaan niin synttäreitä syys, loka, marras, joulu, tammikuussa + huhtikuussa eli aika peräjälkeen :D . Mut meillä ei aikuisten synttäreitä kummemmin juhlita.

cruella: Minä luovutin munasoluja Väestöliitossa. Piti olla terve (ei säännöllistä lääkitystä ), synnyttänyt (terveitä lapsia), ei periytyviä sairauksia (allergioita yms ei lasketa) ja alle olikohan se ikäraja nyt 32 vai 35 vuotias. Kannattaa soittaa klinikalle jossa tehdään lapsettomuushoitoja niin kertovat lisää. Tai voi laitaa yv:tä ja kysellä mitä haluaa tietää niin kerron enemmän (sen mitä osaan) jos ei heti halua klinikalta kysellä. Se kannattaa ottaa huomioon että nykyinen laki velvoittaa henkilötietojen jättämiseen. Eli sinun munasoluista syntyneet lapset saavat halutessaan tietosi täysi-ikäisenä ja voivat ottaa yhteyttä.

Milja-85 ja muutkin painoa miettivät: Mulla tuli esikoista odottaessa yhteensä noin 30 kg. 33+6 oli tullut 23kg. Joten ei kauheen paha ole tuo 16 kg. Myöhemmin kyllä harmitti, mutta en ole kauheesti jaksanut stressata kiloista. Kun esikoinen oli vuoden vanha oli 20 kg lähtenyt lähes huomaamatta ilman suurempia diettejä. Tosin laitokselle jäi jo 9 kg, tais olla paljon ihan nestettäkin. Ja onnea Milja-85:lle odotukseen! "Sun kuukausi" se kohta alkaa :D .

Joulukoristeista... En ole laittanut. Lapset ku näki ensimmäiset koristeet jonku ikkunassa jo viimekuun puolella niin kerjäsivät et pitäis laittaa. En minä silti ihan lokakuussa joulukoristeita laita :eek: . Tuntuuko se enää jouluna joululta jos koristeet laittaa liian aikaisin :/ . Joulukuun alussa (itsenäisyyspäivän tietämillä ) olen ruukannu laittaa ja niin varmaan laitan nytki. Tosin nyt kun maa on jo vähän valkoinen tuntuu että vois laittaa. Taidan odottaa kuitenkin joulukuulle niin ei tuu liian pitkä "joulun fiilistely aika".

Johjo & Vesseli 30+6
 
Meillä nuorempi tyttö uskoo ihan yhtä hyvin niin minua kuin isäänsäkin. Mutta tuo kuopus onkin ns. helppo lapsi. Ikinä ei oo mun tarvinnut "menettää hermoja" tuon neidin kanssa, helppo tapaus, ei oo tullut äitiinsä luonteen puolesta ainakaan..... Tuo murrosikäinen onkin sitten IHAN ERI ASIA :kieh: Sen kanssa kyllä ottaa yhteen ihan kiitettävästi, ja ihan tyhjänpäiväisistä asioista.
Hoitoon viemisestä siis tietty jokainen tekee niinkun parhaaksi katsoo, itse henk.koht. en vaan lastani hoitoon vie, jos olen kotona, koska en koe sitä tarpeelliseksi, ja hoitopaikkaan matkaa 10km yhteen suuntaan, olen liian laiska ajaakseni tuota matkaa "huvikseni". Toiseksi täällä meidän kunnassa on hoitopaikat on tosi kivenalla ja hoitopaikat muutenkin järjestetty yleensä ottaen päin p...ttä.
Painosta oma vaaka näyttää +7kg alku tilanteesta, saa nähdä mitä neuvolan vaaka näyttää keskiviikkona :whistle:
Vauvan liikkeistä tosi rauhallinen tapaus tuntuu nykyään tää kaveri olevan mahassa. Antaa yötkin nyt nukkua, välillä pitää ihan tökkiä massua että onko siellä elämää vielä..... Viistottain köllöttelee, jalat potkii vasemmalle alamahalle ja pää ihanasti painaa oikeanpuolen kylkiluita.
Eilen webbikameralla sain katsella mun veljen nyyttiä, ikää 4 päivää. Ihana pienen pieni tötterö :heart: Tahtois päästä nuuhkuttelemaan, mutta välimatkaa vaivaiset 400km...
Mulle on ihan sama millon vauva synty, kunhan syntyy terveenä ja suht täysiaikaisena.

Nyt tuhoamaan konvehteja :p
 
Sunnuntaita myös täältä suunnalta!

Tervetuloa Sabe joukkoon, synnytetäänkin sitten samassa sairaalassa :D Ties vaikka satuttais sinne vielä samaan aikaan! :p

Minulle ei sinänsä ole väliä, syntyykö lapsi tämän vuoden puolella vai ensi vuonna. Kunhan olisi terve. Jotenkin olen tosin tuudittautunut siihen ajatukseen että eka lapsi menee yliajalle :p Meillä yritettiin pienokaista pidempään myös joten mitään tiettyä syntymäajankohtaakaan ei suunniteltu.

Kiloista sen verran, että niitä on mulla alkanut nyt loppua kohden kertymään enemmän, joku loppukiri menossa ja olen sen hyväksynyt..ainakin jotenkin:D Ja oletan että kiloja vielä tulee jonkin verran..on tuo joulukin edessä herkkuineen..hihii
 
cruella: Meillä on just toisin päin, mä saan muksut uskomaan helpommin entä mies. Syy on varmasti siinä et miten muksuja komennetaan, ukko yleensä vaan tyyliin huikkaa keittiöstä olohuoneeseen et nyt loppuu riehuminen, kun mä taas menen lasten luo ja katson heitä kun komennan.

Meille on lapset suotu tosi helposti. Esikoinen sai alkunsa vahingossa, mutta oli äärimmäisen ihanaa että vahinko sattui! Kakkosta "yritettiin" tasan kuukausi, eka kierrosta siis tärppäs! Nyt tätä kolmatta yritettiin kolme kuukautta, eli ei hänkään kauaa antanu odottaa.

Mulla vaaka näyttää +10kg lähtö painosta, ja nyt oonkin liikkunu mahdollisimman paljon ja syöny terveellisemmin ettei ihan hillitön sitä painoa enää tulis. Sitä kun muutenkin loppua kohden tulee enemmän niin ei tarvii enää sitä "ylimääräistä" tulla!

Joulukoristeet mä laitan kans joulukuun puolella. En tykkää yhtään siitä kun marraskuussa alkaa jo joulu juttuja paljon oleen. Riittää se kun koristeet on sen yhden kuukauden esillä.
Meilläkään ei paljoa niit ole, ulos tulee yks valo, sisälle ikkunoihin valot, pöytäliinat ja keittiöön saatan vaihtaa verhot jos jaksan. Sit ostan pari joulukukkaa ja siinä se. Kuusi tulee tottakai.
Me ollaan joulu kotona, nyt sekin saatiin päätettyä. Tai se oikeestaan päätettiin meidän puolesta, miehellä on töitä aattona klo 7-15 niin ei sit enää jaksa mihinkään lähteä.
En sit tiedä tuleeko anoppi ja miehen sisko meille, sen näkee sitten... Meillä ei niin hirveen hyvät välit ole anopin kans... Jos ei mitään isompaa riitaa tule ennen joulua niin sit voi olla et saadaan seuraa jouluks.

Oon edelleenkin yksin kotona, muksut reissaa :D Oon siivoillu, tai oikeestaan pakkaillu kaikkea turhaa pois. Ens viikonloppuna sisko tulee taas meille niin roudataan noi laatikot sit varastoon. Alkaa pikkuhiljaa tuleva eteinenkin hahmottuu kaiken tavaran alta :LOL:

Mrs O
 
Täällähän on ollut reipasta keskustelua :D

Lapset on lahjoja, mutta ei siitä kenenkään pidä tuntea huonoa omaatuntoa jos sattuu raskautumaan helposti. Tämä kun on asia johon kukaan ei voi itse hirveästi vaikuttaa, joillekin se on helppoa ja toisille taas vaikeampaa.

Joulukoristeet laitetaan ensimmäisenä adventtina eli sitten meillä laitetaan jouluvalot ja lasten askartelemat joulujutut esille, mutta mitään "joulumaata" ei meille tule :D

Ja minä toivon todellakin että tämä vauva syntyy vasta tammikuussa, mutta eihän sille mitään voi jos päättää aiemmin syntyä =) Mutta niin ne on kaikki aiemmat alatiesynnytykset menneet "yliajalle" joten olen sukulaisille ilmoittanut suurpiirteisesti että LA on tammikuussa..

Ihanaa.. nyt on juhlat juhlittu vähäksi aikaa. Täytyy myöntää ettei todellakaan ole mitään mielenkiintoa alkaa järjestellä mitään isompaa edes jouluksi, eli jouluna nautitaan valmislaatikoita :D Seuraavat kekkerit onkin sitten ristiäiset... Selkä on niin kipeä kaikesta keittiössä hääräämisestä, että voi olla mielenkiintoinen yö edessä |O Mutta nyt sohvalle ja jalat taivasta kohti :D

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:

MaMa ja tytsykkä 32+3
 
Heissan!

Arvatkaapa mitä - en suosittele urheilupäivää enää kenellekään! Olo on tänään ollut kuin krapulassa ja lonkat, selkä masu ja kaikki ihan tohjona - ruokakaan ei ole maistunu ja on jotenkin aivan vetämätön olo. Ja toukka potkinu tosi kipeästi vielä kaupan päälle, joten ei kannattanut rehkiä eilen. No, tulipahan tuokin kantapään kautta opittua, nyt tämä tyttö ottaa rauhallisesti loppuajan.

Kävin tänään niitä imetysliivejä kattelemassa ja kaarituettomia ei ole missään mun kokoa. (aikasta isoja siis). Kaarituellisia on mutta liiviliikkeessä suositeltiin ostamaan ne muutama viikko synnäyksen jälkeen ja pitämään alkuun ennen kaikkea tuettomia, pehmeitä. No hitsi joo jos olis jossain sopivan kokoisia. Grrh, H&M, kappahl, lindekx, kaksi liiviliikettä ja isot marketit kierretty - nou liivejä. Eli osaisiko joku jeesiä mistä löydän semmoset? Pitää varmaan tuossa vapailla ottaa kierros Kampin suunnalla niissä mammaliikkeissä sitten jos ei muu auta. Murisin jo miehelle että olen vissiin alkuun ilman liivejä ja sitten tissit roikkuu pian polvissa kun ei saa mitään päälle... prkeus, liikkeissäkin vielä sanottiin että kyllä niitä tosi paljon kysytään mutta kun ei ole. HÖ, :headwall: hermot menee.
Kypärämyssyjä pikkasia löysin Jesper&juniorista, joten sen asian sain sitten hoidettua.

Joulun laittamisesta..meillä tänään laitettiin ulos kirkkaat valot havuistutuksiin, ja muut tulee sitten joulukuussa. Siis ikkunavalot ja keittiönverhot + liinat ja pieni ovikranssi. Mitään ihmeitä ei ole ollut, keittiö on oikeastaan ainoa jouluisempi paikka kun siellä on sitten verhot ja punainen matto ja liinat pöydällä - ja kynttelikkö ikkunalla. Mutta ne siis jouluna ja täällä tosiaan talvea odotellaan, tulis vain sitä pakkasta ja lunta edes vähän.

Lapsettomuutta, sitä on mun tuttavillani paljon ja menihän meilläkin reilu vuosi ennenkuin mitään tapahtui. Tosin oltiin kyllä melkosia kuhnureita asian suhteen, joka kk ei edes jaksanu "yrittää oikeaan aikaan", joten siinä mielessä ollaan ihan Hannu Hanhia :)
Ja jos vain saa toivoa niin tämä lapsi tulisi mielellään tammikuussa, koulussakin olisi mukavampi olla vanhemmasta päästä kuin aina se viimeisin ja nuorin. Mutta tulee kun on tullakseen.

Jep, nyt täytyy mennä haukkaamaan jotain - hirveä olo on ollut kyllä tänään, toivottavasti huomenna olis jo parempi olotila. Huomenna kuitenkin töihin ja edessä olis vielä pari viikkoa töitä.

Mukavaa sunnuntaita ja tervetuloa Sabe joukkoon, kuulun samaan kastiin eli 30-v esikoisen odottaja :heart:

Runttis ja toukka 30+5
 
Runttipulla minä kun en tykkää noista kaarituellisista liiveistä yleensäkään saati imettäessä niin olen käyttänyt näitä liivejä imetysaikana. On todella mukavat päällä ja sopii isommallekin povelle :D
http://www.amauti.fi/cat/product_details.php?p=84
 
Runttipulla..

Itse löysin liiviasioihin apua taikapilvikaupasta:
http://www.taikapilvi.com/index.php?cPath=10

H&M yms.. liikkeistä en oo löytäny sopivia. :ashamed:
Mutta tuolta siis olen ostanut mm. sen toppimallisen Carriwell drop cup liivin ja olleet loistavat varsinkin ihan alussa, kun rinnat on arat ja kovat maidosta. Näitä onlen pitänyt yölläkin ja ei purista/kiristä.. pysyy liivinsuojatkin siellä hyvin. Stockmannilta oon sitten ostanut pari viikkoa synnytyksestä kunnon liivit ( kaarituelliset).

Että tässä yksi vaihtoehto. =)

eema rv 31
 
Suuuurkiitokset noista linkeistä!! :hug: Taikapilvestä tilasin kahdet pehmeät liivit, toidet ne toppimalliset ja toiset luukkumalliset. Niillä varmaan pärjään ja sitten myöhemmin niitä kaarituellisia.
Eli nyt sekin asia on sitten hoidettuna - ihanaa kun täältä saa apuja, olette kultaakin arvokkaampia :heart:
Enää ei tarvitse pelotella miestä hirveillä löllyriippurinnoilla :LOL:
=) ikionnellinen runttis
 
Emmy ja Mpa, Anttilassa ei ainakaan tuolla ollut nyt ja Triumphin liiveissä ei ympärysmittakaan oikein natsannut, kuppikoko olis ollu jees mutta kun tarvii kuroa ympärillekin ne.. :ashamed: Mutta sain siis ratkaistua tuolta taikapilvestä oman ongelman :)
 
Iltaa taas
Lapsettomuudesta ja muista ongelmista... Mekin kuulutaan siihen joukkoon, joille raskautuminen on ollut helppoa, joten on paha lohdutella/tsempata lapsettomuudesta kärsiviä kuulostamatta tekopyhältä. Kuitenkin itsellä on vahvasti mielessä se, että meidän esikoisella oli kriittinen sydänvika syntyessään ja ensimmäiset elinpäivät yhtä jossittelua, ja toinen raskaus olikin keskeytynyt keskenmeno niin, että vasta rv11 alkoi vuotaa hieman tuhrua, vaikka alkio oli kuollut jo rv8. Ei se helppo raskautuminen siis tarkoita sitä, että kaikki muu lapsen saamiseen liittyvä asia olisi ruusuista ja helppoa. Mielummin olisin odotellut tärppiä vaikka 9kk kauemmin, kun kestänyt sen esikoisen sydänleikkaukseen liittyvän tuskan ja pelon, ja ensimmäisen elinvuoden kestävän jatkuvan lääkitsemisen. Ja sen lapsen kuoleman pelon, joka itselle tuosta jäi. (Mun otti tosi koville, kun surressani omaa keskenmenoa mies kiukkuisena tokaisi, että hänen työkaverinsa ei edes hoidoilla onnistu tulemaan raskaaksi, ja mä vaan jaksan surra alkuraskauden keskenmenoa. Miehen mielestä velloin jo liikaa itsesäälissä, koska meillä kuitenkin se plussaaminen on aina sujunut parissa kierrossa.) Joten jokaisella on varmasti oma ristinsä kannettavana, en usko, että kenenkään elämä on kaikilla osa-alueilla täydellistä.
Joulu- vai tammikuu, mulle aika sama. Esikoisen la oli 30.12., ja poika syntyi jo 20.12. Toivon ainoastaan, ettei lapsi ihan jouluna synny. 23.-27.12. voisi olla sellaista rauhoitettua aikaa, muuten tulkoot milloin tulee :)

Vähän ärsyttää, kun kaikki tutut kyselee, josko mä nyt odotan innolla alatiesynnytystä, kun viimeksi jouduin yllärisektioon sydänäänten vuoksi. Enhän mä taaskaan pysty itse asiaan vaikuttamaan, joten turha innostua. Moni on jo nyt surkutellut, että jos taas joudun sektioon (tietävät että haluaisin alatiesynnytyksen). Se menee niinkuin menee; ihan turha mun on nyt kuvitella sitä unelmien alatiesynnytystä, kun asia jää kuitenkin kätilön ja lääkäreiden päätettäväksi, jos jotain komplikaatioita tulee. Viimeksi oli niin mieletön pettymys joutua sektioon, että nyt en viitsi edes miettiä asiaa etukäteen. Kunhan tulisi tällä kertaa terve lapsi, jonka saisi heti rinnalle!

Joulujuttuja: meillä on jo parvekkeella kirkkaat valot, ja sisälle on ripustettu yksi paperinen tähti roikkumaan. Sohvatyynyihin vaihdan jouluisen päälliset marraskuun lopulla, mutta ei meillä edes ole erikseen mitään jouluverhoja tai -pöytäliinaa. Koristeita sirotellaan sinne tänne noin viikko ennen joulua, eikä meille varmaan edes tule kuusta tänä vuonna. Jouluruokia alan kyllä tekemään hyvissä ajoin, pullat ja limput pakkaseen jo marraskuun puolella. Pipareita en voi tehdä aikaisin, koska ne häviävät niin nopeasti herkkusuun miehen toimesta ;)

Meinaako kukaan uskaltaa syödä graavilohta jouluna? Mietin kovasti, josko uskaltaisin itse graavata pienen annoksen... Ei viitsisi ottaa turhia riskejä, mutta kun se graavilohi on mulle joulun odotetuin herkku...

Tuttiritari 32+

 
Täälä pojat nukkuu,illan hiljaisuus alkanut :D mulla on kyllä itelläki jo olo semmonen et sänkyyn oisin valmis |O meinaa olla joka ilta sama homma et päivän kun on touhunnut niin illasta olis hyvin pian poikien nukkumaan menon jälkeen itekkin valmis unille.

cruella mulla on hyvin samanlaisia ajatuksia kuin sulla noissa kasvatusjutuissa :D mietin joskus mikä on menny pieleen kun pojat ei tottele mua ja mitään ei uskota...tehdään tuhoja ja kaikki pahat just äitin kans :ashamed: no osaa ne olla nätistikki,mut kyllä mä mietin välillä et mies pärjää lasten kans paremmin ku minä :ashamed: lisäks ainakin nyt raskausaikana mulla on pinna niin kireällä etten jaksa yhtään kuunnella kiukuttelua ja tappeluita...sit annan liian helpolla periks et ovat hiljaa :( leikkivät keskenään jonku verran,mut on just tota samaa leluista kinastelua tääläkin. tuntuu et kaikkia leluja pitäs olla 2 kappaletta...aina yhtä aikaa pitäis ajaa mopolla,ajaa tietyllä autolla,keinua hepalla jne. :kieh: isompi on kyllä hieman tän syksyn aikana rauhottunut ja ymmärtää jo jonku verran jakaa....ja ymmärtää kun selitän ja hoen jatkuvasti et vuorotellen sitä ja tätä,mut osaa silti olla niin itsekäs että ei anna periks. kuopuksesta nyt puhumattakaan,tuo 1,5vuoden ikä on musta just sellanen pahin kaikki mulle heti nyt vaihe,ei osaa yhtään vielä odottaa eikä ymmärrä niin asioita. on nuo silti niin rakkaita toisilleen et halivat myös paljon :heart: se on yhtä tappelua,halailua ja leikkimistä plus yhdessä tehään tuhoja ja keksitään mukavia juttuja jotka ei niin äitin mieleen oo...

Joulukoristeita ajattelin laittaa itsenäisyyspäivän tienoilla tai sen jälkeen. meillä on esikon synttärit niihin aikoihin niin ajattelin et olis kiva eka synttärit ja sit vasta Joulu saa tulla =) oon kyl joillain naapureilla nähnyt jo ulkona jouluvaloja :D on ne hienoja,mut lunta kun olis nii ne on viel kauniimpia :heart: tai no nythän on vähän lunta...tuskin kuitenkaan pysyvää...ens viikolla varmaan taas vettä satelee ja synkät ilmat jatkuu :(
olis se kiva kun tulis jo lumi. paljon kivempi on sellanen pieni pakkanen ja lunta maassa kun vesisade...

juu mut nyt täytyy mennä iltapalalle..... :wave:
 

Yhteistyössä